Ja maar ze hebben blijkbaar een visum nodig om een ticket te kunnen kopen.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:24 schreef VASND het volgende:
[..]
Nee maar wat ik bedoel he, je stapt in Syrië op het vliegtuig naar NL. Dan doe je hier op Schiphol asielaanvraag en als je een legitieme reden hebt komt dan alles goed? Of wordt je bij de douane gewoon teruggebonjourd?
Schiphol zal je niet bereiken, als je geen visum hebt bij vertrek kom je gewoon het vliegtuig niet in.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:24 schreef VASND het volgende:
[..]
Nee maar wat ik bedoel he, je stapt in Syrië op het vliegtuig naar NL. Dan doe je hier op Schiphol asielaanvraag en als je een legitieme reden hebt komt dan alles goed? Of wordt je bij de douane gewoon teruggebonjourd?
Alles is na te maken. Wat ik weet van de praktijk is dat ze vaak via Turkije reizen en daar op een valse naam/paspoort een visum krijgen.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Schiphol zal je niet bereiken, als je geen visum hebt bij vertrek kom je gewoon het vliegtuig niet in.
Dat heb ik nooit gesnapt. Waarom zou je het bewijs van waar je komt weggooien behalve als je eigenlijk geen gegronde reden voor asiel hebt?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:24 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Meestal heb je dan geen paspoort/vissum (gooi je in het vliegtuig weg of eet je op). Je geeft dan aan bij de douane dat je asiel wil aanvragen, deze nemen een verklaring op en je wordt doorgestuurd naar het aanmeldcenturm nabij Schiphol. Deze behandeld dan de aanvraag.
Omdat dit wordt aangedragen door de mensensmokkelaar. Meestal is het paspoort nep of is inderdaad je asielrelaas niet goed. Sowieso sta je al op min 1 omdat je al een ticket kan betalen en dus niet echt "noodzaak van vluchten" hebt.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:26 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit gesnapt. Waarom zou je het bewijs van waar je komt weggooien behalve als je eigenlijk geen gegronde reden voor asiel hebt?
Een visum moet je bij de ambassade aanvragen, daar kijken ze iets langer dan 2 seconden naar de achtergrond van iemand. Staat je naam niet in de computer bij Interpol wordt het sowieso al een stuk lastiger.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:26 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Alles is na te maken. Wat ik weet van de praktijk is dat ze vaak via Turkije reizen en daar op een valse naam/paspoort een visum krijgen.
Waarom zeggen mensen dit toch altijd?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:28 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Omdat dit wordt aangedragen door de mensensmokkelaar. Meestal is het paspoort nep of is inderdaad je asielrelaas niet goed. Sowieso sta je al op min 1 omdat je al een ticket kan betalen en dus niet echt "vlucht".
Ah juistem, dat vroeg ik me dus af. Of er voor je het vliegtuig instapt al controle is.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Schiphol zal je niet bereiken, als je geen visum hebt bij vertrek kom je gewoon het vliegtuig niet in.
Heb je welles gevlogen?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:29 schreef VASND het volgende:
[..]
Ah juistem, dat vroeg ik me dus af. Of er voor je het vliegtuig instapt al controle is.
Ik heb nog maar een paar keer gevlogen maar op de Brusselse luchthaven (Zaventem) wordt er echt amper gecontroleerd hoor. Ik kreeg m'n ticket en ben amper gecontroleerd, enkel door de metaaldetector.quote:
Nooit buiten de EU.quote:
Ja is nogal een gedoe om mensen naar landen te laten vliegen waar ze geen toestemming voor hebbenquote:Op donderdag 17 september 2015 16:29 schreef VASND het volgende:
[..]
Ah juistem, dat vroeg ik me dus af. Of er voor je het vliegtuig instapt al controle is.
Ja waar vloog je heen? Het ligt er een beetje aan waar je heen gaat.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:30 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik heb nog maar een paar keer gevlogen maar op de Brusselse luchthaven (Zaventem) wordt er echt amper gecontroleerd hoor. Ik kreeg m'n ticket en ben amper gecontroleerd, enkel door de metaaldetector.
Een keer Italië (da's EU) en een keertje Tunesië.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja waar vloog je heen? Het ligt er een beetje aan waar je heen gaat.
Met Amerika en China weet ik dat om er te verblijven je idd een Visumaanvraag moet doen, maar dat het voor de vlucht zelf ook nodig was wist ik niet. Goede regels.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dan krijg je te maken met strengere controles.
Dan ken je het dus wel :pquote:Op donderdag 17 september 2015 16:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Een keer Italië (da's EU) en een keertje Tunesië.
Toen ik naar de VS vloog, toen werd ik pas echt gecontroleerdHeel m'n koffer overhoop.
Ja anders heeft die vlucht niet zoveel nutquote:Op donderdag 17 september 2015 16:32 schreef VASND het volgende:
[..]
Met Amerika en China weet ik dat om er te verblijven je idd een Visumaanvraag moet doen, maar dat het voor de vlucht zelf ook nodig was wist ik niet. Goede regels.
Technische details over verbindende computersystemen weet ik niet. Visum is vaak ook niet meer dan een stempel in je paspoort en soms kan je deze kopen bij het vliegveld. Bij de IND komen ze er trouwens wel achter dat je visum nep is, maar wat ik al zei; ik haal dit enkel uit de praktijk.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een visum moet je bij de ambassade aanvragen, daar kijken ze iets langer dan 2 seconden naar de achtergrond van iemand. Staat je naam niet in de computer bij Interpol wordt het sowieso al een stuk lastiger.
Omdat het bij de IND echt zo gaat. Ze zullen het niet zeggen maar je relaas moet overtuigender zijn.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom zeggen mensen dit toch altijd?
Als Europeaan zonder gekke naam die niet naar een risicogebied vliegt komt je overal wel makkelijk doorheen. Behalve Noord-Amerika ja, daar zijn ze nogal panischquote:Op donderdag 17 september 2015 16:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Een keer Italië (da's EU) en een keertje Tunesië.
Toen ik naar de VS vloog, toen werd ik pas echt gecontroleerdHeel m'n koffer overhoop.
Een Syriër met geld zal toch niet worden teruggestuurd omdat hij geld heeft?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:33 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Technische details over verbindende computersystemen weet ik niet. Visum is vaak ook niet meer dan een stempel in je paspoort en soms kan je deze kopen bij het vliegveld. Bij de IND komen ze er trouwens wel achter dat je visum nep is, maar wat ik al zei; ik haal dit enkel uit de praktijk.
[..]
Omdat het bij de IND echt zo gaat. Ze zullen het niet zeggen maar je relaas moet overtuigender zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |