Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.htmlquote:Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.
De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.
,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.
Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.
Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Ik kan niet vinden waar de trein precies is gestopt. Ik denk dat de controles tussen Kroatië en Hongarije dermate soepel zijn dat een trein gewoon ongehinderd door kan rijden. Pas na enige tijd zal ontdekt worden dat een trein illegaal de grens over is gegaan.quote:Op vrijdag 18 september 2015 23:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar waarom heeft Hongarije die trein dan al niet bij hun grens tegengehouden, maar door laten rijden tot het binnenland?
Hier naartoe schijnbaar, is niet eens zo ver van de grens nee: https://www.google.nl/map(...)fb:0x400c4290c1e7ba0quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik kan niet vinden waar de trein precies is gestopt. Ik denk dat de controles tussen Kroatië en Hongarije dermate soepel zijn dat een trein gewoon ongehinderd door kan rijden. Pas na enige tijd zal ontdekt worden dat een trein illegaal de grens over is gegaan.
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 21:09:39BREAKING: #Hungary arrested 40 #Croatia|n policemen, said Orban’s spokesman http://t.co/mfMqgyWyGq reageer retweet
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 21:29:45#Croatia|n policemen were in buses with refugees, #Hungary police disarmed them:http://t.co/CJx7FBJ1lT reageer retweet
twitter:zoltanspox twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 21:25:39Major violation of intrntl law at the HUN/HR: train with over 1000migrants with 40 armed HR policemen crosses the border without permission reageer retweet
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 22:48:08#Croatia policemen will be sent back after earlier incident https://t.co/uvjGxneoR4 reageer retweet
twitter:zoltanspox twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 22:40:03At the spot in Magyarboly train station; HR police wait to be transported back to Croatia after border incident. http://t.co/fJKVOgs3JJ reageer retweet
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 22:44:43BREAKING: #Slovenia|n army is mobilised to control border to #Croatia, @Origo_hu writes.Via @otmarianna reageer retweet
Prachtig! Zand in de immigratie-machine.quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:18 schreef Houtenbeen het volgende:
Wow, net thuis van me werk en dan lees ik dit op twittertwitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 21:09:39BREAKING: #Hungary arrested 40 #Croatia|n policemen, said Orban’s spokesman http://t.co/mfMqgyWyGq reageer retweet
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 21:29:45#Croatia|n policemen were in buses with refugees, #Hungary police disarmed them:http://t.co/CJx7FBJ1lT reageer retweet
twitter:zoltanspox twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 21:25:39Major violation of intrntl law at the HUN/HR: train with over 1000migrants with 40 armed HR policemen crosses the border without permission reageer retweet
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 22:48:08#Croatia policemen will be sent back after earlier incident https://t.co/uvjGxneoR4 reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:zoltanspox twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 22:40:03At the spot in Magyarboly train station; HR police wait to be transported back to Croatia after border incident. http://t.co/fJKVOgs3JJ reageer retweet
twitter:MarQs__ twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 22:44:43BREAKING: #Slovenia|n army is mobilised to control border to #Croatia, @Origo_hu writes.Via @otmarianna reageer retweet
Ik heb wel een vermoeden. De Hongaren hebben de Kroaten vanmiddag een -eenmalige- helpende hand uitgestoken. Kroatië kon het niet meer aan. Als Hongarije vandaag geen bussen had ingezet, dan was de horde asielzoekers illegaal over de Hongaarse grens gesneakt. Hongarije heeft daar nog geen hekquote:Op zaterdag 19 september 2015 00:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier naartoe schijnbaar, is niet eens zo ver van de grens nee: https://www.google.nl/map(...)fb:0x400c4290c1e7ba0
Wat ik dan niet snap is dat vanmiddag Hongaarse agenten bij de grens mensen in bussen lieten om die vervolgens Hongarije in te rijden.
Oost-Europa is het nieuwe Europa.quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Een enorme baas, een burgemeester met ballen![]()
quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Wat een streek, willen ze oorlog met elkaar of zo?quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:05 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Woordvoerder Hongaarse regering over de Kroatische smokkeltrein met asielzoekers.
Hou jij t lekker bij hersenschetenquote:Op zaterdag 19 september 2015 01:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Even een hersenscheet:
Is het niet zo dat je eigenlijk kunt stellen dat alle asielzoekers hier in Nederland economische vluchtelingen zijn?
Weet niet hoor, maar ik zie geen enkele reden waarom je hier terecht moet komen anders dan dat je gevlucht bent met een boot en toevallig hier op het strand bent aangespoeld.
In elk ander geval moet je gewoon door een veilig land heen. We grenzen niet aan een land met oorlog...
Dan zouden er eigenlijk hooguit een paar aanspoelers en een aantal opgehaalden tussen moeten zitten, elke doorreizer is eigenlijk aan het doorreizen met een economisch belang...
Heb ik ongelijk dan?quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:45 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Hou jij t lekker bij hersenscheten
Ja, het gebrek daaraan vooral helaas.quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij woont alleen maar in Neferland om het geld
In Nederland worden alleen maar hoog opgeleide echte vluchtelingen toegelaten. Die gaan de ICT tekorten oplossen. En zijn een echte verrijking voor onze samenleving!!! Lees jij geen nieuws of wat?!?!?!?!?!quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Even een hersenscheet:
Is het niet zo dat je eigenlijk kunt stellen dat alle asielzoekers hier in Nederland economische vluchtelingen zijn?
Weet niet hoor, maar ik zie geen enkele reden waarom je hier terecht moet komen anders dan dat je gevlucht bent met een boot en toevallig hier op het strand bent aangespoeld.
In elk ander geval moet je gewoon door een veilig land heen. We grenzen niet aan een land met oorlog...
Dan zouden er eigenlijk hooguit een paar aanspoelers en een aantal opgehaalden tussen moeten zitten, elke doorreizer is eigenlijk aan het doorreizen met een economisch belang...
Ah dat bedoelen ze met economisch vluchteling. Goed voor onze economie, hoe kon ik daar misgrijpen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
In Nederland worden alleen maar hoog opgeleide echte vluchtelingen toegelaten. Die gaan de ICT tekorten oplossen. En zijn een echte verrijking voor onze samenleving!!! Lees jij geen nieuws of wat?!?!?!?!?!
wil je een tweede smartphone kopen? Zo'n prachtig exemplaar zoals al die geldbeluste asielzoekers hebbenquote:Op zaterdag 19 september 2015 01:54 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja, het gebrek daaraan vooral helaas.
Ja dat zou ik erg graag willen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
wil je een tweede smartphone kopen? Zo'n prachtig exemplaar zoals al die geldbeluste asielzoekers hebben
Eigenlijk is dit gewoon een soort Operation Paperclip waar landen zoals Zweden, Nederland en Duitsland onderling strijd voeren om deze Nobelprijswinnaars in spé te mogen verwelkomen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
In Nederland worden alleen maar hoog opgeleide echte vluchtelingen toegelaten. Die gaan de ICT tekorten oplossen. En zijn een echte verrijking voor onze samenleving!!! Lees jij geen nieuws of wat?!?!?!?!?!
Ik word er kotsmisselijk van.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:19 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit gewoon een soort Operation Paperclip waar landen zoals Zweden, Nederland en Duitsland onderling strijd voeren om deze Nobelprijswinnaars in spé te mogen verwelkomen.
Klopt. Voor Japan geldt hetzelfde. Omdat zij alle aanvragen van mensen die vanuit veilige landen komen afwijzen - wat toegestaan is conform de verdragen - hadden ze vorig jaar slechts 11 asielzoekers toegelaten. Wij kunnen precies hetzelfde doen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Even een hersenscheet:
Oh heb jij ook niet net als ik zo'n ontzettende zin in de toekomst?!quote:
Stel, jij bent een vluchteling. Je hebt een baan en een huis achtergelaten in Syrië, en je vlucht naar Europa voor IS of het regime van Assad. Je verwacht niet dat de oorlog binnen enkele jaren is afgelopen, en je hebt een vrouw en kinderen die je meeneemt, danwel over wilt laten komen vanuit de regio.quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Even een hersenscheet:
quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:21 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Oh heb jij ook niet net als ik zo'n ontzettende zin in de toekomst?!
Deze mensen gaan onze billen afvegen, ons dirrigeren in onze onbenullige heidense levens, zij gaan ons verhevenen tot hoogtes die wij nog nooit bereikt hebben, bergen helpen beklimmen die wij domme Europeanen nog nooit beklommen hebben. Nee, Geralt, zonder deze mensen gaat dit continent ten onder.
Ja hardstikke sneu allemaal. Maar wat ik zou doen...quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Stel, jij bent een vluchteling. Je hebt een baan en een huis achtergelaten in Syrië, en je vlucht naar Europa voor IS of het regime van Assad. Je verwacht niet dat de oorlog binnen enkele jaren is afgelopen, en je hebt een vrouw en kinderen die je meeneemt, danwel over wilt laten komen vanuit de regio.
Waar ga jij dan heen? Een land als Hongarije, waar ze fel anti-moslim zijn en je jarenlang in een tentenkamp moet verblijven, of een land als Duitsland/Nederland/Zweden, waar je de kans krijgt om werk te vinden en je kinderen naar school te laten gaan, zodat jullie geen jarenlange achterstand in je ontwikkeling oplopen.
Ze zijn natuurlijk blij dat ze opgevangen worden, maar er is meer dan alleen maar 'opgevangen worden'. Je wilt een menswaardig bestaan hebben, en in een tentenkamp is dat lastig. Als er dan landen zijn waar dat wel mogelijk is, dan is het mijns inziens vrij logisch om te proberen daarheen te gaan.
Oke. Jij zit dus in Nederland, er is een bom op je huis gevallen en de helft van het land is onthoofd. Jij vlucht naar België. "Hier zijn ze niet, ik hoef heus niet verder!!". Je hebt niet zoiets van, ik ga wel even een paar landen verder kijken voor de zekerheid?quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:31 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja hardstikke sneu allemaal. Maar wat ik zou doen...
Er valt een bom op mijn huis, en alle moslims willen mij vermoorden. Nederland is ingenomen en de helft is al onthoofd. Ik moet vluchten, naar het eerst volgende land waar ik nog veilig ben.
Daar blijf ik dan voorlopig. Want ik ben daar veilig, en ik ben blij dat ik mijn hoofd nog heb. Ze hebben daar geen spiegels trouwens, wat de schraalheid van het land aanduidt.
Vroeger toen het nog oorlog was, heb ik gehoord dat er een land is wat me graag wil. Ik vraag wat rond, zoek op mijn smartphone en vind al snel dat het land Luilekkerland heet. Vervolgens zoek ik de ambasade op van dat land, en informeer ik hoe ik naar dat land kan komen.
Als dat niet mogelijk is, dan zal ik in mijn veilige haven zonder spiegels moeten blijven.
Dat zou een topplan zijn, ware het niet dat dan de hoogopgeleide ICT'ers in Griekenland blijven. Dat zou betekenen dat de Griekse economie zou opbloeien en Griekenland zijn schulden kan afbetalen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Wat vinden jullie van het volgende idee? Ik denk laat ik al die linkse types die vinden dat de EU een paar miljoen van die zgn. "vluchtelingen" moet opvangen tegemoet komen:
In Griekenland bouwen we een enorm vluchtelingenkamp (of 2). Er is genoeg ruimte in Griekenland om dat te doen. De kosten voor het kamp worden door de overige EU-landen betaald. Ook wordt het personeel betaald door de overige EU-landen. Geen kosten dus voor failliet Griekenlnad, ze moeten alleen land beschikbaar stellen. De mensen die in het kamp worden opgevangen moeten daar blijven. Als de oorlog in Syrië voorbij is, gaan ze direct terug. Om te voorkomen dat mensen illegaal Europa in gaan, gaat Griekenland gaat (tijdelijk) uit Schengen en wordt doorreizen voor de vluchtelingen strafbaar. Aangezien de kampen groot zijn., zullen veel functies door vluchtelingen zelf worden vervuld, zoals arts of onderwijzer.
Griekenland stelt een grote oppervlakte land beschikbaar. De rest van de EU gaat Griekenland daarvoor huur betalen. Deze huur wordt echter niet uitbetaald, maar van de schuld die de Grieken bij de EU hebben afgetrokken.
Jazeker. Maar een paar landen is niet 7 veilige landen verder.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oke. Jij zit dus in Nederland, er is een bom op je huis gevallen en de helft van het land is onthoofd. Jij vlucht naar België. "Hier zijn ze niet, ik hoef heus niet verder!!". Je hebt niet zoiets van, ik ga wel even een paar landen verder kijken voor de zekerheid?
Nouja misschien naar Frankrijk, ik zou niet de halve wereld oversteken nee. Plus daarbij dat ik toch even in Belgie zou navragen of ik welkom was in dat land, zonder daar meteen 10000 euro neer te klappen voor de achterbak van een half klamme bestelbus.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oke. Jij zit dus in Nederland, er is een bom op je huis gevallen en de helft van het land is onthoofd. Jij vlucht naar België. "Hier zijn ze niet, ik hoef heus niet verder!!". Je hebt niet zoiets van, ik ga wel even een paar landen verder kijken voor de zekerheid?
Hangt er van af hoever je denkt dat de oorlog gaat komen, of niet?quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jazeker. Maar een paar landen is niet 7 veilige landen verder.
Als we daar vanuit moeten gaan hebben we een groot probleem. In Zweden kun je inmiddels de sneeuw niet meer zien vanwege de huidschilfers.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hangt er van af hoever je denkt dat de oorlog gaat komen, of niet?
Als je reëel bent, dan weet je dat Turkije echt geen IS-gebied wordt. Het is immers een Navo-land. Maar Servië gaat echt niet bij het kalifaat komen, dus na Servië verder reizen is belachelijk en dan is vrees voor oorlog enkel nog een slap excuus om naar een westerse verzorgingsstaat te gaan.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hangt er van af hoever je denkt dat de oorlog gaat komen, of niet?
Nou, ik kan je wel vertellen dat ik zou proberen flink wat meters tussen mij en dat gespuis te krijgen, zeker als ik bang ben dat ze nog verder gaan uitbreiden. En als ik dan toch onderweg ben, dan inderdaad een land waar ik ook een toekomst heb, in plaats van een land waarin ik jaren van mijn leven weggooi in een tentenkamp.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:36 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja misschien naar Frankrijk, ik zou niet de halve wereld oversteken nee. Plus daarbij dat ik toch even in Belgie zou navragen of ik welkom was in dat land, zonder daar meteen 10000 euro neer te klappen voor de achterbak van een half klamme bestelbus.
Dat kan ik begrijpen, maar dat wil niet zeggen dat landen verplicht zijn om jou maar toe te laten.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, ik kan je wel vertellen dat ik zou proberen flink wat meters tussen mij en dat gespuis te krijgen, zeker als ik bang ben dat ze nog verder gaan uitbreiden. En als ik dan toch onderweg ben, dan inderdaad een land waar ik ook een toekomst heb, in plaats van een land waarin ik jaren van mijn leven weggooi in een tentenkamp.
Oke, ik wist niet dat de mensen van wie net hun vrouw/kinderen/vader/moeder onthoofd waren net zo rationeel denken als jij. Excuus.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als je reëel bent, dan weet je dat Turkije echt geen IS-gebied wordt. Het is immers een Navo-land. Maar Servië gaat echt niet bij het kalifaat komen, dus na Servië verder reizen is belachelijk en dan is vrees voor oorlog enkel nog een slap excuus om naar een westerse verzorgingsstaat te gaan.
Excuus geaccepteerd.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oke, ik wist niet dat de mensen van wie net hun vrouw/kinderen/vader/moeder onthoofd waren net zo rationeel denken als jij. Excuus.
Nou zou ik je wat vertellen, ik eigenlijk ook. Maar dat neemt niet weg dat je vanaf dat moment gewoon een economisch vluchteling bent die niet meer op de vlucht is voor accuut gevaar. Want je zegt zelf: dat tentenkamp is ook niet alles.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, ik kan je wel vertellen dat ik zou proberen flink wat meters tussen mij en dat gespuis te krijgen, zeker als ik bang ben dat ze nog verder gaan uitbreiden. En als ik dan toch onderweg ben, dan inderdaad een land waar ik ook een toekomst heb, in plaats van een land waarin ik jaren van mijn leven weggooi in een tentenkamp.
Nee, maar ik zou het wel aardig vinden van die landen. Zeker als er een land tussen zit dat zichzelf nu, en in het verleden, graag profileert als moreel gidsland.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat kan ik begrijpen, maar dat wil niet zeggen dat landen verplicht zijn om jou maar toe te laten.
Dat is een feit.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou zou ik je wat vertellen, ik eigenlijk ook. Maar dat neemt niet weg dat je vanaf dat moment gewoon een economisch vluchteling bent die niet meer op de vlucht is voor accuut gevaar. Want je zegt zelf: dat tentenkamp is ook niet alles.
Dus begrijpen doe ik het wel, maar mijn hersenscheet zei me: Ze zijn allemaal eigenlijk economisch vluchteling. Dat heb je niet kunnen weerleggen.
Eigenlijk wel want de echte fout (zoals opgemerkt door de bloedige miep) was jou niet opgevallenquote:Op zaterdag 19 september 2015 02:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Is mijn (s)linkse pretstudie toch niet voor niks geweest!
Landen moeten in eerste plaats aan hun eigen volk denken. Helaas voor de economische vluchteling in kwestie. Vluchten is niet uit een catalogus een verzorgingsstaat naar keuze uitzoeken.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, maar ik zou het wel aardig vinden van die landen. Zeker als er een land tussen zit dat zichzelf nu, en in het verleden, graag profileert als moreel gidsland.
Hoezo economisch vluchteling? Op het moment dat je een menswaardig bestaan wilt ben je economisch vluchteling? Of alleen als je het beter wilt hebben dan je had?quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou zou ik je wat vertellen, ik eigenlijk ook. Maar dat neemt niet weg dat je vanaf dat moment gewoon een economisch vluchteling bent die niet meer op de vlucht is voor accuut gevaar. Want je zegt zelf: dat tentenkamp is ook niet alles.
Dus begrijpen doe ik het wel, maar mijn hersenscheet zei me: Ze zijn allemaal eigenlijk economisch vluchteling. Dat heb je niet kunnen weerleggen.
Ja, ik snap die hele hype zooi ook niet eigenlijk. Nu zijn er een aantal wolbollen geweest die nu met een Pakistaans gezin op zolder zitten.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is een feit.
Probleem is dat de pro-immigratie mensen van mening zijn dat geen mens illegaal is en derhalve overal een plek kan opeisen. Daar is geen discussie tegen te voeren.
Ja, ik merk wel iets als 'dirrigeren' op, maar verhevenen mis ik. Daar ging mijn eerste post over.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:40 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Eigenlijk wel want de echte fout (zoals opgemerkt door de bloedige miep) was jou niet opgevallen
Los van dat kun je niet de halve wereld helpen. En als je ééntje helpt, dan moet je de rest ook helpen. Dat gaat dus niet.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:43 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja, ik snap die hele hype zooi ook niet eigenlijk. Nu zijn er een aantal wolbollen geweest die nu met een Pakistaans gezin op zolder zitten.
Ik weet niet hoor, maar bezoek en vis blijven drie dagen fris. Hebben die mensen dat wel begrepen? Je hebt er gewoon een adoptie-gezin bij ineens. Misschien worden die drie dagen drie weken, maar op een gegeven moment ben je dat geparasiteer toch gewoon helemaal spuugzat?
Waarom? Als dat zo was, waarom valt Assad zijn eigen volk dan aan met chemise wapens?quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Landen moeten in eerste plaats aan hun eigen volk denken. Helaas voor de economische vluchteling in kwestie. Vluchten is niet uit een catalogus een verzorgingsstaat naar keuze uitzoeken.
Ja, want hij zat in dat tentenkamp. Daar was geen accuut gevaar. De zoektocht naar een beter leven noemen we tegenwoordig ook wel gelukszoeker. Een synoniem voor economisch vluchteling.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoezo economisch vluchteling? Op het moment dat je een menswaardig bestaan wilt ben je economisch vluchteling? Of alleen als je het beter wilt hebben dan je had?
Stel, je hebt niet die ene hoogopgeleide ingenieur in Syrië te pakken. Die verdient daar $ 8000,- per maand. Zijn familie wordt gepakt door IS, onthoofd, en hij vlucht naar Nederland, omdat hij denkt daar weer iets te kunnen gaan doen behalve in een tentenkamp zitten. Hij krijgt een uitkering. Is deze man een economisch vluchteling?
Die heeft gewoon enorm veel pech. Het asielbeleid is bedoeld om mensen in acuut levensgevaar veiligheid te bieden. Het is onmogelijk om iedereen schadeloos te stellen. De fictieve persoon in jouw (extreme) voorbeeld heeft gewoon pech, maar het vluchtelingen verdrag voorziet niet in een oplossing voor deze gevallen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoezo economisch vluchteling? Op het moment dat je een menswaardig bestaan wilt ben je economisch vluchteling? Of alleen als je het beter wilt hebben dan je had?
Stel, je hebt niet die ene hoogopgeleide ingenieur in Syrië te pakken. Die verdient daar $ 8000,- per maand. Zijn familie wordt gepakt door IS, onthoofd, en hij vlucht naar Nederland, omdat hij denkt daar weer iets te kunnen gaan doen behalve in een tentenkamp zitten. Hij krijgt een uitkering. Is deze man een economisch vluchteling?
Zojuist sprak je een forumlid aan op taalfouten, maar nu maak je er zelf ook een.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom? Als dat zo was, waarom valt Assad zijn eigen volk dan aan met chemise wapens?
Hij heeft geen beter leven, want hij had een beter leven in Syrië. Hij zoekt gewoon de mogelijkheid tot het opbouwen van een ander leven. Als dat niet mogelijk is zijn alle mensen die vluchten voor Assad of IS alsnog slachtoffers, aangezien ze niks meer kunnen dan zitten en wachten. Dat is geen leven.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:45 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja, want hij zat in dat tentenkamp. Daar was geen accuut gevaar. De zoektocht naar een beter leven noemen we tegenwoordig ook wel gelukszoeker. Een synoniem voor economisch vluchteling.
Kijk ik zeg ook niet dat het tentenkamp ideaal is en matcht met je opleidingsniveau. Maar dat is in geval van leven en dood nou niet echt aan de orde. Je hebt de onderste laag van de Maslow piramide gefixed. De rest moet je zelf zien te doen, en dan niet door achterin een vrachtwagen te gaan zitten. Bouw daar een mooi zwembad of zo en gaat daar een barretje runnen.
Je hebt gelijk. Excuus. Ik ga nu slapen, het is duidelijk te laat. Tot morgen, heren.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zojuist sprak je een forumlid aan op taalfouten, maar nu maak je er zelf ook een.
Verder begrijp ik deze post totaal niet.
Moet hij 's nachts wakker liggen omdat hij elk moment vermoord kan worden? Nee dat hoeft hij niet, want hij ligt in een tent, en morgen heeft hij eten.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij heeft geen beter leven, want hij had een beter leven in Syrië. Hij zoekt gewoon de mogelijkheid tot het opbouwen van een ander leven. Als dat niet mogelijk is zijn alle mensen die vluchten voor Assad of IS alsnog slachtoffers, aangezien ze niks meer kunnen dan zitten en wachten. Dat is geen leven.
Dat ben ik met je eens. Maar dat is niet op te lossen. Enige mogelijkheid om dit leed te beperken is ingrijpen in Syrië, zodat die mensen snel terug kunnen. Ze naar Europa toehalen is voor die mensen wellicht een oplossing, maar dan scheep je Europeanen op met ellende. Aangezien het belang van Europa boven alles gesteld moet worden (de enige die onze belangen behartigen kan zijn wij zelf), moeten we dat niet doen. Kiezen voor Europa betekent gewoon hard zijn voor asielzoekers met inachtneming van de verdragen (Japanse methode).quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij heeft geen beter leven, want hij had een beter leven in Syrië. Hij zoekt gewoon de mogelijkheid tot het opbouwen van een ander leven. Als dat niet mogelijk is zijn alle mensen die vluchten voor Assad of IS alsnog slachtoffers, aangezien ze niks meer kunnen dan zitten en wachten. Dat is geen leven.
Ik vind het niet erg dat je een spelfout maakt. Kan iedereen gebeuren, zeker op dit tijdstip. Alleen je viel er iemand op aan, en dat vind ik wat flauw.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Excuus. Ik ga nu slapen, het is duidelijk te laat. Tot morgen, heren.
Zoals ik al zei was dat gewoon een andere zin die ik toen kennelijk half gewist had.quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, ik merk wel iets als 'dirrigeren' op, maar verhevenen mis ik. Daar ging mijn eerste post over.
Jezusquote:Op zaterdag 19 september 2015 03:26 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Citaat uit een artikel van Daily News Hungary van vanmiddag, voordat de asielzoekers vertrokken vanaf de Kroatisch-Hongaarse grens:"This is worse than Bashar al-Assad"![]()
[ afbeelding ]
Krijg een beetje het idee dat die mensen echt geen flauw idee hebben dat we ze niet alles wat ze dromen kunnen bieden. Als die smokkelaars zeggen: Ja kom mee man, daar krijg je alles gratis, gewoon gaan zeggen wat je wilt en je krijgt het. En zij geloven dat. Ja dan is dit wel een deceptie ja.quote:Op zaterdag 19 september 2015 03:38 schreef Divje het volgende:
[..]
Jezusdraai dan lekker om als die Assad toch niet zo'n verkeerde was. man man man.
Dat is wel te zien op verscheidene video's die hier gepost zijn iddquote:Op zaterdag 19 september 2015 03:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Krijg een beetje het idee dat die mensen echt geen flauw idee hebben dat we ze niet alles wat ze dromen kunnen bieden. Als die smokkelaars zeggen: Ja kom mee man, daar krijg je alles gratis, gewoon gaan zeggen wat je wilt en je krijgt het. En zij geloven dat. Ja dan is dit wel een deceptie ja.
twitter:VTMNIEUWS twitterde op zaterdag 19-09-2015 om 07:55:55Sloveense politie zet traangas in om asielzoekers uiteen te drijven. http://t.co/UVkN9xJrar http://t.co/aLOBfUGq3o reageer retweet
Dat google maps stukjequote:Op zaterdag 19 september 2015 00:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het probleem van deze mensen is dat het al misgaat bij het denken en de taal:quote:Op zaterdag 19 september 2015 02:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dat is een feit.
Probleem is dat de pro-immigratie mensen van mening zijn dat geen mens illegaal is en derhalve overal een plek kan opeisen. Daar is geen discussie tegen te voeren.
Ik weet niet waar het over gaat, maar ik lees wel dat de migranten bij de Turkse grens in hongerstaking zijn gegaan.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:25 schreef Yasmin23 het volgende:
Weet iemand wat er uiteindelijk is gebeurd met de mensen bij de Turkse grens?
Ja gaat om die grens. Mensen kwamen wederom weer over een snelweg aangelopen en de Turken hadden daar een grens gezet. Maar ze zitten er nog steeds dus? Herhaling van de grens bij Serviëquote:Op zaterdag 19 september 2015 10:39 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het over gaat, maar ik lees wel dat de migranten bij de Turkse grens in hongerstaking zijn gegaan.
Bulgarije stuurt 1000 soldaten naar de Turkse grens toe.
[En ik lees dat er wordt gezegd dat je als land beter geen Turkse vliegtuigen kan laten laten, wegens Afrikaanse migranten?? ]
Een boycot van Turkse vliegtuigmaatschappijen bedoel je?quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:39 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het over gaat, maar ik lees wel dat de migranten bij de Turkse grens in hongerstaking zijn gegaan.
Bulgarije stuurt 1000 soldaten naar de Turkse grens toe.
[En ik lees dat er wordt gezegd dat je als land beter geen Turkse vliegtuigen kan laten laten, wegens Afrikaanse migranten?? ]
Ik begrijp het wel: Ze zijn gewend om ontvangen te worden door een groep juichende en zingende mensen met spandoeken "Welcome refugees" en teddyberen. Als er dan een land is dat zeer terecht niet gediend is van hun komst dan valt dat wel even tegen. Ik hoop dat de boodschap duidelijk is. Hongarijequote:Op zaterdag 19 september 2015 03:38 schreef Divje het volgende:
[..]
Jezusdraai dan lekker om als die Assad toch niet zo'n verkeerde was. man man man.
Beelden in de stijl van Riefenstahlquote:Op zaterdag 19 september 2015 00:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Klopt, maar dat noemen we "illegaal". Woorden kunnen in verschillend verband gebruikt worden, net zoals het werkwoord "katten" niets te maken heeft met harige beesten. En als we zeggen dat iemand met een chagrijnig karakter "gauw aangebrand is" dan snappen we ook allemaal wel dat hij niet in de brand heeft gestaan. Op dat punt houden geen "mens is illegaal"-activisten zich van de domme.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:34 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het probleem van deze mensen is dat het al misgaat bij het denken en de taal:
Mensen zijn idd niet illegaal, maar de reden is eenvoudig, nl. een taalkundige: illegaliteit is van toepassing op situaties of handelingen. Dus mensen die van buiten de EU binnentrekken kunnen best een illegale daad verrichten en de toestand "buitenlander in de EU" is illegaal.
Nee, ik wist niet precies wat er bedoeld werd.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een boycot van Turkse vliegtuigmaatschappijen bedoel je?Waar heb je dat gehoord/gelezen?
Weer een zorgelijke ontwikkeling erbij, mocht Turkije de zwarte Piet toegespeeld krijgen (terecht of onterecht, dat moet de toekomst uitwijzen.) Bedankt voor de link, interessant leesvoerquote:Op zaterdag 19 september 2015 11:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, ik wist niet precies wat er bedoeld werd.
Hier is een volledige artikel.
Staat trouwens een heel mooi kaartje bij met de locaties waarop vluchtelingen zijn overleden tijdens hun tocht. Locaties zijn opklikbaar voor extra info.
http://www.telegraph.co.u(...)rican-migration.html
Er staat trouwens een stukje in over het makkelijk krijgen van een visum, maar daar blijkt iets niet aan te kloppen.
Meteen ook de reden dat we steeds van die jankfoto's krijgen in de kranten. Ze duwen hun kinderen en vrouwen naar voren om zo van die lekkere zielige plaatjes te krijgen. Check dan rond 0:32. Ze duwen dat kind gewoon naar voren in plaats van 'm weg te tillen.quote:
Ah, het beroemde "ga dan zelf maar naar de kerk"-argument. Ja, want het is goed voor de sociale cohesie als je aan de ene kant radicale christenen hebt straks en aan de andere kant radicale moslims. Dat is een recept voor vrede.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:51 schreef MissionPhailed het volgende:
Deze video legt overigens het bizarre beleid van Merkel wel goed uit in een notendop:
Ik vond dat nogal een dom nieuwsbericht. Asielzoekers hebben al recht op zorg en vluchtelingen(dus een vergunning) kunnen zich natuurlijk ook verzekeren.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:55 schreef Elzies het volgende:
Duitsland deelt gratis zorgverzekeringen uit voor de vluchtelingen. Hoe wil je mensen lokken?
Dat terwijl het één grote ongecontroleerde puinhoop is binnen Europa, waar landen steeds meer voor hun eigen hachje kiezen. Zoals die corridor naar Noord-Europese landen.
Voor -en tegenstanders staan lijnrecht tegenover elkaar. Het gaat samenlevingen verdelen.
Superzielig.quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:04 schreef maryen65 het volgende:
Gemene politie tegenover een schattige baby
[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/nyCEil12emOCVorSCH-P8veLGTo=/704x398/smart/http://metronieuws.tcdn.n(...)64515.jpg]afbeelding[/url] ]
bron: http://www.metronieuws.nl(...)litiemacht-bij-grens
quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:04 schreef maryen65 het volgende:
Gemene politie tegenover een schattige baby
[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/nyCEil12emOCVorSCH-P8veLGTo=/704x398/smart/http://metronieuws.tcdn.n(...)64515.jpg]afbeelding[/url] ]
bron: http://www.metronieuws.nl(...)litiemacht-bij-grens
quote:Vlaggen in Montfoort tegen vluchtelingen
In Montfoort zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag spandoeken opgehangen tegen de komst van vluchtelingen. De vlaggen hingen bij bruggen over de Hollandse IJssel en in het Stadspark. In de loop van de ochtend zijn ze weggehaald.
Op een brug waren meerderen doeken te zien, met daarop teksten als: sluit de grenzen, eigen volk eerst en refugees not welcome. Ook hing er een Nederlandse vlag met de naam van de plaats erin geschreven.
De groep die ze opgehangen heeft, noemt zichzelf 'Ons Montfoort Vluchtelingenvrij'. Een Facebookgroep van de groep telt meer dan 100 sympathisanten.
Het collge van B en W van Montfoort heeft tegen het COA gezegd dat de gemeente openstaat voor noodhulp, maar dat er nog geen locatie is gevonden.
Natuurlijk wel, het volk komt toch niet in opstandquote:Op zaterdag 19 september 2015 15:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Ongeacht wat ik er zelf van vind, kan de regering toch niet hun ogen blijven sluiten voor wat er onder de inwoners van Nederland leeft.
2017quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, het volk komt toch niet in opstand![]()
En volgend jaar worden ze gewoon weer herkozen in het nep parlement
Ik ben eigenlijk bang dat dat wel gaat gebeuren en dat er echt grote rellen en rotzooi gaat komen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, het volk komt toch niet in opstand![]()
En volgend jaar worden ze gewoon weer herkozen in het nep parlement
Ik denk dat er aardig wat mensen op af zullen komen. Dat is tegenwoordig ook zij bij andere zaken waar emotie een rol speelt. En het leifst heeft men " een gezicht" voor alle ellende. Dat schijnt enorm te helpen. Klap op de vuurpijl was wel een VRESELIJK ontvangstlied op een school trouwens.quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:33 schreef maryen65 het volgende:
In mijn dorp word er morgen een welkomsmars gehouden voor de vluchtelingen. Ben heel benieuwd hoeveel mensen er op komen dagen. Ik hoop 0
Toch opmerkelijk dat altijd weer die nazi retoriek van eigen volk eerst tevoorschijn wordt gehaald terwijl men zo'n hekel heeft aan vergeleken te worden met Hitler. Zelfs Wilders noemde het opkomen voor het eigen volk al een christelijke norm, wat gewoon iets is wat Hitler ook riep tijdens zijn speech in München op 12 april 1922.quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:27 schreef Specularium het volgende:
Montfoort heeft er ook geen zin in.
[..]
[ afbeelding ]
Nee hoor. Dit is wat jij graag wil zien. Wie weet zijn dat mensen die al jaren op de wachtlijst staan van een huurwoning, om maar wat te noemen. Niets mis met voor je eigen volk op te komen. Jammer dat een zekere Hitler de leus ook misbruikt heeft.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Toch opmerkelijk dat altijd weer die nazi retoriek van eigen volk eerst tevoorschijn wordt gehaald terwijl men zo'n hekel heeft aan vergeleken te worden met Hitler. Zelfs Wilders noemde het opkomen voor het eigen volk al een christelijke norm, wat gewoon iets is wat Hitler ook riep tijdens zijn speech in München op 12 april 1922.
http://www.nobeliefs.com/speeches.htm
Het aspect van de rassendiscriminatie wordt zo steeds duidelijker de drijvende factor van de protesten tegen de asielzoekers.
Als je je gaat beroepen op eigen volk eerst dan is dat per definitie een verschil maken op basis van afkomst, anders zou de leus worden "langst op wachtlijst eerst" of zo.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee hoor. Dit is wat jij graag wil zien. Wie weet zijn dat mensen die al jaren op de wachtlijst staan van een huurwoning, om maar wat te noemen. Niets mis met voor je eigen volk op te komen. Jammer dat een zekere Hitler de leus ook misbruikt heeft.
Nogmaals, dat is wat jij graag wil zien. Mensen die afstammen van gastarbeiders die hier wonen en een Nederlandse nationaliteit hebben zijn ook gewoon eigen volk. Je maakt zelf onderscheid tussen rassen. Niets mis mee om eerst de Nederlanders te helpen, toch?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je je gaat beroepen op eigen volk eerst dan is dat per definitie een verschil maken op basis van afkomst, anders zou de leus worden "langst op wachtlijst eerst" of zo.
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 19 september 2015 16:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is wat jij graag wil zien. Mensen die afstammen van gastarbeiders die hier wonen en een Nederlandse nationaliteit hebben zijn ook gewoon eigen volk. Je maakt zelf onderscheid tussen rassen. Niets mis mee om eerst de Nederlanders te helpen, toch?
Grappig dat je dat zegt. Als je de reacties tegenwoordig zo leest zijn mensen die bv getint zijn al geen eigen volk meer.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is wat jij graag wil zien. Mensen die afstammen van gastarbeiders die hier wonen en een Nederlandse nationaliteit hebben zijn ook gewoon eigen volk. Je maakt zelf onderscheid tussen rassen. Niets mis mee om eerst de Nederlanders te helpen, toch?
Dat is dus racisme. ''Eigen volk eerst'' roepen is dat dus niet. Waarom zouden we nog meer mensen opnemen terwijl we nog steeds met de gevolgen van het faalbeleid in de vorige eeuw te maken hebben? Het heeft er alle schijn van dat ''we'' er niets van geleerd hebben.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt. Als je de reacties tegenwoordig zo leest zijn mensen die bv getint zijn al geen eigen volk meer.
Nee klopt. Alleen jammer dat zoveel mensen die roepen eigen volk eerst ook zoveel andere dingen roepen waardoor het allemaal nog een smerige smaak krijgt.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is dus racisme. ''Eigen volk eerst'' roepen is dat dus niet.
Dat is wel zo, de term word vaak gebezigd door ronduit xenofobische kaalkopjes maar de kern van de uitspraak is gewoon vrij simpel (en in mijn ogen juist)quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee klopt. Alleen jammer dat zoveel mensen die roepen eigen volk eerst ook zoveel andere dingen roepen waardoor het allemaal nog een smerige smaak krijgt.
Dan nog praat je over een eigen volk en een niet eigen volk en maak je onderscheid tussen verschillende volken.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Door dit kan ik mensen die dit roepen ook gewoon niet meer serieus nemen. Niet eerlijk natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is wel zo, de term word vaak gebezigd door ronduit xenofobische kaalkopjes maar de kern van de uitspraak is gewoon vrij simpel (en in mijn ogen juist)
Maar niet op ras. Dus is het hoogstens discriminatie, iets wat we altijd en overal doen. Aan de grens van een Schengenland bijvoorbeeld (tenminste, officiëel) dan. We zullen wel moeten ; anders kun je net zo goed alle grenzen opheffen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan nog praat je over een eigen volk en een niet eigen volk en maak je onderscheid tussen verschillende volken.
Begrijp ik best. De term is beladen, maar ik gok zo dat ook jij je er wel in kan vinden.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Door dit kan ik mensen die dit roepen ook gewoon niet meer serieus nemen. Niet eerlijk natuurlijk.
Asielzoekers die hier een opvang krijgen zijn gewoon in Nederland, met deze spandoeken maak je duidelijk dat deze mensen niet tot het eigen volk horen. Er is dus gewoon sprake van discriminatie op basis van afkomst.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is dus racisme. ''Eigen volk eerst'' roepen is dat dus niet. Waarom zouden we nog meer mensen opnemen terwijl we nog steeds met de gevolgen van het faalbeleid in de vorige eeuw te maken hebben? Het heeft er alle schijn van dat ''we'' er niets van geleerd hebben.
Ik praat nu trouwens over economische vluchtelingen. Wat mij betreft zijn die nooit welkom. Politieke vluchtelingen wél, maar ook daar moet gewoon een duidelijk traject en doel voor zijn.
Gedeeltelijk als men spreekt over alle inwoners van Nederland bv. En zelfs dan zijn er nog uitzonderingen waar ik het niet helemaal eens ben met de uitspraak.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Begrijp ik best. De term is beladen, maar ik gok zo dat ook jij je er wel in kan vinden.
Nee, die mensen hebben geen Nederlandse nationaliteit en zijn dus niet Nederlands.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Asielzoekers die hier een opvang krijgen zijn gewoon in Nederland, met deze spandoeken maak je duidelijk dat deze mensen niet tot het eigen volk horen. Er is dus gewoon sprake van discriminatie op basis van afkomst.
Ras moet je volgens de toelichting van de wetgevers in ruime zin opvatten dus helaas voor je geldt eigen volk eerst gewoon als racisme en niets anders.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar niet op ras. Dus is het hoogstens discriminatie, iets wat we altijd en overal doen. Aan de grens van een Schengenland bijvoorbeeld (tenminste, officiëel) dan. We zullen wel moeten ; anders kun je net zo goed alle grenzen opheffen.
http://uitspraken.rechtsp(...)LI:NL:HR:2000:AA6191quote:"Het begrip "ras", dat als bestanddeel voorkomt in art. 429quater van het Wetboek van Strafrecht, moet worden uitgelegd naar de kennelijke strekking van de in artikel 1 van het Verdrag van New York tot uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie gegeven opsomming, waarin naast “ras" ook wordt genoemd het aanknopen bij verschillende kenmerken, te weten fysieke, etnische, geografische, culturele, historische of godsdienstige.
Deze ruime interpretatie van het woord "ras" maakt het mogelijk op te treden tegen vele (verkapte) vormen van rassendiscriminatie.
Als we iedereen maar gaan toelaten is het zo afgelopen met onze welvaart en verzorginsstaat. Dan is niet alleen het land waar Ahmed vandaan komt een arm zooitje maar wordt Nederland dat ook.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:55 schreef Confetti het volgende:
Er wordt constant onderscheid gemaakt tussen mensen op basis van afkomst. Waarom kan Ahmed uit Afghanistan niet een beroep doen op onze sociale voorzieningen? Of Ahmed, de illegaal, die onder een brug slaapt?
Schei toch uit met die onzin.
Ras is geen volk, is dat nou zo lastig? Nederland is toch echt verre van homogeen met diverse culturen, volkeren en gebruiken. Eigen volk eerst betekent dus niets meer dan opkomen voor je eigen inwoners, dat je die op de eerste plaats zet, daarna kun je rustig kijken naar een eventuele instroom van mensen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ras moet je volgens de toelichting van de wetgevers in ruime zin opvatten dus helaas voor je geldt eigen volk eerst gewoon als racisme en niets anders.
[..]
http://uitspraken.rechtsp(...)LI:NL:HR:2000:AA6191
Inderdaad is ras wat anders dan volk maar desondanks blijft het dus wel racisme.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ras is geen volk, is dat nou zo lastig? Nederland is toch echt verre van homogeen met diverse culturen, volkeren en gebruiken. Eigen volk eerst betekent dus niets meer dan opkomen voor je eigen inwoners, dat je die op de eerste plaats zet, daarna kun je rustig kijken naar een eventuele instroom van mensen.
Discrimineren is dan ook gewoon onderscheid maken. Als je dat niet doet kunnen we net zo goed heel Afrika en het MO wel opnemen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:00 schreef Sylv3se het volgende:
Vluchtelingen gratis zorg geven en voorrang geven op een sociale huurwoning is dan ook discriminatie, zo kan je alles wel als discriminerend opvatten.
Preciesquote:Op zaterdag 19 september 2015 17:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Discrimineren is dan ook gewoon onderscheid maken. Als je dat niet doet kunnen we net zo goed heel Afrika en het MO wel opnemen.
Alle blanken eerst = racisme.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Inderdaad is ras wat anders dan volk maar desondanks blijft het dus wel racisme.
Nee want er staat ook niet eigen nationaliteit eerst, desondanks kan onderscheid maken op basis van Nationaliteit ook onder rassendiscriminatie vallen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wij maken onderscheid op basis van nationaliteit en dat mag. Opbokken met je domme argumenten.
http://wetten.overheid.nl/BWBV0002911/geldigheidsdatum_19-09-2015quote:In this Convention, the term "racial discrimination" shall mean any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life.
Ik stel voor dat je even gaat opzoeken wat de juridische definitie van nationaliteit betekent.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee want er staat ook niet eigen nationaliteit eerst, desondanks kan onderscheid maken op basis van Nationaliteit ook onder rassendiscriminatie vallen.
Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie, New York, 07-03-1966:
[..]
http://wetten.overheid.nl/BWBV0002911/geldigheidsdatum_19-09-2015
In feite is het maken van elk onderscheid dus racisme.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee want er staat ook niet eigen nationaliteit eerst, desondanks kan onderscheid maken op basis van Nationaliteit ook onder rassendiscriminatie vallen.
Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie, New York, 07-03-1966:
[..]
Ja vriend, je bent door een aantal veilige landen gekomen maar eindigt toch in NL, om vervolgens daar te gaan zeuren.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
In Haarlem beginnen ze al eisen te stellen, meldt het Haarlems Dagblad:
,,De Syrische vluchtelingen in de Koepel zijn niet blij met hun tijdelijke verblijfplaats. ,,This is a prison, we come from a prison’’, zegt Mohamed Alnasar. Met prison (gevangenis) verwijst hij naar de oorlogssituatie in zijn geboorteland die hij is ontvlucht.''
Met dit volk ben ik gauw klaar hoor. Lekker wegwezen.
Je mag op genoeg gronden gewoon onderscheid maken.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:06 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
In feite is het maken van elk onderscheid dus racisme.
Mag 'positieve' discriminatie dan wel of is dat ook wettelijk onderuit te halen mocht je dat willen?
Ik weet dat er in mijn gemeente positieve discriminatie wordt toegepast bij het aanwerven van nieuw gemeentepersoneel. Mensen van allochtone origine (d.w.z 1ste of 2de generatie allochtonen) en vrouwen krijgen voorrang.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je mag op genoeg gronden gewoon onderscheid maken.
Er schijnen omstandigheden te zijn waarin men graag wil dat het personeel een afspiegeling is van de bevolking, vaak is dan dus inderdaad een voorkeursbeleid toegestaan. Overigens beweer ik ook nergens dat de leus "eigen volk eerst" gebruiken verboden is of zo, je hebt ook de afweging met vrijheid van meningsuiting. Het is in mijn ogen erg dom en ik vind het eigenlijk alle redelijke argumenten die er zijn om tegen de voorkeursbehandeling van asielzoekers te zijn onderuit halen door er gewoon een racisme kwestie van te maken.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:18 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik weet dat er in mijn gemeente positieve discriminatie wordt toegepast bij het aanwerven van nieuw gemeentepersoneel. Mensen van allochtone origine (d.w.z 1ste of 2de generatie allochtonen) en vrouwen krijgen voorrang.
Zeer positief filmpje dit....:Pquote:
Nee, ik vond het gewoon opmerkelijk dat je zei dat onderscheid maken tussen 'rassen' of etniciteit sowieso als racisme kan beschouwd worden, terwijl dat juist op grote schaal gebeurt bij 'positieve discriminatie'.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er schijnen omstandigheden te zijn waarin men graag wil dat het personeel een afspiegeling is van de bevolking, vaak is dan dus inderdaad een voorkeursbeleid toegestaan. Overigens beweer ik ook nergens dat de leus "eigen volk eerst" gebruiken verboden is of zo, je hebt ook de afweging met vrijheid van meningsuiting. Het is in mijn ogen erg dom en ik vind het eigenlijk alle redelijke argumenten die er zijn om tegen de voorkeursbehandeling van asielzoekers te zijn onderuit halen door er gewoon een racisme kwestie van te maken.
Wel toch? Het is wel een propagandafilmpjequote:Op zaterdag 19 september 2015 17:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zeer positief filmpje dit....:P
Ja mijn opmerking was ook sarcastisch. Zeker op het moment dat er werd gezegd dat een autochtoon meer kans heeft om crimineel gedrag te gaan vertonen dan een asielzoeker die een verblijfsvergunning krijgt. Er staan blijkbaar bronnen onder voor de stellingen. Heb ze niet bekeken.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:54 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nee, ik vond het gewoon opmerkelijk dat je zei dat onderscheid maken tussen 'rassen' of etniciteit sowieso als racisme kan beschouwd worden, terwijl dat juist op grote schaal gebeurt bij 'positieve discriminatie'.
Voorts ben ik van mening dat je ambtenarenapparaat niet per se de bevolking moet weerspiegelen (indien mogelijk des te beter) maar dat de meest capabele mensen aangenomen dienen te worden.
Maar da's allemaal redelijk off-topic
[..]
Wel toch? Het is wel een propagandafilmpje. Hoewel ik van mening ben dat een deel van de Syriërs wel degelijk een meerwaarde kan en zal vormen, denk ik dat dat al niet op gaat voor groepen uit Eritrea, Somalië, Pakistan, Afghanistan, waar men - met alle respect - gewoon achter zit op ons.
De deur openzetten voor een ongebreidelde instroom van immigranten lijkt me dan ook een erg dom idee. De huidige aanpak slaat echter ook nergens op, dat mag ook duidelijk zijn
Ja, dat lijkt me wel onzin. Er is een duidelijke correlatie tussen opleidingsniveau en criminaliteit, en als die Syriërs hoog-opgeleid zijn dan zullen ze wellicht ongeveer even crimineel zijn als de gemiddelde Europeaan. Maar dat is ten eerste al een kleine groep; lang niet alle Syriërs zijn hoog-opgeleid of iets dergelijks. West-Europese landen lopen daarmee voorop en in pakweg België waar ik ongeveer de cijfers van weet is momenteel zo'n 40 procent hoog-opgeleid, ook al worden er dat steeds meer. Laat staan uit andere armere landen, waar dat lagere opleidingsniveau sowieso zal leiden tot een hogere criminaliteit.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja mijn opmerking was ook sarcastisch. Zeker op het moment dat er werd gezegd dat een autochtoon meer kans heeft om crimineel gedrag te gaan vertonen dan een asielzoeker die een verblijfsvergunning krijgt. Er staan blijkbaar bronnen onder voor de stellingen. Heb ze niet bekeken.
Zeer vuige propaganda dit. Zoveel aannames, en elke vorm van kritiek afdoen als niet noemenswaardig.quote:
Goed filmpje idd!quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zeer positief filmpje dit....:P
Waardoor 50.000 mensen worden aangemoedigd om ook te komen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:42 schreef Physsic het volgende:
Weer bijna 5000 mensen van de zee gered.
Geweldig filmpje.quote:
http://www.dailymail.co.u(...)-war-torn-Syria.htmlquote:Four out of five migrants are NOT from Syria: EU figures expose the 'lie' that the majority of refugees are fleeing war zone
Only one in every five migrants claiming asylum in Europe is from Syria.
The EU logged 213,000 arrivals in April, May and June but only 44,000 of them were fleeing the Syrian civil war.
Campaigners and left-wing MPs have suggested the vast majority of migrants are from the war-torn state, accusing the Government of doing too little to help them.
'This exposes the lie peddled in some quarters that vast numbers of those reaching Europe are from Syria,' said David Davies, Tory MP for Monmouth. 'Most people who are escaping the war will go to camps in Lebanon or Jordan.
'Many of those who have opted to risk their lives to come to Europe have done so for economic reasons.'
The figures from Eurostat, the EU's official statistical agency, show that migration from April to June was running at double the level of the same period in 2014.
The number of Afghans lodging asylum claims is up four-fold, from 6,300 to 27,000. Another 17,700 claims were made by Albanians, whose country is at peace.
A further 13,900 applicants came from Iraq which, like Syria, is being torn apart by the Islamic State terror group.
German Chancellor Angela Merkel fuelled the chaos last month by declaring that any Syrian who reached the country could claim asylum.
When the numbers became uncontrollable Berlin shut its borders, throwing Austria, Hungary and other EU countries into turmoil.
Violence broke out yesterday between Syrian and Afghan migrants fighting to board trains across Croatia
And Slovenian riot police last night stood in the path of 200 migrants trying to enter from Croatia. Slovenian ministers say they will accept asylum seekers but send back anyone deemed to be an illegal immigrant.
http://metro.co.uk/2015/0(...)-from-syria-5398412/quote:Statisticians reckon only one in five migrants claiming asylum in Europe are from Syria.
Eurostat, the EU’s official statistics agency, claims 217,000 migrants arrived in the EU in April, May and June this year.
The agency calculated that 27,000 of these were from Afghanistan, 17,700 were from Albania, 13,900 were from Iraq. Syrians made up 44,000 of these figures.
In Hongarije zeiden zequote:Op zaterdag 19 september 2015 17:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
,,De Syrische vluchtelingen in de Koepel zijn niet blij met hun tijdelijke verblijfplaats. ,,This is a prison, we come from a prison’’, zegt Mohamed Alnasar. Met prison (gevangenis) verwijst hij naar de oorlogssituatie in zijn geboorteland die hij is ontvlucht.''
Echte vluchtelingen zijn blij en dankbaar en ik heb zomaar het gevoel dat er nu veel niet echte vluchtelingen tussen zitten.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Goh, wat verrassend weer.quote:
Hoeveel van de generaal pardonners werken intussen:quote:‘Grootschalige fraude bij generaal pardon in 2007'
Duizenden asielzoekers die in 2007 een verblijfsvergunning kregen na het generaal pardon, hebben gelogen over hun identiteit. Dat schrijft RTL Nieuws.
Volgens het medium, dat het nieuws op basis van onder andere een bron bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND), een anonieme overheidsjurist en ingeziene dossiers meldt, zouden de asielzoekers hebben gelogen over hun identiteit omdat dat handiger zou zijn voor procedures. Zo zouden er nu wekelijks tientallen fraudezaken langskomen bij de IND en een meerderheid van de mensen die onder het generaal pardon vielen een geheel of gedeeltelijk valse identiteit hebben opgegeven.
bron
De nieuwe groep om massaal de kansloze onderklasse in te duiken staat al weer klaar.quote:Asielzoekers generaal pardon nog niet ingeburgerd
Minder dan de helft van alle mensen die in Nederland mochten blijven vanwege het generaal pardon, is inmiddels ingeburgerd. Dat blijkt uit een evaluatie van het generaal pardon, die later vandaag bekend wordt gemaakt.
Het generaal pardon werd in 2007 met de kleinst mogelijke meerderheid ingevoerd. Het pardon hield in dat asielzoekers die voor 2001 in Nederland waren gekomen en hier al die tijd waren gebleven, een verblijfsvergunning konden krijgen.
bron
Ik zag dat bericht over gratis zorgverzekeringen ook voorbij komen, maar ik begrijp de nieuwswaarde niet helemaal.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:55 schreef Elzies het volgende:
Duitsland deelt gratis zorgverzekeringen uit voor de vluchtelingen. Hoe wil je mensen lokken?
Dat terwijl het één grote ongecontroleerde puinhoop is binnen Europa, waar landen steeds meer voor hun eigen hachje kiezen. Zoals die corridor naar Noord-Europese landen.
Voor -en tegenstanders staan lijnrecht tegenover elkaar. Het gaat samenlevingen verdelen.
Je bent pas vluchteling als je die status formeel krijgt toegekend dus je hanteert de begrippen niet juist.quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geweldig filmpje.
Ik zeg welkom heten die vluchtelingen.
Jaquote:Op zaterdag 19 september 2015 21:28 schreef Physsic het volgende:
Dit zijn twee tabelletjes met de Top 5 van grootste aantal asielzoekers op 7 september 2015 per nationaliteit.
Links gaat over meerderjarigen, rechts gaat over alleenstaande minderjarigen.
[ afbeelding ]
Het verschil tussen de twee tabellen bij Syrië en Eritrea vind ik erg opvallend. Blijkbaar vertrekken er relatief veel minderjarigen in hun eentje uit Eritrea; de helft van het totaal aantal minderjarigen komt uit Eritrea. Terwijl de volwassenen uit Eritrea samen maar 13% zijn.
Wat zou hier een verklaring voor kunnen zijn?
Vluchten voor de verplichte dienst?
Bronquote:De belangrijkste reden die Eritreërs hebben om het land te verlaten is de dienstplicht. Kinderen krijgen vanaf 15 jaar militaire training. Volwassenen - ook vrouwen - moeten verplicht achttien maanden in militaire dienst. Daarna wordt de dienst regelmatig verlengd voor onbepaalde tijd.
Militairen worden vaak ingezet om zware arbeid te verrichten, bijvoorbeeld in de landbouw of in staatsprojecten.
Geen vluchtgrond conform de internationale verdragen. Direct terugsturen dus.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:31 schreef LeTourdeFrance het volgende:
s hebben om het land te verlaten is de dienstplicht. Kinderen krijgen vanaf 15 jaar militaire training. Volwassenen - ook vrouwen - moeten verplicht a
Als je het artikel leest, zie je dat er wel meer aan de hand is in Eritrea.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geen vluchtgrond conform de internationale verdragen. Direct terugsturen dus.
Gelukkig is Afrika een gigantisch groot continent, dus ze hoeven niet naar het postzegeltje grond dat 'Nederland' heet te komen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:34 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Als je het artikel leest, zie je dat er wel meer aan de hand is in Eritrea.
quote:
Nou, volgens mij klopt dat niet.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geen vluchtgrond conform de internationale verdragen. Direct terugsturen dus.
Dan nog geldt ze zoeken in het enorme Afrika maar een plek. Dat ze naar een van de kleinste landjes ter wereld komen is een bewuste keuze die niets met vluchten te maken heeft. Het feit dat ze niet direct opgepakt en teruggestuurd worden is waanzin.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
[..]
Nou, volgens mij klopt dat niet.
Ik had hier gisteren -of eergisteren- een stukje geplaatst, waaruit bleek dat je geen recht meer hebt op een verblijfsvergunning in Nederland (of de EU?) als je daar eenmaal in dienstplicht hebt gezeten. Aangezien je werkzaamheden dan zeer waarschijnlijk ook bestaan uit het mishandelen en martelen van o.a. mannen die hun dienstplicht proberen te ontlopen.
Op grond van wat eventueel in de toekomst mogelijk is half Afrika toelaten lijkt mij een beetje dom. Als we iedereen uit landen waar mensenrechten niet nageleefd worden, dan kunnen we de halve wereld toelaten.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:37 schreef Physsic het volgende:
Aangezien je werkzaamheden dan zeer waarschijnlijk ook bestaan uit het mishandelen en martelen van o.a. mannen die hun dienstplicht proberen te ontlopen.
http://www.nu.nl/weekend/(...)nederland-komen.htmlquote:Dat verklaart mogelijk waarom Eritreërs in het verleden opeens massaal naar Zwitserland, Zweden of Engeland trokken, en nu naar Nederland. Eritreërs mijden Zwitserland nu overigens ook omdat het asielbeleid daar is aangescherpt.
Ik ben geen rechter, maar dit zijn de cijfers voor toegewezen vv'en voor bepaalde tijd (meestal 5 jaar).quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Op grond van wat eventueel in de toekomst mogelijk is half Afrika toelaten lijkt mij een beetje dom. Als we iedereen uit landen waar mensenrechten niet nageleefd worden, dan kunnen we de halve wereld toelaten.
De IND is dan ook veel te soft. Aangezien in Afrika volop ruimte is waar ze naar toe kunnen, kun je alles afwijzen. De methode die in Japan al decennia lang goed werkt.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ben geen rechter, maar dit zijn de cijfers voor toegewezen vv'en voor bepaalde tijd (meestal 5 jaar).
[ afbeelding ]
Het totaal aantal aanvragen in 2014 was ongeveer 3900.
Dus volgens de wet zal het wel kloppen.
Schokkende cijfers. Als je uit dat land komt krijg je per definitie al een vergunning. Al zat je in het leger. Als je hebt gedeserteerd staat je bij terugkeer 3 EVRM te wachten dus krijg je alsnog je een vergunning.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ben geen rechter, maar dit zijn de cijfers voor toegewezen vv'en voor bepaalde tijd (meestal 5 jaar).
[ afbeelding ]
Het totaal aantal aanvragen in 2014 was ongeveer 3900.
Dus volgens de wet zal het wel kloppen.
Lekker schieten?quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Hongarije stuurt tanks naar de grens met Kroatië
http://www.volkskrant.nl/(...)sche-grens~a4145696/
Zal allemaal best. Wij krijgen er hier 800. Goede zaak.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je bent pas vluchteling als je die status formeel krijgt toegekend dus je hanteert de begrippen niet juist.
Dat is natuurlijk leuk dat organisaties de betekenis van een woord pogen te veranderen, in het woordenboek staat het volgende:quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
De grens is volledig afgezet.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Hongarije stuurt tanks naar de grens met Kroatië
http://www.volkskrant.nl/(...)sche-grens~a4145696/
Ze moeten uiteindelijk terug. Ook in Slovenië en Oostenrijk moeten ze niet zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hopelijk pakken Oostenrijk en Slovenie ook een beetje door en gaan ze niet iedereen meer toelaten. Die lui die nu daar zijn blijven maar mooi in Ljubljana of Salzburg of Wenen. Daar kunnen ze prima terecht.
Kom op zeg, waarom zouden wij nog overal extra bedjes en matrasjes moeten regelen terwijl deze migranten in Oostenrijk ook alles kunnen krijgen wat ze maar willen.
Slovenie heeft vandaag zelfs aangeboden 10.000 mensen op te willen nemen. Maar ongetwijfeld is dat weer te min voor die figuren.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ze moeten uiteindelijk terug. Ook in Slovenië en Oostenrijk moeten ze niet zijn.
Slovenië heeft ca. 2 miljoen inwoners en is demografisch dus heel kwetsbaar. Uiteraard hebben deze landen de plicht om de invasie tegen te houden, maar uiteindelijk moet de invasie ook teruggedrongen worden.
En dom. 10.000 op een bevolking van 2 miljoen is gigantisch. Daar komen gezinshereniging en hoge geboortecijfers nog eens overheen. En ze gaan nooit meer terug. Landen als Slovenië die tot nu toe nog 100% Europees zijn zullen ook aangetast worden door hun eigen medemenselijkheid.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Slovenie heeft vandaag zelfs aangeboden 10.000 mensen op te willen nemen. Maar ongetwijfeld is dat weer te min voor die figuren.
Slovenia?quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Slovenie heeft vandaag zelfs aangeboden 10.000 mensen op te willen nemen. Maar ongetwijfeld is dat weer te min voor die figuren.
Wat ik echt vreemd vind. Want Duitsland heeft geen leuk sociaal stelsel (de Harz IV is geen pretje)quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:40 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Slovenia?![]()
Germany, Germany!
Wellicht dat de stroom richting Nederland daarom nu ook op gang begint te komen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat ik echt vreemd vindt. Want Duitsland heeft geen leuk sociaal stelsel (de Harz IV is geen pretje)
Alleen dwazen noemen dit "vluchtelingen".quote:Niet dat de 22-jarige Mahmoud er aan denkt in Kroatië te blijven. Zoals de andere vluchtelingen ligt zijn eindbestemming veel verder, in Noorwegen in zijn geval. Maar om dat land te bereiken moet hij natuurlijk wel nog eerst de Sloveense grens oversteken.
En in het Land der Dwazen is Mark Rutte helaas koning.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)ia-kroatie~a4145223/
[..]
Alleen dwazen noemen dit "vluchtelingen".
quote artikel van Reutersquote:"Croatia's government has continuously lied in the face of Hungarians, Croatians, of the EU and its citizens," Foreign Minister Peter Szijjarto told a news conference. "What kind of European solidarity is this?"
Croatian Prime Minister Zoran Milanovic said that, unlike Hungary, he would not use “brute force” to keep people out, nor would his government make them stay against their will. The buses and trains would keep running to Hungary, he said.
“We forced them (to accept the migrants), by sending people up there. And we’ll keep doing it,” he told reporters.
ik zie alleen wc rollen?quote:Op zaterdag 19 september 2015 23:45 schreef BarryOSeven het volgende:
Economische vluchtelingen zijn niet blij met het hotel in Kroatie en slopen de boel:
http://www.liveleak.com/view?i=20a_1442608462
Oke en verder? Heb je foto's ofzo?quote:Op zaterdag 19 september 2015 23:50 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
En de politie met de brandblusser naar binnen.
Nup dit is het.quote:Op zaterdag 19 september 2015 23:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke en verder? Heb je foto's ofzo?
Je had het van binnen moeten zien.quote:Op zaterdag 19 september 2015 23:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke. Dus van slopen is niet echt spraken?
Heb jij het van binnen gezien?quote:Op zaterdag 19 september 2015 23:59 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je had het van binnen moeten zien.
quote:Op zondag 20 september 2015 00:01 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nup, maar je had het moeten zien.
er gaan geruchten dat er zelfs iemand is onthoofd door middel van een wc papier.quote:Op zondag 20 september 2015 00:05 schreef Toefjes het volgende:
Hoeveel gewonden zijn er gevallen door deze bloeddorstige wc-rollen aanslag?
persoonlijk ken ik twee of drie mensen die zijn overleden door een toiletrolquote:Op zondag 20 september 2015 00:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
er gaan geruchten dat er zelfs iemand is onthoofd door middel van een wc papier.
Hoe is dat gegaan dan?quote:Op zondag 20 september 2015 00:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
persoonlijk ken ik twee of drie mensen die zijn overleden door een toiletrol
Het was tijdens de vorige vluchtelingenstroom, toen zaten ze een beetje te bieren in de biergarten van 5 sterren hotel Am Grossen Schnee toen vervolgens de stroom gratis en voor niets in dat hotel werd gezet. Ze waren nog aan het bieren en dat was tegen wil Allah's, dus toen wierpen ze dus toiletrollen naar beneden.quote:
Papier kan verraderlijk scherp zijn, onderschat nooit de kracht van het toiletpapier zei mijn oma altijd. Een week later overleed ook zij in een moment van onachtzaamheid door een toiletrol.quote:Op zondag 20 september 2015 00:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
er gaan geruchten dat er zelfs iemand is onthoofd door middel van een wc papier.
Er is een heel legertje mensen hier full time nieuwssites aan het afstruinen op zoek naar slecht nieuws. welke dan hier gedropt wordt. En voila, de oogst: Toiletrollen.quote:Op zondag 20 september 2015 00:25 schreef Physsic het volgende:
Waarom zou je je ook gedragen als je zojuist alles achter je hebt gelaten en je toekomst volledig in de handen van anderen ligt.
Echt he:Dquote:Op zondag 20 september 2015 00:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er is een heel legertje mensen hier full time nieuwssites aan het afstruinen op zoek naar slecht nieuws. welke dan hier gedropt wordt. En voila, de oogst: Toiletrollen.
Volgens mij gaat het in Nederland vooralsnog zonder incidenten. Een avondje europa cup in Groningen was voor aanvang een stuk angstiger in de binnenstad van Groningen dankzij Hooligans uit het veilige Frankrijk.
Een discussie op basis van feiten is het allang niet meer, het is meer een hetze gevoerd door angst, geruchten en aannames. En als dit grootschalig wordt krijgen we inderdaad uiteindelijk wel een flinke escalatie.quote:Op zondag 20 september 2015 00:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Echt he:D
'Ondankbare gelukszoekers slopen hotel'
Zie je alleen wat wc rollen voorbij vliegen.
Welke feiten heb jij dan aangevoerd? Je schrijft harde cijfers af als onbetrouwbaar en ziet kritiek als angst en onderbuikgevoelens. Je komt ook niet verder dan het dogma van je eigen gelijk. Door dit gedrag ben je een drijfveer van de 'escalatie' waar je ons net voor waarschuwt.quote:Op zondag 20 september 2015 00:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een discussie op basis van feiten is het allang niet meer, het is meer een hetze gevoerd door angst, geruchten en aannames. En als dit grootschalig wordt krijgen we inderdaad uiteindelijk wel een flinke escalatie.
Er is hier geen deel van hun. De delen hier hebben wij zelf opgebouwd waar zij er in hun land voor gekozen hebben om er altijd een puinhoop van te maken.quote:Op zondag 20 september 2015 01:50 schreef Nintex het volgende:
Tja met zo'n ongelijke wereld was het een kwestie van tijd voordat de minder welvarende en succesvolle volken hierheen zouden komen om hun deel op te eisen.
Open je ogen. Extreemrechts en links propaganderen elke dag met nieuws, om de bevolking te beïnvloeden. Extreemrechts wordt gevoed door angst en links door solidariteit. Degene die het "totaalplaatje" willen tonen worden wegzet en in 1 van deze kampen geplaatst. De discussie wordt daarmee doodgegooid. Het wordt tijd dat de intellectuelen de beide kampen eens flink aanpakt. Dat gebitch tussen deze 2 groepen is erg vermoeiend en moet eens een keer ophouden.quote:Op zondag 20 september 2015 01:16 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Welke feiten heb jij dan aangevoerd? Je schrijft harde cijfers af als onbetrouwbaar en ziet kritiek als angst en onderbuikgevoelens. Je komt ook niet verder dan het dogma van je eigen gelijk. Door dit gedrag ben je een drijfveer van de 'escalatie' waar je ons net voor waarschuwt.
Nou, 1 dode door moslimterrorisme in onze geschiedenis is een feit. Geen tot weinig incidenten tot zover door vluchtelingen in Nederland is ook een feit volgens mij?quote:Op zondag 20 september 2015 01:16 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Welke feiten heb jij dan aangevoerd? Je schrijft harde cijfers af als onbetrouwbaar en ziet kritiek als angst en onderbuikgevoelens. Je komt ook niet verder dan het dogma van je eigen gelijk. Door dit gedrag ben je een drijfveer van de 'escalatie' waar je ons net voor waarschuwt.
Angst en haat is ook dom, er moeten maatregelen komen, maar veel mensen zitten nog in de ontkenningsfase en denken dat het vanzelf allemaal goedkomt.quote:Op zondag 20 september 2015 11:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, 1 dode door moslimterrorisme in onze geschiedenis is een feit. Geen tot weinig incidenten tot zover door vluchtelingen in Nederland is ook een feit volgens mij?
4000 IS strijders is een gerucht, welke maar al te graag overgenomen wordt en als argument gebruikt wordt. Die keiharde cijfers waar je het over hebt: een even groot gedeelte van vluchtelingen zijn nog onderweg, dus ja... Wat wil je met die cijfers? Het zijn niet allemaal Syriërs was het verhaal. Logisch, ze komen ook uit Libië.
Ik ga geen groep haten omdat de rest dat ook doet. Dat heeft eerder niet best uitgepakt. Ik ga niet meedoen aan een tsunami (staat best raar he, zo'n beeldspraak) van angst en haat zonder enige basis.
Nou, laat het lekker aan de regering over zou ik zeggen. Ze maken een inschatting, en op basis van die inschatting zeggen ze: deze groep opvangen moet lukken. En als ze inschatten dat het niet meer gaat lukken, dan ga ik er vanuit dat ze dat niet meer gaan doen, en de vraag terugspelen naar de EU. Verder kunnen we het beste gewoon kalm blijven en het beste van de situatie proberen te maken.quote:Op zondag 20 september 2015 13:18 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Angst en haat is ook dom, er moeten maatregelen komen, maar veel mensen zitten nog in de ontkenningsfase en denken dat het vanzelf allemaal goedkomt.
Als straks de echte grote problemen komen, die je nu al kunt zien aankomen, dan zeggen mensen zoals jij:
Ja dat kan je achteraf makkelijk zeggen, captain hindtsight
Ich habe es nicht gewusst zeiden de Duitsers vroeger
Daarom worden er in azc's ook taal- en integratielessen gegeven. Dat moet toekomstige problemen voorkomen.quote:Op zondag 20 september 2015 13:18 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Angst en haat is ook dom, er moeten maatregelen komen, maar veel mensen zitten nog in de ontkenningsfase en denken dat het vanzelf allemaal goedkomt.
Als straks de echte grote problemen komen, die je nu al kunt zien aankomen, dan zeggen mensen zoals jij:
Ja dat kan je achteraf makkelijk zeggen, captain hindtsight
Ich habe es nicht gewusst zeiden de Duitsers vroeger
De vorige groep asielzoekers is nog niet eens ingeburgerd, en zelfs de tweede en derde generatie moslims zorgt voor problemen. Maar nu gaat het natuurlijk niet zoals toen. Wishful thinking.quote:Op zondag 20 september 2015 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom worden er in azc's ook taal- en integratielessen gegeven. Dat moet toekomstige problemen voorkomen.
Lijkt me redelijk, aangezien het minimumloon in Duitsland zo rond de 1000 euro ligt.quote:Op zondag 20 september 2015 13:06 schreef Physsic het volgende:
Asielzoekers gaan in hongerstaking, want willen 2000euro per maand.
http://www.unzensuriert.a(...)ro-netto-Taschengeld
Wtf???????? In Nederland en Duitsland zijn heel veel werkenden die minder dan 2000 euro netto verdienen en daarmee ook alle vaste lasten moeten betalen. Waarom is dit niet groots in het Nederlandse nieuws? Oh wacht..quote:Op zondag 20 september 2015 13:06 schreef Physsic het volgende:
Asielzoekers gaan in hongerstaking, want willen 2000euro per maand.
http://www.unzensuriert.a(...)ro-netto-Taschengeld
Ja, ik zou zeggen: zet er maar een livecam op. Van deze komieken kunnen we prima een reality show maken. Komt vast nog meer lolligs uit.quote:Op zondag 20 september 2015 14:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wtf???????? In Nederland en Duitsland zijn heel veel werkenden die minder dan 2000 euro netto verdienen en daarmee ook alle vaste lasten moeten betalen. Waarom is dit niet groots in het Nederlandse nieuws? Oh wacht..
Het zou komisch zijn als deze mensen direct uit gezet worden. Maar deze mensen worden zeer serieus genomen.quote:Op zondag 20 september 2015 14:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja, ik zou zeggen: zet er maar een livecam op. Van deze komieken kunnen we prima een reality show maken. Komt vast nog meer lolligs uit.
Nu gaan ze in hongerstaking, maar ik zie het al gebeuren dat als dat niet werkt ze gewoon de hele handel beginnen af te breken totdat ze hun zin krijgen.quote:Op zondag 20 september 2015 14:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het zou komisch zijn als deze mensen direct uit gezet worden. Maar deze mensen worden zeer serieus genomen.
Lijkt mij een goed plan. Wel met een sterke grens er tussen, want de linkerhelft zal veranderen in hel, terwijl de rechterhelft tijden van ongekende welvaart gaat beleven.quote:Op zondag 20 september 2015 09:52 schreef Perrin het volgende:
Splits NL in twee delen, één voor jouw Links en zoveel asielzoekers als ze willen, de rest voor jouw Rechts.
quote:
Waarom zet jij geen actie op dan?quote:Op zondag 20 september 2015 18:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[ afbeelding ]
Goede actie! Dit moeten ze hier ook doen.
Wat gaan ze doen dan? Met zijn allen op een rijtje langs de grens gaan staan?quote:Op zondag 20 september 2015 18:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[ afbeelding ]
Goede actie! Dit moeten ze hier ook doen.
Hand in hand om zo proberen de mensen tegen te gehouden..quote:Op zondag 20 september 2015 18:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat gaan ze doen dan? Met zijn allen op een rijtje langs de grens gaan staan?
https://www.facebook.com/events/1640169769551100/quote:Op zondag 20 september 2015 18:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat gaan ze doen dan? Met zijn allen op een rijtje langs de grens gaan staan?
Het lijkt mij geen verkeerd plan. Er komt een dag dat burgers zelf met knuppels en messen de grens gaan bewaken, als de overheid blijft verzuimen.quote:Op zondag 20 september 2015 18:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hand in hand om zo proberen de mensen tegen te gehouden..
En dat lijkt jouw geen verkeerd plan?quote:Op zondag 20 september 2015 18:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het lijkt mij geen verkeerd plan. Er komt een dag dat burgers zelf met knuppels en messen de grens gaan bewaken, als de overheid blijft verzuimen.
Ze proberen het in ieder geval wel een beetje fatsoenlijk te houden en niet van die Pegida toestanden, dat scheelt weerquote:Op zondag 20 september 2015 18:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/events/1640169769551100/
quote:Während der Demo herrscht absolutes Alkoholverbot.
KEINE Waffen auch kein Abwehrspray und dergleichen.
KEINE Pyrotechnik
KEINE Hunde!
KEINE Fahnen oder Banner, die auf eine Partei, Organisation (KEINE) hinweisen. Das wollen wir nicht!!!
Deutschlandfahnen sind selbstverständlich erlaubt. Es dürfen auch gerne Schilder geschrieben oder gemalt werden.
Wat is een Hunde?quote:Op zondag 20 september 2015 18:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze proberen het in ieder geval wel een beetje fatsoenlijk te houden en niet van die Pegida toestanden, dat scheelt weer
[..]
Een puppy die niet meer schatiig isquote:
Ohhh oke :pquote:Op zondag 20 september 2015 18:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een puppy die niet meer schatiig is
Helaas is dit op termijn onvermijdelijk, maar ik hoop dat de overheden op tijd bijdraaien en doen wat ze moeten doen: Hun burgers beschermen tegen deze invasie en de grenzen weer bewaken.quote:Op zondag 20 september 2015 18:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En dat lijkt jouw geen verkeerd plan?
Maar hoe wil je een grens gaan bewaken dan? Alleen al de grens tussen Nederland en België zitten al honderden verharde grensovergangen, en nog even zoveel bospaadjes.quote:Op zondag 20 september 2015 19:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Helaas is dit op termijn onvermijdelijk, maar ik hoop dat de overheden op tijd bijdraaien en doen wat ze moeten doen: Hun burgers beschermen tegen deze invasie en de grenzen weer bewaken.
En alsof de overheid je de kans geeft om mensen weg te knuppelen...quote:Op zondag 20 september 2015 19:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar hoe wil je een grens gaan bewaken dan? Alleen al de grens tussen Nederland en België zitten al honderden verharde grensovergangen, en nog even zoveel bospaadjes.
We hebben de grenzen jarenlang bewaakt he.quote:Op zondag 20 september 2015 19:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar hoe wil je een grens gaan bewaken dan? Alleen al de grens tussen Nederland en België zitten al honderden verharde grensovergangen, en nog even zoveel bospaadjes.
Kijk maar hoe het met de Russische grens is geregeld in de Baltische Staten, daar geldt hetzelfde verhaal.quote:Op zondag 20 september 2015 19:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dat zijn toch geen burgers die dat doen?quote:Op zondag 20 september 2015 19:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Kijk maar hoe het met de Russische grens is geregeld in de Baltische Staten, daar geldt hetzelfde verhaal.
Een hoog hek, er tussenin een kale strook aangeharkt zand. De bospaadjes zullen doodlopen bij de grens. Verharde grensovergangen kunnen gewoon bewaakt worden. Het zijn er trouwens geen 'honderden'. Alleen Baarle wordt ingewikkeld, maar daar zullen dan ook de meeste wegen doodlopen.
Het meest lastige is dat eurofielen vaak bewust gebouwen of verkeerspleinen voor de lol op de grens hebben gezet. Die zouden gesloopt moeten worden.
Ik heb het nu over door de overheid bewaakte grenzen.quote:Op zondag 20 september 2015 19:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat zijn toch geen burgers die dat doen?
Maar dat was destijds niet bedoeld om bewust mensen buiten te houdenquote:Op zondag 20 september 2015 19:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
We hebben de grenzen jarenlang bewaakt he.
Nee maar je gaf eerder dat voorbeeld in Duitsland wat je wel een goed idee lijkt. En dat het onvermijdelijk is dat 'het volk' de grenzen zelf gaan bewaken als de overheid niet bijdraait.quote:Op zondag 20 september 2015 19:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik heb het nu over door de overheid bewaakte grenzen.
Burgers kunnen het nooit zo effectief doen, want zij mogen niet zomaar een hek oprichten en verkeer tegenhouden.
Dat is natuurlijk alles behalve ideaal, en vooral als om statement te maken of als er geen andere mogelijkheid is. Je kunt gewoon met groepjes mensen door het grensgebied lopen en alles wat daar niet hoort te zijn aanhouden.quote:Op zondag 20 september 2015 19:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar je gaf eerder dat voorbeeld in Duitsland wat je wel een goed idee lijkt. En dat het onvermijdelijk is dat 'het volk' de grenzen zelf gaan bewaken als de overheid niet bijdraait.
En ze dan vasthouden ofzo?quote:Op zondag 20 september 2015 19:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk alles behalve ideaal, en vooral als om statement te maken of als er geen andere mogelijkheid is. Je kunt gewoon met groepjes mensen door het grensgebied lopen en alles wat daar niet hoort te zijn aanhouden.
Het verschil is alleen dat de gebieden daar vrijwel onbewoond zijn, dat is hier wel anders. En het is echt niet alleen Baarle waar het ingewikkeld is. Zeg maar dat stuk tussen ongeveer Bergen op Zoom en Turnhout ligt letterlijk bezaaid met allerlei grensovergangen. Vaak is er niet eens meer de moeite gedaan om er borden te plaatsen omdat een weg dan net een kilometer door het andere land loopt.quote:Op zondag 20 september 2015 19:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Kijk maar hoe het met de Russische grens is geregeld in de Baltische Staten, daar geldt hetzelfde verhaal.
Een hoog hek, er tussenin een kale strook aangeharkt zand. De bospaadjes zullen doodlopen bij de grens. Verharde grensovergangen kunnen gewoon bewaakt worden. Sommige van die verharde grensovergangen, met weinig verkeer, zullen gewoon geblokkeerd worden. Het zijn er trouwens geen 'honderden'. Alleen Baarle wordt ingewikkeld, maar daar zullen dan ook de meeste wegen doodlopen.
Het meest lastige is dat eurofielen vaak bewust gebouwen of verkeerspleinen voor de lol op de grens hebben gezet. Die zouden gesloopt moeten worden.
Dat is het gevolg van Schengen. Dat alles doorloopt. In een land met bewaakte grenzen lopen de meeste van die wegen gewoon dood. Stoppen met Schengen betekent een beperking van het aantal overgangen.quote:Op zondag 20 september 2015 19:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat de gebieden daar vrijwel onbewoond zijn, dat is hier wel anders. En het is echt niet alleen Baarle waar het ingewikkeld is. Zeg maar dat stuk tussen ongeveer Bergen op Zoom en Turnhout ligt letterlijk bezaaid met allerlei grensovergangen. Vaak is er niet eens meer de moeite gedaan om er borden te plaatsen omdat een weg dan net een kilometer door het andere land loopt.
Het is volgens mij ook een historisch gevolg. Die grens tussen Nederland en België is nooit echt zwaarbewaakt geweest, enkel tijdens WOI.quote:Op zondag 20 september 2015 19:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van Schengen. Dat alles doorloopt. In een land met bewaakte grenzen lopen de meeste van die wegen gewoon dood. Stoppen met Schengen betekent een beperking van het aantal overgangen.
In deze situatie moet dat wel. Als de illegalen wegblijven (als gevolg van een sterk Europa) dan kunnen de controles minder intensief. Wat ook een optie is, is een afspraak om de grenscontroles van Nederland, België en Luxemburg gezamenlijk te doen, omdat het hele kleine landen zijn. Maar dan moet er wel een zeer zware bewaking zijn aan de Franse grens.quote:Op zondag 20 september 2015 19:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is volgens mij ook een historisch gevolg. Die grens tussen Nederland en België is nooit echt zwaarbewaakt geweest, enkel tijdens WOI.
honden trainen om vluchtelingen te ruiken, zit altijd een luchtje aanquote:Op zondag 20 september 2015 19:32 schreef Fer het volgende:
maar wat wil je gaan doen aan de grens? Iedere auto controleren, mensen uit laten stappen, honden erin?
Ben al vaak genoeg de Kroatische grens overgestoken op vakantie, over algemeen kun je zo doorrijden, ze houden hooguit je paspoort een paar tellen vast.
Je zou dan de inkomende stroom onder handen moeten nemen. Wat NL verlaat boeit niet zo. Met name bestelbusjes, zeil-vrachtwagens en vrachtwagens die een container vervoeren, alles waar veel mensen in vervoerd zou kunnen worden moet je dan controleren. Fysiek, of met x-ray. Nadeel: tijdrovend, files en het gevaar dat de internationale handel stil komt te liggen. Rotterdam (amsterdam heeft trouwens ook een redelijk grote haven) verliest veel containers om op die manier uit te voeren.quote:Op zondag 20 september 2015 19:32 schreef Fer het volgende:
maar wat wil je gaan doen aan de grens? Iedere auto controleren, mensen uit laten stappen, honden erin?
Ben al vaak genoeg de Kroatische grens overgestoken op vakantie, over algemeen kun je zo doorrijden, ze houden hooguit je paspoort een paar tellen vast.
Ja dat gaat helpen, YMCA inzetten tegen 100den vluchtelingen bij de grens van Oostenrijkquote:Op zondag 20 september 2015 17:04 schreef Nintex het volgende:
Werkt goed die grenscontroles in Oostenrijk:
In Finland laten ze de eigen kinderen alleen achter op stations:
http://www.hs.fi/kotimaa/a1442712936786?ref=hs-prio-A1
Wat een verrijking al deze IT specialisten in wording.
Ja hoor maar dan vooral via de mainstream media dat links wordt genoemd. Mensen die zeiden dat een droom is uitgekomen, ook mensen die blij zeiden te zijn dat ze geen kogels meer van IS om de oren kregen etc. Maar het is redelijk summier, aan de andere kant is het ook maar net hoe je er tegenaan wil kijken denk ik.quote:Op zondag 20 september 2015 22:36 schreef Physsic het volgende:
Worden er trouwens wel 'ns beelden getoond van echte vluchteling, die ook aangeven blij te zijn dat ze een veilig land hebben bereikt?
Er zijn al diverse beelden opgedoken waar migranten meer geld, beter eten, luxere opvang eisen. Waar ze zich agressief gedragen en politie mishandelen. Rapporten en cijfers van recente AZC's duiken op over verkrachtingen van vrouwen en kinderen, gedwongen prostitutie en steekpartijen.
Er zullen vast wel goede, dankbare mensen tussenzitten, maar ik heb er nog geen beelden van gezien.
De enige beelden die de algemene media heeft waarmee ze kunnen proberen sympathie op te wekken, zijn beelden over krijsende vrouwen en kinderen.
Op radio 1 waren deze week wat reportages. Onder andere een Iraakse arts of verpleegkundige, die hier na 3 jaar weer aan de slag kon als arts assistent. Sprak keurig Nederlands met een arabisch accent. Hij klaagde vooral dat de formaliteiten zo lang duurden voordat ie aan het werk mocht en hij graag wat terug wilde doen voor ons.quote:Op zondag 20 september 2015 22:36 schreef Physsic het volgende:
Worden er trouwens wel 'ns beelden getoond van echte vluchteling, die ook aangeven blij te zijn dat ze een veilig land hebben bereikt?
Er zijn al diverse beelden opgedoken waar migranten meer geld, beter eten, luxere opvang eisen. Waar ze zich agressief gedragen en politie mishandelen. Rapporten en cijfers van recente AZC's duiken op over verkrachtingen van vrouwen en kinderen, gedwongen prostitutie en steekpartijen.
Er zullen vast wel goede, dankbare mensen tussenzitten, maar ik heb er nog geen beelden van gezien.
De enige beelden die de algemene media heeft waarmee ze kunnen proberen sympathie op te wekken, zijn beelden over krijsende vrouwen en kinderen.
Ik ben vanmiddag even naar het park gegaan, want het was lekker weer. Stukje gelopen, en toen ik terug naar huis ging mezelf getrakteerd op een milkshake.quote:Op zondag 20 september 2015 22:36 schreef Physsic het volgende:
Relaxt muziekje erbij. Wat een stroom mensenquote:Op maandag 21 september 2015 00:56 schreef Eufonie het volgende:
Asyl Österreichisches Grenzgebiet Sturm auf Germanien. Asylanten fluten Deutschland. (20-09-2015)
De tering.quote:Op maandag 21 september 2015 00:56 schreef Eufonie het volgende:
Asyl Österreichisches Grenzgebiet Sturm auf Germanien. Asylanten fluten Deutschland. (20-09-2015)
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKCN0RK0HL20150920quote:Poll sees rising support for France's Le Pen in northern local election
France's far-right National Front party leader Marine Le Pen is expected to dominate in the first round of local elections in the northern region of Nord-Pas-de-Calais in December, mustering 40 percent support, according to a poll on Sunday.
The latest survey by pollster Odoxa indicates an increase in voting intentions for the far-right movement in one of France's poorest regions. Another survey in June by OpinionWay showed 32 percent support for Le Pen in the first round and 37 percent in the second.
The Odoxa poll showed Le Pen would secure 36 to 37 percent of the ballot in the first round, well ahead of 26 percent for the conservative Les Republicains party, with the ruling Socialist party (PS) in third place with 19 to 21 percent, according to current intentions.
Le Pen would win the election in the second round with 39 percent of votes, the poll showed. The region is currently run by the PS.
The poll result is a further setback for the PS, which has lost in every major election - local or European - since president Francois Hollande came to power in 2012.
Le Pen is expected to be the National Front candidate for presidential elections in 2017. In the 2012 presidential election, she came third behind Hollande and former president Nicolas Sarkozy.
Her rising popularity in Nord-Pas-de-Calais could be related to the region's high unemployment rate, which has surpassed the national average in recent years.
The National Front has also rallied strong support in France since 1995 on the back of the country's low economic growth and rising defiance against mainstream parties.
An overwhelming proportion of National Front supporters are opposed to welcoming migrants and refugees, although a recent poll showed French public opinion had swung to majority support for an intake of more migrants from war zones like Syria.
Niets aan de hand mensen! Gaat u rustig slapen.quote:
Wat een boefjes tochquote:Op maandag 21 september 2015 01:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Niets aan de hand mensen! Gaat u rustig slapen.
Edit: filmpje schijnt uit 2011 te komen. Rellen tussen antifa en politie![]()
Ik vond het al een beetje vreemd dat de meesten allemaal in het zwart gekleed warenquote:Op maandag 21 september 2015 01:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Niets aan de hand mensen! Gaat u rustig slapen.
Edit: filmpje schijnt uit 2011 te komen. Rellen tussen antifa en politie![]()
Ramptoeristquote:Op maandag 21 september 2015 01:49 schreef Tijn het volgende:
Nou, ik ben vandaag van Italië via Oostenrijk en Duitsland naar Nederland gereden. Kheb geen grenscontrole (of immigrant for that matter) gezien
Ze kreeg al een hoop kritiek na die uitnodiging.quote:Op maandag 21 september 2015 10:09 schreef praadje het volgende:
Even een kanttekening, Merkel nodigde ze toch uit, dan vind ik ook dat Duitsland ze moet opnemen en niet de rest van Europa dwingen. Gekke Merkel
Die hebben meestal ook geen auto.quote:Op maandag 21 september 2015 01:49 schreef Tijn het volgende:
Nou, ik ben vandaag van Italië via Oostenrijk en Duitsland naar Nederland gereden. Kheb geen grenscontrole (of immigrant for that matter) gezien
Dat is anders wel een vrij racistische en xenofobe kanttekeningen hoor!quote:Op maandag 21 september 2015 10:09 schreef praadje het volgende:
Even een kanttekening, Merkel nodigde ze toch uit, dan vind ik ook dat Duitsland ze moet opnemen en niet de rest van Europa dwingen. Gekke Merkel
Gezien de politie-uniformen (Policija) is het in Kroatië.quote:Op maandag 21 september 2015 13:34 schreef Pistol_Pete het volgende:
Iemand enig idee welke grenspost nu te zien is bij de livestream? Kroatie?
Het lijkt een stuk gecontroleerder te gaan nu.
twitter:BerkleyBearNews twitterde op maandag 21-09-2015 om 17:12:27Hungarian army given right to use weapons against migrants http://t.co/mJENrhiPfU reageer retweet
Wat een domme titel. De titel doet vermoeden dat ze met machine geweren de vluchtelingen aan de grens gaan neermaaien, als je het artikel leest krijgen ze toestemming om rubberen kogels, rookbommen en eventueel andere soortgelijke niet-dodelijke wapens te gebruiken om de grens te verdedigen.quote:Op maandag 21 september 2015 19:14 schreef Physsic het volgende:
Wapensss.twitter:BerkleyBearNews twitterde op maandag 21-09-2015 om 17:12:27Hungarian army given right to use weapons against migrants http://t.co/mJENrhiPfU reageer retweet
Tsja de media blazen alles aan de lopende band op. Altijd alles wat een journalist verteld met flinke korrel zout nemen en dan nog blijkt er vaak weinig van te kloppen. Dingen uit t verband trekken, overdrijven. De helft van t verhaal vertellen asl dat beter klinkt enz... dat hoort bij het werk van een goede journalist.quote:Op maandag 21 september 2015 20:12 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wat een domme titel. De titel doet vermoeden dat ze met machine geweren de vluchtelingen aan de grens gaan neermaaien, als je het artikel leest krijgen ze toestemming om rubberen kogels, rookbommen en eventueel andere soortgelijke niet-dodelijke wapens te gebruiken om de grens te verdedigen.
quote:PYD: Syrian refugee tripped by Hungarian journalist was member of radical al-Nusra Front
LONDON—The Syrian refugee who was tripped by a Hungarian camerawoman earlier this month was a member of the radical al-Nusra Front and fought the Kurds on many fronts in Syria, the Democratic Union Party (PYD) said Saturday.
The video footage of Osama Abdul Mohsen being kicked by a camerawoman on the Hungary-Serbia border went viral and prompted uproar around the world.
Abdul Mohsen later landed in Spain where he was offered a job and welcomed by Real Madrid football club including famous footballer Cristiano Ronaldo.
However, the Kurdish group PYD alleged in its official media that Abdul Mohsen had fought alongside the Nusra Front before leaving Syria with his family in the spring of 2015.
Furthermore, the PYD claimed that Abdul Mohsen was involved in the violent suppression of Kurdish riots in the city of Qamishlo in 2004 following a football match were more than 50 Kurds were killed by the Syrian security forces.
Abdul Mohsen was the coach of al-Fatwa club in Deir Ez Zor from 2004-2010.
The PYD said that he was an instigator behind the violence after the football match between al-Fatwa and Qamishlo’s Jihad club.
The PYD published a picture of Abdul Mohsen from his Facebook page before closing it down earlier this year where he identifies himself as a member of the Nusra Front, adding that he had fought the Kurds near Amudeh, Serekaniye and Afrin
Loopt al een topic over, is verder geen bewijs voor behalve een claim van de PYD zonder bewijsmateriaal. Weinig interessant dus.quote:Op dinsdag 22 september 2015 07:55 schreef Toga het volgende:
Volgens de PYD was de poot-gelichte Abdul Mohsen lid van Al Nusra.
[..]
[ afbeelding ]
Binnendoor naar Plzen en dan de snelweg pakken?quote:Op donderdag 24 september 2015 09:54 schreef Apekoek het volgende:
Hoe staan de grenscontrolles er nu nog voor?
Ik moet vandaag namelijk vanuit Wenen naar Nederland rijden. Zag op de heen weg een enorme file bij Passau (grensstadje duitsland oostenrijk, 10km midden in de nacht) dit zal dus ook gelden voor bij Salzburg.
Kan ik dan het beste via Tsjechie rijden of toch wel gewoon via een binnen weg van Oostenrijk richting Duitsland?
Iemand een kaartje met updated grenscontrolles? Google maps doet het maar matig, geeft veel verkeer niet aan.
Zou dat beter zijn dan via Praag naar Dresden?quote:Op donderdag 24 september 2015 10:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Binnendoor naar Plzen en dan de snelweg pakken?
quote:Tsjechië wil coalitiemacht voor bewaking Hongaarse grens
Tsjechië wil samen met Polen, Slowakije en Hongarije een militaire coalitie vormen die honderden militairen moet leveren voor de bewaking van de Hongaarse grens met Servië en Kroatië. Zo willen zij de stroom migranten en vluchtelingen een halt toeroepen die via Hongarije de EU binnen willen komen.
"Onze regering is bereid Hongarije te helpen bij het beschermen van de Schengen-grens. Wij stellen een gezamenlijke V4 actie voor", twitterde de Tsjechische premier Bohuslav Sobotka vandaag. De gezamenlijke 'grensmacht' zou minstens enkele maanden ingezet worden.
De vier landen hebben zich de afgelopen maanden grote tegenstanders getoond van een verplichte verdeling van vluchtelingen over Europa. Polen ging alsnog akkoord met de quota die Brussel aan elk EU-land oplegde. De andere drie verzetten zich daar nog steeds tegen.
De vier landen, verenigd in de Visegrad-groep, vinden dat de grenzen beter moeten worden bewaakt en dat er harder moet worden opgetreden tegen mensensmokkelaars. Met het voorstel van Sobotka lijkt Tsjechië dit nu ook handen en voeten te willen geven.
De Hongaarse grens was afgelopen zomer de belangrijkste poort naar Europa voor tienduizenden vluchtelingen en migranten. Boedapest plaatste hekwerken en prikkeldraad op de grens met Servië. Aan de Kroatische kant wordt nu ook zo'n grensafscheiding gebouwd.
http://nos.nl/artikel/206(...)hongaarse-grens.html
quote:Op maandag 21 september 2015 19:48 schreef Fer het volgende:
Ik zag net een Duitse taxi richting Amsterdam rijden, zou daar ook een asielzoeker in zitten?
Als jij 8000 euro betaalt voor een reis en je krijgt niet wat er is beloofd ga jij toch ook klagen? Ik wacht nog op een programma van Albero Stegeman, "redt mijn asieltrip" de meeste van deze mensen zijn ten eerste niet onbemiddeld, ten 2e komt maar een klein deel uit Syrie en heeft een groot deel valse paspoorten. Ten 3e zijn het geen vluchtelingen, ik vind het stuitend dat er nog steeds categorisch over "vluchtelingen" wordt gesproken op de journaals , terwijl dat het niet zijn. Stukje valse staatspropaganda.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:24 schreef banaantjeEE het volgende:
Vreemd dat we nog maar weinig horen over deze crisis in het nieuws... Lijkt of alles is opgelost!
Ik las onlangs een artikel waarbij de schrijver vermeldde dat het toch zo raar is dat deze vluchtelingen in het bezit zijn van Iphones, Smartphones etc. Ook, eens aangekomen in een land, hebben ze nog duizenden euro's om ritten via taxi's te betalen.
Dit allemaal, naast de kritiek dat ze hebben op het voedsel etc.
Die recensies op sites als Zoover zijn altijd prachtig om te lezen van Nederlandse gelukszoekers aan een Costa. Klagen dat de cola van het hotel geen echte Coca Cola zou zijn. Dat soort kopzorgenquote:Op zondag 4 oktober 2015 11:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Als jij 8000 euro betaalt voor een reis en je krijgt niet wat er is beloofd ga jij toch ook klagen? Ik wacht nog op een programma van Albero Stegeman, "redt mijn asieltrip" de meeste van deze mensen zijn ten eerste niet onbemiddeld, ten 2e komt maar een klein deel uit Syrie en heeft een groot deel valse paspoorten. Ten 3e zijn het geen vluchtelingen, ik vind het stuitend dat er nog steeds categorisch over "vluchtelingen" wordt gesproken op de journaals , terwijl dat het niet zijn. Stukje valse staatspropaganda.
Oh ja wacht, want de benaming, maakt zoveel uit voor de discussie... asielzoeker, vluchteling,...quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Als jij 8000 euro betaalt voor een reis en je krijgt niet wat er is beloofd ga jij toch ook klagen? Ik wacht nog op een programma van Albero Stegeman, "redt mijn asieltrip" de meeste van deze mensen zijn ten eerste niet onbemiddeld, ten 2e komt maar een klein deel uit Syrie en heeft een groot deel valse paspoorten. Ten 3e zijn het geen vluchtelingen, ik vind het stuitend dat er nog steeds categorisch over "vluchtelingen" wordt gesproken op de journaals , terwijl dat het niet zijn. Stukje valse staatspropaganda.
Migrant....quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:58 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Oh ja wacht, want de benaming, maakt zoveel uit voor de discussie... asielzoeker, vluchteling,...
Iedereen gebruikt in de discussie de term die hij/zij het prettigst vindt. En we snappen elkaar dan ook. Mensen die zich daar aan storen kiezen daar zelf voor. Zou zelf die negatieve energie aan iets leuks besteden. Maar ja, ieder zijn keuze.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:58 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Oh ja wacht, want de benaming, maakt zoveel uit voor de discussie... asielzoeker, vluchteling,...
twitter:HaraldDoornbos twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 12:59:17Media lijkt uitgekeken op migrantenverhaal. Maar aantal blijft hoog, in laatste 33uur 9187 mensen via Kroatie in EU. https://t.co/uO7otp2sAj reageer retweet
Chantage in de zuiverste vormquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:04 schreef Ryan3 het volgende:
Erdogan heeft in Brussel gezegd dat-ie wel extra vluchtelingen op wil nemen, maar dan moeten de gesprekken over toetreding van Turkije tot de EU snel weer beginnen en moeten Turken volledig vrij reizen krijgen binnen de EU (dus zonder visa)....
Dus ja, daar zullen de eurocraten dan wel aan toegeven... sws hun natte droom.
Bron: http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |