Hier: http://www.havenwestommen.nl/quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:44 schreef laziness het volgende:
Oeh leuk! Welk project? Er komt een hoop op je af bij nieuwbouw maar het eindresultaat is zo gaaf!
Oeh, dus jullie gaan al hard! Heel fijn om even mee te kunnen kletsen met iemand die het proces al heeft doorlopen. Wij zaten ook al even met de dubbele lasten (hypotheek en huur), maar mijn schoonouders hadden al aangegeven dat ze ons niet in huis wilde hebbenquote:Op zondag 4 oktober 2015 21:08 schreef laziness het volgende:
Ja nu de oplevering nabij komt moet er wel heel veel. Dat valt niet te ontkennen. Ik loop wat over. Maar heb het ook erg druk op mijn werk en woon ter overbrugging bij mijn schoonouders![]()
Wij zaten ook pas bij de notaris toen ze al begonnen waren en alle deadlines waren al verstreken maar alles wat we wilden kon nog steeds dus laat je daar niks wijs maken
De randstad! Nee, zal daar wel flink duurder zijn. Wij werken beide in Zwolle, maar hier kunnen we gewoon veel meer krijgen voor hetzelfde bedrag! En manlief heeft hier zijn roots liggen en ik ben ook al aardig ingeburgerdquote:Op zondag 4 oktober 2015 21:22 schreef laziness het volgende:
Wat een heerlijke prijzen trouwens. Die vindt je in de Randstad nie!
Nja, ik voel dat wij nog wel redelijk in een onderhandelingspositie zitten i.v.m. al starten met bouwen terwijl er nog maar één van de 3 verkocht is. Het gaat hier nog niet als 'zoete broodjes', maar het is ook niet kansloosquote:Op zondag 4 oktober 2015 21:34 schreef laziness het volgende:
Tips, uhm wij waren de laatste dus onderhandelen was geen optie. Take it or leave it. Ze gingen als zoete broodjes.
Verder vonden wij de leveranciers verbonden aan het project nogal duur en beperkt en zijn voor casco gegaan.
Mocht je besluiten er voor te gaan dan moet je er wel bovenop zitten. Vraag tekeningen op van alles en ga er nooit vanuit dat het met 1x aangeven wel goed komt.
Maar verder is het serieus tof om je huis te zien groeien en in te richten
Wij hebben heel veel aan onze fa gehad maar er zijn er hier ook die echt een waardeloze hebben gehad dus vraag in je omgeving alsjeblieft om ervaringen enzoquote:Op zondag 4 oktober 2015 21:59 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Nja, ik voel dat wij nog wel redelijk in een onderhandelingspositie zitten i.v.m. al starten met bouwen terwijl er nog maar één van de 3 verkocht is. Het gaat hier nog niet als 'zoete broodjes', maar het is ook niet kansloos![]()
Ik heb eens even terug gelezen over een FA. Wij zijn starter, nieuwbouw, starterslening enz... Ik heb het gevoel dat ik een beetje verzuip en hierdoor gemakkelijker met open ogen in trucjes trap. Zouden jullie een FA aanraden? Welk voordeel heeft het jullie opgeleverd?
Over hoe op te leveren hebben we ook al even kort besproken samen. We gaan daar nog even mee in overleg met de projectontwikkelaar. We kunnen het casco laten opleveren en alles zelf doen (handige vaders). Maar wij vragen ons af wat het ons uiteindelijk oplevert of juist extra gaat kosten.
Tja, tot zo ver ik weet zijn wij één van de eersten die zo'n stap zetten en een FA overwegen. Ik heb al wel gezien dat je FA's hebt die verschillende hypotheken met elkaar vergelijken en FA's die bij hypotheekverstrekkers werken. Dan kan je de lagere 0.procent wel vergeten lijkt mij?quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij hebben heel veel aan onze fa gehad maar er zijn er hier ook die echt een waardeloze hebben gehad dus vraag in je omgeving alsjeblieft om ervaringen enzo
Ik zou sowieso voor een onafhankelijke gaanquote:Op zondag 4 oktober 2015 22:17 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Tja, tot zo ver ik weet zijn wij één van de eersten die zo'n stap zetten en een FA overwegen. Ik heb al wel gezien dat je FA's hebt die verschillende hypotheken met elkaar vergelijken en FA's die bij hypotheekverstrekkers werken. Dan kan je de lagere 0.procent wel vergeten lijkt mij?
