Succes met je stroman.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:56 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ja, want die fragiele economische groei hebben we ook echt aan dat akkoord te danken. Zonder Schengen gaan de lichten uit en stort alles in.
De tijd vóór de open grenzen in Europa is de tijd dat mensen in een Renault 4 of in een Eend reden en de tijd dat telefoons nog een draaischijf hadden. De tijd dat de wereld vlak voorbij Hannover ophield en China een derdewereldland met hongersnood was. Een tijd die ik niet bewust heb meegemaakt en ook graag niet alsnog meemaak.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:56 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ja, want die fragiele economische groei hebben we ook echt aan dat akkoord te danken. Zonder Schengen gaan de lichten uit en stort alles in.
Ja ik snap je. Want als Schengen de nek om gedraaid wordt, gaan we met z'n allen terug naar de tijd van de Renault 4 en de 2CV en telefooons met een draaischijf en hongersnood in China!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:09 schreef Igen het volgende:
[..]
De tijd vóór de open grenzen in Europa is de tijd dat mensen in een Renault 4 of in een Eend reden en de tijd dat telefoons nog een draaischijf hadden. De tijd dat de wereld vlak voorbij Hannover ophield en China een derdewereldland met hongersnood was. Een tijd die ik niet bewust heb meegemaakt en ook graag niet alsnog meemaak.
Dan gaat het licht uit en dat is dan de schuld van extreem-rechts en niet anders.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ja ik snap je. Want als Schengen de nek om gedraaid wordt, gaan we met z'n allen terug naar de tijd van de Renault 4 en de 2CV en telefooons met een draaischijf en hongersnood in China!
Dat bediscussiëren we wel in een ander topic. Het drijft veel te ver af van waar dit topic over gaat.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En wanneer ben je voldoende geïntegreerd?
Prima. Dan neem je dus voor lief dat oncontroleerbare hordes mensen deze kant opkomen. En als het even kan, gaan ze daarna nooit meer weg. Wat dat voor onze samenleving betekent, is kennelijk van ondergeschikt belang.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Grenzen dicht zal niet het gewenste effect sorteren. Het zal in ieder geval nauwelijks helpen om vluchtelingen buiten de deur te houden.
Wat betreft wordt er niet getornd aan Schengen.
Uiteraard. Zonder Schengen gaat het licht uit en stort alles in.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:14 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dan gaat het licht uit en dat is dan de schuld van extreem-rechts en niet anders.
Ik wil liever geen experimenten om te kijken hoe dicht we daar weer in de buurt kunnen komen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ja ik snap je. Want als Schengen de nek om gedraaid wordt, gaan we met z'n allen terug naar de tijd van de Renault 4 en de 2CV en telefooons met een draaischijf en hongersnood in China!
Maar de invoering van de euro vond je zeker wel een goed idee?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik wil liever geen experimenten om te kijken hoe dicht we daar weer in de buurt kunnen komen.
Renault 4quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Toen zat ik nog op school en had geen flauw benul van economie.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:35 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Maar de invoering van de euro vond je zeker wel een goed idee?
Fraai vals dilemma. Is toch een beetje jouw stokpaardje, hè?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat bediscussiëren we wel in een ander topic. Het drijft veel te ver af van waar dit topic over gaat.
[..]
Prima. Dan neem je dus voor lief dat oncontroleerbare hordes mensen deze kant opkomen. En als het even kan, gaan ze daarna nooit meer weg. Wat dat voor onze samenleving betekent, is kennelijk van ondergeschikt belang.
Schengen is ook het probleem niet. En opzeggen van Schengen gaat ook het probleem niet oplossen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Toen zat ik nog op school en had geen flauw benul van economie.
Maar zo lang als ik leef is het al mogelijk om naar Italie te rijden zonder je paspoort aan de grens te hoeven laten zien. Als dat tot nu toe al die tijd nooit een probleem is geweest dan is het probleem nu dus ook niet Schengen maar iets anders. Bijvoorbeeld de puinzooi in Libie en Syrie. Dáár zou iets aan gedaan moeten worden.
Dat gaat vooral een hoop mensen aan baan helpen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
Iedereen kan toch wel bedenken dat herinvoering van de grenscontroles ons een hoop geld gaat kosten?
Sorry, maar het gevolg van niets doen en alles laten zoals het nu is, is toch echt dat groepen asielzoekers blijven komen in oncontroleerbare hoeveelheden. Overigens zijn weerstand (ook in de vorm van geweld) en oplopende spanningen in de samenleving ook een logisch van het soort keuze dat jij verdedigt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Fraai vals dilemma. Is toch een beetje jouw stokpaardje, hè?
Minder banen in de private sector en meer mensen op de loonlijst van de overheid.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:45 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat gaat vooral een hoop mensen aan baan helpen.
Daar heb jij ook je baan aan te danken, dus waarom zou een ander dat niet mogen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Minder banen in de private sector en meer mensen op de loonlijst van de overheid.
Top.
En maar met drogredeneringen blijven strooien.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar het gevolg van niets doen en alles laten zoals het nu is, is toch echt dat groepen asielzoekers blijven komen in oncontroleerbare hoeveelheden. Overigens zijn weerstand (ook in de vorm van geweld) en oplopende spanningen in de samenleving ook een logisch van het soort keuze dat jij verdedigt.
Oh?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:49 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Daar heb jij ook je baan aan te danken, dus waarom zou een ander dat niet mogen.
Waarom minder banen in de private sector?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Minder banen in de private sector en meer mensen op de loonlijst van de overheid.
Top.
De export krijgt een optater. En wanneer exporteurs minder verdienen kunnen ze ook minder mensen in dienst houden/nemen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:50 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Waarom minder banen in de private sector?
Nee hoor, daar kun je (bilaterale)handelsverdragen voor opzetten. Schengen-light zoals je wil. Goederen = prima, personen niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De export krijgt een optater. En wanneer exporteurs minder verdienen kunnen ze ook minder mensen in dienst houden/nemen.
Dat valt nog maar te bezien.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De export krijgt een optater.
Ik schets je gewoon de realiteit. Dat jij daar niet mee kunt omgaan, kan ik verder ook niet helpen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En maar met drogredeneringen blijven strooien.
Man man man.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |