Bas Eickhout in Buitenhof zei dat ook een lobby van Europese lampenmakers dat gloeilampenverbod wilde hebben. Zij hadden geinvesteerd in modernisering van de lampenindustrie, onder andere door de steeds strengere milieu-wetgeving in de EU maar dan moet er wel zekerheid zijn dat er ze hun nieuwe producten overal kwijt kunnen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oooo ? spaarlampen... ov-decreet ?
Die kwamen toch van hen af ? Of was dat een of ander commissie
En als het formeel geen regels zijn... dan moeten ze explicieter hun regel te presenteren als " voorstel" of "advies"
Hoe dan ook deze twee items zijn hun zaken helemaal niet. Het is niet nodig voor de samenwerking.
Blijf er dan vanaf en laat het over aan de discussies en besluitvorming in de naties zelf.
De Europese commissie heeft wel initiatiefrecht maar ook dat moet via de raad van ministers langs de regeringen af.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oooo ? spaarlampen... ov-decreet ?
Die kwamen toch van hen af ? Of was dat een of ander commissie
En als het formeel geen regels zijn... dan moeten ze explicieter hun regel te presenteren als " voorstel" of "advies"
Hoe dan ook deze twee items zijn hun zaken helemaal niet. Het is niet nodig voor de samenwerking.
Blijf er dan vanaf en laat het over aan de discussies en besluitvorming in de naties zelf.
Hebben ze in de TK tegen de gloeilamp gestemd dan? Heb jij een linkje? Ik heb dat debat gemist iig. Wat zei Wilders daarover?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De Europese commissie heeft wel initiatiefrecht maar ook dat moet via de raad van ministers langs de regeringen af.
Nee, het was zelfs een initiatief van onze tweede kamer.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hebben ze in de TK tegen de gloeilamp gestemd dan? Heb jij een linkje?
Ik heb dat ook helemaal gemist.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hebben ze in de TK tegen de gloeilamp gestemd dan? Heb jij een linkje? Ik heb dat debat gemist iig. Wat zei Wilders daarover?
Waardoor we nu de situatie hebben dat kinderen die in Limburg of Friesland wonen de Hollandse geschiedenis moeten leren en hun eigen geschiedenis alleen van hun ouders horen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, in feite is Holland, de Randstad nog steeds het centrum en wordt ook in de media over het algemeen een beetje lacherig gedaan over alles wat er buiten ligt...
Nederland is natuurlijk pas eerst 200 jaar geleden een eenheidsstaat geworden, en daar ging dan na 15 jaar nog eens België vanaf, op den duur Luxemburg, maar Staats Brabant/Generaliteitslanden bleef eraan vast zitten idem Limburg, maar wel met een andere geschiedenis in feite...
Heb ik gemist, of misschien niet, maar dan ben ik het vergeten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, het was zelfs een initiatief van onze tweede kamer.
http://www.elsevier.nl/Po(...)bod-ELSEVIER244283W/
Enkele indieners hebben er achteraf zelfs spijt van gehad zo te zien.
Ja, wat ik begrijp is dat Philips er gewoon achter zat. De gloeilamp bracht niet meer genoeg op, maar de spaarlamp wel. Maar inmiddels ook niet meer en dus hebben ze licht-divisie maar losgekoppeld. Reden: in China kan men het goedkoper produceren, vanwege lagere loonkosten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb dat ook helemaal gemist.
Maar voorlopig is het algemene idee dat die ouderwetse lampen verboden zijn te verkopen .
Als er geen wet is die het verbiedt....... dan is dat toch heel bizar.
Overigens ... vind ik het verbod niet zo erg verkeerd ...... wel de hele manier waarop.
Maarre, wat wil jij nou precies dat er tegen globalisering gedaan gaat worden?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, wat ik begrijp is dat Philips er gewoon achter zat. De gloeilamp bracht niet meer genoeg op, maar de spaarlamp wel. Maar inmiddels ook niet meer en dus hebben ze licht-divisie maar losgekoppeld. Reden: in China kan men het goedkoper produceren, vanwege lagere loonkosten.
En de D66'ers alles maar lopen verdedigen met hun natuurwet globalisatie.
En eigenlijk moeten de loonkosten hier ook omlaag, wat natuurlijk al meer dan 20 jaar gebeurt in reële koopkracht.
En dan komt nu de rechtgeaarde D66ér met alle lijstjes waar we bijna bovenaan staan wrs....
In de eerste plaats denk ik dat je het niet kunt opvatten, althans de gevolgen niet, als een natuurwet, zoals de zwaarte kracht. Dat is kennistheoretisch al een winstpunt. Want dan kun je allerlei dingen, zoals D66 doet, ook niet meer verkopen als "modernisering".quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maarre, wat wil jij nou precies dat er tegen globalisering gedaan gaat worden?
Ze hebben nu wel de kans door het Nederlandse onderwijs goed te kunnen lezen en schrijven. Maar regionale geschiedenis mag ook wel door de onderwijzers er bij gegeven worden (als ze er al iets vanaf weten). In regionale kranten staat er ook vaak iets over, op die manier ben ikzelf meer te weten gekomen over mijn geboortestreek Zeeuws-Vlaanderenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Waardoor we nu de situatie hebben dat kinderen die in Limburg of Friesland wonen de Hollandse geschiedenis moeten leren en hun eigen geschiedenis alleen van hun ouders horen.
Dit dus Nederland OKAYquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik wil geen trotse Europeaan zijn.
Ik ben een Nederlander.
Globalisering wordt in de hand gewerkt door technologische vooruitgang zoals vliegtuigen, telecommunicatie, betere schepen etc. Hoe denk je die klok precies te gaan terugdraaien?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de eerste plaats denk ik dat je het niet kunt opvatten, althans de gevolgen niet, als een natuurwet, zoals de zwaarte kracht. Dat is kennistheoretisch al een winstpunt. Want dan kun je allerlei dingen, zoals D66 doet, ook niet meer verkopen als "modernisering".
Gloeilampen kun je toch nog steeds gewoon in de winkel kopen ?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, wat ik begrijp is dat Philips er gewoon achter zat. De gloeilamp bracht niet meer genoeg op, maar de spaarlamp wel. Maar inmiddels ook niet meer en dus hebben ze licht-divisie maar losgekoppeld. Reden: in China kan men het goedkoper produceren, vanwege lagere loonkosten.
En de D66'ers alles maar lopen verdedigen met hun natuurwet globalisatie.
En eigenlijk moeten de loonkosten hier ook omlaag, wat natuurlijk al meer dan 20 jaar gebeurt in reële koopkracht.
En dan komt nu de rechtgeaarde D66ér met alle lijstjes waar we bijna bovenaan staan wrs....
Sociaaleconomische gevolgen zoals hier eerder genoemd door mij moeten voorkomen worden, lijkt me. Je moet de laagopgeleide mensen in ons eigen land ook een toekomst bieden, of niet? Of is het antwoord op de globalisatie alleen maar, okee, we exporteren arbeid naar lage lonen landen en het lage lonen werk dat overblijft laten we doen door mensen uit lage lonen landen tegen oneerlijke concurrentie voor onze eigen laagopgeleiden? Verder laten we die laagopgeleiden gewoon met behoud van uitkering kutwerk doen. We knijpen ze ook steeds meer af, want we hebben gewoon geen geld meer voor dat soort mensen over... laat maar lekker dood gaan.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Globalisering wordt in de hand gewerkt door technologische vooruitgang zoals vliegtuigen, telecommunicatie, betere schepen etc. Hoe denk je die klok precies te gaan terugdraaien?
Bij de action?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gloeilampen kun je toch nog steeds gewoon in de winkel kopen ?
Terugdraaien kan dus niet.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Globalisering wordt in de hand gewerkt door technologische vooruitgang zoals vliegtuigen, telecommunicatie, betere schepen etc. Hoe denk je die klok precies te gaan terugdraaien?
"We" exporteren niks. Het is een mogelijkheid om spullen in het buitenland te kopen. Nu kun je dat keihard gaan verbieden. Maar ik denk niet dat we daar uiteindelijk beter mee af gaan zijn.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sociaaleconomische gevolgen zoals hier eerder genoemd door mij moeten voorkomen worden, lijkt me. Je moet de laagopgeleide mensen in ons eigen land ook een toekomst bieden, of niet? Of is het antwoord op de globalisatie alleen maar, okee, we exporteren arbeid naar lage lonen landen en het lage lonen werk dat overblijft laten we doen door mensen uit lage lonen landen tegen oneerlijke concurrentie voor onze eigen laagopgeleiden? Verder laten we die laagopgeleiden gewoon met behoud van uitkering kutwerk doen. We knijpen ze ook steeds meer af, want we hebben gewoon geen geld meer voor dat soort mensen over... laat maar lekker dood gaan.
Vind je dat een goed idee, stem op D66, VVD, PvdA.
Dus jij bent het er wel mee eens dat dat een natuurwet is en dat daar de allerlaagste het slachtoffer van worden. Gewoon lekker verrekken, omdat globalisatie een woord is dat gelijk staat aan zwaarte kracht?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Terugdraaien kan dus niet.
Globalisering is een fact of life. Het is onafwendbaar. Het hoort bij de mensheid.
Individualisering idem...
Je kunt de negatieve kanten afremmen ( of wat je als negatief ervaart.... bepaalde westerse sites op het Chinese internet is negatief volgens de Chinese regering) maar het proces gaat door.
Probeer specifieke gevolgen en ontwikkelingen wat bij te sturen.
Dat kan wel hoor. Maar uiteindelijk is het niet te stoppen.
Kwantum, ik koop ze met 10 tegelijk : https://www.kwantum.nl/ve(...)lder-15w-e27-1526950quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij de action?.
Nee, volgns mij niet. Een lampje kost al gauw 3,50 ¤ en als je een oeie wilt 6,50 ¤. Gloeilampen zijn er niet meer.
Dus dan moeten we de alfa-hulpen maar ontslaan, iedereen die in de zorg op het VMBO wordt opgeleid en niet echt verder kan, gewoon geen baan, ga maar gratis voor je amretierige uitkering werken... want natuurwet... soort SociaalDarwinisme dus.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"We" exporteren niks. Het is een mogelijkheid om spullen in het buitenland te kopen. Nu kun je dat keihard gaan verbieden. Maar ik denk niet dat we daar uiteindelijk beter mee af gaan zijn.
Ik vind ook dat we moeten zorgen dat degenen die er nadeel van hebben een ander perspectief krijgen. Maar het gaat erom of het een keuze is. En dat is het niet, tenzij je een soort Noord-Koreaans beleid invoert.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Terugdraaien kan dus niet.
Globalisering is een fact of life. Het is onafwendbaar. Het hoort bij de mensheid.
Individualisering idem...
Je kunt de negatieve kanten afremmen ( of wat je als negatief ervaart.... bepaalde westerse sites op het Chinese internet is negatief volgens de Chinese regering) maar het proces gaat door.
Probeer specifieke gevolgen en ontwikkelingen wat bij te sturen.
Dat kan wel hoor. Maar uiteindelijk is het niet te stoppen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |