abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156223052
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee want er staat ook niet eigen nationaliteit eerst, desondanks kan onderscheid maken op basis van Nationaliteit ook onder rassendiscriminatie vallen.
Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie, New York, 07-03-1966:

[..]

http://wetten.overheid.nl/BWBV0002911/geldigheidsdatum_19-09-2015
Ik stel voor dat je even gaat opzoeken wat de juridische definitie van nationaliteit betekent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2015 17:05:21 ]
  zaterdag 19 september 2015 @ 17:06:25 #127
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156223074
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee want er staat ook niet eigen nationaliteit eerst, desondanks kan onderscheid maken op basis van Nationaliteit ook onder rassendiscriminatie vallen.
Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie, New York, 07-03-1966:

[..]

http://wetten.overheid.nl/BWBV0002911/geldigheidsdatum_19-09-2015
In feite is het maken van elk onderscheid dus racisme.

Mag 'positieve' discriminatie dan wel of is dat ook wettelijk onderuit te halen mocht je dat willen?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 19 september 2015 @ 17:07:56 #128
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156223109
In Haarlem beginnen ze al eisen te stellen, meldt het Haarlems Dagblad:

,,De Syrische vluchtelingen in de Koepel zijn niet blij met hun tijdelijke verblijfplaats. ,,This is a prison, we come from a prison’’, zegt Mohamed Alnasar. Met prison (gevangenis) verwijst hij naar de oorlogssituatie in zijn geboorteland die hij is ontvlucht.''

Met dit volk ben ik gauw klaar hoor. Lekker wegwezen.
  Forum Admin zaterdag 19 september 2015 @ 17:09:17 #129
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156223138
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

,,De Syrische vluchtelingen in de Koepel zijn niet blij met hun tijdelijke verblijfplaats. ,,This is a prison, we come from a prison’’, zegt Mohamed Alnasar. Met prison (gevangenis) verwijst hij naar de oorlogssituatie in zijn geboorteland die hij is ontvlucht.''

Ja vriend, je bent door een aantal veilige landen gekomen maar eindigt toch in NL, om vervolgens daar te gaan zeuren.

Mooi om te zien hoe die luilekker figuren het deksel op de neus krijgen. Denk je echt dat een vluchteling die gevlucht is voor z'n leven daar om zeurt? Neeeeeen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156223243
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:06 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

In feite is het maken van elk onderscheid dus racisme.

Mag 'positieve' discriminatie dan wel of is dat ook wettelijk onderuit te halen mocht je dat willen?
Je mag op genoeg gronden gewoon onderscheid maken.
  zaterdag 19 september 2015 @ 17:18:52 #131
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156223328
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je mag op genoeg gronden gewoon onderscheid maken.
Ik weet dat er in mijn gemeente positieve discriminatie wordt toegepast bij het aanwerven van nieuw gemeentepersoneel. Mensen van allochtone origine (d.w.z 1ste of 2de generatie allochtonen) en vrouwen krijgen voorrang.
- Charlton Heston
  Redactie Frontpage zaterdag 19 september 2015 @ 17:20:11 #132
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156223502
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:18 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik weet dat er in mijn gemeente positieve discriminatie wordt toegepast bij het aanwerven van nieuw gemeentepersoneel. Mensen van allochtone origine (d.w.z 1ste of 2de generatie allochtonen) en vrouwen krijgen voorrang.
Er schijnen omstandigheden te zijn waarin men graag wil dat het personeel een afspiegeling is van de bevolking, vaak is dan dus inderdaad een voorkeursbeleid toegestaan. Overigens beweer ik ook nergens dat de leus "eigen volk eerst" gebruiken verboden is of zo, je hebt ook de afweging met vrijheid van meningsuiting. Het is in mijn ogen erg dom en ik vind het eigenlijk alle redelijke argumenten die er zijn om tegen de voorkeursbehandeling van asielzoekers te zijn onderuit halen door er gewoon een racisme kwestie van te maken.
pi_156223547
quote:
Zeer positief filmpje dit....:P
  zaterdag 19 september 2015 @ 17:54:31 #135
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156224048
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er schijnen omstandigheden te zijn waarin men graag wil dat het personeel een afspiegeling is van de bevolking, vaak is dan dus inderdaad een voorkeursbeleid toegestaan. Overigens beweer ik ook nergens dat de leus "eigen volk eerst" gebruiken verboden is of zo, je hebt ook de afweging met vrijheid van meningsuiting. Het is in mijn ogen erg dom en ik vind het eigenlijk alle redelijke argumenten die er zijn om tegen de voorkeursbehandeling van asielzoekers te zijn onderuit halen door er gewoon een racisme kwestie van te maken.
Nee, ik vond het gewoon opmerkelijk dat je zei dat onderscheid maken tussen 'rassen' of etniciteit sowieso als racisme kan beschouwd worden, terwijl dat juist op grote schaal gebeurt bij 'positieve discriminatie'.

Voorts ben ik van mening dat je ambtenarenapparaat niet per se de bevolking moet weerspiegelen (indien mogelijk des te beter) maar dat de meest capabele mensen aangenomen dienen te worden.

Maar da's allemaal redelijk off-topic :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wel toch? Het is wel een propagandafilmpje :P . Hoewel ik van mening ben dat een deel van de Syriërs wel degelijk een meerwaarde kan en zal vormen, denk ik dat dat al niet op gaat voor groepen uit Eritrea, Somalië, Pakistan, Afghanistan, waar men - met alle respect - gewoon achter zit op ons.

De deur openzetten voor een ongebreidelde instroom van immigranten lijkt me dan ook een erg dom idee. De huidige aanpak slaat echter ook nergens op, dat mag ook duidelijk zijn -O-
- Charlton Heston
pi_156224079
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:54 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nee, ik vond het gewoon opmerkelijk dat je zei dat onderscheid maken tussen 'rassen' of etniciteit sowieso als racisme kan beschouwd worden, terwijl dat juist op grote schaal gebeurt bij 'positieve discriminatie'.

Voorts ben ik van mening dat je ambtenarenapparaat niet per se de bevolking moet weerspiegelen (indien mogelijk des te beter) maar dat de meest capabele mensen aangenomen dienen te worden.

Maar da's allemaal redelijk off-topic :)

[..]

Wel toch? Het is wel een propagandafilmpje :P . Hoewel ik van mening ben dat een deel van de Syriërs wel degelijk een meerwaarde kan en zal vormen, denk ik dat dat al niet op gaat voor groepen uit Eritrea, Somalië, Pakistan, Afghanistan, waar men - met alle respect - gewoon achter zit op ons.

De deur openzetten voor een ongebreidelde instroom van immigranten lijkt me dan ook een erg dom idee. De huidige aanpak slaat echter ook nergens op, dat mag ook duidelijk zijn -O-
Ja mijn opmerking was ook sarcastisch. Zeker op het moment dat er werd gezegd dat een autochtoon meer kans heeft om crimineel gedrag te gaan vertonen dan een asielzoeker die een verblijfsvergunning krijgt. Er staan blijkbaar bronnen onder voor de stellingen. Heb ze niet bekeken.
  zaterdag 19 september 2015 @ 18:03:51 #137
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156224224
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja mijn opmerking was ook sarcastisch. Zeker op het moment dat er werd gezegd dat een autochtoon meer kans heeft om crimineel gedrag te gaan vertonen dan een asielzoeker die een verblijfsvergunning krijgt. Er staan blijkbaar bronnen onder voor de stellingen. Heb ze niet bekeken.
Ja, dat lijkt me wel onzin. Er is een duidelijke correlatie tussen opleidingsniveau en criminaliteit, en als die Syriërs hoog-opgeleid zijn dan zullen ze wellicht ongeveer even crimineel zijn als de gemiddelde Europeaan. Maar dat is ten eerste al een kleine groep; lang niet alle Syriërs zijn hoog-opgeleid of iets dergelijks. West-Europese landen lopen daarmee voorop en in pakweg België waar ik ongeveer de cijfers van weet is momenteel zo'n 40 procent hoog-opgeleid, ook al worden er dat steeds meer. Laat staan uit andere armere landen, waar dat lagere opleidingsniveau sowieso zal leiden tot een hogere criminaliteit.

Die bronnen zeggen overigens ook weinig. Voor iedere stelling kun je wel een bron vinden. Pas als iets breder gedragen wordt door onderzoeken is het betrouwbaar te noemen. Dat werkt voor de duidelijkheid beide kanten op.
- Charlton Heston
pi_156225441
quote:
Zeer vuige propaganda dit. Zoveel aannames, en elke vorm van kritiek afdoen als niet noemenswaardig. :r :r

Dit soort idioten weten alles recht te lullen. "Kanker, een vreselijke ziekte, maar je kunt er ook flink van afvallen en dat is ook wat waard. Daarnaast zijn je cellen enorm aan het delen. Delen is goed. Deel vooral door. Bovendien, ja het is wel een erge ziekte maar in Afrika daar hebben ze pas erge ziektes, dus het is eigenlijk heel slecht van je dat je maar één zware ziekte hebt en niet alle ziektes van Afrika. Ga je schamen!"
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_156225450
quote:
Heerlijk tendentieus filmpje.
pi_156225951
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Goed filmpje idd!
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_156226017
Walgelijk fimpje :r :r :r

Het begint al met het gebruik van het woord 'refugee'. Alleen het idee al dat Europa verantwoordelijk voor de achterlijkheid in het midden-oosten en Afrika.

De maker van het filmpje staat niet stil bij de vraag waarom Europa zo succesvol is. Het midden-oosten en Afrika zijn geen puinhoop door de ligging of toeval, maar door de inwoners. Haal ze naar Europa, en Europa is dezelfde puinhoop.
pi_156226062
Weer bijna 5000 mensen van de zee gered.
pi_156226071
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 19:42 schreef Physsic het volgende:
Weer bijna 5000 mensen van de zee gered.
Waardoor 50.000 mensen worden aangemoedigd om ook te komen.
pi_156226322
quote:
Geweldig filmpje.

Ik zeg welkom heten die vluchtelingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156226393
quote:
Four out of five migrants are NOT from Syria: EU figures expose the 'lie' that the majority of refugees are fleeing war zone

Only one in every five migrants claiming asylum in Europe is from Syria.

The EU logged 213,000 arrivals in April, May and June but only 44,000 of them were fleeing the Syrian civil war.

Campaigners and left-wing MPs have suggested the vast majority of migrants are from the war-torn state, accusing the Government of doing too little to help them.

'This exposes the lie peddled in some quarters that vast numbers of those reaching Europe are from Syria,' said David Davies, Tory MP for Monmouth. 'Most people who are escaping the war will go to camps in Lebanon or Jordan.

'Many of those who have opted to risk their lives to come to Europe have done so for economic reasons.'

The figures from Eurostat, the EU's official statistical agency, show that migration from April to June was running at double the level of the same period in 2014.

The number of Afghans lodging asylum claims is up four-fold, from 6,300 to 27,000. Another 17,700 claims were made by Albanians, whose country is at peace.

A further 13,900 applicants came from Iraq which, like Syria, is being torn apart by the Islamic State terror group.

German Chancellor Angela Merkel fuelled the chaos last month by declaring that any Syrian who reached the country could claim asylum.

When the numbers became uncontrollable Berlin shut its borders, throwing Austria, Hungary and other EU countries into turmoil.

Violence broke out yesterday between Syrian and Afghan migrants fighting to board trains across Croatia

And Slovenian riot police last night stood in the path of 200 migrants trying to enter from Croatia. Slovenian ministers say they will accept asylum seekers but send back anyone deemed to be an illegal immigrant.
http://www.dailymail.co.u(...)-war-torn-Syria.html

quote:
Statisticians reckon only one in five migrants claiming asylum in Europe are from Syria.

Eurostat, the EU’s official statistics agency, claims 217,000 migrants arrived in the EU in April, May and June this year.

The agency calculated that 27,000 of these were from Afghanistan, 17,700 were from Albania, 13,900 were from Iraq. Syrians made up 44,000 of these figures.
http://metro.co.uk/2015/0(...)-from-syria-5398412/

Document:
http://ec.europa.eu/euros(...)63-aa5b-cc9b4f6a838f
pi_156226590
quote:

In Hongarije zeiden ze
"It's better to die in Syria, than in Hungary."

Nou, gauw teruggaan dan.
pi_156227131
quote:

Echte vluchtelingen zijn blij en dankbaar en ik heb zomaar het gevoel dat er nu veel niet echte vluchtelingen tussen zitten.
pi_156228479
quote:
Goh, wat verrassend weer.
Zitten we weer te kijken met een onderklasse die is binnengehaald en totaal kansloos is op de arbeidsmarkt, vanwege taal-, culturele en kennisverschillen.
Dat generaal pardon van een aantal jaar terug was ook al zo'n groot succes:

quote:
‘Grootschalige fraude bij generaal pardon in 2007'

Duizenden asielzoekers die in 2007 een verblijfsvergunning kregen na het generaal pardon, hebben gelogen over hun identiteit. Dat schrijft RTL Nieuws.
Volgens het medium, dat het nieuws op basis van onder andere een bron bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND), een anonieme overheidsjurist en ingeziene dossiers meldt, zouden de asielzoekers hebben gelogen over hun identiteit omdat dat handiger zou zijn voor procedures. Zo zouden er nu wekelijks tientallen fraudezaken langskomen bij de IND en een meerderheid van de mensen die onder het generaal pardon vielen een geheel of gedeeltelijk valse identiteit hebben opgegeven.

bron
Hoeveel van de generaal pardonners werken intussen:

quote:
Asielzoekers generaal pardon nog niet ingeburgerd

Minder dan de helft van alle mensen die in Nederland mochten blijven vanwege het generaal pardon, is inmiddels ingeburgerd. Dat blijkt uit een evaluatie van het generaal pardon, die later vandaag bekend wordt gemaakt.

Het generaal pardon werd in 2007 met de kleinst mogelijke meerderheid ingevoerd. Het pardon hield in dat asielzoekers die voor 2001 in Nederland waren gekomen en hier al die tijd waren gebleven, een verblijfsvergunning konden krijgen.

bron

De nieuwe groep om massaal de kansloze onderklasse in te duiken staat al weer klaar.
Ik wacht met smart op nieuwe grafiekjes die laten zien welke groepen massaal aan de uitkering liggen en welke groep goed scoort in de criminaliteitscijfers :')
pi_156228792
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:55 schreef Elzies het volgende:
Duitsland deelt gratis zorgverzekeringen uit voor de vluchtelingen. Hoe wil je mensen lokken?

Dat terwijl het één grote ongecontroleerde puinhoop is binnen Europa, waar landen steeds meer voor hun eigen hachje kiezen. Zoals die corridor naar Noord-Europese landen.

Voor -en tegenstanders staan lijnrecht tegenover elkaar. Het gaat samenlevingen verdelen.
Ik zag dat bericht over gratis zorgverzekeringen ook voorbij komen, maar ik begrijp de nieuwswaarde niet helemaal.
In principe is in Nederland de zorg ook gratis voor een asielzoeker. Ik ging ervan uit dat dit overal in de EU al zo was..
pi_156229227
Dit zijn twee tabelletjes met de Top 5 van grootste aantal asielzoekers op 7 september 2015 per nationaliteit.
Links gaat over meerderjarigen, rechts gaat over alleenstaande minderjarigen.

Het verschil tussen de twee tabellen bij Syrië en Eritrea vind ik erg opvallend. Blijkbaar vertrekken er relatief veel minderjarigen in hun eentje uit Eritrea; de helft van het totaal aantal minderjarigen komt uit Eritrea. Terwijl de volwassenen uit Eritrea samen maar 13% zijn.
Wat zou hier een verklaring voor kunnen zijn?
Vluchten voor de verplichte dienst?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')