abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155658416
En die grondwet ?
Door het grondwet te noemen suggereert men al dat het om een staat gaat die men wilt bouwen op die grondwet.
Als dat niet het plan is... noem het dan manifest van Europese samenwerking en vooral geen referendum ervan maken.
Het schijnt dat die zgn grondwet toch is aangenomen als grondwet ?
pi_155658571
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 19:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

oooo ? spaarlampen... ov-decreet ?
Die kwamen toch van hen af ? Of was dat een of ander commissie
En als het formeel geen regels zijn... dan moeten ze explicieter hun regel te presenteren als " voorstel" of "advies"
Hoe dan ook deze twee items zijn hun zaken helemaal niet. Het is niet nodig voor de samenwerking.
Blijf er dan vanaf en laat het over aan de discussies en besluitvorming in de naties zelf.
Bas Eickhout in Buitenhof zei dat ook een lobby van Europese lampenmakers dat gloeilampenverbod wilde hebben. Zij hadden geinvesteerd in modernisering van de lampenindustrie, onder andere door de steeds strengere milieu-wetgeving in de EU maar dan moet er wel zekerheid zijn dat er ze hun nieuwe producten overal kwijt kunnen.

-edit-

Even gegoogled. Het ging niet om gloeilampen maar om stofzuigers met een hoog stroomverbruik. Maar bij gloeilampen zullen fabrikanten van de nieuwste snufjes ook niet hebben getreurd over het verbod :P

[ Bericht 4% gewijzigd door zakjapannertje op 29-08-2015 19:55:23 ]
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:49:28 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155658627
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 19:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

oooo ? spaarlampen... ov-decreet ?
Die kwamen toch van hen af ? Of was dat een of ander commissie
En als het formeel geen regels zijn... dan moeten ze explicieter hun regel te presenteren als " voorstel" of "advies"
Hoe dan ook deze twee items zijn hun zaken helemaal niet. Het is niet nodig voor de samenwerking.
Blijf er dan vanaf en laat het over aan de discussies en besluitvorming in de naties zelf.
De Europese commissie heeft wel initiatiefrecht maar ook dat moet via de raad van ministers langs de regeringen af.
pi_155658660
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 19:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De Europese commissie heeft wel initiatiefrecht maar ook dat moet via de raad van ministers langs de regeringen af.
Hebben ze in de TK tegen de gloeilamp gestemd dan? Heb jij een linkje? Ik heb dat debat gemist iig. Wat zei Wilders daarover?
I´m back.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:53:25 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155658734
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 19:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hebben ze in de TK tegen de gloeilamp gestemd dan? Heb jij een linkje?
Nee, het was zelfs een initiatief van onze tweede kamer.

http://www.elsevier.nl/Po(...)bod-ELSEVIER244283W/

Enkele indieners hebben er achteraf zelfs spijt van gehad zo te zien. :')
pi_155658792
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 19:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hebben ze in de TK tegen de gloeilamp gestemd dan? Heb jij een linkje? Ik heb dat debat gemist iig. Wat zei Wilders daarover?
Ik heb dat ook helemaal gemist.
Maar voorlopig is het algemene idee dat die ouderwetse lampen verboden zijn te verkopen .
Als er geen wet is die het verbiedt....... dan is dat toch heel bizar.
Overigens ... vind ik het verbod niet zo erg verkeerd ...... wel de hele manier waarop.
  FOK!fotograaf zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:59:14 #157
73911 ultra_ivo
pi_155658917
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, in feite is Holland, de Randstad nog steeds het centrum en wordt ook in de media over het algemeen een beetje lacherig gedaan over alles wat er buiten ligt...
Nederland is natuurlijk pas eerst 200 jaar geleden een eenheidsstaat geworden, en daar ging dan na 15 jaar nog eens België vanaf, op den duur Luxemburg, maar Staats Brabant/Generaliteitslanden bleef eraan vast zitten idem Limburg, maar wel met een andere geschiedenis in feite...
Waardoor we nu de situatie hebben dat kinderen die in Limburg of Friesland wonen de Hollandse geschiedenis moeten leren en hun eigen geschiedenis alleen van hun ouders horen.
pi_155659052
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 19:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, het was zelfs een initiatief van onze tweede kamer.

http://www.elsevier.nl/Po(...)bod-ELSEVIER244283W/

Enkele indieners hebben er achteraf zelfs spijt van gehad zo te zien. :')
Heb ik gemist, of misschien niet, maar dan ben ik het vergeten.
Philips er mee instemmend want de gloeilamp bracht niet meer genoeg winst. In China konden ze dat goedkoper produceren. En nu wordt de licht-divisie, ooit parade paardje (toen ik er nog werkte), maar helemaal los gegooid van de rest... :').
Maar goed, men heeft spijt. Vander Ham (D66) had kliever hogere accijns op gloeilampen. Hij voelt zich misleid door de industrie (Philips). :').
Van der Ham is een aardige jongen hoor, nu bij het Humanistisch Verbond, en als zodanig heeft-ie mijn sympathie opkomend voor atheïsten wereldwijd, maar god alle jezus (lol) wat een gepruts weer...
Het zijn net wat zij denken dat VMBO'ers zijn.

Iemand ooit nog becijferd wat het milieu effect nu daadwerkelijk is geweest? Concreet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 29-08-2015 20:12:51 ]
I´m back.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:08:12 #159
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_155659192
Ik zou zeggen: negeer deze onzin. Het is duidelijk dat de media bezig is met een kampanje waarbij men met "dood aan de Nederlandse cultuur!"-items kijkers/lezers/views probeert te trekken. Het is een media-hype en niets meer.
pi_155659415
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 19:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb dat ook helemaal gemist.
Maar voorlopig is het algemene idee dat die ouderwetse lampen verboden zijn te verkopen .
Als er geen wet is die het verbiedt....... dan is dat toch heel bizar.
Overigens ... vind ik het verbod niet zo erg verkeerd ...... wel de hele manier waarop.
Ja, wat ik begrijp is dat Philips er gewoon achter zat. De gloeilamp bracht niet meer genoeg op, maar de spaarlamp wel. Maar inmiddels ook niet meer en dus hebben ze licht-divisie maar losgekoppeld. Reden: in China kan men het goedkoper produceren, vanwege lagere loonkosten.
En de D66'ers alles maar lopen verdedigen met hun natuurwet globalisatie.
En eigenlijk moeten de loonkosten hier ook omlaag, wat natuurlijk al meer dan 20 jaar gebeurt in reële koopkracht.

En dan komt nu de rechtgeaarde D66ér met alle lijstjes waar we bijna bovenaan staan wrs... :').
I´m back.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:19:18 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155659496
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, wat ik begrijp is dat Philips er gewoon achter zat. De gloeilamp bracht niet meer genoeg op, maar de spaarlamp wel. Maar inmiddels ook niet meer en dus hebben ze licht-divisie maar losgekoppeld. Reden: in China kan men het goedkoper produceren, vanwege lagere loonkosten.
En eigenlijk moeten de loonkosten hier ook omlaag, wat natuurlijk al meer dan 20 jaar gebeurt in reële koopkracht.

En dan komt nu de rechtgeaarde D66ér met alle lijstjes waar we bijna bovenaan staan wrs... :').
Maarre, wat wil jij nou precies dat er tegen globalisering gedaan gaat worden?
pi_155659548
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maarre, wat wil jij nou precies dat er tegen globalisering gedaan gaat worden?
In de eerste plaats denk ik dat je het niet kunt opvatten, althans de gevolgen niet, als een natuurwet, zoals de zwaarte kracht. Dat is kennistheoretisch al een winstpunt. Want dan kun je allerlei dingen, zoals D66 doet, ook niet meer verkopen als "modernisering".
I´m back.
pi_155659566
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 19:59 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Waardoor we nu de situatie hebben dat kinderen die in Limburg of Friesland wonen de Hollandse geschiedenis moeten leren en hun eigen geschiedenis alleen van hun ouders horen.
Ze hebben nu wel de kans door het Nederlandse onderwijs goed te kunnen lezen en schrijven. Maar regionale geschiedenis mag ook wel door de onderwijzers er bij gegeven worden (als ze er al iets vanaf weten). In regionale kranten staat er ook vaak iets over, op die manier ben ikzelf meer te weten gekomen over mijn geboortestreek Zeeuws-Vlaanderen :) .
pi_155659575
Topiq niet gelezen, maar: Man man man man.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_155659616
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik wil geen trotse Europeaan zijn.
Ik ben een Nederlander.
Dit dus Nederland OKAY

EU NEE !!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:25:38 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155659634
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de eerste plaats denk ik dat je het niet kunt opvatten, althans de gevolgen niet, als een natuurwet, zoals de zwaarte kracht. Dat is kennistheoretisch al een winstpunt. Want dan kun je allerlei dingen, zoals D66 doet, ook niet meer verkopen als "modernisering".
Globalisering wordt in de hand gewerkt door technologische vooruitgang zoals vliegtuigen, telecommunicatie, betere schepen etc. Hoe denk je die klok precies te gaan terugdraaien?
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:29:45 #167
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155659727
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gloeilampen kun je toch nog steeds gewoon in de winkel kopen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_155659757
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Globalisering wordt in de hand gewerkt door technologische vooruitgang zoals vliegtuigen, telecommunicatie, betere schepen etc. Hoe denk je die klok precies te gaan terugdraaien?
Sociaaleconomische gevolgen zoals hier eerder genoemd door mij moeten voorkomen worden, lijkt me. Je moet de laagopgeleide mensen in ons eigen land ook een toekomst bieden, of niet? Of is het antwoord op de globalisatie alleen maar, okee, we exporteren arbeid naar lage lonen landen en het lage lonen werk dat overblijft laten we doen door mensen uit lage lonen landen tegen oneerlijke concurrentie voor onze eigen laagopgeleiden? Verder laten we die laagopgeleiden gewoon met behoud van uitkering kutwerk doen. We knijpen ze ook steeds meer af, want we hebben gewoon geen geld meer voor dat soort mensen over... laat maar lekker dood gaan.
Vind je dat een goed idee, stem op D66, VVD, PvdA.
I´m back.
pi_155659784
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Gloeilampen kun je toch nog steeds gewoon in de winkel kopen ?
Bij de action? ;).
Nee, volgns mij niet. Een lampje kost al gauw 3,50 ¤ en als je een goeie wilt 6,50 ¤. Gloeilampen zijn er niet meer.
I´m back.
pi_155659797
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Terugdraaien kan dus niet.
Globalisering is een fact of life. Het is onafwendbaar. Het hoort bij de mensheid.
Individualisering idem...
Je kunt de negatieve kanten afremmen ( of wat je als negatief ervaart.... bepaalde westerse sites op het Chinese internet is negatief volgens de Chinese regering) maar het proces gaat door.
Probeer specifieke gevolgen en ontwikkelingen wat bij te sturen.
Dat kan wel hoor. Maar uiteindelijk is het niet te stoppen.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:35:10 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155659854
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Sociaaleconomische gevolgen zoals hier eerder genoemd door mij moeten voorkomen worden, lijkt me. Je moet de laagopgeleide mensen in ons eigen land ook een toekomst bieden, of niet? Of is het antwoord op de globalisatie alleen maar, okee, we exporteren arbeid naar lage lonen landen en het lage lonen werk dat overblijft laten we doen door mensen uit lage lonen landen tegen oneerlijke concurrentie voor onze eigen laagopgeleiden? Verder laten we die laagopgeleiden gewoon met behoud van uitkering kutwerk doen. We knijpen ze ook steeds meer af, want we hebben gewoon geen geld meer voor dat soort mensen over... laat maar lekker dood gaan.
Vind je dat een goed idee, stem op D66, VVD, PvdA.
"We" exporteren niks. Het is een mogelijkheid om spullen in het buitenland te kopen. Nu kun je dat keihard gaan verbieden. Maar ik denk niet dat we daar uiteindelijk beter mee af gaan zijn.
pi_155659860
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Globalisering is een fact of life. Het is onafwendbaar. Het hoort bij de mensheid.
Je kunt de negatieve kanten afremmen ( of wat je als negatief ervaart.... bepaalde westerse sites op het Chinese internet is negatief volgens de Chinese regering) maar het proces gaat door.
Dus jij bent het er wel mee eens dat dat een natuurwet is en dat daar de allerlaagste het slachtoffer van worden. Gewoon lekker verrekken, omdat globalisatie een woord is dat gelijk staat aan zwaarte kracht?
I´m back.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:36:18 #173
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155659871
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bij de action? ;).
Nee, volgns mij niet. Een lampje kost al gauw 3,50 ¤ en als je een oeie wilt 6,50 ¤. Gloeilampen zijn er niet meer.
Kwantum, ik koop ze met 10 tegelijk : https://www.kwantum.nl/ve(...)lder-15w-e27-1526950
De regering met hun malle gedoe kunnen me wat :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_155659903
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

"We" exporteren niks. Het is een mogelijkheid om spullen in het buitenland te kopen. Nu kun je dat keihard gaan verbieden. Maar ik denk niet dat we daar uiteindelijk beter mee af gaan zijn.
Dus dan moeten we de alfa-hulpen maar ontslaan, iedereen die in de zorg op het VMBO wordt opgeleid en niet echt verder kan, gewoon geen baan, ga maar gratis voor je amretierige uitkering werken... want natuurwet... soort SociaalDarwinisme dus.
I´m back.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:37:09 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155659904
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind ook dat we moeten zorgen dat degenen die er nadeel van hebben een ander perspectief krijgen. Maar het gaat erom of het een keuze is. En dat is het niet, tenzij je een soort Noord-Koreaans beleid invoert.
pi_155659919
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vind ook dat we moeten zorgen dat degenen die er nadeel van hebben een ander perspectief krijgen. Maar het gaat erom of het een keuze is. En dat is het niet, tenzij je een soort Noord-Koreaans beleid invoert.
Ja, het is een keuze dat je geen chirurg wordt. :').
I´m back.
pi_155659930
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
Verder laten we die laagopgeleiden gewoon met behoud van uitkering kutwerk doen. We knijpen ze ook steeds meer af, want we hebben gewoon geen geld meer voor dat soort mensen over... laat maar lekker dood gaan.
" Verder laten we die laagopgeleiden gewoon met behoud van uitkering kutwerk doen. We knijpen ze ook steeds meer af, want we hebben gewoon geen geld meer voor dat soort mensen over... laat maar lekker dood gaan."

Ook ouderen met een perfecte cv en goede opleiding hebben geen kans meer op de arbeidsmarkt.
Boven de 40 en ontslagen jammer dan de tyfus kan je krijgen!!

Dus bijstand tot je 67ste of erger in geval van het bezit van een eigen huis dan kan je je huis voor een bodemprijs verkopen en je overwaarde opeten en daarna in de bijstand en dakloos zijn omdat er geen goedkope huurwoningen zijn want die zijn gereserveerd voor gelukszoekers.

Goed bezig NEEderland :( :(
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:40:49 #178
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155659998
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het is een keuze dat je geen chirurg wordt. :').
Het is in ieder geval geen keuze om onze grenzen richt te timmeren voor ieder product uit het buitenland.
  FOK!fotograaf zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:41:58 #179
73911 ultra_ivo
pi_155660025
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:22 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Ze hebben nu wel de kans door het Nederlandse onderwijs goed te kunnen lezen en schrijven. Maar regionale geschiedenis mag ook wel door de onderwijzers er bij gegeven worden (als ze er al iets vanaf weten). In regionale kranten staat er ook vaak iets over, op die manier ben ikzelf meer te weten gekomen over mijn geboortestreek Zeeuws-Vlaanderen :) .
Het middelbaar onderwijs werd in mijn stad, Maastricht, al eind 18e eeuw goed op poten gezet, in het Frans. Na 1815 werd dit door het Nederlandse bewind eerst vernield voordat wat nieuws opgebouwd werd. Willem I probeerde het Franstalig onderwijs namelijk uit te roeien. Veel effect had dit overigens niet.
pi_155660152
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is in ieder geval geen keuze om onze grenzen richt te timmeren voor ieder product uit het buitenland.
Laat de chirurgen ook maar komen dan uit Polen, toch?
I´m back.
pi_155660212
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:38 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

" Verder laten we die laagopgeleiden gewoon met behoud van uitkering kutwerk doen. We knijpen ze ook steeds meer af, want we hebben gewoon geen geld meer voor dat soort mensen over... laat maar lekker dood gaan."

Ook ouderen met een perfecte cv en goede opleiding hebben geen kans meer op de arbeidsmarkt.
Boven de 40 en ontslagen jammer dan de tyfus kan je krijgen!!

Dus bijstand tot je 67ste of erger in geval van het bezit van een eigen huis dan kan je je huis voor een bodemprijs verkopen en je overwaarde opeten en daarna in de bijstand en dakloos zijn omdat er geen goedkope huurwoningen zijn want die zijn gereserveerd voor gelukszoekers.

Goed bezig NEEderland :( :(
Ja, dat speelt ook mee idd. Wat ik zeg boven 50+, laag of hoog opgeleid, geen bedrijf neemt je meer aan. Ja, kun je als uitzendkracht komen.

Ja, of je bent hotemetoot van de UvA, dan zetten we je gauw even weg als president-commissaris van Schiphol, kan je dat ook naar de sodemieter helpen... :').
I´m back.
pi_155660857
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:41 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Het middelbaar onderwijs werd in mijn stad, Maastricht, al eind 18e eeuw goed op poten gezet, in het Frans. Na 1815 werd dit door het Nederlandse bewind eerst vernield voordat wat nieuws opgebouwd werd. Willem I probeerde het Franstalig onderwijs namelijk uit te roeien. Veel effect had dit overigens niet.
In het Koninkrijk Holland van Lodewijk Napoleon werd Nederlands al verplicht als voertaal. Voor die tijd sprak de elite vooral Frans. L-N zelf begon dan ook zelf Nederlands te leren. Dit kwam naar voren in de VPRO-serie De IJzeren Eeuw :) .

En heel on-topic: grondlegger van het Rijksmuseum natuurlijk
pi_155660919
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus jij bent het er wel mee eens dat dat een natuurwet is
Ik kan niks met die term. De natuurkunde, de biologie, de antropologie ook niet.
Het is wel een historische ontwikkeling: van weggaan uit Afrika... verspreiden over de aardbol.
Ontwikkeling van wetenschap en techniek. Het sneller kunnen overbruggen van geografische afstanden. Meer kennis over de mensheid .

quote:
en dat daar de allerlaagste het slachtoffer van worden. Gewoon lekker verrekken, omdat globalisatie een woord is dat gelijk staat aan zwaarte kracht?
Per situatie kan een centrale overheid iets doen.
Maar dan moet je wel concreet benoemen waar het over gaat.
  FOK!fotograaf zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:18:20 #184
73911 ultra_ivo
pi_155662942
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:12 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

In het Koninkrijk Holland van Lodewijk Napoleon werd Nederlands al verplicht als voertaal. Voor die tijd sprak de elite vooral Frans. L-N zelf begon dan ook zelf Nederlands te leren. Dit kwam naar voren in de VPRO-serie De IJzeren Eeuw :) .

En heel on-topic: grondlegger van het Rijksmuseum natuurlijk
Klein detail, het grootste deel van Limburg hoorde niet tot het Koninkrijk Holland maar was een departement van Frankrijk.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:26:50 #185
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155665028
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 19:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben geen politieke partij. Ik weet wel dat er een probleem zit aan te komen. Wat ik zeg, regelmatig wordt er de noodklok over geluid. Maar D66 spreekt niet voor de mensen die lager scoren dan universiteit. Het proces van uitsluiting is al hard op weg met voor vuilnismannen opleiding MBO. Natuurlijk worden die vervolgens na hun opleiding wrs niet ingezet, want te duur. Zo werkt het ook weer.
De bejaarden in verpleeghuizen konden weer zelfstandig wonen, de chronisch zieken zoeken het maar uit, de gemeenten vragen eigen bijdrages in het kader van de wmo die de pan uitrijzen, bij de gepensioeneerden kan er wel 7%/jaar vanaf met ons uitstekende pensioenstelsel, de PGB'ers kunnen helemaal verrekken, mensen in bijstand mogen zonder salaris bloemen vouwen en enveloppen tellen, 50+ werklozen mogen papierprikken, de chauffeurs op buurttaxi's ontslaan we, dat mogen werklozen met behoud van uitkering doen, de vrijkomende huizen in de sociale sector gaan naar vluchtelingen, geen enkele woning die sporadisch wordt bijgebouwd in die sector is niet meer 5 ¤ onder de vrije sector grens btw, de huurtoeslag decimeren we.... ik kan nog wel een tijdje doorgaan hoor...
Ik vind het niet gek dat mensen de hakken in het zand zetten.
In een notendop. En in welk tijdsbestek deze maatregelingen zijn genomen. Dan schrik je wel even. En waar het eindigt is nog maar de vraag.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_155665191
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Klein detail, het grootste deel van Limburg hoorde niet tot het Koninkrijk Holland maar was een departement van Frankrijk.
Staats-Vlaanderen eveneens. Maar dat waren ze daar wel gewend. De Honderdjarige Oorlog bijvoorbeeld werd al deels uitgevochten in dat gebied omdat toen de graaf van Vlaanderen leenman was van de koning van Frankrijk.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:35:19 #187
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155665285
Sowieso moet je je eigen identiteit nooit opgeven. Alleen communistische heilstaten willen graag dat je je eigen identiteit opgeeft. Dat begint met een deel van de geschiedenis snel onder het tapijt te vegen.
pi_155667035
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:35 schreef Cherna het volgende:
Sowieso moet je je eigen identiteit nooit opgeven. Alleen communistische heilstaten willen graag dat je je eigen identiteit opgeeft. Dat begint met een deel van de geschiedenis snel onder het tapijt te vegen.
Communistische staten kunnen ook best nationalistisch zijn, tot in de politieke top .
Elk land, elke cultuur neigt ernaar delen van de geschiedenis weg te dringen. In een democratie heeft men meer mogelijkheden die vergeten delen te hervinden en in de publieke opinie te zetten.
Het gebeurt eerder, wat niet wil zeggen dat het altijd gebeurt , in de juiste focus en aandacht.

Zoals ultra_ivo terecht een stuk Limburgse geschiedenis noemt, maar dat het nooit volledig zal doordringen bij het Nederlandse publiek. ( .... moed niet verliezen.... rustig wachten op de dag dat heel Holland ..)
  zondag 30 augustus 2015 @ 00:55:34 #189
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155667425
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 00:37 schreef Bluesdude het volgende:
Communistische staten kunnen ook best nationalistisch zijn
Dat ligt ook erg dicht bij elkaar. Het verschil tussen communisme en nationalisme is niet groot althans zo zie ik dat. Maar met je eigen identiteit behouden doel ik geen nationalisme in die zin dat je het opdringt aan anderen. Maar ik doel meer op je roots die het nou juist interessant maken. Als Limburger heb ik bepaalde regio gebonden gebruiken. Die hoeven niet door NL erkend te worden of door wie dan ook. Maar het moet niet zo zijn dat ik het niet mag aantonen in welke vorm dan ook. En daar hoort een stuk geschiedenis en begrip bij.
pi_155667892
Al dat geklets over nationalisme...als de EU-craten eens zouden stoppen met de Verenigde Staten van Europa erdoor te drukken met grof geweld dan zouden de mensen minder nationalistisch worden. Cultuur laat zich niet de kop indrukken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 30 augustus 2015 @ 08:11:50 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155669186
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 01:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Al dat geklets over nationalisme...als de EU-craten eens zouden stoppen met de Verenigde Staten van Europa erdoor te drukken met grof geweld dan zouden de mensen minder nationalistisch worden. Cultuur laat zich niet de kop indrukken.
Welke EU-craten zijn precies bezig cultuur de kop in te drukken?
pi_155669307
quote:
Als Europa gewoon doet wat het zou moeten doen, en dat is zorgen dat al haar inwoners erop vooruit gaan, dat had je al die problemen niet.

Wat cultuur betreft, overal in europa worden zoveel culturen vermengd door elkaar dat je amper kan spreken van een cultuur. Zeker in etnische zin. En in de zin van nationaal gebruik en dergelijke, dat kan prima als land behouden worden ( op zwarte piet na dan), alleen komen er bepaalde verplichtingen en algemene afspraken bij.

Maar, zodra er geen vertrouwen is in de toekomst of de lieden die het besturen ga je afzetten en krijg je frustraties. De miljarden vliegen je om de oren.. Maar er blijft geen euro in je portemonnee van hangen, en dan begint het gelazer.

Ik denk niet dat je nog kunt ontkomen aan globalisering en een zekere mate van centralisatie. Het kan veel voordelen hebben als er een constructieve visie achter schuilt gaat. Maar ik heb er verder geen vertrouwen in, dat voorop.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155670368
quote:
.als de EU-craten eens zouden stoppen met de Verenigde Staten van Europa erdoor te drukken met grof geweld
Welk grof geweld ?
  FOK!fotograaf zondag 30 augustus 2015 @ 10:57:07 #194
73911 ultra_ivo
pi_155670725
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 00:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat ligt ook erg dicht bij elkaar. Het verschil tussen communisme en nationalisme is niet groot althans zo zie ik dat. Maar met je eigen identiteit behouden doel ik geen nationalisme in die zin dat je het opdringt aan anderen. Maar ik doel meer op je roots die het nou juist interessant maken. Als Limburger heb ik bepaalde regio gebonden gebruiken. Die hoeven niet door NL erkend te worden of door wie dan ook. Maar het moet niet zo zijn dat ik het niet mag aantonen in welke vorm dan ook. En daar hoort een stuk geschiedenis en begrip bij.
Ik ben wat steviger in mijn oordeel.
De Nederlandse geschiedenis in het geschiedenisonderwijs en in de officiële geschiedenislezing (herinner je je nog het paspoort van een paar jaar geleden) herleiden tot alleen Hollandse geschiedenis en de rest gewoon 'vergeten' riekt naar cultuurimperialisme. Ik heb genoeg landen gezien waar dit tot grote ellende heeft geleid. Vandaar dat ik dat ook aan de kaak stel
Ik kan me nog de informele tegenstand herinneren die ik aan de UvA kreeg toen ik begin jaren '90 een paper schreef over een 'verboden' onderdeel van de Nederlandse geschiedenis, de Limburgse seperatisten in het Frankfurter Parlement.
pi_155673205
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 00:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

een Limburger is ook een Nederlander trouwens ;) In de NRC stond laatst een stuk over Zeeuws-Vlaanderen dat in 2014 200 jaar bestond, dat de inwoners zich over het algemeen meer Nederlander dan Zeeuw voelen. Daar kan ik me ook wel best in vinden. Komt ook eigenlijk door immigratie vanuit vooral Noord-Brabant na de Tweede Wereldoorlog om in de industrie en dienstensector te werken.
  zondag 30 augustus 2015 @ 14:02:44 #196
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155674397
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:13 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

een Limburger is ook een Nederlander trouwens ;) In de NRC stond laatst een stuk over Zeeuws-Vlaanderen dat in 2014 200 jaar bestond, dat de inwoners zich over het algemeen meer Nederlander dan Zeeuw voelen. Daar kan ik me ook wel best in vinden. Komt ook eigenlijk door immigratie vanuit vooral Noord-Brabant na de Tweede Wereldoorlog om in de industrie en dienstensector te werken.
Nou, Oost Limburg wilde juist niet bij NL horen vandaar de separatisten. Zover ik weet sloot zich een groot deel aan bij de destijds hoofdstad Hasselt. Althans dat is mij geleerd tijdens geschiedenis lessen op de lagere school. Maar juist door dit topic ga ik hier toch wat meer over uitzoeken. Dat is toch wel leuk.
  FOK!fotograaf zondag 30 augustus 2015 @ 14:31:43 #197
73911 ultra_ivo
pi_155675251
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 14:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nou, Oost Limburg wilde juist niet bij NL horen vandaar de separatisten. Zover ik weet sloot zich een groot deel aan bij de destijds hoofdstad Hasselt. Althans dat is mij geleerd tijdens geschiedenis lessen op de lagere school. Maar juist door dit topic ga ik hier toch wat meer over uitzoeken. Dat is toch wel leuk.
Je had twee bewegingen kort na elkaar.
In 1830 was er de Belgische opstand. Daar sloot zowat heel Limburg zich bij aan, met uitzondering van het Maastrichtse garnizoen en wat ambtenaren. Op de vesting Maastricht na werd heel Limburg dan ook Belgisch. De vestingcommandant, generaal Dibbets zorgde er voor dat iedereen die openlijk pro Belgisch was gedwongen-vrijwillig de stad verliet.
Daarna werd Limburg verdeeld, net las Luxemburg. Een deel ging naar België, het andere deel naar Willem persoonlijk. Dit omdat hij naast Nederlands koning ook een van de Duitse vorsten was. Aangezien de Duitse Bond west-Luxemburg 'verloor' aan België kreeg het het oostelijk deel van Limburg. Limburg was toen twee-herig.
In 1848 was er een revolutie in Duitsland. Deze revolutie leidde tot democartische verkiezingen voor een nieuw parlement. De Duitse kieswet was veel democratischer dan de Nederlandse, de middenklasse mocht voor het eerst gewoon meestemmen (mits van het mannelijke geslacht). De twee vestingsteden waren uitgezonderd. Ongeveer 90% van de stemgerechtigden stemden voor de seperatisten.
Als gevolg van interne Duitse en internationale strubbelingen kwam verder niks van de grond. Maar in de eerste verkiezingen voor het Nederlandse parlement na de verkiezingen van het Frankfurter Parlement haalden de seperatisten nog altijd 2 van de 5 districten. Dit terwijl de Hollandse ambtenaren en officieren nu wel mochten meestemmen (die zaten in de twee vestingsteden) terwijl de middenklasse niet meer mocht meestemmen.
Over de Limburgse seperatisten in het Frankfurter Parlement schreef ik begin jaren '90 een paper toen ik nog studeerde aan de UvA. Dit onderzoek werd niet direct gewaardeerd, het bleek toch een taboeonderwerp te zijn.
pi_155675874
Wacht even, dus als ik het goed begrijp, dan wil deze Dominique Moisi dat wij niet lopen te pronken met de geschiedenis omtrent de slagen die we hebben gewonnen in het verleden.
Nou dan kan net zo goed de Nachtwacht ook wel weggestopt worden in het archief. Gezien de compagnie van kapitein Frans Banning Cocq ons moest behoeden tegen de agressieve buurlanden in die tijd. Dat schilderij is nou niet bepaald een stil leven of een onschuldig landschap.
pi_155677670
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 10:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welk grof geweld ?
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 08:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Welke EU-craten zijn precies bezig cultuur de kop in te drukken?
De Europese grondwet - het verdrag van Lissabon - werd erdoor gedrukt terwijl volkeren aangaven het niet te willen. Dat is met grof geweld gedaan. Volkeren riepen luidkeels nee, politici ondertekenden toch die grondwet. Er is geen betere manier om nationalisme aan te moedigen.
Bij D66 lijkt het zelfs zo'n beetje heel de agenda te zijn: met voorstelletjes komen die 1 op 1 uit de EU-doos komen, ik denk dan met name aan de arbeidsmarkt- en huurmarthervormingsvoorstellen.
#NoDAPL
  zondag 30 augustus 2015 @ 16:06:41 #200
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155677740
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 14:31 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Je had twee bewegingen kort na elkaar.
In 1830 was er de Belgische opstand. Daar sloot zowat heel Limburg zich bij aan, met uitzondering van het Maastrichtse garnizoen en wat ambtenaren. Op de vesting Maastricht na werd heel Limburg dan ook Belgisch. De vestingcommandant, generaal Dibbets zorgde er voor dat iedereen die openlijk pro Belgisch was gedwongen-vrijwillig de stad verliet.
Daarna werd Limburg verdeeld, net las Luxemburg. Een deel ging naar België, het andere deel naar Willem persoonlijk. Dit omdat hij naast Nederlands koning ook een van de Duitse vorsten was. Aangezien de Duitse Bond west-Luxemburg 'verloor' aan België kreeg het het oostelijk deel van Limburg. Limburg was toen twee-herig.
In 1848 was er een revolutie in Duitsland. Deze revolutie leidde tot democartische verkiezingen voor een nieuw parlement. De Duitse kieswet was veel democratischer dan de Nederlandse, de middenklasse mocht voor het eerst gewoon meestemmen (mits van het mannelijke geslacht). De twee vestingsteden waren uitgezonderd. Ongeveer 90% van de stemgerechtigden stemden voor de seperatisten.
Als gevolg van interne Duitse en internationale strubbelingen kwam verder niks van de grond. Maar in de eerste verkiezingen voor het Nederlandse parlement na de verkiezingen van het Frankfurter Parlement haalden de seperatisten nog altijd 2 van de 5 districten. Dit terwijl de Hollandse ambtenaren en officieren nu wel mochten meestemmen (die zaten in de twee vestingsteden) terwijl de middenklasse niet meer mocht meestemmen.
Over de Limburgse seperatisten in het Frankfurter Parlement schreef ik begin jaren '90 een paper toen ik nog studeerde aan de UvA. Dit onderzoek werd niet direct gewaardeerd, het bleek toch een taboeonderwerp te zijn.
Mijn dank.
pi_155677973
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 10:57 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik ben wat steviger in mijn oordeel.
De Nederlandse geschiedenis in het geschiedenisonderwijs en in de officiële geschiedenislezing (herinner je je nog het paspoort van een paar jaar geleden) herleiden tot alleen Hollandse geschiedenis en de rest gewoon 'vergeten' riekt naar cultuurimperialisme. Ik heb genoeg landen gezien waar dit tot grote ellende heeft geleid. Vandaar dat ik dat ook aan de kaak stel
Ik kan me nog de informele tegenstand herinneren die ik aan de UvA kreeg toen ik begin jaren '90 een paper schreef over een 'verboden' onderdeel van de Nederlandse geschiedenis, de Limburgse seperatisten in het Frankfurter Parlement.
Typisch, de nationale geschiedenis die door nationale historici met een flinke bias is geschreven. We weten maar al te goed hoe dat gebeurt in andere landen in het geval van conflicten maar veel volkeren denken ondertussen dat dat bij hun eigen nationale geschiedenis wel mee zal vallen. :s)
#NoDAPL
  zondag 30 augustus 2015 @ 16:24:50 #202
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155678233
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Kwantum, ik koop ze met 10 tegelijk : https://www.kwantum.nl/ve(...)lder-15w-e27-1526950
De regering met hun malle gedoe kunnen me wat :P
Hoezo?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_155682669
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

De Europese grondwet - het verdrag van Lissabon - werd erdoor gedrukt terwijl volkeren aangaven het niet te willen. Dat is met grof geweld gedaan.n.
Tjonge..... je fantasie gaat weer met je nuchterheid aan de haal
Grof geweld = steden bombarderen, demonstranten bij bosjes neerschieten
pi_155682876
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tjonge..... je fantasie gaat weer met je nuchterheid aan de haal
Grof geweld = steden bombarderen, demonstranten bij bosjes neerschieten
Met mijn fantasie heeft het niets te maken, het probleem in deze is dat jij een gebrekkig inzicht hebt in wat geweld inhoudt, geweld is niet per se een fysiek iets.
#NoDAPL
pi_155683766
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met mijn fantasie heeft het niets te maken, het probleem in deze is dat jij een gebrekkig inzicht hebt in wat geweld inhoudt, geweld is niet per se een fysiek iets.
Doe nou nuchter en ga niet een slap verhaal verzinnen voor je onzinnige beschuldiging.
Er werden geen steden gebombardeerd. Mensen werden niet hun huizen uitgesleept om te stemmen.
Niet eens boetes in Nederland waar geen opkomstplicht was voor dat referendum,
En bovendien had men de keuze om Nee te stemmen,
pi_155715104
Ik kan het niet helpen dat jij het niet begrijpt, Bluesdude.
#NoDAPL
  woensdag 9 september 2015 @ 13:22:06 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155945696
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

De Europese grondwet - het verdrag van Lissabon - werd erdoor gedrukt terwijl volkeren aangaven het niet te willen. Dat is met grof geweld gedaan. Volkeren riepen luidkeels nee, politici ondertekenden toch die grondwet. Er is geen betere manier om nationalisme aan te moedigen.
Bij D66 lijkt het zelfs zo'n beetje heel de agenda te zijn: met voorstelletjes komen die 1 op 1 uit de EU-doos komen, ik denk dan met name aan de arbeidsmarkt- en huurmarthervormingsvoorstellen.
Noem nou eens een cultuurding dat de kop ingedrukt wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')