abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 september 2015 @ 11:23:45 #201
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_156073335
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar hoe bedoel blijven lopen? Taperen is niet stoppen met lopen he?
Als je je daar prettig bij voelt kun je dat wel doen natuurlijk, maar als je ineens van 3-4-5 keer in de week lopen een week niks gaat doen voel je je daar niet per se fitter door..
Ja nu ik zo kijk zijn het gewoon de trainingen zoals nu alleen dan een stuk korter. Dat zal dan nog wel kunnen. Al zit ik een paar dagen voor de marathon nog in Spanje dus veel lopen zou het daar niet worden denk ik.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_156073595
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:23 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ja nu ik zo kijk zijn het gewoon de trainingen zoals nu alleen dan een stuk korter. Dat zal dan nog wel kunnen. Al zit ik een paar dagen voor de marathon nog in Spanje dus veel lopen zou het daar niet worden denk ik.
Oja, dan is het misschien ook niet de moeite om koste wat het kost nog kms te gaan maken in een ander klimaat. Gewoon kijken of je benen zin hebben of niet, het is wel waar dat je eerder teveel doet dan te weinig ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_156074574
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 11:18 schreef Vork het volgende:

[..]

goed hoor, respect. En ik maar denken dat het ik het zwaar had en moest afzien (want dat denk ik dan tijdens zo'n race, dat de rest het veel minder zwaar heeft op een of andere manier. Later hoorde ik wel van meer mensen dat het pittig was. Ondanks het relatief vlakke parcours, is het toch heftig. Het was ook benauwd weer en die drankposten kwamen iedere keer wel erg goed van pas.

Maargoed, volgend jaar weer. Ik denk dan dat ik voor de 3EM ga. Dan ben ik er ook eerder weer vanaf :P

Heb je ons nog gezien in de bocht vlak voor de finish, daar waar je het plein opdraait?
Ik weet niet wanneer je daar stond, maar ik heb je niet gezien. Ik zou ook niet weten hoe ik je zou moeten herkennen.
Wyccie en ik stonden "in" de laatste lus. Dus fotomomenten net voor het laatste bochtje en op de loper.
  maandag 14 september 2015 @ 12:31:35 #204
3878 Vork
Manisch creatief
pi_156074783
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 12:19 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer je daar stond, maar ik heb je niet gezien. Ik zou ook niet weten hoe ik je zou moeten herkennen.
Wyccie en ik stonden "in" de laatste lus. Dus fotomomenten net voor het laatste bochtje en op de loper.
Fluoriserend geel, Social Mile, iemand in een bijenpak, toeters en een hoop kabaal. Volgens mij viel dat wel op.
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 12:50:08 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_156075138
Liep jij met dat bijenhoofd rond?? :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 14 september 2015 @ 13:03:58 #206
3878 Vork
Manisch creatief
pi_156075507
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 12:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Liep jij met dat bijenhoofd rond?? :D
Godzijdank niet zeg. Ik had het al warm zat.
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 13:10:39 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_156075688
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 13:03 schreef Vork het volgende:

[..]

Godzijdank niet zeg. Ik had het al warm zat.
Ik heb je/jullie niet gezien :@ ik was aardig gesloopt :')

Overigens herken ik wel wat je zegt. Ik vind ook altijd dat t bij anderen zo makkelijk lijkt te gaan. Lijkt, want dat hoeft natuurlijk niet per definitie zo te zien. Dachten die meiden achter me misschien ook wel van mij :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_156075767
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:12 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Mijn schema zegt 30 maar ik doe 35. Heb er steeds 3km bij opgeteld.
Aha, mijn schema geeft 32 als langste aan. Denk dat het ietsje meer zou worden, maar geen 35.
  maandag 14 september 2015 @ 13:15:06 #209
3878 Vork
Manisch creatief
pi_156075849
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 13:10 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb je/jullie niet gezien :@ ik was aardig gesloopt :')

Overigens herken ik wel wat je zegt. Ik vind ook altijd dat t bij anderen zo makkelijk lijkt te gaan. Lijkt, want dat hoeft natuurlijk niet per definitie zo te zien. Dachten die meiden achter me misschien ook wel van mij :)
Je moet jezelf wijsmaken dat de rest ook moe, stuk, kapot is, zeker op de plekken waar jij loopt, daar lijdt iedereen, mocht dat een troostende gedachte zijn, hou dat vast. Het is wrs. ook nog gewoon zo. Ik heb voornamelijk van mensen gehoord dat ze het vrij zwaar hadden, het was benauwd en als he geen heuvels gewend bent is zo'n brug ook nog best een obstakel.
pi_156076869
Het bijenhoofd heb ik wel ergens gezien.
  maandag 14 september 2015 @ 14:07:05 #211
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156077483
Zo te zien gaat LT ook de A'dam (halve?) M lopen :D *O*
pi_156077516
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:07 schreef GotC het volgende:
Zo te zien gaat LT ook de A'dam (halve?) M lopen :D *O*
Haha dit is echt absurd, ik heb wel echt teveel mazzel met die winacties! Maar ik dacht dat het alleen om de schoenen ging.. zal eens even kijken wat precies het idee is, anders heb ik waarschijnlijk startbewijzen in de aanbieding :P De halve een week na de hele hmmm..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 14 september 2015 @ 14:09:38 #213
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156077534
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha dit is echt absurd, ik heb wel echt teveel mazzel met die winacties! Maar ik dacht dat het alleen om de schoenen ging.. zal eens even kijken wat precies het idee is, anders heb ik waarschijnlijk startbewijzen in de aanbieding :P De halve een week na de hele hmmm..
Of een snelle 8 km :P Leuke route en zo weer thuis!
pi_156077551
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 14:09 schreef GotC het volgende:

[..]

Of een snelle 8 km :P Leuke route en zo weer thuis!
Ja, zou wel weer moeten kunnen een week na de marathon, al weet ik niet hoe hard het dan gaat.. :P Nouja super tof iig! Mizuno wave's ook mijn lievelings trainingsschoen O+ Al weet ik natuurlijk niet hoe deze zitten.. Maar meer schoenen = meer beter!
pi_156077581
Hey mensen, eerste keer in dit forum. Ben benieuwd naar jullie meningen met betrekking tot het lopen van mijn eerste marathon.

Ik ren al zo'n 5 jaar hard. Heb mezelf voorgesteld voor 2016 een marathon te lopen. In verband met werk niet aan toegekomen, dus over een maand zijn die van Eindhoven en Amsterdam mijn laatste redelijke opties (ook weer ivm werk).

Heb relatief weinig ervaring op lange afstanden. Een paar jaar geleden de damloop gelopen. Vorig jaar mudruns gedaan (22 km). Normaal loop ik zo'n 2-3 keer per week hard (naast 2x per week voetbal). In het hardlopen doe ik dan 7 of 10 km's met hier en daar een uitschieter van 15km. Gemiddeld ren ik 13 km/u.

Nu ben ik van plan de komende 4 weken een intensief schema te volgen om me voor te bereiden op een van de genoemde marathons. Nu is mijn vraag vooral:

Is een tijd van <4:00:00 mogelijk? Ik denk van wel! Maar heb totaal geen kennis van zaken, dus ben benieuwd of er andere mensen zijn met soortgelijke ervaring en tips of opmerkingen! Alvast bedankt.
  Redactie Sport maandag 14 september 2015 @ 14:14:06 #216
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_156077634
Volgensmij heb je wel wat meer nodig dan 4 weken een 'intensief' schema om een marathon te kunnen lopen. Probeer het volgend jaar nog eens en begin nu vast met voorbereiden...
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_156077642
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:11 schreef Doncamatic het volgende:
Hey mensen, eerste keer in dit forum. Ben benieuwd naar jullie meningen met betrekking tot het lopen van mijn eerste marathon.

Ik ren al zo'n 5 jaar hard. Heb mezelf voorgesteld voor 2016 een marathon te lopen. In verband met werk niet aan toegekomen, dus over een maand zijn die van Eindhoven en Amsterdam mijn laatste redelijke opties (ook weer ivm werk).

Heb relatief weinig ervaring op lange afstanden. Een paar jaar geleden de damloop gelopen. Vorig jaar mudruns gedaan (22 km). Normaal loop ik zo'n 2-3 keer per week hard (naast 2x per week voetbal). In het hardlopen doe ik dan 7 of 10 km's met hier en daar een uitschieter van 15km. Gemiddeld ren ik 13 km/u.

Nu ben ik van plan de komende 4 weken een intensief schema te volgen om me voor te bereiden op een van de genoemde marathons. Nu is mijn vraag vooral:

Is een tijd van <4:00:00 mogelijk? Ik denk van wel! Maar heb totaal geen kennis van zaken, dus ben benieuwd of er andere mensen zijn met soortgelijke ervaring en tips of opmerkingen! Alvast bedankt.
Of het mogelijk is, moeilijk in te schatten. Wel kan ik je vertellen dat in 4 weken jezelf proberen klaar te stomen voor een marathon, onwijs onverstandig is.
  maandag 14 september 2015 @ 14:18:06 #218
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156077736
quote:

Er is maar 1 manier om daar achter te komen
F means you're fucked
pi_156078009
quote:
Sommige mensen kunnen dat, na een traininig van 4 weken. Anderen niet.

Het verschil tussen een 15 en een 42 is best groot. En 4 uur is heel snel. Als je het gaat proberen, staar je dan niet blind op die tijd. Ook als je er een uurtje langer over doet, is het nog een prima prestatie. Dus begin rustig, en kijk maar of je de tweede helft kan versnellen...
pi_156078174
quote:

Het zou op zich kunnen. Als 13km/uur je wedstrijdtempo is dan zou je voor een marathon in 4:00 deze in duurlooptempo moeten lopen en dan kijken of je dat zo lang volhoudt. Heb je ooit langer dan een halve marathon gelopen?

Een schema voor de komende weken is compleet zinloos.Er is niets wat je de komende weken nog zou kunnen doen waardoor je de marathon beter zou gaan lopen. Wel zou ik nog een keer (een week of drie voor de marathon) een lange rustige duurloop doen van een km of 25-30 zodat je voelt hoe het is om lang achter elkaar te lopen.
pi_156078190
Bedankt voor de reacties, ik heb me nog niet ingeschreven, maar neig er sterk naar. Ik ben 23 btw, dus mijn leeftijd heb ik inderdaad mee. Ik ga vanavond de 17km proberen, en zal op basis daarvan misschien al iets meer durven te zeggen. Ik zal hierin wel blijven posten om jullie op de hoogte te houden als jullie dat willen.

Wat betreft mijn "schema":
de maandagen worden nu afstandsdagen (vandaag 17km, daarna 25, daarna 32). Woensdagen rustige 7 km's en zaterdagen rustige 11 km's. Ondertussen op de donderdag misschien nog rustig voetbaltrainen (meer richting intervallen, vandaar misschien handig).
  maandag 14 september 2015 @ 14:38:12 #222
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156078237
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:36 schreef Doncamatic het volgende:
Bedankt voor de reacties, ik heb me nog niet ingeschreven, maar neig er sterk naar. Ik ben 23 btw, dus mijn leeftijd heb ik inderdaad mee. Ik ga vanavond de 17km proberen, en zal op basis daarvan misschien al iets meer durven te zeggen. Ik zal hierin wel blijven posten om jullie op de hoogte te houden als jullie dat willen.
Succes, hou ons op de hoogte ^O^
F means you're fucked
  maandag 14 september 2015 @ 14:40:34 #223
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156078311
Of hij is het aangewezen persoon om voor ons te testen hoe het is om met maximaal 14km een marathon te lopen ;)
  Redactie Sport maandag 14 september 2015 @ 14:41:32 #224
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_156078345
Nouja, we gaan het zien, ik vind het wel interessant :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 14 september 2015 @ 14:42:40 #225
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_156078376
Mijn zegen heb je en ik hoop dat het lukt, maar ik kan het niet verstandig noemen. Waarom kies je niet gewoon een mooie voorjaarsmarathon?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  maandag 14 september 2015 @ 14:42:52 #226
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156078380
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:36 schreef Doncamatic het volgende:

Wat betreft mijn "schema":
de maandagen worden nu afstandsdagen (vandaag 17km, daarna 25, daarna 32). Woensdagen rustige 7 km's en zaterdagen rustige 11 km's. Ondertussen op de donderdag misschien nog rustig voetbaltrainen (meer richting intervallen, vandaar misschien handig).

Heb je het ervoor over om na de marathon misschien lang geblesseerd te zijn? Zo ja: ga ervoor en loop rustig.
Zo nee: doe het gewoon niet of stap uit op het moment dat het te zwaar wordt of als je pijn voelt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_156078395
Ik denk dat Doncomatic met een goed trainingsschema van 12-16 weken véél sneller dan 4 uur kan lopen, maar dat dit specifieke plan alleen kans van slagen heeft als hij echt heel rustig begint, zoals Pijll zegt echt niet op de tijd focussen. En ik vraag me af of daar de discipline voor op te brengen is als je niet al eens langere wedstrijden of op zijn minst 25km+ duurlopen gelopen hebt.
pi_156079001
Het kan vast, heb het idee dat zo'n uitgebreide voorbereiding belangrijker is voor je herstel dan voor het al dan niet uitlopen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_156079812
quote:

Moet je anders Devv even vragen, die heeft wel een beetje hetzelfde idee gedaan geloof ik. Al had hij ook nog een keer een Mud Masters of Strong Viking marathon gelopen. Hij heeft misschien nog wel wat tips.
Hij is al wel een half jaar aan het prutsen met een blessure dacht ik.
pi_156083076
Als je 13km per uur loopt, dan doe je over een 10km volgens mij ongeveer 46 minuten.
Volgens corniel.nl/runs zou je dan een marathon kunnen lopen in 3:31:37. Dus sub 4 uur zou in theorie moeten kunnen :D
  maandag 14 september 2015 @ 17:32:38 #231
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156083092
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:31 schreef steffelonio het volgende:
Als je 13km per uur loopt, dan doe je over een 10km volgens mij ongeveer 46 minuten.
Volgens corniel.nl/runs zou je dan een marathon kunnen lopen in 3:31:37. Dus sub 4 uur zou in theorie moeten kunnen :D
Ah, komt goed dus *O*
F means you're fucked
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 18:58:21 #232
155227 crew  Guppy
dus
pi_156085028
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 09:17 schreef Guard het volgende:
Goed verslag Gup!
en de medaille van vorig jaar is veel bijzonderder :P
Klopt, die had wel een extra lading!

quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 09:36 schreef GotC het volgende:
Gup, tof verslag! Ik ben trots op je, doorgezet en sterk gefinished _O_ Mét ultrazweeffoto! En die medailles zijn tof. Die van vorig jaar O+
Die ultrazweeffoto is echt aan McTwente te danken! Het is geen realistische weergave van de werkelijkheid :P er zijn echt geen springveertjes aan het werk!
pi_156086458
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Die ultrazweeffoto is echt aan McTwente te danken! Het is geen realistische weergave van de werkelijkheid :P er zijn echt geen springveertjes aan het werk!
Ho ho! Ik kan niets fotograferen wat er niet is hoor. Dus jij liep wel degelijk zo. Dus alle eer voor jou!
pi_156086643
Wat zijn jullie voorzichtig. Ik zeg maar gewoon dat ik het een dom idee vind. Uitlopen zal heus wel op wilskracht kunnen. Dat is voor de meesten niet het grootste probleem, maar een beetje fatsoenlijk en blessurevrij uitlopen is de uitdaging. Ik heb zelf helaas al wel meegemaakt dat te intensief trainen voor blessures zorgt.
Niemand kan je tegenhouden, dus je zult zelf verstandig moeten zijn. Ik hoop voor jou dat je geen schade oploopt.
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 19:47:09 #235
155227 crew  Guppy
dus
pi_156086647
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 19:42 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ho ho! Ik kan niets fotograferen wat er niet is hoor. Dus jij liep wel degelijk zo. Dus alle eer voor jou!
Het kon er ook zo uitzien! :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Serieuze shit trouwens, dat hardlopen _O-
pi_156086919
Ik vind het wel een mooie foto Gup
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 14 september 2015 @ 19:54:36 #237
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156086942
quote:
14s.gif Op maandag 14 september 2015 19:53 schreef Guard het volgende:
Ik vind het wel een mooie foto Gup
+1 :Y
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 19:57:45 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_156087036
Ik ook wel :) met bruggetje erbij, de omgeving is ook gewoon mooi. En voordeel van achteraan lopen is dat je de hele foto voor jezelf hebt!
pi_156088514
Marathon du Medoc, de funrun onder de marathons
pi_156088737
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ook wel :) met bruggetje erbij, de omgeving is ook gewoon mooi. En voordeel van achteraan lopen is dat je de hele foto voor jezelf hebt!
Exact! Ik moet het hier mee doen. Al gaat Gup nog wel die meneer in die witte singlet er uit shoppen zodat ik wat beter uit de verf kom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 14 september 2015 @ 20:42:48 #241
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156088792
Iemand interesse in een startbewijs voor de 19 (of was het nou 20?) kilometer bij de Sint Pietersbergtrail a.s. zondag?
F means you're fucked
pi_156089408
Foto van mezelf tegengekomen, staan mijn benen er niet op.
#geenzweefgenot
  maandag 14 september 2015 @ 20:59:01 #243
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_156089507
quote:
10s.gif Op maandag 14 september 2015 20:36 schreef Guard het volgende:
Marathon du Medoc, de funrun onder de marathons
[ afbeelding ]
als er in mijn ogen iets is wat niets met hardlopen te maken heeft dan is het dit wel
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_156089555
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:59 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

als er in mijn ogen iets is wat niets met hardlopen te maken heeft dan is het dit wel
Dat is anders gewoon een colorrun hoor.
pi_156089564
Rood, wit en rosé.
  maandag 14 september 2015 @ 21:00:42 #246
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_156089577
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Rood, wit en rosé.
:D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_156089671
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Rood, wit en rosé.
:)

Ik heb berelekker gelopen vanavond. Niks geen last gehad van de 34,5km van zaterdag,
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_156089703
Zo lekker getraind! Was best pittig nog. Was ook bijna gestopt, had veel last va mn knie. Maarja deels eigen schuld want ik was vrijwilliger achter de bar bij Appelpop..

Afijn linkje; http://app.endomondo.com/workouts/601671213/19432788
pi_156089744
quote:
99s.gif Op maandag 14 september 2015 21:02 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

:)

Ik heb berelekker gelopen vanavond. Niks geen last gehad van de 34,5km van zaterdag,
Fijn! Je gaat wel lekker zeg. Moet wel flink vertrouwen geven toch?
pi_156089844
Vandaag trouwens bijna 2 x van mijn sokken gereden door onoplettende fietsers, en ik liep nog in een stralend zonnetje, dus aan te weinig licht kan het niet gelegen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')