abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156272067
http://www.nu.nl/beurs/41(...)olkswagen-in-vs.html

De Volkswagen groep schijnt te sjoemelen met de uitstoot van hun auto's in Amerika.
VAG heeft dit min of meer al toegegeven en de verkoop is door VAG stil gelegd voor modellen met de betrokken motor die nog op voorraad zijn.
De Amerikaanse overheid heeft voorlopig geen toelating afgegeven voor de verkoop van 2016 modellen met de betrokken motoren.

Het gaat hierbij om een stukje software in de motor-computer wat kan detecteren of er een milieu-test gedaan wordt (en de uistoot moet worden beperkt) of dat er gewoon op de weg gereden wordt (dan is de uitstoot van sommige schadelijke gassen 10 tot 40 maal hoger).
Meest waarschijnlijk is dat ze dit hebben gedaan om het brandstofverbruik te verbeteren.
De Amerikaanse overheid gaat verder met zijn onderzoek - misschien naar nog meer motoren met illegale software? En beperkt dit zich tot alleen de diesels of is er ook met benzine-motoren gesjoemeld?

Je kunt er donder op zeggen dat dit ook in Europese modellen is gebeurd, alleen hier schijnen ze nog gewoon verkocht te worden en hoor je nog niets van een onderzoek naar malversaties.

N.B.: Sorry voor de typo in de titel. Uiteraard is het torenhoge boete. Misschien kan een mod de titel aanpassen?

[ Bericht 2% gewijzigd door oldford op 21-09-2015 17:21:51 ]
  maandag 21 september 2015 @ 17:09:59 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156274173
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:48 schreef oldford het volgende:
VAG heeft dit min of meer al toegegeven en de verkoop is door VAG stil gelegd voor modellen met de betrokken motor die nog op voorraad zijn.
De overheid heeft voorlopig geen toelating afgegeven voor de verkoop van 2016 modellen met de betrokken motoren.
De Amerikaanse overheid dus.
En het gaat ook om de Amerikaanse voorraad.
So we just called him Fred
pi_156274445
Volgens mij gaat het om de Nox en roetuitstoot, deze zijn heel streng in de VS.

In Europa hebben we de euronorm daarvoor, maar ik meen dat Euro VI zelfs minder streng is.

Overigens is dit in de EU vrij gebruikelijk voor de CO2 meeting.
.
pi_156274948
Amerikaans nieuws maar ik ben toch wel benieuwd of Volkswagen hier ook de boel heeft lopen bedonderen.

Om welke modellen gaat dit nou?
pi_156275148
Amerikanen hebben het fenomeen 'hypocrisie' echt tot een kunst verheven.
pi_156275629
quote:
2s.gif Op maandag 21 september 2015 17:39 schreef Nemephis het volgende:
Amerikaans nieuws maar ik ben toch wel benieuwd of Volkswagen hier ook de boel heeft lopen bedonderen.

Om welke modellen gaat dit nou?
Passat golf Beetle jetta en de audi a3......


verder

hahahahahahahahahhahahahahhahahhahahahahahhahahahhahahahhahahhahahahhahahahahhahahahhahahahah VAG :') Ze dachten even dieseltjes te gaan verkopen :')
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_156275685
dubbel
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_156275858
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 17:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
Amerikanen hebben het fenomeen 'hypocrisie' echt tot een kunst verheven.
VW is een Europees merk, daarom zijn ze zo fel erop. Het maakt niet uit of een beetje standaard v8 veel meer zuipt dan een zogenaamd ecodieseltje van de VAG-stal.

Maar dan nog, goed dat zoiets boven water is gekomen. Veel auto's zijn alleen zuinig gemaakt om door de tests te komen, maar dat een test specifiek wordt belazerd met een stuk software dat er speciaal voor is geschreven is toch wel het toppunt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf maandag 21 september 2015 @ 18:31:48 #9
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156276039
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:20 schreef Ridocar het volgende:
Maar dan nog, goed dat zoiets boven water is gekomen. Veel auto's zijn alleen zuinig gemaakt om door de tests te komen, maar dat een test specifiek wordt belazerd met een stuk software dat er speciaal voor is geschreven is toch wel het toppunt.
Mwah, zo'n toppunt is dat niet. Hebben we eerder gezien bij smartphones, maar om in de autowereld te blijven, kijk eens naar bijv. de EuroNCAP. Auto's worden gebouwd op de specificaties van die crashtesten, ze worden gebouwd zodat ze bij EuroNCAP 5 sterren halen. Verander 1 parameter in de test maar iets en ze scoren geen 5 sterren.

Daarbij, dat de verbruikscijfers worden gemanipuleerd is toch een publiek geheim? Welke moderne auto haalt tegenwoordig nou nog zijn verbruikscijfers? Zelfs leasemaatschappijen hanteren verbruiksgemiddeldes van het wagenpark, i.p.v. de opgegeven getallen. Die tests gaan van lage snelheden uit, goh, wanneer draait je auto zuinig? Bij opa rijstijl met lage snelheden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156276410
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

kijk eens naar bijv. de EuroNCAP. Auto's worden gebouwd op de specificaties van die crashtesten, ze worden gebouwd zodat ze bij EuroNCAP 5 sterren halen. Verander 1 parameter in de test maar iets en ze scoren geen 5 sterren.
Daarom rij ik Volvo ;)

In de USA introduceerde de IIHS een nieuwe crashtest, de "small overlap crashtest" waarbij niet ~40% maar slechts ~20% van de auto een object raakt. Er komt dan veel meer kracht op de A-stijl waardoor bij veel auto's het hele dashboard op je schoot ligt, je hoofd de airbag mist en je deur meer op een harmonica lijkt.`

De reden van het introduceren van de test is omdat veel mensen niet frontaal of met 40% overlap botsen maar met een veel kleiner deel van de voorkant omdat men nog probeert te ontwijken.

De oudere Audi en VW modellen van dat moment (2012/2013) scoorden met hun oudere modellen "poor" tot "marginal" terwijl Volvo met de even oude modellen "good" scoorde in die nieuwe test.

Overigens vielen er meer merken door de mand, niet alleen VAG. Toyota bleek helemaal hopeloos in die nieuwe crashtest, terwijl ze in de NCAP toch echt 5 sterren haalden.
  maandag 21 september 2015 @ 18:48:41 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156276439
Alsof nederlandse importeurs niet dit soort dingen doen om maar te voldoen aan de lage bijtellingsregels (nou ja, onrealistische testmethodes dan). anders vekoopt niemand die treurige meuk. niemand gaat echt voor z'n plezier in een outlander rijden hoor

[ Bericht 9% gewijzigd door Gunner op 21-09-2015 19:01:34 ]
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 21 september 2015 @ 19:05:09 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156276773
14.000.000.000¤19.000.000.000 waardedaling aandelen VW vandaag op de beurs in Frankfurt. Dat is 1,3 miljoen Golfjes (in Duitsland :') )

[ Bericht 54% gewijzigd door Hyperdude op 21-09-2015 19:37:25 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_156276832
Dat ze dachten hiermee weg te komen... waarschijnlijk wordt de topman eruit geknikkerd en krijgt ie nog een zak geld mee ook
  maandag 21 september 2015 @ 19:12:51 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156276962
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:07 schreef pvdplanet het volgende:
Dat ze dachten hiermee weg te komen... waarschijnlijk wordt de topman eruit geknikkerd en krijgt ie nog een zak geld Upje mee ook
Fixt
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_156277204
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:20 schreef Ridocar het volgende:
VW is een Europees merk, daarom zijn ze zo fel erop. Het maakt niet uit of een beetje standaard v8 veel meer zuipt dan een zogenaamd ecodieseltje van de VAG-stal.
Dat een V8 meer zuipt is wel bekend en wordt geaccepteerd in Amerika, zolang je maar zegt hoeveel dat ding echt gebruikt.
Hyundai en Kia hebben honderden miljoenen moeten betalen omdat ze de verbruikscijfers wel erg overdreven.

De auto's waar VW mee betrapt is hadden allen de 2.0 liter TDI diesel van de bouwjaren 2009-2015. Andere motoren zijn (nog) niet onderzocht.
En ook Amerikaanse bedrijven als Ford en Cummings zijn voor hetzelfde feit (sjoemelen met emissies) veroordeeld. Zij hadden alleen de mazzel dat het in vergelijking slechts om een handvol voertuigen ging en toen was de boete per voertuig ook nog lager.

De auto's waar VW mee betrapt is hadden allen de 2.0 liter TDI diesel van de bouwjaren 2009-2015. Andere motoren zijn (nog) niet getest.
  maandag 21 september 2015 @ 19:34:42 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156277592
Belachelijk trouwens hoe weinig de EU/Europa dit soort dingen aanpakt. Net zoals bij de FIFA moeten de Amerikanen het weer aanpakken. En kunnen ze lekker boetes vangen. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_156277746
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 19:34 schreef Hyperdude het volgende:
Belachelijk trouwens hoe weinig de EU/Europa dit soort dingen aanpakt. Net zoals bij de FIFA moeten de Amerikanen het weer aanpakken. En kunnen ze lekker boetes vangen. :P
Het gaat ook om de Amerikaanse Nox en Roetnormen, die zijn veel strenger daarop, onder andere door smog enzo. CO2 intereseert ze geen moer.
.
pi_156277834
Goed om dit soort aanpakken te bestrijden, al kun je heel ver gaan aangezien elke autofabrikant wel analoge of digitale trucjes toepast.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  FOK!fotograaf maandag 21 september 2015 @ 20:03:38 #19
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156278485
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:47 schreef MaGNeT het volgende:
Daarom rij ik Volvo ;)
Volvo heeft een fantastisch regelcentrum.
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 19:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Het gaat ook om de Amerikaanse Nox en Roetnormen, die zijn veel strenger daarop, onder andere door smog enzo. CO2 intereseert ze geen moer.
Toch is het hypocriet, want na toelating mag je er alles mee doen, niemand die je dan nog een controle geeft.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156287435
quote:
Volkswagen installed its “defeat device” in the listed affected diesel-models:
- Jetta (Model Years 2009–2015)

- Beetle (Model Years 2009–2015)

- Audi A3 (Model Years 2009–2015)

- Golf (Model Years 2009–2015)

- Passat (Model Years 2014–2015)

The problem is USA emissions regulations for diesel CARS (not diesel trucks) are astronomically more strict than Europe or any other developed countries. Mazda, Honda, and few others tried to get diesel passenger cars that could meet the 2009 to present regulations for cars and they could not figure out a way to do it in a cost effective or reliable manner. They would either have to make the engines much more expensive or dramatically decrease the reliability of diesel emission control systems (particularly EGR coolers and other systems that are designed to reduce NOx emissions)

If the EPA actually cared about NOx emissions they would go after heavy duty trucks and semis. I have a feeling VW isn't the only manufacturer that has gamed the system for small diesel passenger cars and SUVs as the present EPA/CARB standards are unworkable. For example Their regulations have actually made the usage of pure biodiesel close to impossible in new diesel vehicles
bron: reddit

  dinsdag 22 september 2015 @ 07:42:45 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156289137
quote:
The problem is USA emissions regulations for diesel CARS (not diesel trucks) are astronomically more strict than Europe or any other developed countries
lekker hypocriet. Nog steeds massaal V8 rijden die niet efficienter zijn dan in 1952 maar wel diesel heel stricte eisen aan stellen en dan nog niet eens aan trucks :')
Where law ends, tyrrany begins.
pi_156289181
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

VW is een Europees merk, daarom zijn ze zo fel erop. Het maakt niet uit of een beetje standaard v8 veel meer zuipt dan een zogenaamd ecodieseltje van de VAG-stal.

Maar dan nog, goed dat zoiets boven water is gekomen. Veel auto's zijn alleen zuinig gemaakt om door de tests te komen, maar dat een test specifiek wordt belazerd met een stuk software dat er speciaal voor is geschreven is toch wel het toppunt.
Ik las dat Ford in 1998 voor bijna 8 miljard euro geschikt heeft na vergelijkbaar gesjoemel.
  dinsdag 22 september 2015 @ 08:05:07 #23
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_156289235
Tja zo rijd de gemiddelde amerikaan rond Dus waar hebben ze het over lol ;)
Al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel.
pi_156289564
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 07:54 schreef Igen het volgende:
Ik las dat Ford in 1998 voor bijna 8 miljard euro geschikt heeft na vergelijkbaar gesjoemel.
Niet overdrijven. Ford was in totaal 7,83 miljoen dollar kwijt.
Dat was voor 60.000 diesel trucks die niet voldeden aan de NOx-uitstoot
http://www2.epa.gov/enfor(...)n-air-act-settlement.

Ook de fabrikanten van trucks zoals Caterpillar, Cummins, Detroit diesel etc. zijn aangepakt.
Die waren wat duurder uit dan Ford, in totaal ging het om ongeveer 1 miljard dollar.
http://www.dieselduck.inf(...)s/lawsuit_diesel.htm

[ Bericht 6% gewijzigd door oldford op 22-09-2015 08:49:42 ]
pi_156290407
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 08:05 schreef lobotm het volgende:
Tja zo rijd de gemiddelde amerikaan rond Dus waar hebben ze het over lol ;)
Het hypocriete is dat deze Dodge wordt aangemerkt als een truck en derhalve niet aan de emissienormen hoeft te voldoen waaraan personenauto's wel moeten voldoen. Dat het ding waarschijnlijk nooit meer vervoert dan 1 of 2 rednecks en een sixpack doet niet terzake.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  dinsdag 22 september 2015 @ 09:45:19 #26
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_156290537
Zou je trouwens met zo'n pickup in utrecht mogen rondrijden ?? Zou er bijna eentje gaan importeren :P:P
Al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel.
pi_156290742
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 19:40 schreef Fer het volgende:
Het gaat ook om de Amerikaanse Nox en Roetnormen, die zijn veel strenger daarop, onder andere door smog enzo. CO2 intereseert ze geen moer.
Zoveel verschillen die standaards voor 2009 nu ook weer niet.
In Amerika is de NOx uitstoot meer beperkt dan in Europa. Amerika hanteert een gemiddelde van 0,07 gram per mijl, in Europa is 0,18 gram per kilometer toegestaan.
In Europa verandert dat met de invoer van Euro 6 in 2014, dan wordt de maximum NOx uitstoot 0,08 gram per kilometer, wat iets meer dan 1,6 maal zoveel is als in Amerika.
Bij particle matter (fijnstof) is de situatie omgekeerd. In Amerika 0.01 gram per mijl, in Europa 0,005 gram per kilometer.
https://www.dieselnet.com/standards/

Aangezien de betrokken VW motoren 10 tot 40 maal zoveel NOx produceerden als toegestaan, kun je concluderen dat ze in Europa ook veel meer uitstoten dan toegestaan is.
pi_156295889
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:55 schreef oldford het volgende:

[..]

Zoveel verschillen die standaards voor 2009 nu ook weer niet.
In Amerika is de NOx uitstoot meer beperkt dan in Europa. Amerika hanteert een gemiddelde van 0,07 gram per mijl, in Europa is 0,18 gram per kilometer toegestaan.
In Europa verandert dat met de invoer van Euro 6 in 2014, dan wordt de maximum NOx uitstoot 0,08 gram per kilometer, wat iets meer dan 1,6 maal zoveel is als in Amerika.
Bij particle matter (fijnstof) is de situatie omgekeerd. In Amerika 0.01 gram per mijl, in Europa 0,005 gram per kilometer.
https://www.dieselnet.com/standards/

Aangezien de betrokken VW motoren 10 tot 40 maal zoveel NOx produceerden als toegestaan, kun je concluderen dat ze in Europa ook veel meer uitstoten dan toegestaan is.
0,07 is minder dan de helft van 0,18 dat lijkt mij een grof verschil. Tevens kregen de Jappen het niet eens voor elkaar.

Verder zullen de auto's hier ook meer uitstoten dan in de test, dat is inherent aan de meetmethode.

Het zijn die hypocriete Amerikanen die met onhaalbare eisen komen, omdat het voertuig een personenauto is, terwijl de helft van het land in een truck rijdt.
.
pi_156295997
Amerikanen en milieueisen. :')

Mooie grap wel.
Naturheilmittel
pi_156296097
Het muisje krijgt nog een staartje.

Ondertussen heeft VW toegegeven dat de illegale software is ingebouwd in 11 miljoen voertuigen.
Dat houdt in dat er dus ook buiten Amerika gesjoemeld wordt. Gezien de aantallen auto's kun je er donder op zeggen dat het ook in Europa gedaan is (en nog steeds gedaan wordt).
Zie: http://www.br.de/nachrich(...)-winterkorn-100.html
En ook: http://www.wsj.com/articl(...)lion-cars-1442916906

[ Bericht 16% gewijzigd door oldford op 22-09-2015 14:24:20 ]
pi_156299682
Vroeger werd er ook gesjoemeld, maar toen hadden ze gewoon meer PK dan werd opgegeven....

Maar serieus, misschien dat er nu eens een nieuwe verbruikscyclus word bedacht, die wel overeen komt met de praktijk.
pi_156300314
Ik vraag mij af hoe je die 14% mappings moet opvatten hier. Iedereen die een 1.2 TDi heeft gereden, herkent wel dat ze bij lage toeren extreem sloom zijn en ergens bij 2500 toeren opeens als een raket weg schiet.
.
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:30:41 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156300674
Vanavond special direct na het ARD-nieuws. Vanaf 20.15 uur; 10 minuten slechts, maar toch wel tekenend dat dit groot nieuws is in Duitsland.
quote:
Brennpunkt: Der VW-Skandal
Der Skandal um manipulierte Abgaswerte bei VW-Fahrzeugen hat erheblich größere Dimensionen als zunächst angenommen. Die entsprechende Software sei weltweit in elf Millionen Fahrzeugen eingebaut, teilte der Konzern mit. VW musste eine Gewinnwarnung herausgeben.

Aus diesem Anlass sendet Das Erste einen 10-minütigen "Brennpunkt".
http://www.daserste.de/in(...)/volkswagen-100.html
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_156301295
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:13 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij af hoe je die 14% mappings moet opvatten hier. Iedereen die een 1.2 TDi heeft gereden, herkent wel dat ze bij lage toeren extreem sloom zijn en ergens bij 2500 toeren opeens als een raket weg schiet.
tsja accelereren van 0-32kmh duurt 12sec in de NEDC test 5sec in de 1e, 2sec schakelen, 5sec in de 2e versnelling, dus dan mag het daar traag zijn om te voldoen aan die eisen.

0-70 duurt 41sec, 5 sec in 1, 13sec in 2, 8sec in 3 en 9sec in 4. Dan 50sec cruisen op 70kmh in 5. Dan 8sec coasten van 70 naar 50kmh. Echt belachelijke tijden.. Dit is slechts een deel.. 70 naar 100kmh mag bv 35sec duren..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_156303673
Hoewel het een gigantische achterlijke stap is van de Volkswagen Groep, vindt ik het van uit een technisch oog punt toch wel een stukje knap ontwikkelen. Dat ze de PCM precies de emissie eis controle laten herkennen en dan 'schone' firmware laten draaien, waardoor de uitstoot prima is _O_
pi_156303698
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:45 schreef lobotm het volgende:
Zou je trouwens met zo'n pickup in utrecht mogen rondrijden ?? Zou er bijna eentje gaan importeren :P:P
Ja hoor, een klant van mijn werkgever rijdt met een Dodge Ram 2500 Srt 8 Hemi regelmatig daar :P
pi_156304407
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 19:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Hoewel het een gigantische achterlijke stap is van de Volkswagen Groep, vindt ik het van uit een technisch oog punt toch wel een stukje knap ontwikkelen. Dat ze de PCM precies de emissie eis controle laten herkennen en dan 'schone' firmware laten draaien, waardoor de uitstoot prima is _O_
Ik vraag mij af of het zo geavanceerd is. Wellicht gewoon wat slimme mappings. Aan de andere kant werken automaten toch ook zo, kiezen het schakelprogramma aan de hand van gasgeefgedrag.
.
pi_156304448
VW straks te koop als penny stock...
pi_156304490
De exacte truuk is nog niet bekend gemaakt, maar het lijkt erop dat ze te weinig AdBlue inspuiten.
Dit waarschijnlijk vanwege beloftes over hoelang een tankje AdBlue meegaat.
Kunnen ze nog lachen in Amerika als na de update het verbruik van AdBlue verdubbeld of verdrievoudigd. Dan gaan er een hoop Amerikanen procederen om die extra kosten vergoed te krijgen - als de EPA VW daar al niet toe verplicht.
pi_156304529
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:14 schreef Gerolsteiner het volgende:
Amerikanen en milieueisen. :')

Mooie grap wel.
:')
een dikke 4.0l v8 zal aanzienlijker schoner zijn dan een moderne diesel doordat de giftige NOx waarde stukken lager zijn. Wat dat betreft hoop ik dat dit schandaal een opstap is naar een diesel verbod.

Kankerverwekkende stink brandstof waar nog subsidie op zit ook :r
Sowieso... plofmotoren :')
pi_156304562
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:13 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of het zo geavanceerd is. Wellicht gewoon wat slimme mappings. Aan de andere kant werken automaten toch ook zo, kiezen het schakelprogramma aan de hand van gasgeefgedrag.
Wat ik heb begrepen is dat de ECM kijkt naar een x aantal waardes, (ze testen in een lab), inlaat druk, temperatuur en gaspedaal stand. In een lab heb je continu de zelfde buitenluchtdruk, dat is al een trigger :P
pi_156304589
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:16 schreef oldford het volgende:
De exacte truuk is nog niet bekend gemaakt, maar het lijkt erop dat ze te weinig AdBlue inspuiten.
Dit waarschijnlijk vanwege beloftes over hoelang een tankje AdBlue meegaat.
Kunnen ze nog lachen in Amerika als na de update het verbruik van AdBlue verdubbeld of verdrievoudigd. Dan gaan er een hoop Amerikanen procederen om die extra kosten vergoed te krijgen - als de EPA VW daar al niet toe verplicht.
Ik las het inderdaad op een vaksite. Men wil er niet aanzitten en er zit ook niet extreem veel in, van wat ik hoor her en der.
pi_156305348
Mogen de al verkochte auto's wel blijven rijden in de USA? Ze stoten teveel uit...
pi_156305395
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:46 schreef MaGNeT het volgende:
Mogen de al verkochte auto's wel blijven rijden in de USA? Ze stoten teveel uit...

Denk het wel. Tis een software kwestie :P
pi_156305701
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Denk het wel. Tis een software kwestie :P
Dan zal de auto een stuk minder fijn/soepel rijden gok ik, in feite wordt 'ie flink afgeknepen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_156305722
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Denk het wel. Tis een software kwestie :P
Maar ze voldoen dus alleen aan de eisen als ze stilstaan en je niet aan het stuur draait...
pi_156306336
GPS in de auto.
Computer bemerkt geen verandering van locatie doorgegeven door de GPS sensor, maar er wordt wel gas gegeven
Aha! Adblue moet nu worden ingespoten, want er is een test gaande!

VW voldoet feitelijk aan de eisen, zover ik begrijp. Immers, in situatie X (testbank, klaargezet door EPA), wordt er uitstoot Y uitgespuugd.

Dat situatie X gewoonlijk niet voordoet, boeit wat dat soort metingen gewoonlijk niet.

Denk bv aan een luchttank. Als er in de eisen staat dat er analoge meter aanwezig moet zijn, maar er niet vermeld wordt dat deze zichtbaar moet zijn, kunnen ze hem ook ín de tank bouwen. Dat dat niet de bedoeling is, snapt iedereen, maar als er iets gemeten moet worden zijn er zeer snel loopholes.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 22 september 2015 @ 21:45:26 #48
53151 T42
Pinball Wizard
pi_156307669
bij HD doen ze ook zoiets. koop je motor loopt die zeer kut maar volgens normen krijf je week later gratus updaten en loopt die goed maar niet volgens normen.
pi_156308248
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:45 schreef lobotm het volgende:
Zou je trouwens met zo'n pickup in utrecht mogen rondrijden ?? Zou er bijna eentje gaan importeren :P:P
Waarom niet?

LPG eronder en je rijdt nog goedkoper dan met zo'n 2.0tdi van VAG ;)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_156308408
Wat nalezen leert mij dat de aanpassingen in de software vooral de hoeveelheid AdBlue regelde. Er werd tijdens een test (veel) meer van ingespoten.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 22 september 2015 @ 23:46:28 #51
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_156312264
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:57 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Waarom niet?

LPG eronder en je rijdt nog goedkoper dan met zo'n 2.0tdi van VAG ;)
Ja maar bedoel zo'n mooie zwarte rook uitspuwende cummins diesel of die zonder boete door de milieu poort gaat ,
Al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel.
pi_156327552


pi_156329440
quote:
'T was te verwachten. Als die yanks de kans krijgen om te zeiken op niet-amerikaanse spullen zitten ze er bovenop.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156329877
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat nalezen leert mij dat de aanpassingen in de software vooral de hoeveelheid AdBlue regelde. Er werd tijdens een test (veel) meer van ingespoten.
Volgens mij hebben de Jetta en Golf geen adblue hoor, A4 Passat Touareg wel.

Ze zullen ook wel aan de EGR werking gesleuteld hebben. Vaker en langer open tijdens de emissie test, tijdens normaal rijden veel vaker gesloten. Komt wel het dichtroeten ten goede.

Verder lees ik dat Winterkorn opgestapt is en de PvdA zich afvraagt of de Europese testen ook vervalst zijn.

Dat laatste kan zal zeer waarschijnlijk het geval zijn en niet alleen bij VW.
.
pi_156331295
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:40 schreef Fer het volgende:
Volgens mij hebben de Jetta en Golf geen adblue hoor, A4 Passat Touareg wel.
De USA en Canada modellen met de 2.0 liter TDI hebben in ieder geval SCR en AdBlue.

Voor zover ik weet heeft de Audi Q7 en de VW Crafter ook AdBlue al dan niet op specifieke motoren.
pi_156333652
quote:
Though 30-horsepower weaker (at 140 hp at 4000 rpm) than its European cousin, this new TDI is a lot cleaner. Thanks to an advanced exhaust system and onboard computer that constantly monitors pollutants, the U.S.-spec TDI does without the use of urea or other liquid catalysts to attain 50-state legality. As it sits, the Jetta TDI Clean Diesel is certified to run on B5 biodiesel, which is 5 percent biofuel and 95 percent petroleum-based diesel.
De betreffende 2009 diesels niet, vanaf 2015 pas wel.
.
  donderdag 24 september 2015 @ 10:34:15 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156344763
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_156358018
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 23:46 schreef lobotm het volgende:

[..]

Ja maar bedoel zo'n mooie zwarte rook uitspuwende cummins diesel of die zonder boete door de milieu poort gaat ,
Op zich normaal. Voor lichte vrachtwagens / bestelwagens gelden in de meeste europese landen ook andere normen dan voor een gewone personenwagen. Zo'n cummins diesel wordt in Amerika bijna enkel gekocht door mensen die ook zware trailers trekken (en dus noodzaak hebben aan een diesel).

Ik heb zelf een Amerikaan om zware aanhangers te trekken, maar ik moet zeggen dat de standaard 5.7 benzine toch wat aan de lichte kant is hiervoor. De diesel had hier beter op zijn plaats geweest (trouwens rijden er meer 6.2 diesel of 6.5 turbodiesel's rond dan cummins diesels)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_156360087
VAG was een paar jaar geleden de eerste die een vrij normale auto in de 14% wist te krijgen met hun driecilinder TDI's. Tot op dat moment kon je met 14% alleen een prius of een aygo krijgen. Ik ben benieuwd of daar nog een verhaal achter zit.
pi_156361824
Van de ECE cyclus weet iedereen, dat hij niet meer realistisch is voor het hedendaagse verkeer. Het is dus niet vreemd dat die auto's inhet echt veel meer verbruiken en uitstoten dan gemeten.

Maar de Amerikaanse testen schijnen vrij goed overeen te komen met de praktijk.

Maar laten we eerlijk zijn, alle lage bijtelling stations en grote sedans zijn erop afgesteld, gas op de plank en het zuipt als een oudewetse diesel.
.
pi_156361998
Maak de boete standaard 2 maal zo hoog als de totale verwachte of actuele verdiensten en klaar zijn we, gebeurt nooit meer. Nergens.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_156365972
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:52 schreef CafeRoker het volgende:
VAG was een paar jaar geleden de eerste die een vrij normale auto in de 14% wist te krijgen met hun driecilinder TDI's. Tot op dat moment kon je met 14% alleen een prius of een aygo krijgen. Ik ben benieuwd of daar nog een verhaal achter zit.
Aygo is gewoon klein en licht genoeg om zuinig te lopen, prii hebben een motor met atkinsonprincipe (zuigers zijn indirect gekoppeld aan de krukas, waardoor de variabele zuigersnelheden beter worden opgevangen) Dat die zuinig zijn kan ik mij voorstellen. De meeste motoren van tegenwoordig zijn geblazen driepitters. Lopen prima in testomstandigheden en bij continu 80, ga je wat anders doen met die motoren (zoals gasgeven) dan zuipen ze als een malle.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 25 september 2015 @ 07:59:23 #63
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156366161
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:10 schreef Ridocar het volgende:
ga je wat anders doen met die motoren (zoals gasgeven) dan zuipen ze als een malle.
Dat is natuurlijk met alle auto's zo :D
Where law ends, tyrrany begins.
pi_156366622
quote:
19s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:59 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk met alle auto's zo :D
Ja, maar dan onevenredig veel. Cijfers die een driepittertje onwaardig zijn (zelfs bij volgas)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 25 september 2015 @ 11:25:56 #65
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_156369263
prii _O- _O- _O- _O- _O- omfg srs?
pi_156369481
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Aygo is gewoon klein en licht genoeg om zuinig te lopen, prii hebben een motor met atkinsonprincipe (zuigers zijn indirect gekoppeld aan de krukas, waardoor de variabele zuigersnelheden beter worden opgevangen) Dat die zuinig zijn kan ik mij voorstellen. De meeste motoren van tegenwoordig zijn geblazen driepitters. Lopen prima in testomstandigheden en bij continu 80, ga je wat anders doen met die motoren (zoals gasgeven) dan zuipen ze als een malle.
Toyota HSD is geen echt Atkinson, maar het wordt gesimuleerd met de variabele kleptiming. Tijdens lichte belasting blijft de inlaatklep te lang open staan, tot voorbij het odp. Hierdoor heeft de cilinder meer expansie ruimte tijdens de arbeidsslag. Het gevolg meer energie die in beweging wordt omgezet en minder verlies tijdens de uitlaatslag.

Een 1.2 Turbomotor heeft het verbruik van een 1.2 tijdens langzaam rijden, maar het top vermogen van 100-130pk. Spreek je dat vermogen aan, zal die ook verbruiken als ieder andere motor van dat vermogen.

Een ouderwetse twee liter die 1:10 loopt, krijg je vaak met rustig rijden niet veel zuiniger.
.
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:18:56 #67
53151 T42
Pinball Wizard
pi_156377867
dus na her-meting mag ik utrecht weer in met mijn vw en 2.7 liter diesel?
pi_156396936
quote:
'Zwitserland verbiedt verkoop dieselauto's Volkswagen tijdelijk'

Zwitserland zou de verkoop van Volkswagens die zijn uitgerust met een dieselmotor voorlopig een halt hebben toegeroepen.
Dat melden verschillende media zaterdag op gezag van het Zwitserse overheidsorgaan Swiss Federal Roads Office (FEDRO).

De tijdelijke ban zou de verkoop van 180.000 Volkwagens die nog niet zijn verkocht of geregistreerd in de weg zitten. Zwitserland zou de maatregel vrijdag hebben aangekondigd.

Volkswagen ligt wereldwijd onder vuur door gesjoemel met de uitstoot van dieselauto's. Volgens de automaker gaat het daarbij wereldwijd om elf miljoen auto's.

In Nederland riep GroenLinks op om de verkoop van nieuwe Volkswagens voorlopig stil te leggen.
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)wagen-tijdelijk.html
pi_156397609
Groenlinks :')
pi_156397747
Staatssecretaris heeft al duidelijk geroepen, dat het in Europa ook niet klopt, maar dat het te wijten is aan de stokoude ECE testcycli. Hier weet iedereen, dat het zo is.

Blijft onzin, dat veel regels in de US niet tellen voor Trucks, terwijl iedere Amerikaan zo'n ding kan kopen en rijden.
.
pi_156411425
Ik ben trouwens benieuwd wat het doet met de waarde van de auto's zelf. Stel dat je zo'n Bluemotion Golf hebt gekocht, gaat VW je dan geld teruggeven? De restwaarde keldert natuurlijk ook...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156412348
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:16 schreef oldford het volgende:
De exacte truuk is nog niet bekend gemaakt, maar het lijkt erop dat ze te weinig AdBlue inspuiten.
Dit waarschijnlijk vanwege beloftes over hoelang een tankje AdBlue meegaat.
Kunnen ze nog lachen in Amerika als na de update het verbruik van AdBlue verdubbeld of verdrievoudigd. Dan gaan er een hoop Amerikanen procederen om die extra kosten vergoed te krijgen - als de EPA VW daar al niet toe verplicht.
In de akkerbouw zeggen ze dat je 3x normaal tanken is 1x adblue... Nou het word al snel 1 op 1 als je constant volle motor toeren draait.... en verder kan je er ook gewoon demiwater in flikkeren :P (ik weet niet het langdurige effect)

Maar het nadeel aan adblue is dat er weer allemaal poespas aan je motor komt... Verder is het wel beter dan alternatieven die op landbouw trekkers gebruikt is... sommige merken waren trots op dat ze geen adblue nodig hadden maar nu blijkt dat je elke 3000 uur een filter van 3 a 4000 euro kan vervangen :')
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_156412397
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dan zal de auto een stuk minder fijn/soepel rijden gok ik, in feite wordt 'ie flink afgeknepen.
Ja maar dat betekent waarschijnlijk dat je rechtstreeks naar de tuner kan, en misschien kan je vag dealer ook wel wat regelen maar dat ligt eraan denk ik.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_156413209
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 23:28 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd wat het doet met de waarde van de auto's zelf. Stel dat je zo'n Bluemotion Golf hebt gekocht, gaat VW je dan geld teruggeven? De restwaarde keldert natuurlijk ook...
Die komen gewoon voor export hierheen natuurlijk. Extra luxe, met automaat en rode lichten. Die yanks "would not touch it with a ten foot pole"
.
pi_156416081
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:25 schreef Fer het volgende:
Blijft onzin, dat veel regels in de US niet tellen voor Trucks, terwijl iedere Amerikaan zo'n ding kan kopen en rijden.
De regels voor trucks in Amerika lopen inderdaad achter, maar ze worden nog steeds aangescherpt.
Zo zeer zelfs dat Toyota nu stopt met de dieselmotor in de Tacuma met ingang van 2016.
http://www.torquenews.com(...)diesel-tacoma-coming
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')