" Westerse beschaving " , dames en heren.quote:
Jonge moeders organiseerden in Antwerpen Centraal een borstvoedingsflashmob.
Met een flashmob in Antwerpen Centraal klaagt een groep jonge moeders aan dat ze niet overal borstvoeding mogen geven. "Borstvoeden in het openbaar is een recht. Mensen moeten dat accepteren", klinkt het in een minidocu van Poolhert Productions.
Je staat in de Hunkemöller om voedingsbh's te kopen en plots krijgt je zoontje honger. Omdat er bijna niemand in de winkel is, vraag je of je in een van de paskamers - waarvan er geen enkele bezet is - borstvoeding mag geven, maar het mag niet. Dat overkwam Hanne.
Hanne is lang niet de enige vrouw die tegenwind ervaart wanneer ze in het openbaar borstvoeding wil geven. Daarom organiseerde een groep moeders een borstvoedingsflashmob in Antwerpen Centraal. Ellen Pollard en Marie De Hert van Poolhert Productions trokken ernaartoe en maakten onderstaande minidocumentaire.
Daarin getuigen jonge moeders, die niet begrijpen dat ze anno 2015 nog scheef bekeken worden als ze borstvoeding geven in het openbaar. "En dat terwijl het niets meer is dan gewoon je kind voeden", getuigt een vrouw. "Wij willen ook onderdeel uitmaken van de maatschappij. We willen ons niet steeds verstoppen."
Puur natuur
De reizigers die het tafereel aanschouwden, hadden er alvast geen bezwaar tegen. "Ik vind wel dat dat moet kunnen", meent een jongeman. "Het is puur natuur, dus dat moet ook in het openbaar kunnen."
Meer nog: "Ik vind het belachelijk dat er zo'n actie moet zijn om dit te sensibiliseren", vertelt een andere reiziger. "Ik heb er geen enkel probleem mee."
"Borstvoeden in het openbaar is een recht", besluit een jonge moeder.
http://www.demorgen.be/bi(...)-een-recht-a2455109/
Mensen moeten helemaal niksquote:Mensen moeten dat accepteren
Wat mij betreft niets.quote:Op maandag 14 september 2015 14:25 schreef xpompompomx het volgende:
Wat is er eigenlijk zo erg aan het moeten zien van iemand die een baby borstvoeding geeft?
Ik denk dat je dit eerder moet zien als een ludieke actie. Waarschijnlijk heeft het meer te maken met hert feit dat er op reli basis rekening met5 je gehouden wordt maar niet als je die religie niet aanhangt.quote:Op maandag 14 september 2015 14:18 schreef berko13 het volgende:
" Westerse beschaving " , dames en heren.![]()
In de prehistorie deden ze dit soort dingen ook. En ik dacht dat Antwerpen in een ontwikkelingsland lag? Wij gaan echt terug naar af.
Beetje zoals het hele homoacceptatie gebeuren als je zegt dat je daar geen zin in hebt.quote:Op maandag 14 september 2015 14:23 schreef bamibij het volgende:
''Mensen moeten dat maar accepteren''
Typisch weer een vrouwenopmerking.quote:Op maandag 14 september 2015 14:26 schreef bamibij het volgende:
[..]
Wat mij betreft niets.
krijg alleen kriebels van dat ''ik doe dit en iedereen moet het accepteren''
Vind jij zoiets passen binnen de ethische regels in een ontwikkelde samenleving? Doet mij meer denken aan de prehistorie of jungle gedrag ...quote:Op maandag 14 september 2015 14:25 schreef xpompompomx het volgende:
Wat is er eigenlijk zo erg aan het moeten zien van iemand die een baby borstvoeding geeft?
Volgens mij denk jij bij alles aan religie en de discriminatie van de ongelovige blanke man.quote:Op maandag 14 september 2015 14:28 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit eerder moet zien als een ludieke actie. Waarschijnlijk heeft het meer te maken met hert feit dat er op reli basis rekening met5 je gehouden wordt maar niet als je die religie niet aanhangt.
Ik moest direct daaraan denken naar aanleiding van een andere discussie.
Ik denk dat het daar meer mee te maken heeft, ben wel benieuwd hoe dit afloopt.
Ach kom op zeg, prehistorisch gedrag? Overdrijven is ook een vak. Tegenwoordig zie je al die jonge meiden met uitpuilende tieten maar borstvoeding geven in het openbaar kan dan weer niet?quote:Op maandag 14 september 2015 14:31 schreef berko13 het volgende:
[..]
Vind jij zoiets passen binnen de ethische regels in een ontwikkelde samenleving? Doet mij meer denken aan de prehistorie of jungle gedrag ...
Dat heet dus tolerantie. Iets wat lang geleden nog iets betekende hier.quote:Op maandag 14 september 2015 14:21 schreef Richestorags het volgende:
Dus omdat jij je jonge kind overal mee naartoe sleurt moeten wij daarmee geconfronteerd worden? Opflikkeren.
Ga je mij nu discrimineren om dat ik niet gelovig ben?quote:Op maandag 14 september 2015 14:34 schreef Ludachrist het volgende:
Volgens mij denk jij bij alles aan religie en de discriminatie van de ongelovige blanke man.
Uitpuilende tieten horen ook niet hoor wat mij betreft. We leven in Nederland, niet in de jungle.quote:Op maandag 14 september 2015 14:35 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ach kom op zeg, prehistorisch gedrag? Overdrijven is ook een vak. Tegenwoordig zie je al die jonge meiden met uitpuilende tieten maar borstvoeding geven in het openbaar kan dan weer niet?
Ja. Waarom moeilijk doen over iets wat volkomen natuurlijk is en waar je geen rotzooi aan overhoud, zoals je dat bijvoorbeeld bij wildplassen/-schijten wel hebt.quote:Op maandag 14 september 2015 14:31 schreef berko13 het volgende:
[..]
Vind jij zoiets passen binnen de ethische regels in een ontwikkelde samenleving? Doet mij meer denken aan de prehistorie of jungle gedrag ...
Jij hebt vast ook geen borstvoeding gehadquote:Op maandag 14 september 2015 14:36 schreef berko13 het volgende:
[..]
Uitpuilende tieten horen ook niet hoor wat mij betreft. We leven in Nederland, niet in de jungle.
Seks is ook natuurlijk. Moeten we dat ook toelaten in het openbaar?quote:Op maandag 14 september 2015 14:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja. Waarom moeilijk doen over iets wat volkomen natuurlijk is en waar je geen rotzooi aan overhoud, zoals je dat bijvoorbeeld bij wildplassen/-schijten wel hebt.
Jawel, maar niet in het openbaar. Zoals het hoort.quote:Op maandag 14 september 2015 14:37 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Jij hebt vast ook geen borstvoeding gehad
Ze kunnen ook tolerant zijn richting andere mensen. Waarom moet je met je baby een kledingwinkel in en kan je verwachten dat zij willen dat je daar borstvoeding geeft. Dan moeten we ook tolerant zijn naar koppeltjes die ff willen neuken in een leeg pashokje?quote:Op maandag 14 september 2015 14:35 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat heet dus tolerantie. Iets wat lang geleden nog iets betekende hier.
Voor zover dat al niet gebeurd natuurlijk. Wel eens een volle kroeg om half 4 's nachts van binnen gezien bijvoorbeeld?quote:Op maandag 14 september 2015 14:37 schreef berko13 het volgende:
[..]
Seks is ook natuurlijk. Moeten we dat ook toelaten in het openbaar?
" Westerse beschaving " , dames en heren.quote:Op maandag 14 september 2015 14:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Voor zover dat al niet gebeurd natuurlijk. Wel eens een volle kroeg om half 4 's nachts van binnen gezien bijvoorbeeld?
Nee. Tolerant is dat je iets toelaat wat je eigenlijk niet fijn vindt. En dat is helemaal niet zo erg.quote:Op maandag 14 september 2015 14:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze kunnen ook tolerant zijn richting andere mensen. Waarom moet je met je baby een kledingwinkel in en kan je verwachten dat zij willen dat je daar borstvoeding geeft. Dan moeten we ook tolerant zijn naar koppeltjes die ff willen neuken in een leeg pashokje?
Inderdaad, het gaat om de extremen.quote:Op maandag 14 september 2015 14:42 schreef Kings het volgende:
Waarom zou je vragen of je mag borstvoeden in een pashokje? Dat doe je toch gewoon?
Ik geef ook borstvoeding in het openbaar, maar zorg er wel voor dat ik ergens achteraf zit en ik een sjaal ervoor hang.
Kan m'n kind rustig drinken zonder afgeleid te worden en breng ik omstanders niet in verlegenheid (de soort die nog zenuwachtig wordt van een borst).
Moet ik dat echt uitleggen of weet je het antwoord zelf al?quote:
Mooi facebookargumentenplaatje is dit, snel delen met iedereen.quote:
Nee ik weet het antwoord niet, leg eens uitquote:Op maandag 14 september 2015 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Moet ik dat echt uitleggen of weet je het antwoord zelf al?
moet allemaal kunnen johquote:
quote:Op maandag 14 september 2015 14:56 schreef ootjekatootje het volgende:
... de rechter heeft ws niet eens door dat er een kind van een ander aan hangt..
Het een is sexy, het ander totaal niet. Het een is op de omgeving gericht, het ander negeert die juist.quote:Op maandag 14 september 2015 14:56 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Nee ik weet het antwoord niet, leg eens uit
Juist daarom is het ook zo gek om moeilijk te doen over borstvoeding.quote:Op maandag 14 september 2015 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het een is sexy, het ander totaal niet. Het een is op de omgeving gericht, het ander negeert die juist.
Ik ben overigens niet per se tegen borstvoeding in het openbaar, maar het idee dat als je eenmaal een kind hebt uitgepoept je je niks meer hoeft aan te trekken van je omgeving, wellevendheid, huisregels en etiquette omdat je volledig in beslag bent genomen door je blerende luiervuller deel ik niet. De moeder in kwestie ervaart het hebben van een baby ongetwijfeld als heel bijzonder, maar de geboortestatistieken wijzen uit dat het dat feitelijk niet is.
Dit gaat over borstvoeding iets wat eigenlijk heel normaal is maar mensen zien het niet als normaal. En wie zegt dat een borstvoedende moeder geen rekening houd met anderen?quote:Op maandag 14 september 2015 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het een is sexy, het ander totaal niet. Het een is op de omgeving gericht, het ander negeert die juist.
Ik ben overigens niet per se tegen borstvoeding in het openbaar, maar het idee dat als je eenmaal een kind hebt uitgepoept je je niks meer hoeft aan te trekken van je omgeving, wellevendheid, huisregels en etiquette omdat je volledig in beslag bent genomen door je blerende luiervuller deel ik niet. De moeder in kwestie ervaart het hebben van een baby ongetwijfeld als heel bijzonder, maar de geboortestatistieken wijzen uit dat het dat feitelijk niet is.
De vrouw als seksobject is wel okay en mag zo de straat op, de vrouw als moeder en voedster hoort zich thuis te verstoppen.quote:Op maandag 14 september 2015 14:56 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Nee ik weet het antwoord niet, leg eens uit
Is dat dan niet eerder een argument om 'de vrouw als halfnaakt seksobject' uit het openbaar te weren? Als ik mijn piemel half uit mijn broek hang heb ik toch echt een probleem.quote:Op maandag 14 september 2015 15:15 schreef moussie het volgende:
[..]
De vrouw als seksobject is wel okay en mag zo de straat op, de vrouw als moeder en voedster hoort zich thuis te verstoppen.
Jup. En waarschijnlijk mag je die pashokjes ook niet gebruiken om te lunchen, of te knikkeren, of om in alle rust een boek te lezen.quote:Op maandag 14 september 2015 15:16 schreef deedeetee het volgende:
Als ik het goed begrepen heb gaat het hier trouwens niet om een verbod op borst voeden in het openbaar alleen om een winkel die geen oneigenlijk gebruik van een pashokje wilde toestaan.
Want donkere vrouwen krijgen nooit licht getinte kinderen, net zoals blanke vrouwen nooit donker getinte kinderen krijgen?quote:Op maandag 14 september 2015 14:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
moet allemaal kunnen joh![]()
Bij het onderste foto zie ik twee vrouwen die met hele andere dingen bezig zijn dan met voeden, de rechter heeft ws niet eens door dat er een kind van een ander aan hangt..
psiesquote:Op maandag 14 september 2015 15:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Jup. En waarschijnlijk mag je die pashokjes ook niet gebruiken om te lunchen, of te knikkeren, of om in alle rust een boek te lezen.
Kortom, gezeik om niets.
Maar dat hebben we maar te accepteren.quote:Op maandag 14 september 2015 15:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Is dat dan niet eerder een argument om 'de vrouw als halfnaakt seksobject' uit het openbaar te weren? Als ik mijn piemel half uit mijn broek hang heb ik toch echt een probleem.
Poepen is ook heel normaal en natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat je daarvoor geen geschikte plek hoeft te zoeken. Dat wil niet zeggen dat het nergens in het openbaar zou kunnen, maar evenmin dat moeders overal welkom is om dat kind te laten bleren, de luier te verschonen of borstvoeding te geven.quote:Op maandag 14 september 2015 15:13 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Dit gaat over borstvoeding iets wat eigenlijk heel normaal is maar mensen zien het niet als normaal. En wie zegt dat een borstvoedende moeder geen rekening houd met anderen?
Klopt helemaal meid! Als iemand in het openbaar zou rondlopen als dat mens in het bovenste plaatje zou niemand er wat van zeggen!quote:
Nee, het is eerder een argument om het hypocriete gedrag rondom de vrouwelijk borst eindelijk eens nuchter te beschouwen .. zo'n tiet is naast seksueel/erogeen ook een 'uier' voor de baby en daarom niet te vergelijken met je piemel.quote:Op maandag 14 september 2015 15:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Is dat dan niet eerder een argument om 'de vrouw als halfnaakt seksobject' uit het openbaar te weren? Als ik mijn piemel half uit mijn broek hang heb ik toch echt een probleem.
Het probleem lijkt me dan ook eerder dat het de blote tiet deseksualiseert.quote:Op maandag 14 september 2015 15:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, het is eerder een argument om het hypocriete gedrag rondom de vrouwelijk borst eindelijk eens nuchter te beschouwen .. zo'n tiet is naast seksueel/erogeen ook een 'uier' voor de baby en daarom niet te vergelijken met je piemel.
Ik gebruik mijn piemel ook voor niet-seksuele dingen. Soms zelfs als handdoek-haakje.quote:Op maandag 14 september 2015 15:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, het is eerder een argument om het hypocriete gedrag rondom de vrouwelijk borst eindelijk eens nuchter te beschouwen .. zo'n tiet is naast seksueel/erogeen ook een 'uier' voor de baby en daarom niet te vergelijken met je piemel.
Dat is dan een mannenprobleem, zit tussen jullie oren .. idioot dat de vrouw en haar baby hun gedrag zouden moeten aanpassen omdat jullie mannen er niet mee om kunnen gaan. In principe komt het op hetzelfde neer als de vrouw die van top tot teen bedekt moet zijn omdat de mannen helemaal gek worden als ze een onbedekte enkel te zien krijgen.quote:Op maandag 14 september 2015 15:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem lijkt me dan ook eerder dat het de blote tiet deseksualiseert.
Ik zie vaker vrouwen klagen over dit soort dingen dan mannen dus je statement komt nogal eenzijdig over.quote:Op maandag 14 september 2015 15:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is dan een mannenprobleem, zit tussen jullie oren .. idioot dat de vrouw en haar baby hun gedrag zouden moeten aanpassen omdat jullie mannen er niet mee om kunnen gaan. In principe komt het op hetzelfde neer als de vrouw die van top tot teen bedekt moet zijn omdat de mannen helemaal gek worden als ze een onbedekte enkel te zien krijgen.
Ach hou toch op.quote:Op maandag 14 september 2015 15:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is dan een mannenprobleem, zit tussen jullie oren .. idioot dat de vrouw en haar baby hun gedrag zouden moeten aanpassen omdat jullie mannen er niet mee om kunnen gaan. In principe komt het op hetzelfde neer als de vrouw die van top tot teen bedekt moet zijn omdat de mannen helemaal gek worden als ze een onbedekte enkel te zien krijgen.
Dat-moet-toch-kunne-ritis door de bocht. Een beetje rekening houden met je omgeving... dat is zo 2000.quote:Op maandag 14 september 2015 15:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ach hou toch op.
Het gaat om die provocerende types, kijk mij nou eens met die tiet...
Eerst rustig het kind laten boeren en het vervolgens netjes terugleggen in de kinderwagen om vervolgens pas de boel binnenboord te hijssen. Het liefst met publiek zoals in een vol restaurant.
Of schoonzussen die tijdens een kerstdiner aan tafel gaat zitten voeden...
juist.quote:Op maandag 14 september 2015 15:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat-moet-toch-kunne-ritis door de bocht. Een beetje rekening houden met je omgeving... dat is zo 2000.
Dit past er ook wel bij.
Begrijp me goed, je moet vooral doen wat je niet laten kunt, maar daar begrip voor vragen is ook weer zoiets.
Geen probleem met begrip vragen. Begrip eisen daarintegen.quote:Op maandag 14 september 2015 15:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat-moet-toch-kunne-ritis door de bocht. Een beetje rekening houden met je omgeving... dat is zo 2000.
Dit past er ook wel bij.
Begrijp me goed, je moet vooral doen wat je niet laten kunt, maar daar begrip voor vragen is ook weer zoiets.
teringjantjequote:Op maandag 14 september 2015 15:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit past er ook wel bij.
Net zoals het op hetzelfde neerkomt als dat mannen niet in het openbaar hun piemel tevoorschijn halen. Er zijn nou eenmaal maatschappelijke conventies over wat je wel en niet in het openbaar laat zien, en wanneer en hoe. Dat worden meestal de zeden genoemd, die verschillen per samenleving maar geen enkele samenleving kan zonder. Op het strand je billen laten zien middels een veterbikini kan prima, je broek naar beneden trekken en je billen laten zien aan andere weggebruikers kan dan weer niet. Seksualiteit is daar ook vaak een factor in, en lang niet altijd de belemmerende.quote:Op maandag 14 september 2015 15:40 schreef moussie het volgende:
[..]
We leven allemaal in dezelfde maatschappij, dus het is een probleem van iedereen. Het feit dat vrouwen meer kinderen doden dan mannen is ook geen ''vrouwenprobleem''.quote:
quote:Op maandag 14 september 2015 16:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Krijg ik dan ook het recht om in het openbaar te masturberen? Dat is ook puur natuur.
''Ik ben het zat om mij te moeten verstoppen''.
Knap in elkaar geknutseld!quote:
Borstvoeding vergelijken met jezelf rukkenquote:Op maandag 14 september 2015 16:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Krijg ik dan ook het recht om in het openbaar te masturberen? Dat is ook puur natuur.
''Ik ben het zat om mij te moeten verstoppen''.
ja wat vrouwen geven echt niet borstenvoeding omdat dat kind dat per se moetquote:Op maandag 14 september 2015 16:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Borstvoeding vergelijken met jezelf rukken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hey... een beetje begrip. Soms moet ik mijn vriendin voeden.quote:Op maandag 14 september 2015 16:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Borstvoeding vergelijken met jezelf rukken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt te Afrikaans dat dat zou mogen.quote:Op maandag 14 september 2015 15:34 schreef wuuht het volgende:
Echt te Amerikaans dat dat niet zou mogen.
Dat zijn dan vaak de vrouwen die oh zo bang zijn dat hun man naar een andere vrouw kijkt ..quote:Op maandag 14 september 2015 15:48 schreef SpecialK het volgende:
Ik zie vaker vrouwen klagen over dit soort dingen dan mannen dus je statement komt nogal eenzijdig over.
Zolang als dat mensen zich generen terwijl er niets anders gebeurt dan je baby eten geven is er niets mis met provoceren om de hypocrisie aan de kaak te stellen.quote:Op maandag 14 september 2015 15:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Ach hou toch op.
Het gaat om die provocerende types, kijk mij nou eens met die tiet...
Eerst rustig het kind laten boeren en het vervolgens netjes terugleggen in de kinderwagen om vervolgens pas de boel binnenboord te hijssen. Het liefst met publiek zoals in een vol restaurant.
Of schoonzussen die tijdens een kerstdiner aan tafel gaat zitten voeden... Dan ben je toch raar bezig als vrouwNaast je pa en je broer... Zelfs haar man vroeg of hij even moest meelopen naar de bank, antwoord zij: nee hoor ik zit hier goed.
Alleen dat borstvoeding geven helemaal niets te maken heeft met je seksualiteit te etaleren. En de maatschappelijke conventies kunnen veranderen .. zo moest je het 100 jaar geleden niet in je hoofd halen om in een minirok over straat te lopen, laat staan met blote tieten te zonnen of met je billen pronken in een veterbikini. Het idiote is dat zelfs op de plekken waar je bloten tieten gewoon geaccepteerd worden mensen alsnog vuil gaan kijken als je dan een kind aan de borst legt, alsof je die borst stelselmatig moet verbergen als die gebruikt wordt voor iets anders dan seks ..quote:Op maandag 14 september 2015 16:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Net zoals het op hetzelfde neerkomt als dat mannen niet in het openbaar hun piemel tevoorschijn halen. Er zijn nou eenmaal maatschappelijke conventies over wat je wel en niet in het openbaar laat zien, en wanneer en hoe. Dat worden meestal de zeden genoemd, die verschillen per samenleving maar geen enkele samenleving kan zonder. Op het strand je billen laten zien middels een veterbikini kan prima, je broek naar beneden trekken en je billen laten zien aan andere weggebruikers kan dan weer niet. Seksualiteit is daar ook vaak een factor in, en lang niet altijd de belemmerende.
Het helpt wel om je figuur sneller terug te krijgen, klopt ..quote:Op maandag 14 september 2015 16:33 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
ja wat vrouwen geven echt niet borstenvoeding omdat dat kind dat per se moet
als ze het puur deden voor het eten voor de baby zouden ze wel een fles mee nemen
die sletten vinden het gewoon lekker als iemand aan hun tieten zuigt
Je pop-psychology motivatie boeit mij weinig maar zodra je een issue gaat framen als "een mannen probleem" dan moet je wat mij betreft wel verdomd goede data hebben om dat te ondersteunen. Net zoals dat constante gezeik over dat mannen vrouwen shamen voor hun uiterlijk terwijl het 90% andere vrouwen zijn die elkaar lopen af te katten. Maar op een of andere manier moeten MANNEN stoppen met dat gedrag.quote:Op maandag 14 september 2015 17:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zijn dan vaak de vrouwen die oh zo bang zijn dat hun man naar een andere vrouw kijkt ..
We leven in 2015 moest je het nog niet door hebben. Hier gaan we fatsoenlijk met elkaar om.quote:Op maandag 14 september 2015 17:45 schreef Daarnaast het volgende:
Waar we een probleem van kunnen maken...
Het lijkt me voor zich spreken dat de borstvoedende vrouw weinig problemen heeft met de vooropgestelde deseksualisatie van haar borsten, die weet wel beter, het is de man die, geconfronteerd met de zogende baby, de hele blote tiet ineens anders beleefd. En dat is dan dus zijn probleem, en niet het mijne!quote:Op maandag 14 september 2015 17:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je pop-psychology motivatie boeit mij weinig maar zodra je een issue gaat framen als "een mannen probleem" dan moet je wat mij betreft wel verdomd goede data hebben om dat te ondersteunen. Net zoals dat constante gezeik over dat mannen vrouwen shamen voor hun uiterlijk terwijl het 90% andere vrouwen zijn die elkaar lopen af te katten. Maar op een of andere manier moeten MANNEN stoppen met dat gedrag.
quote:Op maandag 14 september 2015 17:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zijn dan vaak de vrouwen die oh zo bang zijn dat hun man naar een andere vrouw kijkt ..
[..]
Zolang als dat mensen zich generen terwijl er niets anders gebeurt dan je baby eten geven is er niets mis met provoceren om de hypocrisie aan de kaak te stellen.
[..]
Alleen dat borstvoeding geven helemaal niets te maken heeft met je seksualiteit te etaleren. En de maatschappelijke conventies kunnen veranderen .. zo moest je het 100 jaar geleden niet in je hoofd halen om in een minirok over straat te lopen, laat staan met blote tieten te zonnen of met je billen pronken in een veterbikini. Het idiote is dat zelfs op de plekken waar je bloten tieten gewoon geaccepteerd worden mensen alsnog vuil gaan kijken als je dan een kind aan de borst legt, alsof je die borst stelselmatig moet verbergen als die gebruikt wordt voor iets anders dan seks ..
[..]
Het helpt wel om je figuur sneller terug te krijgen, klopt ..
Maar waarom zou je je afgekolfde melk in een fles mee te nemen, met het risico dat het bederft, als je het vers en op de juiste temperatuur bij je hebt? Kijk lekker de andere kant op met je rare ideeën over vrouwenborsten als het je stoort.
AMENquote:Op maandag 14 september 2015 17:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]Mijn schoonzus hoeft d'r tieten niet te laten zien aan de kerstdis aan haar broer om een statement te maken...
en verder meid, ik hoop voor je dat je met betere argumenten gaat komen. In onze nieuwe maatschappij worden bloten tieten in het openbaar niet gewenst. Niet voor functionaliteit en ook niet voor het plezier. Wen d'r maar vast aan.
1. Wederom ga je er vanuit dat het vooral mannen zijn die klagen aangezien dit je hoofdargument lijkt te blijven. Ik heb het net even aan mijn vriendin gevraagd. Zij moet er ook niks van hebben hoewel ze mensen wel die vrijheid gunt. Verklaar.quote:Op maandag 14 september 2015 17:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Het lijkt me voor zich spreken dat de borstvoedende vrouw weinig problemen heeft met de vooropgestelde deseksualisatie van haar borsten, die weet wel beter, het is de man die, geconfronteerd met de zogende baby, de hele blote tiet ineens anders beleefd. En dat is dan dus zijn probleem, en niet het mijne!
Wat denk jij nu?quote:Op maandag 14 september 2015 17:55 schreef berko13 het volgende:
[..]
AMEN
Mensen die nog in de jaren '80 leven.![]()
In de jungle in Afrika is dit gedrag heel normaal.quote:Op maandag 14 september 2015 17:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat denk jij nu?
Dat onze verse Nederlandsers dit gedrag gewoon vinden?
Noem buiten Europa eens 1 land op waar het "normaal" is om BV in het openbaar te geven?
In bepaalde landen hang je hiervoor met je hoofd door een strop.
Wat mij betreft hebben mensen gewoon het recht om zoiets als borstvoeding te doen. Vrij land. Maar zodra je maar eventjes voor iedereen gaat bepalen dat zij dat ook maar eventjes moeten accepteren en leuk vinden dan heb je niet begrepen wat vrijheid is. Het gaat mij vooral om de framing van dit issue.quote:Op maandag 14 september 2015 17:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat denk jij nu?
Dat onze verse Nederlandsers dit gedrag gewoon vinden?
Noem buiten Europa eens 1 land op waar het "normaal" is om BV in het openbaar te geven?
In bepaalde landen hang je hiervoor met je hoofd door een strop.
Als mijn vriendin mij een pijpbeurt geeft in de trein en iemand geeft daar commentaar op. Mag ik dan ook "vrij land" schreeuwen?quote:Op maandag 14 september 2015 17:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat mij betreft hebben mensen gewoon het recht om zoiets als borstvoeding te doen. Vrij land. Maar zodra je maar eventjes voor iedereen gaat bepalen dat zij dat ook maar eventjes moeten accepteren en leuk vinden dan heb je niet begrepen wat vrijheid is. Het gaat mij vooral om de framing van dit issue.
Dat is het type roseslet die denkt denkt dat de wereld stopt met draaien omdat zij toevallig een kind hebben. Sex is ook natuurlijk normale mensen vragen ook niet als het rustig is in de winkel. Mag ik mijn vriendin even in stukken trekken omdat het moet kunnen.quote:Op maandag 14 september 2015 14:21 schreef Richestorags het volgende:
Dus omdat jij je jonge kind overal mee naartoe sleurt moeten wij daarmee geconfronteerd worden? Opflikkeren.
Ik gaf antwoord aan Weltschmerz, over de vermeende deseksualistaie van de vrouwenborst als je een vrouw ziet voeden. Je blijft mijn reactie uit deze context halen, kap daar eens mee.quote:Op maandag 14 september 2015 17:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
1. Wederom ga je er vanuit dat het vooral mannen zijn die klagen aangezien dit je hoofdargument lijkt te blijven. Ik heb het net even aan mijn vriendin gevraagd. Zij moet er ook niks van hebben hoewel ze mensen wel die vrijheid gunt. Verklaar.
2. Je maakt pop-psychology claims maar je hebt geen wetenschappelijke ondersteuning. Ik denk namelijk dat wat je zegt bullshit is. Jij maakt de claim, jij bewijst.
Je kan natuurlijk een scheiding maken tussen seksuele handelingen en niet-seksuele handelingen. Persoonlijk boeit dat me niet zo veel maar veel mensen lijken daar belang aan te hechten. Borstvoeding geven is sowieso geen seksuele handeling en zou in zo'n geval dus mogen.quote:Op maandag 14 september 2015 18:00 schreef berko13 het volgende:
[..]
Als mijn vriendin mij een pijpbeurt geeft in de trein en iemand geeft daar commentaar op. Mag ik dan ook "vrij land" schreeuwen?
Nee. Je gaf antwoord op mij.quote:Op maandag 14 september 2015 18:01 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik gaf antwoord aan Weltschmerz, over de vermeende deseksualistaie van de vrouwenborst als je een vrouw ziet voeden. Je blijft mijn reactie uit deze context halen, kap daar eens mee.
quote:Op maandag 14 september 2015 17:58 schreef berko13 het volgende:
[..]
In de jungle in Afrika is dit gedrag heel normaal.
In een beschaafd leven doen we dit niet.
Dit is inderdaad wat de crux is. Een winkel is niet openbaar zoals de straat openbaar is. Een winkeleigenaar heeft nog steeds het recht om regels af te dwingen die strenger zijn dan die op straat.quote:Op maandag 14 september 2015 18:04 schreef hottentot het volgende:
Dus omdat een winkel niet toestaat dat jij hun besloten ruimte gebruikt voor doeleinden waar deze ruimte niet voor is bedoelt ga je roepen dat het je recht is om het in het openbaar te mogen doen.
Wat heeft dat met elkaar te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |