In het vervolg als je voorlangs loopt even over de koplampen zouden je medeweggebruikers wel waarderen, gok ik. Of het met full LED ook zo verblindend is, durf ik niet te zeggen, maar die (bi) xenon is dat duidelijk wel.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Een doekje, doe ik mijn twee voorste zijruiten en de spiegels mee.
Full led is minder fel, vergelijkbaar met gewoon halogeen, maar dan wit. Het wordt ook vaak gezien als verblindend, maar dat heeft meer te maken met tussen de oren. Veel mensen maken de vergelijking wit=verblindend en blijven staren in de lampen. Dan heb je inderdaad vlekken als de auto voorbij is, maar dat is met halogeen ook als je erin blijft staren.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
In het vervolg als je voorlangs loopt even over de koplampen zouden je medeweggebruikers wel waarderen, gok ik. Of het met full LED ook zo verblindend is, durf ik niet te zeggen, maar die (bi) xenon is dat duidelijk wel.
Daar heb ik al een maand of twee geen last meer van.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
de laagstaande zon s'ochtends!!!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 30 september 2015 09:31 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Daar heb ik al een maand of twee geen last meer van.
Minder gevaarlijk dan hoe dingen op hogere snelheid soms bereden worden.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:34 schreef Maegrim het volgende:
1700 kilo aan jeep grand cherokee als 25km auto![]()
Het zit sowieso tussen de oren, straks in de donkere maanden zie je iedere avond spits soms wel 50% xenon rijden en het valt mij amper op.quote:Op woensdag 30 september 2015 03:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Full led is minder fel, vergelijkbaar met gewoon halogeen, maar dan wit. Het wordt ook vaak gezien als verblindend, maar dat heeft meer te maken met tussen de oren. Veel mensen maken de vergelijking wit=verblindend en blijven staren in de lampen. Dan heb je inderdaad vlekken als de auto voorbij is, maar dat is met halogeen ook als je erin blijft staren.
Hier een golf MK3 met zo'n afgeknotte driehoek. Zolang je niet sneller gaat dan 25 is het een voertuig met beperkte snelheid.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:34 schreef Maegrim het volgende:
1700 kilo aan jeep grand cherokee als 25km auto![]()
quote:
Ik wil nog een Landcruiser FJ60 en een Mercedes W123 aan de lijst toevoegen.quote:
En beiden zijn ontzettend irritant en zelfs gevaarlijk te noemen. Leuk voor de mensen ín de auto, maar schijt aan de mensen daarbuiten ademt het wel een beetje.quote:Op woensdag 30 september 2015 03:16 schreef Ridocar het volgende:
Het wordt ook vaak gezien als verblindend, maar dat heeft meer te maken met tussen de oren. Veel mensen maken de vergelijking wit=verblindend en blijven staren in de lampen. Dan heb je inderdaad vlekken als de auto voorbij is, maar dat is met halogeen ook als je erin blijft staren.
Dat kan, maar dan is het probleem dus de klager zelf, niet de lampen. Die zijn gewoon onafhankelijk en objectief getest. Felheid is prima te meten.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:23 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Vertellen dat het tussen de oren zit is hetzelfde als zeggen dat geluidsoverlast tussen de oren zit: de klager bepaalt.
De ervaring van die felheid niet en dat dringt maar niet door bij de fans van het type lampje.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:55 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan is het probleem dus de klager zelf, niet de lampen. Die zijn gewoon onafhankelijk en objectief getest. Felheid is prima te meten.
Ooit bedacht dat jij misschien een uitzondering bent? En dat je het niet iedereen naar z'n zin kan maken?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 08:47 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
De ervaring van die felheid niet en dat dringt maar niet door bij de fans van het type lampje.
Plus wij rijden allemaal in hetzelfde verkeer en zien ook andere auto's met diezelfde lampen en ik heb er echt amper last van, terwijl op sommige momenten echt wel 30-40% HID of Led is. Hooguit een Suv die linksachter rijdt en in de buitenspiegel schijnt, maar doorgaans gaat die vanzelf voorbij en moet je toch niet de hele tijd in je spiegrl turen.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:55 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan is het probleem dus de klager zelf, niet de lampen. Die zijn gewoon onafhankelijk en objectief getest. Felheid is prima te meten.
Ik ben niet de enige die klaagt over (slechte) xenonlampen, maar de importeur had het al over een vergelijking met de introductie van gloeilampen en sloeg daarmee de plank nogal mis. Ouderwetse lampen zouden net zo fel mogen zijn maar veroorzaken dan weer geen problemen/totale verblinding, dat moét tussen de oren zitten...quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:16 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ooit bedacht dat jij misschien een uitzondering bent? En dat je het niet iedereen naar z'n zin kan maken?
6-19 100km/h toch?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:14 schreef Piles het volgende:
A2 Amsterdam naar Utrecht, na 7 uur. Wat een drama... 2 linkerstroken vol met mensen die geen 130 durven en rechter 3 stroken bijna leeg.
Ja ik was die hufter die er rechts voorbij kwam
Levensgevaarlijk.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
Irritatie die ik nu al twee dagen achter elkaar heb die voor de verandering niet door mede weg gebruikers komt, maar: de laagstaande zon s'ochtends!!!
Ik heb bijna mijn hele rit lang naar werk toe de zon recht tegenover me in mijn bakkes schijnen waardoor ik echt zo goed als niks kan zien![]()
Nu word ik normaal wel blij van zonlicht en mooi weer, maar dit vind ik minder. Hij zit ook dan zo laag dat de klep omlaag doen ook geen enkel nut heeft en zonnebril opdoen helpt ook weinig heb ik al ondervonden...
Ik heb er op de scooter ook last van, maar ik vermoed dat een deel van de lampen ook gewoon te hoog schijnt door verkeerde instelling.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:16 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ooit bedacht dat jij misschien een uitzondering bent? En dat je het niet iedereen naar z'n zin kan maken?
Nee dat is slim.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:18 schreef terrorsjaak het volgende:
Of van die mensen die dan graag bij het stoplicht 10m voor de volgende auto al stil willen staan om vervolgens met 5kmu door te rollen. Waardoor ik vol in de remmen moet omdat je niet verwacht dat iemand al stil gaat staan.
Ik klapte vandaag bijna op een dombo die door rood reed. Mooi streepje op het asfalt getekend, denk ik.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Nee dat is slim.
Ik ben weleens achterop een dombo geklapt die de motor liet afslaan.
Sindsdien hou ik lekker afstand.
Liever gebruik van oordopjes en telefoons verbieden en verplicht spiegels op de fiets.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:33 schreef Maegrim het volgende:
tijd om de APK voor fietsen in te voeren
Herken het, fietsen ze niet al te snel en op het moment dat je er naast fiets gaan ze ineens links af om dan met een schok terug te komen in de echte wereld.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:25 schreef Nattekat het volgende:
Is het soms de nationale week van het niet achterom kijken? Al te vaak klem gereden door een andere fietser, één keer zo hard geremd dat mijn voorrem de geest gaf
Niks mis met oortjes op de fiets. Zolang je maar het getik van het voetgangerslicht kan horen, dus niet op 100% volume.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:34 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Liever gebruik van oordopjes en telefoons verbieden en verplicht spiegels op de fiets.
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:14 schreef JaapB het volgende:
[..]
Herken het, fietsen ze niet al te snel en op het moment dat je er naast fiets gaan ze ineens links af om dan met een schok terug te komen in de echte wereld.
En dan nog niet eens een dankjewel als je ze uitlegt dat ze best om mogen kijken en een hand uitsteken als de weg vrij is.
Je had toch wel flink getoeterd, geseind en je middelvinger opgestoken?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik klapte vandaag bijna op een dombo die door rood reed. Mooi streepje op het asfalt getekend, denk ik.
Terwijl jij daar nog zat?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:18 schreef Nattekat het volgende:
Aan de overkant op de terugweg vervolgens precies hetzelfde, maar dan iemand die spontaan besloot in te halen terwijl ik daar nog zat. Ben blij dat ik niet volle vaart dat stoeprandje op ben gefietst, maar veel scheelde het niet.
Haha, draai eens naar rechts... Daar zit iemand te juichen in de autoquote:Op donderdag 1 oktober 2015 23:29 schreef deezler het volgende:
[..]
Terwijl jij daar nog zat?
Jij bent die blonde dame die op dat paaltje zit?
Altijd vrolijk, Leidenarenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 23:49 schreef Messina het volgende:
[..]
Haha, draai eens naar rechts... Daar zit iemand te juichen in de auto
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 23:49 schreef Messina het volgende:
[..]
Haha, draai eens naar rechts... Daar zit iemand te juichen in de auto
Je vergeet de rits automobilisten met dagrij verlichting zonder achterlichten..quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mist... Dat betekent 2 dingen:
- Een berg automobilisten in een grijze auto zonder verlichting
- Een berg automobilisten met hun mistachterlicht aan
![]()
Gek genoeg ben ik die vanochtend niet tegen gekomen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Je vergeet de rits automobilisten met dagrij verlichting zonder achterlichten..
En niet eens effe pica gemaakt??quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:19 schreef Jihawti het volgende:
Op zich geen irritatie maar een bizar verhaaltje van afgelopen week. Kwam 's avonds terug van de training met kinderen achterin, staat de laatste rotonde voor mijn huis helemaal vast. Ik kon de eerste paar minuten niet zien wat het probleem nu was (en kon er ook niet af). Uiteindelijk schoof het een paar auto's op en kon ik zien waarom het niet doorreed.
Een vadsige (dronken?) vrouw in een skinnyjeans stond op de rijbaan het verkeer met opzet en dansend tegen te houden. Elke keer dat er een auto wilde uitwijken ging zij er expres weer voor staan twerken en doen. Uiteindelijk via de stoep en berm konden auto's erlangs sluipen.
Ja inderdaad. Zat nog ff te twijfelen omdat het gewoon nogal bizar was, maar er kan gewoon iemand niet opletten en op een andere auto klappen omdat ie niet verwacht dat de rotonde vaststaat of iemand kan haar per ongeluk toch aanrijden dus heb het toch ff gedaan zodra ik rustig kon bellen. Was vooral aan het opletten dus heb er niet echt aan gedacht om een foto te maken trouwens.quote:
En de in stijlvol zwart geklede fietsers zonder enige vorm van verlichting.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Je vergeet de rits automobilisten met dagrij verlichting zonder achterlichten..
Fixed that for you.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mist... Dat betekent 2 3 dingen:
- Een berg automobilisten in een grijze auto zonder verlichting
- Een berg automobilisten met hun mistachterlicht aan
- Een berg automobilisten die keihard op de rem gaan als ze een mistbank inrijden
![]()
Wat?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:19 schreef Jihawti het volgende:
Op zich geen irritatie maar een bizar verhaaltje van afgelopen week. Kwam 's avonds terug van de training met kinderen achterin, staat de laatste rotonde voor mijn huis helemaal vast. Ik kon de eerste paar minuten niet zien wat het probleem nu was (en kon er ook niet af). Uiteindelijk schoof het een paar auto's op en kon ik zien waarom het niet doorreed.
Een vadsige (dronken?) vrouw in een skinnyjeans stond op de rijbaan het verkeer met opzet en dansend tegen te houden. Elke keer dat er een auto wilde uitwijken ging zij er expres weer voor staan twerken en doen. Uiteindelijk via de stoep en berm konden auto's erlangs sluipen.
- Dat mistachterlicht bljft dan dagen erna ook aanstaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mist... Dat betekent 2 dingen:
- Een berg automobilisten in een grijze auto zonder verlichting
- Een berg automobilisten met hun mistachterlicht aan
![]()
Dan zit je straks lekker met een whiplash als er iemand achterin knaltquote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Nee dat is slim.
Ik ben weleens achterop een dombo geklapt die de motor liet afslaan.
Sindsdien hou ik lekker afstand.
Nope, ik was te druk met remmen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 23:22 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Je had toch wel flink getoeterd, geseind en je middelvinger opgestoken?
We zijn bang dat de auto opeens gaat slippen, maar denken dat we de reflexen van een kat hebben en zelfs met nog geen tien meter zicht op tijd stil kunnen staan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:14 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij echt af waarom mensen zo hard rijden in de mist en zo langzaam in de regen. Het zicht was op bepaalde punten op de A9 minder dan 100 meter vanochtend. Toen een 107 voorbij kwam met dik 120 en zonder licht, gaf ik maar een salvo aan full led grootlicht flitsen, het werkte eens voor een keer, toen ik de auto later zag afvoegen.
