abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157981454
Dat van die schakelaar op de opbouw heb ik trouwens wel vaker gezien. Waarbij ik vaker zoiets had van wtf wat een rare plek.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157981717
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat van die schakelaar op de opbouw heb ik trouwens wel vaker gezien. Waarbij ik vaker zoiets had van wtf wat een rare plek.
aannemer belt net op dat hij het toch niet wil aanpassen :') doordat het een inbouwtoilet is komt de ombouw tot 1300 mm + vloer en daardoor kan de schakelaar niet volgens regelgeving op 1050 mm + vloer op de muur. Hij noemde een of andere norm en dat hij daarom op de opbouw is gezet. Het staat overigens ook op mijn toilet-tekening en daar is hij naar gemaakt.. op de bouwkundige plattegrond staat hij wel op de muur.. dus ja, welke tekening is leidend?

Toen ik aangaf dat ik van de norm af wil wijken en de schakelaar niet op de ombouw wilde hebben en dat het zonde was van mijn tegels noemde hij een geweldig argument "ja maar de rest van de woningen heeft het ook zo" :')

Hij ging nog proberen om het te laten verplaatsen en ging mij terug bellen, maar hij kon niks beloven..

Nu even zoeken naar de regelgeving hierover :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:54 schreef Vonkenboer het volgende:
lokquote
pi_157982212
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:56 schreef Thrilled het volgende:

[..]

aannemer belt net op dat hij het toch niet wil aanpassen :') doordat het een inbouwtoilet is komt de ombouw tot 1300 mm + vloer en daardoor kan de schakelaar niet volgens regelgeving op 1050 mm + vloer op de muur. Hij noemde een of andere norm en dat hij daarom op de opbouw is gezet. Het staat overigens ook op mijn toilet-tekening en daar is hij naar gemaakt.. op de bouwkundige plattegrond staat hij wel op de muur.. dus ja, welke tekening is leidend?

Toen ik aangaf dat ik van de norm af wil wijken en de schakelaar niet op de ombouw wilde hebben en dat het zonde was van mijn tegels noemde hij een geweldig argument "ja maar de rest van de woningen heeft het ook zo" :')

Hij ging nog proberen om het te laten verplaatsen en ging mij terug bellen, maar hij kon niks beloven..

Nu even zoeken naar de regelgeving hierover :')

[..]

Kan die schakelaar niet gewoon op de andere muur? Links van de deur ipv rechts? De hoogte van 1.05m is wel het meest 'comfortabel' en over de inbouw/pot hangen is ook niet ideaal.
pi_157982586
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 09:42 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Kan die schakelaar niet gewoon op de andere muur? Links van de deur ipv rechts? De hoogte van 1.05m is wel het meest 'comfortabel' en over de inbouw/pot hangen is ook niet ideaal.
Dat is waarschijnlijk niet handig met de draairichting van de deur. ;)
pi_157982917
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:14 schreef archito het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk niet handig met de draairichting van de deur. ;)
Als ik naar de plattegrond kijk denk ik dat het vooral een probleem is omdat dat een buitenmuur is. Lichtknopje aan de kant waar de deur scharniert vonden wij minder onhandig dan op/boven de toiletombouw, dus wij hebben dat lichtpunt wel verplaatst, maar dat is misschien ook persoonlijke voorkeur :).

Of verlichting met bewegingssensor installeren, dan heb je geen knop meer nodig?
pi_157982981
Net ook even bij de installateurs op mijn werk nagevraagd en de 1,05m is een richtlijn, geen eis. Dus wat dat betreft is er niks hard.

Zoals je op de foto ziet is het qua afstand een verschil van bijna niks, dus ergens overheen hangen valt wel mee ;) Ik wil alleen geen a-symmetrische indeling van een witte schakelaar op onze mooie grijze tegels :')

De buitengevel is van HSB en prefab aangeleverd, dus snap wel dat ze daar niks in hebben ontworpen. De binnenwandjes zijn van kalkzandsteen en wat dat betreft makkelijker in te verwerken.
pi_157983025
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:38 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Als ik naar de plattegrond kijk denk ik dat het vooral een probleem is omdat dat een buitenmuur is. Lichtknopje aan de kant waar de deur scharniert vonden wij minder onhandig dan op/boven de toiletombouw, dus wij hebben dat lichtpunt wel verplaatst, maar dat is misschien ook persoonlijke voorkeur :).

[ afbeelding ]

Of verlichting met bewegingssensor installeren, dan heb je geen knop meer nodig?
Dat is waar, je zal zelden vanuit de voordeur direct naar de WC gaan, als je vanuit de kamer komt loop je op de knop af als hij in de buitenmuur zit dus dan is het niet zo onhandig als ik dacht idd!
pi_157991904
Op de tekening staat de schakelaar toch ook gewoon op de muur afgebeeld?
  Moderator donderdag 3 december 2015 @ 18:59:06 #184
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_157992341
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:42 schreef Thrilled het volgende:
De buitengevel is van HSB en prefab aangeleverd, dus snap wel dat ze daar niks in hebben ontworpen. De binnenwandjes zijn van kalkzandsteen en wat dat betreft makkelijker in te verwerken.
De schakelaar zit dan wel vrij hoog als die boven het reservoir om de hoek naast de deur zit.
Zou het zelf ook als elektricien zo maken zoals het uitgevoerd is. Wellicht iets verder naar rechts en in het midden van de spoelknop van het reservoir oid.
pi_158003719
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:36 schreef Snoepje5 het volgende:
Op de tekening staat de schakelaar toch ook gewoon op de muur afgebeeld?
Op de bouwkundige plattegrond wel, niet op de sanitair-tekening. Daar hebben ze ook een plattegrondje van gemaakt en dan staat de schakelaar op de ombouw.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:59 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

De schakelaar zit dan wel vrij hoog als die boven het reservoir om de hoek naast de deur zit.
Zou het zelf ook als elektricien zo maken zoals het uitgevoerd is. Wellicht iets verder naar rechts en in het midden van de spoelknop van het reservoir oid.
Het klopt dat hij dan inderdaad hoger zit, maar dat maakt mij niet zo veel uit eerlijk gezegd :)
pi_158004133
Ik had denk ik nog liever de schakelaar aan de buitenkant naast de klink van de deur gehad dan..
pi_158004247
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:34 schreef Puala het volgende:
Ik had denk ik nog liever de schakelaar aan de buitenkant naast de klink van de deur gehad dan..
Dat soort lichtknopjes zijn heel erg grappig als je een jaar of 10-12 bent en er iemand anders op het toilet zit :+.
pi_158004435
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:50 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dat soort lichtknopjes zijn heel erg grappig als je een jaar of 10-12 bent en er iemand anders op het toilet zit :+.
Scheelt dat de activiteiten op een toilet over het algemeen ook prima in t donker kunnen :+
pi_158006604
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:56 schreef Thrilled het volgende:
aannemer belt net op dat hij het toch niet wil aanpassen :') doordat het een inbouwtoilet is komt de ombouw tot 1300 mm + vloer en daardoor kan de schakelaar niet volgens regelgeving op 1050 mm + vloer op de muur. Hij noemde een of andere norm en dat hij daarom op de opbouw is gezet.
Normering my ass, hij maakt de schakelaar waar ik hem wel hebben, klaar.
Ze zullen wel een fuck-up hebben gemaakt ergens met de plek van de installatiebuis of dit zal wel goedkoper zijn dan de schakelaar gewoon op de muur te plaatsen.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Vaak heb ik bij bouwvakkers en installateurs die iets "raars" maken zoiets van "dat doe je thuis toch ook niet zo bij je eigen huis :( "
Jij bent er dus zo een die het ook zo doet bij je eigen huis _O-
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:17:03 #190
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_158008243
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:38 schreef Chicolade het volgende:

dat is iets wat ik sowieso in een toilet zou overwegen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:29 schreef bluemoon23 het volgende:
Normering my ass, hij maakt de schakelaar waar ik hem wel hebben, klaar
meerwerk :P

quote:
Vaak heb ik bij bouwvakkers en installateurs die iets "raars" maken zoiets van "dat doe je thuis toch ook niet zo bij je eigen huis "
Dat vraag ik dus ook wel eens: Zou je dit thuis ook zo willen hebben? Meestal komen ze dan wel tot inkeer. :P
pi_158008563
Jeuj, gefixed :P

Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 18:57:12 #192
92034 crew  Vonkenboer
pi_158015008
quote:
Vaak heb ik bij bouwvakkers en installateurs die iets "raars" maken zoiets van "dat doe je thuis toch ook niet zo bij je eigen huis :( "
Jij bent er dus zo een die het ook zo doet bij je eigen huis _O-
Ik vind het ook niet raar :P
pi_158022895
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:35 schreef Thrilled het volgende:
Jeuj, gefixed :P

[ afbeelding ]
Weet niet of ik dat heel veel handiger zou vinden die plek, maar goed dat je het voor elkaar hebt gekregen :P
pi_158051969
Gisteren stad en land doorgereden voor de open haard, maar hij is in de pocket :9 Kunnen we nu gaan bedenken hoe we hem in gaan bouwen :')

Hier en daar wat overbelicht omdat ze met de telefoon gemaakt zijn, maar het effect blijft bijzonder en mooi.. ook kiezen we voor dit soort steenstrips erachter dus denk dat het wel een mooi hoekje wordt!

We twijfelden nog tussen twee afmetingen dus vandaar even een showroom bezocht, maar deze bevalt prima! :) 'Eerste' aankoop voor het nieuwe huis *O*
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 11:06:06 #195
92034 crew  Vonkenboer
pi_158052355
Elektrisch ;) zit gewoon een stekker aan :P
pi_158052400
Best mooi die open haard! Welke merk en type is dat?
pi_158052670
Nicee !
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 11:30:09 #199
92034 crew  Vonkenboer
pi_158053026
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:30 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Elektrische ontsteking zker ;)
Uhm nee, zitten 10 lampen in, het ding werkt op elektra :P Komt geen gas, brandstof, hout of andere brandbare middelen aan te pas ;)

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:28 schreef Snoepje5 het volgende:
Nicee !
Thnx :)

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:11 schreef Luuk84 het volgende:
Best mooi die open haard! Welke merk en type is dat?
Merk Faber, type 'Cassette L'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')