abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:04:53 #276
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156637187
Die verlichting inderdaad zeg, goddomme. Vanmorgen op de snelweg, niet echt mistig, maar wel nevelig, beetje schemerig nog, en dan rijdt gewoon 80% zonder licht of met alleen dagrijverlichting. :')
pi_156639237
"Kop of kont, stop terstond"

Dat heb ik geleerd tijdens lessen als het om voetgangers gaat. Veel automobilisten zijn dat vergeten helaas.
Dagelijks zou ik mijzelf neer kunnen vleien op een motorkap ware het niet dat ik geen zin heb in kwetsuren.

Opmerkelijk! Het zijn met name de huismoeders die hier niet op letten en nog boos worden ook als je toch eens jouw voorrang neemt. :N
pi_156639995
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
Kop of kont, stop terstond"

Dat heb ik geleerd tijdens lessen als het om voetgangers gaat.
in 1955?
pi_156640480
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
"Kop of kont, stop terstond"

Dat heb ik geleerd tijdens lessen als het om voetgangers gaat. Veel automobilisten zijn dat vergeten helaas.
Dagelijks zou ik mijzelf neer kunnen vleien op een motorkap ware het niet dat ik geen zin heb in kwetsuren.

Opmerkelijk! Het zijn met name de huismoeders die hier niet op letten en nog boos worden ook als je toch eens jouw voorrang neemt. :N
Wat een verademing was dat in Californië afgelopen weken!
Voetgangers hebben daar per definitie voorrang als ze bij een kruispunt oversteken. Of daar nou strepen, of zelfs een zebrapad getekend is doet er niet toe. En de meeste automobilisten houden zich er ook aan!

Daarentegen is het dus absoluut niet de bedoeling dat je als voetganger zomaar ergens anders over gaat steken, de boete daarop is naar ik heb gehoord $240.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 15:53:11 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156642145
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
"Kop of kont, stop terstond"

Mijn rijinstructrice zei altijd als je ze in de bek of in de nek kijkt :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 15:54:43 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156642190
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:


Daarentegen is het dus absoluut niet de bedoeling dat je als voetganger zomaar ergens anders over gaat steken, de boete daarop is naar ik heb gehoord $240.
In Frankrijk kun je ook een boete krijgen als je niet op het zebrapad oversteekt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156642561
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mijn rijinstructrice zei altijd als je ze in de bek of in de nek kijkt :P
In de bek of nek, blijf op je plek.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156659082
Vanochtend was het eerder verbazing dan irritatie toen een automobilist in de rij voor het stoplicht blijkbaar spontaan besloot dat hij toch liever op de fiets naar zijn werk was gegaan.
Hij sloeg direct rechtsaf de berm in, en reed verder over het fietspad.
pi_156663201
:') Had gister een auto voor mij zitten waarvan geen enkel licht het deed leek het wel. Vol in de ankers omdat deze remde om af te slaan naar rechts.

Geen richtingaanwijzer, en geen remlichten (en ja hij/zij remde wel).

Godskolere man.
pi_156663893
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
"Kop of kont, stop terstond"

Dat heb ik geleerd tijdens lessen als het om voetgangers gaat. Veel automobilisten zijn dat vergeten helaas.
Dagelijks zou ik mijzelf neer kunnen vleien op een motorkap ware het niet dat ik geen zin heb in kwetsuren.

Opmerkelijk! Het zijn met name de huismoeders die hier niet op letten en nog boos worden ook als je toch eens jouw voorrang neemt. :N
Zie je hem van opzij, ga je er voorbij, zie je hem voor de kop of de kont dan stop je terstond. Hoor het mijn rijinstructeur nog zeggen en dat is toch al bijna 18 jaar geleden.
Vanochtend bijna platgereden door een stadsbus die deze regel ook noet kent :{
A mind with a heart of it's own
pi_156676864
Vandaag het bewijs dat mijn automatische piloot sneller en beter rijdt, dan mijn bewuste ik. Zo had ik al door ik zonder opletten, veel beter rechts houd, dan bewust. Maar vandaa, blijk ik op de automatische piloot ookm og eens sneller te willen bij groene stoplichten en op knooppunten.

Zo probeerde ik naar een raportage op de radio te luisteren, terwijl ik vanaf Woerden naar Utrecht centrum reed, man wat deed iedereen toch sloom, het leek wel of ze allemaal 3s langzamer reageerden, dan mijn onbewust rijdende ik.
.
pi_156682059
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 21:27 schreef Fer het volgende:
Vandaag het bewijs dat mijn automatische piloot sneller en beter rijdt, dan mijn bewuste ik.
Best wel gevaarlijk dit.
Enig idee hoeveel afwijkende situaties je hebt gemist terwijl je op de automatische piloot reed waar je eigenlijk bewust had moet rijden?
Uiteraard moet je altijd bewust rijden, neem aan dat jij dat ook wel weet.
Dus wat wil je nu eigenlijk vertellen?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:22:55 #288
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156685750
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:59 schreef vannelle het volgende:

[..]

Best wel gevaarlijk dit.
Enig idee hoeveel afwijkende situaties je hebt gemist terwijl je op de automatische piloot reed waar je eigenlijk bewust had moet rijden?
Uiteraard moet je altijd bewust rijden, neem aan dat jij dat ook wel weet.
Dus wat wil je nu eigenlijk vertellen?
Wat een onzin. Niemand rijdt altijd bewust, en iedereen met enige rijervaring rijdt in zekere mate op de automatische piloot. Je denkt niet na over gas geven, koppelen, remmen, zoveel mogelijk rechts rijden, in je spiegels kijken, het zoeken waar je heen moet op een bekende route etc. Dat gaat allemaal automatisch. Je bent in principe alleen bewust bezig met ofwel afwijkingen van normaal ofwel zaken die meerdere veranderingen teweegbrengen (plotse remactie voor je waar je op anticipeert, een voetganger die je ineens ziet bij de zebra, zoeken naar de juiste route op plekken die je niet kent, in mindere mate bijvoorbeeld ook invoegen tussen auto's met de juiste snelheid). En gelukkig maar, anders dan zou iedereen zo rijden als iemand die net een dag z'n rijbewijs heeft. "Uhm, oh ja, gas los, koppeling in, van 2 naar 3, aangrijppunt zoeken, gas geven, koppeling los. Oh en even spiegelen, da's waar. Fuck, waar ben ik nu? Mag ik hier wel rijden? Hee een 90-bord, moet ik nu remmen of gas loslaten? Aaaaah, we moeten zoveel tegelijk doen".
pi_156685955
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:22 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wat een onzin. Niemand rijdt altijd bewust, en iedereen met enige rijervaring rijdt in zekere mate op de automatische piloot. Je denkt niet na over gas geven, koppelen, remmen, zoveel mogelijk rechts rijden, in je spiegels kijken, het zoeken waar je heen moet op een bekende route etc. Dat gaat allemaal automatisch. Je bent in principe alleen bewust bezig met ofwel afwijkingen van normaal ofwel zaken die meerdere veranderingen teweegbrengen (plotse remactie voor je waar je op anticipeert, een voetganger die je ineens ziet bij de zebra, zoeken naar de juiste route op plekken die je niet kent, in mindere mate bijvoorbeeld ook invoegen tussen auto's met de juiste snelheid). En gelukkig maar, anders dan zou iedereen zo rijden als iemand die net een dag z'n rijbewijs heeft. "Uhm, oh ja, gas los, koppeling in, van 2 naar 3, aangrijppunt zoeken, gas geven, koppeling los. Oh en even spiegelen, da's waar. Fuck, waar ben ik nu? Mag ik hier wel rijden? Hee een 90-bord, moet ik nu remmen of gas loslaten? Aaaaah, we moeten zoveel tegelijk doen".
Reageer es niet zo krampachtig man.
Ik heb het ook niet over de voertuigbediening maar juist over de verkeersdeelname.
De bediening gaat automatisch idd, maar daar ging het verhaaltje niet over.
Het ging over deelname aan het verkeer en als hij dan beweert op automatisme beter te rijden dan dat hij bewust doet dan ja, daar heb ik serieuze vraagtekens bij.
pi_156693344
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Reageer es niet zo krampachtig man.
Ik heb het ook niet over de voertuigbediening maar juist over de verkeersdeelname.
De bediening gaat automatisch idd, maar daar ging het verhaaltje niet over.
Het ging over deelname aan het verkeer en als hij dan beweert op automatisme beter te rijden dan dat hij bewust doet dan ja, daar heb ik serieuze vraagtekens bij.
Ja echt beter weet ik ook niet, ieder geval correcter en vlotter. En dan doel ik vooral rijden terwijl ik zit de bellen ( handsfree) of de radio/navi bedienen.
.
pi_156693811
Het gaat er om dat je oog hebt voor het verkeer, niet voor je route.
Ik mag toch hopen dat je dat zelf ook wel snapt.
pi_156712915
Allereerst: Ik heb respect voor hulpdiensten. Zij zijn degenen die onder extreme omstandigheden moeten presteren tussen allemaal klootjesvolk dat denkt dat de weg voor hunzelf is. Laat dat even gezegd zijn.

Iets minder enthausiast word ik van een ambulance dat op de A4 bij wegwerkzaamheden en maar één open rijstrook met snelheidsbeperking (70) over de vluchtstrook ernaast met blauw aan doorrijdt en na de wegwerkzaamheden weer de zwaailichten uitdoet en met 100 door blijft tuffen. Echt veel haast schenen ze daarna niet te hebben.

Natuurlijk zullen de ambulancemedewerkers vast een hele goeie reden hebben, maar ik kon 'm niet vinden.

Overigens lag of zat er niemand achterin. (vanuit de vrachtauto kun je prima in de ambu kijken).
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156713914
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:57 schreef Ridocar het volgende:
Allereerst: Ik heb respect voor hulpdiensten. Zij zijn degenen die onder extreme omstandigheden moeten presteren tussen allemaal klootjesvolk dat denkt dat de weg voor hunzelf is. Laat dat even gezegd zijn.

Iets minder enthausiast word ik van een ambulance dat op de A4 bij wegwerkzaamheden en maar één open rijstrook met snelheidsbeperking (70) over de vluchtstrook ernaast met blauw aan doorrijdt en na de wegwerkzaamheden weer de zwaailichten uitdoet en met 100 door blijft tuffen. Echt veel haast schenen ze daarna niet te hebben.

Natuurlijk zullen de ambulancemedewerkers vast een hele goeie reden hebben, maar ik kon 'm niet vinden.

Overigens lag of zat er niemand achterin. (vanuit de vrachtauto kun je prima in de ambu kijken).
Misschien op weg naar een melding die later toch afgezegd is?
Wij kunnen dat aan de buitenkant niet zien en dat hoeft ook niet.
pi_156716014
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 18:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Misschien op weg naar een melding die later toch afgezegd is?
Wij kunnen dat aan de buitenkant niet zien en dat hoeft ook niet.
Wat ik al zei, ze zullen vast een goede reden hebben maar het is wel een timing om een afgemelde spoedrit op dat moment binnen te krijgen.Dit stinkt ruikt naar 'geen zin om in het treintje 70 te blijven tuffen'.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156716327
Verbaasde ik mij begin deze week over dat in de dichte mist wordt ingehaald met 130. Vanochtend op een n weg, daalde het tempo naar 30, terwijl ik het figuur van die joggende dame 50 meter verderop nog goed kon inspecteren.

En toen ik vanmiddag thuis kwam,



Oops i did it again.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fer op 09-10-2015 20:27:12 ]
.
pi_156716379


[ Bericht 100% gewijzigd door Fer op 09-10-2015 20:25:56 ]
.
pi_156718953
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:20 schreef Fer het volgende:
Verbaasde ik mij begin deze week over dat in de dichte mist wordt ingehaald met 130. Vanochtend op een n weg, daalde het tempo naar 30, terwijl ik het figuur van die joggende dame 50 meter verderop nog goed kon inspecteren.

En toen ik vanmiddag thuis kwam,

[ afbeelding ]

Oops i did it again.
Maar de verlichting is toch ook voor de auto?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_156719887
Wat voor auto is dat dat je verlichtingsknop zover van je af zit. Ik heb een paar keer een Opel huurauto gehad waar dat ook het geval is en ik kan me weinig debielers voorstellen dan dat. Uit veiligheidsoogpunt vind ik het dom.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_156719958
En over irritatie op de weg, gisteren bij Almere moest er weer zonodig iemand staan te flitsen tijdens de spits. Gevolg, vanaf Amsterdam begon de file, paar duizend man heerlijk een kwartier onnodig in de file.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_156720127
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 22:04 schreef kawotski het volgende:
Wat voor auto is dat dat je verlichtingsknop zover van je af zit. Ik heb een paar keer een Opel huurauto gehad waar dat ook het geval is en ik kan me weinig debielers voorstellen dan dat. Uit veiligheidsoogpunt vind ik het dom.
Seat met Duitse VAG techniek erin. Opel, Seat em BMW hebben het ook zo. Ik vind het ook debiel, als je geen mistlampen aan hebt en hij staat op auto, moet je dus naar dat rechter lampje, stadslicht, kijken of hij nu aan of uit staat.

Gelukkig werkt de automatische stand wel goed.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')