Trouwens reed ik ook nog een stukje om 11u in de zon met mistlampen aan, aangezien mijn lampen netjes uitgaan bij contact uit en het verklikkerlampje bij VAG op de lichtknop zelf zit.
Wat raar dan, ik schijt echt bagger in die mist met 100. Straks staat er plotseling van alles stil op de weg, f rijdt er een 50. Aan de andere kant ben ik bang dat er iemand van achter erin duikt met 140.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
We zijn bang dat de auto opeens gaat slippen, maar denken dat we de reflexen van een kat hebben en zelfs met nog geen tien meter zicht op tijd stil kunnen staan.
Dat is inderdaad het enige dat ik ook vrees in de mist. Mensen die opeens langzaam gaan rijden, vol in de ankers gaan, zeker die lui zonder licht zie je pas laat.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:22 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat raar dan, ik schijt echt bagger in die mist met 100. Straks staat er plotseling van alles stil op de weg, f rijdt er een 50. Aan de andere kant ben ik bang dat er iemand van achter erin duikt met 140.
Terwijl in de stromende regen zoek ik zonder probleem de aquaplanninggrens op.
Ik zal wel een rare zijn.
Hier in Friesland zat het vanochtend wel aardig dicht. Heb me aan twee zaken geërgerd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 23:45 schreef deezler het volgende:
Gelukkig geen mist hier vanochtend. Erg helder zicht. 't Was wel druk in de lucht. Zag er 11 tegelijk vanochtend.
En de voorste mistlampen ook! Waarom wordt er niet een systeem op auto's verplicht gesteld dat alle extra verlichting automatich uitschakelt als je het contact afzet? Mijn Golf 3 had het systeem dat je het mistachterlicht aanzette door de verlichtingsschakelaar uit te trekken. Zodra je de verlichting uitschakelde klikte de schakelaar automatisch weer terug in de mistachterlicht uit stand. Er is volgens mij een behoorlijke groep automobilisten die weinig kaas heeft gegeten van controlelampjes. Daarentegen is het ook vaak zo dat, vooral bij het controlelampje van het mistachterlicht, de controlelampjes soms op moeilijk zichtbare plaatsen zitten, bij voorkeur achter de rand van het stuur.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
- Dat mistachterlicht bljft dan dagen erna ook aanstaan.
Op mijn Scénic heb ik op hetzelfde richtingaanwijzerstokje waarmee je de verlichting aanschakelt een extra ring voor de mistlichten. Die wordt niet automatisch uitgeschakeld als je de lichten uitzet. Maar je moet wel zo'n beetje blind zijn als je de indicatielichtjes van mistlichten voor én achter niet ziet op de klokkenbak.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:34 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
En de voorste mistlampen ook! Waarom wordt er niet een systeem op auto's verplicht gesteld dat alle extra verlichting automatich uitschakelt als je het contact afzet? Mijn Golf 3 had het systeem dat je het mistachterlicht aanzette door de verlichtingsschakelaar uit te trekken. Zodra je de verlichting uitschakelde klikte de schakelaar automatisch weer terug in de mistachterlicht uit stand. Er is volgens mij een behoorlijke groep automobilisten die weinig kaas heeft gegeten van controlelampjes. Daarentegen is het ook vaak zo dat, vooral bij het controlelampje van het mistachterlicht, de controlelampjes soms op moeilijk zichtbare plaatsen zitten, bij voorkeur achter de rand van het stuur.
Bij mijn Saab 9000 waren het vrij kleine lampjes in de schakelaars zelf. Bij donker goed zichtbaar, overdag totaal niet. Ik onthou ook dat ik de mistlampen aan heb gezet en zet ze ook weer uit. Maar hoeveel mensen "vergeten" het niet. En het was een tijdlang "stoer"als je overdag met voor mistlampen reed.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Op mijn Scénic heb ik op hetzelfde richtingaanwijzerstokje waarmee je de verlichting aanschakelt een extra ring voor de mistlichten. Die wordt niet automatisch uitgeschakeld als je de lichten uitzet. Maar je moet wel zo'n beetje blind zijn als je de indicatielichtjes van mistlichten voor én achter niet ziet op de klokkenbak.
Iets lastiger was de Astra (uit 1997) met aparte mistlichtknopjes en ingebouwde indicatoren naast de draaischakelaar voor de gewone verlichting. Die schakelden ook niet automatisch uit en het was moeilijker te zien of de mistlichten aan stonden. Toch heb ik nog nooit langer met die dingen aan gereden dan nodig was, gewoonweg door op te letten en te onthouden wat je aan hebt gezet.
Maar schijnbaar ben ik een van de weinigen die zoiets doet.
U doelt op Heerenveen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 02:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hier in Friesland zat het vanochtend wel aardig dicht. Heb me aan twee zaken geërgerd.
1. Automobilisten die extreem langzaam gaan rijden op de snelweg (<90 km/uur) terwijl het zicht toch wel 200m was.
2. Automobilisten die gewoon asociaal 130/140 op de linkerstrook blijven vlammen bij een druk klaverblad waar je maar 100 mag. Zowel de invoegers als de nette rijders die 100 rijden op rechterbaan worden op die manier in de problemen gebracht. Zeker met slecht zicht is dat super asociaal.
Als ik rechtdoor zou moeten, zou ik misschien hetzelfde doen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja als het kan ga ik daar met 130 overheen links, ik zal naar je zwaaien voortaan.
Nee daarom zeg ik als het kan. Ik kom vanaf Leeuwarden en moet naar Wolvega. Als er idd een afrit stilstaat of ophoopt doe ik dat nietquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als ik rechtdoor zou moeten, zou ik misschien hetzelfde doen., Maar moet er daarna af en aangezien het op die afrit vaak stil staat is het niet handig daar 130 te gaan rijden.
Ja, herkenbare irritatie. Voorrang krijgen terwijl je dat overduidelijk niet hebt en terwijl de rest van de weggebruikers daar niet op rekent.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 20:07 schreef Jihawti het volgende:
Sta je aan de kant van de weg netjes te wachten als voetganger en je kinderen te vertellen nooit zomaar over te steken, is er zo'n nono die vol in de ankers gaat om jou "vriendelijk" voor te laten gaan op een compleet onlogisch punt. De vijf auto's erachter er bijna bovenop en er reden allemaal fietsers op de fietsstrook dus ik kon alsnog niet oversteken.
Tja, toen was ik ff zijn irritatie op de weg voor vandaag toen ik weigerde over te steken omdat ik mijn dochter nou eenmaal niet onder een scooter wilde sleuren om hem dat padvinder-gevoel te geven. Sorry
Ben nou in Rotterdam maar hier is het zicht echt niet meer dan 80 meter en bij vlagen nog wel iets minder.quote:Op zondag 4 oktober 2015 07:56 schreef Ridocar het volgende:
Code geel voor heel Nederland, want mist...
Ik verwachtte op z'n minst dat je het volgende hectometerpaaltje niet meer kunt zien, maar dat valt reuze mee.
Wat zijn ze bij het KNMI/de ANWB weer zenuwachtig bezig...
Mwoah. Het zit nog redelijk dicht in half Nederland hoor.quote:Op zondag 4 oktober 2015 07:56 schreef Ridocar het volgende:
Code geel voor heel Nederland, want mist...
Ik verwachtte op z'n minst dat je het volgende hectometerpaaltje niet meer kunt zien, maar dat valt reuze mee.
Wat zijn ze bij het KNMI/de ANWB weer zenuwachtig bezig...
Ik ben nu in Zaandam, en alleen bij Rotterdam was het oppassen. Tot zover "code geel voor heel Nederland"quote:Op zondag 4 oktober 2015 08:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mwoah. Het zit nog redelijk dicht in half Nederland hoor.
[ afbeelding ]
Als het goed is had die Astra niet alleen een lampje op de knop zelf, maar ook een idicatielampje in de "klokkenbak" voor het mistlicht achter. Voor het mistlicht voor moest je inderdaad even naar links kijken naar de knop zelf. Dat was tenminste bij die van m'n moeder zo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Op mijn Scénic heb ik op hetzelfde richtingaanwijzerstokje waarmee je de verlichting aanschakelt een extra ring voor de mistlichten. Die wordt niet automatisch uitgeschakeld als je de lichten uitzet. Maar je moet wel zo'n beetje blind zijn als je de indicatielichtjes van mistlichten voor én achter niet ziet op de klokkenbak.
Iets lastiger was de Astra (uit 1997) met aparte mistlichtknopjes en ingebouwde indicatoren naast de draaischakelaar voor de gewone verlichting. Die schakelden ook niet automatisch uit en het was moeilijker te zien of de mistlichten aan stonden. Toch heb ik nog nooit langer met die dingen aan gereden dan nodig was, gewoonweg door op te letten en te onthouden wat je aan hebt gezet.
Maar schijnbaar ben ik een van de weinigen die zoiets doet.
Is dat dan mist of smog?quote:Op zondag 4 oktober 2015 08:10 schreef budvar het volgende:
[..]
Ben nou in Rotterdam maar hier is het zicht echt niet meer dan 80 meter en bij vlagen nog wel iets minder.
in 1955?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
Kop of kont, stop terstond"
Dat heb ik geleerd tijdens lessen als het om voetgangers gaat.
Wat een verademing was dat in Californië afgelopen weken!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
"Kop of kont, stop terstond"
Dat heb ik geleerd tijdens lessen als het om voetgangers gaat. Veel automobilisten zijn dat vergeten helaas.
Dagelijks zou ik mijzelf neer kunnen vleien op een motorkap ware het niet dat ik geen zin heb in kwetsuren.
Opmerkelijk! Het zijn met name de huismoeders die hier niet op letten en nog boos worden ook als je toch eens jouw voorrang neemt.
Mijn rijinstructrice zei altijd als je ze in de bek of in de nek kijktquote:
In Frankrijk kun je ook een boete krijgen als je niet op het zebrapad oversteekt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 14:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Daarentegen is het dus absoluut niet de bedoeling dat je als voetganger zomaar ergens anders over gaat steken, de boete daarop is naar ik heb gehoord $240.
In de bek of nek, blijf op je plek.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mijn rijinstructrice zei altijd als je ze in de bek of in de nek kijkt
Zie je hem van opzij, ga je er voorbij, zie je hem voor de kop of de kont dan stop je terstond. Hoor het mijn rijinstructeur nog zeggen en dat is toch al bijna 18 jaar geleden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
"Kop of kont, stop terstond"
Dat heb ik geleerd tijdens lessen als het om voetgangers gaat. Veel automobilisten zijn dat vergeten helaas.
Dagelijks zou ik mijzelf neer kunnen vleien op een motorkap ware het niet dat ik geen zin heb in kwetsuren.
Opmerkelijk! Het zijn met name de huismoeders die hier niet op letten en nog boos worden ook als je toch eens jouw voorrang neemt.
Best wel gevaarlijk dit.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:27 schreef Fer het volgende:
Vandaag het bewijs dat mijn automatische piloot sneller en beter rijdt, dan mijn bewuste ik.
Wat een onzin. Niemand rijdt altijd bewust, en iedereen met enige rijervaring rijdt in zekere mate op de automatische piloot. Je denkt niet na over gas geven, koppelen, remmen, zoveel mogelijk rechts rijden, in je spiegels kijken, het zoeken waar je heen moet op een bekende route etc. Dat gaat allemaal automatisch. Je bent in principe alleen bewust bezig met ofwel afwijkingen van normaal ofwel zaken die meerdere veranderingen teweegbrengen (plotse remactie voor je waar je op anticipeert, een voetganger die je ineens ziet bij de zebra, zoeken naar de juiste route op plekken die je niet kent, in mindere mate bijvoorbeeld ook invoegen tussen auto's met de juiste snelheid). En gelukkig maar, anders dan zou iedereen zo rijden als iemand die net een dag z'n rijbewijs heeft. "Uhm, oh ja, gas los, koppeling in, van 2 naar 3, aangrijppunt zoeken, gas geven, koppeling los. Oh en even spiegelen, da's waar. Fuck, waar ben ik nu? Mag ik hier wel rijden? Hee een 90-bord, moet ik nu remmen of gas loslaten? Aaaaah, we moeten zoveel tegelijk doen".quote:Op donderdag 8 oktober 2015 00:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Best wel gevaarlijk dit.
Enig idee hoeveel afwijkende situaties je hebt gemist terwijl je op de automatische piloot reed waar je eigenlijk bewust had moet rijden?
Uiteraard moet je altijd bewust rijden, neem aan dat jij dat ook wel weet.
Dus wat wil je nu eigenlijk vertellen?
Reageer es niet zo krampachtig man.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:22 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat een onzin. Niemand rijdt altijd bewust, en iedereen met enige rijervaring rijdt in zekere mate op de automatische piloot. Je denkt niet na over gas geven, koppelen, remmen, zoveel mogelijk rechts rijden, in je spiegels kijken, het zoeken waar je heen moet op een bekende route etc. Dat gaat allemaal automatisch. Je bent in principe alleen bewust bezig met ofwel afwijkingen van normaal ofwel zaken die meerdere veranderingen teweegbrengen (plotse remactie voor je waar je op anticipeert, een voetganger die je ineens ziet bij de zebra, zoeken naar de juiste route op plekken die je niet kent, in mindere mate bijvoorbeeld ook invoegen tussen auto's met de juiste snelheid). En gelukkig maar, anders dan zou iedereen zo rijden als iemand die net een dag z'n rijbewijs heeft. "Uhm, oh ja, gas los, koppeling in, van 2 naar 3, aangrijppunt zoeken, gas geven, koppeling los. Oh en even spiegelen, da's waar. Fuck, waar ben ik nu? Mag ik hier wel rijden? Hee een 90-bord, moet ik nu remmen of gas loslaten? Aaaaah, we moeten zoveel tegelijk doen".
Ja echt beter weet ik ook niet, ieder geval correcter en vlotter. En dan doel ik vooral rijden terwijl ik zit de bellen ( handsfree) of de radio/navi bedienen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Reageer es niet zo krampachtig man.
Ik heb het ook niet over de voertuigbediening maar juist over de verkeersdeelname.
De bediening gaat automatisch idd, maar daar ging het verhaaltje niet over.
Het ging over deelname aan het verkeer en als hij dan beweert op automatisme beter te rijden dan dat hij bewust doet dan ja, daar heb ik serieuze vraagtekens bij.
Misschien op weg naar een melding die later toch afgezegd is?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:57 schreef Ridocar het volgende:
Allereerst: Ik heb respect voor hulpdiensten. Zij zijn degenen die onder extreme omstandigheden moeten presteren tussen allemaal klootjesvolk dat denkt dat de weg voor hunzelf is. Laat dat even gezegd zijn.
Iets minder enthausiast word ik van een ambulance dat op de A4 bij wegwerkzaamheden en maar één open rijstrook met snelheidsbeperking (70) over de vluchtstrook ernaast met blauw aan doorrijdt en na de wegwerkzaamheden weer de zwaailichten uitdoet en met 100 door blijft tuffen. Echt veel haast schenen ze daarna niet te hebben.
Natuurlijk zullen de ambulancemedewerkers vast een hele goeie reden hebben, maar ik kon 'm niet vinden.
Overigens lag of zat er niemand achterin. (vanuit de vrachtauto kun je prima in de ambu kijken).
Wat ik al zei, ze zullen vast een goede reden hebben maar het is wel een timing om een afgemelde spoedrit op dat moment binnen te krijgen.Dit stinkt ruikt naar 'geen zin om in het treintje 70 te blijven tuffen'.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien op weg naar een melding die later toch afgezegd is?
Wij kunnen dat aan de buitenkant niet zien en dat hoeft ook niet.
Maar de verlichting is toch ook voor de auto?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:20 schreef Fer het volgende:
Verbaasde ik mij begin deze week over dat in de dichte mist wordt ingehaald met 130. Vanochtend op een n weg, daalde het tempo naar 30, terwijl ik het figuur van die joggende dame 50 meter verderop nog goed kon inspecteren.
En toen ik vanmiddag thuis kwam,
[ afbeelding ]
Oops i did it again.
Seat met Duitse VAG techniek erin. Opel, Seat em BMW hebben het ook zo. Ik vind het ook debiel, als je geen mistlampen aan hebt en hij staat op auto, moet je dus naar dat rechter lampje, stadslicht, kijken of hij nu aan of uit staat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:04 schreef kawotski het volgende:
Wat voor auto is dat dat je verlichtingsknop zover van je af zit. Ik heb een paar keer een Opel huurauto gehad waar dat ook het geval is en ik kan me weinig debielers voorstellen dan dat. Uit veiligheidsoogpunt vind ik het dom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |