Kijk in grote lijnen steunt Rusland idd de stabiliteit van de regio. Maar als onder een stabiel regime wantoestanden plaatsvinden, hoe kun je die wegnemen zonder het regime omver te werpen? Dat is weer een moeilijk ander verhaal. De cultuur die in dit geval tussenbeide komt (US/EU etc) staat te ver af van de cultuur in dat land om zelf de touwtjes in handen te nemen, wat de Russen bijvoorbeeld wel in de Krim lukte.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||- Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende: het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
Hey Yasmin (of Igen, ik weet niet meer wie daar mee kwam). En ieder ander die het misschien interessant vindt. Nog even over deze meneer, die in het Syrische leger zou hebben gevochten. Ik kwam gisteren twee recente uitspraken van de rechter in Nederland tegen, die je misschien ook wel interessant vindt -gewoon ter informatie-. Ik heb ze geprobeerd redelijk kort te samengevatten, maar dat is niet helemaal goed gelukt.:P In beide zaken oordeelt de rechtbank dat de afwijzing van de aanvraag voor een verblijfsvergunning terecht is, wegens het werkverleden van de vreemdeling. Volgens mij zijn de argumenten deels/volledig gebaseerd op Europese afspraken, waardoor ik twijfel of die Syrische militair uberhaupt wel kans maakt op een verblijfsvergunning in Europa. Ik vind de tweede zaak zelf erg.. bedenkelijk..
• Uitspraak: September 2015 De aanvraag voor een verblijfsvergunning (vv) voor bepaalde tijd is afgewezen en er is een inreisverbod opgelegd voor de duur van 10 jaar. Na het bezwaar en wat beroepen belandt de zaak uiteindelijk in het Hoger Beroep. Vreemdeling is in dienst geweest van het Turkse leger. De man is in 2002 naar Nederland gereisd en heeft sinds 2006 meerdere malen een aanvraag voor vv-bepaalde tijd aangevraagd, met motief 'arbeid als zelfstandige'. Alle aanvragen zijn afgewezen, waardoor hij dus nooit rechtmatig verblijf heeft gehad.
Standpunt staatsecretaris
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Korte bedrijving uit Artikel 1(F): Wordt in beide zaken gebruikt als strandpunt van de Staatssecretaris
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verklaring vreemdeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Standpunt van de vreemdeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oordeel rechtbank De rechtbank oordeelt dat de vreemdelings onrechtmatige verblijf in Nederland hem feitelijk niet in staat stelde tot het uitoefenen van zijn privéleven. Daarnaast heeft de vreemdeling niet aannemelijk gemaakt dat hij wettelijk verplicht was de bevelen op te volgen. De afwijzing van de aanvraag voor een vv en het inreisverbod blijven beide van kracht.
• Uitspraak: Juli 2015 Ook afgewezen aanvraag met inreisverbod van 10 jaar. De vreemdeling gaat in beroep: Eerste aanleg. Vreemdeling is in 2009 opgeroepen voor militaire dienst in Eritrea. Vanaf 2010 tot 2012 heeft hij gediend.
Motief vreemdeling om te vluchten In april 2012 heeft hij na het overlijden van zijn opa zonder officiele toestemming een paar dagen verzuimd van zijn dienst. Hierdoor hebben de leden van zijn eenheid hem van huis meegenomen, vastgeboden in de volle zon en overspoeld met water, en vervolgens de hele nacht vastgeboden in de buitenlucht laten liggen. Hij is vrijgelaten met een waarschuwing, maar die avond gevlucht door illegaal de grens over te steken.
Standpunt Staatssecretaris
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verklaring vreemdeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Standpunt vreemdeling: Hij heeft de werkzaamheden onder dwang moeten verrichten en zijn er geen mogelijkheden om zich te onttrekken aan de misdrijven, omdat het risico te hoog was.
Oordeel rechtbank: Het bovenstaande betekent dat er op goede gronde is aangenomen dat er ernstige redenen zijn om te veronderstellen dat vreemdeling zich schuldig heeft gemaakt aan misdrijven (artikel 1(F)). Vreemdeling heeft verklaard dat hij op de hoogte was van de wrede handelswijze. Hij heeft niets ondernomen om deze misdrijven te voorkomen. Uit het feit dat vreemdeling tijdens zijn verlofdagen de mogelijkheden om het Eritrese leger te ontvluchten niet heeft aangegrepen kan worden opgemaakt dat hij niet de urgentie voelde om zich aan de werkzaamheden te onttrekken, ondanks de kennis van misdaden. De omstandigheid dat eisers echtgenote en minderjarige dochters wel in het bezit zijn gesteld van een verblijfsvergunning asiel, kan niet tot een ander oordeel leiden.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||- Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende: het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
Met de ''gevoelloze'' behandeling van vluchtelingen die aan de grens met Hongarije komen heeft het land zich schuldig gemaakt aan ''duidelijke schending van internationale wetten''.
Dat heeft het hoofd van de mensenrechtenorganisatie van de Verenigde Naties, prins Zeid Ra'ad al-Hussein donderdag verklaard.
''De Hoge Commissaris Zeid betreurt de xenofobe en anti-moslimstandpunten die kennelijk ten grondslag liggen aan het huidige Hongaarse regeringsbeleid'', luidde de verklaring.
Ik blijf me afvragen waarom er dit soort reactie's komen op het optreden van Hongarije gisteren. Het was volkomen terecht aangezien de vluchtelingen begonnen met het gooien van stenen en een hek sloopte
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
Op donderdag 17 september 2015 17:13 schreef Physsic het volgende: Hey Yasmin (of Igen, ik weet niet meer wie daar mee kwam). En ieder ander die het misschien interessant vindt. [ afbeelding ] Nog even over deze meneer, die in het Syrische leger zou hebben gevochten. Ik kwam gisteren twee recente uitspraken van de rechter in Nederland tegen, die je misschien ook wel interessant vindt -gewoon ter informatie-. Ik heb ze geprobeerd redelijk kort te samengevatten, maar dat is niet helemaal goed gelukt.:P In beide zaken oordeelt de rechtbank dat de afwijzing van de aanvraag voor een verblijfsvergunning terecht is, wegens het werkverleden van de vreemdeling. Volgens mij zijn de argumenten deels/volledig gebaseerd op Europese afspraken, waardoor ik twijfel of die Syrische militair uberhaupt wel kans maakt op een verblijfsvergunning in Europa. Ik vind de tweede zaak zelf erg.. bedenkelijk..
• Uitspraak: September 2015 De aanvraag voor een verblijfsvergunning (vv) voor bepaalde tijd is afgewezen en er is een inreisverbod opgelegd voor de duur van 10 jaar. Na het bezwaar en wat beroepen belandt de zaak uiteindelijk in het Hoger Beroep. Vreemdeling is in dienst geweest van het Turkse leger. De man is in 2002 naar Nederland gereisd en heeft sinds 2006 meerdere malen een aanvraag voor vv-bepaalde tijd aangevraagd, met motief 'arbeid als zelfstandige'. Alle aanvragen zijn afgewezen, waardoor hij dus nooit rechtmatig verblijf heeft gehad.
Standpunt staatsecretaris
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Korte bedrijving uit Artikel 1(F): Wordt in beide zaken gebruikt als strandpunt van de Staatssecretaris
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Standpunt van de vreemdeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oordeel rechtbank De rechtbank oordeelt dat de vreemdelings onrechtmatige verblijf in Nederland hem feitelijk niet in staat stelde tot het uitoefenen van zijn privéleven. Daarnaast heeft de vreemdeling niet aannemelijk gemaakt dat hij wettelijk verplicht was de bevelen op te volgen. De afwijzing van de aanvraag voor een vv en het inreisverbod blijven beide van kracht.
• Uitspraak: Juli 2015 Ook afgewezen aanvraag met inreisverbod van 10 jaar. De vreemdeling gaat in beroep: Eerste aanleg. Vreemdeling is in 2009 opgeroepen voor militaire dienst in Eritrea. Vanaf 2010 tot 2012 heeft hij gediend.
Motief vreemdeling om te vluchten In april 2012 heeft hij na het overlijden van zijn opa zonder officiele toestemming een paar dagen verzuimd van zijn dienst. Hierdoor hebben de leden van zijn eenheid hem van huis meegenomen, vastgeboden in de volle zon en overspoeld met water, en vervolgens de hele nacht vastgeboden in de buitenlucht laten liggen. Hij is vrijgelaten met een waarschuwing, maar die avond gevlucht door illegaal de grens over te steken.
Standpunt Staatssecretaris
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Standpunt vreemdeling: Hij heeft de werkzaamheden onder dwang moeten verrichten en zijn er geen mogelijkheden om zich te onttrekken aan de misdrijven, omdat het risico te hoog was.
Oordeel rechtbank: Het bovenstaande betekent dat er op goede gronde is aangenomen dat er ernstige redenen zijn om te veronderstellen dat vreemdeling zich schuldig heeft gemaakt aan misdrijven (artikel 1(F)). Vreemdeling heeft verklaard dat hij op de hoogte was van de wrede handelswijze. Hij heeft niets ondernomen om deze misdrijven te voorkomen. Uit het feit dat vreemdeling tijdens zijn verlofdagen de mogelijkheden om het Eritrese leger te ontvluchten niet heeft aangegrepen kan worden opgemaakt dat hij niet de urgentie voelde om zich aan de werkzaamheden te onttrekken, ondanks de kennis van misdaden. De omstandigheid dat eisers echtgenote en minderjarige dochters wel in het bezit zijn gesteld van een verblijfsvergunning asiel, kan niet tot een ander oordeel leiden.
Joh... Ja Ik weet et eigenlijk ook niet zo goed. Wel interessante post!
Ik ben ieder geval blij dat ik deze beslissingen niet hoef te maken.
Toen ik naar de VS vloog, toen werd ik pas echt gecontroleerd Heel m'n koffer overhoop.
Daarom ga ik daar niet heen ik kwam het meest gesloten land binnen in minder als een half uur, terwijl ik me helemaal verheugd had op een stasi onderzoek. En een vriend van me ging in dezelfde tijd naar new york en dat koste hem 3,5 uur om dat land in te komen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende: Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
Daarom ga ik daar niet heen ik kwam het meest gesloten land binnen in minder als een half uur, terwijl ik me helemaal verheugd had op een stasi onderzoek. En een vriend van me ging in dezelfde tijd naar new york en dat koste hem 3,5 uur om dat land in te komen
Was Belgie alsnog wel leuk zonder dat stasi onderzoek?
hm. officieel mag je bij de UCHR geen koninklijke titel dragen als je iets zegt in naam van.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.