in 1955?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
Kop of kont, stop terstond"
Dat heb ik geleerd tijdens lessen als het om voetgangers gaat.
Wat een verademing was dat in Californië afgelopen weken!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
"Kop of kont, stop terstond"
Dat heb ik geleerd tijdens lessen als het om voetgangers gaat. Veel automobilisten zijn dat vergeten helaas.
Dagelijks zou ik mijzelf neer kunnen vleien op een motorkap ware het niet dat ik geen zin heb in kwetsuren.
Opmerkelijk! Het zijn met name de huismoeders die hier niet op letten en nog boos worden ook als je toch eens jouw voorrang neemt.
Mijn rijinstructrice zei altijd als je ze in de bek of in de nek kijktquote:
In Frankrijk kun je ook een boete krijgen als je niet op het zebrapad oversteekt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 14:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Daarentegen is het dus absoluut niet de bedoeling dat je als voetganger zomaar ergens anders over gaat steken, de boete daarop is naar ik heb gehoord $240.
In de bek of nek, blijf op je plek.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mijn rijinstructrice zei altijd als je ze in de bek of in de nek kijkt
Zie je hem van opzij, ga je er voorbij, zie je hem voor de kop of de kont dan stop je terstond. Hoor het mijn rijinstructeur nog zeggen en dat is toch al bijna 18 jaar geleden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
"Kop of kont, stop terstond"
Dat heb ik geleerd tijdens lessen als het om voetgangers gaat. Veel automobilisten zijn dat vergeten helaas.
Dagelijks zou ik mijzelf neer kunnen vleien op een motorkap ware het niet dat ik geen zin heb in kwetsuren.
Opmerkelijk! Het zijn met name de huismoeders die hier niet op letten en nog boos worden ook als je toch eens jouw voorrang neemt.
Best wel gevaarlijk dit.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:27 schreef Fer het volgende:
Vandaag het bewijs dat mijn automatische piloot sneller en beter rijdt, dan mijn bewuste ik.
Wat een onzin. Niemand rijdt altijd bewust, en iedereen met enige rijervaring rijdt in zekere mate op de automatische piloot. Je denkt niet na over gas geven, koppelen, remmen, zoveel mogelijk rechts rijden, in je spiegels kijken, het zoeken waar je heen moet op een bekende route etc. Dat gaat allemaal automatisch. Je bent in principe alleen bewust bezig met ofwel afwijkingen van normaal ofwel zaken die meerdere veranderingen teweegbrengen (plotse remactie voor je waar je op anticipeert, een voetganger die je ineens ziet bij de zebra, zoeken naar de juiste route op plekken die je niet kent, in mindere mate bijvoorbeeld ook invoegen tussen auto's met de juiste snelheid). En gelukkig maar, anders dan zou iedereen zo rijden als iemand die net een dag z'n rijbewijs heeft. "Uhm, oh ja, gas los, koppeling in, van 2 naar 3, aangrijppunt zoeken, gas geven, koppeling los. Oh en even spiegelen, da's waar. Fuck, waar ben ik nu? Mag ik hier wel rijden? Hee een 90-bord, moet ik nu remmen of gas loslaten? Aaaaah, we moeten zoveel tegelijk doen".quote:Op donderdag 8 oktober 2015 00:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Best wel gevaarlijk dit.
Enig idee hoeveel afwijkende situaties je hebt gemist terwijl je op de automatische piloot reed waar je eigenlijk bewust had moet rijden?
Uiteraard moet je altijd bewust rijden, neem aan dat jij dat ook wel weet.
Dus wat wil je nu eigenlijk vertellen?
Reageer es niet zo krampachtig man.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:22 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat een onzin. Niemand rijdt altijd bewust, en iedereen met enige rijervaring rijdt in zekere mate op de automatische piloot. Je denkt niet na over gas geven, koppelen, remmen, zoveel mogelijk rechts rijden, in je spiegels kijken, het zoeken waar je heen moet op een bekende route etc. Dat gaat allemaal automatisch. Je bent in principe alleen bewust bezig met ofwel afwijkingen van normaal ofwel zaken die meerdere veranderingen teweegbrengen (plotse remactie voor je waar je op anticipeert, een voetganger die je ineens ziet bij de zebra, zoeken naar de juiste route op plekken die je niet kent, in mindere mate bijvoorbeeld ook invoegen tussen auto's met de juiste snelheid). En gelukkig maar, anders dan zou iedereen zo rijden als iemand die net een dag z'n rijbewijs heeft. "Uhm, oh ja, gas los, koppeling in, van 2 naar 3, aangrijppunt zoeken, gas geven, koppeling los. Oh en even spiegelen, da's waar. Fuck, waar ben ik nu? Mag ik hier wel rijden? Hee een 90-bord, moet ik nu remmen of gas loslaten? Aaaaah, we moeten zoveel tegelijk doen".
Ja echt beter weet ik ook niet, ieder geval correcter en vlotter. En dan doel ik vooral rijden terwijl ik zit de bellen ( handsfree) of de radio/navi bedienen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Reageer es niet zo krampachtig man.
Ik heb het ook niet over de voertuigbediening maar juist over de verkeersdeelname.
De bediening gaat automatisch idd, maar daar ging het verhaaltje niet over.
Het ging over deelname aan het verkeer en als hij dan beweert op automatisme beter te rijden dan dat hij bewust doet dan ja, daar heb ik serieuze vraagtekens bij.
Misschien op weg naar een melding die later toch afgezegd is?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:57 schreef Ridocar het volgende:
Allereerst: Ik heb respect voor hulpdiensten. Zij zijn degenen die onder extreme omstandigheden moeten presteren tussen allemaal klootjesvolk dat denkt dat de weg voor hunzelf is. Laat dat even gezegd zijn.
Iets minder enthausiast word ik van een ambulance dat op de A4 bij wegwerkzaamheden en maar één open rijstrook met snelheidsbeperking (70) over de vluchtstrook ernaast met blauw aan doorrijdt en na de wegwerkzaamheden weer de zwaailichten uitdoet en met 100 door blijft tuffen. Echt veel haast schenen ze daarna niet te hebben.
Natuurlijk zullen de ambulancemedewerkers vast een hele goeie reden hebben, maar ik kon 'm niet vinden.
Overigens lag of zat er niemand achterin. (vanuit de vrachtauto kun je prima in de ambu kijken).
Wat ik al zei, ze zullen vast een goede reden hebben maar het is wel een timing om een afgemelde spoedrit op dat moment binnen te krijgen.Dit stinkt ruikt naar 'geen zin om in het treintje 70 te blijven tuffen'.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien op weg naar een melding die later toch afgezegd is?
Wij kunnen dat aan de buitenkant niet zien en dat hoeft ook niet.
Maar de verlichting is toch ook voor de auto?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:20 schreef Fer het volgende:
Verbaasde ik mij begin deze week over dat in de dichte mist wordt ingehaald met 130. Vanochtend op een n weg, daalde het tempo naar 30, terwijl ik het figuur van die joggende dame 50 meter verderop nog goed kon inspecteren.
En toen ik vanmiddag thuis kwam,
[ afbeelding ]
Oops i did it again.
Seat met Duitse VAG techniek erin. Opel, Seat em BMW hebben het ook zo. Ik vind het ook debiel, als je geen mistlampen aan hebt en hij staat op auto, moet je dus naar dat rechter lampje, stadslicht, kijken of hij nu aan of uit staat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:04 schreef kawotski het volgende:
Wat voor auto is dat dat je verlichtingsknop zover van je af zit. Ik heb een paar keer een Opel huurauto gehad waar dat ook het geval is en ik kan me weinig debielers voorstellen dan dat. Uit veiligheidsoogpunt vind ik het dom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |