aannemer belt net op dat hij het toch niet wil aanpassenquote:Op donderdag 3 december 2015 08:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat van die schakelaar op de opbouw heb ik trouwens wel vaker gezien. Waarbij ik vaker zoiets had van wtf wat een rare plek.
quote:
Kan die schakelaar niet gewoon op de andere muur? Links van de deur ipv rechts? De hoogte van 1.05m is wel het meest 'comfortabel' en over de inbouw/pot hangen is ook niet ideaal.quote:Op donderdag 3 december 2015 08:56 schreef Thrilled het volgende:
[..]
aannemer belt net op dat hij het toch niet wil aanpassendoordat het een inbouwtoilet is komt de ombouw tot 1300 mm + vloer en daardoor kan de schakelaar niet volgens regelgeving op 1050 mm + vloer op de muur. Hij noemde een of andere norm en dat hij daarom op de opbouw is gezet. Het staat overigens ook op mijn toilet-tekening en daar is hij naar gemaakt.. op de bouwkundige plattegrond staat hij wel op de muur.. dus ja, welke tekening is leidend?
Toen ik aangaf dat ik van de norm af wil wijken en de schakelaar niet op de ombouw wilde hebben en dat het zonde was van mijn tegels noemde hij een geweldig argument "ja maar de rest van de woningen heeft het ook zo"
Hij ging nog proberen om het te laten verplaatsen en ging mij terug bellen, maar hij kon niks beloven..
Nu even zoeken naar de regelgeving hierover
[..]
Dat is waarschijnlijk niet handig met de draairichting van de deur.quote:Op donderdag 3 december 2015 09:42 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Kan die schakelaar niet gewoon op de andere muur? Links van de deur ipv rechts? De hoogte van 1.05m is wel het meest 'comfortabel' en over de inbouw/pot hangen is ook niet ideaal.
Als ik naar de plattegrond kijk denk ik dat het vooral een probleem is omdat dat een buitenmuur is. Lichtknopje aan de kant waar de deur scharniert vonden wij minder onhandig dan op/boven de toiletombouw, dus wij hebben dat lichtpunt wel verplaatst, maar dat is misschien ook persoonlijke voorkeurquote:Op donderdag 3 december 2015 10:14 schreef archito het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk niet handig met de draairichting van de deur.
Dat is waar, je zal zelden vanuit de voordeur direct naar de WC gaan, als je vanuit de kamer komt loop je op de knop af als hij in de buitenmuur zit dus dan is het niet zo onhandig als ik dacht idd!quote:Op donderdag 3 december 2015 10:38 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Als ik naar de plattegrond kijk denk ik dat het vooral een probleem is omdat dat een buitenmuur is. Lichtknopje aan de kant waar de deur scharniert vonden wij minder onhandig dan op/boven de toiletombouw, dus wij hebben dat lichtpunt wel verplaatst, maar dat is misschien ook persoonlijke voorkeur.
[ afbeelding ]
Of verlichting met bewegingssensor installeren, dan heb je geen knop meer nodig?
De schakelaar zit dan wel vrij hoog als die boven het reservoir om de hoek naast de deur zit.quote:Op donderdag 3 december 2015 10:42 schreef Thrilled het volgende:
De buitengevel is van HSB en prefab aangeleverd, dus snap wel dat ze daar niks in hebben ontworpen. De binnenwandjes zijn van kalkzandsteen en wat dat betreft makkelijker in te verwerken.
Op de bouwkundige plattegrond wel, niet op de sanitair-tekening. Daar hebben ze ook een plattegrondje van gemaakt en dan staat de schakelaar op de ombouw.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:36 schreef Snoepje5 het volgende:
Op de tekening staat de schakelaar toch ook gewoon op de muur afgebeeld?
Het klopt dat hij dan inderdaad hoger zit, maar dat maakt mij niet zo veel uit eerlijk gezegdquote:Op donderdag 3 december 2015 18:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
De schakelaar zit dan wel vrij hoog als die boven het reservoir om de hoek naast de deur zit.
Zou het zelf ook als elektricien zo maken zoals het uitgevoerd is. Wellicht iets verder naar rechts en in het midden van de spoelknop van het reservoir oid.
Dat soort lichtknopjes zijn heel erg grappig als je een jaar of 10-12 bent en er iemand anders op het toilet zitquote:Op vrijdag 4 december 2015 08:34 schreef Puala het volgende:
Ik had denk ik nog liever de schakelaar aan de buitenkant naast de klink van de deur gehad dan..
Scheelt dat de activiteiten op een toilet over het algemeen ook prima in t donker kunnenquote:Op vrijdag 4 december 2015 08:50 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Dat soort lichtknopjes zijn heel erg grappig als je een jaar of 10-12 bent en er iemand anders op het toilet zit.
Normering my ass, hij maakt de schakelaar waar ik hem wel hebben, klaar.quote:Op donderdag 3 december 2015 08:56 schreef Thrilled het volgende:
aannemer belt net op dat hij het toch niet wil aanpassendoordat het een inbouwtoilet is komt de ombouw tot 1300 mm + vloer en daardoor kan de schakelaar niet volgens regelgeving op 1050 mm + vloer op de muur. Hij noemde een of andere norm en dat hij daarom op de opbouw is gezet.
Vaak heb ik bij bouwvakkers en installateurs die iets "raars" maken zoiets van "dat doe je thuis toch ook niet zo bij je eigen huisquote:Op donderdag 3 december 2015 18:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Zou het zelf ook als elektricien zo maken zoals het uitgevoerd is. Wellicht iets verder naar rechts en in het midden van de spoelknop van het reservoir oid.
dat is iets wat ik sowieso in een toilet zou overwegen.quote:Op donderdag 3 december 2015 10:38 schreef Chicolade het volgende:
Of verlichting met bewegingssensor installeren, dan heb je geen knop meer nodig?
meerwerkquote:Op vrijdag 4 december 2015 11:29 schreef bluemoon23 het volgende:
Normering my ass, hij maakt de schakelaar waar ik hem wel hebben, klaar
Dat vraag ik dus ook wel eens: Zou je dit thuis ook zo willen hebben? Meestal komen ze dan wel tot inkeer.quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:29 schreef bluemoon23 het volgende:
Vaak heb ik bij bouwvakkers en installateurs die iets "raars" maken zoiets van "dat doe je thuis toch ook niet zo bij je eigen huis "
Ik vind het ook niet raarquote:Op vrijdag 4 december 2015 11:29 schreef bluemoon23 het volgende:
Vaak heb ik bij bouwvakkers en installateurs die iets "raars" maken zoiets van "dat doe je thuis toch ook niet zo bij je eigen huis"
Jij bent er dus zo een die het ook zo doet bij je eigen huis
Weet niet of ik dat heel veel handiger zou vinden die plek, maar goed dat je het voor elkaar hebt gekregenquote:
Uhm nee, zitten 10 lampen in, het ding werkt op elektraquote:
Thnxquote:
Merk Faber, type 'Cassette L'quote:Op zondag 6 december 2015 11:11 schreef Luuk84 het volgende:
Best mooi die open haard! Welke merk en type is dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |