abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156214304
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 02:43 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja, ik snap die hele hype zooi ook niet eigenlijk. Nu zijn er een aantal wolbollen geweest die nu met een Pakistaans gezin op zolder zitten.

Ik weet niet hoor, maar bezoek en vis blijven drie dagen fris. Hebben die mensen dat wel begrepen? Je hebt er gewoon een adoptie-gezin bij ineens. Misschien worden die drie dagen drie weken, maar op een gegeven moment ben je dat geparasiteer toch gewoon helemaal spuugzat?
Los van dat kun je niet de halve wereld helpen. En als je ééntje helpt, dan moet je de rest ook helpen. Dat gaat dus niet.
pi_156214307
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 02:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Landen moeten in eerste plaats aan hun eigen volk denken. Helaas voor de economische vluchteling in kwestie. Vluchten is niet uit een catalogus een verzorgingsstaat naar keuze uitzoeken.
Waarom? Als dat zo was, waarom valt Assad zijn eigen volk dan aan met chemise wapens?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 19 september 2015 @ 02:45:05 #53
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156214313
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2015 02:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoezo economisch vluchteling? Op het moment dat je een menswaardig bestaan wilt ben je economisch vluchteling? Of alleen als je het beter wilt hebben dan je had?

Stel, je hebt niet die ene hoogopgeleide ingenieur in Syrië te pakken. Die verdient daar $ 8000,- per maand. Zijn familie wordt gepakt door IS, onthoofd, en hij vlucht naar Nederland, omdat hij denkt daar weer iets te kunnen gaan doen behalve in een tentenkamp zitten. Hij krijgt een uitkering. Is deze man een economisch vluchteling?
Ja, want hij zat in dat tentenkamp. Daar was geen accuut gevaar. De zoektocht naar een beter leven noemen we tegenwoordig ook wel gelukszoeker. Een synoniem voor economisch vluchteling.

Kijk ik zeg ook niet dat het tentenkamp ideaal is en matcht met je opleidingsniveau. Maar dat is in geval van leven en dood nou niet echt aan de orde. Je hebt de onderste laag van de Maslow piramide gefixed. De rest moet je zelf zien te doen, en dan niet door achterin een vrachtwagen te gaan zitten. Bouw daar een mooi zwembad of zo en gaat daar een barretje runnen.
pi_156214314
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2015 02:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoezo economisch vluchteling? Op het moment dat je een menswaardig bestaan wilt ben je economisch vluchteling? Of alleen als je het beter wilt hebben dan je had?

Stel, je hebt niet die ene hoogopgeleide ingenieur in Syrië te pakken. Die verdient daar $ 8000,- per maand. Zijn familie wordt gepakt door IS, onthoofd, en hij vlucht naar Nederland, omdat hij denkt daar weer iets te kunnen gaan doen behalve in een tentenkamp zitten. Hij krijgt een uitkering. Is deze man een economisch vluchteling?
Die heeft gewoon enorm veel pech. Het asielbeleid is bedoeld om mensen in acuut levensgevaar veiligheid te bieden. Het is onmogelijk om iedereen schadeloos te stellen. De fictieve persoon in jouw (extreme) voorbeeld heeft gewoon pech, maar het vluchtelingen verdrag voorziet niet in een oplossing voor deze gevallen.
pi_156214326
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2015 02:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom? Als dat zo was, waarom valt Assad zijn eigen volk dan aan met chemise wapens?
Zojuist sprak je een forumlid aan op taalfouten, maar nu maak je er zelf ook een.
Verder begrijp ik deze post totaal niet.
pi_156214327
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 02:45 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja, want hij zat in dat tentenkamp. Daar was geen accuut gevaar. De zoektocht naar een beter leven noemen we tegenwoordig ook wel gelukszoeker. Een synoniem voor economisch vluchteling.

Kijk ik zeg ook niet dat het tentenkamp ideaal is en matcht met je opleidingsniveau. Maar dat is in geval van leven en dood nou niet echt aan de orde. Je hebt de onderste laag van de Maslow piramide gefixed. De rest moet je zelf zien te doen, en dan niet door achterin een vrachtwagen te gaan zitten. Bouw daar een mooi zwembad of zo en gaat daar een barretje runnen.
Hij heeft geen beter leven, want hij had een beter leven in Syrië. Hij zoekt gewoon de mogelijkheid tot het opbouwen van een ander leven. Als dat niet mogelijk is zijn alle mensen die vluchten voor Assad of IS alsnog slachtoffers, aangezien ze niks meer kunnen dan zitten en wachten. Dat is geen leven.
pi_156214331
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 02:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zojuist sprak je een forumlid aan op taalfouten, maar nu maak je er zelf ook een.
Verder begrijp ik deze post totaal niet.
Je hebt gelijk. Excuus. Ik ga nu slapen, het is duidelijk te laat. Tot morgen, heren.
  zaterdag 19 september 2015 @ 02:47:59 #58
440653 BarryOSeven
pi_156214334
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2015 02:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hij heeft geen beter leven, want hij had een beter leven in Syrië. Hij zoekt gewoon de mogelijkheid tot het opbouwen van een ander leven. Als dat niet mogelijk is zijn alle mensen die vluchten voor Assad of IS alsnog slachtoffers, aangezien ze niks meer kunnen dan zitten en wachten. Dat is geen leven.
Moet hij 's nachts wakker liggen omdat hij elk moment vermoord kan worden? Nee dat hoeft hij niet, want hij ligt in een tent, en morgen heeft hij eten.

Dat is beter. Hij heeft daar geen salaris van 8k maar wel voer en veiligheid. De rest is, zoals JanLul al zei, gewoon dikke vette boeren pech.
pi_156214338
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2015 02:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar dat is niet op te lossen. Enige mogelijkheid om dit leed te beperken is ingrijpen in Syrië, zodat die mensen snel terug kunnen. Ze naar Europa toehalen is voor die mensen wellicht een oplossing, maar dan scheep je Europeanen op met ellende. Aangezien het belang van Europa boven alles gesteld moet worden (de enige die onze belangen behartigen kan zijn wij zelf), moeten we dat niet doen. Kiezen voor Europa betekent gewoon hard zijn voor asielzoekers met inachtneming van de verdragen (Japanse methode).
pi_156214343
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 september 2015 02:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Excuus. Ik ga nu slapen, het is duidelijk te laat. Tot morgen, heren.
Ik vind het niet erg dat je een spelfout maakt. Kan iedereen gebeuren, zeker op dit tijdstip. Alleen je viel er iemand op aan, en dat vind ik wat flauw.
pi_156214351
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 september 2015 02:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, ik merk wel iets als 'dirrigeren' op, maar verhevenen mis ik. Daar ging mijn eerste post over.
Zoals ik al zei was dat gewoon een andere zin die ik toen kennelijk half gewist had. :6

Godverdomme, als Ludachrist de Taalnazi iedere vrijdag- en zaterdagnacht de wacht gaat houden... Wij, Vikingen en barbaren, zijn wat minder helder op bepaalde dagen en tijden van de week. ;(
pi_156214503
Citaat uit een artikel van Daily News Hungary van vanmiddag, voordat de asielzoekers vertrokken vanaf de Kroatisch-Hongaarse grens:"This is worse than Bashar al-Assad" :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Geenfrietmaarpatat op 19-09-2015 03:34:49 ]
Leipe shit ouwe
  zaterdag 19 september 2015 @ 03:38:04 #63
269692 Divje
brr brr patapim
pi_156214547
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 03:26 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Citaat uit een artikel van Daily News Hungary van vanmiddag, voordat de asielzoekers vertrokken vanaf de Kroatisch-Hongaarse grens:"This is worse than Bashar al-Assad" :')

[ afbeelding ]
Jezus :') draai dan lekker om als die Assad toch niet zo'n verkeerde was. man man man.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 19 september 2015 @ 03:39:48 #64
440653 BarryOSeven
pi_156214554
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 03:38 schreef Divje het volgende:

[..]

Jezus :') draai dan lekker om als die Assad toch niet zo'n verkeerde was. man man man.
Krijg een beetje het idee dat die mensen echt geen flauw idee hebben dat we ze niet alles wat ze dromen kunnen bieden. Als die smokkelaars zeggen: Ja kom mee man, daar krijg je alles gratis, gewoon gaan zeggen wat je wilt en je krijgt het. En zij geloven dat. Ja dan is dit wel een deceptie ja.
  zaterdag 19 september 2015 @ 03:54:09 #65
269692 Divje
brr brr patapim
pi_156214598
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 03:39 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Krijg een beetje het idee dat die mensen echt geen flauw idee hebben dat we ze niet alles wat ze dromen kunnen bieden. Als die smokkelaars zeggen: Ja kom mee man, daar krijg je alles gratis, gewoon gaan zeggen wat je wilt en je krijgt het. En zij geloven dat. Ja dan is dit wel een deceptie ja.
Dat is wel te zien op verscheidene video's die hier gepost zijn idd :Y
Er is die mensen letterlijk wijs gemaakt dat ze recht hebben op een woning, geld, zorg en weet ik veel, enige wat ze daarvoor hoeven te doen is dat land binnen komen en asiel aanvragen.

Eigenlijk kan ik dan ergens nog wel begrijpen dat ze dan gefrustreerd raken daar aan die grenzen. Maar het daaropvolgend gedrag slaat weer helemaal nergens op. Stuur een sms of app naar je kameraden dat je voorgelogen bent door zo'n smokkelaar en lynch 'm ipv die Oostblok-politie te bekogelen denk ik dan :')
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 19 september 2015 @ 08:34:59 #66
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156215203
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 01:08 schreef Mani89 het volgende:

[..]

_O_ _O_ _O_
LOL en dan die muziek er bij ! _O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156215215
VTMNIEUWS twitterde op zaterdag 19-09-2015 om 07:55:55 Sloveense politie zet traangas in om asielzoekers uiteen te drijven. http://t.co/UVkN9xJrar http://t.co/aLOBfUGq3o reageer retweet
pi_156215606
Echt? Gaan jullie daar nu over discussiëren?

Dergelijke non-reacties zijn super irri voor lurkers die gewoon nieuws willen lezen. Doe dat lekker per pm.
  zaterdag 19 september 2015 @ 09:53:32 #70
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_156215878
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 00:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Een enorme baas, een burgemeester met ballen _O_
Dat google maps stukje :') _O-
graag op anoniem
pi_156216084
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 09:53 schreef topdeck het volgende:

[..]

Dat google maps stukje :') _O-
Haha dat plaatje van Google Maps.
pi_156216252
Weet iemand wat er uiteindelijk is gebeurd met de mensen bij de Turkse grens?
pi_156216375
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 02:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Dat is een feit.
Probleem is dat de pro-immigratie mensen van mening zijn dat geen mens illegaal is en derhalve overal een plek kan opeisen. Daar is geen discussie tegen te voeren.
Het probleem van deze mensen is dat het al misgaat bij het denken en de taal:
Mensen zijn idd niet illegaal, maar de reden is eenvoudig, nl. een taalkundige: illegaliteit is van toepassing op situaties of handelingen. Dus mensen die van buiten de EU binnentrekken kunnen best een illegale daad verrichten en de toestand "buitenlander in de EU" is illegaal.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_156216455
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:25 schreef Yasmin23 het volgende:
Weet iemand wat er uiteindelijk is gebeurd met de mensen bij de Turkse grens?
Ik weet niet waar het over gaat, maar ik lees wel dat de migranten bij de Turkse grens in hongerstaking zijn gegaan.
Bulgarije stuurt 1000 soldaten naar de Turkse grens toe.

[En ik lees dat er wordt gezegd dat je als land beter geen Turkse vliegtuigen kan laten laten, wegens Afrikaanse migranten?? ]
pi_156216512
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:39 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik weet niet waar het over gaat, maar ik lees wel dat de migranten bij de Turkse grens in hongerstaking zijn gegaan.

[En ik lees dat er wordt gezegd dat je als land beter geen Turkse vliegtuigen kan laten laten, wegens Afrikaanse migranten?? ]
Ja gaat om die grens. Mensen kwamen wederom weer over een snelweg aangelopen en de Turken hadden daar een grens gezet. Maar ze zitten er nog steeds dus? Herhaling van de grens bij Servië :P.

En bedoel je dat je beter geen Turkse vliegtuigen kan laten landen omdat er Afrikaanse migranten mee reizen?
pi_156216592
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:39 schreef Physsic het volgende:

[..]

Een boycot van Turkse vliegtuigmaatschappijen bedoel je? :o Waar heb je dat gehoord/gelezen?
pi_156216609
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 03:38 schreef Divje het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel: Ze zijn gewend om ontvangen te worden door een groep juichende en zingende mensen met spandoeken "Welcome refugees" en teddyberen. Als er dan een land is dat zeer terecht niet gediend is van hun komst dan valt dat wel even tegen. Ik hoop dat de boodschap duidelijk is. Hongarije ^O^

(FOK!, kunnen we een w/ met de Hongaarse driekleur krijgen)

[ Bericht 0% gewijzigd door JanKorteachternaam op 19-09-2015 11:00:51 ]
pi_156216639
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 00:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Een enorme baas, een burgemeester met ballen _O_
Beelden in de stijl van Riefenstahl ^O^

En dan die slotopmerking: Hungary is a bad choice. Ásotthalom is the worst. _O_

En dan moeten wij het doen met zakken hooi zoals Jozias van Aartsen.
pi_156216733
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:34 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het probleem van deze mensen is dat het al misgaat bij het denken en de taal:
Mensen zijn idd niet illegaal, maar de reden is eenvoudig, nl. een taalkundige: illegaliteit is van toepassing op situaties of handelingen. Dus mensen die van buiten de EU binnentrekken kunnen best een illegale daad verrichten en de toestand "buitenlander in de EU" is illegaal.
Klopt, maar dat noemen we "illegaal". Woorden kunnen in verschillend verband gebruikt worden, net zoals het werkwoord "katten" niets te maken heeft met harige beesten. En als we zeggen dat iemand met een chagrijnig karakter "gauw aangebrand is" dan snappen we ook allemaal wel dat hij niet in de brand heeft gestaan. Op dat punt houden geen "mens is illegaal"-activisten zich van de domme.
Noem het dan "asielzoeker". Maar het woord "vluchteling" of zelfs "oorlogsvluchteling" gebruiken is gewoon misleiding.
pi_156217181
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een boycot van Turkse vliegtuigmaatschappijen bedoel je? :o Waar heb je dat gehoord/gelezen?
Nee, ik wist niet precies wat er bedoeld werd.

Hier is een volledige artikel.
Staat trouwens een heel mooi kaartje bij met de locaties waarop vluchtelingen zijn overleden tijdens hun tocht. Locaties zijn opklikbaar voor extra info.

http://www.telegraph.co.u(...)rican-migration.html

Er staat trouwens een stukje in over het makkelijk krijgen van een visum, maar daar blijkt iets niet aan te kloppen.
pi_156217457
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, ik wist niet precies wat er bedoeld werd.

Hier is een volledige artikel.
Staat trouwens een heel mooi kaartje bij met de locaties waarop vluchtelingen zijn overleden tijdens hun tocht. Locaties zijn opklikbaar voor extra info.

http://www.telegraph.co.u(...)rican-migration.html

Er staat trouwens een stukje in over het makkelijk krijgen van een visum, maar daar blijkt iets niet aan te kloppen.
Weer een zorgelijke ontwikkeling erbij, mocht Turkije de zwarte Piet toegespeeld krijgen (terecht of onterecht, dat moet de toekomst uitwijzen.) Bedankt voor de link, interessant leesvoer ^O^
  zaterdag 19 september 2015 @ 11:51:28 #82
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_156217505
Deze video legt overigens het bizarre beleid van Merkel wel goed uit in een notendop:

pi_156217517
quote:
Meteen ook de reden dat we steeds van die jankfoto's krijgen in de kranten. Ze duwen hun kinderen en vrouwen naar voren om zo van die lekkere zielige plaatjes te krijgen. Check dan rond 0:32. Ze duwen dat kind gewoon naar voren in plaats van 'm weg te tillen. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_156217571
Duitsland deelt gratis zorgverzekeringen uit voor de vluchtelingen. Hoe wil je mensen lokken?

Dat terwijl het één grote ongecontroleerde puinhoop is binnen Europa, waar landen steeds meer voor hun eigen hachje kiezen. Zoals die corridor naar Noord-Europese landen.

Voor -en tegenstanders staan lijnrecht tegenover elkaar. Het gaat samenlevingen verdelen.
pi_156217593
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:51 schreef MissionPhailed het volgende:
Deze video legt overigens het bizarre beleid van Merkel wel goed uit in een notendop:

Ah, het beroemde "ga dan zelf maar naar de kerk"-argument. Ja, want het is goed voor de sociale cohesie als je aan de ene kant radicale christenen hebt straks en aan de andere kant radicale moslims. Dat is een recept voor vrede.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_156220705
Gemene politie tegenover een schattige baby

bron: http://www.metronieuws.nl(...)litiemacht-bij-grens
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_156220806
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:55 schreef Elzies het volgende:
Duitsland deelt gratis zorgverzekeringen uit voor de vluchtelingen. Hoe wil je mensen lokken?

Dat terwijl het één grote ongecontroleerde puinhoop is binnen Europa, waar landen steeds meer voor hun eigen hachje kiezen. Zoals die corridor naar Noord-Europese landen.

Voor -en tegenstanders staan lijnrecht tegenover elkaar. Het gaat samenlevingen verdelen.
Ik vond dat nogal een dom nieuwsbericht. Asielzoekers hebben al recht op zorg en vluchtelingen(dus een vergunning) kunnen zich natuurlijk ook verzekeren.

Wellicht bedoelden ze illegalen die met die pas noodzakelijke hulp kunnen krijgen ofzo.
pi_156220991
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:04 schreef maryen65 het volgende:

[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/nyCEil12emOCVorSCH-P8veLGTo=/704x398/smart/http://metronieuws.tcdn.n(...)64515.jpg]afbeelding[/url] ]

Superzielig.
Tranen rollen over mijn wangen nu
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_156221054
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:04 schreef maryen65 het volgende:

[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/nyCEil12emOCVorSCH-P8veLGTo=/704x398/smart/http://metronieuws.tcdn.n(...)64515.jpg]afbeelding[/url] ]

pi_156221192
Montfoort heeft er ook geen zin in.

quote:
Vlaggen in Montfoort tegen vluchtelingen

In Montfoort zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag spandoeken opgehangen tegen de komst van vluchtelingen. De vlaggen hingen bij bruggen over de Hollandse IJssel en in het Stadspark. In de loop van de ochtend zijn ze weggehaald.

Op een brug waren meerderen doeken te zien, met daarop teksten als: sluit de grenzen, eigen volk eerst en refugees not welcome. Ook hing er een Nederlandse vlag met de naam van de plaats erin geschreven.

De groep die ze opgehangen heeft, noemt zichzelf 'Ons Montfoort Vluchtelingenvrij'. Een Facebookgroep van de groep telt meer dan 100 sympathisanten.

Het collge van B en W van Montfoort heeft tegen het COA gezegd dat de gemeente openstaat voor noodhulp, maar dat er nog geen locatie is gevonden.
pi_156221253
In mijn dorp word er morgen een welkomsmars gehouden voor de vluchtelingen. Ben heel benieuwd hoeveel mensen er op komen dagen. Ik hoop 0
pi_156221335
Is er een stream actief op het moment?
pi_156221548
Ongeacht wat ik er zelf van vind, kan de regering toch niet hun ogen blijven sluiten voor wat er onder de inwoners van Nederland leeft.
pi_156221663
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Ongeacht wat ik er zelf van vind, kan de regering toch niet hun ogen blijven sluiten voor wat er onder de inwoners van Nederland leeft.
Natuurlijk wel, het volk komt toch niet in opstand :)
En volgend jaar worden ze gewoon weer herkozen in het nep parlement :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_156221689
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

2017
pi_156221718
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk bang dat dat wel gaat gebeuren en dat er echt grote rellen en rotzooi gaat komen.

Ik ben zelf ook inmiddels om. Ik ben politiek links georiënteerd, heb altijd iets gehad van prima, ontwikkelingshulp is nodig, vluchtelingen moeten opgevangen worden, alles behalve xenofoob. Maar wat je nu ziet en de hoeveelheid mensen die deze kant op komen en het soort mensen, daar schrik ik ook erg van en dat kan echt niet door blijven gaan.

Ik denk ook dat bij heel veel mensen die altijd zo dachten als ik het heel moeilijk is om dit te durven toegeven en zeggen. Dat is not done.
pi_156221938
quote:
Een deel van Nederland is gewoon volkomen doorgedraaid.
pi_156221981
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:33 schreef maryen65 het volgende:
In mijn dorp word er morgen een welkomsmars gehouden voor de vluchtelingen. Ben heel benieuwd hoeveel mensen er op komen dagen. Ik hoop 0
Ik denk dat er aardig wat mensen op af zullen komen. Dat is tegenwoordig ook zij bij andere zaken waar emotie een rol speelt. En het leifst heeft men " een gezicht" voor alle ellende. Dat schijnt enorm te helpen. Klap op de vuurpijl was wel een VRESELIJK ontvangstlied op een school trouwens.
  zaterdag 19 september 2015 @ 16:23:03 #99
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_156222119
Tsjechië: als vluchtelingenquotum er komt, vechten we dat juridisch aan

BUITENLAND Als de lidstaten van de Europese Unie besluiten tot het verplicht verspreiden van asielzoekers, gaat Tsjechië dat quotum aanvechten bij het Europese gerechtshof. Dat heeft vicepremier Pavel Belobradek aangekondigd in de Tsjechische krant Pavel, meldt persbureau AFP.

“Het zal moeilijk zijn om tegen onze wil in te gaan. Dat zal uitmonden in een juridisch gevecht.”

Tsjechië is een van de Oost-Europese landen die zich fel verzetten tegen het verplicht verdelen van 120.000 vluchtelingen. Over het plan wordt aanstaande dinsdag gestemd op een speciaal ingelaste Europese top. Tijdens een bijeenkomst vorige week slaagden de lidstaten er niet in om concensus te bereiken over het plan.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)e-dat-juridisch-aan/
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_156222228
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:27 schreef Specularium het volgende:
Montfoort heeft er ook geen zin in.

[..]

[ afbeelding ]
Toch opmerkelijk dat altijd weer die nazi retoriek van eigen volk eerst tevoorschijn wordt gehaald terwijl men zo'n hekel heeft aan vergeleken te worden met Hitler. Zelfs Wilders noemde het opkomen voor het eigen volk al een christelijke norm, wat gewoon iets is wat Hitler ook riep tijdens zijn speech in München op 12 april 1922.

http://www.nobeliefs.com/speeches.htm

Het aspect van de rassendiscriminatie wordt zo steeds duidelijker de drijvende factor van de protesten tegen de asielzoekers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')