Gewoon extra korting vragen i.v.m imagoschadequote:Op maandag 28 september 2015 21:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Je zou maar een VAG auto hebben, ik zou vrezen voor de inruilwaarde.
Niveau van de reacties:quote:Op maandag 28 september 2015 21:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Zojuist op trosradar een schitterend voorbeeld van voorsprong door techniek.
http://www.radartv.nl/uit(...)verbruik-tfsi-motor/
Ik snap het ook niet, met die motoren is technisch helemaal niets mis. Ja ze blazen iets teveel NOx uit, maar dat maakt het geen slechte motor.quote:Op dinsdag 29 september 2015 08:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Gewoon extra korting vragen i.v.m imagoschade
zal wel wat meevallen. zo slecht als een italiaan zel het niet worden
nou ja, het olieverbruik is niet echt heel sjiek natuurlijk al heb ik geen idee of dat bij de nieuwere generatie ook speelt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet, met die motoren is technisch helemaal niets mis. Ja ze blazen iets teveel NOx uit, maar dat maakt het geen slechte motor.
Oliegebruik is bij de tfsi benzine modellen, niet bij de diesels die teveel NOx uit stoten.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
nou ja, het olieverbruik is niet echt heel sjiek natuurlijk al heb ik geen idee of dat bij de nieuwere generatie ook speelt.
Dat weet ik alleen wordt het er nu bijgetrokken om nog meer imagoschade te kunnen veroorzaken.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:28 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Oliegebruik is bij de tfsi benzine modellen, niet bij de diesels die teveel NOx uit stoten.
het doel van die verbruikscijfers is dan ook niet om het werkelijke gebruik weer te geven. die verbruikscijfers worden gemeten terwijl de auto's in dezelfde conditie verkeren qua wind, snelheid, etc.quote:Op maandag 21 september 2015 18:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
Daarbij, dat de verbruikscijfers worden gemanipuleerd is toch een publiek geheim? Welke moderne auto haalt tegenwoordig nou nog zijn verbruikscijfers? Zelfs leasemaatschappijen hanteren verbruiksgemiddeldes van het wagenpark, i.p.v. de opgegeven getallen. Die tests gaan van lage snelheden uit, goh, wanneer draait je auto zuinig? Bij opa rijstijl met lage snelheden.
Blijft staan dat die 40x onder bepaalde momenten gemeten wordt, het kan nog steeds een piek zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2015 08:49 schreef oldford het volgende:
[..]
Nee. Een overschrijding van 40% is slechts minimaal en dan heb je geen truken nodig.
Alle rapporten spreken over een overschrijding van 40 keer de maximaal toegestane limiet en dan hebben we het over NOx, waar slechts 70 miligram is toegestaan.
Amerikanen consequent?quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:22 schreef oldford het volgende:
Het zijn inderdaad pieken (nou ja, minstens 1 mijl lang) die gemeten worden, dat klopt.
Maar zo werkt de Amerikaanse wetgeving nu eenmaal, er is een maximum gesteld aan NOx en dat geld voor elke gereden mijl gedurende de totale levensduur van de motor.
En die Amerikanen zijn tenminste consequent. Als NOx giftig is dan stellen ze daar een limiet voor vast. En dan maakt het niet uit of de motor met benzine, diesel of aardgas gestookt wordt, er is 1 maximum. Hier in Europa mogen diesels nog steeds meer van die troep uitstoten dan benzine modellen.
Voor dat je jezelf belachelijk maakt is het soms verstandig om wat onderzoek te doen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:06 schreef derLudolf het volgende:
Amerikanen consequent?![]()
![]()
Noem je auto een truck en je mag er een een idiote V8 diesel inhangen uit het jaar flintstone
Nee hoor, de nieuwe ducato (codering 290), heeft een gewone 2.0 Mjet E6, een 2.2 Mjet E6 en 3.0Mjet E6 zonder adblue in NLquote:Op dinsdag 29 september 2015 08:46 schreef oldford het volgende:
[..]
Behalve dan bij de Ducato die er ook aan moet geloven, of FCA dat leuk vindt of niet.
In Amerika levert Fiat en Alfa Romeo (net als Ford en Totota) wijselijk geen diesel motoren op dit moment.
En Chrysler gebruikt nu ook AdBlue voor hun trucks in Amerika.
Je hebt toch ook zo'n sjoemeldiesel? Ik ben benieuwd in hoever de upgrade nadelig gaat zijn voor de vermogensafgifte.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:57 schreef Fer het volgende:
[..]
Blijft staan dat die 40x onder bepaalde momenten gemeten wordt, het kan nog steeds een piek zijn.
Ik las trouwens dat VW nu al met een update komen. Ben je als berijder nu strafbaar als je het niet laat flashen?
De 3.0 gaat eruit en wordt vervangen door een 2.3. In uitvoeringen voor personenvervoer komt er toch echt SCR technologie in met AdBlue.quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Nee hoor, de nieuwe ducato (codering 290), heeft een gewone 2.0 Mjet E6, een 2.2 Mjet E6 en 3.0Mjet E6 zonder adblue in NL
Ik heb een 1.6 14% type, dit gaat om de 2.0 140-170pk versiesquote:Op dinsdag 29 september 2015 18:18 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je hebt toch ook zo'n sjoemeldiesel? Ik ben benieuwd in hoever de upgrade nadelig gaat zijn voor de vermogensafgifte.
Ook in de 1.2tdi en 1.6tdi euro5 met motorcode EA189 schijnt sjoemelsoftware te zitten. Ik ben echt benieuwd wat de software update voor de prestaties betekend.quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik heb een 1.6 14% type, dit gaat om de 2.0 140-170pk versies
Twee mogelijkheden.quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja, ik ook. Kan nooit onmerkbaar zijn.
De haat zit diep bij je of niet?quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:59 schreef Revolution-NL het volgende:
Linksom of rechtsom als consument ben je de sjaak, maar dat is niets nieuws bij VAG/Pon
Na diverse post 2009 TSI en TDI debacles die ik aan der lijven heb ondervonden ben ik inderdaad helemaal klaar met dit concern.quote:
Waarom eigenlijk? Heb je zelf slechte ervaringen met dit merk?quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Na diverse TSI en TDI debacles ben ik inderdaad helemaal klaar met dit concern.
Dat heb ik dus wel. Je wilt niet weten hoeveel uren door het putje zijn gaan omdat ik weer langs de Skoda/Seat dealer moest omdat er weer eens wat stuk was, of nog erger dat ik langs de kant van de weg stond met een stukgedraaide motor. Daar zit je gewoon niet op te wachten als je voor je werk op de weg zit.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Je hebt er zelf duidelijk geen ervaringen mee dus ik begrijp het niet zo goed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |