Niet eens, gewoon heel ergens anders met hun gedachten denk ik.quote:Op maandag 14 september 2015 21:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Ze waren vast met hun telefoon aan het kutten?
Huh? Nou jaquote:Op maandag 14 september 2015 21:08 schreef Guard het volgende:
[..]
Niet eens, gewoon heel ergens anders met hun gedachten denk ik.
Qua pasa?quote:Op maandag 14 september 2015 20:42 schreef YUR het volgende:
Iemand interesse in een startbewijs voor de 19 (of was het nou 20?) kilometer bij de Sint Pietersbergtrail a.s. zondag?
Hamstring says no...quote:Op maandag 14 september 2015 21:42 schreef Quoi het volgende:
Guard: jij hebt in een zonnetje gelopen? Lucky you. Ik ben vandaag nog net niet geëlektrokuteerd en drie keer zeiknat geregend.
[..]
Qua pasa?
Hè bah, wat een klotezooi!quote:Op maandag 14 september 2015 21:45 schreef YUR het volgende:
[..]
Hamstring says no...
Ik geloof dat ik vanavond heb besloten om maar op te houden met de idioterie. Althans, voor de rest van dit jaar. De winter weer even terug naar de basis en wat meer nadruk op kracht te gaan leggen. Even een periode van bezinning en bijtanken.
Ik maak me ook totaal geen zorgen.quote:Op maandag 14 september 2015 21:04 schreef xMissi het volgende:
[..]
Fijn! Je gaat wel lekker zeg. Moet wel flink vertrouwen geven toch?
Hmm stomquote:Op maandag 14 september 2015 21:45 schreef YUR het volgende:
[..]
Hamstring says no...
Ik geloof dat ik vanavond heb besloten om maar op te houden met de idioterie. Althans, voor de rest van dit jaar. De winter weer even terug naar de basis en wat meer nadruk op kracht te gaan leggen. Even een periode van bezinning en bijtanken.
Op heel duidelijke uitzonderingen na (bv de Alkmaar City Run van dit jaar was bij iedereen 9,7km) vind ik dat ook wel ja. GPS onnauwkeurigheid is nu eenmaal relatief groot.quote:Op zondag 13 september 2015 21:57 schreef mosselmossel het volgende:
Het is ook onzin joh. Als het een 10km-wedstrijd is, is het een pr als je sneller loopt dan bij je andere snelste 10km-wedstrijdje. Of er nu 9.9 of 10.1 op je horloge staat.
dit dus.... ik merk nu zelf ook, na 2 weken niet gelopen te hebben, dat mijn lichaam met eigenlijk helemaal niet erg vind om even rust te hebben,quote:Op maandag 14 september 2015 22:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm stomMaar misschien wel goed, geeft in ieder geval even rust om over je herstel en volgende doelen na te denken.
Gewoon een beetje normale afstanden gaan lopen. Is het zo overquote:Op maandag 14 september 2015 21:45 schreef YUR het volgende:
[..]
Hamstring says no...
Fijn is dat, hè? Ik heb ook totaal geen last van de 30 van gisteren. Niet moe, geen spierpijn. Die lange afstanden zijn een fluitje van een cent (op dat mentale na).quote:Op maandag 14 september 2015 21:02 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik heb berelekker gelopen vanavond. Niks geen last gehad van de 34,5km van zaterdag,
Kijk, je moet het natuurlijk zelf weten. Maar als je een duurloop doet is dat versnellen op die manier nergens goed voor. Het zorgt bovendien voor een belasting op je spieren die niet nodig is. Je duurloop gaat maar om twee dingen: uithoudingsvermogen trainen en vetverbranding. Sommigen voegen daar het mentale aspect nog aan toe. Maar vetverbranding kom je niet meer aan toe tijdens zo'n hele lange sprint.quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:49 schreef Doncamatic het volgende:
Hey mensen, bedankt voor de reacties op mijn marathon aspiraties! De meeste zijn toch wat skeptisch (en terecht natuurlijk), maar ik denk dat ik er mee doorga.
Heb gisteren 18 km kunnen doen (door de wind en tussen de buien door) en heb er 93 minuten over gedaan. Het was heerlijk. Was enorm rustig begonnen, met zo'n 10,5 km/u. De 2e helft merkte ik dat ik nog veel meer energie had dus kon ik langzaam opbouwen richting de 12 km/u en heb uiteindelijk een vrij lange eindsprint kunnen houden.
Wat betreft zelfvertrouwen was het heel goed voor me. Nu is 18 km amper een duurloop te noemen, maar het feit dat ik met rustig opbouwen vrij goed mijn energie heb kunnen verdelen doet me goed. Vandaag compleet rust nemen, morgen een klein rondje van 7 km en van het weekend 11 km. De maandagen worden vanaf nu 25 km en 32 km duurloop.
Denk dat ik me een dezer dagen inschrijf voor de marathon van Eindhoven!
Oke, top! Bedankt voor je reactie. Ik heb weinig verstand van duurlopen, en snap dat ik bot overkom zo. Ik zeg alles in relatie tot wat ik denk dat ik kan. Voor mij persoonlijk zie ik 17 km niet direct als een duurloop, maar daarbij kijk ik alleen naar mezelf. Het laatste wat ik wil is andermans prestaties ondermijnen! Excuus daarvoor. Ik hoop dat ik jullie op de hoogte kan blijven houden hier als dat op prijs wordt gesteld. Bedankt voor de reacties in ieder geval. Het geeft mij een extra zetje in de rug.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:58 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Kijk, je moet het natuurlijk zelf weten. Maar als je een duurloop doet is dat versnellen op die manier nergens goed voor. Het zorgt bovendien voor een belasting op je spieren die niet nodig is. Je duurloop gaat maar om twee dingen: uithoudingsvermogen trainen en vetverbranding. Sommigen voegen daar het mentale aspect nog aan toe. Maar vetverbranding kom je niet meer aan toe tijdens zo'n hele lange sprint.
Een duurloop gaat niet om de afstand. 18km kan prima als duurloop, maar 10km ook. 7 zelfs als het wezen moet. En bovendien kom je misschien wat denigrerend over op lopers die niet zo ver lopen. Let een beetje op je taal, dan vinden mensen je wellicht ook socialer.
Succes met trainen!
Gewoon langzamer lopen, dan duurt het vanzelf langerquote:Op dinsdag 15 september 2015 09:06 schreef DeLuna het volgende:
Kom ik aan met mijn 9,5km, dat is dus helemaal geen duurloop
Ik vond mijn schoenen wel duur, telt dat ook?quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Gewoon langzamer lopen, dan duurt het vanzelf langer
Zeker!! Hardlopen is eigenlijk altijd duurlopen in dat opzicht!quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:20 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik vond mijn schoenen wel duur, telt dat ook?
Heeft je trainer al een raceplanning klaar voor je??quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:23 schreef GotC het volgende:
Ik ga dit weekend meedoen aan de Vredesloop 10kmM'n vader gaat het niet redden op dit moment, dus mag ik aan de bak
M'n 2e 10km wedstrijd ooit!
Uiteraardquote:Op dinsdag 15 september 2015 09:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Heeft je trainer al een raceplanning klaar voor je??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |