abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 11:53:29 #201
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_158053080
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:50 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Uhm nee, zitten 10 lampen in, het ding werkt op elektra :P Komt geen gas, brandstof, hout of andere brandbare middelen aan te pas ;)

[..]

Thnx :)

[..]

Merk Faber, type 'Cassette L'
Hmmm, bijzonder dingetje.. :)

quote:
Alleen stroom en water nodig
Een waterreservoir, vijf lampen van 50 Watt (12 Volt) en 2 verdampers creëren revolutionaire
vlammen. Niet te onderscheiden van echt. Op een vol reservoir van 1,3 liter brandt de haard 8-10 uur. De vrijkomende ultradunne waterdamp is goed voor de vochthuishouding in huis. De vlamhoogte is regelbaar met een luxe afstandsbediening.
pi_158053139
Precies :) Die omschrijving is denk ik van een slag kleiner, heb er gisteren toch echt 10 lampen ingeklikt :P

Met name dat er geen dampen / gassen vrij komen vinden we erg prettig.. we dachten eerst aan een bio-ethanol haardje ( K&W / Aandachtspunten bio-ethanolhaard inbouwen ) maar kwamen toen dit type tegen..
  zondag 6 december 2015 @ 12:14:48 #203
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158053432
Dus echt alleen voor de sier deze haard :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158065056
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 12:14 schreef laziness het volgende:
Dus echt alleen voor de sier deze haard :+
Was ook de bedoeling ;)
pi_158618305
Bij gebrek aan vooruitgang van de bouw gaan we zelf maar verder met ideetjes verzinnen :P Vandaag eens aan het verzinnen geweest over de slaapkamer.. e.e.a. hebben we al vastgepind, maar we zijn nog wel aan het twijfelen over wanddecoratie en verlichting.. lastig lastig..

Hebben jullie misschien tips / aanvullingen op ons huidig plannetje?
pi_158618447
Leuk, dat scherm aan het voeteneind!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 28 december 2015 @ 23:04:27 #207
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_158620717
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:04 schreef Thrilled het volgende:...
Hebben jullie misschien tips / aanvullingen op ons huidig plannetje?
[ afbeelding ]
:Y Setje handboeien voor aan het rek en een zweepje :@
pi_158626750
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:08 schreef Bartjebart het volgende:
Leuk, dat scherm aan het voeteneind!
Met dank aan Pinterest :P

quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 23:04 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:Y Setje handboeien voor aan het rek en een zweepje :@
Ook leuk, maar we doelden op andere soorten tips :9
pi_158626952
Wat donker allemaal. En waarom na zo'n rek nog zo'n kastje met een kleed er voor? Het ziet er decoratief leuk uit, maar wat voegt het toe?
pi_158627061
Ik vind de grote wereldkaart aan de muur heel erg tof! Wordt het behang of ga je het laten schilderen? Ik ben het er mee eens dat het wat donker oogt. Misschien is een lichtere kleur op de andere muren of een lichtere kleur vloer een optie? Het scherm is erg leuk zo. Handig ook voor de handboeien en zweepjes ja! *;
pi_158627447
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:21 schreef Puala het volgende:
Wat voegt het toe?
quote:
Het ziet er decoratief leuk uit
Dat ;) We willen juist geen slaapkamer waarin alles maar functioneel is, maar ook sfeer bevat, is juist iets wat we niet hadden in onze huidige + vorige slaapkamers.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:30 schreef Peacefulll het volgende:
Ik vind de grote wereldkaart aan de muur heel erg tof! Wordt het behang of ga je het laten schilderen? Ik ben het er mee eens dat het wat donker oogt. Misschien is een lichtere kleur op de andere muren of een lichtere kleur vloer een optie? Het scherm is erg leuk zo. Handig ook voor de handboeien en zweepjes ja! *;
De wereldkaart is nog een uitdaging :P Nog geen idee wat het mooiste effect is.. foto-behang lijkt het strakst, sjablonen/stempelen is het goedkoopst maar denk een grote kans dat het echt lelijk / niet strak wordt..

Het is inderdaad nog vrij donker, we kijken even of het went of dat we toch lichter gaan :P
  dinsdag 29 december 2015 @ 09:56:34 #212
244125 laziness
pi_158627459
quote:
Wat donker allemaal. En waarom na zo'n rek nog zo'n kastje met een kleed er voor? Het ziet er decoratief leuk uit, maar wat voegt het toe?
Eens, heel donker. Ik vind het scherm sowieso niet zo veel toevoegen middenin je kamer maar dat is een verschil van smaak denk ik.
Dat gezegd hebbende is mijn slaapkamer even groot en denk ik dat je plaatje het groter doet ogen dan het in werkelijkheid is.
Mijn kast staat waar de kaptafel? op jouw plaatje staat en de kast is minder diep gok ik. Ik zou niet weten hoe je en scherm en dat kastje er in krijgt zonder dat er een gevoel van ruimte verloren gaat.
Ik zou zelf ook niet zo graag onder het raam slapen maar ook dit is een persoonlijke keuze natuurlijk. Maar de ruimte naast het bed is dan niet zo breed meer en door het scherm is de zijkant de plek waar je het benadert en op staat te maken etc.
Mijn gevoel, gebaseerd op eigen 3D gemaakte tekeningen, is dat het in de praktijk krapper uit gaat komen dan je denkt, zeker door het gebruik van enkel donkere kleuren ook nog eens. Dat zal het niet ruimer laten ogen.

Dit klinkt wat negatiever wellicht dan ik het bedoel hoor maar verkijk je niet op zulke plaatjes. Bij mij leek er ook een zee van ruimte tussen bed en kast nog en wilde ik dat al op gaan vullen met kaptafeltjes ed.
Ik ben blij dat ik gewacht heb met dat aanschaffen omdat het in de praktijk echt te vol zou worden. Maar ik was dan ook op zoek naar rust en gevoel van ruimte daar waar ik moet uitrusten ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door laziness op 29-12-2015 10:02:33 ]
pi_158627670
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat gezegd hebbende is mijn slaapkamer even groot en denk ik dat je plaatje het groter doet ogen dan het in werkelijkheid is.
Heb je dezelfde afmetingen? Om welke kamer gaat het dan, ga ik even kijken in je topic :)

quote:
Mijn kast staat waar de kaptafel? op jouw plaatje staat en de kast is minder diep gok ik. Ik zou niet weten hoe je en scherm en dat kastje er in krijgt zonder dat er een gevoel van ruimte verloren gaat. Maar de ruimte naast het bed is dan niet zo breed meer en door het scherm is de zijkant de plek waar je het benadert en op staat te maken etc.
Klopt, is de kaptafel (60 cm diep), dus daar zal ze zich op maken, niet naast het bed? Maar ik snap wat je bedoeld, kzal eens op plattegrondjes de maten intekenen, kijken of het dan (ook voor ons) makkelijker word om te bepalen of het wat is of niet :)

quote:
zeker door het gebruik van enkel donkere kleuren ook nog eens. Dat zal het niet ruimer laten ogen.
Ben het met je eens dat donkere kleuren altijd kleiner laten lijken, maar we zijn het ook beu om altijd alles maar licht te maken :') Er moet vast ergens een mooie tussenweg zitten :9

quote:
Dit klinkt wat negatiever wellicht dan ik het bedoel hoor maar verkijk je niet op zulke plaatjes.
Ik ben blij dat ik gewacht heb met dat aanschaffen omdat het in de praktijk echt te vol zou worden.
Ik ben niet gauw beledigd hoor ;) We kopen sowieso pas meubelen of gaan pas klussen als we de sleutel hebben en meer gevoel hebben bij de ruimtes, wellicht dat het helemaal anders word :P
  dinsdag 29 december 2015 @ 10:23:05 #214
244125 laziness
pi_158627893
Ja onze slaapkamer is exact dezelfde afmeting.
Omdat er op beide wanden nog wat opgehangen moet worden had ik nog geen foto's geplaatst in mijn topic dus ik heb even hele verse gemaakt voor je :D

Één donkere wand in de kamer en met dit weer oogt echt al heel donker.

Dus even licht aan ;)

Andere hoek met een kast van 58cm diep

Je kaptafel is minder diep dan op het plaatje lijkt dan trouwens ;) dat komt overeen met mijn kast. Voordeel is natuurlijk dat je niet nog een draaiopening nodig hebt voor een tafel.
Ik bedoelde je bed opmaken trouwens :D Dat moet je vanaf de zijkant doen met dat scherm. Stopt niet zo lekker in en zwaait het dekbed niet zo makkelijk er lekker op zeg maar.
pi_158628049
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:23 schreef laziness het volgende:
Ja onze slaapkamer is exact dezelfde afmeting.
Omdat er op beide wanden nog wat opgehangen moet worden had ik nog geen foto's geplaatst in mijn topic dus ik heb even hele verse gemaakt voor je :D

Één donkere wand in de kamer en met dit weer oogt echt al heel donker.
[ link | afbeelding ]

Dus even licht aan ;)
[ link | afbeelding ]

Andere hoek met een kast van 58cm diep
[ link | afbeelding ]

Je kaptafel is minder diep dan op het plaatje lijkt dan trouwens ;) dat komt overeen met mijn kast. Voordeel is natuurlijk dat je niet nog een draaiopening nodig hebt voor een tafel.
Ik bedoelde je bed opmaken trouwens :D Dat moet je vanaf de zijkant doen met dat scherm. Stopt niet zo lekker in en zwaait het dekbed niet zo makkelijk er lekker op zeg maar.
Oh het bed opmaken :') Ik vond het al zo raar dat jij bij je bed ging make-uppen :') Maar ik snap 'm

Op de render gebruik ik een groothoekcamera met dezelfde mm's als dat ik mn foto's maak met mn eigen camera. Daardoor heb je wat vervorming bij de randen van de foto. Aan jouw foto's zie je ook dat je een wat 'smaller' beeld hebt en niet de hele ruimte makkelijk op de foto krijgt. Werkt vaak weer vernauwend t.o.v. de werkelijkheid :)
  dinsdag 29 december 2015 @ 10:45:21 #216
244125 laziness
pi_158628314
Zo diep als het bij jou lijkt is het bij mij helaas in ieder geval niet :+
Ik zou het bed met dat kastje doen maar dat scherm niet omdat die het te vol maakt. Maar dan projecteer ik het even in mijn eigen kamer :D
Die wereldkaart zou ik als eyecatcher zeker doen want erg gaaf en dan de rest wat lichter laten. Maar gezien de woonkamer is dat donkere gewoon jullie smaak dus ik zou proberen daar de middenweg in te vinden qua licht inderdaad.
pi_158628809
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:45 schreef laziness het volgende:
Zo diep als het bij jou lijkt is het bij mij helaas in ieder geval niet :+
Ik zou het bed met dat kastje doen maar dat scherm niet omdat die het te vol maakt. Maar dan projecteer ik het even in mijn eigen kamer :D
Die wereldkaart zou ik als eyecatcher zeker doen want erg gaaf en dan de rest wat lichter laten. Maar gezien de woonkamer is dat donkere gewoon jullie smaak dus ik zou proberen daar de middenweg in te vinden qua licht inderdaad.
Jouw kamer is zelfs 5.44m op de plattegrond? :o het lijkt inderdaad niet bijzonder diep op jouw foto's.. hm

Heb het ook in plattegrond getekend, maar ik word hier dan weer niet echt onrustig van om eerlijk te zijn.. :P lastig lastig :'(

Nja aan de andere kant; dat tussenschotje is er ook zo weer uit als het niet bevalt en er kan altijd weer een andere kleur op de muren als ze op ons af blijken te komen denk ik dan maar :P
  dinsdag 29 december 2015 @ 11:12:15 #218
244125 laziness
pi_158628927
Nee wij hebben de tussenwand op laten schuiven. Het is nu 4,75m. Anders zou ik niet zeggen zelfde afmeting ;)
Ik denk dat het zo een prima opstelling is, je ziet alleen zo plat het scherm niet en dat maakt het juist vol denk ik icm met alle muren donker.
Is de ruimte naast het bed ongeveer 50cm?
pi_158629026
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 11:12 schreef laziness het volgende:
Nee wij hebben de tussenwand op laten schuiven. Het is nu 4,75m. Anders zou ik niet zeggen zelfde afmeting ;)
Ik denk dat het zo een prima opstelling is, je ziet alleen zo plat het scherm niet en dat maakt het juist vol denk ik icm met alle muren donker.
Is de ruimte naast het bed ongeveer 50cm?
ja 57 cm, hebben we nu ook en is niet echt een bezwaar. De lades van het bed kunnen ook nog volledig open (je moet dan wel naast de lade staan)

Het scherm oogt ook zo groot door de vele planken en dikke balken denk ik.. die kan nog wel wat slanker om e.e.a. optisch te verkleinen :P
pi_158631738
Ik vermoed dat de 3D sketch het groter doet lijken dan het werkelijk zal zijn, zeker met donkere muren.

57 cm vind ik zelf ook krap naast het bed, maar het kan zeker wel.

Ik ben benieuwd als je het plan uitvoert hoe het werkelijk eruit gaat zien.
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_158632083
Ik denk dat het heel erg klein gaat aanvoelen. Want op je tekening ziet het er heerlijk ruim uit maar denk dat het best tegen gaat vallen in het echt als je die kamer optisch zoveel kleiner laat lijken.

Wij houden aan beide kanten 70 cm over van het bed en dat vind ik al weinig :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158670165
Hm, aangezien het toch geen drastische maatregelen zijn gaan we het gewoon proberen :P Wel met hier en daar wat aanpassingen (scherm smaller, minder plankjes, lichter beddengoed/gordijnen en een iets lichtere kleur grijs op de wanden)..

We shall see hoe het uitpakt :P

En ook maar ideetjes verzinnen voor de 'inloopkast' / kledingkamer.. er moet nog ruimte overblijven om e.e.a. te strijken dus kan het niet al te bont daar. Eerste opzet:

Twijfels:
- Wel of geen deuren voor de kledingkast (en dan schuifdeuren of klapdeuren?)
- De schoenenkast een kwartslag draaien en dan lager maken.
- Of juist minder diep en over de hele hoogte van die wand voor extra bergruimte.
- Het kleed is nu 'over' vanuit ons oude huis dus leek ons dit de beste plek, maar die maakt het juist weer donker, terwijl dit een lichte ruimte moet/mag zijn. Weglaten zorgt voor koud laminaat aan je voeten, misschien een lichter kleed?
- Kast zelf maken of op maat laten maken, of iets van Ikea/modulair spul gebruiken..

Ook weer lastig lastig :P
pi_158670391
Kan je vrouw zo qua hanggedeelte uit de voeten? Ik zou persoonlijke en probleem hebben met mijn langere jurken. OF maak je daar achter de spiegel nog een hanggedeelte voor?

Als je de deur van die kamer netjes dicht laat dan zou ik persoonlijk geen deuren voor de kasten hoeven. Als je van plan bent om die open te zetten dan lijkt het me ivm stof ed wel handiger om er deuren voor te hebben.

Het voordeel van de schoenenkast lager en wat breder maken is dat je er evt. een doosje op kan zetten met horloges. Een rekje voor oorbellen en kettingen ed. Simpele bergruimte voor zaken die je even kwijt wilt. Ook met omkleden even je portemonnee daar op leggen is best handig lijkt me.

Laminaat in een huis waar gestookt word valt wel mee qua koud. Ik zou het kleed in eerste instantie weglaten en ergens anders plaatsen. Als blijkt dat het laminaat dan toch te koud is kan je altijd nog een kleed daar neer leggen.

En ik zou gaan voor paxkasten. Ideaal O+
pi_158670594
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:02 schreef Puala het volgende:
Kan je vrouw zo qua hanggedeelte uit de voeten? Ik zou persoonlijke en probleem hebben met mijn langere jurken. OF maak je daar achter de spiegel nog een hanggedeelte voor?

Als je de deur van die kamer netjes dicht laat dan zou ik persoonlijk geen deuren voor de kasten hoeven. Als je van plan bent om die open te zetten dan lijkt het me ivm stof ed wel handiger om er deuren voor te hebben.

Het voordeel van de schoenenkast lager en wat breder maken is dat je er evt. een doosje op kan zetten met horloges. Een rekje voor oorbellen en kettingen ed. Simpele bergruimte voor zaken die je even kwijt wilt. Ook met omkleden even je portemonnee daar op leggen is best handig lijkt me.

Laminaat in een huis waar gestookt word valt wel mee qua koud. Ik zou het kleed in eerste instantie weglaten en ergens anders plaatsen. Als blijkt dat het laminaat dan toch te koud is kan je altijd nog een kleed daar neer leggen.

En ik zou gaan voor paxkasten. Ideaal O+
Kan merken dat je een vrouw bent :P (bedoel ik positief, ik kijk toch anders naar een kledingruimte :') )

- m'n vriendin heeft geen lange jurken en daarbij is ze maar 1,65. Over het algemeen is de 1,10 m dus genoeg die ik nu gereserveerd heb voor kledinghangers.
- achter de spiegel komt waarschijnlijk de strijkplank te staan / hangen
- de deur blijft in theorie dicht dus voor stof ben ik minder bang.. wel voor het 'rommelige' aanblik van alle kleren, dus dat zou de reden kunnen zijn dat er deuren komen.
- sieraden/horloges/bergruimte op de lage kast vind ik een goeie tip, thnx! :)
- we hebben nu ook laminaat (en we stoken ook wel eens), maar op wat koudere dagen is het toch fris aan de voeten. Ook zit deze kamer aan de noordkant van het huis, dus nooit direct zonlicht. Daarbij voelt het kleed gewoon fijner aan de voeten :P
- Paxkasten hoor ik vaak ja, we hebben er nu ook 1, maar die is 'maar' 2 m breed en 2,36 m hoog. Heb mij er verder niet in verdiept maar kan je die gewoon 'verbouwen' tot je eigen op maat gemaakte kast?
pi_158670718
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:09 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Kan merken dat je een vrouw bent :P (bedoel ik positief, ik kijk toch anders naar een kledingruimte :') )

- m'n vriendin heeft geen lange jurken en daarbij is ze maar 1,65. Over het algemeen is de 1,10 m dus genoeg die ik nu gereserveerd heb voor kledinghangers.
- achter de spiegel komt waarschijnlijk de strijkplank te staan / hangen
- de deur blijft in theorie dicht dus voor stof ben ik minder bang.. wel voor het 'rommelige' aanblik van alle kleren, dus dat zou de reden kunnen zijn dat er deuren komen.
- sieraden/horloges/bergruimte op de lage kast vind ik een goeie tip, thnx! :)
- we hebben nu ook laminaat (en we stoken ook wel eens), maar op wat koudere dagen is het toch fris aan de voeten. Ook zit deze kamer aan de noordkant van het huis, dus nooit direct zonlicht. Daarbij voelt het kleed gewoon fijner aan de voeten :P
- Paxkasten hoor ik vaak ja, we hebben er nu ook 1, maar die is 'maar' 2 m breed en 2,36 m hoog. Heb mij er verder niet in verdiept maar kan je die gewoon 'verbouwen' tot je eigen op maat gemaakte kast?
Ik ben ook 165, maar alsnog zou ik het niet redden. Ik heb dus 2 hang-gedeeltes gemaakt voor mezelf. Een laag stuk en een wat hoger stuk. Gewoon omdat het voor een nette pantalon ook niet prettig is als deze in de verdrukking hangt. Voor de zekerheid zou ik het toch even na-meten of je aan de 1,1m genoeg hebt.

Oh maar een strijkplank is smal. Die heeft die volledige breedte niet nodig, dus als je daar een tussen-schot in zet waar de strijkplank tussen kan hou je net genoeg ruimte over om nog een hang/opberg gedeelte uit het zicht te maken.

Rommelig valt mee als je netjes stapelt ;) Daarom zijn lagere stapels en een plankje extra vaak wel slim. Hoge stapels gaan eerder scheef liggen en lijken rommeliger.

En wat betreft pax. Kijk hier eens rond: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/rooms_ideas/planner_pax3d/index.html

Kan je zo kijken wat er mogelijk is ;)

edit: en ik mis trouwens denk ik ook wel lades. Of was jij van plan de bh's van je vriendin ook op een plankje te gaan opstapelen? Zelfde voor je boxers. En sokken. En denk na over panty's, sjaaltjes enzo :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Puala op 30-12-2015 14:19:16 ]
pi_158671053
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:13 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik ben ook 165, maar alsnog zou ik het niet redden. Ik heb dus 2 hang-gedeeltes gemaakt voor mezelf. Een laag stuk en een wat hoger stuk. Gewoon omdat het voor een nette pantalon ook niet prettig is als deze in de verdrukking hangt. Voor de zekerheid zou ik het toch even na-meten of je aan de 1,1m genoeg hebt.

Oh maar een strijkplank is smal. Die heeft die volledige breedte niet nodig, dus als je daar een tussen-schot in zet waar de strijkplank tussen kan hou je net genoeg ruimte over om nog een hang/opberg gedeelte uit het zicht te maken.

Rommelig valt mee als je netjes stapelt ;) Daarom zijn lagere stapels en een plankje extra vaak wel slim. Hoge stapels gaan eerder scheef liggen en lijken rommeliger.

En wat betreft pax. Kijk hier eens rond: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/rooms_ideas/planner_pax3d/index.html

Kan je zo kijken wat er mogelijk is ;)

edit: en ik mis trouwens denk ik ook wel lades. Of was jij van plan de bh's van je vriendin ook op een plankje te gaan opstapelen? Zelfde voor je boxers. En sokken. En denk na over panty's, sjaaltjes enzo :P
Die pax-planner werkt met standaard kast-maten, of weet jij een manier om 'custom' afmetingen te maken?

BH's, sokken en ondergoed leggen we in de lades van het bed, iets minder gestructureerd :')
pi_158671089
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:22 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Die pax-planner werkt met standaard kast-maten, of weet jij een manier om 'custom' afmetingen te maken?

BH's, sokken en ondergoed leggen we in de lades van het bed, iets minder gestructureerd :')
Dus na het douchen eerst naar de slaapkamer en dan naar de inloopkast? Waarom? :@

Pax heeft alleen maar standaard maten ;)
pi_158671121
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:24 schreef Puala het volgende:

[..]

Dus na het douchen eerst naar de slaapkamer en dan naar de inloopkast? Waarom? :@

Sorry, dat is nu de huidige werkwijze omdat de kledingkast naast het bed staat :P In het nieuwe huis moeten we daar inderdaad een mouw aan passen :P
pi_158671165
Tevens nieuw speeltje ontvangen :9~

wellicht leuk voor de weinige mannen in dit topique ;(
pi_158671218
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:25 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Sorry, dat is nu de huidige werkwijze omdat de kledingkast naast het bed staat :P In het nieuwe huis moeten we daar inderdaad een mouw aan passen :P
Lijkt me wel handiger ja
pi_158671506
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:26 schreef Thrilled het volgende:

[ afbeelding ]
Waarom alleen voor de mannen? }:| Leuk speeltje inderdaad :P.

Wbt de kast: op maat maken van ikea kan door planken af te zagen, maar dat lijkt me wat minder ideaal :+. Ik mis inderdaad ook wat lades. Je zou zelfs kunnen overwegen om de planken 'uittrekbaar' te maken, zodat je 2 stapels achter elkaar kunt maken (en daar nog goed bij kunt). Dat willen wij tenminste in onze (niet-inloop)kast :). En heb je elders in huis al ruimte voor tassen/beddengoed? (dat ligt niet zo mooi in het zicht, terwijl een inloopkast zonder deuren juist tof is)
pi_158671638
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:35 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Waarom alleen voor de mannen? }:| Leuk speeltje inderdaad :P.

Wbt de kast: op maat maken van ikea kan door planken af te zagen, maar dat lijkt me wat minder ideaal :+. Ik mis inderdaad ook wat lades. Je zou zelfs kunnen overwegen om de planken 'uittrekbaar' te maken, zodat je 2 stapels achter elkaar kunt maken (en daar nog goed bij kunt). Dat willen wij tenminste in onze (niet-inloop)kast :). En heb je elders in huis al ruimte voor tassen/beddengoed? (dat ligt niet zo mooi in het zicht, terwijl een inloopkast zonder deuren juist tof is)
Beddengoed kan je opgevouwen ook kwijt in mooie opbergboxen. Kan je mooi je setjes bij elkaar houden door het samen in een bak te doen.

Maar met de eisen van Thrilled is denk ik een op maat gemaakte kast realistischer.
  woensdag 30 december 2015 @ 17:50:12 #233
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_158679960
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:39 schreef Puala het volgende:

[..]

Beddengoed kan je opgevouwen ook kwijt in mooie opbergboxen. Kan je mooi je setjes bij elkaar houden door het samen in een bak te doen.

Maar met de eisen van Thrilled is denk ik een op maat gemaakte kast realistischer.
beddengoed in de lades onder het bed, ondergoed in nette lades in de kast.

En wat betreft op maat maken: tussen 2 kasten kan je maatwerk planken of roedes ophangen ^O^
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_158923865
Eerste concretere informatie voor de oplevering is dat hij naar achteren geschoven wordt ;( In verband met problemen met rioleringswerkzaamheden (vermoedelijk slechte planning :P ) verwachten ze onze woning in week 8 op te leveren (22 - 26 februari), dus bijna een maand later dan onze verwachting. Nu gaan schuiven met mijn vakantie op m'n werk, uitdaging ;(
pi_158974584
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:26 schreef Thrilled het volgende:

[ afbeelding ]
Geil
pi_158978442
Van de week ook even langs geweest, maar nog geen keuken gezien (bij niemand niet), weet niet hoe lang ze daarover doen, maar had die wel verwacht bij enkele huizen :P Bij de eerste huizen hadden ze het tegelpad al wel neergelegd, kon je wat makkelijker naar binnen kijken :D

De tuinen waren aangevuld met zand en volgens mij gaan ze een dezer dagen beginnen met het straatwerk (daarom snap ik de rioleringsproblemen niet zo goed), verder weinig veranderd uiteraard.. keimwerk zit er ook nog niet op.
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 10:34:33 #237
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_158978924
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:13 schreef Thrilled het volgende:
Eerste concretere informatie voor de oplevering is dat hij naar achteren geschoven wordt ;( In verband met problemen met rioleringswerkzaamheden (vermoedelijk slechte planning :P ) verwachten ze onze woning in week 8 op te leveren (22 - 26 februari), dus bijna een maand later dan onze verwachting. Nu gaan schuiven met mijn vakantie op m'n werk, uitdaging ;(
De nutsbedrijven zijn al wel langs geweest ? Of moet dat ook nog gebeuren ?
pi_158983440
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 10:34 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

De nutsbedrijven zijn al wel langs geweest ? Of moet dat ook nog gebeuren ?
geen idee?
pi_159415087
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:22 schreef Thrilled het volgende:

[..]

geen idee?
Nog een maandje? :)
pi_159420950
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:12 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Nog een maandje? :)
Ja zoiets :) we wachten met smart op dé brief :)
pi_159421123
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:41 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ja zoiets :) we wachten met smart op dé brief :)
Geen ontwikkelingen meer ? Nog binnen geweest, foto's?:)
pi_159421339
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:45 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:45 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Haha we gaan van het weekend weer even kijken.. Vorige week hadden ze het hekwerk van de voortuin geplaatst en dat deurtje doen ze op slot.. Konden daarom niet tegen het raam gaan staan, maar de keuken zat er toen nog niet in ;( wel hebben we stoeptegels als oprit :D verder zijn de bakstenen nog (steeds) niet gekeimd en de straat lag nu helemaal open voor de riolering etc..

Ik zal van het weekend weer wat nieuwe foto's plaatsen :)
pi_159421466
Wat betreft dat keiem. Bij ons zijn er ook stukken nog niet gedaan vanwege het weer. Gaan ze van het viorja/zomer afmaken.
pi_159472492
Ik zie bij ons in de nieuwe wijk sommige huizen die van onder tot boven wit of lichtbruin gekeimd zijn. De hele onderkant ziet er al bruin uit vanwege het opspattende water. Hoe verzinnen ze het.
pi_159474063
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:04 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik zie bij ons in de nieuwe wijk sommige huizen die van onder tot boven wit of lichtbruin gekeimd zijn. De hele onderkant ziet er al bruin uit vanwege het opspattende water. Hoe verzinnen ze het.
Bezem er langs en schoon is het weer.
pi_159476275
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 09:48 schreef Thrilled het volgende:
Van de week ook even langs geweest, maar nog geen keuken gezien (bij niemand niet), weet niet hoe lang ze daarover doen, maar had die wel verwacht bij enkele huizen :P Bij de eerste huizen hadden ze het tegelpad al wel neergelegd, kon je wat makkelijker naar binnen kijken :D

[ afbeelding ]

De tuinen waren aangevuld met zand en volgens mij gaan ze een dezer dagen beginnen met het straatwerk (daarom snap ik de rioleringsproblemen niet zo goed), verder weinig veranderd uiteraard.. keimwerk zit er ook nog niet op.
Ziet er goed uit, onze keuken wordt pas na de oplevering (eind maart) geplaatst, weet jij wanneer ze de sloot gaan doortrekken? Wij zijn van plan wellicht een grote lounge bank voor de tuin te kopen die anders over het huis heen getild moet worden, maar als de sloot er nog niet is kan die gewoon 'achterom'.
pi_159511887
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:16 schreef stilbu het volgende:

[..]

Ziet er goed uit, onze keuken wordt pas na de oplevering (eind maart) geplaatst, weet jij wanneer ze de sloot gaan doortrekken? Wij zijn van plan wellicht een grote lounge bank voor de tuin te kopen die anders over het huis heen getild moet worden, maar als de sloot er nog niet is kan die gewoon 'achterom'.
Goeie vraag, dat zal een gemeente-ding zijn en waarschijnlijk geen onderdeel van de bouw? Zal mij niks verbazen dat dat nog even duurt.. Waarschijnlijk wil de bouwer het pas vrijgeven als alles 100% klaar is.. Loopt verder alles goed bij jullie?
pi_159522415
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 09:13 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Goeie vraag, dat zal een gemeente-ding zijn en waarschijnlijk geen onderdeel van de bouw? Zal mij niks verbazen dat dat nog even duurt.. Waarschijnlijk wil de bouwer het pas vrijgeven als alles 100% klaar is.. Loopt verder alles goed bij jullie?
Vandaag nog even langs geweest, aan jullie kant zijn ze al aardig ver met de straat inderdaad, aan onze kant moet het riool er nog in.

Helaas liep alles verre van voorspoedig, onwijs veel problemen met de badkamer... uiteindelijk na veel bellen en regelen etc toch nog goed gekomen (moet het resultaat alleen nog zien)...

Het zag er ook uit alsof ze jullie kant al gingen keimen trouwens..
pi_159535134
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:41 schreef stilbu het volgende:

[..]

Vandaag nog even langs geweest, aan jullie kant zijn ze al aardig ver met de straat inderdaad, aan onze kant moet het riool er nog in.

Helaas liep alles verre van voorspoedig, onwijs veel problemen met de badkamer... uiteindelijk na veel bellen en regelen etc toch nog goed gekomen (moet het resultaat alleen nog zien)...

Het zag er ook uit alsof ze jullie kant al gingen keimen trouwens..
Haha wij waren er ook gisteren.. volgens mij hadden ze al een stukje uitgegraven voor de sloot, of niet?

Jammer te horen dat het bij jullie niet zo lekker liep, hopen dat het resultaat het goed maakt dan ;)

De straat was bij ons inderdaad al aangevuld en was best verbaasd om de steigers tegen de gevel te zien staan.. Volgens mij is het veel te vochtig om te gaan keimen, zeker met de buien van de laatste dagen :?

Verder binnen nog steeds geen keuken, dus we wachten maar gewoon verder af.. :P

pi_159535179
Bij ons werd bij de mensen die de keuken voor de oplevering lieten plaatsen de keuken pas een paar dagen voor oplevering geplaatst. Ik vermoed om de kans op beschadigingen te beperken :)

En die keiem er nu op zou niet zo handig zijn idd vanwege de regen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')