Daar ligt de fout.. die beslissing ligt bij het nationale parlement , niet bij de EU.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het nationale parlement heeft er zelf mee ingestemd dat de EU dit verbod in mocht voeren. Sterker nog, Nederland was een van degenen die zijn best gedaan heeft om het er te laten komen.
Nee.... het is echt niet nodig voor "samenwerking"quote:En even los van of het een goed idee was. Ik vind dit nog wel iets wat je Europees zou Mogen regelen. Het gaat immers om milieubelasting en energiebesparing en dat is iets dat het nationale belang overstijgt.
Dat geldt inderdaad voor een hoop consumenten. De helft is geeneens in staat zich in te houden qua eten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De consument is inderdaad te dom om zelf na te denken en kan dat niet zonder de overheid.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat geldt inderdaad voor een hoop consumenten. De helft is geeneens in staat zich in te houden qua eten.
Tsja, het is zoals het is.quote:
Ik ben geen politieke partij. Ik weet wel dat er een probleem zit aan te komen. Wat ik zeg, regelmatig wordt er de noodklok over geluid. Maar D66 spreekt niet voor de mensen die lager scoren dan universiteit. Het proces van uitsluiting is al hard op weg met voor vuilnismannen opleiding MBO. Natuurlijk worden die vervolgens na hun opleiding wrs niet ingezet, want te duur. Zo werkt het ook weer.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, wat stel jij voor? Protectionistische handelspolitiek voeren?
Oh sorry, je was serieus.quote:
Alle parlementen hebben ermee ingestemd.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Daar ligt de fout.. die beslissing ligt bij het nationale parlement , niet bij de EU.
Man kan een advies of voorstel overnemen, maar dit nooit automatisch doen en de EU het recht geven dit verboden in te voeren
Nee.... het is echt niet nodig voor "samenwerking"
Met die lampen en ov zit het EU een politiek beleid van neo-liberalisme er door heen te drukken. Dat is het voorrecht van een nationaal parlement volgens de wetten van de democratie
Het nationale belang dienen is de primaire verplichting van een nationaal parlement. Tuurlijk, daar hoort erg veel bij.. geen ruzie met de buren maken... rekening houden met elkaar.
Vraag is wat je kan sturen. Door onzuinige zooi te verbieden neem je een slechte keuzemogelijkheid weg.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh sorry, je was serieus.
Denk je dat dat beter wordt als ambtenaren het denken voor consumenten overnemen?
Nou, dan wordt het hoog tijd om ook alcohol, hamburgers, drie kwart van alle automodellen en alle vliegvakanties te gaan verbieden. Zijn allemaal slechte keuzemogelijkheden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vraag is wat je kan sturen. Door onzuinige zooi te verbieden neem je een slechte keuzemogelijkheid weg.
Met dat idee kunnen we feitelijk ieder milieubeleid gaan opheffen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh sorry, je was serieus.
Denk je dat dat beter wordt als ambtenaren het denken voor consumenten overnemen?
Het gaat erover dat er voor veel mensen dingen worden beslist, waravan ze het idee hebben dat ze er geen invloed meer op kunnen uitoefenen. En als je dan aan politici vraagt he dat zit, dan komen ze met allerlei lulkoek aanzetten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alle parlementen hebben ermee ingestemd.
Daarnaast, wat heft het verbieden van gloeilampen met het neoliberalisme te maken? Het is typisch ecologisme.
na enig denken.... je hebt gelijk..... nonsens van mij...quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alle parlementen hebben ermee ingestemd.
Daarnaast, wat heft het verbieden van gloeilampen met het neoliberalisme te maken? Het is typisch ecologisme.
Je kan het belachelijk maken, prima. Doe ik mee: verbieden we toch helemaal niets meer?! Ook geen criminaliteit meer.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, dan wordt het hoog tijd om ook alcohol, hamburgers, drie kwart van alle automodellen en alle vliegvakanties te gaan verbieden. Zijn allemaal slechte keuzemogelijkheden.
Oh, en alle cd's van Jan Smit.
Neenee, we hebben hier te maken met een klassieke liberaal ofzo. Niets verbieden of sturen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Met dat idee kunnen we feitelijk ieder milieubeleid gaan opheffen.
Je kunt natuurlijk ook proberen te bedenken wat ik bedoel met deze post. En die bedoeling heeft te maken met de taak van de overheid. Waar begint die en waar houdt die op? Als het verbieden van gloeilampen tot de taken van de (in dit geval Europese) overheid behoort, en dat doet het volgens jou, dan behoort het verbieden van andere slechte keuzes dat ook. Zeker omdat de gezondheids- en milieuschade van de dingen die ik noem veel groter zijn dan die van de gloeilamp.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je kan het belachelijk maken, prima. Doe ik mee: verbieden we toch helemaal niets meer?! Ook geen criminaliteit meer.
Zo.
Mee eensquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat erover dat er voor veel mensen dingen worden beslist, waravan ze het idee hebben dat ze er geen invloed meer op kunnen uitoefenen.
Ja, maar dan nog steeds is het ons nationale parlement dat toestemming geeft voor een dergelijk besluit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat erover dat er voor veel mensen dingen worden beslist, waravan ze het idee hebben dat ze er geen invloed meer op kunnen uitoefenen. En als je dan aan politici vraagt he dat zit, dan komen ze met allerlei lulkoek aanzetten.
Het EU parlement kan niet eens wetten en regels maken. Daar hebben ze geen bevoegdheid voor.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mee eens
Maar er is ook een hype aan de gang.Het overdrijven van de EU, dat het al een dictatuur is of bijna is.
EU-parlement moet ophouden met Europa te willen besturen. Stoppen met die wetten en regels maken. .
Lui als Van Baalen en Verhofstadt hebben toch wel een agenda, denk je dat niet? Of is dat complottheorie?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog steeds is het ons nationale parlement dat toestemming geeft voor een dergelijk besluit.
Het is lekker makkelijk om te gaan wijzen naar zogenaamde EU-dictators die in Brussel die allerlei snode plannen bedenken. Maar het is eigenlijk niet meer dan een uitvoeringsorganisatie van wensen die door nationale regeringen samen bedacht worden.
Verhofstadt verdenk ik ervan een federalist te zijn. dwz een staat boven de staten te willen maken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lui als Van Baalen en Verhofstadt hebben toch wel een agenda, denk je dat niet? Of is dat complottheorie?
UIteraard hebben ze dat, daar zijn het politici voor. Maar ze hebben in het hele proces maar een beperkte relevantie.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lui als Van Baalen en Verhofstadt hebben toch wel een agenda, denk je dat niet? Of is dat complottheorie?
Logisch is dat dat versterkt wordt. Ik bedoel, de Zwarte Piet discussie wordt ook meegenomen in dat aspect, denk ik. Ik zie het eerder nl. als uiting van het feit dat mensen zich verzetten nu tegen een klein groepje mensen die alles uitmaakt dan dat het ingeboren racisme van de Nederlander is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mee eens
Maar er is ook een hype aan de gang.Het overdrijven van de EU, dat het al een dictatuur is of bijna is.
EU-parlement moet ophouden met Europa te willen besturen. Stoppen met die wetten en regels maken. .
oooo ? spaarlampen... ov-decreet ?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het EU parlement kan niet eens wetten en regels maken. Daar hebben ze geen bevoegdheid voor.
Nou ja, als symbool dus niet hè. Mensen zijn het echt beu, denk ik wel eens. Moet Oekraïne erbij, Moldavië, Georgië? Ja, heeft men ondekt dat Verhofstadt commissaris is van een bedrijf dat lekker wil fracken in Oost-Oekraïne...quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
UIteraard hebben ze dat, daar zijn het politici voor. Maar ze hebben in het hele proces maar een beperkte relevantie.
Dat klopt. Ik vond vroeger ook dat iedereen lekker zelf alles moest beslissen. Kom ik meer en meer op terug.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het verbieden van gloeilampen tot de taken van de (in dit geval Europese) overheid behoort, en dat doet het volgens jou, dan behoort het verbieden van andere slechte keuzes dat ook. Zeker omdat de gezondheids- en milieuschade van de dingen die ik noem veel groter zijn dan die van de gloeilamp.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |