En niet eens effe pica gemaakt??quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:19 schreef Jihawti het volgende:
Op zich geen irritatie maar een bizar verhaaltje van afgelopen week. Kwam 's avonds terug van de training met kinderen achterin, staat de laatste rotonde voor mijn huis helemaal vast. Ik kon de eerste paar minuten niet zien wat het probleem nu was (en kon er ook niet af). Uiteindelijk schoof het een paar auto's op en kon ik zien waarom het niet doorreed.
Een vadsige (dronken?) vrouw in een skinnyjeans stond op de rijbaan het verkeer met opzet en dansend tegen te houden. Elke keer dat er een auto wilde uitwijken ging zij er expres weer voor staan twerken en doen. Uiteindelijk via de stoep en berm konden auto's erlangs sluipen.
Ja inderdaad. Zat nog ff te twijfelen omdat het gewoon nogal bizar was, maar er kan gewoon iemand niet opletten en op een andere auto klappen omdat ie niet verwacht dat de rotonde vaststaat of iemand kan haar per ongeluk toch aanrijden dus heb het toch ff gedaan zodra ik rustig kon bellen. Was vooral aan het opletten dus heb er niet echt aan gedacht om een foto te maken trouwens.quote:
En de in stijlvol zwart geklede fietsers zonder enige vorm van verlichting.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Je vergeet de rits automobilisten met dagrij verlichting zonder achterlichten..
Fixed that for you.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mist... Dat betekent 2 3 dingen:
- Een berg automobilisten in een grijze auto zonder verlichting
- Een berg automobilisten met hun mistachterlicht aan
- Een berg automobilisten die keihard op de rem gaan als ze een mistbank inrijden
![]()
Wat?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:19 schreef Jihawti het volgende:
Op zich geen irritatie maar een bizar verhaaltje van afgelopen week. Kwam 's avonds terug van de training met kinderen achterin, staat de laatste rotonde voor mijn huis helemaal vast. Ik kon de eerste paar minuten niet zien wat het probleem nu was (en kon er ook niet af). Uiteindelijk schoof het een paar auto's op en kon ik zien waarom het niet doorreed.
Een vadsige (dronken?) vrouw in een skinnyjeans stond op de rijbaan het verkeer met opzet en dansend tegen te houden. Elke keer dat er een auto wilde uitwijken ging zij er expres weer voor staan twerken en doen. Uiteindelijk via de stoep en berm konden auto's erlangs sluipen.
- Dat mistachterlicht bljft dan dagen erna ook aanstaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mist... Dat betekent 2 dingen:
- Een berg automobilisten in een grijze auto zonder verlichting
- Een berg automobilisten met hun mistachterlicht aan
![]()
Dan zit je straks lekker met een whiplash als er iemand achterin knaltquote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Nee dat is slim.
Ik ben weleens achterop een dombo geklapt die de motor liet afslaan.
Sindsdien hou ik lekker afstand.
Nope, ik was te druk met remmen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 23:22 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Je had toch wel flink getoeterd, geseind en je middelvinger opgestoken?
We zijn bang dat de auto opeens gaat slippen, maar denken dat we de reflexen van een kat hebben en zelfs met nog geen tien meter zicht op tijd stil kunnen staan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:14 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij echt af waarom mensen zo hard rijden in de mist en zo langzaam in de regen. Het zicht was op bepaalde punten op de A9 minder dan 100 meter vanochtend. Toen een 107 voorbij kwam met dik 120 en zonder licht, gaf ik maar een salvo aan full led grootlicht flitsen, het werkte eens voor een keer, toen ik de auto later zag afvoegen.
Trouwens reed ik ook nog een stukje om 11u in de zon met mistlampen aan, aangezien mijn lampen netjes uitgaan bij contact uit en het verklikkerlampje bij VAG op de lichtknop zelf zit.
Wat raar dan, ik schijt echt bagger in die mist met 100. Straks staat er plotseling van alles stil op de weg, f rijdt er een 50. Aan de andere kant ben ik bang dat er iemand van achter erin duikt met 140.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
We zijn bang dat de auto opeens gaat slippen, maar denken dat we de reflexen van een kat hebben en zelfs met nog geen tien meter zicht op tijd stil kunnen staan.
Dat is inderdaad het enige dat ik ook vrees in de mist. Mensen die opeens langzaam gaan rijden, vol in de ankers gaan, zeker die lui zonder licht zie je pas laat.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:22 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat raar dan, ik schijt echt bagger in die mist met 100. Straks staat er plotseling van alles stil op de weg, f rijdt er een 50. Aan de andere kant ben ik bang dat er iemand van achter erin duikt met 140.
Terwijl in de stromende regen zoek ik zonder probleem de aquaplanninggrens op.
Ik zal wel een rare zijn.
Hier in Friesland zat het vanochtend wel aardig dicht. Heb me aan twee zaken geërgerd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 23:45 schreef deezler het volgende:
Gelukkig geen mist hier vanochtend. Erg helder zicht. 't Was wel druk in de lucht. Zag er 11 tegelijk vanochtend.
En de voorste mistlampen ook! Waarom wordt er niet een systeem op auto's verplicht gesteld dat alle extra verlichting automatich uitschakelt als je het contact afzet? Mijn Golf 3 had het systeem dat je het mistachterlicht aanzette door de verlichtingsschakelaar uit te trekken. Zodra je de verlichting uitschakelde klikte de schakelaar automatisch weer terug in de mistachterlicht uit stand. Er is volgens mij een behoorlijke groep automobilisten die weinig kaas heeft gegeten van controlelampjes. Daarentegen is het ook vaak zo dat, vooral bij het controlelampje van het mistachterlicht, de controlelampjes soms op moeilijk zichtbare plaatsen zitten, bij voorkeur achter de rand van het stuur.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
- Dat mistachterlicht bljft dan dagen erna ook aanstaan.
Op mijn Scénic heb ik op hetzelfde richtingaanwijzerstokje waarmee je de verlichting aanschakelt een extra ring voor de mistlichten. Die wordt niet automatisch uitgeschakeld als je de lichten uitzet. Maar je moet wel zo'n beetje blind zijn als je de indicatielichtjes van mistlichten voor én achter niet ziet op de klokkenbak.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:34 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
En de voorste mistlampen ook! Waarom wordt er niet een systeem op auto's verplicht gesteld dat alle extra verlichting automatich uitschakelt als je het contact afzet? Mijn Golf 3 had het systeem dat je het mistachterlicht aanzette door de verlichtingsschakelaar uit te trekken. Zodra je de verlichting uitschakelde klikte de schakelaar automatisch weer terug in de mistachterlicht uit stand. Er is volgens mij een behoorlijke groep automobilisten die weinig kaas heeft gegeten van controlelampjes. Daarentegen is het ook vaak zo dat, vooral bij het controlelampje van het mistachterlicht, de controlelampjes soms op moeilijk zichtbare plaatsen zitten, bij voorkeur achter de rand van het stuur.
Bij mijn Saab 9000 waren het vrij kleine lampjes in de schakelaars zelf. Bij donker goed zichtbaar, overdag totaal niet. Ik onthou ook dat ik de mistlampen aan heb gezet en zet ze ook weer uit. Maar hoeveel mensen "vergeten" het niet. En het was een tijdlang "stoer"als je overdag met voor mistlampen reed.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Op mijn Scénic heb ik op hetzelfde richtingaanwijzerstokje waarmee je de verlichting aanschakelt een extra ring voor de mistlichten. Die wordt niet automatisch uitgeschakeld als je de lichten uitzet. Maar je moet wel zo'n beetje blind zijn als je de indicatielichtjes van mistlichten voor én achter niet ziet op de klokkenbak.
Iets lastiger was de Astra (uit 1997) met aparte mistlichtknopjes en ingebouwde indicatoren naast de draaischakelaar voor de gewone verlichting. Die schakelden ook niet automatisch uit en het was moeilijker te zien of de mistlichten aan stonden. Toch heb ik nog nooit langer met die dingen aan gereden dan nodig was, gewoonweg door op te letten en te onthouden wat je aan hebt gezet.
Maar schijnbaar ben ik een van de weinigen die zoiets doet.
U doelt op Heerenveen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 02:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hier in Friesland zat het vanochtend wel aardig dicht. Heb me aan twee zaken geërgerd.
1. Automobilisten die extreem langzaam gaan rijden op de snelweg (<90 km/uur) terwijl het zicht toch wel 200m was.
2. Automobilisten die gewoon asociaal 130/140 op de linkerstrook blijven vlammen bij een druk klaverblad waar je maar 100 mag. Zowel de invoegers als de nette rijders die 100 rijden op rechterbaan worden op die manier in de problemen gebracht. Zeker met slecht zicht is dat super asociaal.
Als ik rechtdoor zou moeten, zou ik misschien hetzelfde doen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja als het kan ga ik daar met 130 overheen links, ik zal naar je zwaaien voortaan.
Nee daarom zeg ik als het kan. Ik kom vanaf Leeuwarden en moet naar Wolvega. Als er idd een afrit stilstaat of ophoopt doe ik dat nietquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als ik rechtdoor zou moeten, zou ik misschien hetzelfde doen., Maar moet er daarna af en aangezien het op die afrit vaak stil staat is het niet handig daar 130 te gaan rijden.
Ja, herkenbare irritatie. Voorrang krijgen terwijl je dat overduidelijk niet hebt en terwijl de rest van de weggebruikers daar niet op rekent.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 20:07 schreef Jihawti het volgende:
Sta je aan de kant van de weg netjes te wachten als voetganger en je kinderen te vertellen nooit zomaar over te steken, is er zo'n nono die vol in de ankers gaat om jou "vriendelijk" voor te laten gaan op een compleet onlogisch punt. De vijf auto's erachter er bijna bovenop en er reden allemaal fietsers op de fietsstrook dus ik kon alsnog niet oversteken.
Tja, toen was ik ff zijn irritatie op de weg voor vandaag toen ik weigerde over te steken omdat ik mijn dochter nou eenmaal niet onder een scooter wilde sleuren om hem dat padvinder-gevoel te geven. Sorry
Ben nou in Rotterdam maar hier is het zicht echt niet meer dan 80 meter en bij vlagen nog wel iets minder.quote:Op zondag 4 oktober 2015 07:56 schreef Ridocar het volgende:
Code geel voor heel Nederland, want mist...
Ik verwachtte op z'n minst dat je het volgende hectometerpaaltje niet meer kunt zien, maar dat valt reuze mee.
Wat zijn ze bij het KNMI/de ANWB weer zenuwachtig bezig...
Mwoah. Het zit nog redelijk dicht in half Nederland hoor.quote:Op zondag 4 oktober 2015 07:56 schreef Ridocar het volgende:
Code geel voor heel Nederland, want mist...
Ik verwachtte op z'n minst dat je het volgende hectometerpaaltje niet meer kunt zien, maar dat valt reuze mee.
Wat zijn ze bij het KNMI/de ANWB weer zenuwachtig bezig...
Ik ben nu in Zaandam, en alleen bij Rotterdam was het oppassen. Tot zover "code geel voor heel Nederland"quote:Op zondag 4 oktober 2015 08:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mwoah. Het zit nog redelijk dicht in half Nederland hoor.
[ afbeelding ]
Als het goed is had die Astra niet alleen een lampje op de knop zelf, maar ook een idicatielampje in de "klokkenbak" voor het mistlicht achter. Voor het mistlicht voor moest je inderdaad even naar links kijken naar de knop zelf. Dat was tenminste bij die van m'n moeder zo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Op mijn Scénic heb ik op hetzelfde richtingaanwijzerstokje waarmee je de verlichting aanschakelt een extra ring voor de mistlichten. Die wordt niet automatisch uitgeschakeld als je de lichten uitzet. Maar je moet wel zo'n beetje blind zijn als je de indicatielichtjes van mistlichten voor én achter niet ziet op de klokkenbak.
Iets lastiger was de Astra (uit 1997) met aparte mistlichtknopjes en ingebouwde indicatoren naast de draaischakelaar voor de gewone verlichting. Die schakelden ook niet automatisch uit en het was moeilijker te zien of de mistlichten aan stonden. Toch heb ik nog nooit langer met die dingen aan gereden dan nodig was, gewoonweg door op te letten en te onthouden wat je aan hebt gezet.
Maar schijnbaar ben ik een van de weinigen die zoiets doet.
Is dat dan mist of smog?quote:Op zondag 4 oktober 2015 08:10 schreef budvar het volgende:
[..]
Ben nou in Rotterdam maar hier is het zicht echt niet meer dan 80 meter en bij vlagen nog wel iets minder.
in 1955?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
Kop of kont, stop terstond"
Dat heb ik geleerd tijdens lessen als het om voetgangers gaat.
Wat een verademing was dat in Californië afgelopen weken!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
"Kop of kont, stop terstond"
Dat heb ik geleerd tijdens lessen als het om voetgangers gaat. Veel automobilisten zijn dat vergeten helaas.
Dagelijks zou ik mijzelf neer kunnen vleien op een motorkap ware het niet dat ik geen zin heb in kwetsuren.
Opmerkelijk! Het zijn met name de huismoeders die hier niet op letten en nog boos worden ook als je toch eens jouw voorrang neemt.
Mijn rijinstructrice zei altijd als je ze in de bek of in de nek kijktquote:
In Frankrijk kun je ook een boete krijgen als je niet op het zebrapad oversteekt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 14:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Daarentegen is het dus absoluut niet de bedoeling dat je als voetganger zomaar ergens anders over gaat steken, de boete daarop is naar ik heb gehoord $240.
In de bek of nek, blijf op je plek.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mijn rijinstructrice zei altijd als je ze in de bek of in de nek kijkt
Zie je hem van opzij, ga je er voorbij, zie je hem voor de kop of de kont dan stop je terstond. Hoor het mijn rijinstructeur nog zeggen en dat is toch al bijna 18 jaar geleden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
"Kop of kont, stop terstond"
Dat heb ik geleerd tijdens lessen als het om voetgangers gaat. Veel automobilisten zijn dat vergeten helaas.
Dagelijks zou ik mijzelf neer kunnen vleien op een motorkap ware het niet dat ik geen zin heb in kwetsuren.
Opmerkelijk! Het zijn met name de huismoeders die hier niet op letten en nog boos worden ook als je toch eens jouw voorrang neemt.
Best wel gevaarlijk dit.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:27 schreef Fer het volgende:
Vandaag het bewijs dat mijn automatische piloot sneller en beter rijdt, dan mijn bewuste ik.
Wat een onzin. Niemand rijdt altijd bewust, en iedereen met enige rijervaring rijdt in zekere mate op de automatische piloot. Je denkt niet na over gas geven, koppelen, remmen, zoveel mogelijk rechts rijden, in je spiegels kijken, het zoeken waar je heen moet op een bekende route etc. Dat gaat allemaal automatisch. Je bent in principe alleen bewust bezig met ofwel afwijkingen van normaal ofwel zaken die meerdere veranderingen teweegbrengen (plotse remactie voor je waar je op anticipeert, een voetganger die je ineens ziet bij de zebra, zoeken naar de juiste route op plekken die je niet kent, in mindere mate bijvoorbeeld ook invoegen tussen auto's met de juiste snelheid). En gelukkig maar, anders dan zou iedereen zo rijden als iemand die net een dag z'n rijbewijs heeft. "Uhm, oh ja, gas los, koppeling in, van 2 naar 3, aangrijppunt zoeken, gas geven, koppeling los. Oh en even spiegelen, da's waar. Fuck, waar ben ik nu? Mag ik hier wel rijden? Hee een 90-bord, moet ik nu remmen of gas loslaten? Aaaaah, we moeten zoveel tegelijk doen".quote:Op donderdag 8 oktober 2015 00:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Best wel gevaarlijk dit.
Enig idee hoeveel afwijkende situaties je hebt gemist terwijl je op de automatische piloot reed waar je eigenlijk bewust had moet rijden?
Uiteraard moet je altijd bewust rijden, neem aan dat jij dat ook wel weet.
Dus wat wil je nu eigenlijk vertellen?
Reageer es niet zo krampachtig man.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:22 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat een onzin. Niemand rijdt altijd bewust, en iedereen met enige rijervaring rijdt in zekere mate op de automatische piloot. Je denkt niet na over gas geven, koppelen, remmen, zoveel mogelijk rechts rijden, in je spiegels kijken, het zoeken waar je heen moet op een bekende route etc. Dat gaat allemaal automatisch. Je bent in principe alleen bewust bezig met ofwel afwijkingen van normaal ofwel zaken die meerdere veranderingen teweegbrengen (plotse remactie voor je waar je op anticipeert, een voetganger die je ineens ziet bij de zebra, zoeken naar de juiste route op plekken die je niet kent, in mindere mate bijvoorbeeld ook invoegen tussen auto's met de juiste snelheid). En gelukkig maar, anders dan zou iedereen zo rijden als iemand die net een dag z'n rijbewijs heeft. "Uhm, oh ja, gas los, koppeling in, van 2 naar 3, aangrijppunt zoeken, gas geven, koppeling los. Oh en even spiegelen, da's waar. Fuck, waar ben ik nu? Mag ik hier wel rijden? Hee een 90-bord, moet ik nu remmen of gas loslaten? Aaaaah, we moeten zoveel tegelijk doen".
Ja echt beter weet ik ook niet, ieder geval correcter en vlotter. En dan doel ik vooral rijden terwijl ik zit de bellen ( handsfree) of de radio/navi bedienen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Reageer es niet zo krampachtig man.
Ik heb het ook niet over de voertuigbediening maar juist over de verkeersdeelname.
De bediening gaat automatisch idd, maar daar ging het verhaaltje niet over.
Het ging over deelname aan het verkeer en als hij dan beweert op automatisme beter te rijden dan dat hij bewust doet dan ja, daar heb ik serieuze vraagtekens bij.
Misschien op weg naar een melding die later toch afgezegd is?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:57 schreef Ridocar het volgende:
Allereerst: Ik heb respect voor hulpdiensten. Zij zijn degenen die onder extreme omstandigheden moeten presteren tussen allemaal klootjesvolk dat denkt dat de weg voor hunzelf is. Laat dat even gezegd zijn.
Iets minder enthausiast word ik van een ambulance dat op de A4 bij wegwerkzaamheden en maar één open rijstrook met snelheidsbeperking (70) over de vluchtstrook ernaast met blauw aan doorrijdt en na de wegwerkzaamheden weer de zwaailichten uitdoet en met 100 door blijft tuffen. Echt veel haast schenen ze daarna niet te hebben.
Natuurlijk zullen de ambulancemedewerkers vast een hele goeie reden hebben, maar ik kon 'm niet vinden.
Overigens lag of zat er niemand achterin. (vanuit de vrachtauto kun je prima in de ambu kijken).
Wat ik al zei, ze zullen vast een goede reden hebben maar het is wel een timing om een afgemelde spoedrit op dat moment binnen te krijgen.Dit stinkt ruikt naar 'geen zin om in het treintje 70 te blijven tuffen'.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien op weg naar een melding die later toch afgezegd is?
Wij kunnen dat aan de buitenkant niet zien en dat hoeft ook niet.
Maar de verlichting is toch ook voor de auto?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:20 schreef Fer het volgende:
Verbaasde ik mij begin deze week over dat in de dichte mist wordt ingehaald met 130. Vanochtend op een n weg, daalde het tempo naar 30, terwijl ik het figuur van die joggende dame 50 meter verderop nog goed kon inspecteren.
En toen ik vanmiddag thuis kwam,
[ afbeelding ]
Oops i did it again.
Seat met Duitse VAG techniek erin. Opel, Seat em BMW hebben het ook zo. Ik vind het ook debiel, als je geen mistlampen aan hebt en hij staat op auto, moet je dus naar dat rechter lampje, stadslicht, kijken of hij nu aan of uit staat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:04 schreef kawotski het volgende:
Wat voor auto is dat dat je verlichtingsknop zover van je af zit. Ik heb een paar keer een Opel huurauto gehad waar dat ook het geval is en ik kan me weinig debielers voorstellen dan dat. Uit veiligheidsoogpunt vind ik het dom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |