Conflicten kunnen ook rare dingen met mensen doen. Ik heb het niet meer meegemaakt maar had iemand in de jaren ´80 bijv. zien aankomen dat in Joegoslavië een superwrede oorlog met genocide zou gaan komen? En moet je daarom nu nog alle Serviërs, Bosniërs en Kroaten nog zonder pardon als wrede monsters zien?quote:Op donderdag 17 september 2015 19:57 schreef VASND het volgende:
[..]
Wie wil je nu gaan terugdringen eigenlijk? Assad of de 7+ extremere groeperingen? De 'te bevrijden' Syrische bevolking hoort ook gewoon voor een groot deel bij die groepen mensen he..
Wat ik maar wil zeggen is, hoe krijg je het gebied weer veilig op relatief korte termijn? Je zult het conflict moeten beëindigen maar dat betekent ook een van de huidige partijen de overhand geven. Aangezien nagenoeg alle mensen die Syrië ontvluchten zo'n beetje alle partijen niet echt fijn vinden wordt het wel heel lastig. Enige manier zou een extern aangestelde regering ala westen kunnen zijn, maar dan zou de groep die er nu nogsteeds woont weer ontevreden zijn (lijkt me sowieso geen optie).quote:Op donderdag 17 september 2015 20:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Conflicten kunnen ook rare dingen met mensen doen. Ik heb het niet meer meegemaakt maar had iemand in de jaren ´80 bijv. zien aankomen dat in Joegoslavië een superwrede oorlog met genocide zou gaan komen? En moet je daarom nu nog alle Serviërs, Bosniërs en Kroaten nog zonder pardon als wrede monsters zien?
En in Nederland leidde zelfs de Zwarte Piet-discussie al tot een tweedeling en tot geweld. Kun je nagaan!
Conclusie: Multiculturele samenlevingen zijn een garantie voor problemen.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:01 schreef Igen het volgende:
[..]
En in Nederland leidde zelfs de Zwarte Piet-discussie al tot een tweedeling en tot geweld. Kun je nagaan!
Equote:Op donderdag 17 september 2015 20:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Vandaag weer op het nieuws dat Nederland grenscontroles houdt. Waarom is mij een raadsel. Er komen 700 illegalen PER DAG Nederland binnen en er wordt niet opgetreden.
Ondertussen veroordeelt Koenders de Hongaarse aanpak. De Hongaren zijn het enige lichtpuntje op dit moment. Traangas en zelfs pepperspray..aanpakken dat tuig. Net zo lang totdat ze terugkeren naar waar ze vandaan kwamen.
Erg handig ook voor bedrijven die zaken doen met het midden-oosten zulke reclame voor Europa. Maar, Hongarije heeft met deze actie de vluchtelingencrisis beëindigd?quote:Op donderdag 17 september 2015 20:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Vandaag weer op het nieuws dat Nederland grenscontroles houdt. Waarom is mij een raadsel. Er komen 700 illegalen PER DAG Nederland binnen en er wordt niet opgetreden.
Ondertussen veroordeelt Koenders de Hongaarse aanpak. De Hongaren zijn het enige lichtpuntje op dit moment. Traangas en zelfs pepperspray..aanpakken dat tuig. Net zo lang totdat ze terugkeren naar waar ze vandaan kwamen.
Het is geen vluchtelingencrisis, maar een illegalencrisis.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
E
[..]
Erg handig ook voor bedrijven die zaken doen met het midden-oosten zulke reclame voor Europa. Maar, Hongarije heeft met deze actie de vluchtelingencrisis beëindigd?
Omdat je dan netjes moet wachten en eventueel niet met deze trein mee zou kunnen.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:22 schreef Ali_boo het volgende:
Waarom gaan ze niet via de voordeur naar binnen?
quote:Op donderdag 17 september 2015 20:24 schreef Oorlogsheld het volgende:
je zal maar een 1e klas ticket gekocht hebben voor de stilte coupe
Jij met je knuppel.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Livestreams vanuit Kroatië zie ik. Wat een slap rotvolk die Kroaten. De knuppel er over, en zeker geen treinen beschikbaar stellen.
Hebben ze allemaal wel een kaartje gekocht?
Dat kan dus niet. Waarom gezinnen wel en mannen niet? Iets met gelijkheidsbeginsel. Gewoon helemaal niemand toelaten. Gezinnen met hoofddoeken en 5 kinderen brengen ook niet veel goeds.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:09 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik ben wel voor een 50-50 verdeling. Of enkel gezinnen doorlaten. Of eventueel wel vrouwen die alleen zijn, kinderen en gezinnen.
Dat die jonge mannen die alleen op schok zijn voor grote problemen kunnen zorgen hebben we wel gezien in ieder geval.
Mensen zijn niet gelijk en het is zelfs discriminatie om mensen in ongelijke situaties gelijk te behandelen.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat kan dus niet. Waarom gezinnen wel en mannen niet? Iets met gelijkheidsbeginsel. Gewoon helemaal niemand toelaten. Gezinnen met hoofddoeken en 5 kinderen brengen ook niet veel goeds.
http://www.rt.com/on-air/hungarian-border-police-refugees/quote:Op donderdag 17 september 2015 20:27 schreef SuicideErrorist het volgende:
Over welke livestream gaat het nu? Ik wil ook meekijken!
Ik denk dat je het andersom bedoelt? Gelijke gevallen gelijke rechten.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Mensen zijn niet gelijk en het is zelfs discriminatie om mensen in ongelijke situaties gelijk te behandelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |