abonnement Unibet Coolblue
pi_156151298


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Geef even aan in welk stadium van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk? Of is de gehele planning al rond ? Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht ? Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons. :Y

Wijzigingen of vragen ?
Meldt het dan even in : K&W / [Klussen en Wonen] [FB] Feedback mag hier gemeld worden

Of stuur ML-tje of Vonkenboer even een berichtje

Klik hier om Vonkenboer een berichtje te sturen

Klik hier om ML-etje een berichtje te sturen
pi_156151372
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:10 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Hoe krijgt men dat dan voor elkaar om de bouw zo ver naar achter te schuiven, wat is de reden?

Zou je niet al in januari kunnen passeren? Ze hoeven niet persee al direct te bouwen..
We kregen 2 maand geleden te horen dat ze in oktober begonnen met de fundering. Dit moest enkele weken uitharden en dan zouden ze na de winter verder bouwen.

Gister gaven ze dus aan dat ze pas in februari beginnen met bouwen.

Mja misschien is er ergens wat mis gegaan met de communicatie.

Mja hopen dat we een gesprek in februari kunnen met de notaris. Morgen maar even bellen met de aannemer.
pi_156151487
Maar je kan toch al passeren bij de oplevering van de grond, dat kan misschien een tijdje voor het bouwen zijn?

Bij ons zouden we ook oktober kunnen passeren volgens makelaar. Ze zullen dan ook wel voor de winter al beginnen neem ik aan.
pi_156151916
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:26 schreef Snoepje5 het volgende:
Maar je kan toch al passeren bij de oplevering van de grond, dat kan misschien een tijdje voor het bouwen zijn?

Bij ons zouden we ook oktober kunnen passeren volgens makelaar. Ze zullen dan ook wel voor de winter al beginnen neem ik aan.
Ja inderdaad. Dat lijkt me ook.

Ik neem morgen contact op met de aannemer om dit te bespreken :)
pi_156166689
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:16 schreef Snoepje5 het volgende:
¤1400 voor gordijnen en houten jaloezieen valt toch wel reuze mee? Ja kan ook voor de helft als je het bij de bouwmarkt haalt.

Wat voor merk heb je voor die prijs vanhouten jalozieen?
Beetje late reactie.. maar het merk weet ik zo even niet, niet van luxaflex zelf in ieder geval. Dit was al de iets voordeligere variant. Ik vond het gewoon erg prijzig voor twee niet al te grote ramen. Maarja, ik vergis me altijd in de prijzen van raambekleding :').
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_156166694
Wij hebben gisteren de sleutel gekregen *O* en ik wil even pimpen met mijn badkamer als dat mag, ik ben er zo blij mee :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_156166717
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:13 schreef Unfckingtitled het volgende:
Wij hebben gisteren de sleutel gekregen *O* en ik wil even pimpen met mijn badkamer als dat mag, ik ben er zo blij mee :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk in de douche zo!
pi_156166791
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:13 schreef Unfckingtitled het volgende:
Wij hebben gisteren de sleutel gekregen *O* en ik wil even pimpen met mijn badkamer als dat mag, ik ben er zo blij mee :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw! O+

Ik krijg dat er echt niet doorheen hier ;(

Gelukkig lagen er in onze gang ook al tegels, en die blijven >:) :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_156169328
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:14 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Leuk in de douche zo!
Thanks! :D

quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:16 schreef Kirb het volgende:

[..]

Wauw! O+

Ik krijg dat er echt niet doorheen hier ;(

Gelukkig lagen er in onze gang ook al tegels, en die blijven >:) :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zijn ook O+
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_156172598
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:13 schreef Unfckingtitled het volgende:
Wij hebben gisteren de sleutel gekregen *O* en ik wil even pimpen met mijn badkamer als dat mag, ik ben er zo blij mee :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw _O_

Dat zou ik ook wel willen.
Genoeg verbouwplannen ook, gelukkig geen geld voor :X
pi_156190781
Zo vandaag komt de spacker, in 3 dagen tijd:
- 4 lagen behang door het hele huis van de muren gehaald.
- alle raam/deur kozijnen 2x in de grondverf en 1x in de aflak (kozijnen waren zwart,blauw,roze,paars) ;(
- keuken & vloeren eruit gesloopt.

Ik ben dit klussen niet gewend laten we maar zeggen. :p
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
pi_156195561
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:13 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Wauw _O_

Dat zou ik ook wel willen.
Genoeg verbouwplannen ook, gelukkig geen geld voor :X
Kost handenvol met geld ja :X
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_156195696
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 12:53 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Kost handenvol met geld ja :X
Ander keukenraam (hoger), nieuwe vloer (oude tegels moeten er eerst uit ivm drempels en deuren), nieuwe keuken, badkamer en kan zo nog wel even door gaan :@

Niet dat het noodzakelijk is (zeker niet), maar zou wel leuk zijn :+
pi_156196326
Weet iemand of dit klopt? Ik betaal al voor mijn overlijdensrisicoverzekering maar ben nog niet gepasseerd bij de notaris.

Als ik nu zou overlijden, krijg ik dan al dat bedrag van de hypotheek uitgekeerd?
pi_156196650
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:02 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ander keukenraam (hoger), nieuwe vloer (oude tegels moeten er eerst uit ivm drempels en deuren), nieuwe keuken, badkamer en kan zo nog wel even door gaan :@

Niet dat het noodzakelijk is (zeker niet), maar zou wel leuk zijn :+
vloer kan ook PVC zijn dan, dat is maar 2 mm :P
pi_156197931
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:43 schreef Puala het volgende:

[..]

vloer kan ook PVC zijn dan, dat is maar 2 mm :P
Probleem is dat ik bij de voordeur geen drempel heb en de vloer daar iets lager ligt dan in de rest van het huis. Nou is dat met die tegels die ik nu heb niet zo erg, want dat zie je niet, maar als ik daar een mooie vloer in houttint neer leg ben ik bang dat je het wel ziet ;(
pi_156198519
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:31 schreef Snoepje5 het volgende:
Weet iemand of dit klopt? Ik betaal al voor mijn overlijdensrisicoverzekering maar ben nog niet gepasseerd bij de notaris.

Als ik nu zou overlijden, krijg ik dan al dat bedrag van de hypotheek uitgekeerd?
Zodra je betaald, ben je verzekerd. Als de verzekering nog niet verpand is aan je hypotheek (doet de bank) gaat het geld naar jou / je nabestaanden. Als de verzekering al verpand is, gaat het geld naar de bank.

Ik kan mij niet meer herinneren hoe het bij ons ging. Wij hadden zelf al een ORV afgesloten, deze is volgens mij al voor het tekenen van de hypotheekakte verpand aan de bank.
pi_156200963
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:31 schreef Snoepje5 het volgende:
Weet iemand of dit klopt? Ik betaal al voor mijn overlijdensrisicoverzekering maar ben nog niet gepasseerd bij de notaris.

Als ik nu zou overlijden, krijg ik dan al dat bedrag van de hypotheek uitgekeerd?
Zijn de ontbindende voorwaarden al verlopen? Mogelijk heeft je adviseur daarom je ORV al in laten gaan :).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_156202024
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:46 schreef Kirb het volgende:

[..]

Zijn de ontbindende voorwaarden al verlopen? Mogelijk heeft je adviseur daarom je ORV al in laten gaan :).
Welke ontbindende voorwaarden? Financieringsvoorbehoud etc? Ja zijn al verlopen. Ofja, de hypotheek is akkoord. Ik kan alleen nog ontbinden als de bouw na 6 maanden niet doorgaat.
  vrijdag 18 september 2015 @ 19:45:19 #20
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_156204992
Gatverdamme. Nu belt om half zes de notaris dat de stukken van de verkoper niet compleet zijn. Maandag ochtend passeren gaat dus niet lukken.. Wanneer wel.. Geen idee. . Dus we wachten het maar weer af. Ondertussen drie weken aan vrije dagen opgenomen voor een huis waar ik niet in kan.
En we wonen dus ook al drie weken tussen de dozen met een peuter. . Lachen joh.
Niet grappig dit.
pi_156205093
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 19:45 schreef LadyPayton het volgende:
Gatverdamme. Nu belt om half zes de notaris dat de stukken van de verkoper niet compleet zijn. Maandag ochtend passeren gaat dus niet lukken.. Wanneer wel.. Geen idee. . Dus we wachten het maar weer af. Ondertussen drie weken aan vrije dagen opgenomen voor een huis waar ik niet in kan.
En we wonen dus ook al drie weken tussen de dozen met een peuter. . Lachen joh.
Niet grappig dit.
Ik neem aan dat dat voor de verkopers wel financiële consequenties heeft? :@
pi_156220575
Even op de site van de gemeente zitten rondneuzen bij de omgevingsvergunning. Bijzonder hoeveel documenten er te vinden zijn. Ik weet nu ook hoe de berging er uit komt te zien, de omgeving met eventuele drempels, bomen, bestrating e.d. etc.
pi_156221000
Zo, bij de eerste keukenboer geweest... Daar moeten nog wel een paar knaken vanaf. :') Gat met mijn max budget is 2K.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_156221667
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:18 schreef marcodej het volgende:
Zo, bij de eerste keukenboer geweest... Daar moeten nog wel een paar knaken vanaf. :') Gat met mijn max budget is 2K.
Als dat het gat van de 1e offerte is moet dat geen groot probleem zijn lijkt me. Tenzij je het gat van 2k op een keuken van 4k is :P En anders goedkopere merken apparatuur of showroomspul..
pi_156221825
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:54 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Als dat het gat van de 1e offerte is moet dat geen groot probleem zijn lijkt me. Tenzij je het gat van 2k op een keuken van 4k is :P En anders goedkopere merken apparatuur of showroomspul..
mn max is 7500.

9500 voor een redelijk rechttoe rechtaan keukentje (kunststof blad, recht, apparatuur in het middensegment) is natuurlijk lachwekkend. Dus ik ga ervan dat ik die 7500 wel moet kunnen halen.

Het spel vind ik wel leuk. :D

Heb mn max budget al genoemd, wellicht was dat niet zo slim. ;)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_156221999
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:03 schreef marcodej het volgende:

[..]

mn max is 7500.

9500 voor een redelijk rechttoe rechtaan keukentje (kunststof blad, recht, apparatuur in het middensegment) is natuurlijk lachwekkend. Dus ik ga ervan dat ik die 7500 wel moet kunnen halen.

Het spel vind ik wel leuk. :D

Heb mn max budget al genoemd, wellicht was dat niet zo slim. ;)
Onze keuken is 7500 en hebben alles inbouw, oven/magnetron, vaatwasser, koelkast, vriezer. Mooi composiet werkblad, inductie enz. Je kunt er aardig wat vanaf lullen ook.

Maximaal budget noemen is niet handig Nee haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156222173
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Onze keuken is 7500 en hebben alles inbouw, oven/magnetron, vaatwasser, koelkast, vriezer. Mooi composiet werkblad, inductie enz. Je kunt er aardig wat vanaf lullen ook.

Maximaal budget noemen is niet handig Nee haha.
Heb ook alles inbouw, greeploos, hoogglans. Wilde ook composiet in eerste instantie, maar toen gaf ze aan dat dat voor mijn budget sowieso nooit zou lukken.

Maar goed, volgende week naar de volgende. En dan beetje tegen elkaar uitspelen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 19 september 2015 @ 16:39:29 #28
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156222405
Wij hebben ook een keuken voor die prijs met een recht blok en een kastenwand er tegenover.
Is die hoogglans niet o.a. wat het duur maakt? Dat maakte bij ons echt uit wat je daarin kiest.
Dikte van het aanrechtblad maakte ook uit.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156222611
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:39 schreef laziness het volgende:
Wij hebben ook een keuken voor die prijs met een recht blok en een kastenwand er tegenover.
Is die hoogglans niet o.a. wat het duur maakt? Dat maakte bij ons echt uit wat je daarin kiest.
Dikte van het aanrechtblad maakte ook uit.
Blad was wel dik ja, 6cm. Vond ik robuuster ogen. Hoogglans vond ik zelf mooier dan mat. Mat oogt wmb ook 'goedkoop'. Kwestie van smaak. Drie bovenkasten en een voorraadkastje boven de combimag.

Ze begon ermee dat een keuken met mijn wensen en opstelling goed mogelijk moest zijn voor 8K, met composiet 9K, en composiet in L-opstelling 10K.
Daarna uitgezocht wat ik mooi vond, niet echt naar de prijs gekeken en toen kwamen we op 9.5K uit (recht en kunststofblad). Kreeg het idee dat ze zelf ook even moest slikken: "Dan komen we uit op *scroll scroll* 9.400 euro...-stilte-... dat zit dan iets boven uw begroting."

:D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_156222666
Mja wij hebben ook hoogglans alleen niet greep loos want greeploos en hoog glans.. Vette vingers brr.

Gewoon eens bij een andere zaak proberen idd

En een blad van 6cm ga je met dat budget idd niet redden Nee :D
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 19 september 2015 @ 16:56:24 #31
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156222838
Wij hebben zijdeglans omdat we geen spiegel wilden met grepen en wel 6cm dik blad want dat vinden we mooi. Maar er zit een rvs wand en smetplint en inbouw spotjes en alles in.
Dus je kan vast nog wel wat aan de prijs doen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156222984
Heb ook spatrand en spotjes. Wilde of blad doortrekken als wand achter fornuis, of een melkwitte glazen wand. Voorkeur gaat nu uit naar glas.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_156223335
Let wel op dat als je bij een Mandemakers keukenboer bent geweest, en je gegevens hebt achtergelaten, dat andere bedrijven uit dezelfde groep op basis van jouw naam/adres eerdere offertes kunnen inzien en op magische wijze op ongeveer dezelfde prijs uitkomen ;).
pi_156223635
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:19 schreef Chicolade het volgende:
Let wel op dat als je bij een Mandemakers keukenboer bent geweest, en je gegevens hebt achtergelaten, dat andere bedrijven uit dezelfde groep op basis van jouw naam/adres eerdere offertes kunnen inzien en op magische wijze op ongeveer dezelfde prijs uitkomen ;).
Ah, vandaar dat ze per sé mijn nieuw postcode, die ik nog niet uit mijn hoofd ken, wilde weten. :D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_156272361
Ik heb een U keuken voor iets over de 8k.. met composiet aanrechtblad van 6cm dik en incl. 6pits gasfornuis met twee ovens en overige apparatuur (wel zonder bovenkastjes). Lijkt me dat ze met jouw wensenlijst dan ook wel in de buurt van je budget moeten kunnen komen?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_156276580
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:00 schreef Kirb het volgende:
Ik heb een U keuken voor iets over de 8k.. met composiet aanrechtblad van 6cm dik en incl. 6pits gasfornuis met twee ovens en overige apparatuur (wel zonder bovenkastjes). Lijkt me dat ze met jouw wensenlijst dan ook wel in de buurt van je budget moeten kunnen komen?
Waar heb je die keuken gekocht en wat voor merken heb je in de keuken zitten als ik vragen mag? Ik vind het een erg scherpe prijs.
pi_156297983
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:56 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Waar heb je die keuken gekocht en wat voor merken heb je in de keuken zitten als ik vragen mag? Ik vind het een erg scherpe prijs.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet erbij vertellen dat wij wel hebben gekozen voor zelf plaatsen.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_156298312
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:56 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Waar heb je die keuken gekocht en wat voor merken heb je in de keuken zitten als ik vragen mag? Ik vind het een erg scherpe prijs.
Ik had een keuken kunnen scoren met 3x1m kookeiland + vaste kastenwand van 4 hoge kasten. Met daarin een grote koelkast, vriezer, vaatwasser, kookplaat (gas), afzuigkap, oven en aparte magnetron voor 7K. Blad was wel maar 3 cm dik ok, maar dan nog verschilt het behoorlijk van wat jij betalen zou :@

edit; oh en zelf plaatsen.
pi_156303156
Ik heb de parkeerbalans bij onze nieuwbouwwoning opgevraagd.

Bijzonder dat de gemeente woningen van 220.000-235.000 categoriseert in de categorie 'goedkoop'. Hierdoor zijn er dus 'slechts' 1.45 parkeerplaatsen per woning, in plaats van 1.7 bij gemiddeld duur.

Zijn er dan toch nog zo veel gezinnen met maar 1 auto (die allebei werken).

[ Bericht 11% gewijzigd door Snoepje5 op 22-09-2015 19:31:26 ]
  dinsdag 22 september 2015 @ 19:56:35 #40
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156304020
Wij werken allebei en hebben maar 1 auto.
Als we verhuisd zijn gaan we allebei zonder auto naar werk zelfs *)
Wel hebben we twee parkeerplaatsen voor ons zelf achter en nog visite plekken aan de voorkant. Best luxe heb ik begrepen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156304164
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 19:56 schreef laziness het volgende:
Wij werken allebei en hebben maar 1 auto.
Als we verhuisd zijn gaan we allebei zonder auto naar werk zelfs *)
Wel hebben we twee parkeerplaatsen voor ons zelf achter en nog visite plekken aan de voorkant. Best luxe heb ik begrepen.
Dat is wel fijn als je zonder auto naar het werk kan. Kunnen wij helaas niet, of we moeten 40km fietsen iedere dag. Dan had ik jullie graag als buren zonder auto gehad :P
  dinsdag 22 september 2015 @ 20:06:42 #42
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156304258
De bedoeling is dat je niet elkaars parkeerplaats gebruikt. Maar ik heb er straks altijd eentje leeg :7

Overigens fiets ik ook geen 25km ;) OV kan ook nog.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 22 september 2015 @ 20:13:37 #43
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156304416
Ik erger me trouwens dood hoe je bij de bouwer, de keukenzaak, de vloerenzaak etc overal enorm achteraan moet zitten.
Er gaat veel tijd zitten in bellen en mailen.
Zijn mijn tekeningen verwerkt bij de bouwer, is de vloer besteld, is de plaatsing van de keuken ingepland, waarom is de elektra hoger aangelegd dan het adviesschema van de keukenboer etc.
Werkelijk allemaal gaat het niet in 1x vanzelf.
Af en toe komt het hele huis gedoe mijn strot uit. Ik wil wel weer eens werken zonder continue tussendoor nog er achteraan te moeten bellen en mailen 8-)
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 22 september 2015 @ 20:40:19 #44
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_156305150
Vandaag de hypotheekofferte ontvangen, we mogen nog meer documenten gaan mailen ):O *O*
.
pi_156308016
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:40 schreef Yankee het volgende:
Vandaag de hypotheekofferte ontvangen, we mogen nog meer documenten gaan mailen ):O *O*
Succes :P

Mijn vriendin werkt bij dr pa. Wat een gedoe zeg met allerlei documenten.
En als er één ding fout staat keurt de bank de boel al af.
pi_156314242
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:13 schreef laziness het volgende:
Ik erger me trouwens dood hoe je bij de bouwer, de keukenzaak, de vloerenzaak etc overal enorm achteraan moet zitten.
Er gaat veel tijd zitten in bellen en mailen.
Zijn mijn tekeningen verwerkt bij de bouwer, is de vloer besteld, is de plaatsing van de keuken ingepland, waarom is de elektra hoger aangelegd dan het adviesschema van de keukenboer etc.
Werkelijk allemaal gaat het niet in 1x vanzelf.
Af en toe komt het hele huis gedoe mijn strot uit. Ik wil wel weer eens werken zonder continue tussendoor nog er achteraan te moeten bellen en mailen 8-)
Dank u! Ik vond mijzelf al een azijnpissert worden omdat ik dat gevoel net zo ervaar.. blijkbaar is een uitspraak als 'ik bel u vandaag nog terug' bij niemand reden genoeg om ook daadwerkelijk die dag terug te bellen, vrijwel alles wat vastgelegd moet worden gaat een keer fout.. Bij ons zijn ze nu nog in de ruwbouw maar ik hoop dat de uitvoering stukken beter verloopt dan alle voorbereiding-drama die we nu al achter de rug hebben :')

Vergeet alleen niet alsnog te genieten van het proces en de voorpret, je moet deze kleine rimpels niet het hele 'jeej ik heb een huis gekocht'-gevoel laten overmeesteren.. zou zonde zijn ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:40 schreef Yankee het volgende:
Vandaag de hypotheekofferte ontvangen, we mogen nog meer documenten gaan mailen ):O *O*
Sterkte + succes, blij dat ik die rompslomp achter de rug heb :9

op een discussiepuntje over de factuur van de FA na dan... ;(

vraagje aan ervaringsdeskundigen; hoe lang duurde het voordat je de papieren van de bank in huis had na het tekenen bij de notaris? Wij hebben op 10 september getekend, maar wachten nog op de bevestiging + declaratieformulieren voor facturen uit het bouwdepot etc.. vrijdag verloopt de eerste betalingstermijn van de eerste factuur :')
  woensdag 23 september 2015 @ 07:18:44 #47
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156314311
Ik zou daar even over bellen dan.
En wij kunnen via een app een factuur indienen en dan staat het de volgende dag op mijn rekening. Reuze handig!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156314803
Ik voel me soms ook wel eens een zeurkont. Maar je zal er toch achteraan moeten gaan, beter 5 keer navragen dan dat je straks een boete krijgt vanwege te laat betalen.
pi_156314830
Bij mij duurde de papieren van het bouwdepot 2 maanden en toen kreeg ik ze alsnog alleen maar digitaal. Via de post had ik ze na 4-5 maanden ofzo? Echt slordig. Dus ik zou er maar even achteraan bellen als ik jou was.
pi_156330201
Lol toevallig vielen ze vanmiddag op de mat..

Nu t volgende issue :') ik had aan mijn FA aangegeven dat wij de rente/dubbele lasten uit de hypotheek wilde betalen, maar in de brief staat alleen dat ze de kosten incasseren van t opgegeven rekeningnr. Is dat standaard of moet ik expliciet bij de bank nog eens benadrukken dat die kosten uit de hypotheek moeten komen?

Ik merk steeds meer/vaker dat onze FA gewoon karig werk heeft geleverd, heb nog te veel vragen en onduidelijkheid... En dan werkt de betaalapp van t bouwdepot ook nog eens niet ;(
pi_156339274
Zit bij ING en ben daar wel tevreden over. Totaal geen klachten, proces tot aan notaris en daarna verliep soepel. Het indienen van facturen voor betalingen uit het bouwdepot kan online en wordt snel verwerkt.

Bouw gaat ook nog eens voorspoedig, eigenlijk ben ik zelf degene die achter loopt. :')
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_156339865
Bij ons was alles ook erg vaag... Eerste keer betaling uit het bouwdepot afgekeurd :') , nu te laat met betalen. Wij zouden renteverlies zelf betalen, maar ging automatisch van het bouwdepot af.

ze hopen week 44 - 46 op te leveren als alle nuts bedrijven op één lijn komen. Als ik de tijd kan vinden maak ik een topic :+ , ik veel leuke domotica plannen.

Voortgang *O*, openingsfeest "eerste paal" met het leggen van een dakpan :+ .



Probleempje ;( de dekvloer is te laag voor de vloerverwarming, maar te hoog voor de voordeur. Oplossing ;( 8)7 (ander huis):


Daar gaan we niet mee akkoord, ik heb nog geen idee wat woningborg / het bouwbesluit over de dekvloer zegt.

Ik ben benieuwd of die deuren schoon te krijgen zijn, er zitten geen bouwdeuren in.
  donderdag 24 september 2015 @ 07:45:21 #53
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156342676
Echt bizar hoe snel ze dat bij jullie gedaan hebben P4. Wanneer waren ze ook alweer begonnen?
Ik vond ze bij ons al zo vlot. Binnen zes maanden de sleutel.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156343583
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 07:45 schreef laziness het volgende:
Echt bizar hoe snel ze dat bij jullie gedaan hebben P4. Wanneer waren ze ook alweer begonnen?
Ik vond ze bij ons al zo vlot. Binnen zes maanden de sleutel.
Vlak voor de bouwvak, 9 juli. Het gaat heel hard. Alvast begonnen met zooi weggooien en inpakken :D .

Verhuisdozen gekocht, dankzij de tip van Chicolade ^O^ .
K&W / Verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic #41
.
pi_156346409
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:25 schreef P4tje het volgende:
Bij ons was alles ook erg vaag... Eerste keer betaling uit het bouwdepot afgekeurd :') , nu te laat met betalen. Wij zouden renteverlies zelf betalen, maar ging automatisch van het bouwdepot af.

ze hopen week 44 - 46 op te leveren als alle nuts bedrijven op één lijn komen. Als ik de tijd kan vinden maak ik een topic :+ , ik veel leuke domotica plannen.

Voortgang *O*, openingsfeest "eerste paal" met het leggen van een dakpan :+ .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Probleempje ;( de dekvloer is te laag voor de vloerverwarming, maar te hoog voor de voordeur. Oplossing ;( 8)7 (ander huis):
[ afbeelding ]

Daar gaan we niet mee akkoord, ik heb nog geen idee wat woningborg / het bouwbesluit over de dekvloer zegt.

Ik ben benieuwd of die deuren schoon te krijgen zijn, er zitten geen bouwdeuren in.
Dit is óf een ontwerpfout (cementdekvloer te dun ontworpen) of een bouwfout (de vloer te dun gestort)..

Als er vloerverwarming in moet kunnen moet de architect hier rekening mee houden in de dikte die op tekening komt te staan. Als de uitvoerder de juiste dikte conform tekening heeft gemaakt ligt de fout dus niet bij de bouwer zou ik zeggen.

Wel erg zuur!
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:14:57 #56
447072 Firestorm83
Ik hou altijd schroefjes over!
pi_156374133
Hoera! Het bod wat O+ en ik uitgebracht hebben is, na stevig onderhandelen, geaccepteerd door de verkopende partij! *O* Nu snel een afspraak maken bij de hypotheekadviseur om e.e.a in werking te zetten ~O>
Ook heb ik vanmiddag mijn nieuwe contract binnen gekregen (onbepaalde tijd *O* ) wat de aanvraag ook weer eenvoudiger zou moeten maken. Dit contract gaat alleen pas 1-11 in, weet iemand hoe daar door banken etc. mee omgegaan wordt?
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:18:12 #57
447072 Firestorm83
Ik hou altijd schroefjes over!
pi_156374208
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:25 schreef P4tje het volgende:
Bij ons was alles ook erg vaag... Eerste keer betaling uit het bouwdepot afgekeurd :') , nu te laat met betalen. Wij zouden renteverlies zelf betalen, maar ging automatisch van het bouwdepot af.

ze hopen week 44 - 46 op te leveren als alle nuts bedrijven op één lijn komen. Als ik de tijd kan vinden maak ik een topic :+ , ik veel leuke domotica plannen.

Voortgang *O*, openingsfeest "eerste paal" met het leggen van een dakpan :+ .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Probleempje ;( de dekvloer is te laag voor de vloerverwarming, maar te hoog voor de voordeur. Oplossing ;( 8)7 (ander huis):
[ afbeelding ]

Daar gaan we niet mee akkoord, ik heb nog geen idee wat woningborg / het bouwbesluit over de dekvloer zegt.

Ik ben benieuwd of die deuren schoon te krijgen zijn, er zitten geen bouwdeuren in.
aiai, dat zijn vervelende foutjes -O-
Bij oplevering zou alles schoon opgeleverd moeten zijn. Hou wel in de gaten of er geen meerwerk gerekend word voor het aanpassen van de vloer en/of vervangen van je voordeur!
pi_156374591
Woensdag eindinspectie en donderdag tekenen! Daarna lekker klussen!
pi_156444763
Volgende week naar de vtwonen beurs in de rai gaan. Ben benieuwd!
Toevallig gratis tickets van de projectontwikkelaar gekregen :)
pi_156444828
Ik ben ook benieuwd wat je er van vind. Ik ben vorig jaar geweest :)
pi_156444977
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 11:19 schreef Snoepje5 het volgende:
Volgende week naar de vtwonen beurs in de rai gaan. Ben benieuwd!
Toevallig gratis tickets van de projectontwikkelaar gekregen :)
jij ook al :P Wij gaan zaterdag. we hadden wel zoiets van "eerst een huis van 260k kopen en dan 'gratis' naar de beurs mogen" :')

Maar ben wel benieuwd, hopen dat nicolette kluivers of een nance er ook rond huppelen :9
pi_156445011
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 11:33 schreef Thrilled het volgende:

[..]

jij ook al :P Wij gaan zaterdag. we hadden wel zoiets van "eerst een huis van 260k kopen en dan 'gratis' naar de beurs mogen" :')

Maar ben wel benieuwd, hopen dat nicolette kluivers of een nance er ook rond huppelen :9
Wij gaan ook zaterdag :)

Denk dat we nog even een afspraak maken met een architect oid om inspiratie voor de indeling van het huis te krijgen.
pi_156445208
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 11:34 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Wij gaan ook zaterdag :)

Denk dat we nog even een afspraak maken met een architect oid om inspiratie voor de indeling van het huis te krijgen.
Moet je daar een afspraak voor maken? Dacht dat het een soort van vrije inloop was.. :)
pi_156445442
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 11:34 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Wij gaan ook zaterdag :)

Denk dat we nog even een afspraak maken met een architect oid om inspiratie voor de indeling van het huis te krijgen.
Je kan zelf ook veel proberen met floorplanner. Super fijn om zelf te kunnen schuiven :Y
pi_156445495
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 11:45 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Moet je daar een afspraak voor maken? Dacht dat het een soort van vrije inloop was.. :)
Ik dacht dat je daar inderdaad een afspraak voor moest maken op de website van vtwonen beurs.

quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 11:56 schreef Puala het volgende:

[..]

Je kan zelf ook veel proberen met floorplanner. Super fijn om zelf te kunnen schuiven :Y
Ja inderdaad, ben ik ook al mee bezig geweest. Ben toch benieuwd wat een 'professional' er van maakt , ook van de tuin als er een tuinarchitect is :P

pi_156445775
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 11:58 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je daar inderdaad een afspraak voor moest maken op de website van vtwonen beurs.

[..]

Ja inderdaad, ben ik ook al mee bezig geweest. Ben toch benieuwd wat een 'professional' er van maakt , ook van de tuin als er een tuinarchitect is :P

[ afbeelding ]
Leuke plattegrond :Y Hoe breed is je woonkamer? Niet bang dat de afstand tvmeubel - bank te groot is? :)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 28 september 2015 @ 12:13:21 #67
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_156445850
Vandaag krabbelen voor een nieuw huis *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_156445988
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 12:10 schreef Puala het volgende:

[..]

Leuke plattegrond :Y Hoe breed is je woonkamer? Niet bang dat de afstand tvmeubel - bank te groot is? :)
5.1 breed bij 9.4 lang (binnenmaten).
Wat betreft afstand, geen idee. Anders moet de bank al snel in het 'midden' van de kamer staan waardoor ik denk dat de ruimte optisch veel kleiner wordt.

quote:
6s.gif Op maandag 28 september 2015 12:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vandaag krabbelen voor een nieuw huis *O*
Succes, alvast proficiat ;)
pi_156446477
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 12:20 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

5.1 breed bij 9.4 lang (binnenmaten).
Wat betreft afstand, geen idee. Anders moet de bank al snel in het 'midden' van de kamer staan waardoor ik denk dat de ruimte optisch veel kleiner wordt.
Ik weet niet hoe groot je tv is. Ik zit met mijn 42/44" TV op een 3,6 meter en dat is prima. Niet te groot, niet te klein.
pi_156446978
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 12:51 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe groot je tv is. Ik zit met mijn 42/44" TV op een 3,6 meter en dat is prima. Niet te groot, niet te klein.
Tv wordt minstens 50".

Dus met 50" tv, ongeveer 4.1m afstand van bank tot tv, moet wel te doen zijn lijkt mij. Maar ben benieuwd naar andere indelingen van anderen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Snoepje5 op 28-09-2015 17:54:38 ]
pi_156479992
Iemand idee waar deze gaten in de vloer voor dienen?
pi_156480023
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:04 schreef Snoepje5 het volgende:
Iemand idee waar deze gaten in de vloer voor dienen?
[ afbeelding ]
Volgens mij leggen ze daar leidingen door.. Dacht ik :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156480055
Scheelt gewicht voor transport en grondstoffen bij fabricage
pi_156546968
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:29 schreef P4tje het volgende:

[..]

Vlak voor de bouwvak, 9 juli. Het gaat heel hard. Alvast begonnen met zooi weggooien en inpakken :D .

Verhuisdozen gekocht, dankzij de tip van Chicolade ^O^ .
K&W / Verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic #41
.
Ook gekocht :P Van de week even ophalen in Den bosch.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156548743
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ook gekocht :P Van de week even ophalen in Den bosch.
Ze doen het prima, let alleen wel op met stapelen, ze kunnen er niet heel goed tegen als er zwaardere dozen op staan (voor langere tijd). Bij ons was een doos met studieboeken op een andere doos terecht gekomen, die doos eronder was nogal vervormd :+.
pi_156548757
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:36 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ze doen het prima, let alleen wel op met stapelen, ze kunnen er niet heel goed tegen als er zwaardere dozen op staan (voor langere tijd). Bij ons was een doos met studieboeken op een andere doos terecht gekomen, die doos eronder was nogal vervormd :+.
haha mooi! Ik ben nog nooit een verhuisdoos tegen gekomen die daar wel tegen kan dus komt vast goed :D
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 15:10:53 #77
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156549343
Oeh goede link!
Wij krijgen 15 oktober de sleutel dus dozen gaan weer nodig zijn 8-)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156558343
De afgelopen weken verder gegaan met keukenjacht. Offertes zitten nu binnen budget. :)

Bruynzeel (mix Pelgrim/Etna apparatuur, kunststof blad) EU 9400 --> Bemmel en Kroon (alles Pelgrim, composiet) 7600 EU, met nog wat onderhandelruimte ---> Superkeukens (mix Zanussi/Zanker, composiet 6cm) EU 6300. Met Pelgrim+composiet ging ik bij Superkeukens ook al richting de 8K.

Bruynzeel belde al terug vanavond, gaf ik aan dat het gat met de rest vrij groot is, en dat ik dan niet eens composiet heb. Dus dat ik niet van plan was terug te komen... Belde ze half uur later terug: kan ze ineens ook richting die prijzen gaan met composiet, maar dan wel met huismerk Bruynzeel-apparatuur. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keuze lijkt dus te worden Pelgrium+kunststof blad, of composiet-blad+apparatuur van een iets minder merk (in dit geval Zanker/Zanussi).

Composiet heeft mijn voorkeur. Heeft iemand ervaring met Zanussi/Zanger)? :P

[ Bericht 4% gewijzigd door marcodej op 02-10-2015 21:30:19 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_156558785
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:22 schreef marcodej het volgende:
De afgelopen weken verder gegaan met keukenjacht. Offertes zitten nu binnen budget. :)

Bruynzeel (mix Pelgrim/Etna apparatuur, kunststof blad) EU 9400 --> Bemmel en Kroon (alles Pelgrim, composiet) 7600 EU, met nog wat onderhandelruimte ---> Superkeukens (mix Zanussi/Zanker, composiet 6cm) EU 6300. Met Pelgrim+composiet ging ik bij Superkeukens ook al richting de 8K.

Bruynzeel belde al terug vanavond, gaf ik aan dat het gat met de rest vrij groot is, en dat ik dan niet eens composiet heb. Dus dat ik niet van plan was terug te komen... Belde ze half uur later terug: kan ze ineens ook richting die prijzen gaan met composiet, maar dan wel met huismerk Bruynzeel-apparatuur. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keuze lijkt dus te worden Pelgrium+kunststof blad, of composiet-blad+apparatuur van een iets minder merk (in dit geval Zanker/Zanussi).

Composiet heeft mijn voorkeur. Heeft iemand ervaring met Zanussi/Zanger)? :P
Hoe graag wil je die 6cm? Kun je niet 1 of 2 cm eraf doen?

Wij hebben voor alles van Etna gekozen. Hebben we nu ook oven en fornuis van en bevalt ons goed. Dus verwacht dat dat straks ook wel goed zit :)
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:44:11 #80
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156559314
Wij hebben geloof ik siemens, aeg, zanussi en zanker in onze superkeukens order. Leuke mix :+
Mijn eigen ervaring met zanussi is prima dus ik durfde het wel aan.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:46:43 #81
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156559454
Etna en Pelgrim is allemaal van Atag toch?
Net als Zanussi en Zanker en Aeg van electrolux zijn.

Volgene mij is Zanussi en Pelgrim beiden ongeveer midden segment dus ik vind niet echt dat je dan mindere apparatuur hebt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156560521
Zanker (koelkast/vries/vaatwasser)-Zanussi (gas/afzuiger/oven) is dus blijkbaar een stuk goedkoper dan Pelgrim, waardoor ik ging ik twijfelen aan kwaliteit. Maar lijkt me inderdaad niet dat ik opgescheept zit met rommel straks.

En anders kan er idd nog wel 2cm van het blad af.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_156560745
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:44 schreef laziness het volgende:
Wij hebben geloof ik siemens, aeg, zanussi en zanker in onze superkeukens order. Leuke mix :+
Mijn eigen ervaring met zanussi is prima dus ik durfde het wel aan.
Ook laten plaatsen door Superkeukens? Vond 459,- voor plaatsing ook verdacht weinig. :D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:37:58 #84
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156561202
Wij betalen een stukje meer maar hebben een grotere opstelling denk ik met ook nog rvs plaat, smetplint en spotjes e.d.
Plaatsen is in november.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156561289
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:20 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ook laten plaatsen door Superkeukens? Vond 459,- voor plaatsing ook verdacht weinig. :D
Dat bedrag wat je noemde is dat inclusief montage of komt dat er nog bij?

Wel mooi bedrag wij betalen uh aanzienlijk meer :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156561334
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat bedrag wat je noemde is dat inclusief montage of komt dat er nog bij?

Wel mooi bedrag wij betalen uh aanzienlijk meer :')
Bedragen waren incl. plaatsing (exclusief het verleggen van leidingen overigens). Plaatsing bij Bemmel en Kroon was 1100, bij Superkeukens dus nog geen 500. Verdacht dus... ;)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_156561490
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:43 schreef marcodej het volgende:

[..]

Bedragen waren incl. plaatsing (exclusief het verleggen van leidingen overigens). Plaatsing bij Bemmel en Kroon was 1100, bij Superkeukens dus nog geen 500. Verdacht dus... ;)
Ja er zit nogal verschil in.

Wij betalen 1250 euro aan montage/aansluitkosten.... 8)7

Zit wel bij die 7500 euro erin. Waarschijnlijk ook hoger door spotjes enzo.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:25:46 #88
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156562245
Wij betalen 840 op een totaal van 7750.
Maar wij betalen dan ook al de elektricien van de bouwer opdat alles al op de juiste plek ligt, extra groepen zijn aangemaakt etc.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156562649
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:25 schreef laziness het volgende:
Wij betalen 840 op een totaal van 7750.
Maar wij betalen dan ook al de elektricien van de bouwer opdat alles al op de juiste plek ligt, extra groepen zijn aangemaakt etc.
Extra groepenvoor de inductie, lichtknop de stroompunt voor de spotjes kwamen er ook nog bij.

Niet teveel aan denken gaat vast mooi worden :+
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 00:13:21 #90
66083 Platina
78th Element
pi_156563258
Iemand ervaringen met de apparatuur van Keukenloods?
Zit te denkn om bij Superkeukens de panelen en montage etc. te regelen en om apparatuur dan via Keukenloods aan te schaffen.
pi_156567570
Ook even een vraagje neer leggen hier :P

Wanneer is het moment dat ik iets met de belasting moet gaan regelen met betrekking tot hypotheekrente aftrek, teruggave van uitgaves et cetera? We hebben nu het hele circus achter de rug van hypotheken en notaris etc, maar dan..? Ik begin nu te betalen aan de hypotheek, dus wil de volgende hobbel ook maar in beeld hebben :P Moet ik nog ergens op letten?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:02:17 #92
66083 Platina
78th Element
pi_156567630
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:53 schreef Thrilled het volgende:
Ook even een vraagje neer leggen hier :P

Wanneer is het moment dat ik iets met de belasting moet gaan regelen met betrekking tot hypotheekrente aftrek, teruggave van uitgaves et cetera? We hebben nu het hele circus achter de rug van hypotheken en notaris etc, maar dan..? Ik begin nu te betalen aan de hypotheek, dus wil de volgende hobbel ook maar in beeld hebben :P Moet ik nog ergens op letten?
Rente aftrek kan per maand, dus ik meen per direct. Norariskosten weet ik niet.
pi_156568914
Wij hebben dat afgelopen maand maar eens aangevraagd wij hebben voor de zekerheid maar even laag ingezet op kosten rente van de tweede maand ofzo. Zodat we straks niks teveel betaald hebben gekregen en terug moeten betalen. De rest zien we dan volgend jaar wel bij de jaarlijkse teruggaaf.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 12:47:33 #94
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156569135
Wij hebben het bedrag van de oude hypotheek die ruim een ton minder was doorlaten lopen en pakken de rest wel bij de IB volgend jaar in 1x terug.
Aangezien die rente langzaam opbouwt die je betaalt zou ik inderdaad laag inzetten.
Die eenmalige kosten zou ik nog buiten beschouwing laten nu.

Maar mijn vent doet dit als werk dus ik laat het rustig aan hem over.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156569202
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 12:47 schreef laziness het volgende:
Wij hebben het bedrag van de oude hypotheek die ruim een ton minder was doorlaten lopen en pakken de rest wel bij de IB volgend jaar in 1x terug.
Aangezien die rente langzaam opbouwt die je betaalt zou ik inderdaad laag inzetten.
Die eenmalige kosten zou ik nog buiten beschouwing laten nu.

Maar mijn vent doet dit als werk dus ik laat het rustig aan hem over.
Notaris kosten enzo hebben we al wel opgegeven. Maar daarvan maakt het volgens mij niet zoveel uit wanneer je dat aanvraagt.

Aan het eind kijken ze toch wat je al gehad hebt en wat niet
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 12:59:52 #96
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156569316
Als je te hoog inschat heb je met die eenmalige kosten niet opgeven een buffertje. Dat was mijn redenatie.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156569614
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 12:59 schreef laziness het volgende:
Als je te hoog inschat heb je met die eenmalige kosten niet opgeven een buffertje. Dat was mijn redenatie.
Oh zo. Ja maar heb gevraagd we hebben het van de eerste maand doorgegeven dus dat komt wel goed :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156600759
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:13 schreef Platina het volgende:
Iemand ervaringen met de apparatuur van Keukenloods?
Zit te denkn om bij Superkeukens de panelen en montage etc. te regelen en om apparatuur dan via Keukenloods aan te schaffen.
Wij hebben alle apparatuur bij keukenloods vandaan. Ging in principe perfect, ware het niet dat onze kookplaat niet leverbaar was en dat ze even vergeten te melden waren dat de hele levering 6 dagen voor de levering van m'n keuken niet doorging. Na flink boos worden kon het allemaal uiteindelijk nog geregeld worden. Apparatuur zelf is netjes bezorgd en bij montage kwam de keukenman ook niks geks tegen.
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_156603515
Hoi!

Wij deden vorige week een spontane inloop bij de bank om eens te kijken welke mogelijkheden wij zouden kunnen hebben. Wij deden gisteren een spontane ronde open-huizen-dag..

En nu hebben we een optie op een nieuwbouwhuis.. What went wrong? :X
Oeps :') |:(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 4 oktober 2015 @ 20:44:48 #100
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156603814
Oeh leuk! Welk project? Er komt een hoop op je af bij nieuwbouw maar het eindresultaat is zo gaaf!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156604598
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:44 schreef laziness het volgende:
Oeh leuk! Welk project? Er komt een hoop op je af bij nieuwbouw maar het eindresultaat is zo gaaf!
Hier: http://www.havenwestommen.nl/

Het loopt me nu al een beetje over. We hebben zaterdag al gesproken met de projectmakelaar en zij vertelde dat het rijtje waar wij geïnteresseerd in zijn, over 3 weken gebouwd gaat worden! Een beetje snel van ze, er is nl nog maar 1 huis van verkocht. Wij gaan voor de hoekwoning, maar willen graag een extra uitbouw van 2,40 m en openslaand tuindeuren i.p.v. een schuifdeur. Dat heeft het bouwbedrijf bij de bestelling nog niet meegerekend, maar dat is niet onze zorg ;)
Deze week gaan we nog even zitten me de projectmakelaar om het e.a. nog door te spreken.

Als (lees: als) het door gaat, dan zal de oplevering rond mei/juni zijn *O*

En ik heb dit topic al even doorgespit, maar ik ga een klein beetje huilen als ik zie hoe druk jullie er mee zijn en hoeveel erbij komt kijken.
  zondag 4 oktober 2015 @ 21:08:18 #102
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156604823
Ja nu de oplevering nabij komt moet er wel heel veel. Dat valt niet te ontkennen. Ik loop wat over. Maar heb het ook erg druk op mijn werk en woon ter overbrugging bij mijn schoonouders :+

Wij zaten ook pas bij de notaris toen ze al begonnen waren en alle deadlines waren al verstreken maar alles wat we wilden kon nog steeds dus laat je daar niks wijs maken ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156605306
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:08 schreef laziness het volgende:
Ja nu de oplevering nabij komt moet er wel heel veel. Dat valt niet te ontkennen. Ik loop wat over. Maar heb het ook erg druk op mijn werk en woon ter overbrugging bij mijn schoonouders :+

Wij zaten ook pas bij de notaris toen ze al begonnen waren en alle deadlines waren al verstreken maar alles wat we wilden kon nog steeds dus laat je daar niks wijs maken ;)
Oeh, dus jullie gaan al hard! Heel fijn om even mee te kunnen kletsen met iemand die het proces al heeft doorlopen. Wij zaten ook al even met de dubbele lasten (hypotheek en huur), maar mijn schoonouders hadden al aangegeven dat ze ons niet in huis wilde hebben ;( Ach, onze huur is echt een schijntje. Gigantische scheefhuurders zijn we.

Bedankt voor je tip! Dat gaan we ook zeker gebruiken. Het voordeel is dat wij absoluut geen haast hebben. Als dit huis het niet kan worden (of als onze eisen niet ingewilligd kunnen worden) kijken we mooi verder. Half 2016 gaan ze in Ommen starten met nog een nieuwe wijk. Daar staan we ook al ingeschreven als belangstellenden.

Zijn er nog meer dingen waar we op kunnen/moeten letten als we in gesprek gaan met de aannemer/makelaar? Valt er nog iets te onderhandelen? :@ O-)
  zondag 4 oktober 2015 @ 21:22:03 #104
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156605313
Wat een heerlijke prijzen trouwens. Die vindt je in de Randstad nie!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156605432
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:22 schreef laziness het volgende:
Wat een heerlijke prijzen trouwens. Die vindt je in de Randstad nie!
De randstad! Nee, zal daar wel flink duurder zijn. Wij werken beide in Zwolle, maar hier kunnen we gewoon veel meer krijgen voor hetzelfde bedrag! En manlief heeft hier zijn roots liggen en ik ben ook al aardig ingeburgerd ;)
  zondag 4 oktober 2015 @ 21:34:48 #106
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156605833
Tips, uhm wij waren de laatste dus onderhandelen was geen optie. Take it or leave it. Ze gingen als zoete broodjes.

Verder vonden wij de leveranciers verbonden aan het project nogal duur en beperkt en zijn voor casco gegaan.

Mocht je besluiten er voor te gaan dan moet je er wel bovenop zitten. Vraag tekeningen op van alles en ga er nooit vanuit dat het met 1x aangeven wel goed komt.
Maar verder is het serieus tof om je huis te zien groeien en in te richten *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156606435
Keukenboer die bij ons project zit was heel schappelijk. Badkamer toko was erg duur maar als we het elders zouden laten doen zou jet verplaatsen van leidingen het weer duur maken. Dus tja.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156606830
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:34 schreef laziness het volgende:
Tips, uhm wij waren de laatste dus onderhandelen was geen optie. Take it or leave it. Ze gingen als zoete broodjes.

Verder vonden wij de leveranciers verbonden aan het project nogal duur en beperkt en zijn voor casco gegaan.

Mocht je besluiten er voor te gaan dan moet je er wel bovenop zitten. Vraag tekeningen op van alles en ga er nooit vanuit dat het met 1x aangeven wel goed komt.
Maar verder is het serieus tof om je huis te zien groeien en in te richten *O*
Nja, ik voel dat wij nog wel redelijk in een onderhandelingspositie zitten i.v.m. al starten met bouwen terwijl er nog maar één van de 3 verkocht is. Het gaat hier nog niet als 'zoete broodjes', maar het is ook niet kansloos ;)

Ik heb eens even terug gelezen over een FA. Wij zijn starter, nieuwbouw, starterslening enz... Ik heb het gevoel dat ik een beetje verzuip en hierdoor gemakkelijker met open ogen in trucjes trap. Zouden jullie een FA aanraden? Welk voordeel heeft het jullie opgeleverd?

Over hoe op te leveren hebben we ook al even kort besproken samen. We gaan daar nog even mee in overleg met de projectontwikkelaar. We kunnen het casco laten opleveren en alles zelf doen (handige vaders). Maar wij vragen ons af wat het ons uiteindelijk oplevert of juist extra gaat kosten.
pi_156607491
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:59 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Nja, ik voel dat wij nog wel redelijk in een onderhandelingspositie zitten i.v.m. al starten met bouwen terwijl er nog maar één van de 3 verkocht is. Het gaat hier nog niet als 'zoete broodjes', maar het is ook niet kansloos ;)

Ik heb eens even terug gelezen over een FA. Wij zijn starter, nieuwbouw, starterslening enz... Ik heb het gevoel dat ik een beetje verzuip en hierdoor gemakkelijker met open ogen in trucjes trap. Zouden jullie een FA aanraden? Welk voordeel heeft het jullie opgeleverd?

Over hoe op te leveren hebben we ook al even kort besproken samen. We gaan daar nog even mee in overleg met de projectontwikkelaar. We kunnen het casco laten opleveren en alles zelf doen (handige vaders). Maar wij vragen ons af wat het ons uiteindelijk oplevert of juist extra gaat kosten.
Wij hebben heel veel aan onze fa gehad maar er zijn er hier ook die echt een waardeloze hebben gehad dus vraag in je omgeving alsjeblieft om ervaringen enzo :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156607601
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 22:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij hebben heel veel aan onze fa gehad maar er zijn er hier ook die echt een waardeloze hebben gehad dus vraag in je omgeving alsjeblieft om ervaringen enzo :)
Tja, tot zo ver ik weet zijn wij één van de eersten die zo'n stap zetten en een FA overwegen. Ik heb al wel gezien dat je FA's hebt die verschillende hypotheken met elkaar vergelijken en FA's die bij hypotheekverstrekkers werken. Dan kan je de lagere 0.procent wel vergeten lijkt mij?
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:42:54 #111
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156608511
Een tijdje terug ging het hier over zonder FA maar daar kwam ook nog best wat bij kijken. Het is niet zo makkelijk als zonder makelaar een huis kopen zeg maar.
Daar had ik niet zoveel zin in, die tijd en moeite en heb het met een gerust hart uit handen gegeven.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:49:55 #112
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156608747
Casco levert je geld op meestal en als je het niet in arbeidsloon van een monteur hoeft te stoppen is dat wel echt een gunstig uitgangspunt om het te overwegen. De teruggave prijs voor casco verschilt ook nogal per project.

Het ligt ook aan je budget natuurlijk.
Wij zijn het geld voor casco weer kwijt aan alle leidingen ed die we vanuit de bouw wel gelijk op de juiste plek laten afdoppen maar dan hoeft mijn installateur straks ook niet meer te gokken waar de vloerverwarming wel of niet zit.
En de bouwer legde me beperkingen op waar ik geen zin in had dus toen was de keuze snel gemaakt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156610922
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 22:17 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Tja, tot zo ver ik weet zijn wij één van de eersten die zo'n stap zetten en een FA overwegen. Ik heb al wel gezien dat je FA's hebt die verschillende hypotheken met elkaar vergelijken en FA's die bij hypotheekverstrekkers werken. Dan kan je de lagere 0.procent wel vergeten lijkt mij?
Ik zou sowieso voor een onafhankelijke gaan :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156616674
Jongens, even een vraagje mbt het aanvragen van voorlopige teruggaaf. Hoe lang duurt het voordat de eerste aanvraag is verwerkt tot het moment dat er pegels op de rekening worden gestort?
...en waarom?
pi_156617217
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:41 schreef younesel het volgende:
Jongens, even een vraagje mbt het aanvragen van voorlopige teruggaaf. Hoe lang duurt het voordat de eerste aanvraag is verwerkt tot het moment dat er pegels op de rekening worden gestort?
Wij hebben de aanvraag gedaan, paar weken (week of 3-4 geloof ik. Sorry weet die termijn niet precies want was alweer vergeten dat we het aangevraagd hadden 😂) later kregen we een brief en bij die brief gaan ze de maand erop betalen en dat doen ze ergens halverwege de maand.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156617265
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij hebben de aanvraag gedaan, paar weken (week of 3-4 geloof ik. Sorry weet die termijn niet precies want was alweer vergeten dat we het aangevraagd hadden 😂) later kregen we een brief en bij die brief gaan ze de maand erop betalen en dat doen ze ergens halverwege de maand.
Dan wordt het eens tijd om een afspraak te maken met de FA. Anders worden de dubbele kosten een beetje te zwaar :)
...en waarom?
pi_156617295
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:19 schreef younesel het volgende:

[..]

Dan wordt het eens tijd om een afspraak te maken met de FA. Anders worden de dubbele kosten een beetje te zwaar :)
Lekker laag inzetten want terugbetalen is ook niks.

Maar het is ook heel makkelijk via de site van de belastingdienst zelf te doen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156617641
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Lekker laag inzetten want terugbetalen is ook niks.

Maar het is ook heel makkelijk via de site van de belastingdienst zelf te doen :)
Ja, maar wat vul ik in bij WOZ waarde? Huis is nog niet af.
...en waarom?
pi_156618614
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:38 schreef younesel het volgende:

[..]

Ja, maar wat vul ik in bij WOZ waarde? Huis is nog niet af.
Gaat per januari van het hele jaar. Op 1 januari 2015 was dat bij ons nog gewoon 0. Bij jou ook of was je toen al aan het betalen?

http://www.belastingdiens(...)berekenen/woz_waarde
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156620220
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Gaat per januari van het hele jaar. Op 1 januari 2015 was dat bij ons nog gewoon 0. Bij jou ook of was je toen al aan het betalen?

http://www.belastingdiens(...)berekenen/woz_waarde
Toen was ik nog niet aan het betalen. Klinkt logisch, want WOZ wordt alleen maar door de gemeente gebruikt om de hoogte van de belasting te berekenen, niet? Belastingdienst wil eigenlijk alleen maar weten hoeveel rente je hebt betaald en wat je inkomen is.
...en waarom?
pi_156620311
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 16:06 schreef younesel het volgende:

[..]

Toen was ik nog niet aan het betalen. Klinkt logisch, want WOZ wordt alleen maar door de gemeente gebruikt om de hoogte van de belasting te berekenen, niet? Belastingdienst wil eigenlijk alleen maar weten hoeveel rente je hebt betaald en wat je inkomen is.
Staat echt heel veel informatie over in die link die ik stuurde. Alle informatie die je nodig hebt is te vinden op de site van de belastingdienst. Handig is om ook even op te zoeken wat je allemaal af mag trekken enzo :)

En volgens mij wordt de woz dar voornamelijk voor gebruikt bij de gemeente idd :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156621199
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 16:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Staat echt heel veel informatie over in die link die ik stuurde. Alle informatie die je nodig hebt is te vinden op de site van de belastingdienst. Handig is om ook even op te zoeken wat je allemaal af mag trekken enzo :)

En volgens mij wordt de woz dar voornamelijk voor gebruikt bij de gemeente idd :)
Die pagina (over de WOZ waarde) ken ik. Jij hebt 0 ingevuld, maar opdiezelfde pagina staat het volgende:

Hebt u een nieuwbouwwoning gekocht waarvoor de gemeente nog geen WOZ-beschikking heeft afgegeven? Dan moet u zelf de waarde van de woning (laten) schatten. U moet hierbij uitgaan van de waarde die de woning op 1 januari van het voorgaande jaar zou hebben gehad. Deze waarde kunt u vaststellen door te kijken naar de waarde van soortgelijke woningen.
...en waarom?
pi_156621249
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:00 schreef younesel het volgende:

[..]

Die pagina (over de WOZ waarde) ken ik. Jij hebt 0 ingevuld, maar opdiezelfde pagina staat het volgende:

Hebt u een nieuwbouwwoning gekocht waarvoor de gemeente nog geen WOZ-beschikking heeft afgegeven? Dan moet u zelf de waarde van de woning (laten) schatten. U moet hierbij uitgaan van de waarde die de woning op 1 januari van het voorgaande jaar zou hebben gehad. Deze waarde kunt u vaststellen door te kijken naar de waarde van soortgelijke woningen.
Ja op de pijldatum 1 januari was er nog geen huis en niks gekocht dus bij mij niet van toepassing
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156621294
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja op de pijldatum 1 januari was er nog geen huis en niks gekocht dus bij mij niet van toepassing
Dan vul ik ook 0 in want bij mij was dat ook het geval. ;) Thanks
...en waarom?
pi_156621347
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:05 schreef younesel het volgende:

[..]

Dan vul ik ook 0 in want bij mij was dat ook het geval. ;) Thanks
Mijn vriend heeft toen heel de site van de belastingdienst zitten uitpluizen hoe dat allemaal zat haha. Maar ik weet niet of jouw fa daar extra voor vraagt zo ja is het het misschien waard om daar zelf een avondje voor te gaan zitten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156621402
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft toen heel de site van de belastingdienst zitten uitpluizen hoe dat allemaal zat haha. Maar ik weet niet of jouw fa daar extra voor vraagt zo ja is het het misschien waard om daar zelf een avondje voor te gaan zitten.
Daar vraagt hij niets extra voor. Als dat wel zo is dan zijn we klaar met hem. Ik heb nog een review in te vullen op een of andere vergelijkingssite. Dus als hij geld gaat vragen dan is het afgelopen...
...en waarom?
pi_156621493
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:11 schreef younesel het volgende:

[..]

Daar vraagt hij niets extra voor. Als dat wel zo is dan zijn we klaar met hem. Ik heb nog een review in te vullen op een of andere vergelijkingssite. Dus als hij geld gaat vragen dan is het afgelopen...
Als hij dat zo doet kan het geen kwaad even te gaan praten zeker als je het lastig vind om de eindjes aan elkaar te knopen. Want hij weet waarschijnlijk wel wat je net een gerust hard terug kan vragen zonder straks terug te moeten betalen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156622365
Weet iemand wat voor wandcontactdozen zij/hij krijgt kwa uiterlijk?
Zetten ze tegenwoordig strakke witte contactdozen erop of wordt er nog steeds gebruik gemaakt van ronde / gelige contactdozen?

Ik ga er bij ons in ieder geval wel een paar met USB aansluiting op zetten, zag dit bij een ander project voorbijkomen, lijkt me zeer handig.
pi_156622493
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:23 schreef Snoepje5 het volgende:
Weet iemand wat voor wandcontactdozen zij/hij krijgt kwa uiterlijk?
Zetten ze tegenwoordig strakke witte contactdozen erop of wordt er nog steeds gebruik gemaakt van ronde / gelige contactdozen?

Ik ga er bij ons in ieder geval wel een paar met USB aansluiting op zetten, zag dit bij een ander project voorbijkomen, lijkt me zeer handig.
[ afbeelding ]
Bij ons staat alleen kleur wit bij haha
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156622622
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:23 schreef Snoepje5 het volgende:
Weet iemand wat voor wandcontactdozen zij/hij krijgt kwa uiterlijk?
Zetten ze tegenwoordig strakke witte contactdozen erop of wordt er nog steeds gebruik gemaakt van ronde / gelige contactdozen?

Ik ga er bij ons in ieder geval wel een paar met USB aansluiting op zetten, zag dit bij een ander project voorbijkomen, lijkt me zeer handig.
[ afbeelding ]
Bij ons deze ;( :


Let wel dat bijna al die USB wcd's maar met max. 700ma kunnen laden. Het laden van een telefoon zal traag gaan en een tablet nog trager.
pi_156622785
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:35 schreef P4tje het volgende:

[..]

Bij ons deze ;( :
[ afbeelding ]

Let wel dat bijna al die USB wcd's maar met max. 700ma kunnen laden. Het laden van een telefoon zal traag gaan en een tablet nog trager.
Dat is inderdaad niet veel, niet aan gedacht. Misschien toch niet zo handig dan :)

Wat een lelijke kleur en vorm, hoe durven ze :o
pi_156623159
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:35 schreef P4tje het volgende:

[..]

Bij ons deze ;( :
[ afbeelding ]

Let wel dat bijna al die USB wcd's maar met max. 700ma kunnen laden. Het laden van een telefoon zal traag gaan en een tablet nog trager.
Mijn God.. De oude stopcontacten in onze jaren 20 woning zijn er nog beter aan toe..

Ga voor de zekerheid maar even budget apart zetten voor nieuwe doosjes :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156623301
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Bij ons staat alleen kleur wit bij haha
Dat zegt nog niets, wit kan ook een RAL 9001/9010 zijn, 'alpine wit' is vaak de echt witte variant :P.
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:23 schreef Snoepje5 het volgende:
Weet iemand wat voor wandcontactdozen zij/hij krijgt kwa uiterlijk?
Zetten ze tegenwoordig strakke witte contactdozen erop of wordt er nog steeds gebruik gemaakt van ronde / gelige contactdozen?

Ik ga er bij ons in ieder geval wel een paar met USB aansluiting op zetten, zag dit bij een ander project voorbijkomen, lijkt me zeer handig.
[ afbeelding ]
Staat dat nergens vermeld, welk schakelmateriaal en welke serie ze gebruiken? Want achteraf vervangen kan een dure grap worden, wij moesten dan ook het interne deel vervangen (verschillende merken die niet op elkaar passen, verschillende series van hetzelfde merk die niet op elkaar passen).
pi_156623393
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 19:04 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dat zegt nog niets, wit kan ook een RAL 9001/9010 zijn, 'alpine wit' is vaak de echt witte variant :P.

[..]

Staat dat nergens vermeld, welk schakelmateriaal en welke serie ze gebruiken? Want achteraf vervangen kan een dure grap worden, wij moesten dan ook het interne deel vervangen (verschillende merken die niet op elkaar passen, verschillende series van hetzelfde merk die niet op elkaar passen).
Nee daarom zei ik ook van alleen. Want je kan er helemaal niks mee met alleen wit
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156623417
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 19:04 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dat zegt nog niets, wit kan ook een RAL 9001/9010 zijn, 'alpine wit' is vaak de echt witte variant :P.

[..]

Staat dat nergens vermeld, welk schakelmateriaal en welke serie ze gebruiken? Want achteraf vervangen kan een dure grap worden, wij moesten dan ook het interne deel vervangen (verschillende merken die niet op elkaar passen, verschillende series van hetzelfde merk die niet op elkaar passen).
In de brochure staat (zie ik zojuist) dat de wandcontactdozen en het schakelmateriaal in de kleur wit worden uitgevoerd. Maar that's it. Wellicht als we straks met de kopersbegeleider in gesprek gaan dat die meer weet te vertellen.
pi_156624005
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mijn God.. De oude stopcontacten in onze jaren 20 woning zijn er nog beter aan toe..

Ga voor de zekerheid maar even budget apart zetten voor nieuwe doosjes :')
Mocht t nodig zijn weet ik wel een adresje tegen die tijd :7
pi_156624020
Wel jammer eigenlijk dat ze niet meer vermelden dan dat -O-
  Moderator maandag 5 oktober 2015 @ 20:06:44 #138
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156625021
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 19:08 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

In de brochure staat (zie ik zojuist) dat de wandcontactdozen en het schakelmateriaal in de kleur wit worden uitgevoerd. Maar that's it. Wellicht als we straks met de kopersbegeleider in gesprek gaan dat die meer weet te vertellen.
De grap is dat er twee wit kleuren zijn binnen het standaard installatiemateriaal; bij Busch en Jaeger bijvoorbeeld hebben ze twee kleuren wit.

Creme wit dat is dan ral 1013
En alpin wit dat is dan ral 9010

Met wit bedoeld men vaak creme wit, en met helder wit of levend wit of zuiver wit wordt echt wit schakelmateriaal bedoeld.

Met alle andere omschrijvingen bedoeld men vaak gewoon creme schakelmateriaal.
Alle merken doen dit : Peha, Jung, Gira, Busch & Jaeger, Berker
pi_156625251
Mweh... Maja moet toch nog het een en ander kopen ivm loze leidingen die wel gebruikt gaan worden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156625495
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mijn God.. De oude stopcontacten in onze jaren 20 woning zijn er nog beter aan toe..

Ga voor de zekerheid maar even budget apart zetten voor nieuwe doosjes :')
Dat spul gaat meteen vervangen worden :+ . Ik ga draadloze Z-Wave schakelaars installeren, daar moet ik pulsdrukkers voor plaatsen. Daar gaat meteen schakelmateriaal naar keuze voor komen.

quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 19:27 schreef Puala het volgende:

[..]

Mocht t nodig zijn weet ik wel een adresje tegen die tijd :7
Ik kan via mijn werk bij de Technische Unie bestellen met hun korting. Waar haal jij het vandaan? Vergelijken kan nooit kwaad ;).

We zitten te denken aan Gira E2, maar eerst nog eens in het echt bekijken.
pi_156626546
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:24 schreef P4tje het volgende:

[..]

Dat spul gaat meteen vervangen worden :+ . Ik ga draadloze Z-Wave schakelaars installeren, daar moet ik pulsdrukkers voor plaatsen. Daar gaat meteen schakelmateriaal naar keuze voor komen.

[..]

Ik kan via mijn werk bij de Technische Unie bestellen met hun korting. Waar haal jij het vandaan? Vergelijken kan nooit kwaad ;).

We zitten te denken aan Gira E2, maar eerst nog eens in het echt bekijken.
[ afbeelding ]
Ah in Eindhoven toevallig?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156627284
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ah in Eindhoven toevallig?
Hebben we het over dezelfde TU? :P Ik bedoel de groothandel. https://www.mijntu.nl/
pi_156627378
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:14 schreef P4tje het volgende:

[..]

Hebben we het over dezelfde TU? :P Ik bedoel de groothandel. https://www.mijntu.nl/
Naja die zit hier ook maar ik bedoelde de andere _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156628278
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:24 schreef P4tje het volgende:

[..]

Ik kan via mijn werk bij de Technische Unie bestellen met hun korting. Waar haal jij het vandaan? Vergelijken kan nooit kwaad ;).
Ook daar ;)

Berker s1 mat alpine wit O+ prachtig strak, mooi. Nooit verwacht dat ik zou kunnen kwijlen van schakelmateriaal, maar deze. Bohhhh hartjes O+
pi_156628787
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:45 schreef Puala het volgende:

[..]

Ook daar ;)

Berker s1 mat alpine wit O+ prachtig strak, mooi. Nooit verwacht dat ik zou kunnen kwijlen van schakelmateriaal, maar deze. Bohhhh hartjes O+
Dacht dat alleen bedrijven daar kunnen bestellen. Goed om te weten :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156648244
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 22:17 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Tja, tot zo ver ik weet zijn wij één van de eersten die zo'n stap zetten en een FA overwegen. Ik heb al wel gezien dat je FA's hebt die verschillende hypotheken met elkaar vergelijken en FA's die bij hypotheekverstrekkers werken. Dan kan je de lagere 0.procent wel vergeten lijkt mij?
Ik ben zo iemand die een slechte ervaring had met mijn FA :') Ik ben zelf erg perfectionistisch en zoek alles tot in de puntjes uit, je kan dus ook zeggen dat hij gewoon een slechte klant had.. Ben zelf echter van mening dat hij (lees: zijn bedrijf/personeel) de boel gewoon heeft laten versloffen.. Is érg rommelig en onprofessioneel verlopen..

Zeker omdat ik zelf al veel wist heb ik achteraf enorme spijt dat we niet alsnog voor een execution only hypotheek hebben gekozen (waarbij je dus alles zelf regelt). Ik ben voor een FA gegaan omdat ik geen zorgen en stress wilde hebben, maar die heb ik juist volop gehad. Voor mij dus absoluut geen positieve ervaring, maar ik lees hier ook genoeg verhalen waarbij het vlekkeloos is verlopen!

Mijn advies; als je je erin wilt verdiepen is het makkelijk zelf te doen, zeker een eerste hypotheek (vrij standaard hypotheek, annuitair, standaard overlijdensrisico verzekering, laagste rente vergelijken, rentevasteperiode kiezen en je gooit hier al je vragen neer en je bent er zo doorheen). Zodra je oude sores hebt (schulden, vorige woning, hypotheek oversluiten, BKR, etc) dan wordt het allemaal een stuk ingewikkelder en is een FA een goeie toevoeging :)

Wij hebben overigens gisteren akkoord bereikt over de factuur, terwijl we 3 september ons bezwaar hadden ingediend.. weer een hoofdstuk afgesloten.
pi_156648521
Wij moeten deze week al aangeven wat we aan ruwbouwopties willen. Denk dat we in ieder geval maar het kleine zolder dakraam laten omzetten naar een groter dakraam (¤800). Dan is de ene kant in ieder geval klaar, hebben we alvast een beetje meer zonlicht boven en kunnen we in de toekomst de andere kant voorzien van een dakkapel als de ruimte als slaapkamer wordt ingericht.

ps: hoe makkelijk is het om achteraf een radiator op je zolder te zetten? Er zit standaard namelijk niets en de andere verdiepingen is vloerverwarming. Als optie kan dit wel, maar die noodzaak zie ik nu nog niet.
pi_156649434
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:18 schreef Snoepje5 het volgende:
Wij moeten deze week al aangeven wat we aan ruwbouwopties willen. Denk dat we in ieder geval maar het kleine zolder dakraam laten omzetten naar een groter dakraam (¤800). Dan is de ene kant in ieder geval klaar, hebben we alvast een beetje meer zonlicht boven en kunnen we in de toekomst de andere kant voorzien van een dakkapel als de ruimte als slaapkamer wordt ingericht.

ps: hoe makkelijk is het om achteraf een radiator op je zolder te zetten? Er zit standaard namelijk niets en de andere verdiepingen is vloerverwarming. Als optie kan dit wel, maar die noodzaak zie ik nu nog niet.
Ik heb nu zelf gezien hoe fijn een dakraam is dus ik zeg als het ff kan doen ^O^

Zit je ketel op zolder? Dan is het best makkelijk om daar achteraf een radiator bij re plaatsen. Weet niet hoe het bij jou is maar bij ons vroegen ze daar echt belachelijke prijzen voor
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156649488
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:18 schreef Snoepje5 het volgende:
Wij moeten deze week al aangeven wat we aan ruwbouwopties willen. Denk dat we in ieder geval maar het kleine zolder dakraam laten omzetten naar een groter dakraam (¤800). Dan is de ene kant in ieder geval klaar, hebben we alvast een beetje meer zonlicht boven en kunnen we in de toekomst de andere kant voorzien van een dakkapel als de ruimte als slaapkamer wordt ingericht.

ps: hoe makkelijk is het om achteraf een radiator op je zolder te zetten? Er zit standaard namelijk niets en de andere verdiepingen is vloerverwarming. Als optie kan dit wel, maar die noodzaak zie ik nu nog niet.
Dat is ook ons plan ^O^ .

Heb je een CV-ketel of stadsverwarming? Met een CV-ketel zal het niet zo moeilijk zijn om radiatoren bij te plaatsen, omdat de CV-ketel waarschijnlijk op zolder staat.
pi_156649618
We hebben stadsverwarming. Is het dan ook gemakkelijk om dit te realiseren?

De optie voor radiator kost ongeveer ¤400 dacht ik. Dus kan nooit heel ingewikkeld zijn. Maar ik heb geen behoefte om daar nu ¤400 aan uit te geven als het over 3 jaar ook gemakkelijk kan.
pi_156649815
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:52 schreef Snoepje5 het volgende:
We hebben stadsverwarming. Is het dan ook gemakkelijk om dit te realiseren?

De optie voor radiator kost ongeveer ¤400 dacht ik. Dus kan nooit heel ingewikkeld zijn. Maar ik heb geen behoefte om daar nu ¤400 aan uit te geven als het over 3 jaar ook gemakkelijk kan.
Wel een leiding koof naar zolder? Dan kan je de leidingen misschien daar doorheen halen.

Een andere optie is te vragen wat het voorbereiden van een radiator aansluiting op zolder kost?
pi_156650173
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:52 schreef Snoepje5 het volgende:
We hebben stadsverwarming. Is het dan ook gemakkelijk om dit te realiseren?

De optie voor radiator kost ongeveer ¤400 dacht ik. Dus kan nooit heel ingewikkeld zijn. Maar ik heb geen behoefte om daar nu ¤400 aan uit te geven als het over 3 jaar ook gemakkelijk kan.
Daar heb ik geen ervaring mee sorry :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156650625
Zal het eens allemaal navragen bij de aannemer.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:04:20 #154
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156652430
Hier ook geen ervaring er mee want vloerverwarming op zolder.

Morgen voorschouw *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156654417
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:04 schreef laziness het volgende:
Hier ook geen ervaring er mee want vloerverwarming op zolder.

Morgen voorschouw *O*
Netjes.

Had onze eerste keus woning ook, inclusief 2 slaapkamers. Was helaas te duur ivm starterslening grens maximale von prijs woning.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 09:07:33 #156
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156661180
Gebruik je je zolder dan ook veel? Hier heb ik op het merendeel van de kamers de verwarming nooit aan. Kun je vloerverwarming ook per ruimte aan- of uitzetten?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 7 oktober 2015 @ 13:51:39 #157
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156666184
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:07 schreef Tink89 het volgende:
Gebruik je je zolder dan ook veel? Hier heb ik op het merendeel van de kamers de verwarming nooit aan. Kun je vloerverwarming ook per ruimte aan- of uitzetten?
Het zit er sowieso standaard in. Ik betaal er geen meerkwerkprijs voor.
Er was de optie om apart op zolder de temperatuur te kunnen regelen maar dat geld wilde ik niet uitgeven.
Ze garanderen namelijk nu sowieso 15graden daar. In de praktijk stijgt warme lucht naar boven en blijkt dat het zo'n 19 graden is op zolder.
Mijn kind zal daar wel gaan spelen dus lijkt me een prima temperatuur.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 7 oktober 2015 @ 13:58:25 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156666338
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:51 schreef laziness het volgende:

[..]

Het zit er sowieso standaard in. Ik betaal er geen meerkwerkprijs voor.
Er was de optie om apart op zolder de temperatuur te kunnen regelen maar dat geld wilde ik niet uitgeven.
Ze garanderen namelijk nu sowieso 15graden daar. In de praktijk stijgt warme lucht naar boven en blijkt dat het zo'n 19 graden is op zolder.
Mijn kind zal daar wel gaan spelen dus lijkt me een prima temperatuur.
Maar dan is het in je slaapkamer dus ook zo warm? *ik snap vloerverwarming niet zo goed, geloof ik*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_156668120
Maar nu heb je dus in de winter altijd de verwarming op zolder aan staan als deze beneden of op je slaapkamers ook aan staat?
Wij kunnen alle vertrekken apart regelen.
pi_156668224
Hier ook maar weer eens posten. Vrijdag bod gedaan op een huis. Verkoper heeft, logisch, de openhuizendag afgewacht. Daar is nog een bod uit voortgekomen. Verkoper wilde een definitoef bod waarna gekeken met wie ze verder in zee willen. Dus nu definitief bod gedaan en maar weer verder afwachten.
Ik hou niet van wachten :')
A mind with a heart of it's own
  woensdag 7 oktober 2015 @ 15:47:08 #161
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156668440
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 15:29 schreef Snoepje5 het volgende:
Maar nu heb je dus in de winter altijd de verwarming op zolder aan staan als deze beneden of op je slaapkamers ook aan staat?
Wij kunnen alle vertrekken apart regelen.
Ja, maar je zit in principe niet aan de knoppen hè?
De temperatuur is constant.
Ik vind het niet nodig de zolder apart te kunnen regelen daarom.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 7 oktober 2015 @ 15:50:19 #162
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156668511
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:58 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Maar dan is het in je slaapkamer dus ook zo warm? *ik snap vloerverwarming niet zo goed, geloof ik*
Nee want die heeft een eigen temperatuur.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 7 oktober 2015 @ 16:07:07 #163
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156668876
Ik ben echt een noob, maar je hebt dus wel voor elke ruimte een aparte temperatuur, maar die is dan wel dag en nacht hetzelfde?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 7 oktober 2015 @ 16:14:34 #164
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156668989
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 16:07 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben echt een noob, maar je hebt dus wel voor elke ruimte een aparte temperatuur, maar die is dan wel dag en nacht hetzelfde?
Ja. Je laat de temperatuur altijd gelijk.
Het duurt ook een dag om 1 graad hoger of lager te gaan.
Het is heel anders dan een C.V.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156669433
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 15:36 schreef DrMarten het volgende:
Hier ook maar weer eens posten. Vrijdag bod gedaan op een huis. Verkoper heeft, logisch, de openhuizendag afgewacht. Daar is nog een bod uit voortgekomen. Verkoper wilde een definitoef bod waarna gekeken met wie ze verder in zee willen. Dus nu definitief bod gedaan en maar weer verder afwachten.
Ik hou niet van wachten :')
En nu bericht dat ze met die ander verder gaan. Die zal hoger geboden hebben en had minder ontbindende voorwaarden.
Oftewel, funda verder afstruinen.
A mind with a heart of it's own
  woensdag 7 oktober 2015 @ 16:42:27 #166
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156669579
Jammer DrMarten -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156669873
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 16:34 schreef DrMarten het volgende:

[..]

En nu bericht dat ze met die ander verder gaan. Die zal hoger geboden hebben en had minder ontbindende voorwaarden.
Oftewel, funda verder afstruinen.
Balen zeg maar echt er komt weer wat leukers voorbij :Y
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156669975
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 16:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Balen zeg maar echt er komt weer wat leukers voorbij :Y
ik kijk gewoon rustig verder. Wel jammer, maar er komt wel meer leuks voorbij. heb een paar potentiele op het oog, dus maar weer afspraken maken voor bezichtigingen
A mind with a heart of it's own
pi_156693261
Vandaag bericht ontvangen dat de omgevingsvergunning is verleend en dat we nu 6 weken moeten wachten totdat de periode voor bezwaarschrift is afgelopen. Dan kunnen we vanaf 16 november gaan passeren bij de notaris. :)
Vanaf 1 december gaan we betalen voor de grond.
pi_156705300
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:07 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ik ben zo iemand die een slechte ervaring had met mijn FA :') Ik ben zelf erg perfectionistisch en zoek alles tot in de puntjes uit, je kan dus ook zeggen dat hij gewoon een slechte klant had.. Ben zelf echter van mening dat hij (lees: zijn bedrijf/personeel) de boel gewoon heeft laten versloffen.. Is érg rommelig en onprofessioneel verlopen..

Zeker omdat ik zelf al veel wist heb ik achteraf enorme spijt dat we niet alsnog voor een execution only hypotheek hebben gekozen (waarbij je dus alles zelf regelt). Ik ben voor een FA gegaan omdat ik geen zorgen en stress wilde hebben, maar die heb ik juist volop gehad. Voor mij dus absoluut geen positieve ervaring, maar ik lees hier ook genoeg verhalen waarbij het vlekkeloos is verlopen!

Mijn advies; als je je erin wilt verdiepen is het makkelijk zelf te doen, zeker een eerste hypotheek (vrij standaard hypotheek, annuitair, standaard overlijdensrisico verzekering, laagste rente vergelijken, rentevasteperiode kiezen en je gooit hier al je vragen neer en je bent er zo doorheen). Zodra je oude sores hebt (schulden, vorige woning, hypotheek oversluiten, BKR, etc) dan wordt het allemaal een stuk ingewikkelder en is een FA een goeie toevoeging :)

Wij hebben overigens gisteren akkoord bereikt over de factuur, terwijl we 3 september ons bezwaar hadden ingediend.. weer een hoofdstuk afgesloten.
Bedankt voor je reactie Thrilled! Fijn dat jullie een akkoord hebben bereikt!
Alles zelf oversluiten zien wij niet zo zitten. Er komt al zo veel kijken bij een nieuwbouwwoning en wij hebben er beide naast een baan en een studie te weinig tijd voor om ons er zo in te verdiepen. Gelukkig hebben wij veel steun van ouders en schoonouders, die wel met het e.a. ervaring hebben :)
Wij zijn nu in gesprek met de Rabobank, maar we zijn ook nog aan het kijken naar een onafhankelijke FA. Inmiddels twee gevonden door ervaringen vanuit de omgeving :Y
pi_156705339
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 16:34 schreef DrMarten het volgende:

[..]

En nu bericht dat ze met die ander verder gaan. Die zal hoger geboden hebben en had minder ontbindende voorwaarden.
Oftewel, funda verder afstruinen.
Jammer DrMarten :{ Waar zijn jullie naar op zoek?
pi_156705409
Wij hebben gisteren een telefonische afspraak gehad met de makelaar/aannemer/verkoopster (hoe je het ook wilt noemen ;)). Naar aanleiding van de optie op het nieuwbouwhuis hebben we verder gekeken wat eventuele extra's allemaal gaat kosten en wat er nog mogelijk is. Wij willen graag een uitbouw van 2,40m en eventueel een extra raam in de zijgevel.
Vloerverwarming zitten wij ook aan te denken. Mijn schoonouders hebben het en hebben altijd een prima temperatuur binnen. Alleen een nadeel vind ik dat, als je het koud hebt, het een dag duurt voordat je het een graad warmer hebt. Boven komen wel gewoon radiatoren.

Snoepje: mijn schoonvader wees ons erop dat er op zolder maar aan 1 kant aansluitingen voor stopcontacten zouden komen te zitten. Als wij dan een extra kamer zouden willen bouwen, dan heeft de kamer geen mogelijkheid tot stopcontacten. Dus wij laten extra loze leidingen trekken in de andere wand van de zolder. Hadden jullie daar al aan gedacht? :)
pi_156706099
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 08:49 schreef Peacefulll het volgende:
Wij hebben gisteren een telefonische afspraak gehad met de makelaar/aannemer/verkoopster (hoe je het ook wilt noemen ;)). Naar aanleiding van de optie op het nieuwbouwhuis hebben we verder gekeken wat eventuele extra's allemaal gaat kosten en wat er nog mogelijk is. Wij willen graag een uitbouw van 2,40m en eventueel een extra raam in de zijgevel.
Vloerverwarming zitten wij ook aan te denken. Mijn schoonouders hebben het en hebben altijd een prima temperatuur binnen. Alleen een nadeel vind ik dat, als je het koud hebt, het een dag duurt voordat je het een graad warmer hebt. Boven komen wel gewoon radiatoren.

Snoepje: mijn schoonvader wees ons erop dat er op zolder maar aan 1 kant aansluitingen voor stopcontacten zouden komen te zitten. Als wij dan een extra kamer zouden willen bouwen, dan heeft de kamer geen mogelijkheid tot stopcontacten. Dus wij laten extra loze leidingen trekken in de andere wand van de zolder. Hadden jullie daar al aan gedacht? :)
We zitten nu nog een paar weken in een nieuwbouw huurwoning, zonder radiatoren aan zakt de temperatuur binnen amper. Als het vriest maar een paar graden per dag en zo weer op temperatuur. Alleen de vloer blijft koud en die warmt niet op door de radiatoren, daardoor is het voor je gevoel al snel koud. Nu een eigen nieuwbouw woning met vloerverwarming :D .

Bij ons zit er ook maar aan één kant van de zolder een wcd, maar ik ga er zelf een paar bij frezen. Anders kost dat me ¤185,- :{ terwijl ik toch al bezig ben. Een aantal loze leidingen kunnen nooit kwaad, wij hebben er een stuk of zeven extra excl. keuken.

Vraag bij al het meerwerk precies hoe het wordt uitgevoerd, dat heeft ons een hoop ellende bespaard. Elektra is en punt waar je erg veel op kan besparen door dat achteraf zelf te (laten) doen. De prijzen die ze vragen zijn vaak extreem hoog... Zo laten wij de keuken na oplevering plaatsen, zodat ik zelf de groepen en aardlek schakelaars kan bijplaatsen. Dat scheelt al snel een paar duizend euro aan meerwerk :o .

Over 2,5 week hebben we al de voorschouw *O* .
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 10:13:09 #174
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156706535
Ik heb nog nooit zo snel een huis gebouwd zien worden P4tje, echt bizar :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156706667
Wij hebben op zolder ook wat loze leidingen laten plaatsen voor straks een droger enzo. Die groep extra laten we dan plaatsen door een vriend van ons. Zag het niet zo zitten om zelf nog te gaan frezen enzo.

Op het totaalplaatje maken die paar loze leidingen extra ook niet meer uit
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156707293
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:13 schreef laziness het volgende:
Ik heb nog nooit zo snel een huis gebouwd zien worden P4tje, echt bizar :D
Ja, het gaat echt heel snel allemaal. We hebben de maandlasten tijdens de bouw niet meegefinancierd. We hebben bij oplevering (week 45) maar 3,5 maand dubbele lasten gehad en we pakken ongeveer een maand om te verhuizen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben op zolder ook wat loze leidingen laten plaatsen voor straks een droger enzo. Die groep extra laten we dan plaatsen door een vriend van ons. Zag het niet zo zitten om zelf nog te gaan frezen enzo.

Op het totaalplaatje maken die paar loze leidingen extra ook niet meer uit
Dat hebben wij ook gedaan, loze leidingen naar de meterkast plaats niet zomaar bij. Een wcd mag je op dezelfde muur doorlussen naar een nieuwe wcd. Op zolder kan ik makkelijk bij de centraaldoos, daar haal ik de aansluiting voor de wcd loze muur vandaan ^O^ .
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 18:28:02 #177
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_156713971
Als het goed is komende week duidelijkheid over de hypotheek. Onze hypotheekadviseur heeft er vertrouwen in, dus wij ook *O*
.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:49:53 #178
66083 Platina
78th Element
pi_156734398
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 19:06 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Wij hebben alle apparatuur bij keukenloods vandaan. Ging in principe perfect, ware het niet dat onze kookplaat niet leverbaar was en dat ze even vergeten te melden waren dat de hele levering 6 dagen voor de levering van m'n keuken niet doorging. Na flink boos worden kon het allemaal uiteindelijk nog geregeld worden. Apparatuur zelf is netjes bezorgd en bij montage kwam de keukenman ook niks geks tegen.
Bedankt voor je reactie. Mooi om te horen :) (behalve de kookplaat dan :P)
pi_156734460
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 18:28 schreef Yankee het volgende:
Als het goed is komende week duidelijkheid over de hypotheek. Onze hypotheekadviseur heeft er vertrouwen in, dus wij ook *O*
Dat is al een goed teken ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:02:31 #180
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_156734746
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 16:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat is al een goed teken ^O^
Zeker *O* Zou erg merkwaardig zijn als de abn de aanvraag afkeurt, maar nog even afwachten dus...
.
  zondag 11 oktober 2015 @ 11:22:18 #181
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156754234
Aangezien hier meer mensen met een nieuwbouwhuis zitten...

Wat is nou het handigste moment om plinten te plaatsen?
Ik kan het door de vloerenzaak laten doen direct (voordat ik er woon). Niet goedkoop trouwens -O-
Of zelf doen en eventueel wat draden er achter weg werken maar die draden weet ik pas als ik er woon en al mijn spullen heb neergezet en dan is kasten e.d. weer verplaatsen een snert klus.

Wat zijn jullie van plan?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156754322
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:22 schreef laziness het volgende:
Aangezien hier meer mensen met een nieuwbouwhuis zitten...

Wat is nou het handigste moment om plinten te plaatsen?
Ik kan het door de vloerenzaak laten doen direct (voordat ik er woon). Niet goedkoop trouwens -O-
Of zelf doen en eventueel wat draden er achter weg werken maar die draden weet ik pas als ik er woon en al mijn spullen heb neergezet en dan is kasten e.d. weer verplaatsen een snert klus.

Wat zijn jullie van plan?
Krijg je klik plinten of doen ze het met spijkers?
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 11 oktober 2015 @ 12:15:06 #183
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156755050
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Krijg je klik plinten of doen ze het met spijkers?
Ik heb geen idee. Zal ik eens navragen bij ze.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156755701
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 12:15 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Zal ik eens navragen bij ze.
Ja als ze gaan spijkeren zou ik het later doen denk ik.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156775936
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:22 schreef laziness het volgende:
Aangezien hier meer mensen met een nieuwbouwhuis zitten...

Wat is nou het handigste moment om plinten te plaatsen?
Ik kan het door de vloerenzaak laten doen direct (voordat ik er woon). Niet goedkoop trouwens -O-
Of zelf doen en eventueel wat draden er achter weg werken maar die draden weet ik pas als ik er woon en al mijn spullen heb neergezet en dan is kasten e.d. weer verplaatsen een snert klus.

Wat zijn jullie van plan?
Wij hebben het direct door de vloerenzaak laten doen. Zowel plak als mdf plinten. Heel mooi resultaat en als ik het zelf moest doen lag het er waarschijnlijk over tien jaar nog niet :')
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_156778186
Pff, wat een raar verhaal allemaal bij ons.

We hebben op 2 oktober de hoera-brief ontvangen, dat ze kunnen gaan bouwen *O* In de brief stond dat de notaris contact met ons zou gaan opnemen voor het laten passeren van de akte. Nog niks gehoord, dus maar zelf eens gebeld:
"Ja we kunnen wel een afspraak plannen, maar dat is dan nog onder voorbehoud"
Dus ik: "Huh :? onder voorbehoud?"
Blijkt dat nog niet alles op orde is om de akte te kunnen laten passeren. Het is gelukkig ook maar een klein detail wat nog niet op orde is: de grond is nog niet in eigendom 8)7 Dus ik denk: zet dan die afspraak maar wat verder naar achteren zodat alles in ieder geval geregeld is voor die tijd. Maar ja dat kan dus ook niet, want wij moeten vóór 1 november tekenen anders moeten we bouwrente betalen.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_156778435
quote:
13s.gif Op maandag 12 oktober 2015 11:59 schreef Rockfire het volgende:
Pff, wat een raar verhaal allemaal bij ons.

We hebben op 2 oktober de hoera-brief ontvangen, dat ze kunnen gaan bouwen *O* In de brief stond dat de notaris contact met ons zou gaan opnemen voor het laten passeren van de akte. Nog niks gehoord, dus maar zelf eens gebeld:
"Ja we kunnen wel een afspraak plannen, maar dat is dan nog onder voorbehoud"
Dus ik: "Huh :? onder voorbehoud?"
Blijkt dat nog niet alles op orde is om de akte te kunnen laten passeren. Het is gelukkig ook maar een klein detail wat nog niet op orde is: de grond is nog niet in eigendom 8)7 Dus ik denk: zet dan die afspraak maar wat verder naar achteren zodat alles in ieder geval geregeld is voor die tijd. Maar ja dat kan dus ook niet, want wij moeten vóór 1 november tekenen anders moeten we bouwrente betalen.
Maar je kan toch niet voor iets tekenen wat zelfs nog niet van dat bedrijf is... Of begrijp ik het nou verkeerd :?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156778687
quote:
13s.gif Op maandag 12 oktober 2015 11:59 schreef Rockfire het volgende:
Pff, wat een raar verhaal allemaal bij ons.

We hebben op 2 oktober de hoera-brief ontvangen, dat ze kunnen gaan bouwen *O* In de brief stond dat de notaris contact met ons zou gaan opnemen voor het laten passeren van de akte. Nog niks gehoord, dus maar zelf eens gebeld:
"Ja we kunnen wel een afspraak plannen, maar dat is dan nog onder voorbehoud"
Dus ik: "Huh :? onder voorbehoud?"
Blijkt dat nog niet alles op orde is om de akte te kunnen laten passeren. Het is gelukkig ook maar een klein detail wat nog niet op orde is: de grond is nog niet in eigendom 8)7 Dus ik denk: zet dan die afspraak maar wat verder naar achteren zodat alles in ieder geval geregeld is voor die tijd. Maar ja dat kan dus ook niet, want wij moeten vóór 1 november tekenen anders moeten we bouwrente betalen.
lekker verhaal. Zolang de grond nog niet van de bouwer is, kunnen ze ook geen bouwrente vragen.

Ik zou wel een alvast een afspraak inplannen op 30 oktober, eventueel. Dan kan het niet verkeerd gaan mochten ze toch op het laatste moment de grond weten te bemachtigen.
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_156778851
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Maar je kan toch niet voor iets tekenen wat zelfs nog niet van dat bedrijf is... Of begrijp ik het nou verkeerd :?
Nee dat klopt, vandaar dat de afspraak onder voorbehoud is. Maar als het ze op het laatste moment wel lukt om alles rond te krijgen dan willen ze de kopers dus wel binden aan de datum 1 november. Dan krijgt de makelaar het dus druk :P
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:33 schreef Janar het volgende:

[..]

lekker verhaal. Zolang de grond nog niet van de bouwer is, kunnen ze ook geen bouwrente vragen.

Ik zou wel een alvast een afspraak inplannen op 30 oktober, eventueel. Dan kan het niet verkeerd gaan mochten ze toch op het laatste moment de grond weten te bemachtigen.
Nee als de grond nog niet van hun is op 1 november kan dat inderdaad niet (dan teken ik ook nog niet), maar ze maken het nu wel ons probleem dat het waarschijnlijk op het laatste moment allemaal rond komt.

Ik heb nu een afspraak staan op het allerlaatste moment die mogelijk was en voor ons ook haalbaar. Helaas kunnen we niet zomaar elke dag op elk tijdstip, iets met een baas die ook nog verwacht dat je gewoon komt werken :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_156783620
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:45 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Nee dat klopt, vandaar dat de afspraak onder voorbehoud is. Maar als het ze op het laatste moment wel lukt om alles rond te krijgen dan willen ze de kopers dus wel binden aan de datum 1 november. Dan krijgt de makelaar het dus druk :P

[..]

Nee als de grond nog niet van hun is op 1 november kan dat inderdaad niet (dan teken ik ook nog niet), maar ze maken het nu wel ons probleem dat het waarschijnlijk op het laatste moment allemaal rond komt.

Ik heb nu een afspraak staan op het allerlaatste moment die mogelijk was en voor ons ook haalbaar. Helaas kunnen we niet zomaar elke dag op elk tijdstip, iets met een baas die ook nog verwacht dat je gewoon komt werken :P
Wen er alvast maar aan want tegen dit soort dingen zul je "Helaas" waarschijnlijk nog wel meer aanlopen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156807288
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:45 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Nee dat klopt, vandaar dat de afspraak onder voorbehoud is. Maar als het ze op het laatste moment wel lukt om alles rond te krijgen dan willen ze de kopers dus wel binden aan de datum 1 november. Dan krijgt de makelaar het dus druk :P

[..]

Nee als de grond nog niet van hun is op 1 november kan dat inderdaad niet (dan teken ik ook nog niet), maar ze maken het nu wel ons probleem dat het waarschijnlijk op het laatste moment allemaal rond komt.

Ik heb nu een afspraak staan op het allerlaatste moment die mogelijk was en voor ons ook haalbaar. Helaas kunnen we niet zomaar elke dag op elk tijdstip, iets met een baas die ook nog verwacht dat je gewoon komt werken :P
Wij hebben al dat gedoe met bouwrente laten schrappen uit het contract. Als zij de boel niet op orde is, draaien zij op voor de kosten. Ik zou daar nog wel achteraan gaan en weigeren bouwrente te betalen en dit in het contract te laten vastleggen. Wij hebben nu bijv staan dat wij zorgen dat voor eind december de financiering rond hebben en de eerste fases hebben betaald. Zonder rente! Ookal zijn ze al begonnen.
Anders wilden wij gewoon niet tekenen ;)
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:28:06 #192
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156807537
Dat is denk ik wel omdat het nog niet allemaal verkocht is peacefull.
Meestal valt aan nieuwbouw vrij weinig te onderhandelen. Zeker als het zeer gewild is en de volgende al klaar staat om je plekje in te nemen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156807987
Bij ons hebben we na aanvang 2 weken de tijd om bij de notaris te ondertekenen. Daarna begint de bouwrente te tellen.

Maar voorlopig nog geen bericht gekregen van de bouwer, maar deze heeft ook nog geen 70% verkocht.
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_156808101
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:16 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Wij hebben al dat gedoe met bouwrente laten schrappen uit het contract. Als zij de boel niet op orde is, draaien zij op voor de kosten. Ik zou daar nog wel achteraan gaan en weigeren bouwrente te betalen en dit in het contract te laten vastleggen. Wij hebben nu bijv staan dat wij zorgen dat voor eind december de financiering rond hebben en de eerste fases hebben betaald. Zonder rente! Ookal zijn ze al begonnen.
Anders wilden wij gewoon niet tekenen ;)
Wat laziness zegt:
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:28 schreef laziness het volgende:
Dat is denk ik wel omdat het nog niet allemaal verkocht is peacefull.
Meestal valt aan nieuwbouw vrij weinig te onderhandelen. Zeker als het zeer gewild is en de volgende al klaar staat om je plekje in te nemen.
Ons project is zo populair dat je moet worden ingeloot. En ben je het niet eens met de voorwaarden? Prima, voor jou 100 (letterlijk!) anderen...

Overigens gaan wij heus niet tekenen als de grond nog niet in bezit is en gaan wij ook echt geen bouwrente betalen als zij niet op tijd kunnen leveren, maar zo makkelijk als Peacefulll het schetst is het echt niet.

Gelukkig zit onze financieel adviseur er bovenop en hoeven wij ons er niet druk om te maken :D
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_156808640
Ik zal hetniet helemaal begrijpen, maar je begint met betalen van rente bij passeren - en als ze niet tijdig beginnen met bouwen, betaal je dus onnodig rente?

Bij ons stond in de brief dat we vanaf 18 november konden passeren, rente voor de grond vanaf 1 december zouden gaan betalen en ze in december ook verwachten te beginnen met bouwen.
pi_156808786
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:44 schreef Janar het volgende:
Bij ons hebben we na aanvang 2 weken de tijd om bij de notaris te ondertekenen. Daarna begint de bouwrente te tellen
Dit hadden wij idd ook. Dus nooit geen bouw rente hoeven te betalen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156825165
Oh excuses! Ik had niet begrepen dat er weinig te onderhandelen valt. Wij zitten in een iets andere positie. De bouwer wil maar wat graag dat wij het huis kopen. Vandaar dat onze positie iets sterker is. Sorry voor de kort door de bocht reactie. T was goed bedoeld.
pi_156829913
Iemand had hier goedkope ondervloeren voor laminaat ergens besteld toch? Ik ben een beetje aan het vergelijken maar kan die site niet meer vinden :@
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:18:38 #199
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156829995
Let je op dat het geschikt is voor vloerverwarming? Hoe lager de RC waarde hoe beter je verwarming zal werken door de vloer heeen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156830018
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:18 schreef laziness het volgende:
Let je op dat het geschikt is voor vloerverwarming? Hoe lager de RC waarde hoe beter je verwarming zal werken door de vloer heeen.
Boven hebben we radiators :)
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:34:13 #201
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156830318
Oh sorry dacht dat je overal laminaat ging leggen. :@
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156830329
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:34 schreef laziness het volgende:
Oh sorry dacht dat je overal laminaat ging leggen. :@
Nee beneden komen tegels <3
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156831661
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Iemand had hier goedkope ondervloeren voor laminaat ergens besteld toch? Ik ben een beetje aan het vergelijken maar kan die site niet meer vinden :@
Ik heb nog van die dikke groene liggen niet genoeg maar makkelijk bij te kopen.
pi_156834853
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 15:37 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik heb nog van die dikke groene liggen niet genoeg maar makkelijk bij te kopen.
Hoeveel meter is dat en welk type is dat? En wat wil je er voor hebben?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156835218
Zo kreeg even de eindafrekening van al het meerwerk binnen. Even bijkomen hoor
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 14 oktober 2015 @ 19:47:47 #206
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156837099
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo kreeg even de eindafrekening van al het meerwerk binnen. Even bijkomen hoor
Nu al?
Met uitbouw en je badkamer bij de bouwer etc wil ik geloven dat het een flink bedrag is ;)
Maar je krijgt er zoveel moois voor terug *O*
Net zoals ze bij een kind zeggen :P

Wij hebben bij de bouwer maar 7k aan meerwerk want ook weer retour voor casco.
Maar elders ligt ook nog wel flink wat. Zijn nogal wat bedragen die je over loopt te maken :X

Wij moesten 3 facturen voldoen voor oplevering. Het overschreed het daglimiet wat ik op een dag mocht overmaken :o
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156837368
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:47 schreef laziness het volgende:

[..]

Nu al?
Met uitbouw en je badkamer bij de bouwer etc wil ik geloven dat het een flink bedrag is ;)
Maar je krijgt er zoveel moois voor terug *O*
Net zoals ze bij een kind zeggen :P

Wij hebben bij de bouwer maar 7k aan meerwerk want ook weer retour voor casco.
Maar elders ligt ook nog wel flink wat. Zijn nogal wat bedragen die je over loopt te maken :X

Wij moesten 3 facturen voldoen voor oplevering. Het overschreed het daglimiet wat ik op een dag mocht overmaken :o
Hoeven het nog niet te betalen wordt pas bij het laatste termijn mee afgeschreven. Ik denk dat ze al wat dingen aan het afronden zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 14 oktober 2015 @ 20:08:14 #208
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156837627
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hoeven het nog niet te betalen wordt pas bij het laatste termijn mee afgeschreven. Ik denk dat ze al wat dingen aan het afronden zijn.
Scheelt, kan je het nog even oppotten in je bouwdepot :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156837783
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:08 schreef laziness het volgende:

[..]

Scheelt, kan je het nog even oppotten in je bouwdepot :D
Scheelt weer rente _O-

Moet er ook niet teveel bij nadenken hoor bij die bedragen dan word ik een beetje misselijk :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156837996
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hoeveel meter is dat en welk type is dat? En wat wil je er voor hebben?
Euh ga het nakijken morgen voor je.
pi_156838072
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:21 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Euh ga het nakijken morgen voor je.
Oké ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 14 oktober 2015 @ 20:30:39 #212
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156838181
Morgen oplevering, spannend!
Eindelijk eindelijk ons grote mensen huis ;) *O* O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156838353
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:30 schreef laziness het volgende:
Morgen oplevering, spannend!
Eindelijk eindelijk ons grote mensen huis ;) *O* O+
Ben benieuwd naar hoe je het gaat inrichten enzo :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156838586
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee beneden komen tegels <3
Welke tegels hebben jullie Thinkk-Pinkk? Ik had me helemaal gefocust op laminaat, maar dat wordt niks in combinatie met vloerverwarming. Ik dacht daarna gelijk aan een betonvloer (eventueel met een kleurtje) maar ik werd keihard uitgelachen door manlief.... dat wordt dus niks. En tegels lijkt mij dus weer niks
pi_156838619
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:30 schreef laziness het volgende:
Morgen oplevering, spannend!
Eindelijk eindelijk ons grote mensen huis ;) *O* O+
Joehoee! Last het grote klussen, inrichten en verhuizen gaan beginnen!
pi_156838702
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:30 schreef laziness het volgende:
Morgen oplevering, spannend!
Eindelijk eindelijk ons grote mensen huis ;) *O* O+
Blijf posten! Veel plezier!
pi_156838717
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:44 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Welke tegels hebben jullie Thinkk-Pinkk? Ik had me helemaal gefocust op laminaat, maar dat wordt niks in combinatie met vloerverwarming. Ik dacht daarna gelijk aan een betonvloer (eventueel met een kleurtje) maar ik werd keihard uitgelachen door manlief.... dat wordt dus niks. En tegels lijkt mij dus weer niks
In mijn OP staat onder het kopje tegels eens spoiler met daarin een foto. De kleinste maat moet je even weg denken.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 14 oktober 2015 @ 20:56:24 #218
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156838867
Peace, Ik ben ook niet zo'n tegel fan maar je hebt ze tegenwoordig ook in mooie houtlook. Wel de eigenschappen maar niet de look van tegels.

Als je geverfd beton mooi vindt is epoxy coating misschien wat voor je?
Claudia_x heeft een hele topicreeks over hun nieuwbouwwoning en zij heeft epoxy. Hebben wij ook nog aan gedacht zelf maar manlief vond het toch te steriel.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156838913
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:56 schreef laziness het volgende:
Peace, Ik ben ook niet zo'n tegel fan maar je hebt ze tegenwoordig ook in mooie houtlook. Wel de eigenschappen maar niet de look van tegels.

Als je geverfd beton mooi vindt is epoxy coating misschien wat voor je?
Claudia_x heeft een hele topicreeks over hun nieuwbouwwoning en zij heeft epoxy. Hebben wij ook nog aan gedacht zelf maar manlief vond het toch te steriel.
Dat hout motief hadden ze bij onze tegel leverancier idd ook :Y

Mooi ook maar wilde eens wat anders _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156851467
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:44 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Welke tegels hebben jullie Thinkk-Pinkk? Ik had me helemaal gefocust op laminaat, maar dat wordt niks in combinatie met vloerverwarming. Ik dacht daarna gelijk aan een betonvloer (eventueel met een kleurtje) maar ik werd keihard uitgelachen door manlief.... dat wordt dus niks. En tegels lijkt mij dus weer niks
Heb je al eens naar PVC gekeken? De goede merken lijken net echt. Er zit een beschermlaag van 0.3 - 0.7mm op, waardoor de kans op beschadiging nihil is. Het is ideaal voor vloerverwarming, wel de verlijmbare versie nemen.

Wij gaan voor de Impress lijn van Moduleo, daarbij klopt het reliëf van de toplaag met de tekening van het hout ^O^ . Volgens mij zag ik die ook bij laziness voorbij komen? Er zijn nog een paar andere merken die dat ook hebben.

http://www.moduleo.nl/producten/impress
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:05:23 #221
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156852318
Klopt P4tje!
Welk soort hebben jullie gekozen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156852939
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:05 schreef laziness het volgende:
Klopt P4tje!
Welk soort hebben jullie gekozen?
De 56230 :D . We zaten het laatste moment nog te twijfelen tussen die en de 55236, maar die vonden we naar onze smaak iets te druk.

Week 48 gaat de vloer er in *O* .
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:47:02 #223
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156853157
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:34 schreef P4tje het volgende:

[..]

De 56230 :D . We zaten het laatste moment nog te twijfelen tussen die en de 55236, maar die vonden we naar onze smaak iets te druk.

Week 48 gaat de vloer er in *O* .
Grappig die wilden wij eerst ook maar zijn heel langzaam om gegaan naar lichter en nemen nu 55152.

Bij ons komt het week 47.
Wel volgende week al egaliseren.

Hou je rekening met het vocht dat er uit moet? Bij ons werd afgeraden meteen de vloer er in te mikken in ieder geval.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156853307
De keukenboer gaf bij ons aan de vloer ook helemaal onder de keuken door te leggen, wanneer je deze nog niet hebt staan.

56230 ziet er goed uit, ook mijn smaak. Dat toch warme licht bruin met strakke (witte) meubels lijkt me mooi.
pi_156853344
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:47 schreef laziness het volgende:

[..]

Grappig die wilden wij eerst ook maar zijn heel langzaam om gegaan naar lichter en nemen nu 55152.

Bij ons komt het week 47.
Wel volgende week al egaliseren.

Hou je rekening met het vocht dat er uit moet? Bij ons werd afgeraden meteen de vloer er in te mikken in ieder geval.
De dekvloer zit er nu al twee weken in, ze gaven aan dat dat minimaal 5 weken moet zijn. De aannemer heeft een bouwdroger in het huis staan, na op levering hebben we dan nog 3 weken om een stookprotocol te draaien.

Ze meten voor het leggen de hoeveelheid vocht in de vloer, mocht dat te veel zijn gaat de vloer er nog niet in.

Ik ben erg benieuwd hoe zo'n hele vloer met PVC er uit gaat zien, we zijn het laminaat helemaal zat ;( . Straks emmers met sop over de vloer gooien om te boenen ^O^ .
pi_156853789
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:55 schreef Snoepje5 het volgende:
De keukenboer gaf bij ons aan de vloer ook helemaal onder de keuken door te leggen, wanneer je deze nog niet hebt staan.

56230 ziet er goed uit, ook mijn smaak. Dat toch warme licht bruin met strakke (witte) meubels lijkt me mooi.
Zei de onze idd ook. Daarom komen eerst de tegels en wordt daarna de keuken geplaatst :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156854239
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zei de onze idd ook. Daarom komen eerst de tegels en wordt daarna de keuken geplaatst :)
Heeft het nog een reden dat ze dat aangaven? Bij ons zeiden beide dat het niet uit maakt. De vloer komt er bij ons pas na de keuken in.
pi_156854344
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:47 schreef P4tje het volgende:

[..]

Heeft het nog een reden dat ze dat aangaven? Bij ons zeiden beide dat het niet uit maakt. De vloer komt er bij ons pas na de keuken in.
Wij hebben een tegelvloer die ligt er als het goed is nog wel even in. Mocht er dan ooit een andere keuken komen en die heeft net een andere maat kom je niet ineens tegen het probleem aan dat je er geen vloet hebt liggen. En die paar meters maken qua kosten ook niet meer uit :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 15 oktober 2015 @ 17:41:20 #229
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156855312
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij hebben een tegelvloer die ligt er als het goed is nog wel even in. Mocht er dan ooit een andere keuken komen en die heeft net een andere maat kom je niet ineens tegen het probleem aan dat je er geen vloet hebt liggen. En die paar meters maken qua kosten ook niet meer uit :)
Dit is inderdaad bij ons ook.
Daarom zit er ook geen standaard keuken bij.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156855982
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:56 schreef laziness het volgende:
Peace, Ik ben ook niet zo'n tegel fan maar je hebt ze tegenwoordig ook in mooie houtlook. Wel de eigenschappen maar niet de look van tegels.

Als je geverfd beton mooi vindt is epoxy coating misschien wat voor je?
Claudia_x heeft een hele topicreeks over hun nieuwbouwwoning en zij heeft epoxy. Hebben wij ook nog aan gedacht zelf maar manlief vond het toch te steriel.
Ah leuk! Thnx voor de tip :)

Edit: niet mogelijk met vloerverwarming.. Meh -O-
pi_156856314
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Dit is inderdaad bij ons ook.
Daarom zit er ook geen standaard keuken bij.
Bij ons zit er ook geen standaard keuken in
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156856515
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:34 schreef P4tje het volgende:

[..]

De 56230 :D . We zaten het laatste moment nog te twijfelen tussen die en de 55236, maar die vonden we naar onze smaak iets te druk.

Week 48 gaat de vloer er in *O* .
Wel even foto'tje natuurlijk als de vloer er in licht, ben erg benieuwd naar die pvc vloer.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 18:45:04 #233
447072 Firestorm83
Ik hou altijd schroefjes over!
pi_156856544
*O* *O* Feest in huis! We hebben zojuist het voorlopig koopcontract getekend en de hypotheek zou als het goed is ook niet te lang op zich moeten laten wachten :) Jullie kunnen je al een beetje gaan verheugen op een klustopic c_/
pi_156856652
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 18:45 schreef Firestorm83 het volgende:
*O* *O* Feest in huis! We hebben zojuist het voorlopig koopcontract getekend en de hypotheek zou als het goed is ook niet te lang op zich moeten laten wachten :) Jullie kunnen je al een beetje gaan verheugen op een klustopic c_/
Gefeliciteerd
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 15 oktober 2015 @ 19:15:53 #235
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_156857262
Hypotheek definitief, dus nu verder met de rest regelen *O*
.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 19:28:58 #236
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156857629
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 18:14 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ah leuk! Thnx voor de tip :)

Edit: niet mogelijk met vloerverwarming.. Meh -O-
Ja wel! Claudia heeft ook vloerverwarming. Zeker weten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156858838
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:15 schreef Yankee het volgende:
Hypotheek definitief, dus nu verder met de rest regelen *O*
Gefeliciteerd!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156861964
Ik ga ook meeposten! *O* Vorige week de getekend voor onze nieuwbouw woning, nu nog de financiering afwachten.. Verwacht geen probleem, maar ik hoop wel dat het op tijd gebeurd, anders hebben we nog de kans dat de betalingstermijnen vervallen en dat zou zo'n zonde zijn van het geld :') Gaat alles door willen ze dit jaar nog beginnen met bouwen, kunnen we in de zomervakantie verhuizen.

Niet op vakantie dus *O* :+
  donderdag 15 oktober 2015 @ 21:48:28 #239
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156862172
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:57 schreef P4tje het volgende:

[..]

De dekvloer zit er nu al twee weken in, ze gaven aan dat dat minimaal 5 weken moet zijn. De aannemer heeft een bouwdroger in het huis staan, na op levering hebben we dan nog 3 weken om een stookprotocol te draaien.

Ze meten voor het leggen de hoeveelheid vocht in de vloer, mocht dat te veel zijn gaat de vloer er nog niet in.

Ik ben erg benieuwd hoe zo'n hele vloer met PVC er uit gaat zien, we zijn het laminaat helemaal zat ;( . Straks emmers met sop over de vloer gooien om te boenen ^O^ .
De dekvloer zit er bij ons al langer in maar toch gaan we eerst op zolder de vuilniszak test doen voor we laminaat leggen.
Er is heel erg voor gewaarschuwd qua vocht bij ons.
Maar goed bij ons doen ze juist ook niet aan bouwdrogers omdat te snel drogen scheuren in de hand zou werken.
Opstookprotocol is er ook al niet. De temperatuur kan toch maar met 1 graad per dag omhoog tenslotte :+
Maar ik denk dat we mazzel hebben ook dat het al voor de bouwvak waterdicht was.

Ik ben ook wel erg benieuwd hoe pvc in een groot oppervlak in onze kleur gaat zijn. Zo'n losse plank is toch lastig beoordelen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 15 oktober 2015 @ 21:50:29 #240
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156862246
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:43 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik ga ook meeposten! *O* Vorige week de getekend voor onze nieuwbouw woning, nu nog de financiering afwachten.. Verwacht geen probleem, maar ik hoop wel dat het op tijd gebeurd, anders hebben we nog de kans dat de betalingstermijnen vervallen en dat zou zo'n zonde zijn van het geld :') Gaat alles door willen ze dit jaar nog beginnen met bouwen, kunnen we in de zomervakantie verhuizen.

Niet op vakantie dus *O* :+
Maar dat is met een leuk doel niet op vakantie. Dit is net zoveel voorpret!

In welk project hebben jullie gekocht?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156863859
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:43 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik ga ook meeposten! *O* Vorige week de getekend voor onze nieuwbouw woning, nu nog de financiering afwachten.. Verwacht geen probleem, maar ik hoop wel dat het op tijd gebeurd, anders hebben we nog de kans dat de betalingstermijnen vervallen en dat zou zo'n zonde zijn van het geld :') Gaat alles door willen ze dit jaar nog beginnen met bouwen, kunnen we in de zomervakantie verhuizen.

Niet op vakantie dus *O* :+
Het is het vast waard!

Op wat voor iets hebben jullie je ingeschreven?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156874926
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:28 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja wel! Claudia heeft ook vloerverwarming. Zeker weten.
Hmm! Ik heb ook maar naar 1 site gekeken hoor O-) Niet echt een degelijk onderzoek. Ik zal de optie eerst eens voorleggen aan manlief. (8>
pi_156874964
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:43 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik ga ook meeposten! *O* Vorige week de getekend voor onze nieuwbouw woning, nu nog de financiering afwachten.. Verwacht geen probleem, maar ik hoop wel dat het op tijd gebeurd, anders hebben we nog de kans dat de betalingstermijnen vervallen en dat zou zo'n zonde zijn van het geld :') Gaat alles door willen ze dit jaar nog beginnen met bouwen, kunnen we in de zomervakantie verhuizen.

Niet op vakantie dus *O* :+
Leuk! Ga je een beetje gelijk op met ons. Wij moeten ook eerst nog de financiering rond krijgen, maar we hebben al van twee personen te horen gekregen dat dat moet lukken (een bank en een hypotheekadviseur). Wat en waar heb je iets gekocht?
pi_156882436
Zijn alle bouwers zo inflexibel als de mijne?

Voor de oplevering is er één mogelijkheid voor leveranciers om in te meten. Op een vrijdagmiddag tussen drie en vier. :')

De eerstvolgende mogelijkheid is na de oplevering...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:19:23 #245
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156882569
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:13 schreef marcodej het volgende:
Zijn alle bouwers zo inflexibel als de mijne?

Voor de oplevering is er één mogelijkheid voor leveranciers om in te meten. Op een vrijdagmiddag tussen drie en vier. :')

De eerstvolgende mogelijkheid is na de oplevering...
Bij de uitvoerder een andere dag afspraak maken niet mogelijk? :o
Dat was hier geen probleem.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156882613
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:56 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Leuk! Ga je een beetje gelijk op met ons. Wij moeten ook eerst nog de financiering rond krijgen, maar we hebben al van twee personen te horen gekregen dat dat moet lukken (een bank en een hypotheekadviseur). Wat en waar heb je iets gekocht?
Ook spanned voor jullie dus :P het voelt alsof het allemaal opeens heel erg langzaam gaat, dat wachten :+

Wij gaan voor dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inschrijven hoefde gelukkig niet, voordeel van kleine dorpen denk ik ;)
pi_156882704
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:19 schreef laziness het volgende:

[..]

Bij de uitvoerder een andere dag afspraak maken niet mogelijk? :o
Dat was hier geen probleem.
Ga ik wel proberen, maar schijnt nogal lastig te zijn.

Mijn neef zit in hetzelfde bouwproject, een plandeel eerder, en die is op een gegeven moment maar zelf over het hek geklommen met de inmeter van zijn keukenleverancier. :+

Kreeg eerder al een brief dat het ten strengste verboden is om het terrein zelf te betreden, dat er camera's hangen en dat beveiligingskosten op je verhaald zullen worden...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_156882717
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:21 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Ook spanned voor jullie dus :P het voelt alsof het allemaal opeens heel erg langzaam gaat, dat wachten :+

Wij gaan voor dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inschrijven hoefde gelukkig niet, voordeel van kleine dorpen denk ik ;)
Leuk!

Ja joh die tijd van de financiering afwachten is vreselijk. Sommige zeggen dat het daarna het wachten ook lang duurt maar hier vloog de tijd voorbij. En vliegt nog steeds.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:25:58 #249
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156882726
Bij ons zat er al vrij snel een wisseldeur in en dan kom je er sowieso niet in.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156882762
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:25 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ga ik wel proberen, maar schijnt nogal lastig te zijn.

Mijn neef zit in hetzelfde bouwproject, een plandeel eerder, en die is op een gegeven moment maar zelf over het hek geklommen met de inmeter van zijn keukenleverancier. :+

Kreeg eerder al een brief dat het ten strengste verboden is om het terrein zelf te betreden, dat er camera's hangen en dat beveiligingskosten op je verhaald zullen worden...
Bij ons zijn ze daar ook heel streng in inderdaad. Maar misschien valt er wel wat te regelen joh :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156890633
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:21 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Ook spanned voor jullie dus :P het voelt alsof het allemaal opeens heel erg langzaam gaat, dat wachten :+

Wij gaan voor dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inschrijven hoefde gelukkig niet, voordeel van kleine dorpen denk ik ;)
Wat een leuke huisjes! Mooi sfeertje zo. En wat een prijzen! Hier in 't oost'n betaal je voor iets soortgelijks al snel 20.000 meer. Wij hadden ook niet te maken met loting gelukkig. Dat gaf iets onderhandelingsruimte bij de bouwer.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 07:20:35 #252
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156893043
En ik vond de jouwe al goedkoop Peacefull :D
De grondprijs is zo hoog in de Randstad -O-
Maar ja ook niet weg willen hè :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156896822
Nee, wat huizenprijzen betreft wonen we hier heel goed :+ Je moet er van houden natuurlijk, maar we wonen nu in de hoofdstad van FRL, en de gedachte aan weer terug naar een klein dorp maakt me zo blij O+
pi_156898174
Zou niet willen, alle gemakken van een stad in de buurt kwijt raken, hoef er niet persee in de wonen maar er naast is wel handig.
pi_156899154
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:18 schreef Snoepje5 het volgende:
Zou niet willen, alle gemakken van een stad in de buurt kwijt raken, hoef er niet persee in de wonen maar er naast is wel handig.
Ieder zo zijn heug en meug. Je went natuurlijk ook aan de omgeving waarin je woont. Beide soorten gebieden hebben zo hun aantrekkingskracht, voor- en nadelen.
pi_156899685
Bod geaccepteerd nu wachten op financiering , als alles goed gaat 1 feb erin.
pi_156900854
Ik woon nu in Eindhoven. En kan niet wachten om terug te gaan naar een dorp
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156948950
Gelukkig ligt ons toekomstig kleine dorpje op 10 minuten fietsen van een heel groot dorp, dus ik voorzie dat we daar in de toekomst onze boodschappen gaan doen :P Waar wij komen te wonen is maar liefst 1 poiesz, een bakker en een snackbar :+ Maar de omgeving = prachtig O+

Gefeliciteerd bjjweert! Februari, wat klinkt dat nog ver weg!

Wij hadden vandaag zomaar de aannemer aan de telefoon! :D onze financiering is nog niet rond, maar dat van de overige 3 woningen al wel, dus ze willen zsm gaan bouwen.. Vroegen ons of we nog wat met de ruwbouw wilden laten doen. Dus aangegeven dat we graag openslaande deuren naar de tuin willen, en dat gaan ze meenemen! ^O^ Eerste keuze is gemaakt O+ voelt net echt nu!

[ Bericht 1% gewijzigd door krijgerrtje op 19-10-2015 19:55:52 ]
pi_156950031
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 17:48 schreef krijgerrtje het volgende:
Gelukkig ligt ons toekomstig kleine dorpje op 10 minuten fietsen van een heel groot dorp, dus ik voorzie dat we daar in de toekomst onze boodschappen gaan doen :P Waar wij komen te wonen is maar liefst 1 poeisz, een bakker en een snackbar :+ Maar de omgeving = prachtig O+

Gefeliciteerd bjjweert! Februari, wat klinkt dat nog ver weg!

Wij hadden vandaag zomaar de aannemer aan de telefoon! :D onze financiering is nog niet rond, maar dat van de overige 3 woningen al wel, dus ze willen zsm gaan bouwen.. Vroegen ons of we nog wat met de ruwbouw wilden laten doen. Dus aangegeven dat we graag openslaande deuren naar de tuin willen, en dat gaan ze meenemen! ^O^ Eerste keuze is gemaakt O+ voelt net echt nu!
Ik heb het woord poeisz even opgezocht, nog nooit van gehoord :P

Ieder zijn eigen smaak natuurlijk. Mijn vriendin komt ook van een dorp af en zou het liefst ook in een dorp blijven wonen. Nu gaan we straks in een dorp wonen dat grenst aan de stad, dus ik blij en ik hoop dat het haar ook bevalt.
  maandag 19 oktober 2015 @ 22:01:04 #260
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156956424
Wij blijven ook bewust naast de grote stad wonen.
Ik kom uit een durp maar ik hoef niet meer terug hoor :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156958401
Dorp waar ik opgegroeid ben naar zoiets zou ik ook niet meer terug willen. Geen voorzieningen enzo.

Dorp waar we heen gaan heeft dat wel. Trein station, centrum, supermarkten, klein ziekenhuis. Dat vind ik wel prima.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156958807
Dorp waar ik vandaan kom had me ook ideaal geleken; genoeg voorzieningen, basisscholen en middelbare school en met de trein in een kwartier in de stad. Maar ik wilde niet m'n hele leven in hetzelfde durp blijven wonen, dus nu maar wat kleiner :P

dat, en de huizen in mijn oude durpke gewoon te duur zijn _O-

Jullie nog aanraders wbt keukenzaken? Wij zitten min of meer te denken aan een showroom keuken om nog zoveel mogelijk geld te besparen, of is dat een heel slecht idee?
pi_156962564
Niet naar een zaak van de Mandemakers groep gaan :') . Misschien kan je daar na een paar goede offertes nog naartoe, maar je krijgt totaal geen reële prijs met de wij bestaan vandaag 3456,35 dagen dus daarom zijn nu alle keukens de helft van de prijs. En al helemaal niets dezelfde dag tekenen.

Ik denk dat je beter zelf wat leuks kan samenstellen, tenzij je echt de perfecte showroom keuken tegenkomt. Een keuken koop je voor een langere tijd, het is zonde als die dan net niet naar je zin is. Als je echt een ander ontwerp wilt dan de standaard keuken is het misschien handig om de aansluitingen vanuit de bouw te laten aanpassen.

Wij zijn zowat bij elke keukenzaak weer van opstelling veranderd :P .

Mandemakers groep:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 17% gewijzigd door P4tje op 20-10-2015 10:44:16 ]
pi_156962638
Niet naar de keukenkampioen.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:31:51 #265
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156963074
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 10:00 schreef Puala het volgende:
Niet naar de keukenkampioen.
Dit. Niet. Nooit. Zelfs niet als laatste redmiddel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_156963175
Wow, nooit geweten dat die mandemakers groep zo groot was.

Wel een offerte laten maken bij brugman op de woonbeurs toevallig, natuurlijk niet getekent.
pi_156963226
Ik hoor goede ervaringen met superkeukens, en ben zelf bij i-kook geweest (waar ik heel blij ben met de prijs en meedenkend vermogen, iets minder met de montage en bijbehorende gebrek aan communicatie). Maar die stuurden me aan het eind van het gesprek ook gewoon weg met een 'denk er maar even goed over na en slaap er op zn minst een nachtje over', en kwamen direct met een eindprijs ipv eerst te doen alsof het eigenlijk dubbel zo duur zou moeten zijn. Zij namen mij ook serieus als koper, in tegenstelling tot bijvoorbeeld keukenloods, die het presteerden me te beledigen omdat ik weigerde de offerte direct te tekenen }:|.
pi_156963403
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 10:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dit. Niet. Nooit. Zelfs niet als laatste redmiddel.
Ik heb dus getekend he. Onder voorbehoud van financiering. En die kreeg ik niet rond. Dus, brief aangetekend verzonden incl afwijzing etc volgens procedure. Maar ze tekenen dus gewoon niet he? PostNL geeft gewoon die brief af. Zij zetten geen handtekening en zetten de brief niet in het systeem van ze. Geven gewoon een kopie af aan de vestiging en die gaan je telefonisch onder druk zetten de brief te annuleren "want we komen er toch wel uit".

Zit je dan met je goeie gedrag.
pi_156963522
Ik heb geprobeerd de Mandemakers groep te mijden bij het uitzoeken van een keuken, uiteindelijk is dat bij Küchen Direct niet gelukt ;( . Achteraf hoorden we dat zelfs deze zaak (netto prijzen) onderdeel is van Mandemakers. Bleek ook wel aan het aantal keer dat ze probeerde te bellen. Onderhandelen was niet mogelijk, maar als ze een actie hebben van een wooncheque van ¤500 kan deze ook in korting worden omgezet. Uiteraard alleen als je voor xxx datum tekent.

Dan ben je mij als klant kwijt, als een korting alleen geldig is voor een bepaalde datum. Dan kijk je een maand later op de site en is de datum van de actie weer een maand verplaatst :') .

Een vriend van me heeft zijn telefoon nummer een keer achter gelaten bij een marketing site van Mandemakers, hij wordt elke dag gebeld door een andere zaak uit het lijstje 8)7 .
pi_156963548
quote:
13s.gif Op maandag 12 oktober 2015 11:59 schreef Rockfire het volgende:
Pff, wat een raar verhaal allemaal bij ons.

We hebben op 2 oktober de hoera-brief ontvangen, dat ze kunnen gaan bouwen *O* In de brief stond dat de notaris contact met ons zou gaan opnemen voor het laten passeren van de akte. Nog niks gehoord, dus maar zelf eens gebeld:
"Ja we kunnen wel een afspraak plannen, maar dat is dan nog onder voorbehoud"
Dus ik: "Huh :? onder voorbehoud?"
Blijkt dat nog niet alles op orde is om de akte te kunnen laten passeren. Het is gelukkig ook maar een klein detail wat nog niet op orde is: de grond is nog niet in eigendom 8)7 Dus ik denk: zet dan die afspraak maar wat verder naar achteren zodat alles in ieder geval geregeld is voor die tijd. Maar ja dat kan dus ook niet, want wij moeten vóór 1 november tekenen anders moeten we bouwrente betalen.
The soap continues...

Mail van de notaris:
quote:
Geachte heer/mevrouw,

De door mij met u gemaakte afspraak kan helaas geen doorgang vinden. Wel kan er een afspraak gemaakt worden voor het passeren in de week van 9 november 2015. Door u zal geen bouwrente verschuldigd zijn. Ik verzoek u met mij contact op te nemen voor het maken van een nieuwe afspraak.

Met vriendelijke groet,
"Door u zal geen bouwrente verschuldigd zijn" Nee dat had er nog eens bij moeten komen 8)7
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_156963649
Wij hebben gekocht bij Nuva. Doen bij ons mee in het project

Is ook mandemakers trouwens.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156965153
Keuken via de Keukenconcurrent gekocht. Beetje dubbele gevoelens over. De keuken is afgelopen vrijdag afgeleverd en gemonteerd, dat is allemaal prima gegaan. Na de 'ontwerp'-gesprekken kwamen er echter ineens mails binnen waarin kasten waren aangepast door de verkoper "omdat dat makkelijker was, want die zijn kant en klaar te bestellen". Na enkele verhitte telefoongesprekken en mails uiteindelijk allemaal goedgekomen, maar dat het nou echt een prettige ervaring was... Nee.
Bleuh.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:42:25 #273
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156965278
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 10:37 schreef Snoepje5 het volgende:
Wow, nooit geweten dat die mandemakers groep zo groot was.

Wel een offerte laten maken bij brugman op de woonbeurs toevallig, natuurlijk niet getekent.
DMG heeft hier zelfs in Nordhorn een zaak, Marquardt of zoiets.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:50:07 #274
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156965398
Wij hebben gekocht bij Superkeukens.
Levering en installatie moet nog plaats vinden dus ik kan er nog niet zoveel over zeggen :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156966618
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 09:54 schreef P4tje het volgende:
Niet naar een zaak van de Mandemakers groep gaan :') . Misschien kan je daar na een paar goede offertes nog naartoe, maar je krijgt totaal geen reële prijs met de wij bestaan vandaag 3456,35 dagen dus daarom zijn nu alle keukens de helft van de prijs. En al helemaal niets dezelfde dag tekenen.

Ik denk dat je beter zelf wat leuks kan samenstellen, tenzij je echt de perfecte showroom keuken tegenkomt. Een keuken koop je voor een langere tijd, het is zonde als die dan net niet naar je zin is. Als je echt een ander ontwerp wilt dan de standaard keuken is het misschien handig om de aansluitingen vanuit de bouw te laten aanpassen.

Wij zijn zowat bij elke keukenzaak weer van opstelling veranderd :P .

Mandemakers groep:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, dit zijn zo'n beetje alle keukenzaken die wij tot nog toe bekeken hebben _O- maar begrepen: geen mandemakerd keukens :P ik heb in ieder geval op websites al heel wat mooie showroomkeukens gezien, maar we gaan ook wel een afspraak maken bij een fatsoenlijke keukenzaak om te kijken wat mogelijk is voor ons budget ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:53:37 #276
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_156966633
2 November de sleutel. Maar aangezien dat een maandag is hopen we dat het al op vrijdag kan :P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:07:13 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156966907
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
2 November de sleutel. Maar aangezien dat een maandag is hopen we dat het al op vrijdag kan :P
Scheelt een hoop ja. Wij hebben expres de overdrachtsdatum op een vrijdag gezet (en dan 's ochtends zo vroeg mogelijk). In dat weekend kunnen we al een hoop doen :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:13:13 #278
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_156967034
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 14:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Scheelt een hoop ja. Wij hebben expres de overdrachtsdatum op een vrijdag gezet (en dan 's ochtends zo vroeg mogelijk). In dat weekend kunnen we al een hoop doen :)
Ja inprincipe is het huis bij ons helemaal klaar als we binnenkomen maar het scheelt e wereld als we kunnen verhuizen in dat weekend. Aangezien ik van A'dam naar Eindhoven moet is het ook nog wel een ritje :P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_157015384
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 11:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben gekocht bij Nuva. Doen bij ons mee in het project

Is ook mandemakers trouwens.

Wij ook nuva maar wist niet dat het van mandenmakers was. Vriend van nicht werkt er.
pi_157015624
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 13:13 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Wij ook nuva maar wist niet dat het van mandenmakers was. Vriend van nicht werkt er.
Wisten wij van te voren ook niet. Kwam er pas later achter. Vrienden van ons hadden er ook een keuken gekocht wat goed bevallen was zelfde locatie als jullie denk ik.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157016940
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 13:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wisten wij van te voren ook niet. Kwam er pas later achter. Vrienden van ons hadden er ook een keuken gekocht wat goed bevallen was zelfde locatie als jullie denk ik.
De locatie waar wij hem gekocht hebben bestaat niet meer.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 oktober 2015 @ 14:28:23 #282
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_157016965
Iemand nog goede tips en tricks om de boel te laten verhuizen? Ik dub een beetje tussen boedelbak / bus huren. Moet van Amsterdam naar Eindhoven maar zijn er nog andere opties dan de twee bovenstaande. Een verhuis bedrijf hoeft van mij niet
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_157017063
quote:
7s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Iemand nog goede tips en tricks om de boel te laten verhuizen? Ik dub een beetje tussen boedelbak / bus huren. Moet van Amsterdam naar Eindhoven maar zijn er nog andere opties dan de twee bovenstaande. Een verhuis bedrijf hoeft van mij niet
Ik zou zo'n bakwagen huren. En als je echt zware meubels hebt bij voorkeur zo een met zo'n achterklep die als en soort lift kan werken :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157017082
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:27 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

De locatie waar wij hem gekocht hebben bestaat niet meer.
Oh ja ik zie het.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 oktober 2015 @ 14:35:46 #285
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_157017102
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik zou zo'n bakwagen huren. En als je echt zware meubels hebt bij voorkeur zo een met zo'n achterklep die als en soort lift kan werken :)
Naja de banken zijn vooral onhandig groot en dan moet ik sowieso even twee keer gaan rijden. Maar goed dat is wel te overleven lijkt me.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_157017121
quote:
6s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:35 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Naja de banken zijn vooral onhandig groot en dan moet ik sowieso even twee keer gaan rijden. Maar goed dat is wel te overleven lijkt me.
Er kan gelukkig aardig wat in. Maar banken zijn onhandig idd.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 22 oktober 2015 @ 15:55:22 #287
319308 Tink89
To live is to dance
pi_157018645
Banken zijn echt de rotste items om te verhuizen }:|
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_157018671
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:55 schreef Tink89 het volgende:
Banken zijn echt de rotste items om te verhuizen }:|
Ik vind een wasmachine of droger erger. Oh of allemaal schilderijen, vazen en breekbaar spul
pi_157018675
quote:
6s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:35 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Naja de banken zijn vooral onhandig groot en dan moet ik sowieso even twee keer gaan rijden. Maar goed dat is wel te overleven lijkt me.
Beide tegelijk? O-)
pi_157018682
daarom leek me dit een heel goed moment om een nieuwe te kopen. Kunnen ze hem mooi daar naartoe komen brengen :+
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 oktober 2015 @ 15:59:04 #291
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_157018740
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:56 schreef Puala het volgende:

[..]

Beide tegelijk? O-)
Nah, als het kan dan kan het. Wat ik ook kan doen is de auto van ouders met een bak, eigen auto met een bak en dan beide tegelijk gaan rijden dan denk ik dat het meeste wel mee kan. Omslachtig eigenlijk verhuizen :P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 22 oktober 2015 @ 16:00:08 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_157018762
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:56 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik vind een wasmachine of droger erger. Oh of allemaal schilderijen, vazen en breekbaar spul
Mijn wasmachine is lang niet zo zwaar en groot als de bank. Digitale stabilisator, geen betonnen plaat. En vazen heb ik niet. Breekbaar spul zit goed ingepakt.

Wat ook scheelt is dat mijn hoekbank nu op de tweede verdieping staat met twee smalle klotetrappen met een draai. Daar krijg ik de wasmachine makkelijker beneden :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_157018797
quote:
6s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:59 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Nah, als het kan dan kan het. Wat ik ook kan doen is de auto van ouders met een bak, eigen auto met een bak en dan beide tegelijk gaan rijden dan denk ik dat het meeste wel mee kan. Omslachtig eigenlijk verhuizen :P
Als je een aanhanger + bus met klep hebt heb je het beste van beide. Extra ruimte en daarnaast een extra beetje power ivm tillen :)
pi_157018820
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:00 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Mijn wasmachine is lang niet zo zwaar en groot als de bank. Digitale stabilisator, geen betonnen plaat. En vazen heb ik niet. Breekbaar spul zit goed ingepakt.

Wat ook scheelt is dat mijn hoekbank nu op de tweede verdieping staat met twee smalle klotetrappen met een draai. Daar krijg ik de wasmachine makkelijker beneden :D
Mjah ok. Verschil inderdaad. Ik vind ook het water wat die apparaten verliezen ondanks dat je de boel goed leeg laat lopen, slang omhoog plakt enz. Gewoon echt heel irritant altijd.

Maar het is persoonlijk :Y Mijn bank kan uit elkaar. Prima te doen die losse delen :7
  donderdag 22 oktober 2015 @ 16:03:35 #295
319308 Tink89
To live is to dance
pi_157018844
Overigens gaan wij voor de paardentrailer. Da's ideaal verhuizen :D Grote delen gewoon rechtop, alles staat droog, je hebt een klep om alles omhoog te rijden. Heeeerlijk. Moet je natuurlijk wel vrienden met een trailer hebben én een BE-rijbewijs.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_157018967
quote:
7s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Iemand nog goede tips en tricks om de boel te laten verhuizen? Ik dub een beetje tussen boedelbak / bus huren. Moet van Amsterdam naar Eindhoven maar zijn er nog andere opties dan de twee bovenstaande. Een verhuis bedrijf hoeft van mij niet
Wij hebben een bus gehuurd bij Europcar, was goedkoopste optie (45 euro per dag voor een Vito of vergelijkbaar model), zaten bij ons om de hoek, waren geopend op zondag en je kan aangeven dat je bij een andere vestiging wil inleveren :).
pi_157019739
Voordeel van goedkope ikea banken, die kunnen uit elkaar *O*
pi_157041046
quote:
7s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Iemand nog goede tips en tricks om de boel te laten verhuizen? Ik dub een beetje tussen boedelbak / bus huren. Moet van Amsterdam naar Eindhoven maar zijn er nog andere opties dan de twee bovenstaande. Een verhuis bedrijf hoeft van mij niet
Ik zou voor een bus huren gaan. Wij hebben niet duur bij Europcar gehuurd en moesten van Tilburg naar Almere. Naast de bus met nog 3 auto's gereden en niet nog een keer heen en weer hoeven. Daar zit je echt niet op te wachten als je net alles ingeladen, een stuk gereden en weer alles uitgeladen hebt :X
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_157041913
quote:
7s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Iemand nog goede tips en tricks om de boel te laten verhuizen? Ik dub een beetje tussen boedelbak / bus huren. Moet van Amsterdam naar Eindhoven maar zijn er nog andere opties dan de twee bovenstaande. Een verhuis bedrijf hoeft van mij niet
Zo'n dingetje huren ^O^ https://www.borent.nl/aut(...)-s/type/5/details/57
pi_157063121
Hoe gebruikelijk is het om wat van de badkamerprijs af proberen te praten bij een nieuwbouw woning?
We zijn van de week bij de badkamerpartij geweest die gekoppeld is aan het project.
Offerte is binnen en valt toch iets hoger uit dan gehoopt. Is er onderhandelruimte bij dit sport partijen?

Zelfde soort vraag wat betreft de keuken, partij die gekoppeld is aan ons project geeft een prima offerte, helaas leveren ze niet precies wat wij het liefst willen (denk aan keuze in werkblad en kastjes). Stel we kiezen voor deze keuken excl blad, is het een idee om een blad elders aan te kopen en deze te laten plaatsen met de keuken?

En dan ook nog een vraag wat betreft leiding werk, we hebben een 2e offerte opgevraagd bij een andere keukenpartij, deze komt naar verwachting met een hogere prijs, plan is (als de keuze op hen valt) de keuken zelf te plaatsen zodat we al wat uitsparen. Hoe werkt dat met de leiding tekening? Levert de keukenpartij deze of moeten wij dan zelf een tekening maken?

:') ja, onze wensen zijn uiteraard groter dan ons budget 8)7 .
Ik snap dat we dit soort zaken ook kunnen navragen dat gaan we ook doen maar wie weet zit er hier al wat ervaring.

[ Bericht 0% gewijzigd door klaprooss op 24-10-2015 15:55:03 ]
♥ J & S
pi_157064082
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 15:49 schreef klaprooss het volgende:
Hoe gebruikelijk is het om wat van de badkamerprijs af proberen te praten bij een nieuwbouw woning?
We zijn van de week bij de badkamerpartij geweest die gekoppeld is aan het project.
Offerte is binnen en valt toch iets hoger uit dan gehoopt. Is er onderhandelruimte bij dit sport partijen?
Ben ik ook benieuwd naar. :D Ben nu ook met badkamer bezig. Bij keukens wel gedaan uiteraard, maar bij badkamers weet ik ook niet of dit gangbaar is.

quote:
Zelfde soort vraag wat betreft de keuken, partij die gekoppeld is aan ons project geeft een prima offerte, helaas leveren ze niet precies wat wij het liefst willen (denk aan keuze in werkblad en kastjes). Stel we kiezen voor deze keuken excl blad, is het een idee om een blad elders aan te kopen en deze te laten plaatsen met de keuken?
Je kan ook een keuken kopen zonder apparatuur, dus dat moet zonder blad ook kunnen lijkt mij. Ligt er ook aan hoe je het brengt natuurlijk.
quote:
En dan ook nog een vraag wat betreft leiding werk, we hebben een 2e offerte opgevraagd bij een andere keukenpartij, deze komt naar verwachting met een hogere prijs, plan is (als de keuze op hen valt) de keuken zelf te plaatsen zodat we al wat uitsparen. Hoe werkt dat met de leiding tekening? Levert de keukenpartij deze of moeten wij dan zelf een tekening maken?
Leidingschema krijg ik van keukenleverancier. Keukenleverancier doet alles, behalve aanpassen leidingen, die moet je sowieso altijd zelf (laten) doen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')