Niet eens, gewoon heel ergens anders met hun gedachten denk ik.quote:Op maandag 14 september 2015 21:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Ze waren vast met hun telefoon aan het kutten?
Huh? Nou jaquote:Op maandag 14 september 2015 21:08 schreef Guard het volgende:
[..]
Niet eens, gewoon heel ergens anders met hun gedachten denk ik.
Qua pasa?quote:Op maandag 14 september 2015 20:42 schreef YUR het volgende:
Iemand interesse in een startbewijs voor de 19 (of was het nou 20?) kilometer bij de Sint Pietersbergtrail a.s. zondag?
Hamstring says no...quote:Op maandag 14 september 2015 21:42 schreef Quoi het volgende:
Guard: jij hebt in een zonnetje gelopen? Lucky you. Ik ben vandaag nog net niet geëlektrokuteerd en drie keer zeiknat geregend.
[..]
Qua pasa?
Hè bah, wat een klotezooi!quote:Op maandag 14 september 2015 21:45 schreef YUR het volgende:
[..]
Hamstring says no...
Ik geloof dat ik vanavond heb besloten om maar op te houden met de idioterie. Althans, voor de rest van dit jaar. De winter weer even terug naar de basis en wat meer nadruk op kracht te gaan leggen. Even een periode van bezinning en bijtanken.
Ik maak me ook totaal geen zorgen.quote:Op maandag 14 september 2015 21:04 schreef xMissi het volgende:
[..]
Fijn! Je gaat wel lekker zeg. Moet wel flink vertrouwen geven toch?
Hmm stomquote:Op maandag 14 september 2015 21:45 schreef YUR het volgende:
[..]
Hamstring says no...
Ik geloof dat ik vanavond heb besloten om maar op te houden met de idioterie. Althans, voor de rest van dit jaar. De winter weer even terug naar de basis en wat meer nadruk op kracht te gaan leggen. Even een periode van bezinning en bijtanken.
Op heel duidelijke uitzonderingen na (bv de Alkmaar City Run van dit jaar was bij iedereen 9,7km) vind ik dat ook wel ja. GPS onnauwkeurigheid is nu eenmaal relatief groot.quote:Op zondag 13 september 2015 21:57 schreef mosselmossel het volgende:
Het is ook onzin joh. Als het een 10km-wedstrijd is, is het een pr als je sneller loopt dan bij je andere snelste 10km-wedstrijdje. Of er nu 9.9 of 10.1 op je horloge staat.
dit dus.... ik merk nu zelf ook, na 2 weken niet gelopen te hebben, dat mijn lichaam met eigenlijk helemaal niet erg vind om even rust te hebben,quote:Op maandag 14 september 2015 22:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm stomMaar misschien wel goed, geeft in ieder geval even rust om over je herstel en volgende doelen na te denken.
Gewoon een beetje normale afstanden gaan lopen. Is het zo overquote:Op maandag 14 september 2015 21:45 schreef YUR het volgende:
[..]
Hamstring says no...
Fijn is dat, hè? Ik heb ook totaal geen last van de 30 van gisteren. Niet moe, geen spierpijn. Die lange afstanden zijn een fluitje van een cent (op dat mentale na).quote:Op maandag 14 september 2015 21:02 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik heb berelekker gelopen vanavond. Niks geen last gehad van de 34,5km van zaterdag,
Kijk, je moet het natuurlijk zelf weten. Maar als je een duurloop doet is dat versnellen op die manier nergens goed voor. Het zorgt bovendien voor een belasting op je spieren die niet nodig is. Je duurloop gaat maar om twee dingen: uithoudingsvermogen trainen en vetverbranding. Sommigen voegen daar het mentale aspect nog aan toe. Maar vetverbranding kom je niet meer aan toe tijdens zo'n hele lange sprint.quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:49 schreef Doncamatic het volgende:
Hey mensen, bedankt voor de reacties op mijn marathon aspiraties! De meeste zijn toch wat skeptisch (en terecht natuurlijk), maar ik denk dat ik er mee doorga.
Heb gisteren 18 km kunnen doen (door de wind en tussen de buien door) en heb er 93 minuten over gedaan. Het was heerlijk. Was enorm rustig begonnen, met zo'n 10,5 km/u. De 2e helft merkte ik dat ik nog veel meer energie had dus kon ik langzaam opbouwen richting de 12 km/u en heb uiteindelijk een vrij lange eindsprint kunnen houden.
Wat betreft zelfvertrouwen was het heel goed voor me. Nu is 18 km amper een duurloop te noemen, maar het feit dat ik met rustig opbouwen vrij goed mijn energie heb kunnen verdelen doet me goed. Vandaag compleet rust nemen, morgen een klein rondje van 7 km en van het weekend 11 km. De maandagen worden vanaf nu 25 km en 32 km duurloop.
Denk dat ik me een dezer dagen inschrijf voor de marathon van Eindhoven!
Oke, top! Bedankt voor je reactie. Ik heb weinig verstand van duurlopen, en snap dat ik bot overkom zo. Ik zeg alles in relatie tot wat ik denk dat ik kan. Voor mij persoonlijk zie ik 17 km niet direct als een duurloop, maar daarbij kijk ik alleen naar mezelf. Het laatste wat ik wil is andermans prestaties ondermijnen! Excuus daarvoor. Ik hoop dat ik jullie op de hoogte kan blijven houden hier als dat op prijs wordt gesteld. Bedankt voor de reacties in ieder geval. Het geeft mij een extra zetje in de rug.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:58 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Kijk, je moet het natuurlijk zelf weten. Maar als je een duurloop doet is dat versnellen op die manier nergens goed voor. Het zorgt bovendien voor een belasting op je spieren die niet nodig is. Je duurloop gaat maar om twee dingen: uithoudingsvermogen trainen en vetverbranding. Sommigen voegen daar het mentale aspect nog aan toe. Maar vetverbranding kom je niet meer aan toe tijdens zo'n hele lange sprint.
Een duurloop gaat niet om de afstand. 18km kan prima als duurloop, maar 10km ook. 7 zelfs als het wezen moet. En bovendien kom je misschien wat denigrerend over op lopers die niet zo ver lopen. Let een beetje op je taal, dan vinden mensen je wellicht ook socialer.
Succes met trainen!
Gewoon langzamer lopen, dan duurt het vanzelf langerquote:Op dinsdag 15 september 2015 09:06 schreef DeLuna het volgende:
Kom ik aan met mijn 9,5km, dat is dus helemaal geen duurloop
Ik vond mijn schoenen wel duur, telt dat ook?quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Gewoon langzamer lopen, dan duurt het vanzelf langer
Zeker!! Hardlopen is eigenlijk altijd duurlopen in dat opzicht!quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:20 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik vond mijn schoenen wel duur, telt dat ook?
Heeft je trainer al een raceplanning klaar voor je??quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:23 schreef GotC het volgende:
Ik ga dit weekend meedoen aan de Vredesloop 10kmM'n vader gaat het niet redden op dit moment, dus mag ik aan de bak
M'n 2e 10km wedstrijd ooit!
Uiteraardquote:Op dinsdag 15 september 2015 09:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Heeft je trainer al een raceplanning klaar voor je??
In de vorm waarin je momenteel verkeert, komt dat vast wel goed!quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:23 schreef GotC het volgende:
Ik ga dit weekend meedoen aan de Vredesloop 10kmM'n vader gaat het niet redden op dit moment, dus mag ik aan de bak
Ah, was me even ontgaan maar ik zie net op Strava dat dit de Kopenhagen Halve marathon was! Wel een beetje kunnen genieten van de omgeving?quote:Op maandag 14 september 2015 09:45 schreef Devv het volgende:
Nou, ik heb voor het eerst in bijna twee maanden weer een lange duur gelopen. Het ging echt heel erg langzaam maar ik heb daardoor toch nog ruim 2 uur en 20 minuten () pijnvrij kunnen lopen. Ik denk dat ik de resterende 5 weken (7 weken tot aan New York waarvan 2 weken rust) alleen nog maar op volume ga trainen en geen snelheidswerk meer ga doen. Het risico op terugval is dan waarschijnlijk het kleinst. Ik denk dat het dan zelfs nog mogelijk is om voor de laatste duurloop op 18 oktober nog een keer voorbij de 30 kilometer te gaan. Het is nu dus gewoon een kwestie van heel blijven en vooruit kijken naar volgend jaar. Er komen vast wel weer andere mooie marathons aan waarbij ik een keer niet onderweg geblesseerd raak.
Om precies te zijn: de nacht is bijna vol; de organisatie verwacht dat de inschrijving dit weekend sluit. De inschrijving voor de 15 duurt nog een paar weken. Die was vorig jaar half oktober vol.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Overigens; de 7heuvelenloop is bijna vol lees ik!
Wauw! Goed bezig!quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:25 schreef GotC het volgende:
[..]
Uiteraard1e 5 km op duurlooptempo (6:55-7:00 min/km) en daarna versnellen.
Gaaf, thuiswedstrijdjes zijn altijd leuk!quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:23 schreef GotC het volgende:
Zekerquote:Op dinsdag 15 september 2015 09:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ah, was me even ontgaan maar ik zie net op Strava dat dit de Kopenhagen Halve marathon was! Wel een beetje kunnen genieten van de omgeving?
Ik moest hier hardop om lachen. Gortdroge opmerkingquote:Op dinsdag 15 september 2015 09:20 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik vond mijn schoenen wel duur, telt dat ook?
Leuk!quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:23 schreef GotC het volgende:
Vredesloop is zaterdagquote:Op dinsdag 15 september 2015 10:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Leuk!En vandaar wordt het geen Sint Pieterstrail voor YUR in Maastricht. Ik snap 'm
![]()
Volgens mij ga je inderdaad als een malle, dus dat komt goed.
Mijn trailschoenen zitten nog in de doos. Ik vrees dat inlopen voor die tijd niet meer gaat lukken. Die krijgen dus hun vuurdoop in The Groove. Dat worden 10 kilometers die ik totaal nog niet kan inschatten. Erg veel zin inIk ben wel toe aan een weekendje weg. De hele zomer doorwerken in een moordend tempo begint zijn tol te eisen.
"the groove"quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Leuk!En vandaar wordt het geen Sint Pieterstrail voor YUR in Maastricht. Ik snap 'm
![]()
Volgens mij ga je inderdaad als een malle, dus dat komt goed.
Mijn trailschoenen zitten nog in de doos. Ik vrees dat inlopen voor die tijd niet meer gaat lukken. Die krijgen dus hun vuurdoop in The Groove. Dat worden 10 kilometers die ik totaal nog niet kan inschatten. Erg veel zin inIk ben wel toe aan een weekendje weg. De hele zomer doorwerken in een moordend tempo begint zijn tol te eisen.
Hmmm....wanneer is het ook alweer? Die 8 km is echt heel erg leukquote:Op dinsdag 15 september 2015 14:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Herman![]()
Ik heb een mailtje van Runnersworld, kan de prijs daar binnenkort ophalen en het startbewijs kan ook voor 8km gebruikt worden. Jeej! Dat moet lukken. En als ik het goed begrijp heb ik er dus 2, iemand zin om mee te lopen?
18 oktober! Ik vraag ook nog even rond in mijn directe omgeving, maar als daar niemand wil zijn jullie zeker gegadigdenquote:Op dinsdag 15 september 2015 14:10 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hmmm....wanneer is het ook alweer? Die 8 km is echt heel erg leuk
OK. Dan ga ik weer netjes achter in de rijquote:Op dinsdag 15 september 2015 14:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
18 oktober! Ik vraag ook nog even rond in mijn directe omgeving, maar als daar niemand wil zijn jullie zeker gegadigden
Sorry, niet erg netjes van mij om het in deze volgorde te zeggenquote:Op dinsdag 15 september 2015 14:19 schreef Quoi het volgende:
[..]
OK. Dan ga ik weer netjes achter in de rij
Eerst maar eens lekker je prijzen ophalenquote:Op dinsdag 15 september 2015 14:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Sorry, niet erg netjes van mij om het in deze volgorde te zeggen![]()
Maar ik moet ook nog eens checken hoe het uberhaupt zit want ze hebben blijkbaar mij nu al ingeschreven voor de 8km, dus of het nou echt om 2 startbewijzen of 1 gaat? Enfin ik zie het wel. Leuk om te horen dat het een leuke wedstrijd/afstand is in ieder geval!
Ik wilde dit voorstellenquote:Op dinsdag 15 september 2015 14:30 schreef YUR het volgende:
Ik ben alweer mijn lijstje (kleine) lokale loopjes aan het opstellen... LvmL, Duinstrandloop, het hele lokale crosscircuit met alle leuke crossjes...heb er gewoon zin in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |