abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156062545
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik snap ook niet wat ze in de luchtvaartindustrie moeilijk doen met allemaal van die windtunnels en complexe modellen enzo. Dat kan toch ook gewoon op deze manier:

[ afbeelding ]
:).
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_156062553
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En de Fyra en JSF waren wél ontopic? _O-
Die laten je zien dat er hele dure experimenten volledig mislukken, en hun doel totaal voorbij streven.
Prachtig in theorie, maar falen in de praktijk, daar gaat het hier om.
bivd kijkt met u mee.
pi_156062617
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:00 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Ja, ja, ja, en ik ben nog maar net begonnen ;)

zondag 13 september 2015 @ 22:03:56 #204
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_156062649
Als je het echt zoveel beter weet waarom ga je dan zelf niet een onderzoeksvoorstel indienen? Als werkt wat jij zegt dan ben je miljonair.
  zondag 13 september 2015 @ 22:03:56 #205
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_156062650
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:02 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Die laten je zien dat er hele dure experimenten volledig mislukken, en hun doel totaal voorbij streven.
Dat waren geen experimenten, maar gefaalde aanbestedingen.
  zondag 13 september 2015 @ 22:04:10 #206
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_156062667
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:02 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Het is een heldere, simpele uitleg waarom je niet zomaar dingen kan vergroten en/of verkleinen en dan verwachten dat het hetzelfde werkt.
Oké. Ik weet niet veel van natuurkunde, maar gelukkig weet ik dat wel. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 13-09-2015 22:14:57 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 13 september 2015 @ 22:05:12 #207
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_156062744
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:02 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Het was geen test en geen theorie, ook geen wetenschappelijk experiment. Het was een bedrijf dat die ondingen heeft gemaakt, en heeft gefaald. Vermoedelijk omdat het goedkoper was om de wetenschappelije know-how niet in het ontwerp op te nemen.
pi_156062799
Ik vind het wel knap van TS dat hij zó gigantisch loopt te trollen en dat de mods het niet door hebben.
Respect, TS.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156062805
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:01 schreef Momo... het volgende:

[..]

Nee, want de frictie van het water met de stenen ligt aan de positie van de stenen, wat een complex verband is.Als je de baan 2 keer zo lang maakt, word de golf echt niet 2 keer zo klein dat is een omgekeerd evenredig verband met een omgevingsconstante die afhangt van meerdere variabelen. En de ene golf is de andere golf niet, er zijn longitudinale golven en een transversale golven en combinaties.
Dat zeg ik ook niet.

Kleine baan, kleine golf, kleine steen.
Grotere baan, grotere golf, grotere steen.

Rest van alle factoren blijft gelijk.
bivd kijkt met u mee.
pi_156062825
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:05 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet.

Nee.
pi_156062844
Vroeger kreeg je nauwelijks iets mee van mensen die gewoon maar wat roepen over dingen waar ze geen verstand van hebben. Tegenwoordig hebben ze echter een podium.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156062906
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik snap ook niet wat ze in de luchtvaartindustrie moeilijk doen met allemaal van die windtunnels en complexe modellen enzo. Dat kan toch ook gewoon op deze manier:

[ afbeelding ]
Hier:

I´m back.
pi_156062930
Als de werkelijkheid zo simpel was als TS is, dan was deze investering inderdaad niet nodig geweest. Helaas is ie iets complexer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_156062976
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:06 schreef KoosVogels het volgende:
Vroeger kreeg je nauwelijks iets mee van mensen die gewoon maar wat roepen over dingen waar ze geen verstand van hebben. Tegenwoordig hebben ze echter een podium.
Hoe lang zit jij hier nou al dan?
I´m back.
  zondag 13 september 2015 @ 22:08:49 #215
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_156063034
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:05 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet.

Dus stel bak 1 en bak 2 , die alleen andere lengte hebben. We doen bij beide een experiment met de zelfde kleine en grote steen. Jij denkt dat ze de verhouding van het resultaat kleine en de grote steen in bak 1 kan gebruiken in bak 2?
pi_156063126
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:12 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

En ik heb steeds aangegeven dat het vergroten van meet-mogelijkheden van een basisgegeven, niets toevoegt en beter, sneller, en gratis door een supercomputer kan worden gedaan.

Het programeren van de computer zou iets kunnen kosten, trek daar een miljoen voor uit, en je kunt alle factoren die moeder natuur in werkelijkheid ook zal toevoegen aan het model meenemen in je berekening , ...en waarschijnlijk werkelijk iets ontdekken.
Goh en hoe zouden die computermodellen nu gevalideerd en in eerste instantie worden opgesteld... .

Dat JIJ het niet snapt, wil niet zeggen dat het nutteloos is.
Whatever...
pi_156063169
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:03 schreef Momo... het volgende:
Als je het echt zoveel beter weet waarom ga je dan zelf niet een onderzoeksvoorstel indienen? Als werkt wat jij zegt dan ben je miljonair.
Dit is gewoon gezond verstand toepassen op iets dat je simpel aan kan tonen.

Je schiet niets op met het in schaal vergroten met een factor 10, als je de resultaten hoopt te kunnen inzetten in een vergroting van factor 10.000.000.

En dat is nog steeds,... los van alle andere factoren die in de waterbaan niet te meten zijn, zoals de stroming, wind, bodembedekking, en de rest waarmee moeder natuur je dag komt verzieken.
bivd kijkt met u mee.
pi_156063204
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:08 schreef Momo... het volgende:

[..]

Dus stel bak 1 en bak 2 , die alleen andere lengte hebben. We doen bij beide een experiment met de zelfde kleine en grote steen. Jij denkt dat ze de verhouding van het resultaat kleine en de grote steen in bak 1 kan gebruiken in bak 2?
Dat kan zelfs niet. Je kan geen bak maken die 'twee keer zo groot' is als de andere bak. Je kan er een maken die twee keer zo lang, breed en diep is, of je kan er een maken met tweemaal de inhoud. Allebei, dat gaat niet.
pi_156063222
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 22:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe lang zit jij hier nou al dan?
Hoho, ik doe nooit uitspraken over wetenschappelijke dingen waar ik geen verstand van heb.

Ik ken mijn plek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156063313
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:10 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Dit is gewoon gezond verstand toepassen op iets dat je simpel aan kan tonen.

Je schiet niets op met het in schaal vergroten met een factor 10, als je de resultaten hoopt te kunnen inzetten in een vergroting van factor 10.000.000.

En dat is nog steeds,... los van alle andere factoren die in de waterbaan niet te meten zijn, zoals de stroming, wind, bodembedekking, en de rest waarmee moeder natuur je dag komt verzieken.
Oh, nu opeens niet mee? Daarnet was dat toch nog allemaal hetzelfde? Dan doe je alles toch gewoon keer een miljoen?
pi_156063325
quote:

[..]

Dat zeg ik ook niet.

Ja, natuurlijk. De grassprietjes op de proefdijk aan het einde laten we wel even 100x kleiner worden... en de kleideeltjes, zanddeeltjes van de dijk....

Sommige systemen gedragen zich op schaal iets anders, onder andere omdat het geen perfect gecontroleerde systemen zijn, maar waar wat factoren inzitten die mensen niet zo goed kunnen controleren. Dus tenzij jij het gras kan gaan schalen hier een goede reden om die bak zo te maken.

Sterker nog, 26 miljoen is misschien wel wat te weinig. Ik zeg: knikker een paar dure criminele dubbelpaspoorters buiten en gebruik het geld dat we uitsparen voor een beter onderzoek...
Whatever...
pi_156063351
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:08 schreef Momo... het volgende:

[..]

Nope.

Bak 1 , 30 meter lang, 1 meter hoog.
Steen aan einde van 50 cm hoog.
Golf van 50 cm hoog.

Bak 2, 300 meter lang, 10 meter hoog.
Steen aan einde van 5 meter hoog.
Golf van 5 meter hoog.

bivd kijkt met u mee.
  zondag 13 september 2015 @ 22:14:34 #223
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_156063400
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:58 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Dus schieten we niks op met een vergroting van 30 naar 300 meter, als de zee en oceanen miljoenen malen groter zijn.
Kennelijk is die schaal dan wel afdoende als model hè.

Wat denk je nou, dat een heel scala aan academische commissies en raden minder goed in staat zijn dit te beoordelen dan jij? Dat we jou nodig hebben voor het denkwerk achter dit soort project? :N Get over yourself.

Nogmaals, als je denkt dat jij het beter weet stuur je ze maar een mailtje. Als je daadwerkelijk een antwoord wilt op je vragen, doe je dat. Stuur mij maar een cc'tje.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 22:15:09 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156063430
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik vind het wel knap van TS dat hij zó gigantisch loopt te trollen en dat de mods het niet door hebben.
Respect, TS.
ik vind het vooral knap dat hij zijn ietwat simplistische denkwijze op zo'n manier op papier weet te zetten dat jullie zijn allen niet verder komen dan 'trolol!'

Beantwoord de vraag nou eens gewoon zodat leken (ik bv) het kunnen snappen ipv met je vingersnin je oren roepen dat je je adem inngaat houden als ts niet ophoud met klieren?

waarom is dit enorme wildwaterpark nodig?

ik geloof wel dat het nodig is maar wat kan dit schaalmodel dat een kleiner schaalmodel niet kan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_156063517
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik vind het vooral knap dat hij zijn ietwat simplistische denkwijze op zo'n manier op papier weet te zetten dat jullie zijn allen niet verder komen dan 'trolol!'

Beantwoord de vraag nou eens gewoon zodat leken (ik bv) het kunnen snappen ipv met je vingersnin je oren roepen dat je je adem inngaat houden als ts niet ophoud met klieren?

waarom is dit enorme wildwaterpark nodig?

ik geloof wel dat het nodig is maar wat kan dit schaalmodel dat een kleiner schaalmodel niet kan?
Heb je het topic ook daadwerkelijk gelezen? Er zijn genoeg mensen die dat hier doen. TS negeert dat echter doodleuk en draait zijn langspeelplaat gewoon weer opnieuw af.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')