abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156449465
quote:
3s.gif Op maandag 28 september 2015 15:09 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dat gaat niet zo gemakkelijk, voor AdBlue heb je specifieke AdBlue apparatuur nodig.
Dat is alleen de apparatuur, ik heb het over die flesjes met een halve liter AdBlue of dealers waar je de hoofdprijs voor betaalt. Als je de dealers moet geloven is hun AdBlue zo specifiek dat alleen hun rommel in je auto kan en alle andere bronnen niet goed zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator maandag 28 september 2015 @ 15:34:48 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156449723
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2015 14:30 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad liever in mijn bekleding zitten :')

Daarbij is een adblue-tankdoorgang maar 19mm en ik ben Fok!ker dus je kunt al raden dat dat niet gaat passen
Maar hoezo bekleding? Adblue zit toch naast de dieseltank? Tenminste, bij die ene personenauto met adblue waar ik ooit in heb gereden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 28 september 2015 @ 15:37:50 #103
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156449792
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 15:19 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat is alleen de apparatuur, ik heb het over die flesjes met een halve liter AdBlue of dealers waar je de hoofdprijs voor betaalt. Als je de dealers moet geloven is hun AdBlue zo specifiek dat alleen hun rommel in je auto kan en alle andere bronnen niet goed zijn.
Maakt geen flikker uit. Wat wel zo is, dat adblue soort van wordt afgebroken en daardoor niet tegen vorst kan. Geen probleem trouwens, behalve dat je adblue verbruik stijgt. Als het goed is zit er een sensor in het systeem die het percentage actieve stof (ureum) meet in de adblue oplossing.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156450012
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 15:37 schreef derLudolf het volgende:
Wat wel zo is, dat adblue soort van wordt afgebroken en daardoor niet tegen vorst kan.
Daarom zit er ook een verwarming in de tank met AdBlue.
Die werkt alleen als de motor loopt, want anders kom je met een lege accu te staan.
pi_156450480
Als de test in Amerika gefopt word door meer adBlue in te spuiten dan bij normaal gebruik, waarom doet het probleem zich hier in Europa dan ook voor? De 1.6 en 2.0 liter diesels (van Volkswagen) hier hebben toch helemaal geen adBlue hier?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2015 16:09:52 ]
  maandag 28 september 2015 @ 16:19:00 #106
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_156450719
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 15:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar hoezo bekleding? Adblue zit toch naast de dieseltank? Tenminste, bij die ene personenauto met adblue waar ik ooit in heb gereden.
[ afbeelding ]
Bij mijn Peugeot zit ie in de kofferbak.

quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 15:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maakt geen flikker uit. Wat wel zo is, dat adblue soort van wordt afgebroken en daardoor niet tegen vorst kan. Geen probleem trouwens, behalve dat je adblue verbruik stijgt. Als het goed is zit er een sensor in het systeem die het percentage actieve stof (ureum) meet in de adblue oplossing.
Adblue kan tot -10 graden. En AdBlue heeft 32,5% ureum anders mag het geen AdBlue heten, daar is dus ook geen sensor voor.

quote:
5s.gif Op maandag 28 september 2015 16:08 schreef BroesWillems het volgende:
Als de test in Amerika gefopt word door meer adBlue in te spuiten dan bij normaal gebruik, waarom doet het probleem zich hier in Europa dan ook voor? De 1.6 en 2.0 liter diesels (van Volkswagen) hier hebben toch helemaal geen adBlue hier?
1.6 niet, 2.0 volgens mij alleen bij de grotere (zwaardere) Euro-6 modellen die niet in deze motorcode vallen. Zou dus inderdaad om die reden hier niet aan de orde moeten zijn denk ik. Ben niet zeker daarvan trouwens.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_156450839
quote:
5s.gif Op maandag 28 september 2015 16:08 schreef BroesWillems het volgende:
Als de test in Amerika gefopt word door meer adBlue in te spuiten dan bij normaal gebruik, waarom doet het probleem zich hier in Europa dan ook voor? De 1.6 en 2.0 liter diesels (van Volkswagen) hier hebben toch helemaal geen adBlue hier?
In Amerika zijn 2 typres geleverd. Eerst een motor zonder AdBlue, daarna met AdBlue, maar beide worden gnoemd in het schrijven van de EPA dat ze te veel afwijken en de gewraakte software hebben. Bij de types zonder AdBlue zal de EGR wel gemanipuleerd worden.
Maar bij een overschrijding van 40 maal de toegestane waarde, zitten ze ook ver boven de Europese eis die iets minder streng is. Maar in Europa heeft de motor 170 pk tegen in Amerika 140 pk - dus hier kan er nog meer vervuiling uit komen.
pi_156452723
Wat me nu opvalt... van de andere merken hoor je helemaal niets. Best opvallend als er normaal gesproken bovenop gezeten wordt. Of in ieder geval een mening te horen krijgt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 28 september 2015 @ 17:47:26 #109
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_156452755
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 17:45 schreef Ridocar het volgende:
Wat me nu opvalt... van de andere merken hoor je helemaal niets. Best opvallend als er normaal gesproken bovenop gezeten wordt. Of in ieder geval een mening te horen krijgt.
Die knijpen allemaal hun billetjes bij elkaar :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_156453208
Mercedes heeft vorige week naar buiten gebracht dat bij hun alles OK is, maar dat vindt de mainstream media niet interessant genoeg om te brengen. Drama verkoopt beter.
pi_156453286
Ook de andere merken liggen onder vuur, zij het tot op dit moment in Europa en nog niet in Amerika.
http://www.spiegel.de/aut(...)autos-a-1051073.html
http://www.theicct.org/si(...)vised%2009152015.pdf

Maar de EPA heeft aangekondigd dat ook andere motoren van VW/Audi en ook motoren van andere merken gecontroleerd gaan worden.
Het gaat misschien even duren - zo'n test doe je ook niet in 10 minuten - maar het laatste hebben we hier nog niet van gehoord.

Ondertussen hebben ook Skoda en Seat toegegeven dat de gewraakte software ook bij hun auto's gebruikt is en die merken leveren niet in Amerika.
  Moderator maandag 28 september 2015 @ 18:32:21 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156453644
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2015 18:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Mercedes heeft vorige week naar buiten gebracht dat bij hun alles OK is, maar dat vindt de mainstream media niet interessant genoeg om te brengen. Drama verkoopt beter.
Inderdaad...
Heb je een bron trouwens? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156454070
Zie de links in mijn vorige bericht.
Een kleine correctie: BMW mag roepen dat ze de nieuwe tests voor Euro-6 halen zonder problemen.
Mercedes (nog) niet. Die zaten er boven - zij het dat het slechts minimaal was.
pi_156454530
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 18:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Inderdaad...
Heb je een bron trouwens? :)
De plaatselijke dealer :D Niet een heel onafhankelijke bron, dat geef ik toe :P
pi_156454607
Even opgezocht, hij had er zelf dan weer wel een onafhankelijke bron bij gezet:

http://www.carros.nl/nieu(...)niet-met-emissietest
pi_156456298
Verkoop Volkswagens in Nederland per direct opgeschort
quote:
Volkswagenimporteur Pon schort in Nederland de verkoop van auto's op die zijn uitgerust met een dieselmotor waarmee is gesjoemeld. Dat bevestigde een woordvoerder van Pon maandag na een informatiebijeenkomst met Nederlandse Volkswagendealers.

In totaal gaat het om 4100 auto's die zijn uitgerust met een Euro 5 dieselmotor van het type EA 189, die binnen de organisatie op voorraad staan, aldus Pon.

Volgens de importeur is het besluit genomen in afwachting van "volledige duidelijkheid" vanuit de fabrikant Volkswagen AG over de oplossing van de problemen met deze motoren. Volkswagen verwacht hierover binnen een paar dagen meer duidelijkheid te verschaffen.

Pon is naar eigen zeggen onaangenaam verrast door de actuele ontwikkelingen. "Nu duidelijk is om welke dieseltypes het gaat, nemen wij dan ook de beslissing om pas op de plaats te maken met de levering van auto's met de betreffende dieselmotor", aldus Pon in een verklaring.
  maandag 28 september 2015 @ 20:11:44 #117
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156456419
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 08:58 schreef oldford het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, zover had ik nog niet eens nagedacht. Die troep ligt/lag echt op elke straathoek.
Van alle andere voorbeelden die je geeft moet je op een bepaalde plaats zijn om daar in aanraking met asbest te komen en dan moet er ook nog aan dat spul gerommeld worden. Van ons huis weet ik dat het asbestvrij is. Dat is gecontroleerd voor de verkoop ervan. Ook het gebouw waar ik nu woon is gecontroleerd en absoluut asbest-vrij.
Je hebt me duidelijk gemaakt dat de auto met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk de veroorzaker is van mijn kanker (mesothelioom maligne).

Ik kom op mijn werk met héél grote regelmaat met asbest en asbesthoudende materialen in aanraking, en dus ook met mensen die daar serieus verstand van hebben en ik kan je vertellen dat je er helemáál niet mee hoeft te 'rommelen' om vrije vezels te krijgen, maar blijf lekker bij je geloof; als jij je beter voelt bij het aanwijzen van een zogenaamde zondebok, moet jij dat weten, maar IK vind het gelul; dat is mijn mening, en daar zult u het mee moeten doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156456465
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:51 schreef oldford het volgende:
Zie de links in mijn vorige bericht.
Een kleine correctie: BMW mag roepen dat ze de nieuwe tests voor Euro-6 halen zonder problemen.
Mercedes (nog) niet. Die zaten er boven - zij het dat het slechts minimaal was.
FCA haalt euro 6 zonder ad blue, een van de weinige constructeurs die het nog niet nodig hebben
pi_156459297
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 16:24 schreef oldford het volgende:

[..]

In Amerika zijn 2 typres geleverd. Eerst een motor zonder AdBlue, daarna met AdBlue, maar beide worden gnoemd in het schrijven van de EPA dat ze te veel afwijken en de gewraakte software hebben. Bij de types zonder AdBlue zal de EGR wel gemanipuleerd worden.
Maar bij een overschrijding van 40 maal de toegestane waarde, zitten ze ook ver boven de Europese eis die iets minder streng is. Maar in Europa heeft de motor 170 pk tegen in Amerika 140 pk - dus hier kan er nog meer vervuiling uit komen.
Ik denk dat allemaal EGR en Injectie gebaseerd is. AdBlue spuit je rechtstreeks in de uitlaat, het heeft in feite geen invloed op de motor en prestaties. Terwijl teveel EGR zorgt voor minder prestaties en meer roet, waardoor de roetkat weer volloopt en regeneren kost ook weer brandstof.

Die 40x zal wel heel extreem een momentmeting zijn. Als ik volgas in 1 optrek, verbruik ik ook 1:1 op dat moment. Zou het niet 40% zijn?
.
pi_156459362
Zojuist op trosradar een schitterend voorbeeld van voorsprong door techniek.
http://www.radartv.nl/uit(...)verbruik-tfsi-motor/

VAG is goed bezig. Afwezige kwaliteit onder de motorkap en premium NOX uit de uitlaat. Schijnbaar is alles aan de kant gezet om één ding te bewerkstelligen, de grootste worden.

Hoogmoed komt voor de val :W
Je zou maar een VAG auto hebben, ik zou vrezen voor de inruilwaarde.
pi_156459410
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 20:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

FCA haalt euro 6 zonder ad blue, een van de weinige constructeurs die het nog niet nodig hebben
Alleen in een Panda en 500 of ook in de Voyager en 300c?
.
pi_156460509
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 21:32 schreef Fer het volgende:

[..]

Alleen in een Panda en 500
Nee hoor, allemaal. Mits je een euro 6 uitvoering hebt

quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 21:32 schreef Fer het volgende:
of ook in de Voyager en 300c?
bestaan niet meer :{w
pi_156466080
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 19:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wel dus, en ik vind het sowieso allemaal een beetje spijkers op laag water zoeken voor een land waar 'rollin' coal' helemaal de bom is :') Ze hebben gewoon een teringhekel aan auto's die niet daar gefabriceerd worden, hence ook de antieke 'ricer' grappen.. Ze kunnen het gewoon niet hebben dat ze in het buitenland betere producten maken, want stel dat mensen het ondervinden, dan verkopen ze straks helemaal geen detroit shitty steel meer.

En dat is de hele clou van het verhaal. De Yanks hebben nu eindelijk ingezien dat ze met hun eigen baggerproducten het niet op kunnen nemen tegen buitenlandse auto's en gooien er Japan-style "eigen markt bescherming" maatregelen tegenaan, zodat hun troep weer verkoopbaar wordt.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_156466790
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 20:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
FCA haalt euro 6 zonder ad blue, een van de weinige constructeurs die het nog niet nodig hebben
Behalve dan bij de Ducato die er ook aan moet geloven, of FCA dat leuk vindt of niet.
In Amerika levert Fiat en Alfa Romeo (net als Ford en Totota) wijselijk geen diesel motoren op dit moment.
En Chrysler gebruikt nu ook AdBlue voor hun trucks in Amerika.
pi_156466822
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 21:30 schreef Fer het volgende:
Die 40x zal wel heel extreem een momentmeting zijn. Als ik volgas in 1 optrek, verbruik ik ook 1:1 op dat moment. Zou het niet 40% zijn?
Nee. Een overschrijding van 40% is slechts minimaal en dan heb je geen truken nodig.
Alle rapporten spreken over een overschrijding van 40 keer de maximaal toegestane limiet en dan hebben we het over NOx, waar slechts 70 miligram is toegestaan.
  dinsdag 29 september 2015 @ 08:55:45 #126
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156466873
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 21:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Je zou maar een VAG auto hebben, ik zou vrezen voor de inruilwaarde.
Gewoon extra korting vragen i.v.m imagoschade :+

zal wel wat meevallen. zo slecht als een italiaan zel het niet worden


quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 21:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Zojuist op trosradar een schitterend voorbeeld van voorsprong door techniek.
http://www.radartv.nl/uit(...)verbruik-tfsi-motor/
Niveau van de reacties:

"voor mij nooit geen audi meer"

hahah :')
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator dinsdag 29 september 2015 @ 09:06:24 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156466982
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 september 2015 08:55 schreef Gunner het volgende:

[..]

Gewoon extra korting vragen i.v.m imagoschade :+

zal wel wat meevallen. zo slecht als een italiaan zel het niet worden

Ik snap het ook niet, met die motoren is technisch helemaal niets mis. Ja ze blazen iets teveel NOx uit, maar dat maakt het geen slechte motor.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 29 september 2015 @ 09:10:30 #128
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156467024
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet, met die motoren is technisch helemaal niets mis. Ja ze blazen iets teveel NOx uit, maar dat maakt het geen slechte motor.
nou ja, het olieverbruik is niet echt heel sjiek natuurlijk al heb ik geen idee of dat bij de nieuwere generatie ook speelt.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_156467268
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:10 schreef Gunner het volgende:

[..]

nou ja, het olieverbruik is niet echt heel sjiek natuurlijk al heb ik geen idee of dat bij de nieuwere generatie ook speelt.
Oliegebruik is bij de tfsi benzine modellen, niet bij de diesels die teveel NOx uit stoten.
  dinsdag 29 september 2015 @ 09:35:14 #130
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156467352
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:28 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Oliegebruik is bij de tfsi benzine modellen, niet bij de diesels die teveel NOx uit stoten.
Dat weet ik alleen wordt het er nu bijgetrokken om nog meer imagoschade te kunnen veroorzaken.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_156467370
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
Daarbij, dat de verbruikscijfers worden gemanipuleerd is toch een publiek geheim? Welke moderne auto haalt tegenwoordig nou nog zijn verbruikscijfers? Zelfs leasemaatschappijen hanteren verbruiksgemiddeldes van het wagenpark, i.p.v. de opgegeven getallen. Die tests gaan van lage snelheden uit, goh, wanneer draait je auto zuinig? Bij opa rijstijl met lage snelheden.
het doel van die verbruikscijfers is dan ook niet om het werkelijke gebruik weer te geven. die verbruikscijfers worden gemeten terwijl de auto's in dezelfde conditie verkeren qua wind, snelheid, etc.
de verbruikscijfers zijn een instrument om auto's te kunnen vergelijken, niet meer en niet minder.
pi_156469793
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 08:49 schreef oldford het volgende:

[..]

Nee. Een overschrijding van 40% is slechts minimaal en dan heb je geen truken nodig.
Alle rapporten spreken over een overschrijding van 40 keer de maximaal toegestane limiet en dan hebben we het over NOx, waar slechts 70 miligram is toegestaan.
Blijft staan dat die 40x onder bepaalde momenten gemeten wordt, het kan nog steeds een piek zijn.

Ik las trouwens dat VW nu al met een update komen. Ben je als berijder nu strafbaar als je het niet laat flashen?
.
pi_156470175
Het zijn inderdaad pieken (nou ja, minstens 1 mijl lang) die gemeten worden, dat klopt.
Maar zo werkt de Amerikaanse wetgeving nu eenmaal, er is een maximum gesteld aan NOx en dat geld voor elke gereden mijl gedurende de totale levensduur van de motor.
En die Amerikanen zijn tenminste consequent. Als NOx giftig is dan stellen ze daar een limiet voor vast. En dan maakt het niet uit of de motor met benzine, diesel of aardgas gestookt wordt, er is 1 maximum. Hier in Europa mogen diesels nog steeds meer van die troep uitstoten dan benzine modellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door oldford op 29-09-2015 13:25:45 ]
  Moderator dinsdag 29 september 2015 @ 16:06:59 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156474805
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:22 schreef oldford het volgende:
Het zijn inderdaad pieken (nou ja, minstens 1 mijl lang) die gemeten worden, dat klopt.
Maar zo werkt de Amerikaanse wetgeving nu eenmaal, er is een maximum gesteld aan NOx en dat geld voor elke gereden mijl gedurende de totale levensduur van de motor.
En die Amerikanen zijn tenminste consequent. Als NOx giftig is dan stellen ze daar een limiet voor vast. En dan maakt het niet uit of de motor met benzine, diesel of aardgas gestookt wordt, er is 1 maximum. Hier in Europa mogen diesels nog steeds meer van die troep uitstoten dan benzine modellen.
Amerikanen consequent? _O- _O-
Noem je auto een truck en je mag er een een idiote V8 diesel inhangen uit het jaar flintstone
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156475038
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:06 schreef derLudolf het volgende:
Amerikanen consequent? _O- _O-
Noem je auto een truck en je mag er een een idiote V8 diesel inhangen uit het jaar flintstone
Voor dat je jezelf belachelijk maakt is het soms verstandig om wat onderzoek te doen.
Ook voor trucks gelden tegenwoordig al vrij strenge eisen (dus motoren uit het jaar flintstone voldoen daar echt niet aan) en die eisen worden in de komende paar jaar nog aangescherpt. Toegegeven, wat aan de late kant maar hier in Europa hadden we precies dezelfde situatie. Diesel motoren hoefden pas 3 jaar later aan de standaarden te voldoen dan benzine motoren en diesel motoren in bestelauto's (zoals een Sprinter) nog eens 3 jaar later.

De eisen in Amerika die nu ingevoerd worden en de volgende eis over 2 jaar, deden Toyota besluiten te stoppen met het leveren van een dieselmotor in hun trucks.
Zue: http://www.torquenews.com(...)diesel-tacoma-coming
pi_156477297
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 08:46 schreef oldford het volgende:

[..]

Behalve dan bij de Ducato die er ook aan moet geloven, of FCA dat leuk vindt of niet.
In Amerika levert Fiat en Alfa Romeo (net als Ford en Totota) wijselijk geen diesel motoren op dit moment.
En Chrysler gebruikt nu ook AdBlue voor hun trucks in Amerika.
Nee hoor, de nieuwe ducato (codering 290), heeft een gewone 2.0 Mjet E6, een 2.2 Mjet E6 en 3.0Mjet E6 zonder adblue in NL
pi_156477451
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:57 schreef Fer het volgende:

[..]

Blijft staan dat die 40x onder bepaalde momenten gemeten wordt, het kan nog steeds een piek zijn.

Ik las trouwens dat VW nu al met een update komen. Ben je als berijder nu strafbaar als je het niet laat flashen?
Je hebt toch ook zo'n sjoemeldiesel? Ik ben benieuwd in hoever de upgrade nadelig gaat zijn voor de vermogensafgifte.
pi_156477789
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Nee hoor, de nieuwe ducato (codering 290), heeft een gewone 2.0 Mjet E6, een 2.2 Mjet E6 en 3.0Mjet E6 zonder adblue in NL
De 3.0 gaat eruit en wordt vervangen door een 2.3. In uitvoeringen voor personenvervoer komt er toch echt SCR technologie in met AdBlue.
Zie:http://www.logistra.de/ne(...)o-6-mit-und-ohne-scr
pi_156477921
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:33 schreef oldford het volgende:
De 3.0 gaat eruit
Oh? Hij heeft net een update gehad naar euro6...
pi_156478315
Met ingang van Euro 6 op 1 september 2015 voor commerciële voertuigen (bestelauto's) gaat ook Fiat aan de AdBlue. De 3.0 zal dus wel niet euro 6 zijn.
Zie ook: http://www.fiatpress.de/press/article/19396
En: http://www.bestelauto.nl/(...)ar-voor-euro-6/5385/
pi_156479406
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:18 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je hebt toch ook zo'n sjoemeldiesel? Ik ben benieuwd in hoever de upgrade nadelig gaat zijn voor de vermogensafgifte.
Ik heb een 1.6 14% type, dit gaat om de 2.0 140-170pk versies
.
pi_156479501
Ook de 1.6d in Europa ligt onder vuur en volgens een Duitse minister wordt ook daar de gewraakte software gebruikt.
http://www.motoring.com.a(...)nes-implicated-54118
pi_156479562
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:38 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik heb een 1.6 14% type, dit gaat om de 2.0 140-170pk versies
Ook in de 1.2tdi en 1.6tdi euro5 met motorcode EA189 schijnt sjoemelsoftware te zitten. Ik ben echt benieuwd wat de software update voor de prestaties betekend.

[ Bericht 4% gewijzigd door Revolution-NL op 29-09-2015 19:52:18 ]
pi_156479795
Ja, ik ook. Kan nooit onmerkbaar zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_156479845
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja, ik ook. Kan nooit onmerkbaar zijn.
Twee mogelijkheden.

1. Verbrandingstemperatuur verlagen wat betekend dat er minder brandstof ingespoten kan worden = minder vermogen.
2. Extra adblue inspuiten. Nadeel is een aanzienlijk hoger adblue verbruik. Maar volgens mij heeft de EA189 geen adblue installatie :')

Linksom of rechtsom als consument ben je de sjaak, maar dat is niets nieuws bij VAG/Pon
  dinsdag 29 september 2015 @ 20:04:55 #146
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156479999
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:59 schreef Revolution-NL het volgende:
Linksom of rechtsom als consument ben je de sjaak, maar dat is niets nieuws bij VAG/Pon
De haat zit diep bij je of niet?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_156480069
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:04 schreef Gunner het volgende:

[..]

De haat zit diep bij je of niet?
Na diverse post 2009 TSI en TDI debacles die ik aan der lijven heb ondervonden ben ik inderdaad helemaal klaar met dit concern.

Daarvoor heb ik overigens altijd met volle tevredenheid VAG gereden (1.9tdi) _O_ .
  dinsdag 29 september 2015 @ 20:11:25 #148
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156480189
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Na diverse TSI en TDI debacles ben ik inderdaad helemaal klaar met dit concern.
Waarom eigenlijk? Heb je zelf slechte ervaringen met dit merk?

Ik ben zelf jarenlang tevreden VAG-rijder en heb nooit grote problemen gehad, zowel nieuw als tweedehands. En als er dingen waren werd dat gewoon netjes opgelost. Zo werd het leren mf stuur van een nieuwe auto vervangen omdat het na zes weken slijtage vertoonde; zonder morren. misschien scheelt het als je een goede dealer hebt.

After-sales verschilt per dealer maar daar kan je gelukkig met behulp van je portemonnee mee afrekenen (lees: niets meer kopen of service afnemen). Maar goed, dat zal met alle merken zo zijn.

Volgende auto wordt wss gewoon weer een VAGje. Sjoemeldiesels of niet. Dit omdat ik m'n eigen ervaringen belangrijker vind dan wat napraters op het internet de hele tijd te pas en te onpas lopen te roeptoeteren.

Ben zelf ook wel eens naar andere merken aan het kijken geweest maar ook daar lees je genoeg problemen met kwaliteit en/of after-sales. Genoeg premium merken die vooral in de showroom premium geprijsd zijn maar waar de kwaliteit af laat weten als het erop aankomt.

Genoeg merken die je ook in de kou laten staan als de garantie afgelopen is. maar VAG is groot en hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gunner op 29-09-2015 20:17:54 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_156480276
Volkswagen zelf voelt de bui ook al hangen.
Dit een google cache van een pagina van de Engelse VW importeur van een paar dagen geleden:
http://webcache.googleuse(...)&hl=en&ct=clnk&gl=nl
De pagina is nu niet meer bereikbaar.
pi_156480299
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:11 schreef Gunner het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Je hebt er zelf duidelijk geen ervaringen mee dus ik begrijp het niet zo goed.

Dat heb ik dus wel. Je wilt niet weten hoeveel uren door het putje zijn gaan omdat ik weer langs de Skoda/Seat dealer moest omdat er weer eens wat stuk was, of nog erger dat ik langs de kant van de weg stond met een stukgedraaide motor. Daar zit je gewoon niet op te wachten als je voor je werk op de weg zit.

Nu rijd ik gelukkig alweer 50.000km storingsvrij in mijn PSA ( wie had dat gedacht :') ) en dat is in het licht van de laatste paar jaar VAG uitzonderlijk te noemen.
  dinsdag 29 september 2015 @ 20:15:44 #151
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156480324
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:14 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat heb ik dus wel
Dat heb je er later bij ge-edit, had het al aangepast ;)

Jammer dat je niet op de rest ingaat ;)
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 29 september 2015 @ 20:24:29 #152
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_156480585
Op t moment dat ze 1 liter olie per 1000 km binnen de marge vinden vallen ( ga weg hier) gun ik ze wel ff puinhoop
pi_156480676
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:15 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat heb je er later bij ge-edit, had het al aangepast ;)

Jammer dat je niet op de rest ingaat ;)
Ik heb vanaf 2001 tot 2009 denk ik 350k gereden met de 1.9tdi zonder problemen buiten het onderhoud om. Een auto moet het gewoon doen, ik heb geen zin in bezoekjes aan de garage buiten het onderhoud om. Ik heb daar gewoon geen tijd voor, ik rijd niet voor niets een nieuwe auto.

Als ik klachten heb over bijv. olieverbruik, haperende DSG en wegvallende vermogen dan wil ik direct geholpen worden zonder dat ik het eerst moet escaleren bij de leasemaatschappij. Als ik een probleem heb wens ik niet afgescheept te worden.

Het is zelfs twee keer gebeurd dat ik weggestuurd ben bij de dealer omdat er weinig aan de hand zou zijn en dat ik een paar dagen later in de noodloop 300km over de snelweg kom rijden OF afgesleept moest worden.

Inferieure VAG meuk. Een pakketje schroot met een dun laagje chroom.
  dinsdag 29 september 2015 @ 20:30:41 #154
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156480758
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:27 schreef Revolution-NL het volgende:
Inferieure VAG meuk. Een pakketje schroot met een dun laagje chroom.
Duidelijk. Wellicht had je een slechte dealer die niet veel moeite voor je wilde doen omdat ie misschien toch al werd uitgeknepen door je leasemaatschappij.

Ik zeg niet dat het perfect is. Ik zeg alleen dat andere merken echt niet veel beter zijn. Maar mocht je suggesties hebben hoor ik het graag.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_156480883
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:30 schreef Gunner het volgende:

[..]

Duidelijk. Wellicht had je een slechte dealer.

Ik zeg niet dat het perfect is. Ik zeg alleen dat andere merken echt niet veel beter zijn.
Ongeveer ervaring bij 3 verschillende dealers en twee verschillende merken (seat & skoda)

Dergelijke componenten horen überhaupt niet in zo'n vroegstadium kapot te gaan. Als dat gebeurt dan heb je als fabrikant je zaakjes kwalitatief gewoon niet op orde.

Nee meneer 1l olie verbruik op 3000km valt binnen de marges :')
Het schokken van de DSG is een producteigenschap :')
Een verbruik van 1:13 (na een volledige motorrevisie van een 1.2tdi) ligt echt aan u rijstijl :')

Enz enz enz.

De 1.9TDI O+ is het laatste kwaliteitsproduct geweest uit de VAG stal. Daarna is het gewoon huilen met de pet op.
pi_156482317
2.0 HDi, 1.8 Tddi, 1.9Dti, 1.7cdti waren allemaal betrouwbaar, das meer iets uit die tijd denk ik. Toen ze opeens 1.4, common rail, roetgefilterd en Euro 5/6 wilden gaan, ging het mis.

Tot mijn schrik, zie ik dat mijn 1.6 ook een EA189 is. Volgende week een beurt, we gaan eens zien wat er gebeurt.
.
  Moderator dinsdag 29 september 2015 @ 21:19:08 #157
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156482386
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:35 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ongeveer ervaring bij 3 verschillende dealers en twee verschillende merken (seat & skoda)

Dergelijke componenten horen überhaupt niet in zo'n vroegstadium kapot te gaan. Als dat gebeurt dan heb je als fabrikant je zaakjes kwalitatief gewoon niet op orde.

Nee meneer 1l olie verbruik op 3000km valt binnen de marges :')
Het schokken van de DSG is een producteigenschap :')
Een verbruik van 1:13 (na een volledige motorrevisie van een 1.2tdi) ligt echt aan u rijstijl :')

Enz enz enz.

De 1.9TDI O+ is het laatste kwaliteitsproduct geweest uit de VAG stal. Daarna is het gewoon huilen met de pet op.
2.5tdi is ook een fijn blok :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156482648
Overigens verwacht ik wel dat ze hem nu knijpen bij Volvo. Die V40 D4 190pk 14% vertrouw ik voor geen meter.
.
  dinsdag 29 september 2015 @ 21:30:12 #159
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156482769
Ik geloof niet dat er in NL ineens een balletje gaat rollen hoor. Ik hoop het wel maar denk het niet. Daar zijn we veel te mak voor. Ik bedoel; iedereen weet toch al jaren dat de meet-methodes niet reëel zijn.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_156485369
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:26 schreef Fer het volgende:
Overigens verwacht ik wel dat ze hem nu knijpen bij Volvo. Die V40 D4 190pk 14% vertrouw ik voor geen meter.
Die D4 heeft vast 100liter adblue aan boord :')

Wat voor auto heb jij precies? Heeft jouw auto adblue?
pi_156485482
Volvo gebruikt geen AdBlue. Wel is er regeneratievloeistof, wat ¤180,- of zo kost als dat tankje leeg is.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_156486448
Seat Leon ST 1.6 Tdi BM14% 110pk, geen AdBlue.

Maar persoonlijk denk ik niet dat het met AdBlue te maken heeft, AdBlue heeft weinig invloed op het verbruik en de verbranding. Denk meer aan de EGR, hoe meer recirculatie, hij minder efficientie en hoe sneller de inlaat dichtroet. Wel is het zo, dat een met AdBlue er minder EGR nodig is.

De Volvo D4 haalt 190pk en toch een lage CO2 uitstoot, zonder AdBlue, wel Euro5. Die motor is dus heel efficient en toch schoon, of Volvo licht de boel op.
.
pi_156486545
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 22:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
Volvo gebruikt geen AdBlue. Wel is er regeneratievloeistof, wat ¤180,- of zo kost als dat tankje leeg is.
Dat zorgt ervoor dat de verbrandingstemperatuur van het roet in het filter omlaag gaat zodat het filter schoner wordt.
pi_156489385
Omdat prijsschieten op VW zo makkelijk is:
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156489464
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:30 schreef Gunner het volgende:
Ik geloof niet dat er in NL ineens een balletje gaat rollen hoor. Ik hoop het wel maar denk het niet. Daar zijn we veel te mak voor. Ik bedoel; iedereen weet toch al jaren dat de meet-methodes niet reëel zijn.
Dat komt vanwege ons softe beleid. Als blijkt dat een bedrijf de regeltjes omzeilt gaat de Nederlandse overheid andere regeltjes bedenken om ervoor te zorgen dat zoiets niet meer kan gebeuren en moeten de gedupeerden zelf maar zorgen dat ze schadeloos gesteld worden. In de VS trekken ze dit meteen in een strafzaak. De overheid ziet zichzelf als gedupeerde en handelt ook daar naar.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156504064
Ondertussen bij Tesla :D
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:33:21 #167
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156875777
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 22 oktober 2015 @ 11:26:49 #168
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157013086
De beerput gaat weer wat verder open.

Software-update VW-motoren vaak onvoldoende

Ben wel benieuwd wat er dan vervangen moet/gaat worden.. of zouden deze types gewoon domweg niet aan de norm kunnen voldoen met de geupgrade software?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157014737
't Zal wel kunnen, je moet je alleen afvragen wat je er voor inlevert. Elke motor zou er wel aan kunnen voldoen, mits je maar voldoende afknijpt en reguleert. Vraag is dan alleen hoe bruikbaar een auto nog is in het dagelijkse verkeer. Als je een VW hebt en de motor is ineens een stuk laffer na zo'n update, dan zou ik me aardig in de zeik genomen voelen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:13:05 #170
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157023394
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 12:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
't Zal wel kunnen, je moet je alleen afvragen wat je er voor inlevert. Elke motor zou er wel aan kunnen voldoen, mits je maar voldoende afknijpt en reguleert. Vraag is dan alleen hoe bruikbaar een auto nog is in het dagelijkse verkeer. Als je een VW hebt en de motor is ineens een stuk laffer na zo'n update, dan zou ik me aardig in de zeik genomen voelen.
Heb er eigenlijk verder nog niks over gehoord of gelezen.. als dat zo was zou het internet er wel vol van staan denk ik.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157023598
Uiteraard lees je nog niets op het internet over vermogensverlies e.d., want de terugroepactie is nog niet begonnen. Dat wordt naar verwachting januari volgend jaar.
De software updates zijn op dit moment nog niet eens klaar. Dat is naar verwachting eind november pas het geval, dus eerder terug roepen heeft weinig nut op dit moment.
pi_157027084
Mijne gaat woensdag voor de beurt, ben benieuwd.
.
pi_157045726
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:12 schreef Fer het volgende:
Mijne gaat woensdag voor de beurt, ben benieuwd.
Een beurt of een up-/downgrade?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:30:07 #174
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157046019
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 17:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
Amerikanen hebben het fenomeen 'hypocrisie' echt tot een kunst verheven.
Ik ben normaal gesproken geen plottertje, maar bij dit soort dingen, of die gigantische terugroepacties van Toyota bijvoorbeeld, vermoed ik wel eens dat het misschien iets te maken heeft met GM dat met heel veel tax dollars overeind is gehouden :')
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
  dinsdag 3 november 2015 @ 09:00:05 #175
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_157285637
Wat denken jullie? Zal dit hele gebeuren invloed hebben op de restwaarde van de Volkswagens in het algemeen?
pi_157302843
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:00 schreef ShaoliN het volgende:
Wat denken jullie? Zal dit hele gebeuren invloed hebben op de restwaarde van de Volkswagens in het algemeen?
Ja want sommige autos moet je voortaan vullen met adblue(naast je gewone diesel natuurlijk). En adblue kan ook weer kristalliseren en bladibla al dat gejank.

En trouwens je kan ook demi water in je adblue tank gooi had ik een keer gehoord... Iemand misschien eens proberen? :P
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:11:09 #177
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_157302917
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:09 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Ja want sommige autos moet je voortaan vullen met adblue(naast je gewone diesel natuurlijk). En adblue kan ook weer kristalliseren en bladibla al dat gejank.

En trouwens je kan ook demi water in je adblue tank gooi had ik een keer gehoord... Iemand misschien eens proberen? :P
dat bedoelt ie niet. Nu nog wa CO2 gelul eroverheen
pi_157302992
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:11 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

dat bedoelt ie niet. Nu nog wa CO2 gelul eroverheen
In het algemeen qua alle autos? Nee.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 22:20:46 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157303365
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:00 schreef ShaoliN het volgende:
Wat denken jullie? Zal dit hele gebeuren invloed hebben op de restwaarde van de Volkswagens in het algemeen?
Denk het niet, technisch is er niets mis met die auto's.

Ik hoorde vandaag op de Duitse radio trouwens dat ze in de VS hadden gezegd dat ook met de 3.0TDI was gesjoemeld. Dat werd nu onderzocht.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157303378
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:00 schreef ShaoliN het volgende:
Wat denken jullie? Zal dit hele gebeuren invloed hebben op de restwaarde van de Volkswagens in het algemeen?
Ja, ik kan mij voorstellen, dat ze nu veel sneller dichtroeten.
.
pi_157304639
http://www.nu.nl/algemeen(...)utos-volkswagen.html

Nu ook benzine auto's _O- . Benieuwd als mijn 1.4 ook sjoemel software heeft _O-
pi_157304900
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)utos-volkswagen.html

Nu ook benzine auto's _O- . Benieuwd als mijn 1.4 ook sjoemel software heeft _O-
Tja. Mentaliteit beperkt zich niet tot bepaalde types..
pi_157304996
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)utos-volkswagen.html

Nu ook benzine auto's _O- . Benieuwd als mijn 1.4 ook sjoemel software heeft _O-
Nu lach je er nog om })

_O-

Maar een echte automonteur heeft toch altijd een oude betrouwbare wagen?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 3 november 2015 @ 23:02:19 #184
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157305008
VW :W
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_157309024
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2015 23:02 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Nu lach je er nog om })

_O-

Maar een echte automonteur heeft toch altijd een oude betrouwbare wagen?
M'n 1.4 stamt uit 98 :+
pi_158004145
Gisteren was er op het nieuws dat VW 1 miljard euro boete gaat betalen aan Nederland.
De politici zijn de buit al aan het verdelen, o.a. om het verlies van Prorail mee te dekken.
  donderdag 31 december 2015 @ 12:06:17 #187
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_158707451
https://media.ccc.de/v/32(...)ieselgate#video&t=15

Vanaf 40.00 min. een nerd die de code een beetje uit elkaar heeft gehaald. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')