Ja maar bedoel zo'n mooie zwarte rook uitspuwende cummins diesel of die zonder boete door de milieu poort gaat ,quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:57 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Waarom niet?
LPG eronder en je rijdt nog goedkoper dan met zo'n 2.0tdi van VAG
'T was te verwachten. Als die yanks de kans krijgen om te zeiken op niet-amerikaanse spullen zitten ze er bovenop.quote:
Volgens mij hebben de Jetta en Golf geen adblue hoor, A4 Passat Touareg wel.quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat nalezen leert mij dat de aanpassingen in de software vooral de hoeveelheid AdBlue regelde. Er werd tijdens een test (veel) meer van ingespoten.
De USA en Canada modellen met de 2.0 liter TDI hebben in ieder geval SCR en AdBlue.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:40 schreef Fer het volgende:
Volgens mij hebben de Jetta en Golf geen adblue hoor, A4 Passat Touareg wel.
De betreffende 2009 diesels niet, vanaf 2015 pas wel.quote:Though 30-horsepower weaker (at 140 hp at 4000 rpm) than its European cousin, this new TDI is a lot cleaner. Thanks to an advanced exhaust system and onboard computer that constantly monitors pollutants, the U.S.-spec TDI does without the use of urea or other liquid catalysts to attain 50-state legality. As it sits, the Jetta TDI Clean Diesel is certified to run on B5 biodiesel, which is 5 percent biofuel and 95 percent petroleum-based diesel.
Op zich normaal. Voor lichte vrachtwagens / bestelwagens gelden in de meeste europese landen ook andere normen dan voor een gewone personenwagen. Zo'n cummins diesel wordt in Amerika bijna enkel gekocht door mensen die ook zware trailers trekken (en dus noodzaak hebben aan een diesel).quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:46 schreef lobotm het volgende:
[..]
Ja maar bedoel zo'n mooie zwarte rook uitspuwende cummins diesel of die zonder boete door de milieu poort gaat ,
Aygo is gewoon klein en licht genoeg om zuinig te lopen, prii hebben een motor met atkinsonprincipe (zuigers zijn indirect gekoppeld aan de krukas, waardoor de variabele zuigersnelheden beter worden opgevangen) Dat die zuinig zijn kan ik mij voorstellen. De meeste motoren van tegenwoordig zijn geblazen driepitters. Lopen prima in testomstandigheden en bij continu 80, ga je wat anders doen met die motoren (zoals gasgeven) dan zuipen ze als een malle.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:52 schreef CafeRoker het volgende:
VAG was een paar jaar geleden de eerste die een vrij normale auto in de 14% wist te krijgen met hun driecilinder TDI's. Tot op dat moment kon je met 14% alleen een prius of een aygo krijgen. Ik ben benieuwd of daar nog een verhaal achter zit.
Dat is natuurlijk met alle auto's zoquote:Op vrijdag 25 september 2015 07:10 schreef Ridocar het volgende:
ga je wat anders doen met die motoren (zoals gasgeven) dan zuipen ze als een malle.
Ja, maar dan onevenredig veel. Cijfers die een driepittertje onwaardig zijn (zelfs bij volgas)quote:Op vrijdag 25 september 2015 07:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk met alle auto's zo
Toyota HSD is geen echt Atkinson, maar het wordt gesimuleerd met de variabele kleptiming. Tijdens lichte belasting blijft de inlaatklep te lang open staan, tot voorbij het odp. Hierdoor heeft de cilinder meer expansie ruimte tijdens de arbeidsslag. Het gevolg meer energie die in beweging wordt omgezet en minder verlies tijdens de uitlaatslag.quote:Op vrijdag 25 september 2015 07:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Aygo is gewoon klein en licht genoeg om zuinig te lopen, prii hebben een motor met atkinsonprincipe (zuigers zijn indirect gekoppeld aan de krukas, waardoor de variabele zuigersnelheden beter worden opgevangen) Dat die zuinig zijn kan ik mij voorstellen. De meeste motoren van tegenwoordig zijn geblazen driepitters. Lopen prima in testomstandigheden en bij continu 80, ga je wat anders doen met die motoren (zoals gasgeven) dan zuipen ze als een malle.
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)wagen-tijdelijk.htmlquote:'Zwitserland verbiedt verkoop dieselauto's Volkswagen tijdelijk'
Zwitserland zou de verkoop van Volkswagens die zijn uitgerust met een dieselmotor voorlopig een halt hebben toegeroepen.
Dat melden verschillende media zaterdag op gezag van het Zwitserse overheidsorgaan Swiss Federal Roads Office (FEDRO).
De tijdelijke ban zou de verkoop van 180.000 Volkwagens die nog niet zijn verkocht of geregistreerd in de weg zitten. Zwitserland zou de maatregel vrijdag hebben aangekondigd.
Volkswagen ligt wereldwijd onder vuur door gesjoemel met de uitstoot van dieselauto's. Volgens de automaker gaat het daarbij wereldwijd om elf miljoen auto's.
In Nederland riep GroenLinks op om de verkoop van nieuwe Volkswagens voorlopig stil te leggen.
In de akkerbouw zeggen ze dat je 3x normaal tanken is 1x adblue... Nou het word al snel 1 op 1 als je constant volle motor toeren draait.... en verder kan je er ook gewoon demiwater in flikkerenquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:16 schreef oldford het volgende:
De exacte truuk is nog niet bekend gemaakt, maar het lijkt erop dat ze te weinig AdBlue inspuiten.
Dit waarschijnlijk vanwege beloftes over hoelang een tankje AdBlue meegaat.
Kunnen ze nog lachen in Amerika als na de update het verbruik van AdBlue verdubbeld of verdrievoudigd. Dan gaan er een hoop Amerikanen procederen om die extra kosten vergoed te krijgen - als de EPA VW daar al niet toe verplicht.
Ja maar dat betekent waarschijnlijk dat je rechtstreeks naar de tuner kan, en misschien kan je vag dealer ook wel wat regelen maar dat ligt eraan denk ik.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dan zal de auto een stuk minder fijn/soepel rijden gok ik, in feite wordt 'ie flink afgeknepen.
Die komen gewoon voor export hierheen natuurlijk. Extra luxe, met automaat en rode lichten. Die yanks "would not touch it with a ten foot pole"quote:Op zaterdag 26 september 2015 23:28 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd wat het doet met de waarde van de auto's zelf. Stel dat je zo'n Bluemotion Golf hebt gekocht, gaat VW je dan geld teruggeven? De restwaarde keldert natuurlijk ook...
De regels voor trucks in Amerika lopen inderdaad achter, maar ze worden nog steeds aangescherpt.quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:25 schreef Fer het volgende:
Blijft onzin, dat veel regels in de US niet tellen voor Trucks, terwijl iedere Amerikaan zo'n ding kan kopen en rijden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |