Dat is alleen de apparatuur, ik heb het over die flesjes met een halve liter AdBlue of dealers waar je de hoofdprijs voor betaalt. Als je de dealers moet geloven is hun AdBlue zo specifiek dat alleen hun rommel in je auto kan en alle andere bronnen niet goed zijn.quote:Op maandag 28 september 2015 15:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat gaat niet zo gemakkelijk, voor AdBlue heb je specifieke AdBlue apparatuur nodig.
Maar hoezo bekleding? Adblue zit toch naast de dieseltank? Tenminste, bij die ene personenauto met adblue waar ik ooit in heb gereden.quote:Op maandag 28 september 2015 14:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad liever in mijn bekleding zitten
Daarbij is een adblue-tankdoorgang maar 19mm en ik ben Fok!ker dus je kunt al raden dat dat niet gaat passen
Maakt geen flikker uit. Wat wel zo is, dat adblue soort van wordt afgebroken en daardoor niet tegen vorst kan. Geen probleem trouwens, behalve dat je adblue verbruik stijgt. Als het goed is zit er een sensor in het systeem die het percentage actieve stof (ureum) meet in de adblue oplossing.quote:Op maandag 28 september 2015 15:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is alleen de apparatuur, ik heb het over die flesjes met een halve liter AdBlue of dealers waar je de hoofdprijs voor betaalt. Als je de dealers moet geloven is hun AdBlue zo specifiek dat alleen hun rommel in je auto kan en alle andere bronnen niet goed zijn.
Daarom zit er ook een verwarming in de tank met AdBlue.quote:Op maandag 28 september 2015 15:37 schreef derLudolf het volgende:
Wat wel zo is, dat adblue soort van wordt afgebroken en daardoor niet tegen vorst kan.
Bij mijn Peugeot zit ie in de kofferbak.quote:Op maandag 28 september 2015 15:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar hoezo bekleding? Adblue zit toch naast de dieseltank? Tenminste, bij die ene personenauto met adblue waar ik ooit in heb gereden.
[ afbeelding ]
Adblue kan tot -10 graden. En AdBlue heeft 32,5% ureum anders mag het geen AdBlue heten, daar is dus ook geen sensor voor.quote:Op maandag 28 september 2015 15:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maakt geen flikker uit. Wat wel zo is, dat adblue soort van wordt afgebroken en daardoor niet tegen vorst kan. Geen probleem trouwens, behalve dat je adblue verbruik stijgt. Als het goed is zit er een sensor in het systeem die het percentage actieve stof (ureum) meet in de adblue oplossing.
1.6 niet, 2.0 volgens mij alleen bij de grotere (zwaardere) Euro-6 modellen die niet in deze motorcode vallen. Zou dus inderdaad om die reden hier niet aan de orde moeten zijn denk ik. Ben niet zeker daarvan trouwens.quote:Op maandag 28 september 2015 16:08 schreef BroesWillems het volgende:
Als de test in Amerika gefopt word door meer adBlue in te spuiten dan bij normaal gebruik, waarom doet het probleem zich hier in Europa dan ook voor? De 1.6 en 2.0 liter diesels (van Volkswagen) hier hebben toch helemaal geen adBlue hier?
In Amerika zijn 2 typres geleverd. Eerst een motor zonder AdBlue, daarna met AdBlue, maar beide worden gnoemd in het schrijven van de EPA dat ze te veel afwijken en de gewraakte software hebben. Bij de types zonder AdBlue zal de EGR wel gemanipuleerd worden.quote:Op maandag 28 september 2015 16:08 schreef BroesWillems het volgende:
Als de test in Amerika gefopt word door meer adBlue in te spuiten dan bij normaal gebruik, waarom doet het probleem zich hier in Europa dan ook voor? De 1.6 en 2.0 liter diesels (van Volkswagen) hier hebben toch helemaal geen adBlue hier?
Die knijpen allemaal hun billetjes bij elkaarquote:Op maandag 28 september 2015 17:45 schreef Ridocar het volgende:
Wat me nu opvalt... van de andere merken hoor je helemaal niets. Best opvallend als er normaal gesproken bovenop gezeten wordt. Of in ieder geval een mening te horen krijgt.
Inderdaad...quote:Op maandag 28 september 2015 18:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Mercedes heeft vorige week naar buiten gebracht dat bij hun alles OK is, maar dat vindt de mainstream media niet interessant genoeg om te brengen. Drama verkoopt beter.
De plaatselijke dealerquote:Op maandag 28 september 2015 18:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Inderdaad...
Heb je een bron trouwens?
quote:Volkswagenimporteur Pon schort in Nederland de verkoop van auto's op die zijn uitgerust met een dieselmotor waarmee is gesjoemeld. Dat bevestigde een woordvoerder van Pon maandag na een informatiebijeenkomst met Nederlandse Volkswagendealers.
In totaal gaat het om 4100 auto's die zijn uitgerust met een Euro 5 dieselmotor van het type EA 189, die binnen de organisatie op voorraad staan, aldus Pon.
Volgens de importeur is het besluit genomen in afwachting van "volledige duidelijkheid" vanuit de fabrikant Volkswagen AG over de oplossing van de problemen met deze motoren. Volkswagen verwacht hierover binnen een paar dagen meer duidelijkheid te verschaffen.
Pon is naar eigen zeggen onaangenaam verrast door de actuele ontwikkelingen. "Nu duidelijk is om welke dieseltypes het gaat, nemen wij dan ook de beslissing om pas op de plaats te maken met de levering van auto's met de betreffende dieselmotor", aldus Pon in een verklaring.
Ik kom op mijn werk met héél grote regelmaat met asbest en asbesthoudende materialen in aanraking, en dus ook met mensen die daar serieus verstand van hebben en ik kan je vertellen dat je er helemáál niet mee hoeft te 'rommelen' om vrije vezels te krijgen, maar blijf lekker bij je geloof; als jij je beter voelt bij het aanwijzen van een zogenaamde zondebok, moet jij dat weten, maar IK vind het gelul; dat is mijn mening, en daar zult u het mee moeten doen.quote:Op maandag 28 september 2015 08:58 schreef oldford het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, zover had ik nog niet eens nagedacht. Die troep ligt/lag echt op elke straathoek.
Van alle andere voorbeelden die je geeft moet je op een bepaalde plaats zijn om daar in aanraking met asbest te komen en dan moet er ook nog aan dat spul gerommeld worden. Van ons huis weet ik dat het asbestvrij is. Dat is gecontroleerd voor de verkoop ervan. Ook het gebouw waar ik nu woon is gecontroleerd en absoluut asbest-vrij.
Je hebt me duidelijk gemaakt dat de auto met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk de veroorzaker is van mijn kanker (mesothelioom maligne).
FCA haalt euro 6 zonder ad blue, een van de weinige constructeurs die het nog niet nodig hebbenquote:Op maandag 28 september 2015 18:51 schreef oldford het volgende:
Zie de links in mijn vorige bericht.
Een kleine correctie: BMW mag roepen dat ze de nieuwe tests voor Euro-6 halen zonder problemen.
Mercedes (nog) niet. Die zaten er boven - zij het dat het slechts minimaal was.
Ik denk dat allemaal EGR en Injectie gebaseerd is. AdBlue spuit je rechtstreeks in de uitlaat, het heeft in feite geen invloed op de motor en prestaties. Terwijl teveel EGR zorgt voor minder prestaties en meer roet, waardoor de roetkat weer volloopt en regeneren kost ook weer brandstof.quote:Op maandag 28 september 2015 16:24 schreef oldford het volgende:
[..]
In Amerika zijn 2 typres geleverd. Eerst een motor zonder AdBlue, daarna met AdBlue, maar beide worden gnoemd in het schrijven van de EPA dat ze te veel afwijken en de gewraakte software hebben. Bij de types zonder AdBlue zal de EGR wel gemanipuleerd worden.
Maar bij een overschrijding van 40 maal de toegestane waarde, zitten ze ook ver boven de Europese eis die iets minder streng is. Maar in Europa heeft de motor 170 pk tegen in Amerika 140 pk - dus hier kan er nog meer vervuiling uit komen.
Alleen in een Panda en 500 of ook in de Voyager en 300c?quote:Op maandag 28 september 2015 20:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
FCA haalt euro 6 zonder ad blue, een van de weinige constructeurs die het nog niet nodig hebben
En dat is de hele clou van het verhaal. De Yanks hebben nu eindelijk ingezien dat ze met hun eigen baggerproducten het niet op kunnen nemen tegen buitenlandse auto's en gooien er Japan-style "eigen markt bescherming" maatregelen tegenaan, zodat hun troep weer verkoopbaar wordt.quote:Op zondag 27 september 2015 19:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel dus, en ik vind het sowieso allemaal een beetje spijkers op laag water zoeken voor een land waar 'rollin' coal' helemaal de bom isZe hebben gewoon een teringhekel aan auto's die niet daar gefabriceerd worden, hence ook de antieke 'ricer' grappen.. Ze kunnen het gewoon niet hebben dat ze in het buitenland betere producten maken, want stel dat mensen het ondervinden, dan verkopen ze straks helemaal geen detroit shitty steel meer.
Behalve dan bij de Ducato die er ook aan moet geloven, of FCA dat leuk vindt of niet.quote:Op maandag 28 september 2015 20:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
FCA haalt euro 6 zonder ad blue, een van de weinige constructeurs die het nog niet nodig hebben
Nee. Een overschrijding van 40% is slechts minimaal en dan heb je geen truken nodig.quote:Op maandag 28 september 2015 21:30 schreef Fer het volgende:
Die 40x zal wel heel extreem een momentmeting zijn. Als ik volgas in 1 optrek, verbruik ik ook 1:1 op dat moment. Zou het niet 40% zijn?
Gewoon extra korting vragen i.v.m imagoschadequote:Op maandag 28 september 2015 21:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Je zou maar een VAG auto hebben, ik zou vrezen voor de inruilwaarde.
Niveau van de reacties:quote:Op maandag 28 september 2015 21:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Zojuist op trosradar een schitterend voorbeeld van voorsprong door techniek.
http://www.radartv.nl/uit(...)verbruik-tfsi-motor/
Ik snap het ook niet, met die motoren is technisch helemaal niets mis. Ja ze blazen iets teveel NOx uit, maar dat maakt het geen slechte motor.quote:Op dinsdag 29 september 2015 08:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Gewoon extra korting vragen i.v.m imagoschade
zal wel wat meevallen. zo slecht als een italiaan zel het niet worden
nou ja, het olieverbruik is niet echt heel sjiek natuurlijk al heb ik geen idee of dat bij de nieuwere generatie ook speelt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet, met die motoren is technisch helemaal niets mis. Ja ze blazen iets teveel NOx uit, maar dat maakt het geen slechte motor.
Oliegebruik is bij de tfsi benzine modellen, niet bij de diesels die teveel NOx uit stoten.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
nou ja, het olieverbruik is niet echt heel sjiek natuurlijk al heb ik geen idee of dat bij de nieuwere generatie ook speelt.
Dat weet ik alleen wordt het er nu bijgetrokken om nog meer imagoschade te kunnen veroorzaken.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:28 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Oliegebruik is bij de tfsi benzine modellen, niet bij de diesels die teveel NOx uit stoten.
het doel van die verbruikscijfers is dan ook niet om het werkelijke gebruik weer te geven. die verbruikscijfers worden gemeten terwijl de auto's in dezelfde conditie verkeren qua wind, snelheid, etc.quote:Op maandag 21 september 2015 18:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
Daarbij, dat de verbruikscijfers worden gemanipuleerd is toch een publiek geheim? Welke moderne auto haalt tegenwoordig nou nog zijn verbruikscijfers? Zelfs leasemaatschappijen hanteren verbruiksgemiddeldes van het wagenpark, i.p.v. de opgegeven getallen. Die tests gaan van lage snelheden uit, goh, wanneer draait je auto zuinig? Bij opa rijstijl met lage snelheden.
Blijft staan dat die 40x onder bepaalde momenten gemeten wordt, het kan nog steeds een piek zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2015 08:49 schreef oldford het volgende:
[..]
Nee. Een overschrijding van 40% is slechts minimaal en dan heb je geen truken nodig.
Alle rapporten spreken over een overschrijding van 40 keer de maximaal toegestane limiet en dan hebben we het over NOx, waar slechts 70 miligram is toegestaan.
Amerikanen consequent?quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:22 schreef oldford het volgende:
Het zijn inderdaad pieken (nou ja, minstens 1 mijl lang) die gemeten worden, dat klopt.
Maar zo werkt de Amerikaanse wetgeving nu eenmaal, er is een maximum gesteld aan NOx en dat geld voor elke gereden mijl gedurende de totale levensduur van de motor.
En die Amerikanen zijn tenminste consequent. Als NOx giftig is dan stellen ze daar een limiet voor vast. En dan maakt het niet uit of de motor met benzine, diesel of aardgas gestookt wordt, er is 1 maximum. Hier in Europa mogen diesels nog steeds meer van die troep uitstoten dan benzine modellen.
Voor dat je jezelf belachelijk maakt is het soms verstandig om wat onderzoek te doen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:06 schreef derLudolf het volgende:
Amerikanen consequent?![]()
![]()
Noem je auto een truck en je mag er een een idiote V8 diesel inhangen uit het jaar flintstone
Nee hoor, de nieuwe ducato (codering 290), heeft een gewone 2.0 Mjet E6, een 2.2 Mjet E6 en 3.0Mjet E6 zonder adblue in NLquote:Op dinsdag 29 september 2015 08:46 schreef oldford het volgende:
[..]
Behalve dan bij de Ducato die er ook aan moet geloven, of FCA dat leuk vindt of niet.
In Amerika levert Fiat en Alfa Romeo (net als Ford en Totota) wijselijk geen diesel motoren op dit moment.
En Chrysler gebruikt nu ook AdBlue voor hun trucks in Amerika.
Je hebt toch ook zo'n sjoemeldiesel? Ik ben benieuwd in hoever de upgrade nadelig gaat zijn voor de vermogensafgifte.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:57 schreef Fer het volgende:
[..]
Blijft staan dat die 40x onder bepaalde momenten gemeten wordt, het kan nog steeds een piek zijn.
Ik las trouwens dat VW nu al met een update komen. Ben je als berijder nu strafbaar als je het niet laat flashen?
De 3.0 gaat eruit en wordt vervangen door een 2.3. In uitvoeringen voor personenvervoer komt er toch echt SCR technologie in met AdBlue.quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Nee hoor, de nieuwe ducato (codering 290), heeft een gewone 2.0 Mjet E6, een 2.2 Mjet E6 en 3.0Mjet E6 zonder adblue in NL
Ik heb een 1.6 14% type, dit gaat om de 2.0 140-170pk versiesquote:Op dinsdag 29 september 2015 18:18 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je hebt toch ook zo'n sjoemeldiesel? Ik ben benieuwd in hoever de upgrade nadelig gaat zijn voor de vermogensafgifte.
Ook in de 1.2tdi en 1.6tdi euro5 met motorcode EA189 schijnt sjoemelsoftware te zitten. Ik ben echt benieuwd wat de software update voor de prestaties betekend.quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik heb een 1.6 14% type, dit gaat om de 2.0 140-170pk versies
Twee mogelijkheden.quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja, ik ook. Kan nooit onmerkbaar zijn.
De haat zit diep bij je of niet?quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:59 schreef Revolution-NL het volgende:
Linksom of rechtsom als consument ben je de sjaak, maar dat is niets nieuws bij VAG/Pon
Na diverse post 2009 TSI en TDI debacles die ik aan der lijven heb ondervonden ben ik inderdaad helemaal klaar met dit concern.quote:
Waarom eigenlijk? Heb je zelf slechte ervaringen met dit merk?quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Na diverse TSI en TDI debacles ben ik inderdaad helemaal klaar met dit concern.
Dat heb ik dus wel. Je wilt niet weten hoeveel uren door het putje zijn gaan omdat ik weer langs de Skoda/Seat dealer moest omdat er weer eens wat stuk was, of nog erger dat ik langs de kant van de weg stond met een stukgedraaide motor. Daar zit je gewoon niet op te wachten als je voor je werk op de weg zit.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Je hebt er zelf duidelijk geen ervaringen mee dus ik begrijp het niet zo goed.
Dat heb je er later bij ge-edit, had het al aangepastquote:
Ik heb vanaf 2001 tot 2009 denk ik 350k gereden met de 1.9tdi zonder problemen buiten het onderhoud om. Een auto moet het gewoon doen, ik heb geen zin in bezoekjes aan de garage buiten het onderhoud om. Ik heb daar gewoon geen tijd voor, ik rijd niet voor niets een nieuwe auto.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:15 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat heb je er later bij ge-edit, had het al aangepast
Jammer dat je niet op de rest ingaat
Duidelijk. Wellicht had je een slechte dealer die niet veel moeite voor je wilde doen omdat ie misschien toch al werd uitgeknepen door je leasemaatschappij.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:27 schreef Revolution-NL het volgende:
Inferieure VAG meuk. Een pakketje schroot met een dun laagje chroom.
Ongeveer ervaring bij 3 verschillende dealers en twee verschillende merken (seat & skoda)quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Duidelijk. Wellicht had je een slechte dealer.
Ik zeg niet dat het perfect is. Ik zeg alleen dat andere merken echt niet veel beter zijn.
2.5tdi is ook een fijn blokquote:Op dinsdag 29 september 2015 20:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ongeveer ervaring bij 3 verschillende dealers en twee verschillende merken (seat & skoda)
Dergelijke componenten horen überhaupt niet in zo'n vroegstadium kapot te gaan. Als dat gebeurt dan heb je als fabrikant je zaakjes kwalitatief gewoon niet op orde.
Nee meneer 1l olie verbruik op 3000km valt binnen de marges
Het schokken van de DSG is een producteigenschap
Een verbruik van 1:13 (na een volledige motorrevisie van een 1.2tdi) ligt echt aan u rijstijl
Enz enz enz.
De 1.9TDIis het laatste kwaliteitsproduct geweest uit de VAG stal. Daarna is het gewoon huilen met de pet op.
Die D4 heeft vast 100liter adblue aan boordquote:Op dinsdag 29 september 2015 21:26 schreef Fer het volgende:
Overigens verwacht ik wel dat ze hem nu knijpen bij Volvo. Die V40 D4 190pk 14% vertrouw ik voor geen meter.
Dat zorgt ervoor dat de verbrandingstemperatuur van het roet in het filter omlaag gaat zodat het filter schoner wordt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 22:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
Volvo gebruikt geen AdBlue. Wel is er regeneratievloeistof, wat ¤180,- of zo kost als dat tankje leeg is.
Dat komt vanwege ons softe beleid. Als blijkt dat een bedrijf de regeltjes omzeilt gaat de Nederlandse overheid andere regeltjes bedenken om ervoor te zorgen dat zoiets niet meer kan gebeuren en moeten de gedupeerden zelf maar zorgen dat ze schadeloos gesteld worden. In de VS trekken ze dit meteen in een strafzaak. De overheid ziet zichzelf als gedupeerde en handelt ook daar naar.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:30 schreef Gunner het volgende:
Ik geloof niet dat er in NL ineens een balletje gaat rollen hoor. Ik hoop het wel maar denk het niet. Daar zijn we veel te mak voor. Ik bedoel; iedereen weet toch al jaren dat de meet-methodes niet reëel zijn.
Heb er eigenlijk verder nog niks over gehoord of gelezen.. als dat zo was zou het internet er wel vol van staan denk ik.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
't Zal wel kunnen, je moet je alleen afvragen wat je er voor inlevert. Elke motor zou er wel aan kunnen voldoen, mits je maar voldoende afknijpt en reguleert. Vraag is dan alleen hoe bruikbaar een auto nog is in het dagelijkse verkeer. Als je een VW hebt en de motor is ineens een stuk laffer na zo'n update, dan zou ik me aardig in de zeik genomen voelen.
Een beurt of een up-/downgrade?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:12 schreef Fer het volgende:
Mijne gaat woensdag voor de beurt, ben benieuwd.
Ik ben normaal gesproken geen plottertje, maar bij dit soort dingen, of die gigantische terugroepacties van Toyota bijvoorbeeld, vermoed ik wel eens dat het misschien iets te maken heeft met GM dat met heel veel tax dollars overeind is gehoudenquote:Op maandag 21 september 2015 17:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
Amerikanen hebben het fenomeen 'hypocrisie' echt tot een kunst verheven.
Ja want sommige autos moet je voortaan vullen met adblue(naast je gewone diesel natuurlijk). En adblue kan ook weer kristalliseren en bladibla al dat gejank.quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:00 schreef ShaoliN het volgende:
Wat denken jullie? Zal dit hele gebeuren invloed hebben op de restwaarde van de Volkswagens in het algemeen?
dat bedoelt ie niet. Nu nog wa CO2 gelul eroverheenquote:Op dinsdag 3 november 2015 22:09 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ja want sommige autos moet je voortaan vullen met adblue(naast je gewone diesel natuurlijk). En adblue kan ook weer kristalliseren en bladibla al dat gejank.
En trouwens je kan ook demi water in je adblue tank gooi had ik een keer gehoord... Iemand misschien eens proberen?
In het algemeen qua alle autos? Nee.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:11 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
dat bedoelt ie niet. Nu nog wa CO2 gelul eroverheen
Denk het niet, technisch is er niets mis met die auto's.quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:00 schreef ShaoliN het volgende:
Wat denken jullie? Zal dit hele gebeuren invloed hebben op de restwaarde van de Volkswagens in het algemeen?
Ja, ik kan mij voorstellen, dat ze nu veel sneller dichtroeten.quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:00 schreef ShaoliN het volgende:
Wat denken jullie? Zal dit hele gebeuren invloed hebben op de restwaarde van de Volkswagens in het algemeen?
Tja. Mentaliteit beperkt zich niet tot bepaalde types..quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)utos-volkswagen.html
Nu ook benzine auto's. Benieuwd als mijn 1.4 ook sjoemel software heeft
Nu lach je er nog omquote:Op dinsdag 3 november 2015 22:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)utos-volkswagen.html
Nu ook benzine auto's. Benieuwd als mijn 1.4 ook sjoemel software heeft
M'n 1.4 stamt uit 98quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:02 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Nu lach je er nog om![]()
![]()
Maar een echte automonteur heeft toch altijd een oude betrouwbare wagen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |