Gaat helaas niet door; moest de vlucht wijzigen vanwege een onverwacht bezoek aan Bangkok; wel dezelfde vlucht maar geen A380.quote:
dan heb je nog iets om naar uit te kijken.quote:Op zondag 20 september 2015 18:44 schreef static het volgende:
[..]
Gaat helaas niet door; moest de vlucht wijzigen vanwege een onverwacht bezoek aan Bangkok; wel dezelfde vlucht maar geen A380.
Als je met KLM vliegt dan zie je niet eens iemand bij het droppen van de bagagequote:Op maandag 21 september 2015 20:35 schreef Silenus het volgende:
Vraagje: ik vlieg volgende week met een paar vrienden naar Noorwegen voor een tweedaags-voetbaltripje. In principe hoeven we dus alleen handbagage mee te nemen, maar in verband met de hoge drankprijzen aldaar hebben we een plan: we willen gewoon één grote reistas met drank inchecken. Zo omzeilen we daar de prijzen van 10 euro per biertje en drukken we de kosten in het dure Noorwegen.
Nu hebben we al opgezocht hoeveel je pp mee mag nemen. We gaan met vier en hebben uitgerekend dat we in totaal 12 sixpackjes bier en nog wat flessen sterk mee kunnen nemen. Prima dus. Maar zullen ze bij de bagageband evt moeilijk doen als je gewoon één tas met drank voor vier personen incheckt? De vraag is natuurlijk ook of de flessen heel blijven als er met die tas wordt gesmeten..
Kun je beter blikken meenemen denk ik. Maar een tas staat op naam van één persoon lijkt me. Kun je niet 2 jongens van het elftal met een auto die kant op sturen?quote:Op maandag 21 september 2015 20:35 schreef Silenus het volgende:
Vraagje: ik vlieg volgende week met een paar vrienden naar Noorwegen voor een tweedaags-voetbaltripje. In principe hoeven we dus alleen handbagage mee te nemen, maar in verband met de hoge drankprijzen aldaar hebben we een plan: we willen gewoon één grote reistas met drank inchecken. Zo omzeilen we daar de prijzen van 10 euro per biertje en drukken we de kosten in het dure Noorwegen.
Nu hebben we al opgezocht hoeveel je pp mee mag nemen. We gaan met vier en hebben uitgerekend dat we in totaal 12 sixpackjes bier en nog wat flessen sterk mee kunnen nemen. Prima dus. Maar zullen ze bij de bagageband evt moeilijk doen als je gewoon één tas met drank voor vier personen incheckt? De vraag is natuurlijk ook of de flessen heel blijven als er met die tas wordt gesmeten..
Ik zou beiden niet doen.quote:Op maandag 21 september 2015 21:48 schreef alwaysonhold het volgende:
Vraag!
Over paar maanden na Bangkok. Nu kan ik vliegen het goedkoopst met Ukraine International ( Airlines) alleen die vliegt via Kiev. Doen of niet? Aangezien China Southern 50/60 euro meer is voor een enkeltje.
Gr
Ik ben Ryan Air zitruimte gewend....heb niet zo een hoge standaard...ik slaap toch de helft van zo een reis. Is het veel beter qua zitcomfort dan Ryan Air?quote:Op maandag 21 september 2015 21:54 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zou beiden niet doen.
Ukraine International, ik vlieg regelmatig met ze, maar niet omdat het mijn keus is, dit is simpelweg op bepaalde routes de enige (logische) optie vanaf Kiev.
Naar Bangkok vliegt men met de 767-sardinecan uitvoering, 2-4-2 en dat is gewoonweg krap, daarnaast is de catering minimaal en enkel gratis water op de Europese routes en zelfs op de Bangkok route is e.e.a. teleurstellend.
En je mag niet generaliseren, maar het publiek wat ermee reist, ze zijn goedkoop, dat trekt dus ook een bepaald type 'reiziger' aan...
China Southern geen ervaring, maar je vliegt via China, en dat is dus erg om, hetzelfde kan overigens ook worden gezegd van Cathay uit Hong Kong, zijn er geen andere opties met een iets logischere route? Een Ethiad is (ook voor een enkele reis) normaliter niet zo duur.
Op de route naar Amsterdam vlieg je over het algemeen met de nieuwere 737-800 of 737-900 maar om de zoveel tijd ook wel eens met een oudere 737 waar de stoelen helemaal naar achteren kunnen, dan heb je dus nul beenruimte, ik begrijp niet wie deze uitvoering ooit verzonnen heeft, heel fijn naar bestemmingen zoals Tbilisi waar men over het algemeen het oudste materieel inzet.quote:Op maandag 21 september 2015 22:14 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ik ben Ryan Air zitruimte gewend....heb niet zo een hoge standaard...ik slaap toch de helft van zo een reis. Is het veel beter qua zitcomfort dan Ryan Air?
Met China Southern maak je wel kennis met de lokale Chinese bevolking, dus daar moet je maar tegen kunnen. Twee keer mee gevlogen en twee keer hurkende Chinezen op de toilet aangetroffen.quote:Op maandag 21 september 2015 21:48 schreef alwaysonhold het volgende:
Vraag!
Over paar maanden na Bangkok. Nu kan ik vliegen het goedkoopst met Ukraine International ( Airlines) alleen die vliegt via Kiev. Doen of niet? Aangezien China Southern 50/60 euro meer is voor een enkeltje.
Gr
Ik zeg niet doen! Maar dat is gevoelsmatig. Kijk ook een bij Norwegian of Malaysian voor een enkeltje. Soms goede aanbiedingen.quote:Op maandag 21 september 2015 21:48 schreef alwaysonhold het volgende:
Vraag!
Over paar maanden na Bangkok. Nu kan ik vliegen het goedkoopst met Ukraine International ( Airlines) alleen die vliegt via Kiev. Doen of niet? Aangezien China Southern 50/60 euro meer is voor een enkeltje.
Gr
Misschien heeft Sanogo daar tijd voorquote:Op maandag 21 september 2015 20:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kun je beter blikken meenemen denk ik. Maar een tas staat op naam van één persoon lijkt me. Kun je niet 2 jongens van het elftal met een auto die kant op sturen?
Daarom in het vervolg voetbaltripje naar Oost Europa. Halve liters bier voor 1,25 euro en flessen wodka gratis als actie bij een kratje pils.quote:Op maandag 21 september 2015 20:35 schreef Silenus het volgende:
Vraagje: ik vlieg volgende week met een paar vrienden naar Noorwegen voor een tweedaags-voetbaltripje. In principe hoeven we dus alleen handbagage mee te nemen, maar in verband met de hoge drankprijzen aldaar hebben we een plan: we willen gewoon één grote reistas met drank inchecken. Zo omzeilen we daar de prijzen van 10 euro per biertje en drukken we de kosten in het dure Noorwegen.
Nu hebben we al opgezocht hoeveel je pp mee mag nemen. We gaan met vier en hebben uitgerekend dat we in totaal 12 sixpackjes bier en nog wat flessen sterk mee kunnen nemen. Prima dus. Maar zullen ze bij de bagageband evt moeilijk doen als je gewoon één tas met drank voor vier personen incheckt? De vraag is natuurlijk ook of de flessen heel blijven als er met die tas wordt gesmeten..
Het probleem is dat er ook buitenlandse partners in het spel zijn, en lokale vluchten vallen niet onder de EU regeling, als alles onder LH vluchtnummers is geboekt dan zou het kunnen dat het onder de verantwoordelijkheid van Lufthansa valt, maar ik ga daar eigenlijk niet vanuit.quote:Op vrijdag 25 september 2015 01:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik had via expedia een ticket geboekt Amsterdam - Japan met 2 overstaps. Het was een vlucht van lufthansa en de laatste leg is uitgevoerd door hun "skypartner" ana.
De vlucht frankfurt osaka had een vertraging van net iets meer dan 2 uur waardoor we de aansluiting misten. Moesten toen uur of 5 wachten op vlucht naar andere bestemming waar we dan nog een extra keer moesten overstappen. Uiteindelijk hadden deze beide vluchten ook nog vertraging waardoor we 11 uur later aankwamen op de bestemming.
Heb ik recht op vergoeding en zo ja hoeveel? En moet ik dan bij expedia, lufthansa of ana aankloppen ?
Direct was niet mogelijk en 1 of 2 overstappen scheelde 800 euroquote:Op vrijdag 25 september 2015 22:18 schreef Blik het volgende:
Je gaat toch niet vliegen met 2 x overstappen als er ook gewoon directe vluchten zijn of je ook met 1x overstappen kan vliegen. Dat is vragen om problemen
Ok, nou vooruit danquote:Op zaterdag 26 september 2015 07:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Direct was niet mogelijk en 1 of 2 overstappen scheelde 800 euro
Als alles goed loopt en op tijd vliegt is over het algemeen overstaptijden van 1 uur genoeg, met KLM op Amsterdam (Schengen en niet Schengen). Estonian (Tallin) en Turkish Airlines (diverse luchthanves maar niet op IST) heb ik dit jaar ook overstaptijden gehad die minder lang waren en over het algemeen haal je die wel en de keren dat het niet lukte wordt je dan herboekt op een nieuwe vlucht (mits je het in één ticket hebt geboekt).quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:00 schreef j95 het volgende:
Zit even naar wat tickets te kijken, maar is het uberhaupt mogelijk om in een uur over te stappen?
Maar als het een beetje tegenzit ben je wel meteen de klosquote:Op zaterdag 26 september 2015 10:25 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als alles goed loopt en op tijd vliegt is over het algemeen overstaptijden van 1 uur genoeg, met KLM op Amsterdam (Schengen en niet Schengen). Estonian (Tallin) en Turkish Airlines (diverse luchthanves maar niet op IST) heb ik dit jaar ook overstaptijden gehad die minder lang waren en over het algemeen haal je die wel en de keren dat het niet lukte wordt je dan herboekt op een nieuwe vlucht (mits je het in één ticket hebt geboekt).
Beetje lopen, al dan niet een security check waar je echt wel met een beetje assertief zijn naar voren van de rij kunt komen als het druk mocht zijn, en dan naar de volgende gate.
Overstappen op welk vliegveld? Want dat maakt nogal een verschil. Dubai bv heel vaak bij aankomst uit NL rond middernacht een half uur te laat aan de gate, rijen voor de security en dan zit je niet lekker. Afgezien of je bagage het dan wel haalt. En dat laatste merk je pas op de eindbestemming .quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:08 schreef j95 het volgende:
[..]
Maar als het een beetje tegenzit ben je wel meteen de klos
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel hele korte overstaptijden vermijd als het bijvoorbeeld een bestemming is waar de maatschappij maar 1 x per dag op vliegt, want als je die mist moet je direct wachten tot de volgende dag.quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:08 schreef j95 het volgende:
[..]
Maar als het een beetje tegenzit ben je wel meteen de klos
Hoe is een uur overstap op Heathrow?quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:52 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel hele korte overstaptijden vermijd als het bijvoorbeeld een bestemming is waar de maatschappij maar 1 x per dag op vliegt, want als je die mist moet je direct wachten tot de volgende dag.
Maar wanneer er meerdere opties per dag zijn kies ik voor de kortste connectie omdat er voldoende mogelijkheden zijn om met een latere vlucht verder te vliegen.
En daarnaast hangt het inderdaad van de luchthaven af, 25 minuten overstaptijd op Ankara of Tallin is goed te doen, 1 uur overstaptijd van domestic naar internationaal op Istanbul Attaturk, nagenoeg onmogelijk. Schiphol is een hit or miss, het is wel eens druk bij het punt van Schengen naar niet Schengen punt, maar als je dan via de landside connectie ging, dus gewoon via de bagageband naar het publieke gedeelte en dan weer via de paspoortcontrole de terminal in ging dat over het algemeen sneller, door de centrale securiry check is deze optie echter nu weer wat minder handig omdat vanuit EU vluchten in principe geen security check nodig is, maar via een landside connectie weer wel omdat je in het publieke gedeelte bent geweest.
Amper haalbaar, en al helemaal niet midden in zomer, tenzij je graag je koffers een paar dag wilt missenquote:Op zaterdag 26 september 2015 17:23 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Hoe is een uur overstap op Heathrow?
Mijn overstap is 1 uur en 10 minuten in februari. Ik ga dat redden.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:37 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Amper haalbaar, en al helemaal niet midden in zomer, tenzij je graag je koffers een paar dag wilt missen
Ik schat in dat je dan met British Airways vliegt, en op zich op LHR is de overstap wel mogelijk mits er geen vertragingen zijn in het voortraject.quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:01 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Mijn overstap is 1 uur en 10 minuten in februari. Ik ga dat redden.
Gelukkig kom ik aan met een klein vliegtuigje, de Airbus A380quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:28 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik schat in dat je dan met British Airways vliegt, en op zich op LHR is de overstap wel mogelijk mits er geen vertragingen zijn in het voortraject.
BA biedt echt gen connecties aan als ze niet haalbaar zijn, want zij zijn wel verantwoordelijk voor het her boeken van passagiers, en als het schering en inslag zou zijn dan zou de minimaal benodigde connectie tijd wel aangepast worden.
Overigens, hoewel het in principe wel iets in tijd kan uitmaken of je voor of achterin een toestel zit wordt op een luchthaven door het grondpersoneel al de keuze gemaakt of passagiers in een bepaalde vlucht een bepaalde connectie wel of niet gaan halen, eventueel staat men zelfs aan de gate en dan maakt het echt niet uit of je als eerste of als laatste het toestel uit komt. Sterker nog, ik heb wel eens mijn weg gemanoeuvreerd naar de gate van mijn aansluitende vlucht, 10 minuten voor vertrektijd aanwezig maar ik was al administratief van de vlucht gehaald omdat ik de connectie niet zou kunnen halen, en men wilde mij niet toelaten en moest met een latere vlucht mee. Daarom is mijn motto dat ik nimmer zal rennen op een vliegveld.
Even geen idee of 840 de laagste prijs is maar vliegen ronde kerst zal in principe niet meer goekoper worden de komende tijd.quote:Op zondag 27 september 2015 23:10 schreef kurk_droog het volgende:
Iemand ervaring met het vliegen naar Sao paulo in de kerstvakantie? Ik wil mijn vriendin bezoeken en zie nu een ticket van 840 euro op 16-12 heen en 01-01-16 terug. Is dit een goede prijs voor deze periode of kan ik nog wachten om te kijken voor lagere prijzen?
https://www.google.nl/flights/#search;f=AMS,ZYA;t=GRU,CGH,VCP;d=2015-12-15;r=2016-01-01quote:Op zondag 27 september 2015 23:10 schreef kurk_droog het volgende:
Iemand ervaring met het vliegen naar Sao paulo in de kerstvakantie? Ik wil mijn vriendin bezoeken en zie nu een ticket van 840 euro op 16-12 heen en 01-01-16 terug. Is dit een goede prijs voor deze periode of kan ik nog wachten om te kijken voor lagere prijzen?
Nog even hierop terugkomen, inmiddels thuis zelf weer beetje achteraan gegaan en lijk toch wel recht te hebben op teruggave. Zie bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:25 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het probleem is dat er ook buitenlandse partners in het spel zijn, en lokale vluchten vallen niet onder de EU regeling, als alles onder LH vluchtnummers is geboekt dan zou het kunnen dat het onder de verantwoordelijkheid van Lufthansa valt, maar ik ga daar eigenlijk niet vanuit.
(Al vertrok de ANA vlucht uit Frankfurt en zou deze in theorie onder de EU regeling vallen).
Je moet in ieder geval de claim neerleggen bij de luchtvaartmaatschappij, niet bij de partij waar je de boeking hebt geplaatst want die hebben daar niets bij te maken, want het product, weliswaar met vertraging, is geleverd.
Mogelijk dat je met een EUclaim (of andere claimtoko) kunt proberen om de claim in te dienen, in ieder geval eentje die werkt op no cure no pay basis, want dan worden alle zorgen uit handen genomen.
Dat hoeft geen bezwaar te zijn, mits je een stoel in het voorste, en meest rustige, compartiment kunt reserveren. Bij Emirates op alle A380 vluchten heb ik altijd prima kunnen slapen en heel snel uit het vliegtuig.quote:Op maandag 28 september 2015 08:18 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Gelukkig kom ik aan met een klein vliegtuigje, de Airbus A380
Goh, dat van een overstap buiten Europa wist ik niet. Had ik voor januari toch die vlucht van Cathay met 50 minuten overstaptijd op HKG moeten boeken ipv nu 3 uur. Wanneer je de eerste mist, niets aan de hand dus en een ticket is dan gauw terugverdiend. Haal je het wel, dan is het nog maar de vraag of je bagage het ook haalt. Of dat je op de eindbestemming alsnog minstens 2 uur op je bagage kan gaan staan te wachten. Laat dus maar.quote:Op maandag 28 september 2015 10:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nog even hierop terugkomen, inmiddels thuis zelf weer beetje achteraan gegaan en lijk toch wel recht te hebben op teruggave. Zie bijvoorbeeld:
http://www.consumentenbon(...)gemist-bij-overstap/
Eerst contact opgenomen met Lufthansa alleen zij zouden binnen 2 maanden reagerenDus maar uit handen gegeven bij zo'n no cure no pay bureau die het ook graag oppakten.
Maar Lufthansa doet er wel alles aan om voor passagiers vertragingen te voorkomen, zo werd een collega omgeboekt op een directe KLM vlucht waardoor deze nagenoeg op dezelfde tijd zou aankomen.quote:Op maandag 28 september 2015 11:00 schreef XL het volgende:
Lufthansa dumpt momenteel prijzen vanwege de pilotensituatie. Die onderhandelingen gaan slecht en er komen echt wel nieuwe stakingen.
---edit
In reactie op sao paulo, om te waarschuwen voor goedkoop is duurkoop
Ik heb lufthansa als senator verlaten, omdat ze voor mij niet de moeite deden die ik normaal vind voor iemand die voor 15.000 euro per jaar bij je vliegt.quote:Op maandag 28 september 2015 20:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar Lufthansa doet er wel alles aan om voor passagiers vertragingen te voorkomen, zo werd een collega omgeboekt op een directe KLM vlucht waardoor deze nagenoeg op dezelfde tijd zou aankomen.
Stakingen van eigen personeel valt niet overmacht, en zodoende is een maatschappij aansprakelijk voor vertragingen waardoor men erg genegen is over te boeken.
That said, voor mij voorlopig geen Lufthansa meer, want voor mij is het daadwerkelijk gegarandeerd met een vlucht en lading mee kunnen vliegen erg belangrijk.
Goedkoop is duurkoop? Waarop doel jij?quote:Op maandag 28 september 2015 11:00 schreef XL het volgende:
Lufthansa dumpt momenteel prijzen vanwege de pilotensituatie. Die onderhandelingen gaan slecht en er komen echt wel nieuwe stakingen.
---edit
In reactie op sao paulo, om te waarschuwen voor goedkoop is duurkoop
15000 euro is niet bijzonder veel toch? Zit ook al op zoiets bij klm dit jaar en ben pas net zilverquote:Op maandag 28 september 2015 21:15 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb lufthansa als senator verlaten, omdat ze voor mij niet de moeite deden die ik normaal vind voor iemand die voor 15.000 euro per jaar bij je vliegt.
Ben nu platinum bij airberlin.
15000 euro zijn ongeveer 42 vluchten bij een gemiddelde prijs van 350 euro per vlucht.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:36 schreef Blik het volgende:
[..]
15000 euro is niet bijzonder veel toch? Zit ook al op zoiets bij klm dit jaar en ben pas net zilver
Ik maakte even een rekenfout, zat even legs en de daarbij behorende prijs dubbel te rekenen. 15000 is idd aardig wat.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:49 schreef XL het volgende:
[..]
15000 euro zijn ongeveer 42 vluchten bij een gemiddelde prijs van 350 euro per vlucht.
Ik heb ongeveer 140.000 miles per jaar bij Airberlin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |