Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.htmlquote:Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.
De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.
,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.
Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.
Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Deze keer wel bij het perron gelukkigquote:Op donderdag 17 september 2015 16:02 schreef Houtenbeen het volgende:
En de volgende trein is gearriveerd
Etnische Duitsers zijn na de oorlog o.a. massaal Polen uitgeschopt.. niet geheel onbegrijpelijk.quote:
Die afkortingen zeggen mij niksquote:Op donderdag 17 september 2015 16:04 schreef karton2 het volgende:
[..]
Etnische Duitsers zijn na de oorlog o.a. massaal Polen uitgeschopt.. niet geheel onbegrijpelijk.
Echter, tot op de dag van vandaag is de invloed van het Duitse Keizerrijk nog steeds zeer goed zichtbaar tijdens verkiezingen in Polen.
Vraag me niet waarom dat dit zo is, daarvoor is mijn Polenkennis te beperkt.
[ afbeelding ]
PO is de partij van Donald Tusk. Conservatief-liberaal.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die afkortingen zeggen mij niks
Het valt idd op..... i.p.v huis & haard te verdedigen gaan ze Europa terroriseren.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:06 schreef VASND het volgende:
Het zijn wel voor 95% mensen met zowel een X als een Y chromosoompje he.
Dat jochie net in de rij haha, geeft een peuk aan zo'n kerel die er al in staat en mag in ruil voor 'm aansluiten.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:08 schreef MCH het volgende:
Ze staan wel netjes in de rij, hoezo potentieel tuig?
Ze gaan niet eens liggen op het spoor inderdaad.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:08 schreef MCH het volgende:
Ze staan wel netjes in de rij, hoezo potentieel tuig?
Ik ben wel voor een 50-50 verdeling. Of enkel gezinnen doorlaten. Of eventueel wel vrouwen die alleen zijn, kinderen en gezinnen.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:08 schreef theNull het volgende:
[..]
Het valt idd op..... i.p.v huis & haard te verdedigen gaan ze Europa terroriseren.
quote:Op donderdag 17 september 2015 16:10 schreef LTVDK het volgende:
Kroatische politie pakt dit toch wel erg goed aan, de menigte controleren en netje rijen laten vormen voordat ze de trein in mogen
Groot deel zal toch wel familie importeren zo gauw ze een plek toegewezen krijgen.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:09 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik ben wel voor een 50-50 verdeling. Of enkel gezinnen doorlaten. Of eventueel wel vrouwen die alleen zijn, kinderen en gezinnen.
Dat die jonge mannen die alleen op schok zijn voor grote problemen kunnen zorgen hebben we wel gezien in ieder geval.
Oranje = christendemocraten / liberaal conservatief / zeer pro-euquote:Op donderdag 17 september 2015 16:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die afkortingen zeggen mij niks
Fout aanpak als je het mij vraagt. Of je komt allemaal, of niet. Zo kan de instroom beter gecontroleerd worden.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:11 schreef VASND het volgende:
[..]
Groot deel zal toch wel familie importeren zo gauw ze een plek toegewezen krijgen.
Thnx.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:12 schreef karton2 het volgende:
[..]
Oranje = christendemocraten / liberaal conservatief / zeer pro-eu
Blauw = nationaal conservatief / populistisch / beetje eurosceptisch
Hier op deze wikipedia.
Vluchten is niet altijd voor iedereen een optie, ik begrijp het opzich wel. Maar dat zijn dan ook weer vaak grensgevalletjes migrant. Blijft lastig.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:12 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Fout aanpak als je het mij vraagt. Of je komt allemaal, of niet. Zo kan de instroom beter gecontroleerd worden.
Daarnaast moet het demografisch evenwicht gewoon in de gaten gehouden worden. Dus niet te veel mannen binnenlaten.
Ze hebben hun telefoon toch al?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:12 schreef LTVDK het volgende:
Wel opvallend dat iedereen die met een grote camera voorbij komt rennen niet eens wordt aangekeken door de agenten. Als die vluchtelingen slim zijn scoren ze gewoon ergens een camera
Waar slaat dat argument op?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:14 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Ze hebben hun telefoon toch al?
Kroatië weet dat het hun probleem niet is. Als Oostenrijk ze ook niet wilt (of Slovenië) zitten zij ook weer met het probleem.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:12 schreef Houtenbeen het volgende:
Kinderen en vrouwen vooraan in de rij, goedzo Kroatië![]()
Alleen was het beter geweest als ze grens helemaal hadden gesloten
Zie je de vluchtelingen niet overal filmpjes en foto's van maken?quote:
Ja dat is toch geen probleem? Ik doelde op de cameramannen die met camera en statief overal mogen doorlopen zonder dat er een haan naar kraaitquote:Op donderdag 17 september 2015 16:15 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Zie je de vluchtelingen niet overal filmpjes en foto's van maken?
Zijn punt is dat met een grote camera je zo overal doorheen loopt.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:15 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Zie je de vluchtelingen niet overal filmpjes en foto's van maken?
Daarvoor ook al. Ik kan me een speech van Hitler herinneren waarin hij zegt dat de Poolse behandeling van Duitsers in Polen (een van de) directe aanleiding(en) was voor het binnenvallen van Polen.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:04 schreef karton2 het volgende:
[..]
Etnische Duitsers zijn na de oorlog o.a. massaal Polen uitgeschopt.. niet geheel onbegrijpelijk.
oh dat had ik niet door. hebben die mensen geen perskaart om de nek hangen?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dat is toch geen probleem? Ik doelde op de cameramannen die met camera en statief overal mogen doorlopen zonder dat er een haan naar kraait
Je verwacht dat ze allemaal minstens 1 ledemaat missen?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:18 schreef theNull het volgende:
Ze zien er wel uit alsof ze al jarenlang een burgeroorlog hebben meegemaakt, NOT
Nee, maar wel minstens 1 iemand met een missend ledemaat.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je verwacht dat ze allemaal minstens 1 ledemaat missen?
Minimaal, Wonden, verbanden, rolstoel, krukken etc....quote:Op donderdag 17 september 2015 16:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je verwacht dat ze allemaal minstens 1 ledemaat missen?
Niet dat ik zag. Al staat er nu ook een hipster journalist op het perron met een heuptasje foto's met zijn telefoon te maken, zegt ook niet zoveel dusquote:Op donderdag 17 september 2015 16:17 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
oh dat had ik niet door. hebben die mensen geen perskaart om de nek hangen?
Heb al krukken en zon wandelrek gezien bij de grens daar met Servië.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:19 schreef theNull het volgende:
[..]
Minimaal, Wonden, verbanden, rolstoel, krukken etc....
Vanuit Europa?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:20 schreef VASND het volgende:
Als je met het vliegtuig naar NL zou komen, wat zou de procedure dan eigenlijk zijn? Mag je dan bij de douane asiel aanvragen? Of wordt je dan op het vliegtuig terug gezet? En als je geen geld bij je hebt?
Die met ontbrekende ledematen die kunnen de reis nooit afleggen, die zitten voornamelijk in Turkije en Libanon.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:19 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee, maar wel minstens 1 iemand met een missend ledemaat.
Net zoveel als vrouw en kinderen 0,005%quote:Op donderdag 17 september 2015 16:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb al krukken en zon wandelrek gezien bij de grens daar met Servië.
Hebben ze bij Srebrenica gezien, dat dat werkt wrs.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:10 schreef LTVDK het volgende:
Kroatische politie pakt dit toch wel erg goed aan, de menigte controleren en netje rijen laten vormen voordat ze de trein in mogen
Pff moet je het weer verklappen.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die met ontbrekende ledematen die kunnen de reis nooit afleggen, die zitten voornamelijk in Turkije en Libanon.
Als ze slim zijn vluchten ze ook bij naderend gevaar, niet slalommend tussen de IS strijders door slimpie.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:18 schreef theNull het volgende:
Ze zien er wel uit alsof ze al jarenlang een burgeroorlog hebben meegemaakt, NOT
Heb er echt genoeg gezien.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:20 schreef theNull het volgende:
[..]
Net zoveel als vrouw en kinderen 0,005%
Vanuit het land waaruit je vlucht.quote:
Ze schijnen geen visum te krijgen die ze dus blijkbaar nodig hebben.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:21 schreef VASND het volgende:
[..]
Vanuit het land waaruit je vlucht.
Nee maar wat ik bedoel he, je stapt in Syrië op het vliegtuig naar NL. Dan doe je hier op Schiphol asielaanvraag en als je een legitieme reden hebt komt dan alles goed? Of wordt je bij de douane gewoon teruggebonjourd?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze schijnen geen visum te krijgen die ze dus blijkbaar nodig hebben.
Meestal heb je dan geen paspoort/vissum (gooi je in het vliegtuig weg of eet je op). Je geeft dan aan bij de douane dat je asiel wil aanvragen, deze nemen een verklaring op en je wordt doorgestuurd naar het aanmeldcenturm nabij Schiphol. Deze behandeld dan de aanvraag.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:20 schreef VASND het volgende:
Als je met het vliegtuig naar NL zou komen, wat zou de procedure dan eigenlijk zijn? Mag je dan bij de douane asiel aanvragen? Of wordt je dan op het vliegtuig terug gezet? En als je geen geld bij je hebt?
Ja maar ze hebben blijkbaar een visum nodig om een ticket te kunnen kopen.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:24 schreef VASND het volgende:
[..]
Nee maar wat ik bedoel he, je stapt in Syrië op het vliegtuig naar NL. Dan doe je hier op Schiphol asielaanvraag en als je een legitieme reden hebt komt dan alles goed? Of wordt je bij de douane gewoon teruggebonjourd?
Schiphol zal je niet bereiken, als je geen visum hebt bij vertrek kom je gewoon het vliegtuig niet in.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:24 schreef VASND het volgende:
[..]
Nee maar wat ik bedoel he, je stapt in Syrië op het vliegtuig naar NL. Dan doe je hier op Schiphol asielaanvraag en als je een legitieme reden hebt komt dan alles goed? Of wordt je bij de douane gewoon teruggebonjourd?
Alles is na te maken. Wat ik weet van de praktijk is dat ze vaak via Turkije reizen en daar op een valse naam/paspoort een visum krijgen.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Schiphol zal je niet bereiken, als je geen visum hebt bij vertrek kom je gewoon het vliegtuig niet in.
Dat heb ik nooit gesnapt. Waarom zou je het bewijs van waar je komt weggooien behalve als je eigenlijk geen gegronde reden voor asiel hebt?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:24 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Meestal heb je dan geen paspoort/vissum (gooi je in het vliegtuig weg of eet je op). Je geeft dan aan bij de douane dat je asiel wil aanvragen, deze nemen een verklaring op en je wordt doorgestuurd naar het aanmeldcenturm nabij Schiphol. Deze behandeld dan de aanvraag.
Omdat dit wordt aangedragen door de mensensmokkelaar. Meestal is het paspoort nep of is inderdaad je asielrelaas niet goed. Sowieso sta je al op min 1 omdat je al een ticket kan betalen en dus niet echt "noodzaak van vluchten" hebt.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:26 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit gesnapt. Waarom zou je het bewijs van waar je komt weggooien behalve als je eigenlijk geen gegronde reden voor asiel hebt?
Een visum moet je bij de ambassade aanvragen, daar kijken ze iets langer dan 2 seconden naar de achtergrond van iemand. Staat je naam niet in de computer bij Interpol wordt het sowieso al een stuk lastiger.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:26 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Alles is na te maken. Wat ik weet van de praktijk is dat ze vaak via Turkije reizen en daar op een valse naam/paspoort een visum krijgen.
Waarom zeggen mensen dit toch altijd?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:28 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Omdat dit wordt aangedragen door de mensensmokkelaar. Meestal is het paspoort nep of is inderdaad je asielrelaas niet goed. Sowieso sta je al op min 1 omdat je al een ticket kan betalen en dus niet echt "vlucht".
Ah juistem, dat vroeg ik me dus af. Of er voor je het vliegtuig instapt al controle is.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Schiphol zal je niet bereiken, als je geen visum hebt bij vertrek kom je gewoon het vliegtuig niet in.
Heb je welles gevlogen?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:29 schreef VASND het volgende:
[..]
Ah juistem, dat vroeg ik me dus af. Of er voor je het vliegtuig instapt al controle is.
Ik heb nog maar een paar keer gevlogen maar op de Brusselse luchthaven (Zaventem) wordt er echt amper gecontroleerd hoor. Ik kreeg m'n ticket en ben amper gecontroleerd, enkel door de metaaldetector.quote:
Nooit buiten de EU.quote:
Ja is nogal een gedoe om mensen naar landen te laten vliegen waar ze geen toestemming voor hebbenquote:Op donderdag 17 september 2015 16:29 schreef VASND het volgende:
[..]
Ah juistem, dat vroeg ik me dus af. Of er voor je het vliegtuig instapt al controle is.
Ja waar vloog je heen? Het ligt er een beetje aan waar je heen gaat.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:30 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik heb nog maar een paar keer gevlogen maar op de Brusselse luchthaven (Zaventem) wordt er echt amper gecontroleerd hoor. Ik kreeg m'n ticket en ben amper gecontroleerd, enkel door de metaaldetector.
Een keer Italië (da's EU) en een keertje Tunesië.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja waar vloog je heen? Het ligt er een beetje aan waar je heen gaat.
Met Amerika en China weet ik dat om er te verblijven je idd een Visumaanvraag moet doen, maar dat het voor de vlucht zelf ook nodig was wist ik niet. Goede regels.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dan krijg je te maken met strengere controles.
