Zoveel verschillen die standaards voor 2009 nu ook weer niet.quote:Op maandag 21 september 2015 19:40 schreef Fer het volgende:
Het gaat ook om de Amerikaanse Nox en Roetnormen, die zijn veel strenger daarop, onder andere door smog enzo. CO2 intereseert ze geen moer.
0,07 is minder dan de helft van 0,18 dat lijkt mij een grof verschil. Tevens kregen de Jappen het niet eens voor elkaar.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:55 schreef oldford het volgende:
[..]
Zoveel verschillen die standaards voor 2009 nu ook weer niet.
In Amerika is de NOx uitstoot meer beperkt dan in Europa. Amerika hanteert een gemiddelde van 0,07 gram per mijl, in Europa is 0,18 gram per kilometer toegestaan.
In Europa verandert dat met de invoer van Euro 6 in 2014, dan wordt de maximum NOx uitstoot 0,08 gram per kilometer, wat iets meer dan 1,6 maal zoveel is als in Amerika.
Bij particle matter (fijnstof) is de situatie omgekeerd. In Amerika 0.01 gram per mijl, in Europa 0,005 gram per kilometer.
https://www.dieselnet.com/standards/
Aangezien de betrokken VW motoren 10 tot 40 maal zoveel NOx produceerden als toegestaan, kun je concluderen dat ze in Europa ook veel meer uitstoten dan toegestaan is.
http://www.daserste.de/in(...)/volkswagen-100.htmlquote:Brennpunkt: Der VW-Skandal
Der Skandal um manipulierte Abgaswerte bei VW-Fahrzeugen hat erheblich größere Dimensionen als zunächst angenommen. Die entsprechende Software sei weltweit in elf Millionen Fahrzeugen eingebaut, teilte der Konzern mit. VW musste eine Gewinnwarnung herausgeben.
Aus diesem Anlass sendet Das Erste einen 10-minütigen "Brennpunkt".
tsja accelereren van 0-32kmh duurt 12sec in de NEDC test 5sec in de 1e, 2sec schakelen, 5sec in de 2e versnelling, dus dan mag het daar traag zijn om te voldoen aan die eisen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:13 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij af hoe je die 14% mappings moet opvatten hier. Iedereen die een 1.2 TDi heeft gereden, herkent wel dat ze bij lage toeren extreem sloom zijn en ergens bij 2500 toeren opeens als een raket weg schiet.
Ja hoor, een klant van mijn werkgever rijdt met een Dodge Ram 2500 Srt 8 Hemi regelmatig daarquote:Op dinsdag 22 september 2015 09:45 schreef lobotm het volgende:
Zou je trouwens met zo'n pickup in utrecht mogen rondrijden ?? Zou er bijna eentje gaan importeren:P
Ik vraag mij af of het zo geavanceerd is. Wellicht gewoon wat slimme mappings. Aan de andere kant werken automaten toch ook zo, kiezen het schakelprogramma aan de hand van gasgeefgedrag.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Hoewel het een gigantische achterlijke stap is van de Volkswagen Groep, vindt ik het van uit een technisch oog punt toch wel een stukje knap ontwikkelen. Dat ze de PCM precies de emissie eis controle laten herkennen en dan 'schone' firmware laten draaien, waardoor de uitstoot prima is
quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:14 schreef Gerolsteiner het volgende:
Amerikanen en milieueisen.
Mooie grap wel.
Wat ik heb begrepen is dat de ECM kijkt naar een x aantal waardes, (ze testen in een lab), inlaat druk, temperatuur en gaspedaal stand. In een lab heb je continu de zelfde buitenluchtdruk, dat is al een triggerquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of het zo geavanceerd is. Wellicht gewoon wat slimme mappings. Aan de andere kant werken automaten toch ook zo, kiezen het schakelprogramma aan de hand van gasgeefgedrag.
Ik las het inderdaad op een vaksite. Men wil er niet aanzitten en er zit ook niet extreem veel in, van wat ik hoor her en der.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:16 schreef oldford het volgende:
De exacte truuk is nog niet bekend gemaakt, maar het lijkt erop dat ze te weinig AdBlue inspuiten.
Dit waarschijnlijk vanwege beloftes over hoelang een tankje AdBlue meegaat.
Kunnen ze nog lachen in Amerika als na de update het verbruik van AdBlue verdubbeld of verdrievoudigd. Dan gaan er een hoop Amerikanen procederen om die extra kosten vergoed te krijgen - als de EPA VW daar al niet toe verplicht.
Denk het wel. Tis een software kwestiequote:Op dinsdag 22 september 2015 20:46 schreef MaGNeT het volgende:
Mogen de al verkochte auto's wel blijven rijden in de USA? Ze stoten teveel uit...
Dan zal de auto een stuk minder fijn/soepel rijden gok ik, in feite wordt 'ie flink afgeknepen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Denk het wel. Tis een software kwestie
Maar ze voldoen dus alleen aan de eisen als ze stilstaan en je niet aan het stuur draait...quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Denk het wel. Tis een software kwestie
Waarom niet?quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:45 schreef lobotm het volgende:
Zou je trouwens met zo'n pickup in utrecht mogen rondrijden ?? Zou er bijna eentje gaan importeren:P
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |