Ja maar bedoel zo'n mooie zwarte rook uitspuwende cummins diesel of die zonder boete door de milieu poort gaat ,quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:57 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Waarom niet?
LPG eronder en je rijdt nog goedkoper dan met zo'n 2.0tdi van VAG
'T was te verwachten. Als die yanks de kans krijgen om te zeiken op niet-amerikaanse spullen zitten ze er bovenop.quote:
Volgens mij hebben de Jetta en Golf geen adblue hoor, A4 Passat Touareg wel.quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat nalezen leert mij dat de aanpassingen in de software vooral de hoeveelheid AdBlue regelde. Er werd tijdens een test (veel) meer van ingespoten.
De USA en Canada modellen met de 2.0 liter TDI hebben in ieder geval SCR en AdBlue.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:40 schreef Fer het volgende:
Volgens mij hebben de Jetta en Golf geen adblue hoor, A4 Passat Touareg wel.
De betreffende 2009 diesels niet, vanaf 2015 pas wel.quote:Though 30-horsepower weaker (at 140 hp at 4000 rpm) than its European cousin, this new TDI is a lot cleaner. Thanks to an advanced exhaust system and onboard computer that constantly monitors pollutants, the U.S.-spec TDI does without the use of urea or other liquid catalysts to attain 50-state legality. As it sits, the Jetta TDI Clean Diesel is certified to run on B5 biodiesel, which is 5 percent biofuel and 95 percent petroleum-based diesel.
Op zich normaal. Voor lichte vrachtwagens / bestelwagens gelden in de meeste europese landen ook andere normen dan voor een gewone personenwagen. Zo'n cummins diesel wordt in Amerika bijna enkel gekocht door mensen die ook zware trailers trekken (en dus noodzaak hebben aan een diesel).quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:46 schreef lobotm het volgende:
[..]
Ja maar bedoel zo'n mooie zwarte rook uitspuwende cummins diesel of die zonder boete door de milieu poort gaat ,
Aygo is gewoon klein en licht genoeg om zuinig te lopen, prii hebben een motor met atkinsonprincipe (zuigers zijn indirect gekoppeld aan de krukas, waardoor de variabele zuigersnelheden beter worden opgevangen) Dat die zuinig zijn kan ik mij voorstellen. De meeste motoren van tegenwoordig zijn geblazen driepitters. Lopen prima in testomstandigheden en bij continu 80, ga je wat anders doen met die motoren (zoals gasgeven) dan zuipen ze als een malle.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:52 schreef CafeRoker het volgende:
VAG was een paar jaar geleden de eerste die een vrij normale auto in de 14% wist te krijgen met hun driecilinder TDI's. Tot op dat moment kon je met 14% alleen een prius of een aygo krijgen. Ik ben benieuwd of daar nog een verhaal achter zit.
Dat is natuurlijk met alle auto's zoquote:Op vrijdag 25 september 2015 07:10 schreef Ridocar het volgende:
ga je wat anders doen met die motoren (zoals gasgeven) dan zuipen ze als een malle.
Ja, maar dan onevenredig veel. Cijfers die een driepittertje onwaardig zijn (zelfs bij volgas)quote:Op vrijdag 25 september 2015 07:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk met alle auto's zo
Toyota HSD is geen echt Atkinson, maar het wordt gesimuleerd met de variabele kleptiming. Tijdens lichte belasting blijft de inlaatklep te lang open staan, tot voorbij het odp. Hierdoor heeft de cilinder meer expansie ruimte tijdens de arbeidsslag. Het gevolg meer energie die in beweging wordt omgezet en minder verlies tijdens de uitlaatslag.quote:Op vrijdag 25 september 2015 07:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Aygo is gewoon klein en licht genoeg om zuinig te lopen, prii hebben een motor met atkinsonprincipe (zuigers zijn indirect gekoppeld aan de krukas, waardoor de variabele zuigersnelheden beter worden opgevangen) Dat die zuinig zijn kan ik mij voorstellen. De meeste motoren van tegenwoordig zijn geblazen driepitters. Lopen prima in testomstandigheden en bij continu 80, ga je wat anders doen met die motoren (zoals gasgeven) dan zuipen ze als een malle.
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)wagen-tijdelijk.htmlquote:'Zwitserland verbiedt verkoop dieselauto's Volkswagen tijdelijk'
Zwitserland zou de verkoop van Volkswagens die zijn uitgerust met een dieselmotor voorlopig een halt hebben toegeroepen.
Dat melden verschillende media zaterdag op gezag van het Zwitserse overheidsorgaan Swiss Federal Roads Office (FEDRO).
De tijdelijke ban zou de verkoop van 180.000 Volkwagens die nog niet zijn verkocht of geregistreerd in de weg zitten. Zwitserland zou de maatregel vrijdag hebben aangekondigd.
Volkswagen ligt wereldwijd onder vuur door gesjoemel met de uitstoot van dieselauto's. Volgens de automaker gaat het daarbij wereldwijd om elf miljoen auto's.
In Nederland riep GroenLinks op om de verkoop van nieuwe Volkswagens voorlopig stil te leggen.
In de akkerbouw zeggen ze dat je 3x normaal tanken is 1x adblue... Nou het word al snel 1 op 1 als je constant volle motor toeren draait.... en verder kan je er ook gewoon demiwater in flikkerenquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:16 schreef oldford het volgende:
De exacte truuk is nog niet bekend gemaakt, maar het lijkt erop dat ze te weinig AdBlue inspuiten.
Dit waarschijnlijk vanwege beloftes over hoelang een tankje AdBlue meegaat.
Kunnen ze nog lachen in Amerika als na de update het verbruik van AdBlue verdubbeld of verdrievoudigd. Dan gaan er een hoop Amerikanen procederen om die extra kosten vergoed te krijgen - als de EPA VW daar al niet toe verplicht.
Ja maar dat betekent waarschijnlijk dat je rechtstreeks naar de tuner kan, en misschien kan je vag dealer ook wel wat regelen maar dat ligt eraan denk ik.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dan zal de auto een stuk minder fijn/soepel rijden gok ik, in feite wordt 'ie flink afgeknepen.
Die komen gewoon voor export hierheen natuurlijk. Extra luxe, met automaat en rode lichten. Die yanks "would not touch it with a ten foot pole"quote:Op zaterdag 26 september 2015 23:28 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd wat het doet met de waarde van de auto's zelf. Stel dat je zo'n Bluemotion Golf hebt gekocht, gaat VW je dan geld teruggeven? De restwaarde keldert natuurlijk ook...
De regels voor trucks in Amerika lopen inderdaad achter, maar ze worden nog steeds aangescherpt.quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:25 schreef Fer het volgende:
Blijft onzin, dat veel regels in de US niet tellen voor Trucks, terwijl iedere Amerikaan zo'n ding kan kopen en rijden.
ik heb de eerste VW Jetta 2.0 TDI Amerikaanse uitvoering al te koop gespotquote:Op zaterdag 26 september 2015 23:28 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd wat het doet met de waarde van de auto's zelf. Stel dat je zo'n Bluemotion Golf hebt gekocht, gaat VW je dan geld teruggeven? De restwaarde keldert natuurlijk ook...
Dan heeft ie geen power, en verbruikt hij veel meer adblue als opgegeven..quote:Op zondag 27 september 2015 18:26 schreef BlauweSporttas het volgende:
kan iemand mij uitleggen waarom ze die software die ze alleen gebruiken als hij op de testband staat en tot minder uitstoot leidt, ook niet gebruiken wanneer de auto op de weg rijdt? Software die de motor aanstuurt en tot minder uitstoot leidt is toch ideaal en precies wat je wilt zou ie zeggen
Het grote probleem is volgens mij dat de 2.0TDI helemaal geen adblue heeft waardoor deze nooit zonder fraude door de keuring zou komen.quote:Op zondag 27 september 2015 18:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan heeft ie geen power, en verbruikt hij veel meer adblue als opgegeven..
De in de Amerika en Canada geleverde Passat heeft wel AdBlue en de 2015 modellen van b.v. Golf en Jetta ook. Zie:quote:Op zondag 27 september 2015 18:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Het grote probleem is volgens mij dat de 2.0TDI helemaal geen adblue heeft
Wel dus, en ik vind het sowieso allemaal een beetje spijkers op laag water zoeken voor een land waar 'rollin' coal' helemaal de bom isquote:Op zondag 27 september 2015 18:38 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het grote probleem is volgens mij dat de 2.0TDI helemaal geen adblue heeft waardoor deze nooit zonder fraude door de keuring zou komen.
VAG is nogal conservatief wat betreft het omarmen van nieuwe technologieën. Frauderen scheelt veel R&D kosten.
Alles om de grootste te worden. Arrogant bagger concern
En volgens mij roet ie binnen de korste keren dicht, als de anti-nox afstellingen goed werken. Dat is weer niet goed voor de Duitse degelijkheid.quote:Op zondag 27 september 2015 18:26 schreef BlauweSporttas het volgende:
kan iemand mij uitleggen waarom ze die software die ze alleen gebruiken als hij op de testband staat en tot minder uitstoot leidt, ook niet gebruiken wanneer de auto op de weg rijdt? Software die de motor aanstuurt en tot minder uitstoot leidt is toch ideaal en precies wat je wilt zou ie zeggen
Ok. Mijn 308 verbruikt bijna 1 liter adblue per 1000km!quote:Op zondag 27 september 2015 18:52 schreef oldford het volgende:
[..]
De in de Amerika en Canada geleverde Passat heeft wel AdBlue en de 2015 modellen van b.v. Golf en Jetta ook. Zie:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=436279
En let dan ook even op de gereden afstand en het percentage verbruikte AdBlue.
quote:When I did my first oil change at 15,000 Km, the techs told me that the AdBlue had been hardly used and that they only needed a bit to top it off
Ik vindt het geen spijkers op laag water zoeken, integendeel zelfs. Ik juich dit soort testen van harte toe.quote:Op zondag 27 september 2015 19:05 schreef Sounddragon het volgende:
Wel dus, en ik vind het sowieso allemaal een beetje spijkers op laag water zoeken
Dom gelul, PSA gebruikt geen ad blue, maar eolys wat heel wat anders is. En slechts 1x per 120.000 bij gevuld moet worden.quote:Op zondag 27 september 2015 19:33 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ok. Mijn 308 verbruikt bijna 1 liter adblue per 1000km!
[..]
Adblue lijkt er dan inderdaad enkel op te zitten voor de EPA test cyclus.
Weet je dat wel zeker?quote:Op zondag 27 september 2015 19:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dom gelul, PSA gebruikt geen ad blue, maar eolys wat heel wat anders is. En slechts 1x per 120.000 bij gevuld moet worden.
quote:Op zondag 27 september 2015 19:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dom gelul, PSA gebruikt geen ad blue, maar eolys wat heel wat anders is. En slechts 1x per 120.000 bij gevuld moet worden.
Jaquote:
96780806 EOLYS addaptief tank, Peugeot 308. Je wordt toch niet in de maling genomen door een universeel? En anders heb je een ernstig defect aan het systeemquote:Op zondag 27 september 2015 20:04 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Eerst je huiswerk doen voordat je zaken voor als waarheid uitdraagt.
Deze jongen moet toch echt om de 18k-20k km met zijn 308 naar de dealer om 17l adblue bij te vullen.
Uit de handleidingquote:Op zondag 27 september 2015 20:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja
[..]
96780806 EOLYS addaptief tank, Peugeot 308. Je wordt toch niet in de maling genomen door een universeel? En anders heb je een ernstig defect aan het systeem
quote:Op zondag 27 september 2015 20:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja
[..]
96780806 EOLYS addaptief tank, Peugeot 308. Je wordt toch niet in de maling genomen door een universeel? En anders heb je een ernstig defect aan het systeem
quote:Additief AdBlue ® en système SCR
voor Blue HDi dieselmotoren
Om het milieu zo min mogelijk te belasten
en aan de nieuwe Euro 6-norm te voldoen,
heeft PEUGEOTervoor gekozen zijn auto's
met dieselmotor te voorzien van een systeem
waarbij het roetfilter (FAP) wordt gecombineerd
met een SCRsysteem (Selective Catalytic
Reduction) voor de behandeling van de
uitlaatgassen zonder dat het brandstofverbruik
omhoog gaat.
SCR-systeem
Met behulp van het additief AdBlue ®, dat
ureum bevat, zet een katalysator tot 85%
van de stikstofoxides (NOx) om in stikstof en
water, stoffen die onschadelijk zijn voor de
gezondheid en het milieu.
Het additief AdBlue ® bevindt zich in een
specifiek reservoir onder de bagageruimte,
aan de achterzijde van de auto. Het reservoir
heeft een inhoud van 17 liter, goed voor een
actieradius van ongeveer 20.000 km voordat
een waarschuwingssysteem u meldt dat u
met de resterende hoeveelheid additief nog
maximaal 2400 km kunt rijden.
Om ervoor te zorgen dat het SCR-systeem
goed blijft werken, wordt bij elke periodieke
onderhoudscontrole aan uw auto in het
PEUGEOT-netwerk of bij een gekwalificeerde
werkplaats het reservoir van het additief
AdBlue ® bijgevuld.
Als u denkt tussen twee periodieke
onderhoudscontroles meer dan 20.000 km te
rijden, raden wij u aan het reservoir tussentijds
te laten bijvullen bij het netwerk.
Ben jij niet in de war met dat spulletje wat ze sinds de 2.0 HdiFAP gebruiken om het FAP schoon te branden?quote:Op zondag 27 september 2015 20:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja
[..]
96780806 EOLYS addaptief tank, Peugeot 308. Je wordt toch niet in de maling genomen door een universeel? En anders heb je een ernstig defect aan het systeem
Doe eens lawe zeggen; 10 miljoen auto's, 50 jaar lang (schatting) met idd asbesthoudende remblokken? hoeveel TON van die shit ligt er verspreid door Nederland (de WERELD) denk je? en dan vergeet ik inderdaad effe de koppelingsplaten, en over asbest in de bouw als standaard in afvoeren, waterleidingen, isolaties, aftimmeringen, loodsen, fabrieken, schoorstenen van woningen,gebouwen en fabrieken, golfplaten op schuurtjes en loodsen, plafondplaten in scholen en winkelcentra, en zo kan ik nog wel effe doorgaan. Ik heb met je te doen; kanker is niet leuk, maar gaan wijzen naar iets wat je niet kunt aantonen (ik zie 2 keer mogelijk en waarschijnlijk in één zin) en wat net zo makkelijk van één van de kleinigheidjes die ik aanhaalde kan zijn veroorzaakt vind ik een beetje een zwaktebod.. Net als nog vele duizenden andere mensen heb je kanker, en als het asbestkanker (mesothelioom) is, zou het best kunnen, maar aantonen dat het van automobielen afkomt kun je never nooit niet.quote:Op zondag 27 september 2015 19:52 schreef oldford het volgende:
[..]
Ik vindt het geen spijkers op laag water zoeken, integendeel zelfs. Ik juich dit soort testen van harte toe.
Waarschijnlijk komt dat omdat ik kanker heb die mogelijk/waarschijnlijk auto gerelateerd is.
Ik heb mesothelioom maligne en dat is een kankersoort die door asbest wordt veroorzaakt.
Aangezien ik buiten remblokken en koppelingsplaten (in de tijd dat er asbest in zat) ik niet weet waar ik dan met asbest in aanraking ben gekomen, lijkt het dus door auto's veroorzaakt te zijn.
En dat was dan ook nog als particulier, ik werkte in die tijd helemaal niet voor garage's.
Ik wou het liever bij deze ene soort kanker houden.
Enne, je dacht toch niet dat die rollling coal auto's daar zo goedgekeurd waren voor verkoop?
Of dat ze überhaupt legaal zijn?
Ik zie die krengen hier ook nog genoeg rijden. Slecht gechipte VW's, Audi's, BMW's en Mercedessen met een grote zwarte rookwolk erachter als ze accelereren.
En voor dat je gaat mauwen over buitenlandertje pesten zou ik eerst wat onderzoek doen.
De grote truck fabrikanten in Amerika zoals Caterpillar, Cummings, Detroit Diesel en nog een paar hebben ook al een boete gehad van in totaal 1 miljard dollar.
Nee, zeker niet bijvullen met iets dat zeker een factor zoveel goedkoper is, anders loopt Peug hun inkomsten mis....quote:Op zondag 27 september 2015 20:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Uit de handleiding
[ afbeelding ]
Grappig dat je over Volvo begint. Volvo Trucks en Renault Trucks waren ook 2 van de bedrijven die meedeelden in de boete van 1 miljard.quote:Op zondag 27 september 2015 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
En tuurlijk hebben ze de truckfabrikanten onder hun hol geschopt, die lopen qua techniek 20 jaar achter, maar ze verrekken het om europese trucks te rijden, alleen Volvo verkoopt daar een beetje geloof ik, en die zijn vét veel schoner als hun eigen troep.
Je hebt gelijk, zover had ik nog niet eens nagedacht. Die troep ligt/lag echt op elke straathoek.quote:Op zondag 27 september 2015 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
10 miljoen auto's, 50 jaar lang (schatting) met idd asbesthoudende remblokken? hoeveel TON van die shit ligt er verspreid door Nederland (de WERELD) denk je? en dan vergeet ik inderdaad effe de koppelingsplaten,.
Het gaat om de snelheid van het vullen. Niet om de vloeistof. Een vrachtwagenpomp loopt veel te hard en de vloeistof spuit meteen weer door de tank naarbuiten voordat het pistool afslaat (niet bij alle personenauto's, wel bij de meesten)quote:Op zondag 27 september 2015 22:47 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, zeker niet bijvullen met iets dat zeker een factor zoveel goedkoper is, anders loopt Peug hun inkomsten mis....
Werkelijk, AdBlue is Adblue, of 'ie voor Peugeot is bestemd of voor DAF. Ik zou gewoon een jerrycan vullen aan de AdBleu-pomp en in m'n HDI van Peugeot mikken als ik er een had.
Volgende keer gewoon in je tankje pissen. Zit ook ureum inquote:Op maandag 28 september 2015 09:09 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Het gaat om de snelheid van het vullen. Niet om de vloeistof. Een vrachtwagenpomp loopt veel te hard en de vloeistof spuit meteen weer door de tank naarbuiten voordat het pistool afslaat (niet bij alle personenauto's, wel bij de meesten)
Ik spreek uit ervaring, adblue is rotzooi om te verwijderen uit je bekleding na het knoeien
Dat heb ik inderdaad liever in mijn bekleding zittenquote:Op maandag 28 september 2015 13:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgende keer gewoon in je tankje pissen. Zit ook ureum in
Dat gaat niet zo gemakkelijk, voor AdBlue heb je specifieke AdBlue apparatuur nodig.quote:Op zondag 27 september 2015 22:47 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, zeker niet bijvullen met iets dat zeker een factor zoveel goedkoper is, anders loopt Peug hun inkomsten mis....
Werkelijk, AdBlue is Adblue, of 'ie voor Peugeot is bestemd of voor DAF. Ik zou gewoon een jerrycan vullen aan de AdBleu-pomp en in m'n HDI van Peugeot mikken als ik er een had.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |