abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 september 2015 @ 09:45:19 #26
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_156290537
Zou je trouwens met zo'n pickup in utrecht mogen rondrijden ?? Zou er bijna eentje gaan importeren :P:P
Al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel.
pi_156290742
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 19:40 schreef Fer het volgende:
Het gaat ook om de Amerikaanse Nox en Roetnormen, die zijn veel strenger daarop, onder andere door smog enzo. CO2 intereseert ze geen moer.
Zoveel verschillen die standaards voor 2009 nu ook weer niet.
In Amerika is de NOx uitstoot meer beperkt dan in Europa. Amerika hanteert een gemiddelde van 0,07 gram per mijl, in Europa is 0,18 gram per kilometer toegestaan.
In Europa verandert dat met de invoer van Euro 6 in 2014, dan wordt de maximum NOx uitstoot 0,08 gram per kilometer, wat iets meer dan 1,6 maal zoveel is als in Amerika.
Bij particle matter (fijnstof) is de situatie omgekeerd. In Amerika 0.01 gram per mijl, in Europa 0,005 gram per kilometer.
https://www.dieselnet.com/standards/

Aangezien de betrokken VW motoren 10 tot 40 maal zoveel NOx produceerden als toegestaan, kun je concluderen dat ze in Europa ook veel meer uitstoten dan toegestaan is.
pi_156295889
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:55 schreef oldford het volgende:

[..]

Zoveel verschillen die standaards voor 2009 nu ook weer niet.
In Amerika is de NOx uitstoot meer beperkt dan in Europa. Amerika hanteert een gemiddelde van 0,07 gram per mijl, in Europa is 0,18 gram per kilometer toegestaan.
In Europa verandert dat met de invoer van Euro 6 in 2014, dan wordt de maximum NOx uitstoot 0,08 gram per kilometer, wat iets meer dan 1,6 maal zoveel is als in Amerika.
Bij particle matter (fijnstof) is de situatie omgekeerd. In Amerika 0.01 gram per mijl, in Europa 0,005 gram per kilometer.
https://www.dieselnet.com/standards/

Aangezien de betrokken VW motoren 10 tot 40 maal zoveel NOx produceerden als toegestaan, kun je concluderen dat ze in Europa ook veel meer uitstoten dan toegestaan is.
0,07 is minder dan de helft van 0,18 dat lijkt mij een grof verschil. Tevens kregen de Jappen het niet eens voor elkaar.

Verder zullen de auto's hier ook meer uitstoten dan in de test, dat is inherent aan de meetmethode.

Het zijn die hypocriete Amerikanen die met onhaalbare eisen komen, omdat het voertuig een personenauto is, terwijl de helft van het land in een truck rijdt.
.
pi_156295997
Amerikanen en milieueisen. :')

Mooie grap wel.
Naturheilmittel
pi_156296097
Het muisje krijgt nog een staartje.

Ondertussen heeft VW toegegeven dat de illegale software is ingebouwd in 11 miljoen voertuigen.
Dat houdt in dat er dus ook buiten Amerika gesjoemeld wordt. Gezien de aantallen auto's kun je er donder op zeggen dat het ook in Europa gedaan is (en nog steeds gedaan wordt).
Zie: http://www.br.de/nachrich(...)-winterkorn-100.html
En ook: http://www.wsj.com/articl(...)lion-cars-1442916906

[ Bericht 16% gewijzigd door oldford op 22-09-2015 14:24:20 ]
pi_156299682
Vroeger werd er ook gesjoemeld, maar toen hadden ze gewoon meer PK dan werd opgegeven....

Maar serieus, misschien dat er nu eens een nieuwe verbruikscyclus word bedacht, die wel overeen komt met de praktijk.
pi_156300314
Ik vraag mij af hoe je die 14% mappings moet opvatten hier. Iedereen die een 1.2 TDi heeft gereden, herkent wel dat ze bij lage toeren extreem sloom zijn en ergens bij 2500 toeren opeens als een raket weg schiet.
.
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:30:41 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156300674
Vanavond special direct na het ARD-nieuws. Vanaf 20.15 uur; 10 minuten slechts, maar toch wel tekenend dat dit groot nieuws is in Duitsland.
quote:
Brennpunkt: Der VW-Skandal
Der Skandal um manipulierte Abgaswerte bei VW-Fahrzeugen hat erheblich größere Dimensionen als zunächst angenommen. Die entsprechende Software sei weltweit in elf Millionen Fahrzeugen eingebaut, teilte der Konzern mit. VW musste eine Gewinnwarnung herausgeben.

Aus diesem Anlass sendet Das Erste einen 10-minütigen "Brennpunkt".
http://www.daserste.de/in(...)/volkswagen-100.html
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_156301295
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:13 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij af hoe je die 14% mappings moet opvatten hier. Iedereen die een 1.2 TDi heeft gereden, herkent wel dat ze bij lage toeren extreem sloom zijn en ergens bij 2500 toeren opeens als een raket weg schiet.
tsja accelereren van 0-32kmh duurt 12sec in de NEDC test 5sec in de 1e, 2sec schakelen, 5sec in de 2e versnelling, dus dan mag het daar traag zijn om te voldoen aan die eisen.

0-70 duurt 41sec, 5 sec in 1, 13sec in 2, 8sec in 3 en 9sec in 4. Dan 50sec cruisen op 70kmh in 5. Dan 8sec coasten van 70 naar 50kmh. Echt belachelijke tijden.. Dit is slechts een deel.. 70 naar 100kmh mag bv 35sec duren..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_156303673
Hoewel het een gigantische achterlijke stap is van de Volkswagen Groep, vindt ik het van uit een technisch oog punt toch wel een stukje knap ontwikkelen. Dat ze de PCM precies de emissie eis controle laten herkennen en dan 'schone' firmware laten draaien, waardoor de uitstoot prima is _O_
pi_156303698
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:45 schreef lobotm het volgende:
Zou je trouwens met zo'n pickup in utrecht mogen rondrijden ?? Zou er bijna eentje gaan importeren :P:P
Ja hoor, een klant van mijn werkgever rijdt met een Dodge Ram 2500 Srt 8 Hemi regelmatig daar :P
pi_156304407
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 19:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Hoewel het een gigantische achterlijke stap is van de Volkswagen Groep, vindt ik het van uit een technisch oog punt toch wel een stukje knap ontwikkelen. Dat ze de PCM precies de emissie eis controle laten herkennen en dan 'schone' firmware laten draaien, waardoor de uitstoot prima is _O_
Ik vraag mij af of het zo geavanceerd is. Wellicht gewoon wat slimme mappings. Aan de andere kant werken automaten toch ook zo, kiezen het schakelprogramma aan de hand van gasgeefgedrag.
.
pi_156304448
VW straks te koop als penny stock...
pi_156304490
De exacte truuk is nog niet bekend gemaakt, maar het lijkt erop dat ze te weinig AdBlue inspuiten.
Dit waarschijnlijk vanwege beloftes over hoelang een tankje AdBlue meegaat.
Kunnen ze nog lachen in Amerika als na de update het verbruik van AdBlue verdubbeld of verdrievoudigd. Dan gaan er een hoop Amerikanen procederen om die extra kosten vergoed te krijgen - als de EPA VW daar al niet toe verplicht.
pi_156304529
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:14 schreef Gerolsteiner het volgende:
Amerikanen en milieueisen. :')

Mooie grap wel.
:')
een dikke 4.0l v8 zal aanzienlijker schoner zijn dan een moderne diesel doordat de giftige NOx waarde stukken lager zijn. Wat dat betreft hoop ik dat dit schandaal een opstap is naar een diesel verbod.

Kankerverwekkende stink brandstof waar nog subsidie op zit ook :r
Sowieso... plofmotoren :')
pi_156304562
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:13 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of het zo geavanceerd is. Wellicht gewoon wat slimme mappings. Aan de andere kant werken automaten toch ook zo, kiezen het schakelprogramma aan de hand van gasgeefgedrag.
Wat ik heb begrepen is dat de ECM kijkt naar een x aantal waardes, (ze testen in een lab), inlaat druk, temperatuur en gaspedaal stand. In een lab heb je continu de zelfde buitenluchtdruk, dat is al een trigger :P
pi_156304589
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:16 schreef oldford het volgende:
De exacte truuk is nog niet bekend gemaakt, maar het lijkt erop dat ze te weinig AdBlue inspuiten.
Dit waarschijnlijk vanwege beloftes over hoelang een tankje AdBlue meegaat.
Kunnen ze nog lachen in Amerika als na de update het verbruik van AdBlue verdubbeld of verdrievoudigd. Dan gaan er een hoop Amerikanen procederen om die extra kosten vergoed te krijgen - als de EPA VW daar al niet toe verplicht.
Ik las het inderdaad op een vaksite. Men wil er niet aanzitten en er zit ook niet extreem veel in, van wat ik hoor her en der.
pi_156305348
Mogen de al verkochte auto's wel blijven rijden in de USA? Ze stoten teveel uit...
pi_156305395
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:46 schreef MaGNeT het volgende:
Mogen de al verkochte auto's wel blijven rijden in de USA? Ze stoten teveel uit...

Denk het wel. Tis een software kwestie :P
pi_156305701
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Denk het wel. Tis een software kwestie :P
Dan zal de auto een stuk minder fijn/soepel rijden gok ik, in feite wordt 'ie flink afgeknepen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_156305722
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Denk het wel. Tis een software kwestie :P
Maar ze voldoen dus alleen aan de eisen als ze stilstaan en je niet aan het stuur draait...
pi_156306336
GPS in de auto.
Computer bemerkt geen verandering van locatie doorgegeven door de GPS sensor, maar er wordt wel gas gegeven
Aha! Adblue moet nu worden ingespoten, want er is een test gaande!

VW voldoet feitelijk aan de eisen, zover ik begrijp. Immers, in situatie X (testbank, klaargezet door EPA), wordt er uitstoot Y uitgespuugd.

Dat situatie X gewoonlijk niet voordoet, boeit wat dat soort metingen gewoonlijk niet.

Denk bv aan een luchttank. Als er in de eisen staat dat er analoge meter aanwezig moet zijn, maar er niet vermeld wordt dat deze zichtbaar moet zijn, kunnen ze hem ook ín de tank bouwen. Dat dat niet de bedoeling is, snapt iedereen, maar als er iets gemeten moet worden zijn er zeer snel loopholes.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 22 september 2015 @ 21:45:26 #48
53151 T42
Pinball Wizard
pi_156307669
bij HD doen ze ook zoiets. koop je motor loopt die zeer kut maar volgens normen krijf je week later gratus updaten en loopt die goed maar niet volgens normen.
pi_156308248
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:45 schreef lobotm het volgende:
Zou je trouwens met zo'n pickup in utrecht mogen rondrijden ?? Zou er bijna eentje gaan importeren :P:P
Waarom niet?

LPG eronder en je rijdt nog goedkoper dan met zo'n 2.0tdi van VAG ;)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_156308408
Wat nalezen leert mij dat de aanpassingen in de software vooral de hoeveelheid AdBlue regelde. Er werd tijdens een test (veel) meer van ingespoten.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')