Wij hebben de aanvraag gedaan, paar weken (week of 3-4 geloof ik. Sorry weet die termijn niet precies want was alweer vergeten dat we het aangevraagd hadden 😂) later kregen we een brief en bij die brief gaan ze de maand erop betalen en dat doen ze ergens halverwege de maand.quote:Op maandag 5 oktober 2015 12:41 schreef younesel het volgende:
Jongens, even een vraagje mbt het aanvragen van voorlopige teruggaaf. Hoe lang duurt het voordat de eerste aanvraag is verwerkt tot het moment dat er pegels op de rekening worden gestort?
Dan wordt het eens tijd om een afspraak te maken met de FA. Anders worden de dubbele kosten een beetje te zwaarquote:Op maandag 5 oktober 2015 13:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij hebben de aanvraag gedaan, paar weken (week of 3-4 geloof ik. Sorry weet die termijn niet precies want was alweer vergeten dat we het aangevraagd hadden 😂) later kregen we een brief en bij die brief gaan ze de maand erop betalen en dat doen ze ergens halverwege de maand.
Lekker laag inzetten want terugbetalen is ook niks.quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:19 schreef younesel het volgende:
[..]
Dan wordt het eens tijd om een afspraak te maken met de FA. Anders worden de dubbele kosten een beetje te zwaar
Ja, maar wat vul ik in bij WOZ waarde? Huis is nog niet af.quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Lekker laag inzetten want terugbetalen is ook niks.
Maar het is ook heel makkelijk via de site van de belastingdienst zelf te doen
Gaat per januari van het hele jaar. Op 1 januari 2015 was dat bij ons nog gewoon 0. Bij jou ook of was je toen al aan het betalen?quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:38 schreef younesel het volgende:
[..]
Ja, maar wat vul ik in bij WOZ waarde? Huis is nog niet af.
Toen was ik nog niet aan het betalen. Klinkt logisch, want WOZ wordt alleen maar door de gemeente gebruikt om de hoogte van de belasting te berekenen, niet? Belastingdienst wil eigenlijk alleen maar weten hoeveel rente je hebt betaald en wat je inkomen is.quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Gaat per januari van het hele jaar. Op 1 januari 2015 was dat bij ons nog gewoon 0. Bij jou ook of was je toen al aan het betalen?
http://www.belastingdiens(...)berekenen/woz_waarde
Staat echt heel veel informatie over in die link die ik stuurde. Alle informatie die je nodig hebt is te vinden op de site van de belastingdienst. Handig is om ook even op te zoeken wat je allemaal af mag trekken enzoquote:Op maandag 5 oktober 2015 16:06 schreef younesel het volgende:
[..]
Toen was ik nog niet aan het betalen. Klinkt logisch, want WOZ wordt alleen maar door de gemeente gebruikt om de hoogte van de belasting te berekenen, niet? Belastingdienst wil eigenlijk alleen maar weten hoeveel rente je hebt betaald en wat je inkomen is.
Die pagina (over de WOZ waarde) ken ik. Jij hebt 0 ingevuld, maar opdiezelfde pagina staat het volgende:quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Staat echt heel veel informatie over in die link die ik stuurde. Alle informatie die je nodig hebt is te vinden op de site van de belastingdienst. Handig is om ook even op te zoeken wat je allemaal af mag trekken enzo
En volgens mij wordt de woz dar voornamelijk voor gebruikt bij de gemeente idd![]()
Ja op de pijldatum 1 januari was er nog geen huis en niks gekocht dus bij mij niet van toepassingquote:Op maandag 5 oktober 2015 17:00 schreef younesel het volgende:
[..]
Die pagina (over de WOZ waarde) ken ik. Jij hebt 0 ingevuld, maar opdiezelfde pagina staat het volgende:
Hebt u een nieuwbouwwoning gekocht waarvoor de gemeente nog geen WOZ-beschikking heeft afgegeven? Dan moet u zelf de waarde van de woning (laten) schatten. U moet hierbij uitgaan van de waarde die de woning op 1 januari van het voorgaande jaar zou hebben gehad. Deze waarde kunt u vaststellen door te kijken naar de waarde van soortgelijke woningen.
Dan vul ik ook 0 in want bij mij was dat ook het geval.quote:Op maandag 5 oktober 2015 17:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja op de pijldatum 1 januari was er nog geen huis en niks gekocht dus bij mij niet van toepassing
Mijn vriend heeft toen heel de site van de belastingdienst zitten uitpluizen hoe dat allemaal zat haha. Maar ik weet niet of jouw fa daar extra voor vraagt zo ja is het het misschien waard om daar zelf een avondje voor te gaan zitten.quote:Op maandag 5 oktober 2015 17:05 schreef younesel het volgende:
[..]
Dan vul ik ook 0 in want bij mij was dat ook het geval.Thanks
Daar vraagt hij niets extra voor. Als dat wel zo is dan zijn we klaar met hem. Ik heb nog een review in te vullen op een of andere vergelijkingssite. Dus als hij geld gaat vragen dan is het afgelopen...quote:Op maandag 5 oktober 2015 17:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft toen heel de site van de belastingdienst zitten uitpluizen hoe dat allemaal zat haha. Maar ik weet niet of jouw fa daar extra voor vraagt zo ja is het het misschien waard om daar zelf een avondje voor te gaan zitten.
Als hij dat zo doet kan het geen kwaad even te gaan praten zeker als je het lastig vind om de eindjes aan elkaar te knopen. Want hij weet waarschijnlijk wel wat je net een gerust hard terug kan vragen zonder straks terug te moeten betalen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 17:11 schreef younesel het volgende:
[..]
Daar vraagt hij niets extra voor. Als dat wel zo is dan zijn we klaar met hem. Ik heb nog een review in te vullen op een of andere vergelijkingssite. Dus als hij geld gaat vragen dan is het afgelopen...
Bij ons staat alleen kleur wit bij hahaquote:Op maandag 5 oktober 2015 18:23 schreef Snoepje5 het volgende:
Weet iemand wat voor wandcontactdozen zij/hij krijgt kwa uiterlijk?
Zetten ze tegenwoordig strakke witte contactdozen erop of wordt er nog steeds gebruik gemaakt van ronde / gelige contactdozen?
Ik ga er bij ons in ieder geval wel een paar met USB aansluiting op zetten, zag dit bij een ander project voorbijkomen, lijkt me zeer handig.
[ afbeelding ]
Bij ons dezequote:Op maandag 5 oktober 2015 18:23 schreef Snoepje5 het volgende:
Zetten ze tegenwoordig strakke witte contactdozen erop of wordt er nog steeds gebruik gemaakt van ronde / gelige contactdozen?
Ik ga er bij ons in ieder geval wel een paar met USB aansluiting op zetten, zag dit bij een ander project voorbijkomen, lijkt me zeer handig.
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad niet veel, niet aan gedacht. Misschien toch niet zo handig danquote:Op maandag 5 oktober 2015 18:35 schreef P4tje het volgende:
[..]
Bij ons deze:
[ afbeelding ]
Let wel dat bijna al die USB wcd's maar met max. 700ma kunnen laden. Het laden van een telefoon zal traag gaan en een tablet nog trager.
Mijn God.. De oude stopcontacten in onze jaren 20 woning zijn er nog beter aan toe..quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:35 schreef P4tje het volgende:
[..]
Bij ons deze:
[ afbeelding ]
Let wel dat bijna al die USB wcd's maar met max. 700ma kunnen laden. Het laden van een telefoon zal traag gaan en een tablet nog trager.
Dat zegt nog niets, wit kan ook een RAL 9001/9010 zijn, 'alpine wit' is vaak de echt witte variantquote:Op maandag 5 oktober 2015 18:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Bij ons staat alleen kleur wit bij haha
Staat dat nergens vermeld, welk schakelmateriaal en welke serie ze gebruiken? Want achteraf vervangen kan een dure grap worden, wij moesten dan ook het interne deel vervangen (verschillende merken die niet op elkaar passen, verschillende series van hetzelfde merk die niet op elkaar passen).quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:23 schreef Snoepje5 het volgende:
[ afbeelding ]
Nee daarom zei ik ook van alleen. Want je kan er helemaal niks mee met alleen witquote:Op maandag 5 oktober 2015 19:04 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Dat zegt nog niets, wit kan ook een RAL 9001/9010 zijn, 'alpine wit' is vaak de echt witte variant.
[..]
Staat dat nergens vermeld, welk schakelmateriaal en welke serie ze gebruiken? Want achteraf vervangen kan een dure grap worden, wij moesten dan ook het interne deel vervangen (verschillende merken die niet op elkaar passen, verschillende series van hetzelfde merk die niet op elkaar passen).
In de brochure staat (zie ik zojuist) dat de wandcontactdozen en het schakelmateriaal in de kleur wit worden uitgevoerd. Maar that's it. Wellicht als we straks met de kopersbegeleider in gesprek gaan dat die meer weet te vertellen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:04 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Dat zegt nog niets, wit kan ook een RAL 9001/9010 zijn, 'alpine wit' is vaak de echt witte variant.
[..]
Staat dat nergens vermeld, welk schakelmateriaal en welke serie ze gebruiken? Want achteraf vervangen kan een dure grap worden, wij moesten dan ook het interne deel vervangen (verschillende merken die niet op elkaar passen, verschillende series van hetzelfde merk die niet op elkaar passen).
Mocht t nodig zijn weet ik wel een adresje tegen die tijdquote:Op maandag 5 oktober 2015 18:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijn God.. De oude stopcontacten in onze jaren 20 woning zijn er nog beter aan toe..
Ga voor de zekerheid maar even budget apart zetten voor nieuwe doosjes
De grap is dat er twee wit kleuren zijn binnen het standaard installatiemateriaal; bij Busch en Jaeger bijvoorbeeld hebben ze twee kleuren wit.quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:08 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
In de brochure staat (zie ik zojuist) dat de wandcontactdozen en het schakelmateriaal in de kleur wit worden uitgevoerd. Maar that's it. Wellicht als we straks met de kopersbegeleider in gesprek gaan dat die meer weet te vertellen.
Dat spul gaat meteen vervangen wordenquote:Op maandag 5 oktober 2015 18:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijn God.. De oude stopcontacten in onze jaren 20 woning zijn er nog beter aan toe..
Ga voor de zekerheid maar even budget apart zetten voor nieuwe doosjes
Ik kan via mijn werk bij de Technische Unie bestellen met hun korting. Waar haal jij het vandaan? Vergelijken kan nooit kwaadquote:Op maandag 5 oktober 2015 19:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Mocht t nodig zijn weet ik wel een adresje tegen die tijd
Ah in Eindhoven toevallig?quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:24 schreef P4tje het volgende:
[..]
Dat spul gaat meteen vervangen worden. Ik ga draadloze Z-Wave schakelaars installeren, daar moet ik pulsdrukkers voor plaatsen. Daar gaat meteen schakelmateriaal naar keuze voor komen.
[..]
Ik kan via mijn werk bij de Technische Unie bestellen met hun korting. Waar haal jij het vandaan? Vergelijken kan nooit kwaad.
We zitten te denken aan Gira E2, maar eerst nog eens in het echt bekijken.
[ afbeelding ]
Naja die zit hier ook maar ik bedoelde de anderequote:Op maandag 5 oktober 2015 21:14 schreef P4tje het volgende:
[..]
Hebben we het over dezelfde TU?Ik bedoel de groothandel. https://www.mijntu.nl/
Ook daarquote:Op maandag 5 oktober 2015 20:24 schreef P4tje het volgende:
[..]
Ik kan via mijn werk bij de Technische Unie bestellen met hun korting. Waar haal jij het vandaan? Vergelijken kan nooit kwaad.
Dacht dat alleen bedrijven daar kunnen bestellen. Goed om te wetenquote:Op maandag 5 oktober 2015 21:45 schreef Puala het volgende:
[..]
Ook daar
Berker s1 mat alpine witprachtig strak, mooi. Nooit verwacht dat ik zou kunnen kwijlen van schakelmateriaal, maar deze. Bohhhh hartjes
Ik ben zo iemand die een slechte ervaring had met mijn FAquote:Op zondag 4 oktober 2015 22:17 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Tja, tot zo ver ik weet zijn wij één van de eersten die zo'n stap zetten en een FA overwegen. Ik heb al wel gezien dat je FA's hebt die verschillende hypotheken met elkaar vergelijken en FA's die bij hypotheekverstrekkers werken. Dan kan je de lagere 0.procent wel vergeten lijkt mij?
Ik heb nu zelf gezien hoe fijn een dakraam is dus ik zeg als het ff kan doenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:18 schreef Snoepje5 het volgende:
Wij moeten deze week al aangeven wat we aan ruwbouwopties willen. Denk dat we in ieder geval maar het kleine zolder dakraam laten omzetten naar een groter dakraam (¤800). Dan is de ene kant in ieder geval klaar, hebben we alvast een beetje meer zonlicht boven en kunnen we in de toekomst de andere kant voorzien van een dakkapel als de ruimte als slaapkamer wordt ingericht.
ps: hoe makkelijk is het om achteraf een radiator op je zolder te zetten? Er zit standaard namelijk niets en de andere verdiepingen is vloerverwarming. Als optie kan dit wel, maar die noodzaak zie ik nu nog niet.
Dat is ook ons planquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:18 schreef Snoepje5 het volgende:
Wij moeten deze week al aangeven wat we aan ruwbouwopties willen. Denk dat we in ieder geval maar het kleine zolder dakraam laten omzetten naar een groter dakraam (¤800). Dan is de ene kant in ieder geval klaar, hebben we alvast een beetje meer zonlicht boven en kunnen we in de toekomst de andere kant voorzien van een dakkapel als de ruimte als slaapkamer wordt ingericht.
ps: hoe makkelijk is het om achteraf een radiator op je zolder te zetten? Er zit standaard namelijk niets en de andere verdiepingen is vloerverwarming. Als optie kan dit wel, maar die noodzaak zie ik nu nog niet.
Wel een leiding koof naar zolder? Dan kan je de leidingen misschien daar doorheen halen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:52 schreef Snoepje5 het volgende:
We hebben stadsverwarming. Is het dan ook gemakkelijk om dit te realiseren?
De optie voor radiator kost ongeveer ¤400 dacht ik. Dus kan nooit heel ingewikkeld zijn. Maar ik heb geen behoefte om daar nu ¤400 aan uit te geven als het over 3 jaar ook gemakkelijk kan.
Daar heb ik geen ervaring mee sorryquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:52 schreef Snoepje5 het volgende:
We hebben stadsverwarming. Is het dan ook gemakkelijk om dit te realiseren?
De optie voor radiator kost ongeveer ¤400 dacht ik. Dus kan nooit heel ingewikkeld zijn. Maar ik heb geen behoefte om daar nu ¤400 aan uit te geven als het over 3 jaar ook gemakkelijk kan.
Netjes.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:04 schreef laziness het volgende:
Hier ook geen ervaring er mee want vloerverwarming op zolder.
Morgen voorschouw
Het zit er sowieso standaard in. Ik betaal er geen meerkwerkprijs voor.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:07 schreef Tink89 het volgende:
Gebruik je je zolder dan ook veel? Hier heb ik op het merendeel van de kamers de verwarming nooit aan. Kun je vloerverwarming ook per ruimte aan- of uitzetten?
Maar dan is het in je slaapkamer dus ook zo warm? *ik snap vloerverwarming niet zo goed, geloof ik*quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:51 schreef laziness het volgende:
[..]
Het zit er sowieso standaard in. Ik betaal er geen meerkwerkprijs voor.
Er was de optie om apart op zolder de temperatuur te kunnen regelen maar dat geld wilde ik niet uitgeven.
Ze garanderen namelijk nu sowieso 15graden daar. In de praktijk stijgt warme lucht naar boven en blijkt dat het zo'n 19 graden is op zolder.
Mijn kind zal daar wel gaan spelen dus lijkt me een prima temperatuur.
Ja, maar je zit in principe niet aan de knoppen hè?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:29 schreef Snoepje5 het volgende:
Maar nu heb je dus in de winter altijd de verwarming op zolder aan staan als deze beneden of op je slaapkamers ook aan staat?
Wij kunnen alle vertrekken apart regelen.
Nee want die heeft een eigen temperatuur.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:58 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar dan is het in je slaapkamer dus ook zo warm? *ik snap vloerverwarming niet zo goed, geloof ik*
Ja. Je laat de temperatuur altijd gelijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:07 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben echt een noob, maar je hebt dus wel voor elke ruimte een aparte temperatuur, maar die is dan wel dag en nacht hetzelfde?
En nu bericht dat ze met die ander verder gaan. Die zal hoger geboden hebben en had minder ontbindende voorwaarden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:36 schreef DrMarten het volgende:
Hier ook maar weer eens posten. Vrijdag bod gedaan op een huis. Verkoper heeft, logisch, de openhuizendag afgewacht. Daar is nog een bod uit voortgekomen. Verkoper wilde een definitoef bod waarna gekeken met wie ze verder in zee willen. Dus nu definitief bod gedaan en maar weer verder afwachten.
Ik hou niet van wachten
Balen zeg maar echt er komt weer wat leukers voorbijquote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:34 schreef DrMarten het volgende:
[..]
En nu bericht dat ze met die ander verder gaan. Die zal hoger geboden hebben en had minder ontbindende voorwaarden.
Oftewel, funda verder afstruinen.
ik kijk gewoon rustig verder. Wel jammer, maar er komt wel meer leuks voorbij. heb een paar potentiele op het oog, dus maar weer afspraken maken voor bezichtigingenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Balen zeg maar echt er komt weer wat leukers voorbij
Bedankt voor je reactie Thrilled! Fijn dat jullie een akkoord hebben bereikt!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:07 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik ben zo iemand die een slechte ervaring had met mijn FAIk ben zelf erg perfectionistisch en zoek alles tot in de puntjes uit, je kan dus ook zeggen dat hij gewoon een slechte klant had.. Ben zelf echter van mening dat hij (lees: zijn bedrijf/personeel) de boel gewoon heeft laten versloffen.. Is érg rommelig en onprofessioneel verlopen..
Zeker omdat ik zelf al veel wist heb ik achteraf enorme spijt dat we niet alsnog voor een execution only hypotheek hebben gekozen (waarbij je dus alles zelf regelt). Ik ben voor een FA gegaan omdat ik geen zorgen en stress wilde hebben, maar die heb ik juist volop gehad. Voor mij dus absoluut geen positieve ervaring, maar ik lees hier ook genoeg verhalen waarbij het vlekkeloos is verlopen!
Mijn advies; als je je erin wilt verdiepen is het makkelijk zelf te doen, zeker een eerste hypotheek (vrij standaard hypotheek, annuitair, standaard overlijdensrisico verzekering, laagste rente vergelijken, rentevasteperiode kiezen en je gooit hier al je vragen neer en je bent er zo doorheen). Zodra je oude sores hebt (schulden, vorige woning, hypotheek oversluiten, BKR, etc) dan wordt het allemaal een stuk ingewikkelder en is een FA een goeie toevoeging
Wij hebben overigens gisteren akkoord bereikt over de factuur, terwijl we 3 september ons bezwaar hadden ingediend.. weer een hoofdstuk afgesloten.
Jammer DrMartenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:34 schreef DrMarten het volgende:
[..]
En nu bericht dat ze met die ander verder gaan. Die zal hoger geboden hebben en had minder ontbindende voorwaarden.
Oftewel, funda verder afstruinen.
We zitten nu nog een paar weken in een nieuwbouw huurwoning, zonder radiatoren aan zakt de temperatuur binnen amper. Als het vriest maar een paar graden per dag en zo weer op temperatuur. Alleen de vloer blijft koud en die warmt niet op door de radiatoren, daardoor is het voor je gevoel al snel koud. Nu een eigen nieuwbouw woning met vloerverwarmingquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:49 schreef Peacefulll het volgende:
Wij hebben gisteren een telefonische afspraak gehad met de makelaar/aannemer/verkoopster (hoe je het ook wilt noemen). Naar aanleiding van de optie op het nieuwbouwhuis hebben we verder gekeken wat eventuele extra's allemaal gaat kosten en wat er nog mogelijk is. Wij willen graag een uitbouw van 2,40m en eventueel een extra raam in de zijgevel.
Vloerverwarming zitten wij ook aan te denken. Mijn schoonouders hebben het en hebben altijd een prima temperatuur binnen. Alleen een nadeel vind ik dat, als je het koud hebt, het een dag duurt voordat je het een graad warmer hebt. Boven komen wel gewoon radiatoren.
Snoepje: mijn schoonvader wees ons erop dat er op zolder maar aan 1 kant aansluitingen voor stopcontacten zouden komen te zitten. Als wij dan een extra kamer zouden willen bouwen, dan heeft de kamer geen mogelijkheid tot stopcontacten. Dus wij laten extra loze leidingen trekken in de andere wand van de zolder. Hadden jullie daar al aan gedacht?
Ja, het gaat echt heel snel allemaal. We hebben de maandlasten tijdens de bouw niet meegefinancierd. We hebben bij oplevering (week 45) maar 3,5 maand dubbele lasten gehad en we pakken ongeveer een maand om te verhuizen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:13 schreef laziness het volgende:
Ik heb nog nooit zo snel een huis gebouwd zien worden P4tje, echt bizar
Dat hebben wij ook gedaan, loze leidingen naar de meterkast plaats niet zomaar bij. Een wcd mag je op dezelfde muur doorlussen naar een nieuwe wcd. Op zolder kan ik makkelijk bij de centraaldoos, daar haal ik de aansluiting voor de wcd loze muur vandaanquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben op zolder ook wat loze leidingen laten plaatsen voor straks een droger enzo. Die groep extra laten we dan plaatsen door een vriend van ons. Zag het niet zo zitten om zelf nog te gaan frezen enzo.
Op het totaalplaatje maken die paar loze leidingen extra ook niet meer uit
Bedankt voor je reactie. Mooi om te horenquote:Op zondag 4 oktober 2015 19:06 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Wij hebben alle apparatuur bij keukenloods vandaan. Ging in principe perfect, ware het niet dat onze kookplaat niet leverbaar was en dat ze even vergeten te melden waren dat de hele levering 6 dagen voor de levering van m'n keuken niet doorging. Na flink boos worden kon het allemaal uiteindelijk nog geregeld worden. Apparatuur zelf is netjes bezorgd en bij montage kwam de keukenman ook niks geks tegen.
Dat is al een goed tekenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:28 schreef Yankee het volgende:
Als het goed is komende week duidelijkheid over de hypotheek. Onze hypotheekadviseur heeft er vertrouwen in, dus wij ook
Zekerquote:
Krijg je klik plinten of doen ze het met spijkers?quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:22 schreef laziness het volgende:
Aangezien hier meer mensen met een nieuwbouwhuis zitten...
Wat is nou het handigste moment om plinten te plaatsen?
Ik kan het door de vloerenzaak laten doen direct (voordat ik er woon). Niet goedkoop trouwens![]()
Of zelf doen en eventueel wat draden er achter weg werken maar die draden weet ik pas als ik er woon en al mijn spullen heb neergezet en dan is kasten e.d. weer verplaatsen een snert klus.
Wat zijn jullie van plan?
Ik heb geen idee. Zal ik eens navragen bij ze.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Krijg je klik plinten of doen ze het met spijkers?
Ja als ze gaan spijkeren zou ik het later doen denk ik.quote:Op zondag 11 oktober 2015 12:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Zal ik eens navragen bij ze.
Wij hebben het direct door de vloerenzaak laten doen. Zowel plak als mdf plinten. Heel mooi resultaat en als ik het zelf moest doen lag het er waarschijnlijk over tien jaar nog nietquote:Op zondag 11 oktober 2015 11:22 schreef laziness het volgende:
Aangezien hier meer mensen met een nieuwbouwhuis zitten...
Wat is nou het handigste moment om plinten te plaatsen?
Ik kan het door de vloerenzaak laten doen direct (voordat ik er woon). Niet goedkoop trouwens![]()
Of zelf doen en eventueel wat draden er achter weg werken maar die draden weet ik pas als ik er woon en al mijn spullen heb neergezet en dan is kasten e.d. weer verplaatsen een snert klus.
Wat zijn jullie van plan?
Maar je kan toch niet voor iets tekenen wat zelfs nog niet van dat bedrijf is... Of begrijp ik het nou verkeerdquote:Op maandag 12 oktober 2015 11:59 schreef Rockfire het volgende:
Pff, wat een raar verhaal allemaal bij ons.
We hebben op 2 oktober de hoera-brief ontvangen, dat ze kunnen gaan bouwenIn de brief stond dat de notaris contact met ons zou gaan opnemen voor het laten passeren van de akte. Nog niks gehoord, dus maar zelf eens gebeld:
"Ja we kunnen wel een afspraak plannen, maar dat is dan nog onder voorbehoud"
Dus ik: "Huhonder voorbehoud?"
Blijkt dat nog niet alles op orde is om de akte te kunnen laten passeren. Het is gelukkig ook maar een klein detail wat nog niet op orde is: de grond is nog niet in eigendomDus ik denk: zet dan die afspraak maar wat verder naar achteren zodat alles in ieder geval geregeld is voor die tijd. Maar ja dat kan dus ook niet, want wij moeten vóór 1 november tekenen anders moeten we bouwrente betalen.
lekker verhaal. Zolang de grond nog niet van de bouwer is, kunnen ze ook geen bouwrente vragen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:59 schreef Rockfire het volgende:
Pff, wat een raar verhaal allemaal bij ons.
We hebben op 2 oktober de hoera-brief ontvangen, dat ze kunnen gaan bouwenIn de brief stond dat de notaris contact met ons zou gaan opnemen voor het laten passeren van de akte. Nog niks gehoord, dus maar zelf eens gebeld:
"Ja we kunnen wel een afspraak plannen, maar dat is dan nog onder voorbehoud"
Dus ik: "Huhonder voorbehoud?"
Blijkt dat nog niet alles op orde is om de akte te kunnen laten passeren. Het is gelukkig ook maar een klein detail wat nog niet op orde is: de grond is nog niet in eigendomDus ik denk: zet dan die afspraak maar wat verder naar achteren zodat alles in ieder geval geregeld is voor die tijd. Maar ja dat kan dus ook niet, want wij moeten vóór 1 november tekenen anders moeten we bouwrente betalen.
Nee dat klopt, vandaar dat de afspraak onder voorbehoud is. Maar als het ze op het laatste moment wel lukt om alles rond te krijgen dan willen ze de kopers dus wel binden aan de datum 1 november. Dan krijgt de makelaar het dus drukquote:Op maandag 12 oktober 2015 12:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Maar je kan toch niet voor iets tekenen wat zelfs nog niet van dat bedrijf is... Of begrijp ik het nou verkeerd
Nee als de grond nog niet van hun is op 1 november kan dat inderdaad niet (dan teken ik ook nog niet), maar ze maken het nu wel ons probleem dat het waarschijnlijk op het laatste moment allemaal rond komt.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:33 schreef Janar het volgende:
[..]
lekker verhaal. Zolang de grond nog niet van de bouwer is, kunnen ze ook geen bouwrente vragen.
Ik zou wel een alvast een afspraak inplannen op 30 oktober, eventueel. Dan kan het niet verkeerd gaan mochten ze toch op het laatste moment de grond weten te bemachtigen.
Wen er alvast maar aan want tegen dit soort dingen zul je "Helaas" waarschijnlijk nog wel meer aanlopen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:45 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Nee dat klopt, vandaar dat de afspraak onder voorbehoud is. Maar als het ze op het laatste moment wel lukt om alles rond te krijgen dan willen ze de kopers dus wel binden aan de datum 1 november. Dan krijgt de makelaar het dus druk
[..]
Nee als de grond nog niet van hun is op 1 november kan dat inderdaad niet (dan teken ik ook nog niet), maar ze maken het nu wel ons probleem dat het waarschijnlijk op het laatste moment allemaal rond komt.
Ik heb nu een afspraak staan op het allerlaatste moment die mogelijk was en voor ons ook haalbaar. Helaas kunnen we niet zomaar elke dag op elk tijdstip, iets met een baas die ook nog verwacht dat je gewoon komt werken
Wij hebben al dat gedoe met bouwrente laten schrappen uit het contract. Als zij de boel niet op orde is, draaien zij op voor de kosten. Ik zou daar nog wel achteraan gaan en weigeren bouwrente te betalen en dit in het contract te laten vastleggen. Wij hebben nu bijv staan dat wij zorgen dat voor eind december de financiering rond hebben en de eerste fases hebben betaald. Zonder rente! Ookal zijn ze al begonnen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:45 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Nee dat klopt, vandaar dat de afspraak onder voorbehoud is. Maar als het ze op het laatste moment wel lukt om alles rond te krijgen dan willen ze de kopers dus wel binden aan de datum 1 november. Dan krijgt de makelaar het dus druk
[..]
Nee als de grond nog niet van hun is op 1 november kan dat inderdaad niet (dan teken ik ook nog niet), maar ze maken het nu wel ons probleem dat het waarschijnlijk op het laatste moment allemaal rond komt.
Ik heb nu een afspraak staan op het allerlaatste moment die mogelijk was en voor ons ook haalbaar. Helaas kunnen we niet zomaar elke dag op elk tijdstip, iets met een baas die ook nog verwacht dat je gewoon komt werken
Wat laziness zegt:quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:16 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Wij hebben al dat gedoe met bouwrente laten schrappen uit het contract. Als zij de boel niet op orde is, draaien zij op voor de kosten. Ik zou daar nog wel achteraan gaan en weigeren bouwrente te betalen en dit in het contract te laten vastleggen. Wij hebben nu bijv staan dat wij zorgen dat voor eind december de financiering rond hebben en de eerste fases hebben betaald. Zonder rente! Ookal zijn ze al begonnen.
Anders wilden wij gewoon niet tekenen
Ons project is zo populair dat je moet worden ingeloot. En ben je het niet eens met de voorwaarden? Prima, voor jou 100 (letterlijk!) anderen...quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:28 schreef laziness het volgende:
Dat is denk ik wel omdat het nog niet allemaal verkocht is peacefull.
Meestal valt aan nieuwbouw vrij weinig te onderhandelen. Zeker als het zeer gewild is en de volgende al klaar staat om je plekje in te nemen.
Dit hadden wij idd ook. Dus nooit geen bouw rente hoeven te betalen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:44 schreef Janar het volgende:
Bij ons hebben we na aanvang 2 weken de tijd om bij de notaris te ondertekenen. Daarna begint de bouwrente te tellen
Boven hebben we radiatorsquote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:18 schreef laziness het volgende:
Let je op dat het geschikt is voor vloerverwarming? Hoe lager de RC waarde hoe beter je verwarming zal werken door de vloer heeen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |