quote:Op woensdag 16 september 2015 22:53 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
ik lees nooit thrillers of detectives, eigenlijk - niet mijn smaak - maar toevallig ken ik de verfilming van dit boek. die is een jaar of twee uitgekomen dacht ik. haren recht overeind en hart kloppend in mijn keelik heb geen idee hoe het boek is, maar de film is in elk geval op zichzelf staand zeer de moeite waard!
Die staat hoog op mijn leeslijstje. Ben benieuwd naar je eindoordeel.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Gekocht voordat hij stierf... boeiend boek.
Mooi, dat boek heb ik vrij recentelijk gekregen. Ben benieuwd.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:29 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb Onderweg met Roadie van Thomas Acda net uit en vond het een erg vermakelijk boek
Prachtig boekquote:Op maandag 21 september 2015 22:03 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik ben vandaag begonnen in 100 jaar eenzaamheid van Gabriel Garcia Marquez. Begint heel boeiend.
Ik ook. Misschien wel het lezen waard.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:38 schreef Lizaatje het volgende:
[..]
Op wishlist gezet...
Hoor graag wat je er van vindt.
Uiteindelijk een dubbel gevoel. Het is echt hele interessante materie, maar de hoofdstukken zijn vaak te kort en als geheel voelde het vrij rommelig aan.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:38 schreef Lizaatje het volgende:
[..]
Op wishlist gezet...
Hoor graag wat je er van vindt.
vonnegutquote:Op woensdag 23 september 2015 12:03 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Uiteindelijk een dubbel gevoel. Het is echt hele interessante materie, maar de hoofdstukken zijn vaak te kort en als geheel voelde het vrij rommelig aan.
Ik vond het weer 's tijd voor een onvervalste Vonnegut:
[ afbeelding ]
Erg openhartig boek, leest heerlijk weg... Aan het einde had ik wel het idee dat er een hoofdstukje in zat die hij erin gestopt heeft om iets na te dragen (en theorie die door iemand ontwikkeld is in de jaren 80 waar sacks heilig in gelooft en wat een beetje in vergetelheid is geraakt en dat hoofdstuk voelt iets gekunsteld aan zo van ik ga er voor zorgen dat die theorie weer opgepakt gaat worden) Verder een uitstekend boek over iemand die vol passie geleefd heeft.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:27 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Die staat hoog op mijn leeslijstje. Ben benieuwd naar je eindoordeel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ontopic nu
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Oh die moet wel heel tof zijn, staat hier ook al heel op het 'todo'-lijstjequote:
Die vier boeken zijn wel top hoor. Hierna wil ik house of cards lezen maar eerst nog iets van asimovquote:Op donderdag 1 oktober 2015 23:02 schreef Manke het volgende:
Ik vond foundation 1 saairobots en z'n losse boeken lijken me leuker
tof boek! ik lees nauwelijks science fiction, maar deze las ik met plezier.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 04:13 schreef Libris het volgende:
[ afbeelding ]
Zag hem voor een paar euro op de Android Play Store. Leest lekker, ik weet niet nog of ik de film erna wil zien.
Ik heb hem net uit, en echt een aanrader. Geschreven als logboek, het is amper science fiction, omdat de ideeen die worden beschreven gebaseerd zijn op echt onderzoek.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:23 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
tof boek! ik lees nauwelijks science fiction, maar deze las ik met plezier.
quote:
Ben net begonnen (50p), maar tot nu toe is het prima een boek. Eerst krijg je een (hele) korte samenvatting van haar leven, vervolgens gaat ze stap-voor-stap haar ideeën uitleggen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:05 schreef NewBalance het volgende:
[..]
Is het wat? Heb haar eerste boek een aantal jaren geleden gelezen.
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 01:20 schreef hhh38 het volgende:
Misschien niet het meest originele boek, maar ik ben nu bezig in
[ afbeelding ]
Kwam wat traag op gang, maar nu ik ruim over de helft ben kan ik toch zeggen dat het een fantastisch boek is. Geweldig geschreven!
Mmmkay... hij ligt vrij bovenaan op de backlog-stapelquote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik vond dat geloof ik echt een van de kutste boeken die ik ooit gelezen heb!
Ja echt he, ik kwam er met moeite doorheenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik vond dat geloof ik echt een van de kutste boeken die ik ooit gelezen heb!
vriend van mij vindt dat een van de beste boeken ooitquote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:23 schreef oh-oh het volgende:
Mja, dat is altijd een beetje wie dat zegt, ken ook iemand die zweert bij de Alchemist, en een dame die meent dat de Celestijnse belofte het beste boek ooit isquote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
vriend van mij vindt dat een van de beste boeken ooit
Nja dat klopt ook wel. Heb ooit iemand van facebook verwijderd omdat ze teveel met Twilight bezig wasquote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mja, dat is altijd een beetje wie dat zegt, ken ook iemand die zweert bij de Alchemist, en een dame die meent dat de Celestijnse belofte het beste boek ooit is
Waarom?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:23 schreef oh-oh het volgende:
Als je SF met humor zoekt, het transgalactisch liftershandboekquote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nja dat klopt ook wel. Heb ooit iemand van facebook verwijderd omdat ze teveel met Twilight bezig was
Ben nog steeds in Asimov bezig, mijn eerste kennismaking met Sci-Fi.
Dat is dus ècht het slechtste boek ooitquote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
de Celestijnse belofte het beste boek ooit is
Ja echt geen idee waarom, ik kwam er gewoon niet doorheen, meer kan ik me er inmiddels niet meer van herinneren. Maar op een of andere manier heb ik vaak niks met Spaanstalige schrijvers.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Waarom?
Ik vond het echt een geweldig boek, prachtig geschreven. Ik heb de Engelse vertaling gelezen. Vond het echt een boek voor boekenliefhebbers. Het kerkhof van vergeten boeken deed mij denken aan de bibliotheek uit Eco's Naam van de Roos. En Fermin was een boeiend personage.
er is een keith haring expositie naast mijn werk, zin om een keer heen te gaan?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:53 schreef Gehenna het volgende:
GED uit
nu even iets lichters:
[ afbeelding ]
en tegelijk ook begonnen in:
[ afbeelding ]
Ohja bij de Kunsthal toch? Lijkt me wel tof idd, dat is ook exact de expositie waar toen dit boek voor gemaakt is ergens in de V.S.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
er is een keith haring expositie naast mijn werk, zin om een keer heen te gaan?
Jup nog tot 7 feb dus er is geen haast bij maar lijkt me wel tof om een keer heen te gaan.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:30 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ohja bij de Kunsthal toch? Lijkt me wel tof idd, dat is ook exact de expositie waar toen dit boek voor gemaakt is ergens in de V.S.
Precies, ik kan vast wel een keertjequote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jup nog tot 7 feb dus er is geen haast bij maar lijkt me wel tof om een keer heen te gaan.
Ze is ook getrouwd met een man die interessante docu's maakt.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:11 schreef MDDHP het volgende:
[..]
Ben net begonnen (50p), maar tot nu toe is het prima een boek. Eerst krijg je een (hele) korte samenvatting van haar leven, vervolgens gaat ze stap-voor-stap haar ideeën uitleggen.
is de Nederlandse versie een beetje leuk gebleven?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je SF met humor zoekt, het transgalactisch liftershandboek
Dat is mijn eerste Sci-Fi, helemaal gelezen. Maar die schaar ik eerder onder komedie. Asimov is wat serieuzer waardoor het echter aanvoelt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je SF met humor zoekt, het transgalactisch liftershandboek
Damn, ik had deze al op mijn ereader en ik was het plan om hem te lezen. Maaarr ik heb de film vanmiddag dus al gezienquote:Op maandag 5 oktober 2015 04:42 schreef Libris het volgende:
[..]
Ik heb hem net uit, en echt een aanrader. Geschreven als logboek, het is amper science fiction, omdat de ideeen die worden beschreven gebaseerd zijn op echt onderzoek.
Ja, zo leerde ik het kennen lang lang geleden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:34 schreef Manke het volgende:
[..]
is de Nederlandse versie een beetje leuk gebleven?
Ik heb die ook nog liggen. Gekregen voor mijn verjaardag van iemand die me best wel volgt op goodreads enzo. Dus moet er binnenkort aan geloven maar raak niet heel enthousiast van de reviewsquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 22:16 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben echt hele grote David Duchovny fan maar dat boek is sleeeeeeeeeeecht
Mja gelukkig is het een dun boek met veel wit ruimte hahaquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 22:27 schreef oh-oh het volgende:
Hij staat hier leuk in de kast naast het boek van Gillian Anderson.
Ik kreeg m ook kado trouwens haha.
En ik heb hem gelezen in de trein omdat ik niks anders bij me had.
Maar echt, jeez
Ja langer dan twee uur doe je dr niet over.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 22:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja gelukkig is het een dun boek met veel wit ruimte haha
Ik doe nu al een week over 1 hoofdstukquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 22:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja langer dan twee uur doe je dr niet over.
De Duitse hoorboek versie wordt door hem zelf voorgelezen, erg grappig.quote:Op zondag 11 oktober 2015 12:00 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik lees nu Er Ist Wieder Da, best vermakelijk!
Goed leesbaar, hoor. Zitten uiterst vermakelijke en leuke stukjes tussenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 20:26 schreef takkfyrir het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga 't gewoon maar van kaft tot kaft (proberen te) lezen, denk ik. Dan kan ik later altijd nog losse essays gaan herlezen en achtergrondinformatie erbij zoeken.
Valt me ook alleszins mee, tot nu toe. In stukken over Montaignes werk kwam ik echter vooral opmerkingen tegen in de trant van 'geweldig om af en toe erbij te pakken en weer eens een essay te lezen', in plaats van: 'lees dit gewoon lekker achterelkaar door'. Maar dat tweede is ook prima te doen, eigenlijk.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:09 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Goed leesbaar, hoor. Zitten uiterst vermakelijke en leuke stukjes tussen
Ik dacht een tijdje terug gelezen te hebben dat 't pas volgende maand zou verschijnen, fijne verrassing dit! 1081 pagina's, hoera.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:51 schreef Lizaatje het volgende:
Van de week was VROUW (Mijn Strijd) van Karl Ove Knausgard uitgekomen. Dikke pul zeg.
Iemand hier zijn boeken al gelezen?
voor de liefhebbers van Downton Abbey, omg, marketing jeuk krijg ik daarvanquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:05 schreef Natalie het volgende:
[ afbeelding ]
Zag hem liggen bij Bruna. Meegenomen. Geen meesterwerk, maar wel vermakelijk.
Hoe vond je ze?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:09 schreef Ynske het volgende:
Net uitgelezen
[ afbeelding ]
nu bezig met
[ afbeelding ]
Het wordt winter, en ik dacht, kom, trek de Bob Evers serie weer eens uit de kast. Lekkere page turnersquote:
Ik vind dat ze heerlijk schrijft!quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:21 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hoe vond je ze?
Groot Tess Gerritsenfan hierzo
Dat vind ik dus ook zo fijn aan Tess Gerritsen. Heel prettige stijl van schrijven. Ik zit meteen in het verhaal. Dat heb ik niet met alle schrijvers. Van Karen Rose heb ik nog niets gelezen. Maar het ziet er veelbelovend uit (even gezocht).quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:38 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik vind dat ze heerlijk schrijft!
Echt een schrijver voor naast Karen Rose.
ja, klopt :-) goed onthouden! ik heb niet eerder iets van Franzen gelezen, wel gehoord dat mensen zijn eerdere werk beter vonden - maar ik vond Purity een.. ja.. vooral 'diep' boek. enorme psychologische diepgang, extreem goed uitgewerkte personages, ingenieuze verhaallijnen en verteltechniek en een stevige dosis maatschappijkritiek. hij is geen enorme woordkunstenaar, en het boek komt langzaam op gang, maar toen ik er eenmaal in zat ging het als een speer. wel een aanrader!quote:Op maandag 12 oktober 2015 10:05 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Valt me ook alleszins mee, tot nu toe. In stukken over Montaignes werk kwam ik echter vooral opmerkingen tegen in de trant van 'geweldig om af en toe erbij te pakken en weer eens een essay te lezen', in plaats van: 'lees dit gewoon lekker achterelkaar door'. Maar dat tweede is ook prima te doen, eigenlijk.
Jij was onlangs toch bezig met de nieuwste Franzen, hoe vond je die? Erg benieuwd naar.
[..]
Ik dacht een tijdje terug gelezen te hebben dat 't pas volgende maand zou verschijnen, fijne verrassing dit! 1081 pagina's, hoera.Zit alleen te twijfelen of ik dan deel zes meteen ga lezen, of dat ik er een Mijn strijd-marathonsessie van maak.
O ja, stokpaardje van me, maar ik herhaal het gewoon nog maar een keer: lees van Knausgård vooral ook Engelen vallen langzaam. Niet van de Mijn strijd-serie, maar mínstens zo goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |