abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157736915
Deuren gaan er vaak pas ergens aan het eind in vanwege de kans op beschadigingen enzo. Zitten er bij ons ook nog niet in.

Ze gaan hard ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157740819
Ja wij verbazen ons er ook elke keer weer over..

Volgende week woensdag binnen kijken, hopelijk voelt het dan al een beetje als ons nieuwe huis :)
pi_157742756
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 07:01 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Haha geeft niks, maar je ziet inderdaad wel kwaliteitsverschil tussen de stenen.. Weet nog niet wanneer ze wit geschilderd worden :)

/edit
Gisteren bij VTWonen een mooie kleur gezien voor in de woonkamer/keuken :) , Yippee Blue (kalkmat)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Alhoewel ik hem op sommige shots op tv iets te blauw vond heb ik het idee dat hij in het echt wel mee valt, zal vast aan de camera liggen. Van de week even een staaltje halen in de bouwmarkt.

Anyway, we willen dus vliesbehang op de betonnen wanden doen en die gaan schilderen/spuiten. Denken jullie dat ik eerst een (goedkope) grondlaag (wit? grijs?) moet spuiten op het behang voordat ik zo'n definitieve (dure) kleur erop spuit? Ik neig nu om het eerst grijs te gronden zodat het in ieder geval in 1 keer dekt..? Dit is ook gelijk 35,- voor een pot van 2,5 liter, dus zou zonde zijn als je er nog wat doorheen ziet komen.
Kleur hadden wij ook gezien en genoteerd :+
pi_157743370
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 17:39 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Wanneer ga jij m op de muur smeren? :P ben erg benieuwd hoe donker en blauw hij is..
pi_157743467
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 17:39 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Hier ook! :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_157743573
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:07 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Wanneer ga jij m op de muur smeren? :P ben erg benieuwd hoe donker en blauw hij is..
Haha, volgend jaar november, dus jij mag eerst ;)
pi_157745711
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:11 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Hier ook! :D
lol wat een populaire kleur :D Heb jij ook al een topic of verhuis je niet?

quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 18:16 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Haha, volgend jaar november, dus jij mag eerst ;)
Haha shit :P Daarom proberen wij het ook eerst digitaal te schilderen :D

Alleen wel hopen dat die kleur ook een beetje zo uit pakt ;)
pi_157746122
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 19:33 schreef Thrilled het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]

Wel aan het kijken, nog niets concreets... Maar dus al wel vast kijken wat ik mooi vind :P

Oh zo komt die kleur wel erg mooi uit!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_157746328
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 19:33 schreef Thrilled het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]

Oh wat vet, ik zou willen dat ik met dat soort programma's om kon gaan en zulke toffe renders kon maken!
pi_157747982
Ik zou wel opletten dat je niet te veel donker blauw maakt. Zou zelf maar 1 wand doen en de overige wit of lichtgrijs maken.

Waar maak je die tekening trouwens? Ziet er tof uit.
  zondag 22 november 2015 @ 21:06:19 #161
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157749521
Eens met Snoepje. Ik zou het ook bij één wand houden.

Verder wel cool gedaan die 3d!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157749631
Precies alle andere wanden die jullie niet zien zijn wit ;)

Renders maak ik trouwens met 3d studio max
  zondag 22 november 2015 @ 21:39:03 #163
244125 laziness
pi_157751179
Ja maar toch is als ik het zo zie dan maar één wand wit en de meerderheid blauw.
Ieder zijn keuze natuurlijk maar het maakt behoorlijk donker denk ik. En mijn man had in onze flat alle wanden geverfd. Het was geen kleine woonkamer maar toen we de meeste wanden wit hadden gemaakt was het optisch zoveel ruimer.
pi_157757158
We gaan het vanzelf mee maken, in het ergste geval kunnen we het altijd weer wit schilderen ;)
pi_157849018
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 08:02 schreef Thrilled het volgende:
We gaan het vanzelf mee maken, in het ergste geval kunnen we het altijd weer wit schilderen ;)
Al binnen gekeken of was dat volgende week pas?
pi_157854324
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:44 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Al binnen gekeken of was dat volgende week pas?
Aanstaande woensdag mogen we :) Camera mee, tekeningen mee en vooral de rolmaat :P Ben erg benieuwd naar de stand!
pi_157854484
Ik vind die muur gaaf!!
Ik heb een hele kant van mijn woonkamer groen, zo'n olijfkleur en dat loopt door de keuken in. Zit er al 5 jaar op (record) en nog steeds heel blij mee.
Met een meidenkwartet
pi_157974343
Zo, kijkdag #2 zit er op :9 Was weer leuk om binnen te staan en overal te kunnen lopen! We hebben wel twee foutjes ontdekt en die gaan ze gelukkig recht zetten, verder was het nog niet helemaal af natuurlijk dus ben benieuwd wat we bij oplevering tegen komen. Wel zat er schimmel op de plekken waar we de vorige keer de waterlekkage hadden, benieuwd hoe dat loopt.. :{

Het keimwerk hebben ze nog niet gedaan en er bestaat de kans dat het bij oplevering er nog niet op zit. Ze gaan dan wel opleveren, maar komen het naderhand nog doen.

Plaatjes bij de praatjes :)

Overview #1

Vooraanzicht

Voortuin #1

Voortuin #2

Vanuit de keuken naar de woonkamer

Vanuit de woonkamer naar de keuken

Vanuit de zithoek naar de tv-hoek + open haard

Vanuit de tv-hoek naar de zithoek/eetkamer/keuken

Vanuit de eethoek naar de tv-hoek

Keuken (speciaal voor Vonkenboer :P )

Meterkast to-be

Trap naar boven

Overloop

Kleinste slaapkamer, vermoedelijk walk-in-closet

Andere kant van de walk-in-closet

Grootste slaapkamer, master bedroom

Andere kant van de master bedroom

Badkamer

Middelgrootste slaapkamer, computerkamer/kantoor

Zolder, functieloze ruimte (voor nu)

Zolder #2

Schimmelplek ;(

Foutje #1: Hun idee was om de lichtschakelaar van het toilet op de opbouw van het inbouwtoilet te plaatsen..

Foutje #2: Onze meerwerk-opgave was een loze leiding bovenin de wand, in het hart van de wand. Dit vond ik niet helemaal het midden, dus die gaan ze nog omleggen.

Verder zag het er eigenlijk wel goed uit, er moet nog veel gebeuren, maar dat zien we wel goed komen :)

Was een leuke middag!
pi_157974440
Leuk is dat he even binnen kijken. gaan ze iets aan die schimmel doen?
pi_157974629
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Leuk is dat he even binnen kijken. gaan ze iets aan die schimmel doen?
Zeker leuk, alleen al het idee dat we nu een eigen trap hebben :') We hebben de afgelopen jaren alleen maar appartementen gehad :P

De schimmel gingen ze weg halen met schimmelverwijderaar en daarbij ook droogstoken met die luchtkachel, volgens de uitvoerder ging je er niks meer van terug zien..
pi_157974810
Gelukkig dan maar. Ik kan me daar heel weinig bij voorstellen van die eigen trap. Maar is vast vergelijkbaar met het Omg ik heb straks weer een wc boven gevoel _O-
pi_157974921
Leuk! Ziet er netjes uit. Zeer ruime woonkamer.

Jammer van de schimmel, goed in de gate houden dat dat niet nog ooit terugkomt.. En wat bijzonder van dr lichtschakelaar bij de wc. Dat moet men van te voren toch al kunnen bedenken dat dat niet handig is :P
pi_157976483
Ziet er goed uit! Vind de stijl van de trap (en hekjes boven) tof, past wel bij de rest van het huis :).

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:33 schreef Thrilled het volgende:
Keuken (speciaal voor Vonkenboer :P )
[ afbeelding ]
Wow :X. Bonuspunten als je in het kruispunt boort? :+ Valt me trouwens op bij meer nieuwbouw, what happened to "recht naar boven vanaf de doos"? Nu kan je nergens zomaar een boor in de muur zetten
  donderdag 3 december 2015 @ 06:22:24 #174
244125 laziness
pi_157980985
Oh enorm herkenbaar die scheve leidingen. Idioten.

Je hele huis is eigenlijk enorm herkenbaar, van de trap met hekjes tot de bruine beplating op zolder :D

Ziet er goed uit in ieder geval.
Bij ons in het rijtje waren er ook met schimmelplekken. Dit waren de woningen waar de kap er later op ging dan bij ons en die dus veel meer regen gepakt hadden in de tussentijd.
Neem aan dat ze het gaan behandelen? Maar ja dat zegt helaas weinig over de toekomst er van. Balen zeg.
pi_157981245
quote:
0s.gif Op [quote]1s.gif [b]Op donderdag 3 december 2015 06:22 schreef laziness het volgende:
Oh enorm herkenbaar die scheve leidingen. Idioten.

Je hele huis is eigenlijk enorm herkenbaar, van de trap met hekjes tot de bruine beplating op zolder :D

Ziet er goed uit in ieder geval.
Bij ons in het rijtje waren er ook met schimmelplekken. Dit waren de woningen waar de kap er later op ging dan bij ons en die dus veel meer regen gepakt hadden in de tussentijd.
Neem aan dat ze het gaan behandelen? Maar ja dat zegt helaas weinig over de toekomst er van. Balen zeg.
Ja ach, ik verwacht dat die schimmel geen probleem gaat vormen hoor.. Hij gaf aan dat de beplating waterwerend is en dat de schimmel niet in de plaat zit. Juist omdat het koud/vochtig is gaat de schimmel daar zitten, maar zodra je normale kamertemperaturen hanteert blijft de schimmel weg. Daarom een kwestie van schoonmaken, schimmeldoder erop en droogstoken.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gelukkig dan maar. Ik kan me daar heel weinig bij voorstellen van die eigen trap. Maar is vast vergelijkbaar met het Omg ik heb straks weer een wc boven gevoel _O-
Haha ja zoiets, ben vooral benieuwd naar onze twee katten die straks 3 verdiepingen krijgen om te verkennen :') Het is al 7 jaar gelijkvloers voor ze, dus sprinten ze alleen horizontaal door het huis.. benieuwd hoe ze de trappen vinden :P

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:51 schreef Snoepje5 het volgende:
Leuk! Ziet er netjes uit. Zeer ruime woonkamer.

Jammer van de schimmel, goed in de gate houden dat dat niet nog ooit terugkomt.. En wat bijzonder van dr lichtschakelaar bij de wc. Dat moet men van te voren toch al kunnen bedenken dat dat niet handig is :P
Ja onze buurman had hetzelfde euvel, maar hij twijfelde of het zo hoorde. Ik vermoed dus dat ze het hele rijtje zo hebben gemaakt. Ben benieuwd of ze dan ook het hele rijtje aanpassen..

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:38 schreef Chicolade het volgende:
Ziet er goed uit! Vind de stijl van de trap (en hekjes boven) tof, past wel bij de rest van het huis :).

[..]

Wow :X. Bonuspunten als je in het kruispunt boort? :+ Valt me trouwens op bij meer nieuwbouw, what happened to "recht naar boven vanaf de doos"? Nu kan je nergens zomaar een boor in de muur zetten
Haha ik zit er juist aan te denken om de spijlen dicht te zetten op de eerste verdieping en daar spotjes in te doen ofzo :P

En qua leidingen, ik baal wel dat ik nu niet altijd exact weet hoe de leidingen lopen. Nog maar eens een paar foto's maken voordat het behang erop gaat dan :P
pi_157981454
Dat van die schakelaar op de opbouw heb ik trouwens wel vaker gezien. Waarbij ik vaker zoiets had van wtf wat een rare plek.
pi_157981717
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat van die schakelaar op de opbouw heb ik trouwens wel vaker gezien. Waarbij ik vaker zoiets had van wtf wat een rare plek.
aannemer belt net op dat hij het toch niet wil aanpassen :') doordat het een inbouwtoilet is komt de ombouw tot 1300 mm + vloer en daardoor kan de schakelaar niet volgens regelgeving op 1050 mm + vloer op de muur. Hij noemde een of andere norm en dat hij daarom op de opbouw is gezet. Het staat overigens ook op mijn toilet-tekening en daar is hij naar gemaakt.. op de bouwkundige plattegrond staat hij wel op de muur.. dus ja, welke tekening is leidend?

Toen ik aangaf dat ik van de norm af wil wijken en de schakelaar niet op de ombouw wilde hebben en dat het zonde was van mijn tegels noemde hij een geweldig argument "ja maar de rest van de woningen heeft het ook zo" :')

Hij ging nog proberen om het te laten verplaatsen en ging mij terug bellen, maar hij kon niks beloven..

Nu even zoeken naar de regelgeving hierover :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:54 schreef Vonkenboer het volgende:
lokquote
pi_157982212
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:56 schreef Thrilled het volgende:

[..]

aannemer belt net op dat hij het toch niet wil aanpassen :') doordat het een inbouwtoilet is komt de ombouw tot 1300 mm + vloer en daardoor kan de schakelaar niet volgens regelgeving op 1050 mm + vloer op de muur. Hij noemde een of andere norm en dat hij daarom op de opbouw is gezet. Het staat overigens ook op mijn toilet-tekening en daar is hij naar gemaakt.. op de bouwkundige plattegrond staat hij wel op de muur.. dus ja, welke tekening is leidend?

Toen ik aangaf dat ik van de norm af wil wijken en de schakelaar niet op de ombouw wilde hebben en dat het zonde was van mijn tegels noemde hij een geweldig argument "ja maar de rest van de woningen heeft het ook zo" :')

Hij ging nog proberen om het te laten verplaatsen en ging mij terug bellen, maar hij kon niks beloven..

Nu even zoeken naar de regelgeving hierover :')

[..]

Kan die schakelaar niet gewoon op de andere muur? Links van de deur ipv rechts? De hoogte van 1.05m is wel het meest 'comfortabel' en over de inbouw/pot hangen is ook niet ideaal.
pi_157982586
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 09:42 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Kan die schakelaar niet gewoon op de andere muur? Links van de deur ipv rechts? De hoogte van 1.05m is wel het meest 'comfortabel' en over de inbouw/pot hangen is ook niet ideaal.
Dat is waarschijnlijk niet handig met de draairichting van de deur. ;)
pi_157982917
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:14 schreef archito het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk niet handig met de draairichting van de deur. ;)
Als ik naar de plattegrond kijk denk ik dat het vooral een probleem is omdat dat een buitenmuur is. Lichtknopje aan de kant waar de deur scharniert vonden wij minder onhandig dan op/boven de toiletombouw, dus wij hebben dat lichtpunt wel verplaatst, maar dat is misschien ook persoonlijke voorkeur :).

Of verlichting met bewegingssensor installeren, dan heb je geen knop meer nodig?
pi_157982981
Net ook even bij de installateurs op mijn werk nagevraagd en de 1,05m is een richtlijn, geen eis. Dus wat dat betreft is er niks hard.

Zoals je op de foto ziet is het qua afstand een verschil van bijna niks, dus ergens overheen hangen valt wel mee ;) Ik wil alleen geen a-symmetrische indeling van een witte schakelaar op onze mooie grijze tegels :')

De buitengevel is van HSB en prefab aangeleverd, dus snap wel dat ze daar niks in hebben ontworpen. De binnenwandjes zijn van kalkzandsteen en wat dat betreft makkelijker in te verwerken.
pi_157983025
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:38 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Als ik naar de plattegrond kijk denk ik dat het vooral een probleem is omdat dat een buitenmuur is. Lichtknopje aan de kant waar de deur scharniert vonden wij minder onhandig dan op/boven de toiletombouw, dus wij hebben dat lichtpunt wel verplaatst, maar dat is misschien ook persoonlijke voorkeur :).

[ afbeelding ]

Of verlichting met bewegingssensor installeren, dan heb je geen knop meer nodig?
Dat is waar, je zal zelden vanuit de voordeur direct naar de WC gaan, als je vanuit de kamer komt loop je op de knop af als hij in de buitenmuur zit dus dan is het niet zo onhandig als ik dacht idd!
pi_157991904
Op de tekening staat de schakelaar toch ook gewoon op de muur afgebeeld?
  Moderator donderdag 3 december 2015 @ 18:59:06 #184
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_157992341
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:42 schreef Thrilled het volgende:
De buitengevel is van HSB en prefab aangeleverd, dus snap wel dat ze daar niks in hebben ontworpen. De binnenwandjes zijn van kalkzandsteen en wat dat betreft makkelijker in te verwerken.
De schakelaar zit dan wel vrij hoog als die boven het reservoir om de hoek naast de deur zit.
Zou het zelf ook als elektricien zo maken zoals het uitgevoerd is. Wellicht iets verder naar rechts en in het midden van de spoelknop van het reservoir oid.
pi_158003719
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:36 schreef Snoepje5 het volgende:
Op de tekening staat de schakelaar toch ook gewoon op de muur afgebeeld?
Op de bouwkundige plattegrond wel, niet op de sanitair-tekening. Daar hebben ze ook een plattegrondje van gemaakt en dan staat de schakelaar op de ombouw.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:59 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

De schakelaar zit dan wel vrij hoog als die boven het reservoir om de hoek naast de deur zit.
Zou het zelf ook als elektricien zo maken zoals het uitgevoerd is. Wellicht iets verder naar rechts en in het midden van de spoelknop van het reservoir oid.
Het klopt dat hij dan inderdaad hoger zit, maar dat maakt mij niet zo veel uit eerlijk gezegd :)
pi_158004133
Ik had denk ik nog liever de schakelaar aan de buitenkant naast de klink van de deur gehad dan..
pi_158004247
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:34 schreef Puala het volgende:
Ik had denk ik nog liever de schakelaar aan de buitenkant naast de klink van de deur gehad dan..
Dat soort lichtknopjes zijn heel erg grappig als je een jaar of 10-12 bent en er iemand anders op het toilet zit :+.
pi_158004435
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:50 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dat soort lichtknopjes zijn heel erg grappig als je een jaar of 10-12 bent en er iemand anders op het toilet zit :+.
Scheelt dat de activiteiten op een toilet over het algemeen ook prima in t donker kunnen :+
pi_158006604
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:56 schreef Thrilled het volgende:
aannemer belt net op dat hij het toch niet wil aanpassen :') doordat het een inbouwtoilet is komt de ombouw tot 1300 mm + vloer en daardoor kan de schakelaar niet volgens regelgeving op 1050 mm + vloer op de muur. Hij noemde een of andere norm en dat hij daarom op de opbouw is gezet.
Normering my ass, hij maakt de schakelaar waar ik hem wel hebben, klaar.
Ze zullen wel een fuck-up hebben gemaakt ergens met de plek van de installatiebuis of dit zal wel goedkoper zijn dan de schakelaar gewoon op de muur te plaatsen.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Vaak heb ik bij bouwvakkers en installateurs die iets "raars" maken zoiets van "dat doe je thuis toch ook niet zo bij je eigen huis :( "
Jij bent er dus zo een die het ook zo doet bij je eigen huis _O-
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:17:03 #190
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_158008243
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:38 schreef Chicolade het volgende:

dat is iets wat ik sowieso in een toilet zou overwegen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:29 schreef bluemoon23 het volgende:
Normering my ass, hij maakt de schakelaar waar ik hem wel hebben, klaar
meerwerk :P

quote:
Vaak heb ik bij bouwvakkers en installateurs die iets "raars" maken zoiets van "dat doe je thuis toch ook niet zo bij je eigen huis "
Dat vraag ik dus ook wel eens: Zou je dit thuis ook zo willen hebben? Meestal komen ze dan wel tot inkeer. :P
pi_158008563
Jeuj, gefixed :P

Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 18:57:12 #192
92034 crew  Vonkenboer
pi_158015008
quote:
Vaak heb ik bij bouwvakkers en installateurs die iets "raars" maken zoiets van "dat doe je thuis toch ook niet zo bij je eigen huis :( "
Jij bent er dus zo een die het ook zo doet bij je eigen huis _O-
Ik vind het ook niet raar :P
pi_158022895
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:35 schreef Thrilled het volgende:
Jeuj, gefixed :P

[ afbeelding ]
Weet niet of ik dat heel veel handiger zou vinden die plek, maar goed dat je het voor elkaar hebt gekregen :P
pi_158051969
Gisteren stad en land doorgereden voor de open haard, maar hij is in de pocket :9 Kunnen we nu gaan bedenken hoe we hem in gaan bouwen :')

Hier en daar wat overbelicht omdat ze met de telefoon gemaakt zijn, maar het effect blijft bijzonder en mooi.. ook kiezen we voor dit soort steenstrips erachter dus denk dat het wel een mooi hoekje wordt!

We twijfelden nog tussen twee afmetingen dus vandaar even een showroom bezocht, maar deze bevalt prima! :) 'Eerste' aankoop voor het nieuwe huis *O*
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 11:06:06 #195
92034 crew  Vonkenboer
pi_158052355
Elektrisch ;) zit gewoon een stekker aan :P
pi_158052400
Best mooi die open haard! Welke merk en type is dat?
pi_158052670
Nicee !
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 11:30:09 #199
92034 crew  Vonkenboer
pi_158053026
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:30 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Elektrische ontsteking zker ;)
Uhm nee, zitten 10 lampen in, het ding werkt op elektra :P Komt geen gas, brandstof, hout of andere brandbare middelen aan te pas ;)

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:28 schreef Snoepje5 het volgende:
Nicee !
Thnx :)

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:11 schreef Luuk84 het volgende:
Best mooi die open haard! Welke merk en type is dat?
Merk Faber, type 'Cassette L'
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 11:53:29 #201
92034 crew  Vonkenboer
pi_158053080
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:50 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Uhm nee, zitten 10 lampen in, het ding werkt op elektra :P Komt geen gas, brandstof, hout of andere brandbare middelen aan te pas ;)

[..]

Thnx :)

[..]

Merk Faber, type 'Cassette L'
Hmmm, bijzonder dingetje.. :)

quote:
Alleen stroom en water nodig
Een waterreservoir, vijf lampen van 50 Watt (12 Volt) en 2 verdampers creëren revolutionaire
vlammen. Niet te onderscheiden van echt. Op een vol reservoir van 1,3 liter brandt de haard 8-10 uur. De vrijkomende ultradunne waterdamp is goed voor de vochthuishouding in huis. De vlamhoogte is regelbaar met een luxe afstandsbediening.
pi_158053139
Precies :) Die omschrijving is denk ik van een slag kleiner, heb er gisteren toch echt 10 lampen ingeklikt :P

Met name dat er geen dampen / gassen vrij komen vinden we erg prettig.. we dachten eerst aan een bio-ethanol haardje ( K&W / Aandachtspunten bio-ethanolhaard inbouwen ) maar kwamen toen dit type tegen..
  zondag 6 december 2015 @ 12:14:48 #203
244125 laziness
pi_158053432
Dus echt alleen voor de sier deze haard :+
pi_158065056
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 12:14 schreef laziness het volgende:
Dus echt alleen voor de sier deze haard :+
Was ook de bedoeling ;)
pi_158618305
Bij gebrek aan vooruitgang van de bouw gaan we zelf maar verder met ideetjes verzinnen :P Vandaag eens aan het verzinnen geweest over de slaapkamer.. e.e.a. hebben we al vastgepind, maar we zijn nog wel aan het twijfelen over wanddecoratie en verlichting.. lastig lastig..

Hebben jullie misschien tips / aanvullingen op ons huidig plannetje?
pi_158618447
Leuk, dat scherm aan het voeteneind!
  maandag 28 december 2015 @ 23:04:27 #207
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_158620717
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:04 schreef Thrilled het volgende:...
Hebben jullie misschien tips / aanvullingen op ons huidig plannetje?
[ afbeelding ]
:Y Setje handboeien voor aan het rek en een zweepje :@
pi_158626750
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:08 schreef Bartjebart het volgende:
Leuk, dat scherm aan het voeteneind!
Met dank aan Pinterest :P

quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 23:04 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:Y Setje handboeien voor aan het rek en een zweepje :@
Ook leuk, maar we doelden op andere soorten tips :9
pi_158626952
Wat donker allemaal. En waarom na zo'n rek nog zo'n kastje met een kleed er voor? Het ziet er decoratief leuk uit, maar wat voegt het toe?
pi_158627061
Ik vind de grote wereldkaart aan de muur heel erg tof! Wordt het behang of ga je het laten schilderen? Ik ben het er mee eens dat het wat donker oogt. Misschien is een lichtere kleur op de andere muren of een lichtere kleur vloer een optie? Het scherm is erg leuk zo. Handig ook voor de handboeien en zweepjes ja! *;
pi_158627447
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:21 schreef Puala het volgende:
Wat voegt het toe?
quote:
Het ziet er decoratief leuk uit
Dat ;) We willen juist geen slaapkamer waarin alles maar functioneel is, maar ook sfeer bevat, is juist iets wat we niet hadden in onze huidige + vorige slaapkamers.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:30 schreef Peacefulll het volgende:
Ik vind de grote wereldkaart aan de muur heel erg tof! Wordt het behang of ga je het laten schilderen? Ik ben het er mee eens dat het wat donker oogt. Misschien is een lichtere kleur op de andere muren of een lichtere kleur vloer een optie? Het scherm is erg leuk zo. Handig ook voor de handboeien en zweepjes ja! *;
De wereldkaart is nog een uitdaging :P Nog geen idee wat het mooiste effect is.. foto-behang lijkt het strakst, sjablonen/stempelen is het goedkoopst maar denk een grote kans dat het echt lelijk / niet strak wordt..

Het is inderdaad nog vrij donker, we kijken even of het went of dat we toch lichter gaan :P
  dinsdag 29 december 2015 @ 09:56:34 #212
244125 laziness
pi_158627459
quote:
Wat donker allemaal. En waarom na zo'n rek nog zo'n kastje met een kleed er voor? Het ziet er decoratief leuk uit, maar wat voegt het toe?
Eens, heel donker. Ik vind het scherm sowieso niet zo veel toevoegen middenin je kamer maar dat is een verschil van smaak denk ik.
Dat gezegd hebbende is mijn slaapkamer even groot en denk ik dat je plaatje het groter doet ogen dan het in werkelijkheid is.
Mijn kast staat waar de kaptafel? op jouw plaatje staat en de kast is minder diep gok ik. Ik zou niet weten hoe je en scherm en dat kastje er in krijgt zonder dat er een gevoel van ruimte verloren gaat.
Ik zou zelf ook niet zo graag onder het raam slapen maar ook dit is een persoonlijke keuze natuurlijk. Maar de ruimte naast het bed is dan niet zo breed meer en door het scherm is de zijkant de plek waar je het benadert en op staat te maken etc.
Mijn gevoel, gebaseerd op eigen 3D gemaakte tekeningen, is dat het in de praktijk krapper uit gaat komen dan je denkt, zeker door het gebruik van enkel donkere kleuren ook nog eens. Dat zal het niet ruimer laten ogen.

Dit klinkt wat negatiever wellicht dan ik het bedoel hoor maar verkijk je niet op zulke plaatjes. Bij mij leek er ook een zee van ruimte tussen bed en kast nog en wilde ik dat al op gaan vullen met kaptafeltjes ed.
Ik ben blij dat ik gewacht heb met dat aanschaffen omdat het in de praktijk echt te vol zou worden. Maar ik was dan ook op zoek naar rust en gevoel van ruimte daar waar ik moet uitrusten ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door laziness op 29-12-2015 10:02:33 ]
pi_158627670
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat gezegd hebbende is mijn slaapkamer even groot en denk ik dat je plaatje het groter doet ogen dan het in werkelijkheid is.
Heb je dezelfde afmetingen? Om welke kamer gaat het dan, ga ik even kijken in je topic :)

quote:
Mijn kast staat waar de kaptafel? op jouw plaatje staat en de kast is minder diep gok ik. Ik zou niet weten hoe je en scherm en dat kastje er in krijgt zonder dat er een gevoel van ruimte verloren gaat. Maar de ruimte naast het bed is dan niet zo breed meer en door het scherm is de zijkant de plek waar je het benadert en op staat te maken etc.
Klopt, is de kaptafel (60 cm diep), dus daar zal ze zich op maken, niet naast het bed? Maar ik snap wat je bedoeld, kzal eens op plattegrondjes de maten intekenen, kijken of het dan (ook voor ons) makkelijker word om te bepalen of het wat is of niet :)

quote:
zeker door het gebruik van enkel donkere kleuren ook nog eens. Dat zal het niet ruimer laten ogen.
Ben het met je eens dat donkere kleuren altijd kleiner laten lijken, maar we zijn het ook beu om altijd alles maar licht te maken :') Er moet vast ergens een mooie tussenweg zitten :9

quote:
Dit klinkt wat negatiever wellicht dan ik het bedoel hoor maar verkijk je niet op zulke plaatjes.
Ik ben blij dat ik gewacht heb met dat aanschaffen omdat het in de praktijk echt te vol zou worden.
Ik ben niet gauw beledigd hoor ;) We kopen sowieso pas meubelen of gaan pas klussen als we de sleutel hebben en meer gevoel hebben bij de ruimtes, wellicht dat het helemaal anders word :P
  dinsdag 29 december 2015 @ 10:23:05 #214
244125 laziness
pi_158627893
Ja onze slaapkamer is exact dezelfde afmeting.
Omdat er op beide wanden nog wat opgehangen moet worden had ik nog geen foto's geplaatst in mijn topic dus ik heb even hele verse gemaakt voor je :D

Één donkere wand in de kamer en met dit weer oogt echt al heel donker.

Dus even licht aan ;)

Andere hoek met een kast van 58cm diep

Je kaptafel is minder diep dan op het plaatje lijkt dan trouwens ;) dat komt overeen met mijn kast. Voordeel is natuurlijk dat je niet nog een draaiopening nodig hebt voor een tafel.
Ik bedoelde je bed opmaken trouwens :D Dat moet je vanaf de zijkant doen met dat scherm. Stopt niet zo lekker in en zwaait het dekbed niet zo makkelijk er lekker op zeg maar.
pi_158628049
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:23 schreef laziness het volgende:
Ja onze slaapkamer is exact dezelfde afmeting.
Omdat er op beide wanden nog wat opgehangen moet worden had ik nog geen foto's geplaatst in mijn topic dus ik heb even hele verse gemaakt voor je :D

Één donkere wand in de kamer en met dit weer oogt echt al heel donker.
[ link | afbeelding ]

Dus even licht aan ;)
[ link | afbeelding ]

Andere hoek met een kast van 58cm diep
[ link | afbeelding ]

Je kaptafel is minder diep dan op het plaatje lijkt dan trouwens ;) dat komt overeen met mijn kast. Voordeel is natuurlijk dat je niet nog een draaiopening nodig hebt voor een tafel.
Ik bedoelde je bed opmaken trouwens :D Dat moet je vanaf de zijkant doen met dat scherm. Stopt niet zo lekker in en zwaait het dekbed niet zo makkelijk er lekker op zeg maar.
Oh het bed opmaken :') Ik vond het al zo raar dat jij bij je bed ging make-uppen :') Maar ik snap 'm

Op de render gebruik ik een groothoekcamera met dezelfde mm's als dat ik mn foto's maak met mn eigen camera. Daardoor heb je wat vervorming bij de randen van de foto. Aan jouw foto's zie je ook dat je een wat 'smaller' beeld hebt en niet de hele ruimte makkelijk op de foto krijgt. Werkt vaak weer vernauwend t.o.v. de werkelijkheid :)
  dinsdag 29 december 2015 @ 10:45:21 #216
244125 laziness
pi_158628314
Zo diep als het bij jou lijkt is het bij mij helaas in ieder geval niet :+
Ik zou het bed met dat kastje doen maar dat scherm niet omdat die het te vol maakt. Maar dan projecteer ik het even in mijn eigen kamer :D
Die wereldkaart zou ik als eyecatcher zeker doen want erg gaaf en dan de rest wat lichter laten. Maar gezien de woonkamer is dat donkere gewoon jullie smaak dus ik zou proberen daar de middenweg in te vinden qua licht inderdaad.
pi_158628809
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:45 schreef laziness het volgende:
Zo diep als het bij jou lijkt is het bij mij helaas in ieder geval niet :+
Ik zou het bed met dat kastje doen maar dat scherm niet omdat die het te vol maakt. Maar dan projecteer ik het even in mijn eigen kamer :D
Die wereldkaart zou ik als eyecatcher zeker doen want erg gaaf en dan de rest wat lichter laten. Maar gezien de woonkamer is dat donkere gewoon jullie smaak dus ik zou proberen daar de middenweg in te vinden qua licht inderdaad.
Jouw kamer is zelfs 5.44m op de plattegrond? :o het lijkt inderdaad niet bijzonder diep op jouw foto's.. hm

Heb het ook in plattegrond getekend, maar ik word hier dan weer niet echt onrustig van om eerlijk te zijn.. :P lastig lastig :'(

Nja aan de andere kant; dat tussenschotje is er ook zo weer uit als het niet bevalt en er kan altijd weer een andere kleur op de muren als ze op ons af blijken te komen denk ik dan maar :P
  dinsdag 29 december 2015 @ 11:12:15 #218
244125 laziness
pi_158628927
Nee wij hebben de tussenwand op laten schuiven. Het is nu 4,75m. Anders zou ik niet zeggen zelfde afmeting ;)
Ik denk dat het zo een prima opstelling is, je ziet alleen zo plat het scherm niet en dat maakt het juist vol denk ik icm met alle muren donker.
Is de ruimte naast het bed ongeveer 50cm?
pi_158629026
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 11:12 schreef laziness het volgende:
Nee wij hebben de tussenwand op laten schuiven. Het is nu 4,75m. Anders zou ik niet zeggen zelfde afmeting ;)
Ik denk dat het zo een prima opstelling is, je ziet alleen zo plat het scherm niet en dat maakt het juist vol denk ik icm met alle muren donker.
Is de ruimte naast het bed ongeveer 50cm?
ja 57 cm, hebben we nu ook en is niet echt een bezwaar. De lades van het bed kunnen ook nog volledig open (je moet dan wel naast de lade staan)

Het scherm oogt ook zo groot door de vele planken en dikke balken denk ik.. die kan nog wel wat slanker om e.e.a. optisch te verkleinen :P
pi_158631738
Ik vermoed dat de 3D sketch het groter doet lijken dan het werkelijk zal zijn, zeker met donkere muren.

57 cm vind ik zelf ook krap naast het bed, maar het kan zeker wel.

Ik ben benieuwd als je het plan uitvoert hoe het werkelijk eruit gaat zien.
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_158632083
Ik denk dat het heel erg klein gaat aanvoelen. Want op je tekening ziet het er heerlijk ruim uit maar denk dat het best tegen gaat vallen in het echt als je die kamer optisch zoveel kleiner laat lijken.

Wij houden aan beide kanten 70 cm over van het bed en dat vind ik al weinig :@
pi_158670165
Hm, aangezien het toch geen drastische maatregelen zijn gaan we het gewoon proberen :P Wel met hier en daar wat aanpassingen (scherm smaller, minder plankjes, lichter beddengoed/gordijnen en een iets lichtere kleur grijs op de wanden)..

We shall see hoe het uitpakt :P

En ook maar ideetjes verzinnen voor de 'inloopkast' / kledingkamer.. er moet nog ruimte overblijven om e.e.a. te strijken dus kan het niet al te bont daar. Eerste opzet:

Twijfels:
- Wel of geen deuren voor de kledingkast (en dan schuifdeuren of klapdeuren?)
- De schoenenkast een kwartslag draaien en dan lager maken.
- Of juist minder diep en over de hele hoogte van die wand voor extra bergruimte.
- Het kleed is nu 'over' vanuit ons oude huis dus leek ons dit de beste plek, maar die maakt het juist weer donker, terwijl dit een lichte ruimte moet/mag zijn. Weglaten zorgt voor koud laminaat aan je voeten, misschien een lichter kleed?
- Kast zelf maken of op maat laten maken, of iets van Ikea/modulair spul gebruiken..

Ook weer lastig lastig :P
pi_158670391
Kan je vrouw zo qua hanggedeelte uit de voeten? Ik zou persoonlijke en probleem hebben met mijn langere jurken. OF maak je daar achter de spiegel nog een hanggedeelte voor?

Als je de deur van die kamer netjes dicht laat dan zou ik persoonlijk geen deuren voor de kasten hoeven. Als je van plan bent om die open te zetten dan lijkt het me ivm stof ed wel handiger om er deuren voor te hebben.

Het voordeel van de schoenenkast lager en wat breder maken is dat je er evt. een doosje op kan zetten met horloges. Een rekje voor oorbellen en kettingen ed. Simpele bergruimte voor zaken die je even kwijt wilt. Ook met omkleden even je portemonnee daar op leggen is best handig lijkt me.

Laminaat in een huis waar gestookt word valt wel mee qua koud. Ik zou het kleed in eerste instantie weglaten en ergens anders plaatsen. Als blijkt dat het laminaat dan toch te koud is kan je altijd nog een kleed daar neer leggen.

En ik zou gaan voor paxkasten. Ideaal O+
pi_158670594
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:02 schreef Puala het volgende:
Kan je vrouw zo qua hanggedeelte uit de voeten? Ik zou persoonlijke en probleem hebben met mijn langere jurken. OF maak je daar achter de spiegel nog een hanggedeelte voor?

Als je de deur van die kamer netjes dicht laat dan zou ik persoonlijk geen deuren voor de kasten hoeven. Als je van plan bent om die open te zetten dan lijkt het me ivm stof ed wel handiger om er deuren voor te hebben.

Het voordeel van de schoenenkast lager en wat breder maken is dat je er evt. een doosje op kan zetten met horloges. Een rekje voor oorbellen en kettingen ed. Simpele bergruimte voor zaken die je even kwijt wilt. Ook met omkleden even je portemonnee daar op leggen is best handig lijkt me.

Laminaat in een huis waar gestookt word valt wel mee qua koud. Ik zou het kleed in eerste instantie weglaten en ergens anders plaatsen. Als blijkt dat het laminaat dan toch te koud is kan je altijd nog een kleed daar neer leggen.

En ik zou gaan voor paxkasten. Ideaal O+
Kan merken dat je een vrouw bent :P (bedoel ik positief, ik kijk toch anders naar een kledingruimte :') )

- m'n vriendin heeft geen lange jurken en daarbij is ze maar 1,65. Over het algemeen is de 1,10 m dus genoeg die ik nu gereserveerd heb voor kledinghangers.
- achter de spiegel komt waarschijnlijk de strijkplank te staan / hangen
- de deur blijft in theorie dicht dus voor stof ben ik minder bang.. wel voor het 'rommelige' aanblik van alle kleren, dus dat zou de reden kunnen zijn dat er deuren komen.
- sieraden/horloges/bergruimte op de lage kast vind ik een goeie tip, thnx! :)
- we hebben nu ook laminaat (en we stoken ook wel eens), maar op wat koudere dagen is het toch fris aan de voeten. Ook zit deze kamer aan de noordkant van het huis, dus nooit direct zonlicht. Daarbij voelt het kleed gewoon fijner aan de voeten :P
- Paxkasten hoor ik vaak ja, we hebben er nu ook 1, maar die is 'maar' 2 m breed en 2,36 m hoog. Heb mij er verder niet in verdiept maar kan je die gewoon 'verbouwen' tot je eigen op maat gemaakte kast?
pi_158670718
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:09 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Kan merken dat je een vrouw bent :P (bedoel ik positief, ik kijk toch anders naar een kledingruimte :') )

- m'n vriendin heeft geen lange jurken en daarbij is ze maar 1,65. Over het algemeen is de 1,10 m dus genoeg die ik nu gereserveerd heb voor kledinghangers.
- achter de spiegel komt waarschijnlijk de strijkplank te staan / hangen
- de deur blijft in theorie dicht dus voor stof ben ik minder bang.. wel voor het 'rommelige' aanblik van alle kleren, dus dat zou de reden kunnen zijn dat er deuren komen.
- sieraden/horloges/bergruimte op de lage kast vind ik een goeie tip, thnx! :)
- we hebben nu ook laminaat (en we stoken ook wel eens), maar op wat koudere dagen is het toch fris aan de voeten. Ook zit deze kamer aan de noordkant van het huis, dus nooit direct zonlicht. Daarbij voelt het kleed gewoon fijner aan de voeten :P
- Paxkasten hoor ik vaak ja, we hebben er nu ook 1, maar die is 'maar' 2 m breed en 2,36 m hoog. Heb mij er verder niet in verdiept maar kan je die gewoon 'verbouwen' tot je eigen op maat gemaakte kast?
Ik ben ook 165, maar alsnog zou ik het niet redden. Ik heb dus 2 hang-gedeeltes gemaakt voor mezelf. Een laag stuk en een wat hoger stuk. Gewoon omdat het voor een nette pantalon ook niet prettig is als deze in de verdrukking hangt. Voor de zekerheid zou ik het toch even na-meten of je aan de 1,1m genoeg hebt.

Oh maar een strijkplank is smal. Die heeft die volledige breedte niet nodig, dus als je daar een tussen-schot in zet waar de strijkplank tussen kan hou je net genoeg ruimte over om nog een hang/opberg gedeelte uit het zicht te maken.

Rommelig valt mee als je netjes stapelt ;) Daarom zijn lagere stapels en een plankje extra vaak wel slim. Hoge stapels gaan eerder scheef liggen en lijken rommeliger.

En wat betreft pax. Kijk hier eens rond: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/rooms_ideas/planner_pax3d/index.html

Kan je zo kijken wat er mogelijk is ;)

edit: en ik mis trouwens denk ik ook wel lades. Of was jij van plan de bh's van je vriendin ook op een plankje te gaan opstapelen? Zelfde voor je boxers. En sokken. En denk na over panty's, sjaaltjes enzo :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Puala op 30-12-2015 14:19:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')