abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155590611
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:56 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja, want die fragiele economische groei hebben we ook echt aan dat akkoord te danken. Zonder Schengen gaan de lichten uit en stort alles in. :')
Succes met je stroman.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155590636
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Succes met je stroman.
Dank je. Jij succes met je dikke bullshit.
pi_155590987
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:56 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja, want die fragiele economische groei hebben we ook echt aan dat akkoord te danken. Zonder Schengen gaan de lichten uit en stort alles in. :')
De tijd vóór de open grenzen in Europa is de tijd dat mensen in een Renault 4 of in een Eend reden en de tijd dat telefoons nog een draaischijf hadden. De tijd dat de wereld vlak voorbij Hannover ophield en China een derdewereldland met hongersnood was. Een tijd die ik niet bewust heb meegemaakt en ook graag niet alsnog meemaak.
pi_155591081
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:09 schreef Igen het volgende:

[..]

De tijd vóór de open grenzen in Europa is de tijd dat mensen in een Renault 4 of in een Eend reden en de tijd dat telefoons nog een draaischijf hadden. De tijd dat de wereld vlak voorbij Hannover ophield en China een derdewereldland met hongersnood was. Een tijd die ik niet bewust heb meegemaakt en ook graag niet alsnog meemaak.
Ja ik snap je. Want als Schengen de nek om gedraaid wordt, gaan we met z'n allen terug naar de tijd van de Renault 4 en de 2CV en telefooons met een draaischijf en hongersnood in China!
pi_155591135
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:13 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja ik snap je. Want als Schengen de nek om gedraaid wordt, gaan we met z'n allen terug naar de tijd van de Renault 4 en de 2CV en telefooons met een draaischijf en hongersnood in China!
Dan gaat het licht uit en dat is dan de schuld van extreem-rechts en niet anders.
pi_155591402
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wanneer ben je voldoende geïntegreerd?
Dat bediscussiëren we wel in een ander topic. Het drijft veel te ver af van waar dit topic over gaat.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Grenzen dicht zal niet het gewenste effect sorteren. Het zal in ieder geval nauwelijks helpen om vluchtelingen buiten de deur te houden.

Wat betreft wordt er niet getornd aan Schengen.
Prima. Dan neem je dus voor lief dat oncontroleerbare hordes mensen deze kant opkomen. En als het even kan, gaan ze daarna nooit meer weg. Wat dat voor onze samenleving betekent, is kennelijk van ondergeschikt belang.
pi_155591442
quote:
12s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dan gaat het licht uit en dat is dan de schuld van extreem-rechts en niet anders.
Uiteraard. Zonder Schengen gaat het licht uit en stort alles in.

En bovendien hebben we al die hoogopgeleide asielszoekers uit oorlogsgebieden hard nodig om de economie draaiende te houden en onze billen te wassen!
pi_155591677
quote:

[..]

Ik wil liever geen experimenten om te kijken hoe dicht we daar weer in de buurt kunnen komen.
pi_155591699
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik wil liever geen experimenten om te kijken hoe dicht we daar weer in de buurt kunnen komen.
Maar de invoering van de euro vond je zeker wel een goed idee?
  Moderator donderdag 27 augustus 2015 @ 15:35:57 #85
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_155591710
quote:

[..]

Renault 4 _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_155591779
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:35 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Maar de invoering van de euro vond je zeker wel een goed idee?
Toen zat ik nog op school en had geen flauw benul van economie.

Maar zo lang als ik leef is het al mogelijk om naar Italie te rijden zonder je paspoort aan de grens te hoeven laten zien. Als dat tot nu toe al die tijd nooit een probleem is geweest dan is het probleem nu dus ook niet Schengen maar iets anders. Bijvoorbeeld de puinzooi in Libie en Syrie. Dáár zou iets aan gedaan moeten worden.
pi_155591792
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat bediscussiëren we wel in een ander topic. Het drijft veel te ver af van waar dit topic over gaat.

[..]

Prima. Dan neem je dus voor lief dat oncontroleerbare hordes mensen deze kant opkomen. En als het even kan, gaan ze daarna nooit meer weg. Wat dat voor onze samenleving betekent, is kennelijk van ondergeschikt belang.
Fraai vals dilemma. Is toch een beetje jouw stokpaardje, hè?
pi_155591829
Iedereen kan toch wel bedenken dat herinvoering van de grenscontroles ons een hoop geld gaat kosten?
pi_155591931
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Toen zat ik nog op school en had geen flauw benul van economie.

Maar zo lang als ik leef is het al mogelijk om naar Italie te rijden zonder je paspoort aan de grens te hoeven laten zien. Als dat tot nu toe al die tijd nooit een probleem is geweest dan is het probleem nu dus ook niet Schengen maar iets anders. Bijvoorbeeld de puinzooi in Libie en Syrie. Dáár zou iets aan gedaan moeten worden.
Schengen is ook het probleem niet. En opzeggen van Schengen gaat ook het probleem niet oplossen.

Maar mensen die beweren dat we onze economische groei aan Schengen te danken hebben, kan ik ook echt niet serieus nemen. Dat zijn altijd dezelfde lieden, ik noem het maar 'linksen'. Deze zelfde lieden beweren dit ook over de euro, terwijl allang bewezen is dat de euro de economische groei vooral negatief heeft beïnvloed.
pi_155591940
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
Iedereen kan toch wel bedenken dat herinvoering van de grenscontroles ons een hoop geld gaat kosten?
Dat gaat vooral een hoop mensen aan baan helpen.
pi_155591953
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Fraai vals dilemma. Is toch een beetje jouw stokpaardje, hè?
Sorry, maar het gevolg van niets doen en alles laten zoals het nu is, is toch echt dat groepen asielzoekers blijven komen in oncontroleerbare hoeveelheden. Overigens zijn weerstand (ook in de vorm van geweld) en oplopende spanningen in de samenleving ook een logisch van het soort keuze dat jij verdedigt.
pi_155592006
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:45 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat gaat vooral een hoop mensen aan baan helpen.
Minder banen in de private sector en meer mensen op de loonlijst van de overheid.

Top.
pi_155592029
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Minder banen in de private sector en meer mensen op de loonlijst van de overheid.

Top.
Daar heb jij ook je baan aan te danken, dus waarom zou een ander dat niet mogen.
pi_155592046
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sorry, maar het gevolg van niets doen en alles laten zoals het nu is, is toch echt dat groepen asielzoekers blijven komen in oncontroleerbare hoeveelheden. Overigens zijn weerstand (ook in de vorm van geweld) en oplopende spanningen in de samenleving ook een logisch van het soort keuze dat jij verdedigt.
En maar met drogredeneringen blijven strooien.

Man man man.
pi_155592055
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:49 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Daar heb jij ook je baan aan te danken, dus waarom zou een ander dat niet mogen.
Oh?
pi_155592059
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Top.
Waarom minder banen in de private sector?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_155592092
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:50 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Waarom minder banen in de private sector?
De export krijgt een optater. En wanneer exporteurs minder verdienen kunnen ze ook minder mensen in dienst houden/nemen.
  Forum Admin donderdag 27 augustus 2015 @ 15:54:08 #98
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_155592169
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De export krijgt een optater. En wanneer exporteurs minder verdienen kunnen ze ook minder mensen in dienst houden/nemen.
Nee hoor, daar kun je (bilaterale)handelsverdragen voor opzetten. Schengen-light zoals je wil. Goederen = prima, personen niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_155592174
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De export krijgt een optater.
Dat valt nog maar te bezien.

Daarbij kan de overheid al het nieuwe werk aan de grens ook gewoon uitbesteden aan (beveiligings?)bedrijven in de private sector.
pi_155592190
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En maar met drogredeneringen blijven strooien.

Man man man.
Ik schets je gewoon de realiteit. Dat jij daar niet mee kunt omgaan, kan ik verder ook niet helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')