Dus goederen niet controleren bij de grens, maar mensen wel? Hoe werkt dat precies?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee hoor, daar kun je (bilaterale)handelsverdragen voor opzetten. Schengen-light zoals je wil. Goederen = prima, personen niet.
Dan kost het de overheid alsnog geld.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat valt nog maar te bezien.
Daarbij kan de overheid al het nieuwe werk aan de grens ook gewoon uitbesteden aan (beveiligings?)bedrijven in de private sector.
Precies zoals je het zegt. Ook nu worden goederen van tijd tot tijd gecontroleerd trouwens. Producten uit de schengenzone hebben vrij verkeer, mensen niet. Zo simpel is het. Ik zou zelfs nog zo ver willen gaan om alleen een Schengenzone incluis vrij verkeer van personen voor alleen voor de Noord Europese landen te hebben.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus goederen niet controleren bij de grens, maar mensen wel? Hoe werkt dat precies?
Dat kosten al die asielzoekers ook. Maar dan wel heel wat meer.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan kost het de overheid alsnog geld.
Nee, je schetst een vals dilemma.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik schets je gewoon de realiteit. Dat jij daar niet mee kunt omgaan, kan ik verder ook niet helpen.
Volgens jouw redenering zou je ook kunnen stellen dat asielzoekers zorgen voor werkgelegenheid.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:57 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat kosten al die asielzoekers ook. Maar dan wel heel wat meer.
Zeg dit tegen een Fransman of iemand uit de Balkanregio en je krijgt een heel eerlijk antwoord.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, je schetst een vals dilemma.
Of de grenscontroles herinvoeren of accepteren dat het land vervalt in chaos, veroorzaakt door 'oncontroleerbare hordes'.
Goedkope manier van discussiëren.
Hoe werkt dat in de praktijk? Vrachtwagens houd je niet tegen aan de grens, maar alle personenauto's wel?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Precies zoals je het zegt. Ook nu worden goederen van tijd tot tijd gecontroleerd trouwens. Producten uit de schengenzone hebben vrij verkeer, mensen niet.
Nee, hij heeft gelijk. Maar jij wilt zijn gelijk gewoon niet zien, omdat je je niets bij die hordes voor kunt stellen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of de grenscontroles herinvoeren of accepteren dat het land vervalt in chaos, veroorzaakt door 'oncontroleerbare hordes'.
Dat doen ze ook. Heel veel werk zelfs. Maar de asielzoekers zelf zijn gewoon niet gewenst.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens jouw redenering zou je ook kunnen stellen dat asielzoekers zorgen voor werkgelegenheid.
Ik schets je gewoon wat zoal de gevolgen zijn van niets doen / alles op z'n beloop laten, de houding die jij ventileert. Ik heb niet gesproken over "chaos". Ik heb gesproken over toenemende spanningen in de samenleving. Aangezien het draagvlak voor de opvang van zulke grote aantallen asielzoekers ontbreekt, zal er vaker sprake zijn van botsingen en geweld. En aangezien veel van die mensen gewoon blijven en nooit meer weggaan, draagt het ook bij aan ontwrichting van de samenleving.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een chauffeur kun je ook controleren alsmede z'n vrachtbrief. Bij twijfel een controle van het laadruim, net zoals nu dus.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe werkt dat in de praktijk? Vrachtwagens houd je niet tegen aan de grens, maar alle personenauto's wel?
Precies. Al die cryptoxenofoben die het ene na het andere argument verzinnen en verbuigen bedoelen eigenlijk gewoon dit: ze motten die asielzoekers niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:01 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Maar de asielzoekers zelf zijn gewoon niet gewenst.
En dat is dus wat exporteurs vrezen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een chauffeur kun je ook controleren alsmede z'n vrachtbrief. Bij twijfel een controle van het laadruim, net zoals nu dus.
Inderdaad. Een meerderheid van de Nederlanders 'mot' die asielzoekers niet. Echt niet. Niet als in 'ik ben er helemaal klaar mee, ik pik dit niet langer' niet. Heel begrijpelijk, aangezien we nog altijd middenin het grote Marokkanendebacle zitten.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Precies. Al die cryptoxenofoben het ene na het andere argument verzinnen en verbuigen bedoelen gewoon dit: ze motten die asielzoekers niet.
Verder ook nog wat inhoudelijks te melden?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:00 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nee, hij heeft gelijk. Maar jij wilt zijn gelijk gewoon niet zien, omdat je je niets bij die hordes voor kunt stellen.
Ik kan me op mijn beurt dan weer voorstellen dat jij ergens diep weg in "de provincie" woont, in Drenthe of het Groningse platteland ofzo, daar waar allochtonen nog een bezienswaardigheid zijn. Dat je dus een stukje levenservaring mist en totaal geen idee hebt waar je mee te maken hebt. Dat kan ik me zo voorstellen.
En je doet dus alsof herinvoering van de grenscontroles onze enige 'redding' is.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik schets je gewoon wat zoal de gevolgen zijn van niets doen / alles op z'n beloop laten, de houding die jij ventileert. Ik heb niet gesproken over "chaos". Ik heb gesproken over toenemende spanningen in de samenleving. Aangezien het draagvlak voor de opvang van zulke grote aantallen asielzoekers ontbreekt, zal er vaker sprake zijn van botsingen en geweld. En aangezien veel van die mensen gewoon blijven en nooit meer weggaan, draagt het ook bij aan ontwrichting van de samenleving.
Oplossingen worden geblokkeerd door de laffe, gevestigde politieke orde. Kop in het zand, doen alsof problemen niet bestaan en vanzelf wel een keer overwaaien.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:07 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Inderdaad. Een meerderheid van de Nederlanders 'mot' die asielzoekers niet. Echt niet. Niet als in 'ik ben er helemaal klaar mee, ik pik dit niet langer' niet. Heel begrijpelijk, aangezien we nog altijd middenin het grote Marokkanendebacle zitten.
Enfin, daar moet dus een oplossing voor komen.
Het interesseert de gevestigde orde niet, ze zien het probleem niet, ze hoeven er toch niet zelf tussen te wonen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Oplossingen worden geblokkeerd door de laffe, gevestigde politieke orde. Kop in het zand, doen alsof problemen niet bestaan en vanzelf wel een keer overwaaien.
Ik heb niet gezegd dat herinvoering van grenscontroles onze enige redding is. Wél kan ik me prima voorstellen dat we, gezien de huidige situatie, Schengen tijdelijk bevriezen en opnieuw grenscontroles instellen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En je doet dus alsof herinvoering van de grenscontroles onze enige 'redding' is.
Vals dilemma.
Dat zegt Australië helemaal niet. Australië heeft alleen beleid om de bootvluchtelingen te onderscheppen die illegaal het land willen binnenkomen. Beleid wat de EU niet kan toepassen omdat hier de wetten zo zijn dat vluchtelingen die worden onderschept door de marine van een EU land automatisch ook recht op opvang hebben. Daarnaast kost de Australische methode dus ook nog eens veel meer geld dan de opvang hier.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
Net als Australië moeten wij als Europa zeggen: NO WAY.
http://www.theguardian.co(...)ights-migrants-libyaquote:Papua New Guinea's Manus Island detention centre, which currently holds 1035 male asylum seekers. and has recently been plagued by unrest and protests, cost the government $437.6 million to run. This also includes $30.5 million spent on health care services and $344.7 million spent on welfare services.
Op de korte termijn zal het wel meer geld kosten ja.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zegt Australië helemaal niet. Australië heeft alleen beleid om de bootvluchtelingen te onderscheppen die illegaal het land willen binnenkomen. Beleid wat de EU niet kan toepassen omdat hier de wetten zo zijn dat vluchtelingen die worden onderschept door de marine van een EU land automatisch ook recht op opvang hebben. Daarnaast kost de Australische methode dus ook nog eens veel meer geld dan de opvang hier.
http://www.smh.com.au/fed(...)20150205-13708n.html
[..]
http://www.theguardian.co(...)ights-migrants-libya
Wat meer, dat kost per asielzoeker per jaar zo'n 270.000 euro. Dan moet je wel heel erg een hekel aan Nederlanders hebben om zo'n bedrag uit te geven aan de opvang van een asielzoeker.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:32 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Op de korte termijn zal het wel meer geld kosten ja.
En bovendien denk ik dat de gemiddelde Europeaan daar wel wat geld voor over heeft.
Dus moeten die wetten, gezien de huidige situatie, worden veranderd. Moeilijk hè?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:29 schreef Wespensteek het volgende:
Dat zegt Australië helemaal niet. Australië heeft alleen beleid om de bootvluchtelingen te onderscheppen die illegaal het land willen binnenkomen. Beleid wat de EU niet kan toepassen omdat hier de wetten zo zijn dat vluchtelingen die worden onderschept door de marine van een EU land automatisch ook recht op opvang hebben. Daarnaast kost de Australische methode dus ook nog eens veel meer geld dan de opvang hier.
http://www.smh.com.au/fed(...)20150205-13708n.html
[..]
http://www.theguardian.co(...)ights-migrants-libya
Wie beweert dat dan?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:45 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Schengen is ook het probleem niet. En opzeggen van Schengen gaat ook het probleem niet oplossen.
Maar mensen die beweren dat we onze economische groei aan Schengen te danken hebben, kan ik ook echt niet serieus nemen.
Dat doe je dus wel. Als reactie op mijn post waarin ik geef tegenstander zijn van opschorten van Schengen:quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat herinvoering van grenscontroles onze enige redding is.
Het is volgens jou dus of Schengen opschorten of 'oncontroleerbare hordes' accepteren.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:24 schreef Elfletterig het volgende:
Prima. Dan neem je dus voor lief dat oncontroleerbare hordes mensen deze kant opkomen. En als het even kan, gaan ze daarna nooit meer weg. Wat dat voor onze samenleving betekent, is kennelijk van ondergeschikt belang.
Nee hoor.quote:
Dat is lariequote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:38 schreef Elfletterig het volgende:
Australië weet de migranten in elk geval effectief buiten de deur te houden.
Niet alleen jij zegt dit hoor:quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat herinvoering van grenscontroles onze enige redding is. Wél kan ik me prima voorstellen dat we, gezien de huidige situatie, Schengen tijdelijk bevriezen en opnieuw grenscontroles instellen.
Maar vooral aan de buitengrenzen van de EU moet worden gecontroleerd. Vluchtelingen die van zee worden geplukt, moeten onmiddellijk worden teruggebracht naar het land van herkomst. Zolang je ze steeds in Europa aan wal zet, blijven ze komen.
Waar het om gaat, is dat we de toestroom van asielzoekers tot stoppen brengen. Dat moet vooral aan de buitengrenzen gebeuren. En het moet gebeuren door in de eigen regio "safe havens" te creëren. Net als Australië moeten wij als Europa zeggen: NO WAY.
Dat lijkt mij nauwelijks een garantie dat de uitspraak niet raar of dom is, het is eerder een bevestiging dat het een domme opmerking is in mijn ogen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dus zo raar is het helemaal niet wat jij zegt. Sterker, ik denk dat steeds meer Europese politici dergelijke uitspraken zullen doen in de nabije toekomst.
De Wever is een man maar mijn hart. Als ik in Vlaanderen woonde, stemde ik 100 procent zeker op zijn partij.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
N-VA is trouwens de grootste partij van Belgie en levert oa de minister president
Al zegt iedere politici hetzelfde, zolang het niet in jouw straatje past zal jij het 'een bevestiging dat het een domme opmerking is' noemen. Hecht ik geen enkele waarde aan dus.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nauwelijks een garantie dat de uitspraak niet raar of dom is, het is eerder een bevestiging dat het een domme opmerking is in mijn ogen.
Hij zou bij mij ook een goede kans maken. Heel stuk beter dan Wilders.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:07 schreef Elfletterig het volgende:
De Wever is een man maar mijn hart. Als ik in Vlaanderen woonde, stemde ik 100 procent zeker op zijn partij.
Dat schijnt daar inderdaad waanzinnig goed en goedkoop te zijn. Maar de hele dag bier drinken maakt je ook niet blij.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Al zegt iedere politici hetzelfde, zolang het niet in jouw straatje past zal jij het 'een bevestiging dat het een domme opmerking is' noemen. Hecht ik geen enkele waarde aan dus.
De Wever bereikt tenminste wat. Hij is burgemeester en zijn partij draagt regeringsverantwoordelijkheid. Wilders draaft mij ook veel te ver door in zijn kritiek op de islam. Wilders is bovendien onbeschoft en politiek volledig geïsoleerd.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij zou bij mij ook een goede kans maken. Heel stuk beter dan Wilders.
Ik kijk inderdaad niet naar wie het zegt of hoeveel mensen het zeggen maar naar een inhoudelijke beoordeling van de voor en nadelen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Al zegt iedere politici hetzelfde, zolang het niet in jouw straatje past zal jij het 'een bevestiging dat het een domme opmerking is' noemen. Hecht ik geen enkele waarde aan dus.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:09 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat schijnt daar inderdaad waanzinnig goed en goedkoop te zijn. Maar de hele dag bier drinken maakt je ook niet blij.
Oh, nu zie ik wat je bedoeld. Je had alleen Hathor moeten quoten ipv mijn uitspraak over iets compleet anders.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:17 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat weet ik van mensen uit de horeca. Is dat gek?
Dat zie ik nu ook. Mijn excuus. Raar ook......quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oh, nu zie ik wat je bedoeld. Je had alleen Hathor moeten quoten ipv mijn uitspraak over iets compleet anders.
En dat ze daar goed bier hebben ben ik met je eens.
Zonder Schengen geen economische groei. Dat is wat je schreef.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee hoor.
Wel draagt Schengen bij onze economische groei. Subtiel verschil.
Nope.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:07 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Zonder Schengen geen economische groei. Dat is wat je schreef.
Je schreef:quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope.
Ik schreef dat herinvoering van de grenscontroles onze op dit moment nog fragiele economische groei de nek omdraait.
Met andere woorden: Schengen is volgens jou blijkbaar een voorwaarde voor economische groei. Geen Schengen ==> geen economische groei.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
Weer zo'n figuur dat Schengen aan wil passen. Lekker onze fragiele economische groei de nek omdraaien.
Ik had al een vermoeden dat jij een type bent voor wie ik het moet uittekenen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:52 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je schreef:
[..]
Met andere woorden: Schengen is volgens jou blijkbaar een voorwaarde voor economische groei. Geen Schengen ==> geen economische groei.
Je hebt het toch echt zelf neergeplempt.
De Wever wil geen premier zijn omdat het z'n populariteit zou aantasten. Hij blijft liever vanaf de zijlijn kritiek leveren.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De Wever is een man maar mijn hart. Als ik in Vlaanderen woonde, stemde ik 100 procent zeker op zijn partij.
Overigens levert N-VA niet de premier. Charles Michel is van MR, zeg maar de Waalse VVD.
We moeten helemaal niet in slaap sussen. Dit migrantenprobleem moet kordaat opgepakt worden en asielzoekers moeten snel duidelijkheid krijgen of ze mogen blijven ja of nee. Je haalt verder allerlei zaken trouwens door elkaar want de Syriërs die komen zijn gematigde moslims, christenen en andere gelovigen, die IS ontvluchten. Afrikanen die komen (deze zou je gelukszoekers mogen noemen) zijn ook niet altijd islamitisch natuurlijk. Echt niet alleen maar moslims dus en voor die islamisering wordt nu al 15 jaar gewaarschuwd, maar ik merk er maar bijzonder weinig van, behalve wat opgelopen spanningen over en weer.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 00:41 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
[..]
realiteit is dat het niet op zichzelf staat. De islamisering, welke in europa al serieuze vormen aanneemt in aantallen, werd een aantal jaar terug ook steeds afgedaan als 'ach die paar' en 'een paar verpesten het voor de rest'. Het huidige percentage moslims moet je dus in de beschouwing meenemen. Daarnaast komen die vluchtelingen met steeds meer mensen hierheen en raakt eea in een extreme stroomversnelling. Dat downplayen sust mensen in slaap terwijl we juist nu scherp moeten worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |