Typisch, de nationale geschiedenis die door nationale historici met een flinke bias is geschreven. We weten maar al te goed hoe dat gebeurt in andere landen in het geval van conflicten maar veel volkeren denken ondertussen dat dat bij hun eigen nationale geschiedenis wel mee zal vallen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 10:57 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik ben wat steviger in mijn oordeel.
De Nederlandse geschiedenis in het geschiedenisonderwijs en in de officiële geschiedenislezing (herinner je je nog het paspoort van een paar jaar geleden) herleiden tot alleen Hollandse geschiedenis en de rest gewoon 'vergeten' riekt naar cultuurimperialisme. Ik heb genoeg landen gezien waar dit tot grote ellende heeft geleid. Vandaar dat ik dat ook aan de kaak stel
Ik kan me nog de informele tegenstand herinneren die ik aan de UvA kreeg toen ik begin jaren '90 een paper schreef over een 'verboden' onderdeel van de Nederlandse geschiedenis, de Limburgse seperatisten in het Frankfurter Parlement.
Hoezo?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kwantum, ik koop ze met 10 tegelijk : https://www.kwantum.nl/ve(...)lder-15w-e27-1526950
De regering met hun malle gedoe kunnen me wat![]()
Tjonge..... je fantasie gaat weer met je nuchterheid aan de haalquote:Op zondag 30 augustus 2015 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
De Europese grondwet - het verdrag van Lissabon - werd erdoor gedrukt terwijl volkeren aangaven het niet te willen. Dat is met grof geweld gedaan.n.
Met mijn fantasie heeft het niets te maken, het probleem in deze is dat jij een gebrekkig inzicht hebt in wat geweld inhoudt, geweld is niet per se een fysiek iets.quote:Op zondag 30 augustus 2015 18:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tjonge..... je fantasie gaat weer met je nuchterheid aan de haal
Grof geweld = steden bombarderen, demonstranten bij bosjes neerschieten
Doe nou nuchter en ga niet een slap verhaal verzinnen voor je onzinnige beschuldiging.quote:Op zondag 30 augustus 2015 18:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met mijn fantasie heeft het niets te maken, het probleem in deze is dat jij een gebrekkig inzicht hebt in wat geweld inhoudt, geweld is niet per se een fysiek iets.
Noem nou eens een cultuurding dat de kop ingedrukt wordt.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
De Europese grondwet - het verdrag van Lissabon - werd erdoor gedrukt terwijl volkeren aangaven het niet te willen. Dat is met grof geweld gedaan. Volkeren riepen luidkeels nee, politici ondertekenden toch die grondwet. Er is geen betere manier om nationalisme aan te moedigen.
Bij D66 lijkt het zelfs zo'n beetje heel de agenda te zijn: met voorstelletjes komen die 1 op 1 uit de EU-doos komen, ik denk dan met name aan de arbeidsmarkt- en huurmarthervormingsvoorstellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |