abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 september 2015 @ 08:55:45 #126
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156466873
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 21:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Je zou maar een VAG auto hebben, ik zou vrezen voor de inruilwaarde.
Gewoon extra korting vragen i.v.m imagoschade :+

zal wel wat meevallen. zo slecht als een italiaan zel het niet worden


quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 21:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Zojuist op trosradar een schitterend voorbeeld van voorsprong door techniek.
http://www.radartv.nl/uit(...)verbruik-tfsi-motor/
Niveau van de reacties:

"voor mij nooit geen audi meer"

hahah :')
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator dinsdag 29 september 2015 @ 09:06:24 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156466982
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 september 2015 08:55 schreef Gunner het volgende:

[..]

Gewoon extra korting vragen i.v.m imagoschade :+

zal wel wat meevallen. zo slecht als een italiaan zel het niet worden

Ik snap het ook niet, met die motoren is technisch helemaal niets mis. Ja ze blazen iets teveel NOx uit, maar dat maakt het geen slechte motor.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 29 september 2015 @ 09:10:30 #128
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156467024
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet, met die motoren is technisch helemaal niets mis. Ja ze blazen iets teveel NOx uit, maar dat maakt het geen slechte motor.
nou ja, het olieverbruik is niet echt heel sjiek natuurlijk al heb ik geen idee of dat bij de nieuwere generatie ook speelt.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_156467268
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:10 schreef Gunner het volgende:

[..]

nou ja, het olieverbruik is niet echt heel sjiek natuurlijk al heb ik geen idee of dat bij de nieuwere generatie ook speelt.
Oliegebruik is bij de tfsi benzine modellen, niet bij de diesels die teveel NOx uit stoten.
  dinsdag 29 september 2015 @ 09:35:14 #130
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156467352
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:28 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Oliegebruik is bij de tfsi benzine modellen, niet bij de diesels die teveel NOx uit stoten.
Dat weet ik alleen wordt het er nu bijgetrokken om nog meer imagoschade te kunnen veroorzaken.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_156467370
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
Daarbij, dat de verbruikscijfers worden gemanipuleerd is toch een publiek geheim? Welke moderne auto haalt tegenwoordig nou nog zijn verbruikscijfers? Zelfs leasemaatschappijen hanteren verbruiksgemiddeldes van het wagenpark, i.p.v. de opgegeven getallen. Die tests gaan van lage snelheden uit, goh, wanneer draait je auto zuinig? Bij opa rijstijl met lage snelheden.
het doel van die verbruikscijfers is dan ook niet om het werkelijke gebruik weer te geven. die verbruikscijfers worden gemeten terwijl de auto's in dezelfde conditie verkeren qua wind, snelheid, etc.
de verbruikscijfers zijn een instrument om auto's te kunnen vergelijken, niet meer en niet minder.
pi_156469793
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 08:49 schreef oldford het volgende:

[..]

Nee. Een overschrijding van 40% is slechts minimaal en dan heb je geen truken nodig.
Alle rapporten spreken over een overschrijding van 40 keer de maximaal toegestane limiet en dan hebben we het over NOx, waar slechts 70 miligram is toegestaan.
Blijft staan dat die 40x onder bepaalde momenten gemeten wordt, het kan nog steeds een piek zijn.

Ik las trouwens dat VW nu al met een update komen. Ben je als berijder nu strafbaar als je het niet laat flashen?
.
pi_156470175
Het zijn inderdaad pieken (nou ja, minstens 1 mijl lang) die gemeten worden, dat klopt.
Maar zo werkt de Amerikaanse wetgeving nu eenmaal, er is een maximum gesteld aan NOx en dat geld voor elke gereden mijl gedurende de totale levensduur van de motor.
En die Amerikanen zijn tenminste consequent. Als NOx giftig is dan stellen ze daar een limiet voor vast. En dan maakt het niet uit of de motor met benzine, diesel of aardgas gestookt wordt, er is 1 maximum. Hier in Europa mogen diesels nog steeds meer van die troep uitstoten dan benzine modellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door oldford op 29-09-2015 13:25:45 ]
  Moderator dinsdag 29 september 2015 @ 16:06:59 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156474805
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:22 schreef oldford het volgende:
Het zijn inderdaad pieken (nou ja, minstens 1 mijl lang) die gemeten worden, dat klopt.
Maar zo werkt de Amerikaanse wetgeving nu eenmaal, er is een maximum gesteld aan NOx en dat geld voor elke gereden mijl gedurende de totale levensduur van de motor.
En die Amerikanen zijn tenminste consequent. Als NOx giftig is dan stellen ze daar een limiet voor vast. En dan maakt het niet uit of de motor met benzine, diesel of aardgas gestookt wordt, er is 1 maximum. Hier in Europa mogen diesels nog steeds meer van die troep uitstoten dan benzine modellen.
Amerikanen consequent? _O- _O-
Noem je auto een truck en je mag er een een idiote V8 diesel inhangen uit het jaar flintstone
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156475038
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:06 schreef derLudolf het volgende:
Amerikanen consequent? _O- _O-
Noem je auto een truck en je mag er een een idiote V8 diesel inhangen uit het jaar flintstone
Voor dat je jezelf belachelijk maakt is het soms verstandig om wat onderzoek te doen.
Ook voor trucks gelden tegenwoordig al vrij strenge eisen (dus motoren uit het jaar flintstone voldoen daar echt niet aan) en die eisen worden in de komende paar jaar nog aangescherpt. Toegegeven, wat aan de late kant maar hier in Europa hadden we precies dezelfde situatie. Diesel motoren hoefden pas 3 jaar later aan de standaarden te voldoen dan benzine motoren en diesel motoren in bestelauto's (zoals een Sprinter) nog eens 3 jaar later.

De eisen in Amerika die nu ingevoerd worden en de volgende eis over 2 jaar, deden Toyota besluiten te stoppen met het leveren van een dieselmotor in hun trucks.
Zue: http://www.torquenews.com(...)diesel-tacoma-coming
pi_156477297
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 08:46 schreef oldford het volgende:

[..]

Behalve dan bij de Ducato die er ook aan moet geloven, of FCA dat leuk vindt of niet.
In Amerika levert Fiat en Alfa Romeo (net als Ford en Totota) wijselijk geen diesel motoren op dit moment.
En Chrysler gebruikt nu ook AdBlue voor hun trucks in Amerika.
Nee hoor, de nieuwe ducato (codering 290), heeft een gewone 2.0 Mjet E6, een 2.2 Mjet E6 en 3.0Mjet E6 zonder adblue in NL
pi_156477451
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:57 schreef Fer het volgende:

[..]

Blijft staan dat die 40x onder bepaalde momenten gemeten wordt, het kan nog steeds een piek zijn.

Ik las trouwens dat VW nu al met een update komen. Ben je als berijder nu strafbaar als je het niet laat flashen?
Je hebt toch ook zo'n sjoemeldiesel? Ik ben benieuwd in hoever de upgrade nadelig gaat zijn voor de vermogensafgifte.
pi_156477789
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Nee hoor, de nieuwe ducato (codering 290), heeft een gewone 2.0 Mjet E6, een 2.2 Mjet E6 en 3.0Mjet E6 zonder adblue in NL
De 3.0 gaat eruit en wordt vervangen door een 2.3. In uitvoeringen voor personenvervoer komt er toch echt SCR technologie in met AdBlue.
Zie:http://www.logistra.de/ne(...)o-6-mit-und-ohne-scr
pi_156477921
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:33 schreef oldford het volgende:
De 3.0 gaat eruit
Oh? Hij heeft net een update gehad naar euro6...
pi_156478315
Met ingang van Euro 6 op 1 september 2015 voor commerciële voertuigen (bestelauto's) gaat ook Fiat aan de AdBlue. De 3.0 zal dus wel niet euro 6 zijn.
Zie ook: http://www.fiatpress.de/press/article/19396
En: http://www.bestelauto.nl/(...)ar-voor-euro-6/5385/
pi_156479406
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:18 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je hebt toch ook zo'n sjoemeldiesel? Ik ben benieuwd in hoever de upgrade nadelig gaat zijn voor de vermogensafgifte.
Ik heb een 1.6 14% type, dit gaat om de 2.0 140-170pk versies
.
pi_156479501
Ook de 1.6d in Europa ligt onder vuur en volgens een Duitse minister wordt ook daar de gewraakte software gebruikt.
http://www.motoring.com.a(...)nes-implicated-54118
pi_156479562
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:38 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik heb een 1.6 14% type, dit gaat om de 2.0 140-170pk versies
Ook in de 1.2tdi en 1.6tdi euro5 met motorcode EA189 schijnt sjoemelsoftware te zitten. Ik ben echt benieuwd wat de software update voor de prestaties betekend.

[ Bericht 4% gewijzigd door Revolution-NL op 29-09-2015 19:52:18 ]
pi_156479795
Ja, ik ook. Kan nooit onmerkbaar zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_156479845
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja, ik ook. Kan nooit onmerkbaar zijn.
Twee mogelijkheden.

1. Verbrandingstemperatuur verlagen wat betekend dat er minder brandstof ingespoten kan worden = minder vermogen.
2. Extra adblue inspuiten. Nadeel is een aanzienlijk hoger adblue verbruik. Maar volgens mij heeft de EA189 geen adblue installatie :')

Linksom of rechtsom als consument ben je de sjaak, maar dat is niets nieuws bij VAG/Pon
  dinsdag 29 september 2015 @ 20:04:55 #146
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156479999
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:59 schreef Revolution-NL het volgende:
Linksom of rechtsom als consument ben je de sjaak, maar dat is niets nieuws bij VAG/Pon
De haat zit diep bij je of niet?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_156480069
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:04 schreef Gunner het volgende:

[..]

De haat zit diep bij je of niet?
Na diverse post 2009 TSI en TDI debacles die ik aan der lijven heb ondervonden ben ik inderdaad helemaal klaar met dit concern.

Daarvoor heb ik overigens altijd met volle tevredenheid VAG gereden (1.9tdi) _O_ .
  dinsdag 29 september 2015 @ 20:11:25 #148
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156480189
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Na diverse TSI en TDI debacles ben ik inderdaad helemaal klaar met dit concern.
Waarom eigenlijk? Heb je zelf slechte ervaringen met dit merk?

Ik ben zelf jarenlang tevreden VAG-rijder en heb nooit grote problemen gehad, zowel nieuw als tweedehands. En als er dingen waren werd dat gewoon netjes opgelost. Zo werd het leren mf stuur van een nieuwe auto vervangen omdat het na zes weken slijtage vertoonde; zonder morren. misschien scheelt het als je een goede dealer hebt.

After-sales verschilt per dealer maar daar kan je gelukkig met behulp van je portemonnee mee afrekenen (lees: niets meer kopen of service afnemen). Maar goed, dat zal met alle merken zo zijn.

Volgende auto wordt wss gewoon weer een VAGje. Sjoemeldiesels of niet. Dit omdat ik m'n eigen ervaringen belangrijker vind dan wat napraters op het internet de hele tijd te pas en te onpas lopen te roeptoeteren.

Ben zelf ook wel eens naar andere merken aan het kijken geweest maar ook daar lees je genoeg problemen met kwaliteit en/of after-sales. Genoeg premium merken die vooral in de showroom premium geprijsd zijn maar waar de kwaliteit af laat weten als het erop aankomt.

Genoeg merken die je ook in de kou laten staan als de garantie afgelopen is. maar VAG is groot en hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gunner op 29-09-2015 20:17:54 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_156480276
Volkswagen zelf voelt de bui ook al hangen.
Dit een google cache van een pagina van de Engelse VW importeur van een paar dagen geleden:
http://webcache.googleuse(...)&hl=en&ct=clnk&gl=nl
De pagina is nu niet meer bereikbaar.
pi_156480299
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:11 schreef Gunner het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Je hebt er zelf duidelijk geen ervaringen mee dus ik begrijp het niet zo goed.

Dat heb ik dus wel. Je wilt niet weten hoeveel uren door het putje zijn gaan omdat ik weer langs de Skoda/Seat dealer moest omdat er weer eens wat stuk was, of nog erger dat ik langs de kant van de weg stond met een stukgedraaide motor. Daar zit je gewoon niet op te wachten als je voor je werk op de weg zit.

Nu rijd ik gelukkig alweer 50.000km storingsvrij in mijn PSA ( wie had dat gedacht :') ) en dat is in het licht van de laatste paar jaar VAG uitzonderlijk te noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')