abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 september 2015 @ 17:08:20 #101
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_156174001
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:06 schreef Confetti het volgende:

[..]

Wij, Nederland, kunnen niets aan het beleid van de Amerikaanse terreurstaat doen.
Het is inderdaad vooral de schuld van de Muricanen, dat ben ik met je eens.
Een verwerpelijke natie in alle opzichten. :{
  donderdag 17 september 2015 @ 17:09:19 #102
253516 Oorlogsheld
Supermarkt oorlog veteraan
pi_156174031
Interessante docu dit over migranten in Libië, weet niet zo goed wat ik er van moet vinden....
Have been helt kepsteetsj at a prisson
  donderdag 17 september 2015 @ 17:10:55 #103
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156174066
Kijk in grote lijnen steunt Rusland idd de stabiliteit van de regio. Maar als onder een stabiel regime wantoestanden plaatsvinden, hoe kun je die wegnemen zonder het regime omver te werpen? Dat is weer een moeilijk ander verhaal. De cultuur die in dit geval tussenbeide komt (US/EU etc) staat te ver af van de cultuur in dat land om zelf de touwtjes in handen te nemen, wat de Russen bijvoorbeeld wel in de Krim lukte.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156174114
Hey Yasmin (of Igen, ik weet niet meer wie daar mee kwam). En ieder ander die het misschien interessant vindt.

Nog even over deze meneer, die in het Syrische leger zou hebben gevochten. Ik kwam gisteren twee recente uitspraken van de rechter in Nederland tegen, die je misschien ook wel interessant vindt -gewoon ter informatie-. Ik heb ze geprobeerd redelijk kort te samengevatten, maar dat is niet helemaal goed gelukt.:P
In beide zaken oordeelt de rechtbank dat de afwijzing van de aanvraag voor een verblijfsvergunning terecht is, wegens het werkverleden van de vreemdeling. Volgens mij zijn de argumenten deels/volledig gebaseerd op Europese afspraken, waardoor ik twijfel of die Syrische militair uberhaupt wel kans maakt op een verblijfsvergunning in Europa.
Ik vind de tweede zaak zelf erg.. bedenkelijk..

Uitspraak: September 2015
De aanvraag voor een verblijfsvergunning (vv) voor bepaalde tijd is afgewezen en er is een inreisverbod opgelegd voor de duur van 10 jaar. Na het bezwaar en wat beroepen belandt de zaak uiteindelijk in het Hoger Beroep.
Vreemdeling is in dienst geweest van het Turkse leger.
De man is in 2002 naar Nederland gereisd en heeft sinds 2006 meerdere malen een aanvraag voor vv-bepaalde tijd aangevraagd, met motief 'arbeid als zelfstandige'. Alle aanvragen zijn afgewezen, waardoor hij dus nooit rechtmatig verblijf heeft gehad.

Standpunt staatsecretaris
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Korte bedrijving uit Artikel 1(F): Wordt in beide zaken gebruikt als strandpunt van de Staatssecretaris
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaring vreemdeling
SPOILER
Standpunt van de vreemdeling
SPOILER
Oordeel rechtbank
De rechtbank oordeelt dat de vreemdelings onrechtmatige verblijf in Nederland hem feitelijk niet in staat stelde tot het uitoefenen van zijn privéleven. Daarnaast heeft de vreemdeling niet aannemelijk gemaakt dat hij wettelijk verplicht was de bevelen op te volgen. De afwijzing van de aanvraag voor een vv en het inreisverbod blijven beide van kracht.

Uitspraak: Juli 2015
Ook afgewezen aanvraag met inreisverbod van 10 jaar. De vreemdeling gaat in beroep: Eerste aanleg.
Vreemdeling is in 2009 opgeroepen voor militaire dienst in Eritrea. Vanaf 2010 tot 2012 heeft hij gediend.

Motief vreemdeling om te vluchten
In april 2012 heeft hij na het overlijden van zijn opa zonder officiele toestemming een paar dagen verzuimd van zijn dienst. Hierdoor hebben de leden van zijn eenheid hem van huis meegenomen, vastgeboden in de volle zon en overspoeld met water, en vervolgens de hele nacht vastgeboden in de buitenlucht laten liggen. Hij is vrijgelaten met een waarschuwing, maar die avond gevlucht door illegaal de grens over te steken.

Standpunt Staatssecretaris
SPOILER
Verklaring vreemdeling
SPOILER
Standpunt vreemdeling:
Hij heeft de werkzaamheden onder dwang moeten verrichten en zijn er geen mogelijkheden om zich te onttrekken aan de misdrijven, omdat het risico te hoog was.

Oordeel rechtbank:
Het bovenstaande betekent dat er op goede gronde is aangenomen dat er ernstige redenen zijn om te veronderstellen dat vreemdeling zich schuldig heeft gemaakt aan misdrijven (artikel 1(F)). Vreemdeling heeft verklaard dat hij op de hoogte was van de wrede handelswijze. Hij heeft niets ondernomen om deze misdrijven te voorkomen.
Uit het feit dat vreemdeling tijdens zijn verlofdagen de mogelijkheden om het Eritrese leger te ontvluchten niet heeft aangegrepen kan worden opgemaakt dat hij niet de urgentie voelde om zich aan de werkzaamheden te onttrekken, ondanks de kennis van misdaden. De omstandigheid dat eisers echtgenote en minderjarige dochters wel in het bezit zijn gesteld van een verblijfsvergunning asiel, kan niet tot een ander oordeel leiden.
  donderdag 17 september 2015 @ 17:17:00 #105
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156174190
Dikke goederentrein he jammer
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  donderdag 17 september 2015 @ 17:20:26 #106
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156174281
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:45 schreef Infection het volgende:
Wie zei ook alweer dat het op The Walking Dead leek?

http://www.dumpert.nl/med(...)ervie_hongarije.html
“WHEN THERE’S NO MORE ROOM IN HELL, THE DEAD WILL WALK THE EARTH.”
pi_156174683
CBCAlerts twitterde op donderdag 17-09-2015 om 17:38:49 #Croatia president asks army to be ready to protect borders from 'illegal migration,' state news agency says. #RefugeeCrisis reageer retweet
pi_156174726
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:42 schreef Houtenbeen het volgende:
CBCAlerts twitterde op donderdag 17-09-2015 om 17:38:49 #Croatia president asks army to be ready to protect borders from 'illegal migration,' state news agency says. #RefugeeCrisis reageer retweet
Die hartelijke ontvangst hebben ze dus zo'n 48 uur volgehouden :')
  donderdag 17 september 2015 @ 17:46:44 #109
22565 asco
Los in deze tent
pi_156174761
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:44 schreef Confetti het volgende:

[..]

Die hartelijke ontvangst hebben ze dus zo'n 48 uur volgehouden :')
Eens kijken hoelang dwaas links Nederland het vol gaat houden.
pi_156174770
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:42 schreef Houtenbeen het volgende:
Mooi. Hopelijk betekent dat ook het sluiten van de grenzen.
  donderdag 17 september 2015 @ 17:59:58 #111
440653 BarryOSeven
pi_156175018
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:47 schreef Infection het volgende:
my to be ready to protect borders from 'illegal migration,' state news agency say
Dan zitten we verder op slot toch?
  donderdag 17 september 2015 @ 18:00:44 #112
440653 BarryOSeven
pi_156175036

Precies het kalifaat gehaald. Dag Griekenland :W
pi_156175050
quote:
VN noemt Hongaars vluchtelingenbeleid gevoelloos en xenofoob

Met de ''gevoelloze'' behandeling van vluchtelingen die aan de grens met Hongarije komen heeft het land zich schuldig gemaakt aan ''duidelijke schending van internationale wetten''.

Dat heeft het hoofd van de mensenrechtenorganisatie van de Verenigde Naties, prins Zeid Ra'ad al-Hussein donderdag verklaard.

''De Hoge Commissaris Zeid betreurt de xenofobe en anti-moslimstandpunten die kennelijk ten grondslag liggen aan het huidige Hongaarse regeringsbeleid'', luidde de verklaring.
Zeker in de war met Saudi-Arabië.
  donderdag 17 september 2015 @ 18:05:27 #114
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_156175145
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:01 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik blijf me afvragen waarom er dit soort reactie's komen op het optreden van Hongarije gisteren.
Het was volkomen terecht aangezien de vluchtelingen begonnen met het gooien van stenen en een hek sloopte
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
  donderdag 17 september 2015 @ 18:10:35 #115
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_156175259
quote:

[..]

Ze willen ons continent kapot maken!!!

Eerst zwarte piet en nu dit, we moeten ingrijpen
Say what?
  donderdag 17 september 2015 @ 18:15:41 #116
269692 Divje
brr brr patapim
pi_156175365
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:10 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ze willen ons continent kapot maken!!!

Eerst zwarte piet en nu dit, we moeten ingrijpen
'Zwarte Piet is de enige gekleurde die niet met een boot dit land binnen mag varen.'

zag ik op facebook voorbij komen :')
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_156175384
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:13 schreef Physsic het volgende:
Hey Yasmin (of Igen, ik weet niet meer wie daar mee kwam). En ieder ander die het misschien interessant vindt.
[ afbeelding ]
Nog even over deze meneer, die in het Syrische leger zou hebben gevochten. Ik kwam gisteren twee recente uitspraken van de rechter in Nederland tegen, die je misschien ook wel interessant vindt -gewoon ter informatie-. Ik heb ze geprobeerd redelijk kort te samengevatten, maar dat is niet helemaal goed gelukt.:P
In beide zaken oordeelt de rechtbank dat de afwijzing van de aanvraag voor een verblijfsvergunning terecht is, wegens het werkverleden van de vreemdeling. Volgens mij zijn de argumenten deels/volledig gebaseerd op Europese afspraken, waardoor ik twijfel of die Syrische militair uberhaupt wel kans maakt op een verblijfsvergunning in Europa.
Ik vind de tweede zaak zelf erg.. bedenkelijk..

Uitspraak: September 2015
De aanvraag voor een verblijfsvergunning (vv) voor bepaalde tijd is afgewezen en er is een inreisverbod opgelegd voor de duur van 10 jaar. Na het bezwaar en wat beroepen belandt de zaak uiteindelijk in het Hoger Beroep.
Vreemdeling is in dienst geweest van het Turkse leger.
De man is in 2002 naar Nederland gereisd en heeft sinds 2006 meerdere malen een aanvraag voor vv-bepaalde tijd aangevraagd, met motief 'arbeid als zelfstandige'. Alle aanvragen zijn afgewezen, waardoor hij dus nooit rechtmatig verblijf heeft gehad.

Standpunt staatsecretaris
SPOILER
Korte bedrijving uit Artikel 1(F): Wordt in beide zaken gebruikt als strandpunt van de Staatssecretaris
SPOILER
Verklaring vreemdeling
SPOILER
Standpunt van de vreemdeling
SPOILER
Oordeel rechtbank
De rechtbank oordeelt dat de vreemdelings onrechtmatige verblijf in Nederland hem feitelijk niet in staat stelde tot het uitoefenen van zijn privéleven. Daarnaast heeft de vreemdeling niet aannemelijk gemaakt dat hij wettelijk verplicht was de bevelen op te volgen. De afwijzing van de aanvraag voor een vv en het inreisverbod blijven beide van kracht.

Uitspraak: Juli 2015
Ook afgewezen aanvraag met inreisverbod van 10 jaar. De vreemdeling gaat in beroep: Eerste aanleg.
Vreemdeling is in 2009 opgeroepen voor militaire dienst in Eritrea. Vanaf 2010 tot 2012 heeft hij gediend.

Motief vreemdeling om te vluchten
In april 2012 heeft hij na het overlijden van zijn opa zonder officiele toestemming een paar dagen verzuimd van zijn dienst. Hierdoor hebben de leden van zijn eenheid hem van huis meegenomen, vastgeboden in de volle zon en overspoeld met water, en vervolgens de hele nacht vastgeboden in de buitenlucht laten liggen. Hij is vrijgelaten met een waarschuwing, maar die avond gevlucht door illegaal de grens over te steken.

Standpunt Staatssecretaris
SPOILER
Verklaring vreemdeling
SPOILER
Standpunt vreemdeling:
Hij heeft de werkzaamheden onder dwang moeten verrichten en zijn er geen mogelijkheden om zich te onttrekken aan de misdrijven, omdat het risico te hoog was.

Oordeel rechtbank:
Het bovenstaande betekent dat er op goede gronde is aangenomen dat er ernstige redenen zijn om te veronderstellen dat vreemdeling zich schuldig heeft gemaakt aan misdrijven (artikel 1(F)). Vreemdeling heeft verklaard dat hij op de hoogte was van de wrede handelswijze. Hij heeft niets ondernomen om deze misdrijven te voorkomen.
Uit het feit dat vreemdeling tijdens zijn verlofdagen de mogelijkheden om het Eritrese leger te ontvluchten niet heeft aangegrepen kan worden opgemaakt dat hij niet de urgentie voelde om zich aan de werkzaamheden te onttrekken, ondanks de kennis van misdaden. De omstandigheid dat eisers echtgenote en minderjarige dochters wel in het bezit zijn gesteld van een verblijfsvergunning asiel, kan niet tot een ander oordeel leiden.
Joh... Ja Ik weet et eigenlijk ook niet zo goed. Wel interessante post!

Ik ben ieder geval blij dat ik deze beslissingen niet hoef te maken.
  donderdag 17 september 2015 @ 18:18:50 #118
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_156175440
quote:

[..]

"Gevoelloos"... :'). Figuren die dit soort knuffelpolitiek propageren dienen feitelijk een twintigtal stokslagen te krijgen.
pi_156175469
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:32 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Een keer Italië (da's EU) en een keertje Tunesië.

Toen ik naar de VS vloog, toen werd ik pas echt gecontroleerd :') Heel m'n koffer overhoop.
Daarom ga ik daar niet heen ik kwam het meest gesloten land binnen in minder als een half uur, terwijl ik me helemaal verheugd had op een stasi onderzoek. En een vriend van me ging in dezelfde tijd naar new york en dat koste hem 3,5 uur om dat land in te komen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_156175533
Er lopen nu allemaal mensen over het spoor?
  donderdag 17 september 2015 @ 18:23:56 #121
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_156175549
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:20 schreef vipergts het volgende:

[..]

Daarom ga ik daar niet heen ik kwam het meest gesloten land binnen in minder als een half uur, terwijl ik me helemaal verheugd had op een stasi onderzoek. En een vriend van me ging in dezelfde tijd naar new york en dat koste hem 3,5 uur om dat land in te komen
Was Belgie alsnog wel leuk zonder dat stasi onderzoek?

quote:

[..]

hm. officieel mag je bij de UCHR geen koninklijke titel dragen als je iets zegt in naam van.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_156175575
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:00 schreef BarryOSeven het volgende:

Precies het kalifaat gehaald. Dag Griekenland :W
Op basis van die kaart maar geen geld meer naar de Grieken dan, heeft het tenminste nog iets positiefs
pi_156175582
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:23 schreef Yasmin23 het volgende:
Er lopen nu allemaal mensen over het spoor?
Ze willen niet geregistreerd worden in Kroatië, want dan kunnen ze geen asiel aanvragen in Noord-Europa
pi_156175610
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:25 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ze willen niet geregistreerd worden in Kroatië, die treinen gingen naar opvangkampen
Geez. Dit zijn dezelfde mensen die weer terug komen lopen?
pi_156175643
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geez. Dit zijn dezelfde mensen die weer terug komen lopen?
weet ik niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')