Dan ken je het dus wel :pquote:Op donderdag 17 september 2015 16:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Een keer Italië (da's EU) en een keertje Tunesië.
Toen ik naar de VS vloog, toen werd ik pas echt gecontroleerdHeel m'n koffer overhoop.
Ja anders heeft die vlucht niet zoveel nutquote:Op donderdag 17 september 2015 16:32 schreef VASND het volgende:
[..]
Met Amerika en China weet ik dat om er te verblijven je idd een Visumaanvraag moet doen, maar dat het voor de vlucht zelf ook nodig was wist ik niet. Goede regels.
Technische details over verbindende computersystemen weet ik niet. Visum is vaak ook niet meer dan een stempel in je paspoort en soms kan je deze kopen bij het vliegveld. Bij de IND komen ze er trouwens wel achter dat je visum nep is, maar wat ik al zei; ik haal dit enkel uit de praktijk.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een visum moet je bij de ambassade aanvragen, daar kijken ze iets langer dan 2 seconden naar de achtergrond van iemand. Staat je naam niet in de computer bij Interpol wordt het sowieso al een stuk lastiger.
Omdat het bij de IND echt zo gaat. Ze zullen het niet zeggen maar je relaas moet overtuigender zijn.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom zeggen mensen dit toch altijd?
Als Europeaan zonder gekke naam die niet naar een risicogebied vliegt komt je overal wel makkelijk doorheen. Behalve Noord-Amerika ja, daar zijn ze nogal panischquote:Op donderdag 17 september 2015 16:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Toen ik naar de VS vloog, toen werd ik pas echt gecontroleerdHeel m'n koffer overhoop.
Een Syriër met geld zal toch niet worden teruggestuurd omdat hij geld heeft?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:33 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Technische details over verbindende computersystemen weet ik niet. Visum is vaak ook niet meer dan een stempel in je paspoort en soms kan je deze kopen bij het vliegveld. Bij de IND komen ze er trouwens wel achter dat je visum nep is, maar wat ik al zei; ik haal dit enkel uit de praktijk.
[..]
Omdat het bij de IND echt zo gaat. Ze zullen het niet zeggen maar je relaas moet overtuigender zijn.
Nou.. Als je stapels cash bij je hebt en je zegt op vakantie te gaan dan gaan de alarmbelletjes wel af als ik iets geleerd heb van al die border customs programma's op discoveryquote:Op donderdag 17 september 2015 16:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Een Syriër met geld zal toch niet worden teruggestuurd omdat hij geld heeft?
Ja ze zeggen toch niet dat ze op vakantie gaan dan?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:35 schreef VASND het volgende:
[..]
Nou.. Als je stapels cash bij je hebt en je zegt op vakantie te gaan dan gaan de alarmbelletjes wel af als ik iets geleerd heb van al die border customs programma's op discovery
Wat ik eigenlijk wilde helder hebben is of het voor een legitieme vluchteling met 1500 euro spaargeld een betere onderneming is om het vliegtuig te nemen en je doelland uit te kiezen dan om in de rij gaan staan en van grens naar grens te hoppen in de hoop daar aan te komen.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ze zeggen toch niet dat ze op vakantie gaan dan?
Voor zover ik weet worden Syriërs op dit moment niet terug gestuurd toch?
Ze zijn nu gewoon rustig aan het wachten op de volgende trein. Rij is voornamelijk weg zodat ze in de schaduw kunnen gaan zitten bij het perron, het is daar namelijk zo'n 35+ gradenquote:Op donderdag 17 september 2015 16:36 schreef VASND het volgende:
De rijen zijn weg en het begint langzaam vol te stromen. Ik ben benieuwd hoe de toestroom naar de volgende treinen gaat.
Nee maar je relaas moet wel overtuigender zijn. En bijkomend iets is nog dat je vaak niet rechtstreeks vliegt en dus een tussenlanding hebt. Als je ongeluk hebt moet je op je tussenlanding een paar dagen blijven en volgens de wet moet je asiel aanvragen in het eerste land waar het veilig is. Dus als jij gaat chillen met je vrouw en kinderen in een hotel in Turkije ben je bij de IND al aan de beurt.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Een Syriër met geld zal toch niet worden teruggestuurd omdat hij geld heeft?
Uiteraard. Denk als dat een optie was dat ze dat ook zouden doen. Het probleem ontstaat dus dat ze bij het boeken van een ticket blijkbaar al een visum nodig hebben.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:38 schreef VASND het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk wilde helder hebben is of het voor een legitieme vluchteling met 1500 euro spaargeld een betere onderneming is om het vliegtuig te nemen en je doelland uit te kiezen dan om in de rij gaan staan en van grens naar grens te hoppen in de hoop daar aan te komen.
Oke. Ja dan zou het dus een reden kunnen zijn voor mensen om deze bizarre tocht te maken omdat ze idd niet in het eerste land waar ze aankomen willen blijven.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:39 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Nee maar je relaas moet wel overtuigender zijn. En bijkomend iets is nog dat je vaak niet rechtstreeks vliegt en dus een tussenlanding hebt. Als je ongeluk hebt moet je op je tussenlanding een paar dagen blijven en volgens de wet moet je asiel aanvragen in het eerste land waar het veilig is. Dus als jij gaat chillen met je vrouw en kinderen in een hotel in Turkije ben je bij de IND al aan de beurt.
Syrie is wellicht het foute voorbeeld hiervan omdat deze carte blanche hebben en gelijk een asielvergunning krijgen.
twitter:CBCAlerts twitterde op donderdag 17-09-2015 om 16:43:07#Croatian officials 'overwhelmed' by #RefugeeCrisis. 7300+ enter today, told to apply for asylum or be declared illegal. Next step unclear. reageer retweet
Jeetje wat een dom filmpje.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:45 schreef Infection het volgende:
Wie zei ook alweer dat het op The Walking Dead leek?
http://www.dumpert.nl/med(...)ervie_hongarije.html
twitter:nrc twitterde op donderdag 17-09-2015 om 16:46:30LIVE: Gemeentes moeten nog vóór vanavond 750 slaapplaatsen klaarmaken voor vluchtelingen. http://t.co/wjOPTXvtAy http://t.co/Mb5r92H3SA reageer retweet
http://www.at5.nl/artikel(...)n-voor-vluchtelingenquote:Verschillende Amsterdamse woningbouwverenigingen zijn aan het inventariseren of en hoeveel plek ze hebben voor de opvang van asielzoekers.
Het gaat onder meer om Ymere, Rochdale en de Zwerfkei. De laatste is een bedrijf dat lege panden beheerd, onder meer voor antikraak, zij hebben vanmiddag een gesprek met de gemeente over de opvang.
Woningbouwvereniging Rochdale laat aan AT5 weten dat ze het belangrijk vinden om ook 'een steentje bij te dragen' aan de vluchtelingenproblematiek. Naar verwachting zal later vandaag bekend worden hoeveel plekken er beschikbaar zijn.
Stadgenoot heeft drie locaties die de gemeente kan gebruiken. Het gaat om één locatie waar een paar honderd mensen in kunnen en twee kleinere locaties. Het gaat dan om kantoorpanden en mogelijk een kerkgebouw. De gemeente moet beoordelen of de ruimtes geschikt zijn voor vluchtelingenopvang.
111 vluchtelingen
Sinds begin deze week komen er veel vluchtingen met de trein aan op Centraal Station. Gisteren werd in Amsterdam de eerste plek geopend voor noodopvang in Amsterdam, dat is in Sportcentrum Caland in Osdorp. Er zijn 300 bedden neergezet en daar zijn er nu 111 van bezet. Ook de wethouder Verheijhal in Oost is ingericht als noodopvang voor vluchtelingen, daar staan 200 bedden die worden pas bezet als alle bedden in Sportcentrum Caland zijn bezet. In de Verheijhal staan de bedden in de sportzaal, de kleinere ruimtes daar zijn ingericht recreatieruimtes.
Wat is dit?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://www.dewaarheid.nu/(...)chtelingencrisis.htm
Is al een week oudquote:Op donderdag 17 september 2015 16:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://www.dewaarheid.nu/(...)chtelingencrisis.htm
Ze snappen het nog steeds niet hé. Er moeten geen slaapplaatsen bij komen, de stop moet er op. De grens moet dicht. Mensen terug sturen. De stroom wordt zo steeds groter.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:48 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:nrc twitterde op donderdag 17-09-2015 om 16:46:30LIVE: Gemeentes moeten nog vóór vanavond 750 slaapplaatsen klaarmaken voor vluchtelingen. http://t.co/wjOPTXvtAy http://t.co/Mb5r92H3SA reageer retweet
Een Marxistisch-Leninistische analyse van de crisis in Syrie, de rol van het westen (m.n. de VS) hierin en de op gang gekomen stroom van mensen die blijkbaar een beter bestaan zoeken.quote:
Wij, Nederland, kunnen niets aan het beleid van de Amerikaanse terreurstaat doen.quote:Op donderdag 17 september 2015 17:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://www.uitpers.be/ind(...)-is-een-grote-leugen
Het westen, wij dus, financieert en steunt actief Isis.
Doordat wij de legitieme president Assad weg willen hebben en Isis-militanten bewapenen, is Syrie nu in crisis. Wij zijn de oorzaak van de huidige vluchtelingenstroom en veel erger nog, van de talloze doden in Syrie. Syrie was een stabiele natie, een ontwikkeld en hooggeschoold en uiterst veilig land, totdat de VS en EU het nodig vonden Isis te steunen.
Rusland keurt dit ten zeerste af terecht. Rusland steunt Assad, waar het westen liever een islamitische Staat voor ogen heeft in Syrie.
Vervolgens vind het westen het ook nog nodig alle oplossingen die Rusland aanbiedt te negeren. Rusland tracht met man en macht de stommiteiten van het westen ongedaan te maken, maar dat is lastig als je te maken hebt met een coalitie dat zo stupide is als de as EU-VS.
In het begin was IS natuurlijk ook maar een minispeler in Syrië, samen met een hoop andere extremere groeperingen. De kans om uit te groeien hebben ze gegrepen, maar om dat nu direct op het bordje van het westen te gooien, mjeh.quote:Op donderdag 17 september 2015 17:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Doordat wij de legitieme president Assad weg willen hebben en Isis-militanten bewapenen, is Syrie nu in crisis. Wij zijn de oorzaak van de huidige vluchtelingenstroom en veel erger nog, van de talloze doden in Syrie. Syrie was een stabiele natie, een ontwikkeld en hooggeschoold en uiterst veilig land, totdat de VS en EU het nodig vonden Isis te steunen.
Rusland keurt dit ten zeerste af terecht. Rusland steunt Assad, waar het westen liever een islamitische Staat voor ogen heeft in Syrie.
Vervolgens vind het westen het ook nog nodig alle oplossingen die Rusland aanbiedt te negeren. Rusland tracht met man en macht de stommiteiten van het westen ongedaan te maken, maar dat is lastig als je te maken hebt met een coalitie dat zo stupide is als de as EU-VS.
Communisten zijn net zo'n eng volkje als PVV'ersquote:Op donderdag 17 september 2015 17:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het is inderdaad vooral de schuld van de Muricanen, dat ben ik met je eens.quote:Op donderdag 17 september 2015 17:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wij, Nederland, kunnen niets aan het beleid van de Amerikaanse terreurstaat doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Korte bedrijving uit Artikel 1(F): Wordt in beide zaken gebruikt als strandpunt van de StaatssecretarisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verklaring vreemdelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Standpunt van de vreemdelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oordeel rechtbank
De rechtbank oordeelt dat de vreemdelings onrechtmatige verblijf in Nederland hem feitelijk niet in staat stelde tot het uitoefenen van zijn privéleven. Daarnaast heeft de vreemdeling niet aannemelijk gemaakt dat hij wettelijk verplicht was de bevelen op te volgen. De afwijzing van de aanvraag voor een vv en het inreisverbod blijven beide van kracht.
• Uitspraak: Juli 2015
Ook afgewezen aanvraag met inreisverbod van 10 jaar. De vreemdeling gaat in beroep: Eerste aanleg.
Vreemdeling is in 2009 opgeroepen voor militaire dienst in Eritrea. Vanaf 2010 tot 2012 heeft hij gediend.
Motief vreemdeling om te vluchten
In april 2012 heeft hij na het overlijden van zijn opa zonder officiele toestemming een paar dagen verzuimd van zijn dienst. Hierdoor hebben de leden van zijn eenheid hem van huis meegenomen, vastgeboden in de volle zon en overspoeld met water, en vervolgens de hele nacht vastgeboden in de buitenlucht laten liggen. Hij is vrijgelaten met een waarschuwing, maar die avond gevlucht door illegaal de grens over te steken.
Standpunt StaatssecretarisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verklaring vreemdelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Standpunt vreemdeling:
Hij heeft de werkzaamheden onder dwang moeten verrichten en zijn er geen mogelijkheden om zich te onttrekken aan de misdrijven, omdat het risico te hoog was.
Oordeel rechtbank:
Het bovenstaande betekent dat er op goede gronde is aangenomen dat er ernstige redenen zijn om te veronderstellen dat vreemdeling zich schuldig heeft gemaakt aan misdrijven (artikel 1(F)). Vreemdeling heeft verklaard dat hij op de hoogte was van de wrede handelswijze. Hij heeft niets ondernomen om deze misdrijven te voorkomen.
Uit het feit dat vreemdeling tijdens zijn verlofdagen de mogelijkheden om het Eritrese leger te ontvluchten niet heeft aangegrepen kan worden opgemaakt dat hij niet de urgentie voelde om zich aan de werkzaamheden te onttrekken, ondanks de kennis van misdaden. De omstandigheid dat eisers echtgenote en minderjarige dochters wel in het bezit zijn gesteld van een verblijfsvergunning asiel, kan niet tot een ander oordeel leiden.![]()
Dikke goederentrein he jammer-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
“WHEN THERE’S NO MORE ROOM IN HELL, THE DEAD WILL WALK THE EARTH.”quote:Op donderdag 17 september 2015 16:45 schreef Infection het volgende:
Wie zei ook alweer dat het op The Walking Dead leek?
http://www.dumpert.nl/med(...)ervie_hongarije.html![]()
twitter:CBCAlerts twitterde op donderdag 17-09-2015 om 17:38:49#Croatia president asks army to be ready to protect borders from 'illegal migration,' state news agency says. #RefugeeCrisis reageer retweet
![]()
Die hartelijke ontvangst hebben ze dus zo'n 48 uur volgehoudenquote:Op donderdag 17 september 2015 17:42 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:CBCAlerts twitterde op donderdag 17-09-2015 om 17:38:49#Croatia president asks army to be ready to protect borders from 'illegal migration,' state news agency says. #RefugeeCrisis reageer retweet
![]()
![]()
Eens kijken hoelang dwaas links Nederland het vol gaat houden.quote:Op donderdag 17 september 2015 17:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die hartelijke ontvangst hebben ze dus zo'n 48 uur volgehouden![]()
Mooi. Hopelijk betekent dat ook het sluiten van de grenzen.quote:Op donderdag 17 september 2015 17:42 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
Dan zitten we verder op slot toch?quote:Op donderdag 17 september 2015 17:47 schreef Infection het volgende:
my to be ready to protect borders from 'illegal migration,' state news agency say![]()
Zeker in de war met Saudi-Arabië.quote:VN noemt Hongaars vluchtelingenbeleid gevoelloos en xenofoob
Met de ''gevoelloze'' behandeling van vluchtelingen die aan de grens met Hongarije komen heeft het land zich schuldig gemaakt aan ''duidelijke schending van internationale wetten''.
Dat heeft het hoofd van de mensenrechtenorganisatie van de Verenigde Naties, prins Zeid Ra'ad al-Hussein donderdag verklaard.
''De Hoge Commissaris Zeid betreurt de xenofobe en anti-moslimstandpunten die kennelijk ten grondslag liggen aan het huidige Hongaarse regeringsbeleid'', luidde de verklaring.![]()
Ik blijf me afvragen waarom er dit soort reactie's komen op het optreden van Hongarije gisteren.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:01 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zeker in de war met Saudi-Arabië.
Het was volkomen terecht aangezien de vluchtelingen begonnen met het gooien van stenen en een hek sloopteIk ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.![]()
Ze willen ons continent kapot maken!!!quote:Op donderdag 17 september 2015 18:01 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zeker in de war met Saudi-Arabië.
Eerst zwarte piet en nu dit, we moeten ingrijpenSay what?![]()
'Zwarte Piet is de enige gekleurde die niet met een boot dit land binnen mag varen.'quote:Op donderdag 17 september 2015 18:10 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ze willen ons continent kapot maken!!!
Eerst zwarte piet en nu dit, we moeten ingrijpen
zag ik op facebook voorbij komen
oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
quote:Op donderdag 17 september 2015 17:13 schreef Physsic het volgende:
Hey Yasmin (of Igen, ik weet niet meer wie daar mee kwam). En ieder ander die het misschien interessant vindt.
[ afbeelding ]
Nog even over deze meneer, die in het Syrische leger zou hebben gevochten. Ik kwam gisteren twee recente uitspraken van de rechter in Nederland tegen, die je misschien ook wel interessant vindt -gewoon ter informatie-. Ik heb ze geprobeerd redelijk kort te samengevatten, maar dat is niet helemaal goed gelukt.:P
In beide zaken oordeelt de rechtbank dat de afwijzing van de aanvraag voor een verblijfsvergunning terecht is, wegens het werkverleden van de vreemdeling. Volgens mij zijn de argumenten deels/volledig gebaseerd op Europese afspraken, waardoor ik twijfel of die Syrische militair uberhaupt wel kans maakt op een verblijfsvergunning in Europa.
Ik vind de tweede zaak zelf erg.. bedenkelijk..
• Uitspraak: September 2015
De aanvraag voor een verblijfsvergunning (vv) voor bepaalde tijd is afgewezen en er is een inreisverbod opgelegd voor de duur van 10 jaar. Na het bezwaar en wat beroepen belandt de zaak uiteindelijk in het Hoger Beroep.
Vreemdeling is in dienst geweest van het Turkse leger.
De man is in 2002 naar Nederland gereisd en heeft sinds 2006 meerdere malen een aanvraag voor vv-bepaalde tijd aangevraagd, met motief 'arbeid als zelfstandige'. Alle aanvragen zijn afgewezen, waardoor hij dus nooit rechtmatig verblijf heeft gehad.
Standpunt staatsecretarisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Korte bedrijving uit Artikel 1(F): Wordt in beide zaken gebruikt als strandpunt van de StaatssecretarisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verklaring vreemdelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Standpunt van de vreemdelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oordeel rechtbank
De rechtbank oordeelt dat de vreemdelings onrechtmatige verblijf in Nederland hem feitelijk niet in staat stelde tot het uitoefenen van zijn privéleven. Daarnaast heeft de vreemdeling niet aannemelijk gemaakt dat hij wettelijk verplicht was de bevelen op te volgen. De afwijzing van de aanvraag voor een vv en het inreisverbod blijven beide van kracht.
Ook afgewezen aanvraag met inreisverbod van 10 jaar. De vreemdeling gaat in beroep: Eerste aanleg.
Vreemdeling is in 2009 opgeroepen voor militaire dienst in Eritrea. Vanaf 2010 tot 2012 heeft hij gediend.
In april 2012 heeft hij na het overlijden van zijn opa zonder officiele toestemming een paar dagen verzuimd van zijn dienst. Hierdoor hebben de leden van zijn eenheid hem van huis meegenomen, vastgeboden in de volle zon en overspoeld met water, en vervolgens de hele nacht vastgeboden in de buitenlucht laten liggen. Hij is vrijgelaten met een waarschuwing, maar die avond gevlucht door illegaal de grens over te steken.
Standpunt StaatssecretarisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verklaring vreemdelingJoh... Ja Ik weet et eigenlijk ook niet zo goed. Wel interessante post!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Standpunt vreemdeling:
Hij heeft de werkzaamheden onder dwang moeten verrichten en zijn er geen mogelijkheden om zich te onttrekken aan de misdrijven, omdat het risico te hoog was.
Oordeel rechtbank:
Het bovenstaande betekent dat er op goede gronde is aangenomen dat er ernstige redenen zijn om te veronderstellen dat vreemdeling zich schuldig heeft gemaakt aan misdrijven (artikel 1(F)). Vreemdeling heeft verklaard dat hij op de hoogte was van de wrede handelswijze. Hij heeft niets ondernomen om deze misdrijven te voorkomen.
Uit het feit dat vreemdeling tijdens zijn verlofdagen de mogelijkheden om het Eritrese leger te ontvluchten niet heeft aangegrepen kan worden opgemaakt dat hij niet de urgentie voelde om zich aan de werkzaamheden te onttrekken, ondanks de kennis van misdaden. De omstandigheid dat eisers echtgenote en minderjarige dochters wel in het bezit zijn gesteld van een verblijfsvergunning asiel, kan niet tot een ander oordeel leiden.
Ik ben ieder geval blij dat ik deze beslissingen niet hoef te maken.![]()
"Gevoelloos"...quote:Op donderdag 17 september 2015 18:01 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zeker in de war met Saudi-Arabië.. Figuren die dit soort knuffelpolitiek propageren dienen feitelijk een twintigtal stokslagen te krijgen.
![]()
Daarom ga ik daar niet heen ik kwam het meest gesloten land binnen in minder als een half uur, terwijl ik me helemaal verheugd had op een stasi onderzoek. En een vriend van me ging in dezelfde tijd naar new york en dat koste hem 3,5 uur om dat land in te komenquote:Op donderdag 17 september 2015 16:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Was Belgie alsnog wel leuk zonder dat stasi onderzoek?quote:Op donderdag 17 september 2015 18:20 schreef vipergts het volgende:
[..]
Daarom ga ik daar niet heen ik kwam het meest gesloten land binnen in minder als een half uur, terwijl ik me helemaal verheugd had op een stasi onderzoek. En een vriend van me ging in dezelfde tijd naar new york en dat koste hem 3,5 uur om dat land in te komenhm. officieel mag je bij de UCHR geen koninklijke titel dragen als je iets zegt in naam van.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:01 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zeker in de war met Saudi-Arabië.Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.![]()
Op basis van die kaart maar geen geld meer naar de Grieken dan, heeft het tenminste nog iets positiefsquote:Op donderdag 17 september 2015 18:00 schreef BarryOSeven het volgende:
Precies het kalifaat gehaald. Dag Griekenland![]()
Ze willen niet geregistreerd worden in Kroatië, want dan kunnen ze geen asiel aanvragen in Noord-Europaquote:Op donderdag 17 september 2015 18:23 schreef Yasmin23 het volgende:
Er lopen nu allemaal mensen over het spoor?![]()
Geez. Dit zijn dezelfde mensen die weer terug komen lopen?quote:Op donderdag 17 september 2015 18:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ze willen niet geregistreerd worden in Kroatië, die treinen gingen naar opvangkampen![]()
weet ik nietquote:Op donderdag 17 september 2015 18:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geez. Dit zijn dezelfde mensen die weer terug komen lopen?![]()
twitter:wol twitterde op donderdag 17-09-2015 om 18:25:16Duitsland stuurt volgens de FAZ treinen naar Salzburg om de vluchtelingen op te halen http://t.co/KEpk4btwdl http://t.co/9J2pyttnYX reageer retweet
![]()
twitter:telegraaf twitterde op donderdag 17-09-2015 om 18:26:59Koenders: optreden Hongarije ongepast http://t.co/QPBql4ZW3L reageer retweet
![]()
![]()
sinds wanneer is het verboden om je eigen grens te bewakenquote:Op donderdag 17 september 2015 18:29 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:telegraaf twitterde op donderdag 17-09-2015 om 18:26:59Koenders: optreden Hongarije ongepast http://t.co/QPBql4ZW3L reageer retweet
. Mocht er ooit nog een grond oorlog komen in europa zijn we echt te sjaak
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.![]()
Shit hits the fan dan, want omwegen worden dan steeds groter. Maarja open of dichte grens, shit hits the fan anyway.quote:Op donderdag 17 september 2015 17:42 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
Gelukkig zijn we binnen 1,5 jaar van die kutpartij af. Op naar de 9 zetels!quote:Op donderdag 17 september 2015 18:29 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
Wat een idiootquote:Op donderdag 17 september 2015 18:29 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
![]()
Soms heb ik het idee dat de EU er juist voor zorgt dat Kroatie en Hongarije de boel op slot doen, en dat EU dan doet alsof het niet humaan is om een goed gezicht te houden. Maar ik denk dat dat te veel complot denken is.![]()
quote:Op donderdag 17 september 2015 17:13 schreef Physsic het volgende:
Hey Yasmin (of Igen, ik weet niet meer wie daar mee kwam). En ieder ander die het misschien interessant vindt.
[ afbeelding ]
Nog even over deze meneer, die in het Syrische leger zou hebben gevochten. Ik kwam gisteren twee recente uitspraken van de rechter in Nederland tegen, die je misschien ook wel interessant vindt -gewoon ter informatie-. Ik heb ze geprobeerd redelijk kort te samengevatten, maar dat is niet helemaal goed gelukt.:P
In beide zaken oordeelt de rechtbank dat de afwijzing van de aanvraag voor een verblijfsvergunning terecht is, wegens het werkverleden van de vreemdeling. Volgens mij zijn de argumenten deels/volledig gebaseerd op Europese afspraken, waardoor ik twijfel of die Syrische militair uberhaupt wel kans maakt op een verblijfsvergunning in Europa.
Ik vind de tweede zaak zelf erg.. bedenkelijk..
• Uitspraak: September 2015
De aanvraag voor een verblijfsvergunning (vv) voor bepaalde tijd is afgewezen en er is een inreisverbod opgelegd voor de duur van 10 jaar. Na het bezwaar en wat beroepen belandt de zaak uiteindelijk in het Hoger Beroep.
Vreemdeling is in dienst geweest van het Turkse leger.
De man is in 2002 naar Nederland gereisd en heeft sinds 2006 meerdere malen een aanvraag voor vv-bepaalde tijd aangevraagd, met motief 'arbeid als zelfstandige'. Alle aanvragen zijn afgewezen, waardoor hij dus nooit rechtmatig verblijf heeft gehad.
Standpunt staatsecretarisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Korte bedrijving uit Artikel 1(F): Wordt in beide zaken gebruikt als strandpunt van de StaatssecretarisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verklaring vreemdelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Standpunt van de vreemdelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oordeel rechtbank
Standpunt StaatssecretarisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verklaring vreemdelingFrau Merkel zei dat iedereen welkom was. Hij is iig geen IS-ganger. Ik geef hem iig wel een kans in Dld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Standpunt vreemdeling:
Oordeel rechtbank:
Uit het feit dat vreemdeling tijdens zijn verlofdagen de mogelijkheden om het Eritrese leger te ontvluchten niet heeft aangegrepen kan worden opgemaakt dat hij niet de urgentie voelde om zich aan de werkzaamheden te onttrekken, ondanks de kennis van misdaden. De omstandigheid dat eisers echtgenote en minderjarige dochters wel in het bezit zijn gesteld van een verblijfsvergunning asiel, kan niet tot een ander oordeel leiden.I´m back.![]()
Ik lag vannacht naar de radio te luisteren en daar sprak een meneer die zich stoorde aan de term 'vluchtelingen' overal in de media.
Sec gezien is een deel 'vluchteling', een groot deel is 'asielzoeker'. Als asielzoeker moet je je in het eerste veilige land laten registreren. Wil je zelf een land kiezen dan wordt het emigratie en daar gelden weer andere regels voor.
Juridisch gezien zou het volgens mij zo moeten gaan. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik vond het in ieder geval een prima uitleg van hem.![]()
Ik landde om kwart over 6 en was om kwart over 8 aan de andere kant van de stad in mijn huurauto ingechecked in het hotel. Dus ik was echt in een vloek en een zucht door de douane in de USquote:Op donderdag 17 september 2015 18:20 schreef vipergts het volgende:
[..]
Daarom ga ik daar niet heen ik kwam het meest gesloten land binnen in minder als een half uur, terwijl ik me helemaal verheugd had op een stasi onderzoek. En een vriend van me ging in dezelfde tijd naar new york en dat koste hem 3,5 uur om dat land in te komen![]()
Het zijn allemaal asielzoekers totdat ze een verblijfsvergunning ogv van het Vluchtelingenverdrag krijgen. Stoor me er ook dood aan. Achterlijke media.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:42 schreef praadje het volgende:
Ik lag vannacht naar de radio te luisteren en daar sprak een meneer die zich stoorde aan de term 'vluchtelingen' overal in de media.
Sec gezien is een deel 'vluchteling', een groot deel is 'asielzoeker'. Als asielzoeker moet je je in het eerste veilige land laten registreren. Wil je zelf een land kiezen dan wordt het emigratie en daar gelden weer andere regels voor.
Juridisch gezien zou het volgens mij zo moeten gaan. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik vond het in ieder geval een prima uitleg van hem.
Historisch gezien wordt 70-80% afgewezen en is dus nooit vluchteling.![]()
Waarschijnlijk beter weer dan hier in Fryslan.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:27 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoe is het leven in Kroatië? Ben er nooit geweest :p![]()
Ik ben nooit in Hrvatsko geweest, wel Servie en Crna Gora. En Albanie.
Servie is heel erg mooi, vooral het zuiden aan de grens met BiH, geweldig lekker eten en niet zo deprimerend als de rest van Oost-Europa, eigenlijk best tof.![]()
https://pogoda.mail.ru/prognoz/zagreb/![]()
Heeft iemand ergens nog de link naar de livestream?Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
http://www.rt.com/on-air/hungarian-border-police-refugees/quote:Op donderdag 17 september 2015 18:48 schreef banaantjeEE het volgende:
Heeft iemand ergens nog de link naar de livestream?![]()
Misschien maar een keer op vakantiequote:Op donderdag 17 september 2015 18:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Waarschijnlijk beter weer dan hier in Fryslan.![]()
Ik ben nooit in Hrvatsko geweest, wel Servie en Crna Gora. En Albanie.
Servie is heel erg mooi, vooral het zuiden aan de grens met BiH, geweldig lekker eten en niet zo deprimerend als de rest van Oost-Europa, eigenlijk best tof.![]()
https://pogoda.mail.ru/prognoz/zagreb/![]()
![]()
Thanks, maar zie net ook dat de voetbal gaat beginnenquote:Op donderdag 17 september 2015 18:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
http://www.rt.com/on-air/hungarian-border-police-refugees/
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Keuzes keuzesquote:Op donderdag 17 september 2015 18:49 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Thanks, maar zie net ook dat de voetbal gaat beginnen![]()
![]()
Ik ook!quote:Op donderdag 17 september 2015 18:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Joh... Ja Ik weet et eigenlijk ook niet zo goed. Wel interessante post!
Ik ben ieder geval blij dat ik deze beslissingen niet hoef te maken.
Vind het bij die tweede zaak vreemd dat het hem kwalijk wordt genomen dat hij niet snel genoeg is gevlucht, terwijl zijn werk juist inhield dat hij mensen die dienst weigerde moest martelen/mishandelen.
Ik kan wel begrijpen dat je de keuze tussen alles achterlaten (incl. familie enzo) en mensen vastbinden omdat het je wordt opgedragen niet in 1 dag is gemaakt.![]()
Ja dacht het zelfde bij dat stukje. Je moet het ook maar durven idd. Maar dit waren aanvragen in Nederland?quote:Op donderdag 17 september 2015 18:49 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ook!
Vind het bij die tweede zaak vreemd dat het hem kwalijk wordt genomen dat hij niet snel genoeg is gevlucht, terwijl zijn werk juist inhield dat hij mensen die dienst weigerde moest martelen/mishandelen.
Ik kan wel begrijpen dat je de keuze tussen alles achterlaten (incl. familie enzo) en mensen vastbinden omdat het je wordt opgedragen niet in 1 dag is gemaakt.![]()
Ik heb ook een keer aan de grens Servie-Kroatie gestaan, ik wilde even de grens over voor een uurtje, maar de douane vond dat niet goed, even heen en weer de grens over was niet de bedoeling.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien maar een keer op vakantieDientengevolge ben ik dus nooit in Kroatie geweest, wel op 500 meter er vandaan aan de andere kant van de rivier.
![]()
BiH ben ik wel geweest, maar daar is, zoals de naam van het land reeds suggereert, alleen maar bos. Ik ben geen mensen tegen gekomen, best vreemd land eigenlijk, ik hoefde ook geen geld te wisselen, want er waren geen winkels. Alleen bos, heel veel bos.![]()
In Servie is Belgrado tof (kampeerterrein in Zemun), noord-Servie is saai bij Subotica (plat, net als bij ons), nabij Titovo Uzice is de omgeving wel erg mooi. Perucac, bij de grens met BiH, is erg tof en heeft ook een kampeerterrein (wel ongelooflijk primitief).![]()
Eten en drinken is echt goed en zeker niet oost-Europees. Goede espresso-koffie en echt lekker eten, in contrast met de meeste oostbloklanden.![]()
![]()
![]()
Kijk die kinderen die moeten vluchten. Het is een ware tragedie, we moeten al deze mensen in onze samenleving opnemen en in onze harten sluiten. Het is de toekomst van Europa.
![]()
Die ene gast met wit shirt en pet heeft een bierbuikje. Komt niets tekort, maar is daar kennelijk wel bang voor.![]()
quote:Op donderdag 17 september 2015 18:56 schreef Revolution-NL het volgende:
Kijk die kinderen die moeten vluchten. Het is een ware tragedie, we moeten al deze mensen in onze samenleving opnemen en in onze harten sluiten. Het is de toekomst van Europa.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Een moslim met een bierbuik. Hoe mooi geïntegreerd.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:57 schreef Mylene het volgende:
Die ene gast met wit shirt en pet heeft een bierbuikje. Komt niets tekort, maar is daar kennelijk wel bang voor.![]()
![]()
Heb jij paddenstoelen gegeten?Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Paddenstoelen en champignons zijn ongelooflijk haram. Ik zou nooit zoiets eten.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:58 schreef banaantjeEE het volgende:
Heb jij paddenstoelen gegeten?![]()
![]()
![]()
Bijna. Ze werken er nog aan.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:00 schreef Toefjes het volgende:
Is de crisis al opgelost inmiddels?Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Morgen misschien als het Kroatische leger de grens dicht moet houdenquote:Op donderdag 17 september 2015 19:00 schreef Toefjes het volgende:
Is de crisis al opgelost inmiddels?![]()
Hoop dan dat ze dat niet net zo gaan doen als vandaag.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Morgen misschien als het Kroatische leger de grens dicht moet houden![]()
Dat klinkt vaag, ik duik wel even in de nieuwssites.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Morgen misschien als het Kroatische leger de grens dicht moet houden![]()
quote:Op donderdag 17 september 2015 19:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat klinkt vaag, ik duik wel even in de nieuwssites.twitter:Elsevier twitterde op donderdag 17-09-2015 om 18:49:59Kroatië: Leger moet landsgrenzen beschermen tegen migranten: http://t.co/abg2plpBS8 http://t.co/HkKUzx75pc reageer retweet
quote:Kroatië: Leger moet landsgrenzen beschermen tegen migranten
De Kroatische president Kolinda Grabar-Kitarovic heeft donderdag het leger gevraagd zo nodig de landsgrenzen te beschermen tegen illegale immigranten. Aan verschillende zijden van de Kroatische grenzen proberen migranten binnen te dringen.
Sinds Hongarije zijn grenzen met Servië dinsdag heeft gesloten, verplaatsen de migranten zich in massa's naar Kroatië. Een klein groepje jongemannen zit nog te wachten bij het grensplaatsje Horgos bij de Hongaars-Servische grens, maar de rest van de migranten gaat voor de alternatieve route naar Kroatië.
Sinds woensdag zijn al meer dan 7000 migranten het land binnengekomen. De Hongaarse regering zocht eerder toevlucht tot dezelfde maatregel, en ontving een storm van kritiek.
Brug
In de grensplaats Tovarnik renden donderdag honderden mensen weg van de politie en vervolgden ze hun reis lopend langs een spoorlijn en door de velden. Ze willen niet naar opvangkampen worden gebracht, iets wat de Kroatische autoriteiten met migranten doet.
Niet alleen bij Tovarnik zorgen de migranten voor problemen. Ook bij het Servische grensplaatsje Bezdan, bij de grens van het noordoosten van Kroatië, steken duizenden de grens over. Ze lopen over een brug over de Donau, meldt Elsevier-redacteur Servaas van der Laan vanuit het plaatsje.
Het is zo druk in Bezdan dat de grenspost voor normaal verkeer is afgesloten. De grens is gesloten voor auto's en bussen stoppen er niet, maar een paar kilometer verder. Migranten worden met sirenes in politiebusjes naar opvangcentra in de buurt van de hoofdstad Zagreb gebracht.
Bangmakerij
Degenen die niet willen worden geregistreerd - want registratie betekent volgens EU-regels dat ze altijd naar dit land kunnen worden teruggestuurd - proberen zelf de grens over te gaan. Bij Bezdan lukt dat niet, omdat de Donau te breed is.
Een stuk verderop kan het wel, maar daar liggen landmijnen. Marian Cehelnik, een vrijwilliger van People in Need Slovakia, zegt echter tegen elsevier.nl dat de plekken waar de mijnen liggen keurig staan aangegeven. De berichten over mijnen waar migranten mogelijk op zouden kunnen gaan staan, zijn volgens haar 'bangmakerij'.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
[ Bericht 8% gewijzigd door Houtenbeen op 17-09-2015 19:17:53 ]![]()
Het zou een wonder zijn als dit geen humanitaire ramp gaat worden. Ben niet voor weigeren, maar je zou ze eigenlijk tegen zichzelf in bescherming moeten nemen en terug naar Turkije brengen. Of een ander min of meer veilig land.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:05 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:Elsevier twitterde op donderdag 17-09-2015 om 18:49:59Kroatië: Leger moet landsgrenzen beschermen tegen migranten: http://t.co/abg2plpBS8 http://t.co/HkKUzx75pc reageer retweet
![]()
Zouden die mensen daar op het station daar nu gaan wachten op een trein die volgens de dienstregeling gaat?![]()
Ja, in Nederland. Die Turk die woonde dus al gewoon 13jaar (illegaal) in Nederland. Volgens mij kan je gewoon oneindig vaak asiel aanvragen, ookal mislukt het steeds. En na zo'n 10jaar kan je vervolgens zeggen "Ja, maar nu woon ik hier al zooo lang en heb allemaal kinderen die hier zijn geboren."quote:Op donderdag 17 september 2015 18:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dacht het zelfde bij dat stukje. Je moet het ook maar durven idd. Maar dit waren aanvragen in Nederland?
Die zaak van die man uit Eritrea kan trouwens nog in Hoger Beroep.
Best erg dat daar zoveel jaar overheen kan gaan eigenlijk, omdat je steeds maanden moet wachten als je in beroep bent gegaan.
Daar mogen ze wel wat aan doen.![]()
Ja idd. Zo krijgen mensen binding met het land en worden er eventueel kinderen geboren.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, in Nederland. Die Turk die woonde dus al gewoon 13jaar (illegaal) in Nederland. Volgens mij kan je gewoon oneindig vaak asiel aanvragen, ookal mislukt het steeds. En na zo'n 10jaar kan je vervolgens zeggen "Ja, maar nu woon ik hier al zooo lang en heb allemaal kinderen die hier zijn geboren."
Die zaak van die man uit Eritrea kan trouwens nog in Hoger Beroep.
Best erg dat daar zoveel jaar overheen kan gaan eigenlijk, omdat je steeds maanden moet wachten als je in beroep bent gegaan.
Daar mogen ze wel wat aan doen.![]()
Het is al een ramp hè, denk aan eten en drinken, slaapplaatsen en vooral sanitaire voorzieningen. Waar moeten die mensen plassen en poepen?quote:Op donderdag 17 september 2015 19:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het zou een wonder zijn als dit geen humanitaire ramp gaat worden. Ben niet voor weigeren, maar je zou ze eigenlijk tegen zichzelf in bescherming moeten nemen en terug naar Turkije brengen. Of een ander min of meer veilig land.
Ik denk dat het wachten is op uitbraak van ziekten ook.I´m back.![]()
quote:Op donderdag 17 september 2015 18:23 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Was Belgie alsnog wel leuk zonder dat stasi onderzoek?
[..]
hm. officieel mag je bij de UCHR geen koninklijke titel dragen als je iets zegt in naam van.Noord-Korea, dan wordt er van de voren gezegd dat ze nogal moeilijk zijn. Ze hebben niet eens gevraagd of ik mijn koffer wilde openmaken.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Die vent is niet goed wijs. Het enige ongepaste optreden dat daar plaatsvind is dat van de migranten.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:29 schreef Houtenbeen het volgende:
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Er is de wereldwijde VN-vluchtelingenconventie. Die maakt zo te zien geen onderscheid tussen vluchteling of asielzoeker. Of beter gezegd: die is van toepassing op vluchtelingen, maar voor een overheid kan verklaren dat een asielzoeker géén vluchteling is, moet natuurlijk gedegen onderzoek worden gedaan (tenzij grens met 'veilig (derde) land').quote:Op donderdag 17 september 2015 18:42 schreef praadje het volgende:
Afijn, volgens die conventie mag je een vluchteling niet terug naar een land sturen waar hij gevaar loopt en mag een vluchteling vanuit een land waar hij gevaar loopt altijd de grens naar een buurland (maar niet naar zomaar een willekeurig land) oversteken - maar moet zich daar dan wel onmiddellijk bij de autoriteiten melden.
En dan heb je de Dublin-afspraken in de EU, die regelen dat het eerste land van binnenkomst verantwoordelijk is voor het afhandelen van een asielaanvraag en dat elk land van iedereen die binnenkomt vingerafdrukken moet afnemen om dat land van binnenkomst vast te stellen.
Juridisch werkt het volgens mij dus zo, dat een vluchteling uit Syrië 'illegaal' de grens met Turkije mag oversteken, zich daar dan bij de autoriteiten moet melden, dan de Griekse grens niet mag oversteken maar wel naar een Griekse grenspost mag gaan en daar een asielaanvraag mag doen, waarna Griekenland de vingerafdrukken moet opnemen en daarna de asielzoeker mag weigeren.
Maar dat werkt dus niet. Problemen die ik zo zie:
1. Het asielbeleid van EU-lidstaten is verschillend, zodat asielzoekers alle reden hebben om per se naar een land met een soepel beleid te willen gaan, waar ze echter niet legaal kunnen komen. Dus proberen ze er illegaal te komen en onderweg te voorkomen dat ze zich moeten registreren.
2. Griekenland is failliet en Bulgarije is straatarm, terwijl zij in de 'frontlinie' liggen en bijna de hele stroom asielzoekers in hun eentje zouden moeten afhandelen. Er is geen mechanisme om de last in de EU gelijkmatig te verdelen. De asielzoekers willen echter sowieso niet naar die landen maar doorreizen naar West-Europa, zodat er alle reden voor Griekenland en Bulgarije is om de asielzoekers niet te registreren zolang het maar niet een al te grote puinhoop wordt.
3. Libië is onveilig, dus wie daarvandaan met een bootje aangedobberd komt mag niet worden teruggeduwd.
4. Je kan asielzoekers als illegaal bestempelen en oppakken of niet binnenlaten, maar als ze dan de grensovergang blokkeren heb je nog steeds in praktische zin een probleem.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2015 19:38:22 ]![]()
Naar mijn idee een behoorlijk groot probleem.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Er is de wereldwijde VN-vluchtelingenconventie. Die maakt zo te zien geen onderscheid tussen vluchteling of asielzoeker. Of beter gezegd: die is van toepassing op vluchtelingen, maar voor een overheid kan verklaren dat een asielzoeker géén vluchteling is, moet natuurlijk gedegen onderzoek worden gedaan (tenzij grens met 'veilig (derde) land').
Afijn, volgens die conventie mag je een vluchteling niet terug naar een land sturen waar hij gevaar loopt en mag een vluchteling vanuit een land waar hij gevaar loopt altijd de grens naar een buurland (maar niet naar zomaar een willekeurig land) oversteken - maar moet zich daar dan wel onmiddellijk bij de autoriteiten melden.
En dan heb je de Dublin-afspraken in de EU, die regelen dat het eerste land van binnenkomst verantwoordelijk is voor het afhandelen van een asielaanvraag en dat elk land van iedereen die binnenkomt vingerafdrukken moet afnemen om dat land van binnenkomst vast te stellen.
Juridisch werkt het volgens mij dus zo, dat een vluchteling uit Syrië 'illegaal' de grens met Turkije mag oversteken, zich daar dan bij de autoriteiten moet melden, dan de Griekse grens niet mag oversteken maar wel naar een Griekse grenspost mag gaan en daar een asielaanvraag mag doen, waarna Griekenland de vingerafdrukken moet opnemen en daarna de asielzoeker mag weigeren.
1. Het asielbeleid van EU-lidstaten is verschillend, zodat asielzoekers alle reden hebben om per se naar een land met een soepel beleid te willen gaan, waar ze echter niet legaal kunnen komen. Dus proberen ze er illegaal te komen en onderweg te voorkomen dat ze zich moeten registreren.
2. Griekenland is failliet en Bulgarije is straatarm, terwijl zij in de 'frontlinie' liggen en bijna de hele stroom asielzoekers in hun eentje zouden moeten afhandelen. Er is geen mechanisme om de last in de EU gelijkmatig te verdelen. De asielzoekers willen echter sowieso niet naar die landen maar doorreizen naar West-Europa, zodat er alle reden voor Griekenland en Bulgarije is om de asielzoekers niet te registreren zolang het maar niet een al te grote puinhoop wordt.
3. Libië is onveilig, dus wie daarvandaan met een bootje aangedobberd komt mag niet worden teruggeduwd.
4. Je kan asielzoekers als illegaal bestempelen en oppakken of niet binnenlaten, maar als ze dan de grensovergang blokkeren heb je nog steeds in praktische zin een probleem.![]()
Dankjewel voor deze heldere post.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Er is de wereldwijde VN-vluchtelingenconventie. Die maakt zo te zien geen onderscheid tussen vluchteling of asielzoeker. Of beter gezegd: die is van toepassing op vluchtelingen, maar voor een overheid kan verklaren dat een asielzoeker géén vluchteling is, moet natuurlijk gedegen onderzoek worden gedaan (tenzij grens met 'veilig (derde) land').
4. Je kan asielzoekers als illegaal bestempelen en oppakken of niet binnenlaten, maar als ze dan de grensovergang blokkeren heb je nog steeds in praktische zin een probleem.![]()
Een ramp associeer ik doorgaans met heel veel doden, ziektes kunnen daarvan idd wel de oorzaak worden. Ook al heeft IS 0 terroristen meegestuurd, wat zullen ze zich slap lachen om de chaos. Ondanks dat ik haat op de vorige militaire miskleunen in het midden-oosten hoop ik dat het vol gas op Syrië zal gaan dit najaar.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is al een ramp hè, denk aan eten en drinken, slaapplaatsen en vooral sanitaire voorzieningen. Waar moeten die mensen plassen en poepen?
Ik denk dat het wachten is op uitbraak van ziekten ook.![]()
En de mensen die daar weer van gaan vluchten?quote:Op donderdag 17 september 2015 19:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een ramp associeer ik doorgaans met heel veel doden, ziektes kunnen daarvan idd wel de oorzaak worden. Ook al heeft IS 0 terroristen meegestuurd, wat zullen ze zich slap lachen om de chaos. Ondanks dat ik haat op de vorige militaire miskleunen in het midden-oosten hoop ik dat het vol gas op Syrië zal gaan dit najaar.![]()
Wie wil je nu gaan terugdringen eigenlijk? Assad of de 7+ extremere groeperingen? De 'te bevrijden' Syrische bevolking hoort ook gewoon voor een groot deel bij die groepen mensen he..quote:Op donderdag 17 september 2015 19:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een ramp associeer ik doorgaans met heel veel doden, ziektes kunnen daarvan idd wel de oorzaak worden. Ook al heeft IS 0 terroristen meegestuurd, wat zullen ze zich slap lachen om de chaos. Ondanks dat ik haat op de vorige militaire miskleunen in het midden-oosten hoop ik dat het vol gas op Syrië zal gaan dit najaar.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Een humanitaire ramp tekent zich ook al af alvorens er veel doden vallen natuurlijk. Wat ik al zeg, ik zie geen logistiek in plaats om die mensen drinken te geven of te voeden. Deze mensen zullen allemaal moeten plassen en poepen. Als dat niet verzorgd wordt en er zitten zoveel mensen bij elkaar dan heeft dat de contouren van een humanitaire ramp al wmb. Niet alleen in Kroatië, ook daar in Hogros.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een ramp associeer ik doorgaans met heel veel doden, ziektes kunnen daarvan idd wel de oorzaak worden. Ook al heeft IS 0 terroristen meegestuurd, wat zullen ze zich slap lachen om de chaos. Ondanks dat ik haat op de vorige militaire miskleunen in het midden-oosten hoop ik dat het vol gas op Syrië zal gaan dit najaar.I´m back.![]()
Goede vraag. Ik schakel een hulplijn in.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:57 schreef VASND het volgende:
[..]
Wie wil je nu gaan terugdringen eigenlijk? Assad of de 7+ extremere groeperingen? De 'te bevrijden' Syrische bevolking hoort ook gewoon voor een groot deel bij die groepen mensen he..![]()
Conflicten kunnen ook rare dingen met mensen doen. Ik heb het niet meer meegemaakt maar had iemand in de jaren ´80 bijv. zien aankomen dat in Joegoslavië een superwrede oorlog met genocide zou gaan komen? En moet je daarom nu nog alle Serviërs, Bosniërs en Kroaten nog zonder pardon als wrede monsters zien?quote:Op donderdag 17 september 2015 19:57 schreef VASND het volgende:
[..]
Wie wil je nu gaan terugdringen eigenlijk? Assad of de 7+ extremere groeperingen? De 'te bevrijden' Syrische bevolking hoort ook gewoon voor een groot deel bij die groepen mensen he..
En in Nederland leidde zelfs de Zwarte Piet-discussie al tot een tweedeling en tot geweld. Kun je nagaan!![]()
Wat ik maar wil zeggen is, hoe krijg je het gebied weer veilig op relatief korte termijn? Je zult het conflict moeten beëindigen maar dat betekent ook een van de huidige partijen de overhand geven. Aangezien nagenoeg alle mensen die Syrië ontvluchten zo'n beetje alle partijen niet echt fijn vinden wordt het wel heel lastig. Enige manier zou een extern aangestelde regering ala westen kunnen zijn, maar dan zou de groep die er nu nogsteeds woont weer ontevreden zijn (lijkt me sowieso geen optie).quote:Op donderdag 17 september 2015 20:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Conflicten kunnen ook rare dingen met mensen doen. Ik heb het niet meer meegemaakt maar had iemand in de jaren ´80 bijv. zien aankomen dat in Joegoslavië een superwrede oorlog met genocide zou gaan komen? En moet je daarom nu nog alle Serviërs, Bosniërs en Kroaten nog zonder pardon als wrede monsters zien?
En in Nederland leidde zelfs de Zwarte Piet-discussie al tot een tweedeling en tot geweld. Kun je nagaan!-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Conclusie: Multiculturele samenlevingen zijn een garantie voor problemen.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:01 schreef Igen het volgende:
[..]
En in Nederland leidde zelfs de Zwarte Piet-discussie al tot een tweedeling en tot geweld. Kun je nagaan!![]()
Vandaag weer op het nieuws dat Nederland grenscontroles houdt. Waarom is mij een raadsel. Er komen 700 illegalen PER DAG Nederland binnen en er wordt niet opgetreden.
Ondertussen veroordeelt Koenders de Hongaarse aanpak. De Hongaren zijn het enige lichtpuntje op dit moment. Traangas en zelfs pepperspray..aanpakken dat tuig. Net zo lang totdat ze terugkeren naar waar ze vandaan kwamen.![]()
Equote:Op donderdag 17 september 2015 20:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Vandaag weer op het nieuws dat Nederland grenscontroles houdt. Waarom is mij een raadsel. Er komen 700 illegalen PER DAG Nederland binnen en er wordt niet opgetreden.
Ondertussen veroordeelt Koenders de Hongaarse aanpak. De Hongaren zijn het enige lichtpuntje op dit moment. Traangas en zelfs pepperspray..aanpakken dat tuig. Net zo lang totdat ze terugkeren naar waar ze vandaan kwamen.Erg handig ook voor bedrijven die zaken doen met het midden-oosten zulke reclame voor Europa. Maar, Hongarije heeft met deze actie de vluchtelingencrisis beëindigd?quote:Op donderdag 17 september 2015 20:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ondertussen veroordeelt Koenders de Hongaarse aanpak. De Hongaren zijn het enige lichtpuntje op dit moment. Traangas en zelfs pepperspray..aanpakken dat tuig. Net zo lang totdat ze terugkeren naar waar ze vandaan kwamen.![]()
Het is geen vluchtelingencrisis, maar een illegalencrisis.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
E
[..]
Erg handig ook voor bedrijven die zaken doen met het midden-oosten zulke reclame voor Europa. Maar, Hongarije heeft met deze actie de vluchtelingencrisis beëindigd?
Hongarije heeft zich 100% ingezet om het te beëindigen. Nu de andere landen nog. Elk Europese land moet zo'n grens bouwen. Ook Servië. En die mensen net zolang opjagen totdat ze door hebben dat ze niet welkom zijn.![]()
Zo stap ik ook in de trein 's ochtends,.. lekker door het raampjeHave been helt kepsteetsj at a prisson![]()
Waarom gaan ze niet via de voordeur naar binnen?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Omdat je dan netjes moet wachten en eventueel niet met deze trein mee zou kunnen.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:22 schreef Ali_boo het volgende:
Waarom gaan ze niet via de voordeur naar binnen?
Die malle westerse regeltjes ook
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
je zal maar een 1e klas ticket gekocht hebben voor de stilte coupeHave been helt kepsteetsj at a prisson![]()
Livestreams vanuit Kroatië zie ik. Wat een slap rotvolk die Kroaten. De knuppel er over, en zeker geen treinen beschikbaar stellen.
Hebben ze allemaal wel een kaartje gekocht?![]()
quote:Op donderdag 17 september 2015 20:24 schreef Oorlogsheld het volgende:
je zal maar een 1e klas ticket gekocht hebben voor de stilte coupe![]()
![]()
Jij met je knuppel.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Livestreams vanuit Kroatië zie ik. Wat een slap rotvolk die Kroaten. De knuppel er over, en zeker geen treinen beschikbaar stellen.
Hebben ze allemaal wel een kaartje gekocht?![]()
![]()
Dat kan dus niet. Waarom gezinnen wel en mannen niet? Iets met gelijkheidsbeginsel. Gewoon helemaal niemand toelaten. Gezinnen met hoofddoeken en 5 kinderen brengen ook niet veel goeds.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:09 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik ben wel voor een 50-50 verdeling. Of enkel gezinnen doorlaten. Of eventueel wel vrouwen die alleen zijn, kinderen en gezinnen.
Dat die jonge mannen die alleen op schok zijn voor grote problemen kunnen zorgen hebben we wel gezien in ieder geval.![]()
Mensen zijn niet gelijk en het is zelfs discriminatie om mensen in ongelijke situaties gelijk te behandelen.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat kan dus niet. Waarom gezinnen wel en mannen niet? Iets met gelijkheidsbeginsel. Gewoon helemaal niemand toelaten. Gezinnen met hoofddoeken en 5 kinderen brengen ook niet veel goeds.![]()
http://www.rt.com/on-air/hungarian-border-police-refugees/quote:Op donderdag 17 september 2015 20:27 schreef SuicideErrorist het volgende:
Over welke livestream gaat het nu? Ik wil ook meekijken!![]()
Ik denk dat je het andersom bedoelt? Gelijke gevallen gelijke rechten.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Mensen zijn niet gelijk en het is zelfs discriminatie om mensen in ongelijke situaties gelijk te behandelen.
Vandaar ook: Alles toelaten of niets. Uiteraard ben ik voor dat laatste.![]()
Nee, ik bedoel het zoals ik het schrijf: Het gelijkheidsbeginsel schrijft ook voor dat je mensen in ongelijke situaties niet gelijk mag behandelen.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik denk dat je het andersom bedoelt? Gelijke gevallen gelijke rechten.
Vandaar ook: Alles toelaten of niets. Uiteraard ben ik voor dat laatste.![]()
Goed? Die lui zijn illegaal en moeten opgepakt worden. Dus niet aan vervoer naar Duitsland geholpen worden.quote:![]()
Mag hopen dat die trein naar Servië gaatquote:Op donderdag 17 september 2015 20:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Barbaren.
Hebben ze een kaartje? Ik denk niet dat er gecontroleerd wordt.
Leipe shit ouwe![]()
Mensen discrimineren op alleenstaand zijn in combinatie met geslacht is zeer dubieus. Niet doen. Gewoon niemand toelaten.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel het zoals ik het schrijf: Het gelijkheidsbeginsel schrijft ook voor dat je mensen in ongelijke situaties niet gelijk mag behandelen.![]()
Wherever they demand...quote:Op donderdag 17 september 2015 20:29 schreef Yasmin23 het volgende:
Nu is de vraag; waar gaat deze trein heen?![]()
Wat moet dat wijf van het fed hierA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Oh...quote:Op donderdag 17 september 2015 20:31 schreef Childofthe90s het volgende:
Dit is de topvrouw van de Amerikaanse Centrale Bank...
Kunnen we dan nu weer terug naar de vluchtelingen?![]()
quote:Op donderdag 17 september 2015 20:32 schreef SuicideErrorist het volgende:
Hier heb ik gvd niet voor betaald!![]()
![]()
Kroatië dreigt met sluiting grens
Kroatië wil paal en perk stellen aan het aantal vluchtelingen dat vanuit Servië het land binnenkomt. De minister van Binnenlandse Zaken liet donderdagavond weten dat Kroatië de grens met Servië sluit als er opnieuw 8000 asielzoekers in één dag de grens passeren.
Veel vluchtelingen die aanvankelijk via Hongarije naar Oostenrijk en Duitsland wilden reizen, nemen nu de route via Kroatië en Slovenië. Dat komt omdat Hongarije de grens met Servië sinds dinsdag al heeft gesloten.
http://www.volkskrant.nl/(...)e=1442511360000#liveA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Dan zal Koenders binnenkort wel weer met zijn vingertje zwaaien richting Kroatiëquote:Op donderdag 17 september 2015 20:33 schreef Ali_boo het volgende:
Kroatië wil paal en perk stellen aan het aantal vluchtelingen dat vanuit Servië het land binnenkomt. De minister van Binnenlandse Zaken liet donderdagavond weten dat Kroatië de grens met Servië sluit als er opnieuw 8000 asielzoekers in één dag de grens passeren.
Veel vluchtelingen die aanvankelijk via Hongarije naar Oostenrijk en Duitsland wilden reizen, nemen nu de route via Kroatië en Slovenië. Dat komt omdat Hongarije de grens met Servië sinds dinsdag al heeft gesloten.![]()
![]()
quote:Op donderdag 17 september 2015 20:33 schreef Ali_boo het volgende:
Veel vluchtelingen die aanvankelijk via Hongarije naar Oostenrijk en Duitsland wilden reizen, nemen nu de route via Kroatië en Slovenië. Dat komt omdat Hongarije de grens met Servië sinds dinsdag al heeft gesloten.
http://www.volkskrant.nl/(...)e=1442511360000#liveInderdaad overduidelijk een reptiel met een masker op. De vellen hangen er gewoon aan.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:34 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Illuminati/Reptilian/Bilderberg/Rotschild
[ afbeelding ]![]()
Waarom helpen ze die illegalen dan door treinen te laten rijden? Dat trekt alleen maar meer illegalen aan. Ze hadden vanaf het begin van dit gedoe met een grote politiemacht bij de grens moeten staan en iedereen het land uit moeten slaan die zonder geldige papieren de grens overschrijdt.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:33 schreef Ali_boo het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)e=1442511360000#live![]()
Het enige effect is dat de vluchtelingen die je zo vreest een stukje geïrriteerder zullen zijn.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is geen vluchtelingencrisis, maar een illegalencrisis.
Hongarije heeft zich 100% ingezet om het te beëindigen. Nu de andere landen nog. Elk Europese land moet zo'n grens bouwen. Ook Servië. En die mensen net zolang opjagen totdat ze door hebben dat ze niet welkom zijn.![]()
Het zijn geen vluchtelingen.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het enige effect is dat de vluchtelingen die je zo vreest een stukje geïrriteerder zullen zijn.
En hun mening is wel het laatste waar ik mij druk om maak.![]()
Misschien zou je dat wel moeten doen?quote:Op donderdag 17 september 2015 20:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het zijn geen vluchtelingen.
En hun mening is wel het laatste waar ik mij druk om maak.![]()
De knuppel er over en terugjagen, dat is enige wat we moeten doen.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien zou je dat wel moeten doen?
Dit zijn geen vluchtelinge. Ze komen door vele veilige landen, dus dit heeft niets met vluchten te maken. Dit is een invasie.![]()
De Kroaten hadden dit kunnen zien aankomen. De Roemenen doen nu ook niets en hebben straks een groot probleem.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:34 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dan zal Koenders binnenkort wel weer met zijn vingertje zwaaien richting KroatiëLeipe shit ouwe![]()
Ja dat zeg je elke keer, die knuppel. Enige wat ze kunnen doen is ze terug brengen.... Ze zijn er nu.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De knuppel er over en terugjagen, dat is enige wat we moeten doen.
Dit zijn geen vluchtelinge. Ze komen door vele veilige landen, dus dit heeft niets met vluchten te maken. Dit is een invasie.![]()
Valt mee. Naar Roemenië heeft geen zin, want dan moet het tuig alsnog door Hongarije heen. Held Orban is al bezig met een hek aan de Roemeense grens.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:38 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
De Kroaten hadden dit kunnen zien aankomen. De Roemenen doen nu ook niets en hebben straks een groot probleem.![]()
Niemand wil ze hebben dat is inmiddels duidelijk gewordenquote:Op donderdag 17 september 2015 20:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waarom helpen ze die illegalen dan door treinen te laten rijden? Dat trekt alleen maar meer illegalen aan. Ze hadden vanaf het begin van dit gedoe met een grote politiemacht bij de grens moeten staan en iedereen het land uit moeten slaan die zonder geldige papieren de grens overschrijdt.
Hoop dat Kroatië het vb van Bulgarije gaat volgenA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Jawel hoor. Nederland. Ze zijn druk bezig met het regelen van plekken. 700 per dag, 4900 per week, en Nederland onthaalt ze met een warm welkom. Natuurgebieden, sporthallen, alles wordt opgeofferd.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niemand wil ze hebben dat is inmiddels duidelijk geworden![]()
Als alle tegenstanders alleen maar berichtjes op fora tikken schiet het natuurlijk niet op hequote:Op donderdag 17 september 2015 20:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jawel hoor. Nederland. Ze zijn druk bezig met het regelen van plekken. 700 per dag, 4900 per week, en Nederland onthaalt ze met een warm welkom.![]()
Is het enige wat we hebben. In de media wordt de meerderheid niet gehoord. Het gaat nog steeds om het kleine groepje dat met vlaggen en teddyberen "vluchtelingen" verwelkomt. En geen woord over de stenengooiende menigte bij de Hongaarse grens.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als alle tegenstanders alleen maar berichtjes op fora tikken schiet het natuurlijk niet op he![]()
Wel zo sociaal toch?quote:Op donderdag 17 september 2015 20:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jawel hoor. Nederland. Ze zijn druk bezig met het regelen van plekken. 700 per dag, 4900 per week, en Nederland onthaalt ze met een warm welkom. Natuurgebieden, sporthallen, alles wordt opgeofferd.
Al moet ik doorwerken tot mijn 80ste we moeten ze hier halen!!!A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Nederland had dit ook kunnen zien aankomen, sterker nog, iedereen zag dit aankomen. Toch moeten er plotseling op het laatste moment allerlei noodvoorzieningen worden opgezet.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:38 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
De Kroaten hadden dit kunnen zien aankomen. De Roemenen doen nu ook niets en hebben straks een groot probleem.![]()
4900 per week, 240.000 per jaar. Dat is een invasie, een ander woord is er niet.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:44 schreef Scorpie het volgende:
5000 per week, voor het einde van het jaar zijn het er 10.000 per week. Gaat hard zo.
Als het nu al vast loopt met de opvang, dan zal als dit zo doorgaat bij de verkiezingen in 2017 de PVV een meerderheid hebben, ondanks dat veel mensen liever niet op Wilders stemmen.![]()
Wat had je gewild? Dat we van tevoren al woningen voor ze klaar hebben staan?quote:Op donderdag 17 september 2015 20:46 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nederland had dit ook kunnen zien aankomen, sterker nog, iedereen zag dit aankomen. Toch moeten er plotseling op het laatste moment allerlei noodvoorzieningen worden opgezet.
De grenzen hadden allang zwaar bewaakt moeten zijn. In heel Europa.![]()
Ligt er aan, hoe snel krijgen vluchtelingen stemrecht? Met dit tempo wordt de Pvda de grootste natuurlijkquote:Op donderdag 17 september 2015 20:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
4900 per week, 240.000 per jaar. Dat is een invasie, een ander woord is er niet.
Als het nu al vast loopt met de opvang, dan zal als dit zo doorgaat bij de verkiezingen in 2017 de PVV een meerderheid hebben, ondanks dat veel mensen liever niet op Wilders stemmen.![]()
![]()
Wat ik wil is dat Koenders een toontje lager zingt en ophoudt met commentaar leveren op de asielaanpak van landen als Hongarije, omdat we het hier zelf nauwelijks op orde hebben, en we het aan Hongarije te danken hebben dat het niet nog erger is/wordt.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat had je gewild? Dat we van tevoren al woningen voor ze klaar hebben staan?
De grenzen hadden allang zwaar bewaakt moeten zijn. In heel Europa.![]()
Dat is ook de agenda.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ligt er aan, hoe snel krijgen vluchtelingen stemrecht? Met dit tempo wordt de Pvda de grootste natuurlijk![]()
We zijn het eens.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:48 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wat ik wil is dat Koenders een toontje lager zingt en ophoudt met commentaar leveren op de asielaanpak van landen als Hongarije, omdat we het hier zelf nauwelijks op orde hebben, en we het aan Hongarije te danken hebben dat het niet nog erger is/wordt.
Weet je wat ik vrees? Dat Hongarije verschrikkelijke sancties over zich heen krijgt (er is nu al een Duits bedrijf dat geen prikkeldraad wil leveren) en dat tegen de tijd dat de PVV 80 zetels lijkt te halen bij de verkiezingen dat er een noodwet komt die de partij verbiedt.
![]()
Heel erg dit wel.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:48 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wat ik wil is dat Koenders een toontje lager zingt en ophoudt met commentaar leveren op de asielaanpak van landen als Hongarije, omdat we het hier zelf nauwelijks op orde hebben, en we het aan Hongarije te danken hebben dat het niet nog erger is/wordt.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Niet alleen Rutte, de hele policor kliek roept dat.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:47 schreef Lavenderr het volgende:
Maar het is volgens Rutte een schande om het een tsunami te noemen. Foei![]()
Erg dat we het alleen aan Hongarije te danken hebben, dat andere ze verwelkomen. Kom maar, kom maar!!quote:![]()
Die vinger gaat t druk krijgen want na Kroatië gaat het volgende land waar ze massaal door heen marcheren de grens dichtgooien zodra ze door hebben dat het er veel te veel zijn en het erg veel overlast geeft.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:34 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dan zal Koenders binnenkort wel weer met zijn vingertje zwaaien richting KroatiëGa fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Gisteravond was voor mij het dieptepunt: Wilders las alle namen op van plaatsen met AZC's. Pechtold ging applaudisseren en vrijwel de voltallige Tweede Kamer deed mee. Door deze mensen schaam ik mij om Nederlander te zijnquote:Op donderdag 17 september 2015 20:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet alleen Rutte, de hele policor kliek roept dat.![]()
![]()
Wie helpt deze arme mensen?
"Refugees" protesting in Sweden - Conditions are not top–notch
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
We weten sinds vandaag ook precies hoe ze over het Nederlandse volk denken. Ze lachen ze gewoon uit en hebben schijt.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet alleen Rutte, de hele policor kliek roept dat.![]()
Geen Syrische televisiezenders op de flatscreen, dan krijg je dat. Begrijpelijk toch?quote:Op donderdag 17 september 2015 20:51 schreef Ali_boo het volgende:
"Refugees" protesting in Sweden - Conditions are not top–notch![]()
Die Nederlandse grenscontroles zijn echt een klucht. Er zijn controles maar overal worden die zgn. "vluchtelingen" verwelkomd. Doe dan geen grenscontroles, als ze er alleen maar voor pietsnot staan.![]()
Dit had men kunnen zien aankomen. Waarom is Nederland niet voorbereid? De VVD durfde geen extra geld uit te geven, bang voor de electorale gevolgen, en nu zadelen ze ons op met het probleem en moet er alsnog extra geld heen. Wanbeleid van de regering.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:51 schreef Igen het volgende:
700 per dag in Nederland is wel een beetje veel ja.![]()
Geld waaraan dan?quote:Op donderdag 17 september 2015 20:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dit had men kunnen zien aankomen. Waarom is Nederland niet voorbereid? De VVD durfde geen extra geld uit te geven, bang voor de electorale gevolgen, en nu zadelen ze ons op met het probleem en moet er alsnog extra geld heen. Wanbeleid van de regering.
Er is nooit gesproken over grensbewaking of een politie-eenheid gespecialiseerd in uitzettingen van grote groepen illegalen. Het is geen issue, zelfs niet voor de VVD.![]()
Geld voor extra opvangcapaciteiten. Als je als regering zo naïef bent en er voor kiest iedereen maar binnen te laten en landen die migranten tegenhouden uit te schelden, dan mag je toch verwachten dat er hier opvang beschikbaar is voor minstens honderdduizend vluchtelingen?quote:Op donderdag 17 september 2015 20:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geld waaraan dan?
Er is nooit gesproken over grensbewaking of een politie-eenheid gespecialiseerd in uitzettingen van grote groepen illegalen. Het is geen issue, zelfs niet voor de VVD.![]()
Mensen willen hoofdzakelijk naar Duitsland, Engeland of Zweden. Voornamelijk doorreis stoppen dus.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Die Nederlandse grenscontroles zijn echt een klucht. Er zijn controles maar overal worden die zgn. "vluchtelingen" verwelkomd. Doe dan geen grenscontroles, als ze er alleen maar voor pietsnot staan.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Nederland ligt niet echt op de route naar Duitsland of Zweden. En dat ze allemaal naar Engeland willen lijkt me ook sterk.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:58 schreef VASND het volgende:
[..]
Mensen willen hoofdzakelijk naar Duitsland, Engeland of Zweden. Voornamelijk doorreis stoppen dus.
700 per dag is wel ongeveer de hoeveelheid waar Duitsland ook op rekent (omgerekend naar de grootte van het land).![]()
Engeland laat ze er niet in en de naar Duitsland en Zweden loopt niet door Nederland.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:58 schreef VASND het volgende:
[..]
Mensen willen hoofdzakelijk naar Duitsland, Engeland of Zweden. Voornamelijk doorreis stoppen dus.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
is this for real?? Echt, ga godverdomme dan terug naar Noord-Afrika??quote:Op donderdag 17 september 2015 20:51 schreef Ali_boo het volgende:
Mensonterend iddquote:Op donderdag 17 september 2015 20:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geen Syrische televisiezenders op de flatscreen, dan krijg je dat. Begrijpelijk toch?
Op de volgende vid is de locatie niet centraal genoeg
New arrived Migrants angry: Demand central housing
Wave of illegal aliens Push Through Border In Croatia ( ik zou het leger inzetten )
Ff newsflash:quote:Op donderdag 17 september 2015 20:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het enige effect is dat de vluchtelingen die je zo vreest een stukje geïrriteerder zullen zijn.
Het is daadwerkelijk mogelijk om je grenzen te sluiten.
Ik snap dat het voor links-inhoudsloos modieus is om de politieke consensus na te blaten, waar het schier onmogelijk is om de grenzen te sluiten, maar probeer (ik weet het, ik vraag veel), je de tijd voor de EU en zelfs de EEG voor te stellen.
Toen stonden er mannetjes met mitrailleurs bij de grens, patrouilleerden bij die grenzen waar er geen weg liep,
En als het slecht af liep schoten ze.
Waarmee ik ook niet wil zeggen dat we op migranten moeten gaan schieten. Dat zou inhumaan zijn.
Maar kunnen we verdergaan met zelf nadenken, en ophouden met de pro-migranten lobby nakakelen, volgens wie we er "heulemaal niks aan kunnen doen", en volgens wie het een gegeven is dat we in het overwegend Christelijke europa 100.000en aziatische (zo heet dat werelddeel nu eenmaal) moslims op moeten gaan nemen?
Want dat is simpelweg niet zo
We kunnen daar wat aan doen, en daar niks aan doen, is een politieke keuze.
Daarbij laat jij je persoonlijk kennen als een f*ckin' weekdier. Weekdieren hebben geen ruggengraat
Want: "Ow! Als we de migranten niet toelaten, worden ze geïrriteerd! Laten we ze dan maar snel toelaten!"
Dus je verdient het gewoon om een veeg uit de pan te krijgen.
Bij deze
Seculier-Fundamentalistisch![]()
Om te beginnen: Het zou natuurlijk idioot zijn om geld uit te geven aan opvangcapaciteit. Die mensen moeten we hier niet hebben. Hooguit wat extra gevangenissen om illegalen op te sluiten.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:56 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Geld voor extra opvangcapaciteiten. Als je als regering zo naïef bent en er voor kiest iedereen maar binnen te laten en landen die migranten tegenhouden uit te schelden, dan mag je toch verwachten dat er hier opvang beschikbaar is voor minstens honderdduizend vluchtelingen?
Wat wel had veel eerder had gemoeten is geld naar de regio. En ook helpen met raad en daad in de regio. Daarnaast had ook de eerste grens al bewaakt moeten zijn: De grens tussen Turkije en Griekenland/Bulgarije. Als die grens 100% dicht wordt gemaakt, dan kunnen we met relatief lichte grenscontroles (Schengen moet uiteraard verdwijnen) vrijwel elke illegaal pakken. Maar helaas dit is nooit een punt van discussie geweest.
Het vreemde is dat partijen (alle partijen behalve de PVV) roepen dat "vluchtelingen" hier welkom zijn, maar ze ontkennen dat het er honderdduizenden zullen zijn. Dat werd een week geleden ook nog op dit forum ontkend door mensen die willen dat er meer asielzoekers naar Nederland komen. Ik heb altijd al gezegd: Als je er eentje toelaat, dan komt de rest ook, en dat aantal is oneindig. Fortuyn riep dit 15 jaar geleden al. Waarom denken mensen in Nederland (en ook elders in Europa) dat als je 40.000 mensen toelaat, dat de rest (3 miljard mensen) er niet achteraan komt?![]()
Loopt die nou te zeuren over sneeuw? Gvd, dat kun je toch verwachten in Zweden.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:51 schreef Ali_boo het volgende:
ROBODEMONS..................|:(![]()
Onzin. Nederland is helemaal geen logisch doorreis land voor eindbestemming Duitsland en Zweden. Hooguit Engeland, maar dan zou de menigte zich in IJmuiden moeten verzamelen.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:58 schreef VASND het volgende:
[..]
Mensen willen hoofdzakelijk naar Duitsland, Engeland of Zweden. Voornamelijk doorreis stoppen dus.
Nee, de 700 per dag die in Nederland komen gaan hier nooit meer weg.![]()
Servië heeft het gisteren laten escaleren. De relschoppers stonden tenslotte op hun grondgebied en er was niet een agent te zien. Als ik in Belgrado straattegels uit de grond trek, dan word ik neergeknuppeld. Pas toen Hongarije een noodoproep deed aan de Servische regering, kwamen er even later iets van15 politieagenten bij het hek staan, toen waren de rellen al voorbij. Servië speelt uberhaupt een bar slechte rol in het hele verhaal.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Is het enige wat we hebben. In de media wordt de meerderheid niet gehoord. Het gaat nog steeds om het kleine groepje dat met vlaggen en teddyberen "vluchtelingen" verwelkomt. En geen woord over de stenengooiende menigte bij de Hongaarse grens.Leipe shit ouwe![]()
Klopt idd wel.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Nederland ligt niet echt op de route naar Duitsland of Zweden. En dat ze allemaal naar Engeland willen lijkt me ook sterk.
700 per dag is wel ongeveer de hoeveelheid waar Duitsland ook op rekent (omgerekend naar de grootte van het land).
Respect voor degenen die het via het noorden van Noorwegen proberen.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Wat ik heel vreemd vind. Zou het met Kosovo te maken hebben? Servië heeft een enorm harde tik op de vinger gehad (zelfs met Navo-bombardementen) toen ze (geheel terecht) hard optraden in Kosovo. Zouden ze daardoor niets meer durven?quote:Op donderdag 17 september 2015 21:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Servië heeft het gisteren laten escaleren. De relschoppers stonden tenslotte op hun grondgebied en er was niet een agent te zien. Als ik in Belgrado straattegels uit de grond trek, dan word ik neergeknuppeld. Pas toen Hongarije een noodoproep deed aan de Servische regering, kwamen er even later iets van15 politieagenten bij het hek staan, toen waren de rellen al voorbij. Servië speelt uberhaupt een bar slechte rol in het hele verhaal.![]()
Schengen moet zo snel mogelijk de prullenbak in. Die grens tussen Turkije en Griekenland is ook onze grens, en dat is een veel te groot risico.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Om te beginnen: Het zou natuurlijk idioot zijn om geld uit te geven aan opvangcapaciteit. Die mensen moeten we hier niet hebben. Hooguit wat extra gevangenissen om illegalen op te sluiten.
Wat wel had veel eerder had gemoeten is geld naar de regio. En ook helpen met raad en daad in de regio. Daarnaast had ook de eerste grens al bewaakt moeten zijn: De grens tussen Turkije en Griekenland/Bulgarije. Als die grens 100% dicht wordt gemaakt, dan kunnen we met relatief lichte grenscontroles (Schengen moet uiteraard verdwijnen) vrijwel elke illegaal pakken. Maar helaas dit is nooit een punt van discussie geweest.
Het vreemde is dat partijen (alle partijen behalve de PVV) roepen dat "vluchtelingen" hier welkom zijn, maar ze ontkennen dat het er honderdduizenden zullen zijn. Dat werd een week geleden ook nog op dit forum ontkend door mensen die willen dat er meer asielzoekers naar Nederland komen. Ik heb altijd al gezegd: Als je er eentje toelaat, dan komt de rest ook, en dat aantal is oneindig. Fortuyn riep dit 15 jaar geleden al. Waarom denken mensen in Nederland (en ook elders in Europa) dat als je 40.000 mensen toelaat, dat de rest (3 miljard mensen) er niet achteraan komt?![]()
Griekenland, Spanje in Italië hebben zich ontpopt als buitengewoon onbetrouwbare bondgenoten. Ook als je Schengen wilt houden, moeten deze landen er onmiddellijk uit. Ze doen niets aan grensbewaking (ze weten toch wel dat het tuig doorreist), waardoor Europa letterlijk grenzeloos is geworden. Maar nog beter is heel Schengen opdoeken. Het is een gevaarlijke droom van de generatie '68.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:05 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Schengen moet zo snel mogelijk de prullenbak in. Die grens tussen Turkije en Griekenland is ook onze grens, en dat is een veel te groot risico.![]()
De rest van Europa heeft ook geen flikker gedaan om die armlastige landen te helpen met bewaking van die grens.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Griekenland, Spanje in Italië hebben zich ontpopt als buitengewoon onbetrouwbare bondgenoten. Ook als je Schengen wilt houden, moeten deze landen er onmiddellijk uit. Ze doen niets aan grensbewaking (ze weten toch wel dat het tuig doorreist), waardoor Europa letterlijk grenzeloos is geworden. Maar nog beter is heel Schengen opdoeken. Het werkt niet.![]()
Tja dat zou dan moeten bestaan uit een neverending pendeldienst tussen hen en de Noord Afrikaanse landen of wat heb je voor suggestie?quote:Op donderdag 17 september 2015 21:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Griekenland, Spanje in Italië hebben zich ontpopt als buitengewoon onbetrouwbare bondgenoten. Ook als je Schengen wilt houden, moeten deze landen er onmiddellijk uit. Ze doen niets aan grensbewaking (ze weten toch wel dat het tuig doorreist), waardoor Europa letterlijk grenzeloos is geworden. Maar nog beter is heel Schengen opdoeken. Het is een gevaarlijke droom van de generatie '68.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Klopt. Frontex is een farce.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De rest van Europa heeft ook geen flikker gedaan om die armlastige landen te helpen met bewaking van die grens.
Van de andere kant: De Oost-Europese landen zijn ook niet bepaald rijk, en die doen hun plicht wel.![]()
Dit is omdat Noord-Europa de grens wil bewaken, terwijl die Zuid-Europeanen alleen hulp willen bij het ophalen van die mensen, niet bij het tegenhouden daarvan, met dank aan onder anderen de Paus.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De rest van Europa heeft ook geen flikker gedaan om die armlastige landen te helpen met bewaking van die grens.![]()
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 17 september 2015 21:09 schreef VASND het volgende:
[..]
Tja dat zou dan moeten bestaan uit een neverending pendeldienst tussen hen en de Noord Afrikaanse landen of wat heb je voor suggestie?
Die neverending pendeldienst is er al, omdat de zuidelijke landen de boot"vluchtelingen" gewoon netjes op het Europese vasteland afzetten.![]()
quote:Het geld dat landen beschikbaar stellen voor opvang van vluchtelingen in de regio van herkomst leidt niet tot de oplossing van het vluchtelingenprobleem. Volgens Midden-Oosten-correspondent Sander van Hoorn zal het de stroom asielzoekers hoogstens iets doen afnemen. "Als je ergens zit waar je niet genoeg te eten hebt en je kinderen niet naar school kunnen, ga je weg", zegt Van Hoorn.
Denemarken beloofde vandaag 100 miljoen te doneren voor de opvang van asielzoekers in de regio. Eerder al zegde Nederland 60 miljoen toe. Het geld zal worden gebruikt voor de bouw van nieuwe opvangkampen in de buurlanden van onder meer Syrië. De VN denk dat er zeker nog 1,5 miljard nodig is om alle vluchtelingen daar te kunnen opvangen.
Volgens Van den Hoorn zitten landen in het Midden-Oosten helemaal niet te wachten op nog meer opvangkampen voor gevluchte Syriërs, Irakezen en Jemenieten. "Hier in Libanon zie je dat veel Syriërs werk proberen te krijgen en daarmee de laagopgeleide Libanezen van de arbeidsmarkt stoten. Door de komst van vluchtelingen stijgen de prijzen van de huren en van levensmiddelen. Ze zullen het in Libanon niet hardop zeggen, maar ze zien de vluchtelingen graag vertrekken naar Europa."
Europa lonkt
Ook voor de vluchtelingen zelf is opvang in de regio vaak niet de oplossing. "Met het extra toegezegde geld zal er op termijn misschien genoeg voedsel en onderwijs zijn in de kampen, maar dan nog is er voor de vluchtelingen weinig toekomst. En dus blijft Europa lonken."
Het probleem zal dan ook bij de bron moeten worden aangepakt, zegt Van den Hoorn. "Alleen als het conflict in Syrië wordt beëindigd, zal de stroom vluchtelingen naar Europa opdrogen. Pas als de oorlog voorbij is, zien Syriërs weer perspectief in hun eigen land. Maar ik zie voorlopig nog geen oplossing voor het conflict, dus de stroom asielzoekers zal voorlopig aanhouden."
http://nos.nl/artikel/205(...)robleem-niet-op.html![]()
De andere kant op. Je kunt geen hek in de zee zetten om bootjes tegen te houden. Je kunt niet op de bootjes gaan schieten. Je kunt ze niet wegduwen. Dus je zult wat met die mensen moeten doen. Of je ze eerst laat ronddobberen of dat je ze iets eerder zelf aan land zet is een nuanceverschil. Maar wat daarna?quote:Op donderdag 17 september 2015 21:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Die neverending pendeldienst is er al, omdat de zuidelijke landen de boot"vluchtelingen" gewoon netjes op het Europese vasteland afzetten.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
We hebben nog een endje te gaan.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:02 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Loopt die nou te zeuren over sneeuw? Gvd, dat kun je toch verwachten in Zweden.![]()
Op het moment dat helemaal geen hond meer sympathie heeft, houden dit soort filmpjes op met komen.Seculier-Fundamentalistisch![]()
Zou best eens kunnen. Ik las ook een theorie over de rol van Servië in de Joego oorlog tegen de moslims. Ze werden daarvoor gestraft met bombardementen door de NAVO. Dit zou hun wraak zijn door nu moslims ongehinderd door te sturen naar europa, zo van "wij zaten toen toch fout volgens jullie"?quote:Op donderdag 17 september 2015 21:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat ik heel vreemd vind. Zou het met Kosovo te maken hebben? Servië heeft een enorm harde tik op de vinger gehad (zelfs met Navo-bombardementen) toen ze (geheel terecht) hard optraden in Kosovo. Zouden ze daardoor niets meer durven?Leipe shit ouwe![]()
quote:Het kan dus wel worden opgelost met geldquote:"Als je ergens zit waar je niet genoeg te eten hebt en je kinderen niet naar school kunnen, ga je weg", zegt Van Hoorn.![]()
![]()
Volgens mij is de publieke opinie van bijv. Nederland en Duitsland ook al heel anders als het om de vluchtelingen gaat.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:09 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dit is omdat Noord-Europa de grens wil bewaken, terwijl die Zuid-Europeanen alleen hulp willen bij het ophalen van die mensen, niet bij het tegenhouden daarvan, met dank aan onder anderen de Paus.
Maar Schengen kan eigenlijk alleen goed werken als alle landen een beetje (of liefst helemaal) hetzelfde beleid voeren. Hetzij omdat ze er hetzelfde over denken, hetzij omdat er in "Brussel" bij meerderheid kan worden besloten en lidstaten tot een bepaald beleid gedwongen kunnen worden (minder streng of juist strenger dan ze zelf willen).![]()
Ja en een toekomstbeeld.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:12 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
[..]
Het kan dus wel worden opgelost met geld![]()
De vraag is waarom hun economie niet werkt en de onze wel.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:12 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
[..]
Het kan dus wel worden opgelost met geld
EU is geen liefdadigheidsinstelling waar geld door de ramen zal gezwierd worden.
Die landen zijn gewoon veel te corrupt... tot in de hoogste graad. Maak daar werk van en je gaat een goed draaiende economie krijgen.Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Terugduwen kan wel, zoals ze in Australië ook doen. Mocht het toch niet kunnen, onmiddellijk oppakken, opsluiten en met speciale boten uitzetten. Afspraken maken met Afrikaanse landen waar we ze kunnen afzetten (er is altijd wel een land dat een paar miljoen wil hebben). Slechts een jaar volhouden en het is over met het gedonder.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:11 schreef VASND het volgende:
[..]
De andere kant op. Je kunt geen hek in de zee zetten om bootjes tegen te houden. Je kunt niet op de bootjes gaan schieten. Je kunt ze niet wegduwen.
Het wordt tijd dat Australië ons komt helpen met dit probleem. Ook heeft Japan deskundigheid in huis.![]()
Dat zou ook nog kunnen inderdaad!!quote:Op donderdag 17 september 2015 21:11 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Zou best eens kunnen. Ik las ook een theorie over de rol van Servië in de Joego oorlog tegen de moslims. Ze werden daarvoor gestraft met bombardementen door de NAVO. Dit zou hun wraak zijn door nu moslims ongehinderd door te sturen naar europa, zo van "wij zaten toen toch fout volgens jullie"?
"Snappen jullie nou waarom we orde op zaken moesten stellen in Kosovo?".
Eigenlijk wel een prima actie van de Serviërs, jammer dat wij er heel veel last van gaan hebben.![]()
De hele EU draait juist om het uitdelen van Noord-Europees belastinggeld.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:14 schreef banaantjeEE het volgende:
EU is geen liefdadigheidsinstelling waar geld door de ramen zal gezwierd worden.![]()
Dit stukje simpele logica lijkt de moderne mens te ontglippen.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waarom helpen ze die illegalen dan door treinen te laten rijden? Dat trekt alleen maar meer illegalen aan. Ze hadden vanaf het begin van dit gedoe met een grote politiemacht bij de grens moeten staan en iedereen het land uit moeten slaan die zonder geldige papieren de grens overschrijdt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Oké, maar in die landen wordt er wel gewerkt en bijgedragen.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:16 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De hele EU draait juist om het uitdelen van Noord-Europees belastinggeld.
Omwille van de lage corruptiegraad etc.Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Ja, maar dat zijn nationale troepen, niet Frontex personeel.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt. Frontex is een farce.
Van de andere kant: De Oost-Europese landen zijn ook niet bepaald rijk, en die doen hun plicht wel.
Dus: Frontex opgeven en zelf weer grenzen gaan bewaken.
Maar dat vind onze politiek niet leuk. Als jij nu kamerlid of minister bent, en de tijd komt dat de partij je niet meer op een verkiesbare plek zet, wil jij toch graag een baantje in europa?
Je bent dan bezig met europa afbreken. Je snapt hoe erg dat tegen het zere been van onze politieke kaste is?Seculier-Fundamentalistisch![]()
Het is te massaal voor een opvang zoals wij dat denken te doen. Dat je vluchtelingen opvangt prima. Maar dit gaat zo uit de hand lopen. Daar moet toch wel links als zowel rechts het mee eens zijn.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is al een ramp hè, denk aan eten en drinken, slaapplaatsen en vooral sanitaire voorzieningen. Waar moeten die mensen plassen en poepen?
Ik denk dat het wachten is op uitbraak van ziekten ook.
Je zult die landen(Syrië, Irak etc) veilig moeten maken al is het met keihard ingrijpen. Hoe denk je anders dat deze landen ooit kunnen herstellen als dit nog een paar jaar duurt.
Normaal ben ik tegen ingrijpen, maar nu de stronthoop zo hoog is kun je niet meer terug.krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela![]()
Mensen terug de zee in knuppelen?quote:Op donderdag 17 september 2015 21:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit stukje simpele logica lijkt de moderne mens te ontglippen.![]()
Ja, mensen terug de zee in sturen. Laat desnoods één boot vergaan, en je redt het leven van duizenden toekomstige mensen.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mensen terug de zee in knuppelen?
Maar goed, zo pragmatisch mag je natuurlijk niet zijn.![]()
En dat lijkt ook mij de enige oplossing. Alleen hiervoor hebben we USA en Rusland nodig.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:18 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het is te massaal voor een opvang zoals wij dat denken te doen. Dat je vluchtelingen opvangt prima. Maar dit gaat zo uit de hand lopen. Daar moet toch wel links als zowel rechts het mee eens zijn.
Je zult die landen(Syrië, Irak etc) veilig moeten maken al is het met keihard ingrijpen.Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Zijn er al genoeg omgekomen en ze komen nog steeds.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:19 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, mensen terug de zee in sturen. Laat desnoods één boot vergaan, en je redt het leven van duizenden toekomstige mensen.
Maar goed, zo pragmatisch mag je natuurlijk niet zijn.![]()
Er wordt nu op allerlei plekken tijdelijke opvang gecreeerd.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:51 schreef Igen het volgende:
700 per dag in Nederland is wel een beetje veel ja.
Beursgebouw, duinrel, sporthallen, etc.
Die locaties zijn natuurlijk niet bedoeld voor opvang. Met een extra wc-gebouwtje binnen kan dat natuurlijk wel enkele dagen voldoen.
Maar wat dan?
Ik vraag me dat echt heel erg af. Je kan die mensen daar niet weken laten leven, daar zijn de locaties ook totaal niet geschikt voor.
Het is ook onmogelijk (en onnodig) om in die korte tijd nieuwe AZC's te bouwen.
Ik ben echt benieuwd waar die mensen binnenkort heen gaan..![]()
Zij zijn niet omgekomen omdat ze Europa niet in mochten, maar omdat ze Europa niet bereikte. Als je weet dat je met geen mogelijkheid Europa in mag met zo'n boot, waarom zou je het dan nog proberen?quote:Op donderdag 17 september 2015 21:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zijn er al genoeg omgekomen en ze komen nog steeds.![]()
Hou op met dit soort dooddoeners. Altijd die eeuwige excuses om illegalen niet aan te pakkenquote:Op donderdag 17 september 2015 21:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mensen terug de zee in knuppelen?
Europa moet eindelijk eens hard worden, keihard. Net zoals de niet-westerse illegalen zijn.![]()
Haha kerel wtfquote:Op donderdag 17 september 2015 21:19 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, mensen terug de zee in sturen. Laat desnoods één boot vergaan, en je redt het leven van duizenden toekomstige mensen.
Maar goed, zo pragmatisch mag je natuurlijk niet zijn..
Zoals Australië het doe kan inderdaad. Maar dan moet je dus een Europese grens gaan bewaken. Het stuk zee is wat korter en niet alle routes gaan over zee.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Jij zegt het toch echt zelf...quote:Op donderdag 17 september 2015 21:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hou op met dit soort dooddoeners. Altijd die eeuwige excuses om illegalen niet aan te pakken
Europa moet eindelijk eens hard worden, keihard. Net zoals de niet-westerse illegalen zijn.![]()
Hoe redt je precies levens door een boot te laten zinken?quote:Op donderdag 17 september 2015 21:19 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Maar goed, zo pragmatisch mag je natuurlijk niet zijn.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Forum Opties Forumhop: Hop naar: