Rotterdam is echt flex hoor. Voor Europese vluchten iig. Met intercontinentale vluchten heb ik mijn twijfels, vandaar mijn topic.quote:
Ja, daarom. Maar heb mijn twijfels vanaf waar ik zou moeten vliegen, aangezien ik nooit vanaf Rotterdam ben vertrokken voor een lange afstandsvlucht. En of het veel uitmaakt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:36 schreef Adames het volgende:
Via Istanbul is prima toch. Zou verder vooral kijken naar prijs. Je bent toch dag aan het reizen, dan is uurtje langer niet zo erg
wat moet je er aan voorbereiden? Het enige wat je moet doen is bij de gate staan.quote:Op dinsdag 22 september 2015 08:03 schreef CudiKid het volgende:
Het gaat er meer om of ik in Rotterdam mij ook goed kan voorbereiden voor een lange afstandsvlucht, welke in Schiphol 100% gaat lukken.
En bij deze is de vraag of het uitmaakt van welk vliegveld jij vertrekt voor het type vlucht.
Dat is waar, bedoelde meer qua inspanning en de voldoende faciliteiten.quote:Op dinsdag 22 september 2015 08:05 schreef donald_dick het volgende:
[..]
wat moet je er aan voorbereiden? Het enige wat je moet doen is bij de gate staan.
Dan wordt het Zestienhoven als ik naar de prijs en reis kijkquote:Op dinsdag 22 september 2015 08:16 schreef polariteit het volgende:
Geen ervaring met langeafstandsvluchten vanaf zestienhoven, maar voor europese vluchten vond ik het ideaal. Lekker kleinschalig
En ja, je kan er eten en drinken kopen en ook zitten.
Ik zou gewoon naar de prijs kijken (wel vervoer naar schiphol meetellen!) en het aantal keer overstappen.
Wat is er mis met Heathrow btw? Ik ben er 2x over wezen stappen op een vlucht naar en van Los Angeles, en vond het niet wezenlijk anders dan overstappen in Parijs, Brussel of Orlando
Sinds wanneer gaat de metro btw tot aan R'dam airport?
Nou, dan ben je er toch uit. Kun je meer besteden op vakantiequote:Op dinsdag 22 september 2015 08:24 schreef CudiKid het volgende:
[..]
Dan wordt het Zestienhoven als ik naar de prijs kijk
Met metro E naar station Meijersplein (wordt ook omgeroepen dat je daar kan uitstappen voor Rotterdam Airport), en dan 1 halte met bus 33 of de RET Airport Shuttle (10 minuten frequentie met elke bus naar RTM)
Er is verder niets anders aan dan je eigen instelling toch?quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:37 schreef CudiKid het volgende:
[..]
Rotterdam is echt flex hoor. Voor Europese vluchten iig. Met intercontinentale vluchten heb ik mijn twijfels, vandaar mijn topic.
Het zou me werkelijk worst wezen of er een Mac is of niet...quote:Op dinsdag 22 september 2015 08:03 schreef CudiKid het volgende:
Het gaat er meer om of ik in Rotterdam mij ook goed kan voorbereiden voor een lange afstandsvlucht, welke in Schiphol 100% gaat lukken. Er zijn geen lounges (meervoud), geen McDonalds/Starbucks/de miljoenste electronicazaak of zelfs een rookhok. (Maar je mag roken op het panoramadak)
En bij deze is de vraag of het uitmaakt van welk vliegveld jij vertrekt voor het type vlucht.
dat is wel een goed punt inderdaad...quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:47 schreef ozzietukker het volgende:
de kans op controle van douane bij jouw vlucht is wat groter doordat men de rest van de dag wat minder te doen heeft.
Zuid-Korea is geen China, Thailand of Indonesië (ben eerder 2x geweest, via Schipholquote:Op donderdag 24 september 2015 13:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat is wel een goed punt inderdaad...
In München kan er controle plaats op handbagage bij de gate op het moment van binnenkomst. En hoewel ik in principe altijd kan doorlopen heb ik dat nu toch al een aantal keer meegemaakt, moet worden gezegd dat dit op zogenoemde risicovluchten was.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:43 schreef XL het volgende:
De kans dat je op Rotterdam controle krijgt is ook niet groter dan op Schiphol. Daar geloof ik niet in. Douane plant gewoon capaciteit op basis van vluchten en heeft dezelfde richtlijnen als op Schiphol. In Rotterdam mogen vluchten uit Curacao enzo niet landen, omdat ze die niet aankunnen, maar wat mag landen kunnen ze aan en douane gaat echt niet uit verveling een paar mensen eruit pikken. Als ze zich vervelen trekken ze zich terug naar de koffieautomaat en zie je niks van ze.
Vlieg je op Amsterdam vanaf Aruba, dan heb je een grote kans op controle en op Amsterdam vanaf Aruba via Miami een veel kleinere kans. Op Rotterdam krijg je echter op basis van schengen of niet schengen een type steekproef en als je wil smokkelen moet je het via München doen. München controleert je koffer niet en in Rotterdam kom je via Schengen aan en heeft dus niemand aandacht voor je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |