abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 september 2015 @ 23:46:28 #51
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_156312264
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:57 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Waarom niet?

LPG eronder en je rijdt nog goedkoper dan met zo'n 2.0tdi van VAG ;)
Ja maar bedoel zo'n mooie zwarte rook uitspuwende cummins diesel of die zonder boete door de milieu poort gaat ,
Al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel.
pi_156327552


pi_156329440
quote:
'T was te verwachten. Als die yanks de kans krijgen om te zeiken op niet-amerikaanse spullen zitten ze er bovenop.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156329877
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat nalezen leert mij dat de aanpassingen in de software vooral de hoeveelheid AdBlue regelde. Er werd tijdens een test (veel) meer van ingespoten.
Volgens mij hebben de Jetta en Golf geen adblue hoor, A4 Passat Touareg wel.

Ze zullen ook wel aan de EGR werking gesleuteld hebben. Vaker en langer open tijdens de emissie test, tijdens normaal rijden veel vaker gesloten. Komt wel het dichtroeten ten goede.

Verder lees ik dat Winterkorn opgestapt is en de PvdA zich afvraagt of de Europese testen ook vervalst zijn.

Dat laatste kan zal zeer waarschijnlijk het geval zijn en niet alleen bij VW.
.
pi_156331295
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:40 schreef Fer het volgende:
Volgens mij hebben de Jetta en Golf geen adblue hoor, A4 Passat Touareg wel.
De USA en Canada modellen met de 2.0 liter TDI hebben in ieder geval SCR en AdBlue.

Voor zover ik weet heeft de Audi Q7 en de VW Crafter ook AdBlue al dan niet op specifieke motoren.
pi_156333652
quote:
Though 30-horsepower weaker (at 140 hp at 4000 rpm) than its European cousin, this new TDI is a lot cleaner. Thanks to an advanced exhaust system and onboard computer that constantly monitors pollutants, the U.S.-spec TDI does without the use of urea or other liquid catalysts to attain 50-state legality. As it sits, the Jetta TDI Clean Diesel is certified to run on B5 biodiesel, which is 5 percent biofuel and 95 percent petroleum-based diesel.
De betreffende 2009 diesels niet, vanaf 2015 pas wel.
.
  donderdag 24 september 2015 @ 10:34:15 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156344763
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_156358018
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 23:46 schreef lobotm het volgende:

[..]

Ja maar bedoel zo'n mooie zwarte rook uitspuwende cummins diesel of die zonder boete door de milieu poort gaat ,
Op zich normaal. Voor lichte vrachtwagens / bestelwagens gelden in de meeste europese landen ook andere normen dan voor een gewone personenwagen. Zo'n cummins diesel wordt in Amerika bijna enkel gekocht door mensen die ook zware trailers trekken (en dus noodzaak hebben aan een diesel).

Ik heb zelf een Amerikaan om zware aanhangers te trekken, maar ik moet zeggen dat de standaard 5.7 benzine toch wat aan de lichte kant is hiervoor. De diesel had hier beter op zijn plaats geweest (trouwens rijden er meer 6.2 diesel of 6.5 turbodiesel's rond dan cummins diesels)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_156360087
VAG was een paar jaar geleden de eerste die een vrij normale auto in de 14% wist te krijgen met hun driecilinder TDI's. Tot op dat moment kon je met 14% alleen een prius of een aygo krijgen. Ik ben benieuwd of daar nog een verhaal achter zit.
pi_156361824
Van de ECE cyclus weet iedereen, dat hij niet meer realistisch is voor het hedendaagse verkeer. Het is dus niet vreemd dat die auto's inhet echt veel meer verbruiken en uitstoten dan gemeten.

Maar de Amerikaanse testen schijnen vrij goed overeen te komen met de praktijk.

Maar laten we eerlijk zijn, alle lage bijtelling stations en grote sedans zijn erop afgesteld, gas op de plank en het zuipt als een oudewetse diesel.
.
pi_156361998
Maak de boete standaard 2 maal zo hoog als de totale verwachte of actuele verdiensten en klaar zijn we, gebeurt nooit meer. Nergens.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_156365972
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:52 schreef CafeRoker het volgende:
VAG was een paar jaar geleden de eerste die een vrij normale auto in de 14% wist te krijgen met hun driecilinder TDI's. Tot op dat moment kon je met 14% alleen een prius of een aygo krijgen. Ik ben benieuwd of daar nog een verhaal achter zit.
Aygo is gewoon klein en licht genoeg om zuinig te lopen, prii hebben een motor met atkinsonprincipe (zuigers zijn indirect gekoppeld aan de krukas, waardoor de variabele zuigersnelheden beter worden opgevangen) Dat die zuinig zijn kan ik mij voorstellen. De meeste motoren van tegenwoordig zijn geblazen driepitters. Lopen prima in testomstandigheden en bij continu 80, ga je wat anders doen met die motoren (zoals gasgeven) dan zuipen ze als een malle.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 25 september 2015 @ 07:59:23 #63
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156366161
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:10 schreef Ridocar het volgende:
ga je wat anders doen met die motoren (zoals gasgeven) dan zuipen ze als een malle.
Dat is natuurlijk met alle auto's zo :D
Where law ends, tyrrany begins.
pi_156366622
quote:
19s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:59 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk met alle auto's zo :D
Ja, maar dan onevenredig veel. Cijfers die een driepittertje onwaardig zijn (zelfs bij volgas)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 25 september 2015 @ 11:25:56 #65
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_156369263
prii _O- _O- _O- _O- _O- omfg srs?
pi_156369481
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Aygo is gewoon klein en licht genoeg om zuinig te lopen, prii hebben een motor met atkinsonprincipe (zuigers zijn indirect gekoppeld aan de krukas, waardoor de variabele zuigersnelheden beter worden opgevangen) Dat die zuinig zijn kan ik mij voorstellen. De meeste motoren van tegenwoordig zijn geblazen driepitters. Lopen prima in testomstandigheden en bij continu 80, ga je wat anders doen met die motoren (zoals gasgeven) dan zuipen ze als een malle.
Toyota HSD is geen echt Atkinson, maar het wordt gesimuleerd met de variabele kleptiming. Tijdens lichte belasting blijft de inlaatklep te lang open staan, tot voorbij het odp. Hierdoor heeft de cilinder meer expansie ruimte tijdens de arbeidsslag. Het gevolg meer energie die in beweging wordt omgezet en minder verlies tijdens de uitlaatslag.

Een 1.2 Turbomotor heeft het verbruik van een 1.2 tijdens langzaam rijden, maar het top vermogen van 100-130pk. Spreek je dat vermogen aan, zal die ook verbruiken als ieder andere motor van dat vermogen.

Een ouderwetse twee liter die 1:10 loopt, krijg je vaak met rustig rijden niet veel zuiniger.
.
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:18:56 #67
53151 T42
Pinball Wizard
pi_156377867
dus na her-meting mag ik utrecht weer in met mijn vw en 2.7 liter diesel?
pi_156396936
quote:
'Zwitserland verbiedt verkoop dieselauto's Volkswagen tijdelijk'

Zwitserland zou de verkoop van Volkswagens die zijn uitgerust met een dieselmotor voorlopig een halt hebben toegeroepen.
Dat melden verschillende media zaterdag op gezag van het Zwitserse overheidsorgaan Swiss Federal Roads Office (FEDRO).

De tijdelijke ban zou de verkoop van 180.000 Volkwagens die nog niet zijn verkocht of geregistreerd in de weg zitten. Zwitserland zou de maatregel vrijdag hebben aangekondigd.

Volkswagen ligt wereldwijd onder vuur door gesjoemel met de uitstoot van dieselauto's. Volgens de automaker gaat het daarbij wereldwijd om elf miljoen auto's.

In Nederland riep GroenLinks op om de verkoop van nieuwe Volkswagens voorlopig stil te leggen.
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)wagen-tijdelijk.html
pi_156397609
Groenlinks :')
pi_156397747
Staatssecretaris heeft al duidelijk geroepen, dat het in Europa ook niet klopt, maar dat het te wijten is aan de stokoude ECE testcycli. Hier weet iedereen, dat het zo is.

Blijft onzin, dat veel regels in de US niet tellen voor Trucks, terwijl iedere Amerikaan zo'n ding kan kopen en rijden.
.
pi_156411425
Ik ben trouwens benieuwd wat het doet met de waarde van de auto's zelf. Stel dat je zo'n Bluemotion Golf hebt gekocht, gaat VW je dan geld teruggeven? De restwaarde keldert natuurlijk ook...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156412348
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:16 schreef oldford het volgende:
De exacte truuk is nog niet bekend gemaakt, maar het lijkt erop dat ze te weinig AdBlue inspuiten.
Dit waarschijnlijk vanwege beloftes over hoelang een tankje AdBlue meegaat.
Kunnen ze nog lachen in Amerika als na de update het verbruik van AdBlue verdubbeld of verdrievoudigd. Dan gaan er een hoop Amerikanen procederen om die extra kosten vergoed te krijgen - als de EPA VW daar al niet toe verplicht.
In de akkerbouw zeggen ze dat je 3x normaal tanken is 1x adblue... Nou het word al snel 1 op 1 als je constant volle motor toeren draait.... en verder kan je er ook gewoon demiwater in flikkeren :P (ik weet niet het langdurige effect)

Maar het nadeel aan adblue is dat er weer allemaal poespas aan je motor komt... Verder is het wel beter dan alternatieven die op landbouw trekkers gebruikt is... sommige merken waren trots op dat ze geen adblue nodig hadden maar nu blijkt dat je elke 3000 uur een filter van 3 a 4000 euro kan vervangen :')
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_156412397
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dan zal de auto een stuk minder fijn/soepel rijden gok ik, in feite wordt 'ie flink afgeknepen.
Ja maar dat betekent waarschijnlijk dat je rechtstreeks naar de tuner kan, en misschien kan je vag dealer ook wel wat regelen maar dat ligt eraan denk ik.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_156413209
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 23:28 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd wat het doet met de waarde van de auto's zelf. Stel dat je zo'n Bluemotion Golf hebt gekocht, gaat VW je dan geld teruggeven? De restwaarde keldert natuurlijk ook...
Die komen gewoon voor export hierheen natuurlijk. Extra luxe, met automaat en rode lichten. Die yanks "would not touch it with a ten foot pole"
.
pi_156416081
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:25 schreef Fer het volgende:
Blijft onzin, dat veel regels in de US niet tellen voor Trucks, terwijl iedere Amerikaan zo'n ding kan kopen en rijden.
De regels voor trucks in Amerika lopen inderdaad achter, maar ze worden nog steeds aangescherpt.
Zo zeer zelfs dat Toyota nu stopt met de dieselmotor in de Tacuma met ingang van 2016.
http://www.torquenews.com(...)diesel-tacoma-coming
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')