SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Zwabberhark op 24-08-2015 11:40:33 ]![]()
Zones ga ik wat bijstellen dan. Dan zou ik mijn max hartslag van vandaag kunnen nemen als uitgangspunt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 20:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je kunt die zones sowieso bijstellen, want je hebt nu tijdens deze training al hartslagen van 204 gehaald..
Ik weet niet met wat voor doel je deze training liep, maar als het een duurloop was heb je sowieso erg hard gelopen, ook al zou je max. hartslag boven de 200 liggen. Mijn maximale hartslag is bijvoorbeeld ongeveer 210 en ik loop mijn duurlopen meestal gemiddeld op hartslag 150-160. In de buurt van mijn maximale hartslag kom ik eigenlijk alleen tijdens wedstrijden of echt verzurende sprinttrainingen. Ik weet niet of je onlangs nog een wedstrijd hebt gelopen? Anders zou je ook die snelheid kunnen gebruiken om te berekenen wat een goed duurloop-tempo zou zijn.
En deze loop was inderdaad de bedoeling dat het een duurloop zou moeten zijn, alleen liep ik wel lekker en dan ga ik automatisch wat sneller lopen, daar moet ik echt wat meer op gaan letten.
De laatste wedstrijd die ik liep dateert van begin juni, een 10km. En volgens die gegevens ligt mijn duurvermogen tussen 5:20 en 6:612 p/km. Zou dan misschien wat vaker moeten checken hoe snel ik nou eigenlijk loop tijdens een training dan. Hmm.. weer wat om aan te werken
Thanks!
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||![]()
Om je een beetje op te vrolijken Zwabber, een liedje voor je topic!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
* ..-._---_-.- bookmarktquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 22:43 schreef Zwabberhark het volgende:
Dit is wel leuk om mee te spelen: http://www.ahn.nl/pagina/viewer.html![]()
Voor nog meer dingen op kaartjes (o.a. fietsroutes, maar ook verspreiding van planten/dieren): http://pdokviewer.pdok.nl/index.htmlquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 22:43 schreef Zwabberhark het volgende:
Dit is wel leuk om mee te spelen: http://www.ahn.nl/pagina/viewer.html
Voor een minder crappe interface kun je ook een plugin downloaden voor ArcGis (of opensource variant Qgis).![]()
Ik zit er weer klaar voor. 30km. Naar het centrum en dan langs Den Dungen en Maaskantje, via het Bossche Broek naar Vught en langs de IJzeren Man en het Engelermeer naar huis.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik zit in de trein voor de "Pijllroute". In Den Dolder uitstappen en dan via Soesterberg terug. Dat zou met mijn route een km of 23 moeten worden.![]()
Ik ga hardlopen naar Delft, daar misschien met de hardloopbuggy meedoen aan de kerkpolderloop om vervolgens weer terug te gaan lopen.
Als mijn werk me onderweg niet oproept
F means you're fucked![]()
Ik ga gewoon een rondje rennen. Cadanssensor weer eens mee om m'n pasfrequentie weer eens in de gaten te houden. Volgens mij is die lager dan eerder.![]()
Het is inderdaad beter als ie hoger dan later isquote:Op zondag 23 augustus 2015 07:58 schreef hatsaflats het volgende:
Ik ga gewoon een rondje rennen. Cadanssensor weer eens mee om m'n pasfrequentie weer eens in de gaten te houden. Volgens mij is die lager dan eerder.F means you're fucked![]()
quote:Op zondag 23 augustus 2015 07:48 schreef YUR het volgende:
Ik ga hardlopen naar Delft, daar misschien met de hardloopbuggy meedoen aan de kerkpolderloop om vervolgens weer terug te gaan lopen.
Als mijn werk me onderweg niet oproept![]()
Iedereen zou in Delft moeten komen lopen. Hét moment om een PR te lopen, want tante Bep roept je tijd weer door de megafoon voor je over de finish gaat![]()
![]()
Oh godquote:Op zondag 23 augustus 2015 08:42 schreef Quoi het volgende:
[..]![]()
Iedereen zou in Delft moeten komen lopen. Hét moment om een PR te lopen, want tante Bep roept je tijd weer door de megafoon voor je over de finish gaat.
![]()
quote:Op zondag 23 augustus 2015 08:11 schreef YUR het volgende:
[..]
Het is inderdaad beter als ie hoger dan later is
Maar er is weinig mis mee. Met m'n tempogevoel daarentegenKlinkt tof!quote:Op zondag 23 augustus 2015 08:42 schreef Quoi het volgende:
[..]![]()
Iedereen zou in Delft moeten komen lopen. Hét moment om een PR te lopen, want tante Bep roept je tijd weer door de megafoon voor je over de finish gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 23 augustus 2015 09:15 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Maar er is weinig mis mee. Met m'n tempogevoel daarentegen
[..]
Klinkt tof!Ik wou net vragenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk! Dat zou helemaal kneuterdekneutergezellig worden dan
![]()
![]()
Mossel is al een paar uur op pad, ik ga zo ook maar eens. Volgens mij had ik beter twee uur eerder kunnen gaan, maar m'n bed lag (na anderhalve week luchtbed) zo lekker.![]()
Ja! Het is wel in BurgertrutteLeidschenveen, dus ver verwijderd van de kern van de kneuterdekneutergezelligheid. Wel des te meer reden om het op te zoeken!quote:Op zondag 23 augustus 2015 09:40 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik wou net vragenLeuk! Dat zou helemaal kneuterdekneutergezellig worden dan
![]()
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik die niet gelogd is niet gelopen immers.![]()
https://connect.garmin.com/modern/activity/873746767
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Vraag of vrouwlief meegaat om je handje vast te houdenquote:Op zondag 23 augustus 2015 10:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik mag vanavond lopen. Ik ben een beetje bang
Ik wilde eigenlijk vanochtend, maar kwam mijn bed niet uit. Dan maar vanavond, hopelijk afgekoeld en wat regen. En eens kijken wat er op het programma staat, in principe zou ik moeten intervallen geloof ik. Lekker warm
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Wordt er eigenlijk nog sociaal gerendWas Pijll daar niet mee bezig?
![]()
PR
31:36!Liep bij de Royal Ten nog 34:08, dus redelijke verbetering.
Allemaal dankzij m'n hazen: Yur en mini![]()
![]()
netjes!quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:59 schreef GotC het volgende:
PR
quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:59 schreef GotC het volgende:
PR
![]()
Halleluja wat een verbetering!!quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:59 schreef GotC het volgende:
PR
Allemaal dankzij m'n hazen: Yur en mini
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Goed bezig, GotC![]()
Wil er iemand mijn startbewijzen voor de Posbankloop (6km) en Marathon Eindhoven (10km) overnemen???
Ik ga beide niet meer halen. Laatste tijd gaat het echt ruk. Ik ga maar weer eens overnieuw beginnen met Evy ofzo![]()
![]()
Als ik dat had geweten...quote:Op zondag 23 augustus 2015 08:42 schreef Quoi het volgende:
[..]![]()
Iedereen zou in Delft moeten komen lopen. Hét moment om een PR te lopen, want tante Bep roept je tijd weer door de megafoon voor je over de finish gaat
Nu een duurloop van 22,5 km gedaan. Soesterberg en De Treek, heerlijk hardloopgebied.![]()
PR
Talent, die mini.![]()
Wauw! Super!quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:59 schreef GotC het volgende:
PR
Heb je al een beetje gedribbeld door de woonkamer? Als dat niet meteen vervelend aanvoelt dan gaat het wel goed komen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik mag vanavond lopen. Ik ben een beetje bang2,5 minuut eraf? Dat is een serieuze verbetering! Een 31'er is sowieso een erg goede tijd in jouw categorie. Well done!quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:59 schreef GotC het volgende:
PR
Je hebt zelf de passen moeten zetten en er was vrijwel alleen maar zijwind, dus dank vooral jezelfquote:Allemaal dankzij m'n hazen: Yur en mini![]()
![]()
Top GotC! Mooie verbetering. Goed gedaan.
Ik ben behoorlijk gesloopt, ik had het rondje andersom moeten lopen. Tot halverwege in de schaduw gelopen, daarna niks geen schaduw meer, terwijl het toen juist nodig werd. Ging aardig stuk. Op 24km toch maar een gel gepakt, dat had ik nog niet gepland voor vandaag, maar het was nodig. Snelheid wel aardig constant kunnen houden. Toch weer 30km op de teller. Nog twee van die achterlijk lange duurlopen en dan zit de training er weer grotendeels op.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Die GotC! Mevroi liep gewoon een minuutje achter meHaar finish ook ganz gemist. Mijn 5 km had als doel: een stukje uitlopen. Was toch zwaarder dan verwacht. Pas toen ik de eindsprint deed dacht ik: ja, lekker!
@Mossel: wow, zo net na je vakantie!
@Swets: wees blij dát je weer lekker mag. Probeer ervan te genieten.
@Hats: L'veen is prima en centraal gelegen. Hoop dat het nu iets wordt![]()
![]()
Hoppa mossel, wel weer een 30k achter de rug, ondanks de warmte en zo net na de vakantieNog even en het zit er weer op
.
Swets, niet bang zijnErgste wat er kan gebeuren is dat je moet stoppen omdat het nog niet goed genoeg gaat. Maar zal vast meevallen, de fysio zou je niet al laten lopen als hij er geen vertrouwen in had.
En thanks allenIk ben echt heel blij. M'n kilometertijden waren ook prima: 6:26 - 6:24 - 6:20 - 6:22 - 6:01. Maar ik ben vooral blij dat ik heb doorgezet, ondanks dat het niet makkelijk was. En idd Zwabber, een 31'er is op dit moment echt een goede tijd voor mij
![]()
![]()
Woohoo GotC! Wat een belachelijk goeie verbetering van je PR!
Ondanks een stuk minder kilometers dan mossel wel minstens zo gesloopt. Gisteren 30 km gefietst, dat had ik al niet meer gedaan sinds ik verplicht met m'n ouders mee moest dauwtrappen met Hemelvaart. Dus die voelde ik, maar het was vooral heet! De kilometers in de schaduw gingen nog wel, maar die in de volle zon waren een drama. Omdat de TTM al over 2 weken is en ik de laatste tijd meer gemiept dan gelopen heb wilde ik de 12 km wel per sé volmaken, kortom, het was een training in doorzetten. Dat dat gelukt is ben ik dan wel weer blij mee.![]()
Ik hoop dat het aan het eind van de middag lekker loopweer is. Hebben mijn benen ook iets meer hersteltijd na gisteren. Mooie verbetering GotC, en met een supersnelle laatste km! Op naar de 30!
En mossel ook weer lekker bezig!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Stel, eens, wat ,voor, zou ,ik ,zeggen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:58 schreef flipsen het volgende:
Wordt er eigenlijk nog sociaal gerendWas Pijll daar niet mee bezig?
![]()
PR
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik heb ook weer een heerlijk sportief weekendje gehad.
Vrijdag 40 km van Utrecht naar Amsterdam gefietst voor Sail, en ca 20km nog door amsterdam
Zaterdag 60 km van Amsterdam naar Utrecht (via de Vecht <3)
Zondag vanmorgen nog 4 km gelopen 6.00 km/min. Ging lekker, zeker gezien de 120km fietsen van de dagen ervoor
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk![]()
Mooie afstanden weer gelopen, top gedaan TWC, Mossel, McTwente en caspervc!![]()
GotC een supertijd en wat een mooie verbetering! Die sub30 komt er snel aan op deze manier!![]()
![]()
quote:Op zondag 23 augustus 2015 14:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Stel, eens, wat ,voor, zou ,ik ,zeggen.Beetje domme planning, maar 6 september de TTM en de dag erna 15 uur opgepropt in het vliegtuigquote:![]()
Nah, valt wel mee, heb een stoel bij de uitgang en kan languit liggen gelukkigIk hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Gisteravond te enthousiast geweest met een nieuwe looptechniek aanleren. Op de voorkant van m'n voeten landen ipv hielen. Zodat je je spieren meer belast in plaats van je gewrichten. Nu heb ik het dus waarschijnlijk overbelast. Ik weet niet of meer mensen het doen maar 1 van de dingen die je dan kunt doen is het wisselbad. 2 minuten heet water en 30 seconden koud, zodat je de doorbloeding stimuleert. Ben er nu mee bezig maar tering zeg wat voelt dat lekker. Ik ga dit morgenochtend met douchen ook proberen.![]()
En nog een dikkevoor alle belachelijke afstanden die ik op Endo voorbij zag komen en voor belachelijke verbeteringen van PR´s
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Familiekiekje.
![]()
Ok, spontane Fok-loopmeet!quote:Op zondag 23 augustus 2015 14:43 schreef Quoi het volgende:
Pijll is volgens mij søciaal naar de Nøørderzøn vertrokken![]()
Tot hoelang ben je in NL Flips?
Wie zich morgen om 18:00 bij de bushalte in Vendelsö meldt, mag meelopen. We hebben al een paar stevige hellinkjes ontdekt.
Na afloop barbecue naast ons huisje!![]()
Het is hier fantasties!quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:42 schreef pijll het volgende:
[..]
Ok, spontane Fok-loopmeet!
Wie zich morgen om 18:00 bij de bushalte in Vendelsö meldt, mag meelopen. We hebben al een paar stevige hellinkjes ontdekt.
Na afloop barbecue naast ons huisje!
Net al een hardloopster gespot, ze moest erg hijgen maar liep dan ook met een aardig tempo een heuvel op die ik alleen wandelend haal. Fietsend lukte het ook niet.
Straks ook ff stukje lopen, waarschijnlijk pijll een km of 8 en ik 5-6. Eerst voer en thee
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:39 schreef GotC het volgende:
Die is echt heel tof!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Familiekiekje.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Echt een mooie foto!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Familiekiekje.
![]()
![]()
YUR, het kaartje zit nog aan je shirtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Familiekiekje.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dat waren de startnummersquote:Op zondag 23 augustus 2015 17:23 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
YUR, het kaartje zit nog aan je shirt![]()
![]()
![]()
Verrek, bij jou zit er ook eentjequote:![]()
lopen jullie wel eens in het kralingse bos?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Familiekiekje.
![]()
![]()
Nope!quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:31 schreef luckass het volgende:
[..]
lopen jullie wel eens in het kralingse bos?F means you're fucked![]()
Puik!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Familiekiekje.
![]()
![]()
Iig bestellen en even kijken wat we ermee gaan doenquote:Op zondag 23 augustus 2015 18:09 schreef wyccie het volgende:
Echt een leuke foto. Gaan jullie die aan de muur hangen?![]()
![]()
Prachtige afstanden weer gelopen dit weekend!
En GotC, van harte met je PR, mooie tijd!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Toffe fotoEn Pijll, als je dat nou wat eerder had gezegd. Maar nu ben ik net terug van een LDL, dus morgen gaat niet lukken
Wel flink gezwoten, maar verder fijn loopje, alvast wat vertrouwen getankt voor Tilburg
Ik heb standbydienst tijdens die trainingsloop voor de klutsmarathon. Als ik m niet weg kan ruilen, kan ik waarschijnlijk niet meelopenquote:
Ik zag op feestboek weer mooie foto's voorbij komen van meneer Tibbe
Mijn loopje ging meh... Beter dan verwacht (ik hoefde niet na 200 meter van de pijn te stoppen), slechter dan gehoopt (ik was niet pijnvrij en in plaats van 2.5KM besloot ik 1.5KM te lopen omdat ik na 500 meter doorhad dat ik de pijn die ik had er niet ging uit lopen).
Kijken hoe de voet morgen voelt en als dat goed gaat ga ik dinsdag opnieuw proberen. Donderdag weer naar de slavendrijver aka fysio.
De boer, hij ploegde voort.![]()
Zo zie je maar weer, supercompensatie is een ding. Ging het gisteren helemaal ruk, ging het vandaag weer prima. 5km D2, 5km D3 en tempo en hartslag waren precies en pointe. Ik had gepland om heen met wind tegen te doen en terug met wind mee, maar de wind was ineens helemaal weggevallen! Ik vraag me af of dat onweer nog gaat komen.. al is het nog wel benauwd. Paar sprintjes tijdens de laatste km voor beter herstel, ik weet niet precies op welk principe dat gebaseerd is maar heb het een paar keer gehoord en het lijkt voor mij wel te werken na duurlopen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Murmeli en ik zijn samen op vakantie, en we zitten in een huisje aan de rand van een natuurgebied, maar ook aan de rand van Stockholm. Voor vandaag wilde ik een niet al te zwaar loopje, dus zijn we aan de rand van de stad gebleven. Op de kaart zag het eruit als een parkje met leuke paadjes.
Hoe anders was de werkelijkheid. Het was gewoon wilde natuur met bergpaadjes en zo... 70 hoogtemeters in 8km. Maar wel mooi.
Even geschrokken van een overstekende ringslang. Verder zeer geslaagd. En we zitten hier nog een week!![]()
Zo. Nadat ik 1,5 maand lang hardlooptrainingen heb gegeven (10 per week...) en zelf nagenoeg niet hebben kunnen lopen door tijdgebrek, heb ik mezelf 4 weken geleden weer ontvlamd. 4 tot 5 duurlopen van 8 tot 13 km per week, met name in de bossen met pittige heuvels. De knaltijden beginnen weer te komen en ik voel me berebereberesterk. Dat moest ik even kwijt, nu ga ik jullie weer volgen hier, want ik was mijn enthousiasme even kwijt (althans, om zelf te lopen omdat ik zo met andere lopers bezig was).
Chapeau!!!![]()
Goede verhalen! En in wat voor kader geef je hardlooptrainingen dan? En 10x per week, wow! Is dat dan ook zelf veel meerennen of langs een baan aanwijzingen geven?quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:15 schreef Ciscus het volgende:
Zo. Nadat ik 1,5 maand lang hardlooptrainingen heb gegeven (10 per week...) en zelf nagenoeg niet hebben kunnen lopen door tijdgebrek, heb ik mezelf 4 weken geleden weer ontvlamd. 4 tot 5 duurlopen van 8 tot 13 km per week, met name in de bossen met pittige heuvels. De knaltijden beginnen weer te komen en ik voel me berebereberesterk. Dat moest ik even kwijt, nu ga ik jullie weer volgen hier, want ik was mijn enthousiasme even kwijt (althans, om zelf te lopen omdat ik zo met andere lopers bezig was).
Chapeau!!!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zou zonde zijn, maar gelukkig lopen er nog 300 mee met die training.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:08 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb standbydienst tijdens die trainingsloop voor de klutsmarathon. Als ik m niet weg kan ruilen, kan ik waarschijnlijk niet meelopenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat is minder, dan maar eenandere oogst en hopelijk een goede mooie.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De oogst moet over 2 weken binnengehaald worden. Ain't gonna happen.![]()
Mijn garmin zegt 130 hoogtemeters in 5,78 km (ik heb een deel van pijlls route gefietst omdat ik vrijdag te pittig had getraind)quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:09 schreef pijll het volgende:
Murmeli en ik zijn samen op vakantie, en we zitten in een huisje aan de rand van een natuurgebied, maar ook aan de rand van Stockholm. Voor vandaag wilde ik een niet al te zwaar loopje, dus zijn we aan de rand van de stad gebleven. Op de kaart zag het eruit als een parkje met leuke paadjes.
Hoe anders was de werkelijkheid. Het was gewoon wilde natuur met bergpaadjes en zo... 70 hoogtemeters in 8km. Maar wel mooi.
Even geschrokken van een overstekende ringslang. Verder zeer geslaagd. En we zitten hier nog een week!![]()
Hmm..... Suunto VS garmin... Wie wint?
Nu een paar keer weer mogen lopen, vreselijk dat opnieuw opbouwen met alles. Maar gaat wel redelijk eigenlijk en morgen weer physio, jippie2016 ben ik weer in topvorm
![]()
![]()
Gewoon je 3e marathon alweer mossel! Vorig jaar liepen we samen nog een rondje in het bos voor je 1e marathon.![]()
Wow, leuke fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Familiekiekje.
![]()
![]()
Vandaag een heuvelloopje van ruim 21km over de St. Jansberg gemaakt. Daar was ik al een paar weken niet meer geweest, maar het was weer erg leuk. Tijdens het lopen wel besloten de geheime plannen om laat in het jaar nog een M te lopen in Geldrop of Spijkenisse niet uit te voeren. Mijn schouder voelt gewoon nog niet goed genoeg en ik wil eerst afwachten hoe die verder geneest. Tegen de tijd dat daar iets over valt te zeggen is het te kort dag voor een goede voorbereiding.![]()
Personal & groepen. De groepen zijn erg gemeleerd, zitten een paar erg goede lopers bij, maar ook beginners. De groepen bestaan gemiddeld uit 18 personen en voor iedereen is er wel een gelijkwaardig maatje. Helaas kan ik dat het overgrote deel van het programma niet meelopen...dat is wat frustrerend voor me.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Goede verhalen! En in wat voor kader geef je hardlooptrainingen dan? En 10x per week, wow! Is dat dan ook zelf veel meerennen of langs een baan aanwijzingen geven?
Vanaf 1 oktober ga ik nog meer trainingen organiseren. Als dit aanslaat ben ik erg happy. (En mijn werkgever minder haha)
Nu op naar de Singelloop en de haarijntrailrun, juhee!![]()
Gaat hard hè? Maar voorlopig is het de laatste.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Gewoon je 3e marathon alweer mossel! Vorig jaar liepen we samen nog een rondje in het bos voor je 1e marathon.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Eerlijk is eerlijk, heel langzaam beginnen de gezonde zenuwen toch wel een beetje op te komen bij me....'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Erg stoer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Familiekiekje.
En mooie tijd GotC!!! Jij gaat lekker!!! Dat geeft de burger weer moed, zeker als je ziet dat je weer helemaal van scratch hebt opgebouwd!!!
Voor mij ook weer een mijlpaaltje, heb weer lekker een echte interval training gedaan! Deze keer voor 400'tjes, 9 stuksNiet helemaal voluit om overbelasting te voorkomen, maar toch lekker en meer dan 15 km in de week gelopen
![]()
https://www.endomondo.com/workouts/588004547/2924303<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Mietjequote:Op maandag 24 augustus 2015 07:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
Eerlijk is eerlijk, heel langzaam beginnen de gezonde zenuwen toch wel een beetje op te komen bij me....![]()
Ben echt benieuwd! Ook hoe lang je daarvan moet herstellen enzo. Heb je een richttijd of niet?![]()
Gaat zo veel vrije tijd in zitten hequote:Op zondag 23 augustus 2015 23:08 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Gaat hard hè? Maar voorlopig is het de laatste.Maar ik vind het nogal wat hoor! 3! Ik ben een jaar aan het herstellen geweest van mijn 1e en waarschijnlijk enige.
![]()
1 tegen 100
Number chasing.quote:
Alhoewel, als ik de 100 haal dan loop ik straks als bejaarde nog steeds marathons. Dat lijkt me wel een mooi vooruitzicht![]()
![]()
In dit geval Garmin, omdat jouw Garmin een barometrische hoogtemeter heeft en Pijlls Suunto niet. Tenzij er sprake was van hele snelle temperatuurdalingen en/of -stijgingen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:11 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Mijn garmin zegt 130 hoogtemeters in 5,78 km (ik heb een deel van pijlls route gefietst omdat ik vrijdag te pittig had getraind)![]()
Hmm..... Suunto VS garmin... Wie wint?Ik liep ook na een klein maandje weer, maar liep door de pijn heen naar 3 km. Iets zegt mij dat dat het herstel niet geholpen heeft. Jij doet het dus beterquote:Op zondag 23 augustus 2015 19:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zag op feestboek weer mooie foto's voorbij komen van meneer Tibbe
Mijn loopje ging meh... Beter dan verwacht (ik hoefde niet na 200 meter van de pijn te stoppen), slechter dan gehoopt (ik was niet pijnvrij en in plaats van 2.5KM besloot ik 1.5KM te lopen omdat ik na 500 meter doorhad dat ik de pijn die ik had er niet ging uit lopen).
Kijken hoe de voet morgen voelt en als dat goed gaat ga ik dinsdag opnieuw proberen. Donderdag weer naar de slavendrijver aka fysio.
De boer, hij ploegde voort.![]()
![]()
Goedemorgen lopers!
Hier even weer wat stapjes terug ivm zeurende rug, máár.... elk nadeel hep z'n voordeel: we hebben in geen tijden zoveel aan het huis gedaan, omdat we geen loopjes in het weekend hebben nu we zo gezellig saampjes in de lappenmand zitten dit jaar
2016 wordt ons jaar.
Ja doei.![]()
Wat een fantastische verbetering Gotc en een hele mooie foto!
Helaas gisteren niet mijn geplande ldl kunnen doen, maar wel met vrienden een gezellige dag gehad. 's ochtends op tijd weg om naar het strand te gaan en pas half 1 weer terug. In totaal wel 12,5km gelopen door hele mooie stukken bos en duin om bij stuk te komen waar het niet zo toeristisch is.
Blijf Amsterdam toch maar niks vinden. Zou wel fijn zijn als mensen daar beetje vriendelijk zouden zijn.![]()
Wie heeft er nog goede tips voor het foamrollen van je binnenkant-dijbeen spieren? Die zijn nou net toevallig altijd het stijfste bij mij en heel moeilijk te rollen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Amsterdam is het Frankrijk van Nederland inderdaadquote:Op maandag 24 augustus 2015 09:48 schreef Voccar het volgende:
Wat een fantastische verbetering Gotc en een hele mooie foto!
Helaas gisteren niet mijn geplande ldl kunnen doen, maar wel met vrienden een gezellige dag gehad. 's ochtends op tijd weg om naar het strand te gaan en pas half 1 weer terug. In totaal wel 12,5km gelopen door hele mooie stukken bos en duin om bij stuk te komen waar het niet zo toeristisch is.
Blijf Amsterdam toch maar niks vinden. Zou wel fijn zijn als mensen daar beetje vriendelijk zouden zijn.F means you're fucked![]()
Nee, het was wel aan het afkoelen want rond 18.00, maar niet heel snel.quote:Op maandag 24 augustus 2015 09:32 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
In dit geval Garmin, omdat jouw Garmin een barometrische hoogtemeter heeft en Pijlls Suunto niet. Tenzij er sprake was van hele snelle temperatuurdalingen en/of -stijgingen.
[..]
Ik liep ook na een klein maandje weer, maar liep door de pijn heen naar 3 km. Iets zegt mij dat dat het herstel niet geholpen heeft. Jij doet het dus beter
Hoe is t nu met poot? Which reminds me... Ik moet weer even logjes kijken
quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:14 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik ga de poot vandaag weer testen.
Wat ga je lopen?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Uh jee, lastige plek inderdaad. Foamroller op tafel en met je andere been op krukje en een schouder om op te leunen? Waarschijnlijk kun je er zonder krukje al bij.quote:Op maandag 24 augustus 2015 09:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Wie heeft er nog goede tips voor het foamrollen van je binnenkant-dijbeen spieren? Die zijn nou net toevallig altijd het stijfste bij mij en heel moeilijk te rollen..![]()
Ik snap niet helemaal hoe je dat bedoelt, klinkt ook zeer wankel op tafels en krukjes?quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:32 schreef wyccie het volgende:
[..]
Uh jee, lastige plek inderdaad. Foamroller op tafel en met je andere been op krukje en een schouder om op te leunen? Waarschijnlijk kun je er zonder krukje al bij.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik weet natuurlijk niet of je er ook zo eentje hebt, maar:quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal hoe je dat bedoelt, klinkt ook zeer wankel op tafels en krukjes?
![]()
Ja dit had ik ook gevonden, en in een beschrijving van Zwabberhark stond de oefening ook zo. Ik heb er één met ribbels (the grid) dus weet niet of hij net zo makkelijk in alle richtingen rolt maar ik ga het vanavond proberen..quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet of je er ook zo eentje hebt, maar:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vergeet dan ook niet te filmen en in te sturen naar funniest Video'squote:Op maandag 24 augustus 2015 10:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal hoe je dat bedoelt, klinkt ook zeer wankel op tafels en krukjes?
Weet ik nog niet. Ik wil nog steeds de Zuidduinroute met Vlaggeduin doen, maar dan moet het niet te zonnig zijn.quote:![]()
Jullie zouden toch regen krijgen?quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:53 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. Ik wil nog steeds de Zuidduinroute met Vlaggeduin doen, maar dan moet het niet te zonnig zijn.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Geheel op eigen risico.quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal hoe je dat bedoelt, klinkt ook zeer wankel op tafels en krukjes?![]()
Dat filmpje is een beter idee.![]()
Vanochtend al vroeg op pad voor een fijn rondje, de vroegste ooit aldus Smashrun. Sinds tijden weer eens een fijn 20 km+ rondje, ging heerlijk. Laatste stuk nog even lekker tempo gemaakt.
https://www.strava.com/activities/376225208
LT, dat is een lastige plek om te rollen inderdaad, kan je geen tips geven. Mijn roller is behoorlijk aan zijn eind, begint flink in te deuken. Tijd voor een nieuwe, nog tips voor een goeie voor weinig?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Afgelopen weekend 50km gefietst. Ik werd er uit gefietst door mijn vader van 61. Vanavond weer een rondje lopen.![]()
Mag ik bij de Tilburg Ten Miles erbij? Heb me net ingeschreven. Staat wel een HM op het schema, maar ach, dan loop ik ervoor en erna wel op m'n gemak een paar kilometer extra.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Oja, nog iets, ik weet niet zeker of ik de 30 van Noord ga lopen aangezien mijn trainer blijkbaar over het hoofd had gezien dat ik die erbij had gezet en het nu niet zeker is of het nog goed in het schema past. Is er eventueel iemand geinteresseerd in het startbewijs? Ik weet het denk ik na vanavond zeker..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Yep. Warming up en cooling down van ieder 2,5 km. Moet lukken.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:37 schreef mosselmossel het volgende:
Mag ik bij de Tilburg Ten Miles erbij? Heb me net ingeschreven. Staat wel een HM op het schema, maar ach, dan loop ik ervoor en erna wel op m'n gemak een paar kilometer extra.![]()
quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:37 schreef mosselmossel het volgende:
Mag ik bij de Tilburg Ten Miles erbij? Heb me net ingeschreven. Staat wel een HM op het schema, maar ach, dan loop ik ervoor en erna wel op m'n gemak een paar kilometer extra.Hoe meer zielen...
En dan wil ik natuurlijk ook een handtekening van de beroemde misdaadverslaggever
Inderdaad. Er zijn buien onderweg.quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:56 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Jullie zouden toch regen krijgen?![]()
Rond de 27-28 uur als alles mee zit.... probleem is, ik weet hoe mijn lichaam reageert op 80km maar daarna is er nog heel veel "unknown territory", this scares the crap out of me a wee bitquote:Op maandag 24 augustus 2015 08:52 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Mietje![]()
Ben echt benieuwd! Ook hoe lang je daarvan moet herstellen enzo. Heb je een richttijd of niet?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Misschien. Maar ik weet nog niet 100% zeker of ik kan dat weekend.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja, nog iets, ik weet niet zeker of ik de 30 van Noord ga lopen aangezien mijn trainer blijkbaar over het hoofd had gezien dat ik die erbij had gezet en het nu niet zeker is of het nog goed in het schema past. Is er eventueel iemand geinteresseerd in het startbewijs? Ik weet het denk ik na vanavond zeker..
Eigenlijk is het een beetje ver, maar ach... Waarom ook niet
Gewoon niet al te hard starten.![]()
6 september toch? Ik helaas niet. Wel een leuke loop, door Broek in Waterland (ooit bijna een huis gekocht).quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja, nog iets, ik weet niet zeker of ik de 30 van Noord ga lopen aangezien mijn trainer blijkbaar over het hoofd had gezien dat ik die erbij had gezet en het nu niet zeker is of het nog goed in het schema past. Is er eventueel iemand geinteresseerd in het startbewijs? Ik weet het denk ik na vanavond zeker..
Kwam jij ook niet uit Utrecht? Loop je bij een atletiekvereniging?![]()
Ik kijk ook effequote:Op maandag 24 augustus 2015 13:33 schreef Quoi het volgende:
Zo! Ik onderbreek mijn werkdag even voor de 100m van Schippers
Edit: Wow.![]()
![]()
Ik denk dat je hem ook wel kunt omzetten naar de kortere afstanden.. Ik laat het je weten!quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:58 schreef McTwente het volgende:
[..]
Misschien. Maar ik weet nog niet 100% zeker of ik kan dat weekend.
Eigenlijk is het een beetje ver, maar ach... Waarom ook niet
Gewoon niet al te hard starten.
Edit: Ik sta geloof ik wel ingeschreven met licentie (voor de wedstrijdloop dus), dus dan zou ik ook even moeten mailen of dat omgezet kan worden. Maar ik hoop stiekem ook nog een beetje dat ik hem wel kan lopen
[ Bericht 18% gewijzigd door La_Tramposa op 24-08-2015 14:13:53 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja, en ja!quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:03 schreef Ciscus het volgende:
[..]
6 september toch? Ik helaas niet. Wel een leuke loop, door Broek in Waterland (ooit bijna een huis gekocht).
Kwam jij ook niet uit Utrecht? Loop je bij een atletiekvereniging?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zeg dat wel, wel leuk dat ze ook eerlijk is dat ze het idee heeft dat ze nog harder kan!!!quote:
Gaat ze goud halen?<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Tja dat blijft lastig op de sprint. Ik denk zilver op de 100, 200m wel goud. Zou wel echt fantastisch zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:48 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Zeg dat wel, wel leuk dat ze ook eerlijk is dat ze het idee heeft dat ze nog harder kan!!!
Gaat ze goud halen?
Wel grappig dat je echt aan haar merkt in de interviews dat ze een soort van overstromende bom van energie is die niet kan wachten om nóg meer en harder te lopen. Heel ander soort toernooibeleving dan bij zo'n meerkamp waar je constant moe bent natuurlijk.. waarschijnlijk voelt het voor haar nu net als de taperperiode bij marathonlopers
Goud wordt het denk ik niet, maar podium is mogelijk en dat zou wel erg knap ziijn.
En nu :
Hup Jip!![]()
(en Susan, maar dat klinkt minder leuk)
Wat lijkt me dat gruwelijk trouwens, 10.000m op de baan!![]()
Haha, al is het natuurlijk wel anders dan een willekeurige trackmeeting in Nederland, het grootse deel van de 10.000m lopen ze redelijk relaxt in een groepje. Tenzij je één of andere net geplaatste atlete bent die het tempo haast niet kan bijbenen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:52 schreef Mr.B. het volgende:
Goud wordt het denk ik niet, maar podium is mogelijk en dat zou wel erg knap ziijn.
En nu :
Hup Jip!![]()
(en Susan, maar dat klinkt minder leuk)
Wat lijkt me dat gruwelijk trouwens, 10.000m op de baan!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ze lopen inderdaad nu achterin die grote groepquote:Op maandag 24 augustus 2015 14:54 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha, al is het natuurlijk wel anders dan een willekeurige trackmeeting in Nederland, het grootse deel van de 10.000m lopen ze redelijk relaxt in een groepje. Tenzij je één of andere net geplaatste atlete bent die het tempo haast niet kan bijbenen.Ben benieuwd hoe lang die nog bij elkaar gaan blijven
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Jahoor we missen weer net het moment waarop Vastenburg het gat dichtloopt. Stomme regie.
Vastenburg loopt frisser dan Kuijken vind ik, maar die laatste heeft vaak wel een goede eindsprint..
*jekanwelziendatmijneerstewerkdagergproductiefis*Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ah, Vastenburg eraf..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Die Molly Huddle loopt ook sterk zeg! Ik heb haar ontmoet, cool he![]()
Kuijken nr 9 of 10 als ik het goed zie<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
10e en 11e.. Wel jammer dat ze zo vroeg al een gaatje lieten vallen en weer energie moesten verspillen om dat dicht te lopen. Daardoor een beetje glansloze race voor de Nederlandse dames..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Kuijken wel beste Europese?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik vind het best knapquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:09 schreef La_Tramposa het volgende:
10e en 11e.. Wel jammer dat ze zo vroeg al een gaatje lieten vallen en weer energie moesten verspillen om dat dicht te lopen. Daardoor een beetje glansloze race voor de Nederlandse dames..![]()
En beste Europese dames inderdaad![]()
Dat zeker!quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:13 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ik vind het best knap![]()
En beste Europese dames inderdaad
Ik zit er weer klaar voor!!
Zilver! Geen optimale race vindt ze denk ik, maar alsnog heeeeeel knap en historisch!
Dit belooft wel echt vuurwerk voor de 200
Die tijd! Weer verbeterd. Knap hoor. Die nummer 1 is ook wel echt een hele snelle.
Onze Dafne nummer 2 van de wereld![]()
![]()
Geweldig commentaar van de NOS:
Geen geweldig begin, maar ze loopt haar eigen race en komt op het laatst nog terug
Net alsof je in die kleine 11 seconden verschil in indeling hebt ofzo
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Als je de sprinters zelf hoort praten werkt het vaak wel zo.. De start ging niet zo goed, daarna moest ik mijn ontspanning bewaren etc. Ik denk dat zo'n 11 seconden in een sportershoofd wel minuten duurt..quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:43 schreef MaleDuck het volgende:
Geen geweldig begin, maar ze loopt haar eigen race en komt op het laatst nog terug
Net alsof je in die kleine 11 seconden verschil in indeling hebt ofzoIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ah, misschien ben ik er teveel duurloper voor om dat te kunnen begrijpenquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:44 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Als je de sprinters zelf hoort praten werkt het vaak wel zo.. De start ging niet zo goed, daarna moest ik mijn ontspanning bewaren etc. Ik denk dat zo'n 11 seconden in een sportershoofd wel minuten duurt..
Wel grappig dat de nr 1-4 er elke keer 5 honderdsten tussen zit
Omgekeerd kan ik me van een halve marathon soms achteraf ook maar flarden herinneren alsof het 5 minuten duurdequote:Op maandag 24 augustus 2015 15:46 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ah, misschien ben ik er teveel duurloper voor om dat te kunnen begrijpen
Wel grappig dat de nr 1-4 er elke keer 5 honderdsten tussen zit
Na een paar keer meegedaan te hebben met starttraining van de sprinters bij mijn AV ben ik er wel over uit dat een niet geweldige start je aardig wat achterstand kan opleveren. En dat 100 meter sprinten echt best ver is.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:43 schreef MaleDuck het volgende:
Net alsof je in die kleine 11 seconden verschil in indeling hebt ofzo![]()
Mwa, ik denk het wel. Je knipt zo'n race wel in stukjes. Bij het zwemmen is het ook zo ondanks dat een 50m ook maar 24 seconden (dames top) duurt. Je hebt een start, onderwaterfase, bovenkomen, etc. Zal met 100m bij atletiek wel niet anders zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:43 schreef MaleDuck het volgende:
Net alsof je in die kleine 11 seconden verschil in indeling hebt ofzo
Behalve dan dat er geen water is. Maar dat terzijde.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Vanavond een 5x1000 gedaan in 3'23, 0m rust.Was pittig!
Natuurlijk weer te hard gestart, eerste 3km wat tegenwind en op het eind lekker afzien en beuken. Was een leuk rondje! 9 uur hersteltijd volgens de Suunto, kan ik hem morgenochtend weer doen.
https://www.strava.com/activities/376554291/overview![]()
Na de pijn afgelopen donderdag, vanavond toch maar weer ff 5km proberen. Ging wel lekker op 1 tempo.
Maar wat een tegenwind op de 'terugweg'.. Jeezus..so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea![]()
Zo lekker getraind! 3x 10 minuten op zone 1 en dan steeds de laatste 2 minuten op zone 3. En op het laatst nog 3x 1 minuut op laag zone 4 (dat lukte niet zo, maar ik ging wel snel voor mijn gevoel).
Ik vind het alleen niet leuk dat ik steeds de laatste ben.. Voel me dan zo traag. Terwijl ik afgelopen donderdag juist weer voorop liep, maar die dames lopen ook wat langzamer dusja.
Afijn! Linkje : http://app.endomondo.com/workouts/588650712/19432788![]()
wowquote:Op maandag 24 augustus 2015 20:37 schreef Jero_nimo het volgende:
Natuurlijk weer te hard gestart, eerste 3km wat tegenwind en op het eind lekker afzien en beuken. Was een leuk rondje! 9 uur hersteltijd volgens de Suunto, kan ik hem morgenochtend weer doen.
https://www.strava.com/activities/376554291/overviewongelofelijke tijd voor zomaar een testloop! Ben echt zo ontzettend benieuwd wat jij nu bij een echte wedstrijd kan. Dat wordt sub 34 op de 10
![]()
Haha, dat is 2x dit. Dit was al niet makkelijk hoorquote:Op maandag 24 augustus 2015 21:17 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
wowongelofelijke tijd voor zomaar een testloop! Ben echt zo ontzettend benieuwd wat jij nu bij een echte wedstrijd kan. Dat wordt sub 34 op de 10
. Het is niet dat ik niet mijn best doe ofzo tijdens zo'n loopje.
![]()
Och gut, meneer kan al langer dan een kwartier aan een stuk lopen en komt dat even melden ...quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:37 schreef Jero_nimo het volgende:
https://www.strava.com/activities/376554291/overviewSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Och gut, meneer kan al langer dan een kwartier aan een stuk lopen en komt dat even melden ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kon ik het maar in minder dan een kwartierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
![]()
Lekker Jero! Volgens mij ben je weer toe aan wat wedstrijdjes binnenkort, veel te veel energie over blijkbaar
Bij mij helaas niet.. ik ging eigenlijk tegen beter weten in naar de training toe vanavond, maar toen ik tijdens de steigerungen niet veel boven mijn gewoonlijke duurtempo kwam wist ik al dat het echt niet meer ging. Te moe, te zware benen. Wel meegedaan met de oefeningen en nog netjes uitgelopen, maar met 'maar 7km' hopelijk toch bijna hetzelfde effect als een extra rustdag..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
De opmerking van de dag kwam van de commentator bij de 10.000 m dames.
"Het gaat echt ontzettend langzaam."
Ze liepen op dat moment 3:13/km.![]()
Ik zou het prettig vinden als je niet steeds zo klaagt. Nog even en je klaagt meer dan ik. Dat trek ik niet.quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij mij helaas niet.. ik ging eigenlijk tegen beter weten in naar de training toe vanavond, maar toen ik tijdens de steigerungen niet veel boven mijn gewoonlijke duurtempo kwam wist ik al dat het echt niet meer ging. Te moe, te zware benen. Wel meegedaan met de oefeningen en nog netjes uitgelopen, maar met 'maar 7km' hopelijk toch bijna hetzelfde effect als een extra rustdag..![]()
Dat vind ik wel vaker zo tergend. Op de marathon ook, lopen ze een schema voor 2:08 "maar het gaat zoo langzaam!!"quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:05 schreef Zwabberhark het volgende:
De opmerking van de dag kwam van de commentator bij de 10.000 m dames.
"Het gaat echt ontzettend langzaam."
Ze liepen op dat moment 3:13/km.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Jero, snellerd!
Ginger runner eat your heart outIk vind het toch wel heel leuk dat ik een foto heb van afgelopen zondag, op mijn favoriete hardloopdijkje
Met minimale zweef.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:10 schreef Quoi het volgende:
Jero, snellerd!
Ginger runner eat your heart outIk vind het toch wel heel leuk dat ik een foto heb van afgelopen zondag, op mijn favoriete hardloopdijkje
Met minimale zweef.
Superfoto! Net als die van de familie trouwens. Die Tibbe kan er wat van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens is dit wel een hele duidelijke zweef, minimaal of niet. Grappig dat die Dafne zondag nog in Delft liep.![]()
Ook al zo'n toffe foto Quoi!Die Jeroen kan er ook wat van. Oh wacht, zie nu net dat Zwabber dat ook al zegt.
![]()
xMissi en Glijdt_licht ook lekker bezig geweest!![]()
L_T, jammer dat het laatste tijd wat minder gaat, toch een iets te zware/lichte vakantie gehad? Komt vast snel weer goed, zeker voor de marathon!![]()
Zo hard dit, pfff respectquote:Op maandag 24 augustus 2015 20:37 schreef Jero_nimo het volgende:
https://www.strava.com/activities/376554291/overview![]()
![]()
Dat is niet altijd waar. Mijn training vanavond was mét een enorme plons water. Gelukkig was het maar een korte bui.quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:51 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Behalve dan dat er geen water is. Maar dat terzijde.
De intervaltraining was zwaar. Ik heb wel alle sets gedaan, maar redde de afstand niet geheel.![]()
Het lijkt wel of de laatste tijd alles stagneert.![]()
Bij de steeple gisteren dacht ook één loopster haar zwemtalenten te kunnen etaleren..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zo, ik ga weer eens naar de fysio. Even vertellen dat ik ben vreemdgegaan met de orthopeed
Btw: wat een leuke reacties op de foto
[ Bericht 28% gewijzigd door Quoi op 25-08-2015 09:03:12 ]![]()
Half uurtje te laat opgestaan vanochtend, shit. Kan ik dus niet meer rennen tot vanavond en dan schijnt het flink te gaan regenen. Naja, ook lekker
@zwabber: het zegt me niets, maar ik ben dan gelukkig ook niet hip
Pleck is de plek waar Zwabber het liefst zijn latte drinkt. Maar daar komt hij nog niet openlijk voor uit
Zo, goed bezoek aan de fysio. De boel zit dan toch weer ingetapet en is eerst even (niet) fijn losgemaakt. Bij geen verbetering na 6 weken zou zijn advies zijn geweest: naar orthopeed. Dus goed dat ik die afspraak alvast had gemaakt. De rest van de behandelingen bewaren we voor na die afspraak, mocht dat nodig zijn
En vanavond weer heerlijk trainen. Daar heb ik zin in![]()
![]()
Hopelijk dus snel verbetering, tijdens het trainen niet te veel last? Zelf iets te enthousiast bezig geweest met mijn marathon voorbereiding, al 1,5 week last van mijn heup nu maar even 3 dagen helemaal niks doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:16 schreef Quoi het volgende:
Pleck is de plek waar Zwabber het liefst zijn latte drinkt. Maar daar komt hij nog niet openlijk voor uit
Zo, goed bezoek aan de fysio. De boel zit dan toch weer ingetapet en is eerst even (niet) fijn losgemaakt. Bij geen verbetering na 6 weken zou zijn advies zijn geweest: naar orthopeed. Dus goed dat ik die afspraak alvast had gemaakt. De rest van de behandelingen bewaren we voor na die afspraak, mocht dat nodig zijn
En vanavond weer heerlijk trainen. Daar heb ik zin in![]()
Zolang ik geen bootcampachtige dingen doe niet neequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:40 schreef mytec het volgende:
[..]
Hopelijk dus snel verbetering, tijdens het trainen niet te veel last? Zelf iets te enthousiast bezig geweest met mijn marathon voorbereiding, al 1,5 week last van mijn heup nu maar even 3 dagen helemaal niks doen.Gelukkig maar. Jammer van jouw heup. Te vlug opgebouwd?
![]()
Ja ik denk het, of verstapt ofzo. Moet er gewoon voor zorgen dat het wel weer overgaat dan geen probleem. Blessures zijn vervelend, maar zolang ze zelf herstellen valt het nog mee.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:58 schreef Quoi het volgende:
[..]
Zolang ik geen bootcampachtige dingen doe niet neeGelukkig maar. Jammer van jouw heup. Te vlug opgebouwd?
![]()
Hebben mensen hier ervaring met de Mescherbergloop? Is die leuk?
Inschrijving voor Groet uit Schoorl is tr. open. Ik twijfel. Ga sowieso niet meer voor de 30.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik doe komende zaterdag mee met de plaatselijke run bike run. Ik moet eerst 6,7km lopen, daarna zal m'n broer 30 km fietsen (ongeveer 55min) en daarna moet ik nog 5,2km lopen. Heeft iemand nog goede tips wat ik het beste kan doen in de tussentijd qua eten/drinken/beweging?![]()
Geen ervaring, maar aangezien de afstanden niet zo ver zijn zou ik denk ik even 15 minuutjes uitlopen, dan een beetje afwisselen met zitten/staan/wandelen, veel drinken en misschien wat licht verteerbaars eten, en ook weer even 10 minuutjes goed inlopen. Meteen gaan stilzitten en veel gaan eten is denk ik het slechtste wat je kunt doen..quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:33 schreef Voccar het volgende:
Ik doe komende zaterdag mee met de plaatselijke run bike run. Ik moet eerst 6,7km lopen, daarna zal m'n broer 30 km fietsen (ongeveer 55min) en daarna moet ik nog 5,2km lopen. Heeft iemand nog goede tips wat ik het beste kan doen in de tussentijd qua eten/drinken/beweging?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Proberen ik de mazen dicht te timmeren, vergeet ik er weer eenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 02:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat is niet altijd waar. Mijn training vanavond was mét een enorme plons water. Gelukkig was het maar een korte bui.
De intervaltraining was zwaar. Ik heb wel alle sets gedaan, maar redde de afstand niet geheel.![]()
Het lijkt wel of de laatste tijd alles stagneert.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Lang niet gepost hiermaar het enthousiasme in dit topic is zo aanstekelijk en er worden zulke mooie prestaties neergezet, dat ik het toch weer ga proberen
(posten dan hè)
Mega-korte update: Marathon Rotterdam (ITBS was ik op tijd kwijt door de oorzaak weg te nemen) gelopen in 4:41 (doel was sub 4:30); daarna een beetje lopen klooien; niet gestopt, maar zeker geen lijn in m'n training. Sinds een week of 5-6 weer serieus bezig. Vooral om de transitie te maken van 3 naar 4 loopjes per week.
Ben nu niet specifiek aan het trainen voor een wedstrijd (al heb ik MR16 wel op de kalender gezet), maar ik probeer meer power in mijn lijf te krijgen. Tijdens de marathontraining heb ik echt elk loopje in het "groen" gelopen en dat heeft voor mij de lol er ook wat uitgehaald; ik wil af en toe ook lekker kunnen knallen. Dus intervaltraining, of threshold-loopjes; here I come!
Dus wat ik nu doe:
- maandag rust
- dinsdag een loop op (gewenste) marathontempo
- woensdag een klein loopje op hersteltempo of ietsje sneller
- donderdag intervaltraining![]()
- vrijdag en zaterdag rust
- zondag lange duurloop
Erg interessant schema (vond ik) met 3 dagen achter elkaar, maar tot nu toe ben ik op de donderdag erg fit om de intervaltraining goed te knallen. De 2 hersteldagen daarna zijn wel een soort van must nog, maar alles voelt erg goed en ik ben tevreden met de resultaten.
Qua duurloop zit ik nog rond de 12-13km, maar ik wil dat de komende maanden weer rustig uitbouwen naar 16-21k loopjes. Dan van daaruit met een veel betere basis dan vorig jaar op zoek gaan naar een mooi schema voor de marathon.
Vraag aan de community: Wie loopt er nog meer 4x per week en hoe ziet een gemiddelde trainingsweek er voor je uit? Qua relatieve afstanden en intensiteit?![]()
Ik liep 4x per week, nu 5x.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:20 schreef TheSwan het volgende:
R16 wel op de kalender gezet), maar ik probeer meer power in mijn lijf te krijgen. Tijdens de marathontraining heb ik echt elk loopje in het "groen" gelopen en dat heeft voor mij de lol er ook wat uitgehaald; ik wil af en toe ook lekker kunnen knallen. Dus intervaltraining, of threshold-loopjes; here I come!
Maandag baantraining met veel loopscholing & coretraining + warmlopen, 15x200m = totaal zo'n 10-12km
Dinsdag vaak duurloop met wat blokjes op M-tempo of wisselduurloop, 16-20km vaak
Woensdag rust
Donderdag baantraining, veel loopscholing, oefeningen en 6x1000p1000 = 18km
Vrijdag rust
Zaterdag lange (wissel)duurloop, tussen de 20 tot maximaal 35 km.
Zondag korte wisselduurloop, 10-15km
Totaal gemiddeld zo'n 80km per week, en dat blok van 4 dagen achter elkaar valt mij ook wel zwaar, maar het is ook wel fijn om de relatief pittige trainingen van donderdag en zaterdag na een rustdag te doen.
Hoe lang zijn de stukken die je op marathontempo loopt? Want elke week een hele training op marathontempo lijkt me vrij zwaar?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Bedankt voor de tips. Zat ook al aan zoiets te denken ja.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Geen ervaring, maar aangezien de afstanden niet zo ver zijn zou ik denk ik even 15 minuutjes uitlopen, dan een beetje afwisselen met zitten/staan/wandelen, veel drinken en misschien wat licht verteerbaars eten, en ook weer even 10 minuutjes goed inlopen. Meteen gaan stilzitten en veel gaan eten is denk ik het slechtste wat je kunt doen..![]()
Ik loop bij een atletiekvereniging, twee trainingsdagen bepaal ik het programma dus niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:20 schreef TheSwan het volgende:
Vraag aan de community: Wie loopt er nog meer 4x per week en hoe ziet een gemiddelde trainingsweek er voor je uit? Qua relatieve afstanden en intensiteit?
Dinsdag: rustige intervaltraining (200s of 400s)
Woensdag : AV, vaak langere tempo's of hardere intervaltraining
Vrijdag: waar ik zin in heb, ook afhankelijk van de woensdag training: meestal rustige intervaltraining, soms duurloop
Zondag: AV, vaak fartlek of langere tempo's + duurloop
Ik heb meestal eigenlijk maar een intensieve training per week of een wedstrijd, met een weekomvang van nu gemiddeld zo'n 70km. Ik zou je aanraden om nu ook veel, kortere wedstrijden te lopen voor tempohardheid en omdat het gewoon leuk is.![]()
Poeh, 80k/week ben ik nog lang niet.. Ik ben vooral aan het zoeken en dit werkt de afgelopen weken vrij goed. (Lees: ik doe maar wat, maar wel met enige kennis van hardlopenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Totaal gemiddeld zo'n 80km per week, en dat blok van 4 dagen achter elkaar valt mij ook wel zwaar, maar het is ook wel fijn om de relatief pittige trainingen van donderdag en zaterdag na een rustdag te doen.
Hoe lang zijn de stukken die je op marathontempo loopt? Want elke week een hele training op marathontempo lijkt me vrij zwaar?)
Als ik 12k op zondag doe, doe ik bijvoorbeeld 7-8k op dinsdag, 3-5k op woensdag en dan 6x400m/2' wat ik nog wat meer af wil wisselen met 200m, 800m of wat meer herhalingen (8x400 bijvoorbeeld vind ik ideaal om volle bak te gaan).
Dus dan zit ik iets boven de 30k per week.. Maar zoals gezegd wil ik weer uitbouwen.
Marathontempo is voor mijn gevoel wel een rustig loopje, omdat ik nog niet heel goed weet wat mijn doel moet zijn. Ik ben ook zo gewend aan dat "in het groen lopen" dat ik qua hartslagzone vermoedelijk nog wel onder het begrip "marathontempo" zit.
Denk dat dat echt mijn grootste probleem nu is. Vroeger zei iedereen altijd dat je weer fit thuis moest komen van een loopje; nu is dat een soort stijl geworden en moet ik eraan wennen dat ik best af en toe mag werken voor een loopje![]()
![]()
Bedankt voor het delen van je ervaring. Het geeft ook wel inzicht dat een schema niet rigide hoeft te zijn. Zoals "elke zondag een duurloop", maar soms ook een tempoloop of fatlek kan zijn inderdaadquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:46 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ik loop bij een atletiekvereniging, twee trainingsdagen bepaal ik het programma dus niet.
Dinsdag: rustige intervaltraining (200s of 400s)
Woensdag : AV, vaak langere tempo's of hardere intervaltraining
Vrijdag: waar ik zin in heb, ook afhankelijk van de woensdag training: meestal rustige intervaltraining, soms duurloop
Zondag: AV, vaak fartlek of langere tempo's + duurloop
Ik heb meestal eigenlijk maar een intensieve training per week of een wedstrijd, met een weekomvang van nu gemiddeld zo'n 70km. Ik zou je aanraden om nu ook veel, kortere wedstrijden te lopen voor tempohardheid en omdat het gewoon leuk is.![]()
Ben inderdaad op hardloopkalender al lekker aan het kijken naar 5 en 10k's.
Zijn lekkere wedstrijden voor tussendoor en mijn PR's (23:10 en 48:48 respectievelijk) mogen wel weer eens geschaafd worden.
Al ben ik daar nu nog niet snel genoeg voor.
Eerst maar even aan het werk en vanmiddag lekker lopen. Zal vanavond nog wel even weer checken/posten![]()
![]()
Vanochtend naar Katwijk gereden om de zogenaamde Zuidduinroute te lopen. Dat is de blauwe wandelroute vanaf het Touristisch Opstap Punt.
• Route slecht aangegeven
• Bij poging twee om goed te lopen was de route versperd door opgevoerde stieren
Ik wilde eindigen op de hoogste berg van Zuid-Holland, de Vlaggeduin. Ik zag 'm liggen aan de horizon, maar wist er niet te komen. Dat bewaar ik voor de volgende keer.
Nu nog even iets wat voor sommigen NSFW is. En aangezien de meesten nu werken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En kolere wat woeide het hard mensen. De poot, tja, ach, hij zit er nog aan. Hij doet het. Hij trekt nog steeds een beetje. Maar zelfs afdalingen gaan nu ok. Het verbetert nog steeds en nog even en ik ben in staat om sociaal wenselijke dingen te posten hier.![]()
Zolang je geen skistokken, truckerspet en bevoorrading voor drie dagen bij je had, kunnen we dit nog door de vingers zien. Maar maak er geen gewoonte van![]()
![]()
Als dat je PRs zijn heb je je marathon denk ik inderdaad redelijk voorzichtig gelopen. Mijn PR op de 10km was ook 48 minuten en toen liep ik de marathon in 3.59. Misschien is het slim om dan juist wat langere blokken van 2km/10 minuten een keer of 4 per training, rond marathontempo te doen, 5.20-5.30 of zo zou ik zeggen? Want klinkt alsof je die intensiteit inderdaad heel weinig getraind hebt. Wat is nu je doel dan? Die kortere afstanden verbeteren of de volgende marathon?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:59 schreef TheSwan het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen van je ervaring. Het geeft ook wel inzicht dat een schema niet rigide hoeft te zijn. Zoals "elke zondag een duurloop", maar soms ook een tempoloop of fatlek kan zijn inderdaad![]()
Ben inderdaad op hardloopkalender al lekker aan het kijken naar 5 en 10k's.
Zijn lekkere wedstrijden voor tussendoor en mijn PR's (23:10 en 48:48 respectievelijk) mogen wel weer eens geschaafd worden.
Al ben ik daar nu nog niet snel genoeg voor.
Eerst maar even aan het werk en vanmiddag lekker lopen. Zal vanavond nog wel even weer checken/posten
[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 25-08-2015 13:31:06 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Jooaahhh....we gaan Fok! truckerscaps makenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:22 schreef Mr.B. het volgende:
Zolang je geen skistokken, truckerspet en bevoorrading voor drie dagen bij je had, kunnen we dit nog door de vingers zien. Maar maak er geen gewoonte van
Ik had een spibelt mee met daarin mijn telefoon. Om een selfie te maken op de Vlaggeduin. Voor op Facebook. Om helemaal het mannetje te zijn. Ik pleit schuldigquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:22 schreef Mr.B. het volgende:
Zolang je geen skistokken, truckerspet en bevoorrading voor drie dagen bij je had, kunnen we dit nog door de vingers zien. Maar maak er geen gewoonte van![]()
![]()
Die heb ik ook ooit gedaan. Het lastigst vond ik om op het juiste moment weer klaar te zijn voor het tweede loopgedeelte.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:33 schreef Voccar het volgende:
Ik doe komende zaterdag mee met de plaatselijke run bike run. Ik moet eerst 6,7km lopen, daarna zal m'n broer 30 km fietsen (ongeveer 55min) en daarna moet ik nog 5,2km lopen. Heeft iemand nog goede tips wat ik het beste kan doen in de tussentijd qua eten/drinken/beweging?
Volgens mij heb ik na het eerste Loop deel vooral een droog shirt aangetrokken en een trainingspak. En even inlopen voordat de fietser weer terug was. Eten heb ik niet gedaan, drinken wel tussendoor.![]()
We dreigen weer iemand definitief te verliezen aan The Dark Side.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:29 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik had een spibelt mee met daarin mijn telefoon. Om een selfie te maken op de Vlaggeduin. Voor op Facebook. Om helemaal het mannetje te zijn. Ik pleit schuldigLoopt dat andere topic eigenlijk nog een beetje?
Ter compensatie ga ik vanavond snoeiharde intervallen lopen. Op de baan.![]()
De kans op algehele wereldvrede is groter, B.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:38 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
We dreigen weer iemand definitief te verliezen aan The Dark Side.![]()
Dit waren begaanbare paden waar je gewoon kon blijven hardlopen. Ik had dus geen hulpstukken nodig en hoefde niet te limbodansen. Bovendien, jij loopt vaker in de duinen dan ik.
Dat andere topic kan net zo goed weer opgeheven worden omdat hier vaker over hardlopen in de natuur gepraat wordt dan daar.
Succes met de intervallen! Die moeten snoeihard B. Wat jero kan, kan jij 3 seconden sneller.![]()
Vandaag weer gelopen, na inlopen 3 keer een kilometer op het gewenste tempo voor de Tilburg Ten Miles (7:25/7:30). Ging op zich wel prima, al was het wel benauwd en te merken dat ik op vakantie alleen in sukkeldrafjes had gelopen. Ook wat kleine pijntjes aan het eind, maar waarschijnlijk niks om me zorgen over te maken.![]()
Een droog shirt lijkt mij wel een goed idee ja. Had ik niet meteen aan gedacht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:38 schreef McTwente het volgende:
[..]
Die heb ik ook ooit gedaan. Het lastigst vond ik om op het juiste moment weer klaar te zijn voor het tweede loopgedeelte.
Volgens mij heb ik na het eerste Loop deel vooral een droog shirt aangetrokken en een trainingspak. En even inlopen voordat de fietser weer terug was. Eten heb ik niet gedaan, drinken wel tussendoor.![]()
Nou ben benieuwd wat Sifan Hassan kan. Ik denk zilver. Alleen Dibaba zou normaal gesproken sneller moeten zijn![]()
Maar ze zal keihard voor goud gaan vechten..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ai.. tactisch niet handig, had wel meer ingezeten.. Maarja een medaille
Zo ziet mijn schema eruit voor de komende weken..quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:20 schreef TheSwan het volgende:
Lang niet gepost hiermaar het enthousiasme in dit topic is zo aanstekelijk en er worden zulke mooie prestaties neergezet, dat ik het toch weer ga proberen
(posten dan hè)
Mega-korte update: Marathon Rotterdam (ITBS was ik op tijd kwijt door de oorzaak weg te nemen) gelopen in 4:41 (doel was sub 4:30); daarna een beetje lopen klooien; niet gestopt, maar zeker geen lijn in m'n training. Sinds een week of 5-6 weer serieus bezig. Vooral om de transitie te maken van 3 naar 4 loopjes per week.
Ben nu niet specifiek aan het trainen voor een wedstrijd (al heb ik MR16 wel op de kalender gezet), maar ik probeer meer power in mijn lijf te krijgen. Tijdens de marathontraining heb ik echt elk loopje in het "groen" gelopen en dat heeft voor mij de lol er ook wat uitgehaald; ik wil af en toe ook lekker kunnen knallen. Dus intervaltraining, of threshold-loopjes; here I come!
Dus wat ik nu doe:
- maandag rust
- dinsdag een loop op (gewenste) marathontempo
- woensdag een klein loopje op hersteltempo of ietsje sneller
- donderdag intervaltraining![]()
- vrijdag en zaterdag rust
- zondag lange duurloop
Erg interessant schema (vond ik) met 3 dagen achter elkaar, maar tot nu toe ben ik op de donderdag erg fit om de intervaltraining goed te knallen. De 2 hersteldagen daarna zijn wel een soort van must nog, maar alles voelt erg goed en ik ben tevreden met de resultaten.
Qua duurloop zit ik nog rond de 12-13km, maar ik wil dat de komende maanden weer rustig uitbouwen naar 16-21k loopjes. Dan van daaruit met een veel betere basis dan vorig jaar op zoek gaan naar een mooi schema voor de marathon.
Vraag aan de community: Wie loopt er nog meer 4x per week en hoe ziet een gemiddelde trainingsweek er voor je uit? Qua relatieve afstanden en intensiteit?
Dit is ter voorbereiding op de marathon van Eindhoven op 11-10.
Net een rustweek gehad, en bij duurlopen tel ik er 3km bij op zodat ik op 35km in duurloop kom ipv 30.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Mooie race weer, vooral die versnelling van Dibaba was erg indrukwekkend.
Helaas net geen zilver voor Sifan..![]()
Prettige spreker, die Sedoc. Heel rustig en beheerst. Soms ook goede teksten, inside information. Nog meer geldt dat voor Michael Johnson bij de Beeb (ik herkende hem eerst niet), fantatische spreker dat. En nog steeds een held, ik zal me zijn 19:32 op de 200 m altijd blijven herinneren denk ik, hoe dement ik ook word.![]()
1.56 voor de laatste 800. Daarmee zou ze zo op het podium kunnen komen! En dat dan in een 1500mal heb je dan wel een vliegende start
![]()
Voor zover ik kan vinden is 2 medailles op een WK atletiek al een evenaring van het beste resultaat ooit voor Nederlandl, al gaan de statistieken maar terug tot 1983. Dat was voor het laatst met brons voor Schippers op de meerkamp en zilver Gaisah bij verspringen in 2013.
Dit zou best wel eens een verbetering kunnen worden van dat resultaat met nog Dafne op de 200, de estafettedames en Eelco Sintnicolaas als duidelijke kanshebbers te gaan, en misschien als outsiders Kuijken op de 5000 en Sifan op de 800m? En dan scheelde het bij Broersen nog maar een haartje of het was ook een medaille geweest..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Won Rutger Smith niet ooit zowel een medaille bij het kogelstoten als bij het discuswerpen? Zilver en brons? Of was dat niet tijdens het zelfde wk?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Voor zover ik kan vinden is 2 medailles op een WK atletiek al een evenaring van het beste resultaat ooit voor Nederlandl, al gaan de statistieken maar terug tot 1983. Dat was voor het laatst met brons voor Schippers op de meerkamp en zilver Gaisah bij verspringen in 2013.![]()
Ja, cool dat het atletiek in NL in de lift zit! Al zal de media Hassan wel weer afbranden, omdat ze 'maar' brons heeft gewonnen...quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Voor zover ik kan vinden is 2 medailles op een WK atletiek al een evenaring van het beste resultaat ooit voor Nederlandl, al gaan de statistieken maar terug tot 1983. Dat was voor het laatst met brons voor Schippers op de meerkamp en zilver Gaisah bij verspringen in 2013.
Dit zou best wel eens een verbetering kunnen worden van dat resultaat met nog Dafne op de 200, de estafettedames en Eelco Sintnicolaas als duidelijke kanshebbers te gaan, en misschien als outsiders Kuijken op de 5000 en Sifan op de 800m? En dan scheelde het bij Broersen nog maar een haartje of het was ook een medaille geweest..<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
https://nl.wikipedia.org/(...)oenschappen_atletiekquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:57 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Won Rutger Smith niet ooit zowel een medaille bij het kogelstoten als bij het discuswerpen? Zilver en brons? Of was dat niet tijdens het zelfde wk?
2007
2 medailles is wel vaker voorgekomen ja, en Rutger Smith had daar een flink aandeel in..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Welke app is dit?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:40 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Zo ziet mijn schema eruit voor de komende weken..
Net een rustweek gehad, en bij duurlopen tel ik er 3km bij op zodat ik op 35km in duurloop kom ipv 30.
[ afbeelding ]*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk![]()
Is een schema van www.looptijden.nl gewoon in m'n browser.quote:
Daar kun je 1 van de volgende schema's volgen (die op deze lijkt)
Ik heb per abuis 4.45 gekozen ipv 4.15, maar ik heb ze naast elkaar gelegd en het is nagenoeg geen verschil.Er is wel een app van zie ik met audiocoach e.d waarin je dan je schema "hoort" maar dat zal wel wat centen kosten verwacht ik.quote:Marathonschema's door de Nederlands kampioen op de Marathon (Aart Stigter)
Marathon in 4 uur 45 min
Door dit marathonschema te volgen train je voor een marathon in ongeveer 4 uur en 45 minuten.
.
Marathon in 4 uur 30 min
Dit hardloopschema helpt je goed voorbereid aan de start te verschijnen bij de marathon.
.
Marathon in 4 uur 15 min
Train voor de marathon in ongeveer 4 uur 15 met dit schema.
.
Marathon in 3 uur 30 min
Dit gevorderd schema voor de marathon helpt je om de marathon rond de 3 uur en 30 minuten te volbrengen.
.
Marathon in 2 uur 45 min
Dit zeer gevorderde schema voor de marathon helpt je om de marathon onder de 3 uur te volbrengen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Niemand. Maar Pleck Park ligt daar. En Quoi spamde mij per mobiel met een foto van een hippe koffietent, die toevallig ook zo heette. Niemand zal de link gelegd hebben.quote:![]()
Haha, ik maakte me al zorgen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:32 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Niemand. Maar Pleck Park ligt daar. En Quoi spamde mij per mobiel met een foto van een hippe koffietent, die toevallig ook zo heette. Niemand zal de link gelegd hebben.
Ik ben op zoek naar een hardloopclubje in het Amsterdamse bos om mij een keer per week bij aan te sluiten, iemand die daar loopt?![]()
Ik zat hier naar te kijken, maar die schema's geven dus helemaal geen indicatie van hoe hard je moet lopen? Alleen maar 'rustig' of 'versnelling'? Heb je daar dan zelf bepaalde tempi bij bedacht of zo?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:10 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Is een schema van www.looptijden.nl gewoon in m'n browser.
Daar kun je 1 van de volgende schema's volgen (die op deze lijkt)
Ik heb per abuis 4.45 gekozen ipv 4.15, maar ik heb ze naast elkaar gelegd en het is nagenoeg geen verschil.
[..]
Er is wel een app van zie ik met audiocoach e.d waarin je dan je schema "hoort" maar dat zal wel wat centen kosten verwacht ik.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Het vertekent iets; in de eindfase van de marathontraining is mijn ITBS teruggekomen. Dit heb ik goed onder controle gekregen (ben er volledig vanaf gekomen), maar ik heb een aantal cruciale 25+ers gemist en nog net 2 30km-duurloopjes kunnen doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Als dat je PRs zijn heb je je marathon denk ik inderdaad redelijk voorzichtig gelopen. Mijn PR op de 10km was ook 48 minuten en toen liep ik de marathon in 3.59. Misschien is het slim om dan juist wat langere blokken van 2km/10 minuten een keer of 4 per training, rond marathontempo te doen, 5.20-5.30 of zo zou ik zeggen? Want klinkt alsof je die intensiteit inderdaad heel weinig getraind hebt. Wat is nu je doel dan? Die kortere afstanden verbeteren of de volgende marathon?
En nogmaals (ik zie nu pas in hoe idioot het was): ik heb gewoon helemaal niets getraind wat ook maar in de buurt komt van intensiteit.
In mijn hoofd denk ik ook dat 3:59 in 2016 haalbaar moet zijn.
In feite is mijn doel dus de volgende marathon, maar ik denk zelf dat ik daarvoor een paar dingen flink anders moet doen dan vorige keer. En 1 van die dingen is om dus ook (weer) sterk te worden op de korte afstanden. En een keer een flinke HM eruit knallen bijvoorbeeld. (PR staat op 2h04)
intervallen van 1k/5' op 5:00/km zat ik al aan te denken. Je 2k/10min op 5:20-5:30 klinkt ook als uitdagend en haalbaar tegelijk. Het stomme is dat ik dat waarschijnlijk nu prima kan lopen (wel intensief obv, maar niet slopend ofzo).
Ik.... ik denk dat ik gewoon een schema/groep nodig heb die me voorschrijft welke trainingen ik moet lopen, maar ook op welke tempo's..Ziet er wel vet uit; zal eens kijken of ik leuke schema's kan vinden/samenstellen op die site!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:40 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Zo ziet mijn schema eruit voor de komende weken..
[ afbeelding ]
Als mis ik net als LT hierboven wel dan de tempo-indicaties.![]()
De statistieken gaan maar terug sinds 1983 omdat dat het eerste WK was.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Dit zou best wel eens een verbetering kunnen worden van dat resultaat met nog Dafne op de 200, de estafettedames en Eelco Sintnicolaas als duidelijke kanshebbers te gaan, en misschien als outsiders Kuijken op de 5000 en Sifan op de 800m? En dan scheelde het bij Broersen nog maar een haartje of het was ook een medaille geweest..
Nog een medaille moet wel lukken lijkt mij verder ja!
Jack does it in real time...![]()
Haha bij het nalezen, realiseer ik me dat ik vrij radeloos klink.
Ik loop nu lekker 4x in de week; er zit wel soort van structuur in met intervallen/duurlopen e.d.
Dus heel ontevreden ben ik niet. Maar ik heb dus wel vrij duidelijk een doel en dat is de volgende marathon. Uitlopen was dit jaar; volgend jaar moet die tijd er komen.
En ik moet dus goed gaan uitzoeken hoe ik daar ga komen.![]()
Is gebaseerd op hartslagzones met kleur. En op je maxHR als je die invult in je profiel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:02 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik zat hier naar te kijken, maar die schema's geven dus helemaal geen indicatie van hoe hard je moet lopen? Alleen maar 'rustig' of 'versnelling'? Heb je daar dan zelf bepaalde tempi bij bedacht of zo?
Klik![]()
Als ik jou was zou ik eerst een paar leuke kortere wedstrijden uitzoeken voor dit najaar (10, 15, halve marathon etc) en daar een schema omheenbouwen. Dat laatste kun je denk ik met je huidige ervaring wel doen door veel rond te zoeken op internet naar verschillende schema's, een beetje inlezen op websites als runinfo etc. over het nut van de verschillende trainingen en hier evt. wat dingen te vragen, er zit hier best wat ervaringquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:05 schreef TheSwan het volgende:
Haha bij het nalezen, realiseer ik me dat ik vrij radeloos klink.
Ik loop nu lekker 4x in de week; er zit wel soort van structuur in met intervallen/duurlopen e.d.
Dus heel ontevreden ben ik niet. Maar ik heb dus wel vrij duidelijk een doel en dat is de volgende marathon. Uitlopen was dit jaar; volgend jaar moet die tijd er komen.
En ik moet dus goed gaan uitzoeken hoe ik daar ga komen.Je kunt ook zo'n one size fits all schema van internet plukken maar mij persoonlijk zijn die nooit zo goed bevallen.. Je weet wat je wil verbeteren en wat daar voor nodig is dus dan is het beter om daar specifiek een schema omheen te bouwen.
In principe is het met 4x lopen vrij simpel te houden; 1x korte interval (bijvoorbeeld 15x200m of 10x400m), voor de souplesse, 1x lange interval (bijv. 6x1000m, 3x10' op HM of M tempo etc), 1x lange duurloop en 1x een wat korter loopje, ofwel herstel ofwel wat wisselduurtempi, afhankelijk van hoe fit je je voelt.
Je bouwt in je schema toe naar die wedstrijden, dus bijvoorbeeld als het einddoel een HM is in november dan zorg je dat je voor die tijd de lange duurlopen opbouwt naar een km of 17, met om de 2 a 3 weken een stapje terug in kms. In de aanloop naar die wedstrijd kunnen ook minder belangrijke wedstrijden in het schema staan, bijvoorbeeld een keer een 10km of 15km. In die weken doe je geen lange duurloop maar loop je alleen een beetje los de dag van tevoren.
Als die HM dan goed gegaan is, doe je 2 weken wat rustiger aan en maak je een nieuw schema voor de hele
Ik heb in het begin veel met deze calculators gewerkt voor het berekenen van snelheden voor duurlopen en intervallen:
http://www.runinfo.nl/duurlooptabel.htm
http://www.runinfo.nl/intervaltabel.htm
Niet perfect maar zit er ook niet veel naast, als je 10km PR een beetje je recente fitheid weergeeft.
[ Bericht 3% gewijzigd door La_Tramposa op 25-08-2015 16:19:38 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hmm, duurlopen kun je op hartslag lopen maar bij (korte) intervallen heeft dat toch geen zin? En bij tempolopen etc. ook niet echt in mijn mening. Maar goed, uiteindelijk gaat het toch vooral om kms maken dus zal dit schema ook vast wel naar goede resultaten leidenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:08 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Is gebaseerd op hartslagzones met kleur. En op je maxHR als je die invult in je profiel.
Klik![]()
[ afbeelding ]
True. Het is bij mij ook gewoon een beetje natte vingerwerk. Ik kan wel ongeveer inschatten welke hartslagen en tempi bij elkaar passen dus zo doe ik dat ongeveer.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm, duurlopen kun je op hartslag lopen maar bij (korte) intervallen heeft dat toch geen zin? En bij tempolopen etc. ook niet echt in mijn mening. Maar goed, uiteindelijk gaat het toch vooral om kms maken dus zal dit schema ook vast wel naar goede resultaten leidenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Bij mij is het alleen maar natte vingerwerk. Ik rommel maar wat aan, alleen de hele grote lijnen liggen een beetje vast.![]()
Ik zal de laatste zijn die er iets van zegt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:29 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik had een spibelt mee met daarin mijn telefoon. Om een selfie te maken op de Vlaggeduin. Voor op Facebook. Om helemaal het mannetje te zijn. Ik pleit schuldig
Murmeli en ik hebben net een rondje natuurgebied gedaan. Hardlopend, maar met veel wandelen, stilstaan en fotograferen. Het laatste stuk hebben we helemaal gewandeld, maar daarvoor hebben we 13 km gerend in 2u44.
En dan snap je wel dat het een uitdagende omgeving was. Maar wer verschrikkelijk mooi. Bossen, rotsen, meertjes. Genieten dus.![]()
Als ik voor 5, 10, 15, 10EM, HM ga dan ook. Maar voor m'n eerste M leek me een schema toch wel handig.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:33 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Bij mij is het alleen maar natte vingerwerk. Ik rommel maar wat aan, alleen de hele grote lijnen liggen een beetje vast.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Het was geen aanwijzing voor je dat ik vanochtend ben gaan lopen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:29 schreef Quoi het volgende:
Natte vingerwerk, dat is vanavond wel zeker. Wat een scheissweer![]()
Trouwens, er wordt weleens de vraag gesteld wat nou leuke hardloopboeken zijn. Naast dat boek van Dolf Janssen is ook de biografie van Marti ten Kate erg boeiend om te lezen. Heerlijk nuchter, vleugje humor en een chronologie van al zijn toppen en dalen. Wat een geweldige loper was (en is) hij toch.![]()
Dat geloof ik graag! Een technisch parkoers dus. Blijf vooral genieten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:37 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik zal de laatste zijn die er iets van zegt.
Murmeli en ik hebben net een rondje natuurgebied gedaan. Hardlopend, maar met veel wandelen, stilstaan en fotograferen. Het laatste stuk hebben we helemaal gewandeld, maar daarvoor hebben we 13 km gerend in 2u44.
En dan snap je wel dat het een uitdagende omgeving was. Maar wer verschrikkelijk mooi. Bossen, rotsen, meertjes. Genieten dus.![]()
Het is sowieso wel handiger, bij mij werkt het echter totaal voor geen meter en vindhet prettiger zonder.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:45 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Als ik voor 5, 10, 15, 10EM, HM ga dan ook. Maar voor m'n eerste M leek me een schema toch wel handig.![]()
Sja, ik haak aan bij de hardloopclubkudde. Dat heeft ook weer voordelenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:30 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Het was geen aanwijzing voor je dat ik vanochtend ben gaan lopen?![]()
![]()
Op welke manier werkt het niet dan? Te weinig trainingen van iets? Te weinig KM naar je eigen mening? Geeen zin in "restricties"quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:42 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Het is sowieso wel handiger, bij mij werkt het echter totaal voor geen meter en vindhet prettiger zonder.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Vooral de restricties, het moeten van en andere dingendat er dan weer tussen komt. Het wordt dan gewoon teveel moeten en dan gaat en dan wordt het stuk minder leuk om te doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:50 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Op welke manier werkt het niet dan? Te weinig trainingen van iets? Te weinig KM naar je eigen mening? Geeen zin in "restricties"![]()
In NRC next vandaag mooi artikel over de 100m sprint, hoe zo'n race wordt opgebouwd. Artikel zit online achter een betaalmuur helaas.
1. Start: hoe snel is de reactiesnelheid na startschot? (Dafne snelst)
2. De eerste drie stappen (dafne niet zo snel, plaats 5)
3. Overgang naar topsnelheid (dafne nog steeds 5e)
4. Topsnelheid, tussen 40 en 70 meter, ongeveer 3 sec. (Hier begint dafne in te lopen, 2e, gelijk met één andere loopster)
5. Snelheid vasthouden. (Hier is dafne het beste)
6. Finish. Sprinters eindigen vaak al te vroeg. (Dafne kwam niet helemaal lekker uit bij de finish)
Mooi om zo'n sprint ontleedt te zien.![]()
Juustquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:01 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Vooral de restricties, het moeten van en andere dingendat er dan weer tussen komt. Het wordt dan gewoon teveel moeten en dan gaat en dan wordt het stuk minder leuk om te doen.Ieder z'n ding ja
Enne, iedereen weer lekker gelopen!
Ik merk dat ik nu na zo'n 3 km al weer wil stoppen. Lastig om te blijven rennen. Ik hoop dat dit nog verandert. Misschien komt het door de vakantie, hoop ik.![]()
Ik ben iemand die graag volgens instructies werkt, maar bij hardlopen juist helemaal niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:45 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Als ik voor 5, 10, 15, 10EM, HM ga dan ook. Maar voor m'n eerste M leek me een schema toch wel handig.
Voor zowel mijn eerste HM als M heb ik geen schema gebruikt, behalve dan de planning van voldoende duurlopen. Ook bij de intervaltrainingen deed ik maar gewoon wat gezegd werd.
Typisch geval van 'Ik doe maar wat.'. Dat werkte voor mij prima.![]()
![]()
400km gelopen dit jaar![]()
Challenge veranderd maar dat ging niet goed en nu staat hij op 900 terwijl ik dat natuurlijk nooit ga halen dit jaar.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
ik loop altijd 5 dagen per week, omdat ik eigenlijk altijd in training ben.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:20 schreef TheSwan het volgende:
De laatste 2,5 maand 6 dagen per week gelopen met globaal de volgende afstanden.
Ma: 6km
Di: 12km
Wo: 12km
Do: 18km
Vr: 6km
Za: 40-45km
Zo: rust
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 25-08-2015 21:31:29 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
laatste loodsjes van het taperen en de bekende "ik voel me zwak, ziek en misselijk en voel overal een pijntje" fase is ingetreden
Pre-race issuesquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
laatste loodsjes van het taperen en de bekende "ik voel me zwak, ziek en misselijk en voel overal een pijntje" fase is ingetreden
yup, for me part of the gamequote:
Herkenbaar, ik heb ze ookquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
yup, for me part of the game
Kom op brandweerman, niet miepen![]()
Zo, en ik kan het nog. Heel fijn, zo'n training die goed gaat. En vooral als het een duurloop betreft. Die was me de afgelopen weken namelijk weer bar slecht bevallen. Dit was een duurloop met een vrij trage groep mensen. Voorop dus met wat luitjes en veel ophalen, waardoor het aantal kilometers uiteindelijk 10,5 werd. Ik liep gemiddeld (zonder de korte pauzetjes) zo'n 6:30 met twee vingers in mijn neus. Het voelde reuze makkelijkOp het einde nog even een versnelling erin gegooid samen met iemand anders. Even een Sifan Hassan'tje, zeiden we, maar dan natuurlijk veul langzamer.
Heel fijn dit. Geeft moed. En ik ben helemaal niet moei. Zo wil ik de duurloopjes gaan aanpakken de komende weken. Er hoeft niet persé doorgejakkerd te worden naar die 18-20 km. Gewoon lekker lopen, en als dat 14 km is en zo voelt als vandaag, ook goed.
Van begin tot eind trouwens N-A-T![]()
Oja, logje![]()
![]()
Thanks Murmel
En! Donderdag ga ik langs de Bever. Sale. Op zoek naar: trailschoenen. Ik vrees dat Zwabber nu helemaal niks meer met me te maken wil hebben.
Tips zijn meer dan welkom. Ik wil graag relatief veel demping en net wat meer grip dan een normale groep. Dus: semi-diehardIk loop namelijk echt op fijne klompen met veel demping en wil geen klachten of blessures krijgen.
Ik moet erg mijn best doen om niet op de knop te drukken voor deze schoen. Maarja, passen enzo..
[ Bericht 16% gewijzigd door Quoi op 25-08-2015 22:35:22 ]![]()
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik loop altijd 5 dagen per week, omdat ik eigenlijk altijd in training ben.
De laatste 2,5 maand 6 dagen per week gelopen met globaal de volgende afstanden.
Ma: 6km
Di: 12km
Wo: 12km
Do: 18km
Vr: 6km
Za: 40-45km
Zo: rust![]()
![]()
Als ultrarunner is dat helemaal niet gekquote:
I know, I know....quote:
off topic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik heb ook weer lekker in t natte gelopen.
4 km was weer de planning, en netjes op 7 min / km gelopen. Erg relax dus. Was ook niet doel om snel te gaan, eerder om <150 bpm qua hartslag te lopen. Ging lekker, max was 151 ofzo.*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk![]()
Ik doelde op wat andersquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Als ultrarunner is dat helemaal niet gek![]()
![]()
Ik gebruik voor trail en Wegloop dezelfde schoenen. Mijn Mizuno wave rider 17 schijnt voor beide geschikt te zijn, dus ja.. Nog maar weinig trail gedaan, maar de st. Pietersbeartrail wordt voor mij de eerste langere run niet op asfalt..so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea![]()
Bij demping en semi-trail denk ik gelijk aan de brooks cascadia.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:27 schreef Quoi het volgende:
Thanks Murmel
En! Donderdag ga ik langs de Bever. Sale. Op zoek naar: trailschoenen. Ik vrees dat Zwabber nu helemaal niks meer met me te maken wil hebben.
Tips zijn meer dan welkom. Ik wil graag relatief veel demping en net wat meer grip dan een normale groep. Dus: semi-diehardIk loop namelijk echt op fijne klompen met veel demping en wil geen klachten of blessures krijgen.
Ik moet erg mijn best doen om niet op de knop te drukken voor deze schoen. Maarja, passen enzo..
Heb ze zelf ook en bevallen goed
Dan snap ik m nietquote:
Warum nicht?quote:Ah, ik dacht ik geef een hint, maar dat kan ook.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:55 schreef luckass het volgende:
[..]
https://www.google.nl/web(...)ok+site:forum.fok.nlJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:55 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Warum nicht?
[..]
Ah, ik dacht ik geef een hint, maar dat kan ook.![]()
![]()
ietsjepietsje off topic, hoewel sommige posters hier ook dol zijn op stats, maar wel een interresant artikel
http://www.nzherald.co.nz(...)=6&objectid=11503041'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ach, de eerste hit is een klacht over vrouwen van 40-45 jaar, dus zelfs Google denkt niet als eerste aan de oorlogquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:55 schreef luckass het volgende:
[..]
https://www.google.nl/web(...)ok+site:forum.fok.nl
Small minded Fok funquote:Op woensdag 26 augustus 2015 07:18 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ach, de eerste hit is een klacht over vrouwen van 40-45 jaar, dus zelfs Google denkt niet als eerste aan de oorlog
Wow, bedankt voor je uitgebreide reacties en hulp!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:12 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik eerst een paar leuke kortere wedstrijden uitzoeken voor dit najaar (10, 15, halve marathon etc) en daar een schema omheenbouwen. Dat laatste kun je denk ik met je huidige ervaring wel doen door veel rond te zoeken op internet naar verschillende schema's, een beetje inlezen op websites als runinfo etc. over het nut van de verschillende trainingen en hier evt. wat dingen te vragen, er zit hier best wat ervaringJe kunt ook zo'n one size fits all schema van internet plukken maar mij persoonlijk zijn die nooit zo goed bevallen.. Je weet wat je wil verbeteren en wat daar voor nodig is dus dan is het beter om daar specifiek een schema omheen te bouwen.
In principe is het met 4x lopen vrij simpel te houden; 1x korte interval (bijvoorbeeld 15x200m of 10x400m), voor de souplesse, 1x lange interval (bijv. 6x1000m, 3x10' op HM of M tempo etc), 1x lange duurloop en 1x een wat korter loopje, ofwel herstel ofwel wat wisselduurtempi, afhankelijk van hoe fit je je voelt.
Je bouwt in je schema toe naar die wedstrijden, dus bijvoorbeeld als het einddoel een HM is in november dan zorg je dat je voor die tijd de lange duurlopen opbouwt naar een km of 17, met om de 2 a 3 weken een stapje terug in kms. In de aanloop naar die wedstrijd kunnen ook minder belangrijke wedstrijden in het schema staan, bijvoorbeeld een keer een 10km of 15km. In die weken doe je geen lange duurloop maar loop je alleen een beetje los de dag van tevoren.
Als die HM dan goed gegaan is, doe je 2 weken wat rustiger aan en maak je een nieuw schema voor de hele
Ik heb in het begin veel met deze calculators gewerkt voor het berekenen van snelheden voor duurlopen en intervallen:
http://www.runinfo.nl/duurlooptabel.htm
http://www.runinfo.nl/intervaltabel.htm
Niet perfect maar zit er ook niet veel naast, als je 10km PR een beetje je recente fitheid weergeeft.
Gisteren van schrik maar 15x200m interval gelopen (ik heb misschien toch wel behoefte aan een schema dat echt voorschrijft wat ik moet doen). Er stond een harde wind, dus er was best wat variatie in de tempo's (4:30/km - 4:50/km). Geeft ook wel aan dat ik qua fitheid niet in de buurt zit bij mijn 48min 10k PR al liep ik ook wel flink in te houden tijdens de windmee-stukken.
Maar heerlijk om weer wat tempo te lopen.
Misschien best een goed moment om nu eens goed naar een schema te kijken.
12 weken tot een (snelle!) HM en dan 20 weken tot een hele klinkt in mijn oren als goede tijdspannes.
Het ritme van 2 weken opbouwen en 1 herstelweek ken ik ook van een vorig schema.
Stel dat ik jouw voorbeeld in een schema zou gieten; wat zou dan een goede dagverdeling zijn? Waar zouden de rustdagen moeten zitten? (eerst zelf proberen: maandag korte interval, dinsdag korte duurloop, donderdag lange interval en zaterdag LDL?)
Tot aan de halve marathon lijkt het me wel een goede richtlijn om de korte duurloop rond 60% van de lange te houden? dus bijvoorbeeld 15k LDL versus 9k halverwege de week?
Later vandaag ga ik eens spelen met die calculators, bedankt voor de links!![]()
Iemand voor mij ook nog schema tips? Ik ben nu ongeveer weer klaar met opbouwen, kan dus langzaam weer aan wedstrijden gaan denken. Aan de ene kant wil ik wel weer met de souplessemethode aan de slag, maar elke keer als ik dat probeerde liep ik toch de overbelasting in. En ik merk als ik geen duidelijk schema met snelheden en afstanden heb, ik toch te snel, te veel en te lang ga trainen. Mn doel is eigenlijk om weer afstanden uit te gaan bouwen om weer eens een keer een halve marathon te kunnen gaan lopen....<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Voor de liefhebbers, de inschrijving voor de Vlasakkerloop is geopend. Hinder en ik hebben hem vorig jaar in ieder geval gelopen.
Een erg leuke wedstrijd en ik zou zeker weer meedoen, ware het niet dat ik zeer waarschijnlijk niet kan.![]()
Geen tips, maar lekker dat je weer op de weg terug bent!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:35 schreef MaleDuck het volgende:
Iemand voor mij ook nog schema tips? Ik ben nu ongeveer weer klaar met opbouwen, kan dus langzaam weer aan wedstrijden gaan denken. Aan de ene kant wil ik wel weer met de souplessemethode aan de slag, maar elke keer als ik dat probeerde liep ik toch de overbelasting in. En ik merk als ik geen duidelijk schema met snelheden en afstanden heb, ik toch te snel, te veel en te lang ga trainen. Mn doel is eigenlijk om weer afstanden uit te gaan bouwen om weer eens een keer een halve marathon te kunnen gaan lopen....![]()
We hebben allemaal onze fouten. Ik praat ook gewoon met mensen die supporter zijn van Ajax, don't worry.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:27 schreef Quoi het volgende:
Ik heb zelfs de ultieme tip voor je:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas wel in een beperkt kleurenpalet, maar ideaal voor sporten waar geen enkele prestatiedruk aan hangt.![]()
Wat betreft overbelasting met de souplessemethode, gewoon rustigere tempo's lopen, gewoon die van 42-44 mins op de 10k nemen ofzo en ook als je ze 'makkelijk' verteert en fitter wordt niet ineens 400 metertjes op 3:30 / km gaan doen, maar lekker gewoon 4:00-4:10 / km. Wedstrijdjes kan je als test gebruiken voor snelheid. Vaak is het met de souplessemethode de cyclus: fitter worden -> snellere tempo's gaan draaien -> langer herstel nodig -> dat niet pakken of volume nog wat meer opschroeven 'omdat je fit bent' = overbelasting.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:35 schreef MaleDuck het volgende:
Iemand voor mij ook nog schema tips? Ik ben nu ongeveer weer klaar met opbouwen, kan dus langzaam weer aan wedstrijden gaan denken. Aan de ene kant wil ik wel weer met de souplessemethode aan de slag, maar elke keer als ik dat probeerde liep ik toch de overbelasting in. En ik merk als ik geen duidelijk schema met snelheden en afstanden heb, ik toch te snel, te veel en te lang ga trainen. Mn doel is eigenlijk om weer afstanden uit te gaan bouwen om weer eens een keer een halve marathon te kunnen gaan lopen....
Zeker als je gevoelig bent ervoor zou ik dus vooral niet te hard trainen qua tempo's. Verder zou ik voor een HM dan langzaam uitbouwen naar evt. 3x per week in plaats van 18 km duurtrainingen te gaan doen ofzo. Dat lijkt mij een beetje onzinnig, gezien je ook maar 1.5u doet over een HM ofzo. Dus totale trainingsomvang opschroeven en niet geblesseerd raken.Heb even geen 'kant en klaar' schema paraat alleen, weinig schema's voor wat meer ervaren lopers online ook.
Jack does it in real time...![]()
Mooi dat je weer lekker richting wedstrijden kan gaan trainen!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:35 schreef MaleDuck het volgende:
Iemand voor mij ook nog schema tips? Ik ben nu ongeveer weer klaar met opbouwen, kan dus langzaam weer aan wedstrijden gaan denken. Aan de ene kant wil ik wel weer met de souplessemethode aan de slag, maar elke keer als ik dat probeerde liep ik toch de overbelasting in. En ik merk als ik geen duidelijk schema met snelheden en afstanden heb, ik toch te snel, te veel en te lang ga trainen. Mn doel is eigenlijk om weer afstanden uit te gaan bouwen om weer eens een keer een halve marathon te kunnen gaan lopen....
De souplessemethode is er juist op gericht om overbelasting te voorkomen. Korte intervallen, op relatief rustig tempo met lang en dus volledig herstel ertussen.
Ik doe 200m in 3-5km tempo, 400m in 10km tempo en 1000 in HM tempo. Dat is in vergelijking met andere schema's erg rustig. Maar je kan ze ook nog rustiger doen, het gaat erom dat je ze makkelijk en licht loopt![]()
Ik heb net mijn training gedaan die eigenlijk gisteravond moest (6x1600m, de eerste 3 in 7.58, laatste 3 in 7.31 met steeds 400mD1 rust), mijn benen hadden nog een extra nachtje rust nodig. Onderweg heb ik tegen mezelf steen en been geklaagd, maar aangezien ik dat van Zwabber hier niet meer mag doen zal ik maar zeggen dat het top gingMaar eigenlijk moet ik dat misschien ook maar echt gaan geloven.. ik bedoel, het was wel zwaar, maar ik heb wel gewoon de tempi gehaald, terwijl het vóór het ontbijt was en er harde wind stond. Het hoeft natuurlijk ook niet elke training vliegend makkelijk te gaan.
Blijf nou maar gewoon klagen, dat is tenminste echt. Bovendien, hoe meer jij klaagt, hoe beter het gaat.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Onderweg heb ik tegen mezelf steen en been geklaagd, maar aangezien ik dat van Zwabber hier niet meer mag doen zal ik maar zeggen dat het top ging![]()
Klinkt als een logische opbouw met die dagen!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:16 schreef TheSwan het volgende:
[..]
Wow, bedankt voor je uitgebreide reacties en hulp!
Gisteren van schrik maar 15x200m interval gelopen (ik heb misschien toch wel behoefte aan een schema dat echt voorschrijft wat ik moet doen). Er stond een harde wind, dus er was best wat variatie in de tempo's (4:30/km - 4:50/km). Geeft ook wel aan dat ik qua fitheid niet in de buurt zit bij mijn 48min 10k PR al liep ik ook wel flink in te houden tijdens de windmee-stukken.
Maar heerlijk om weer wat tempo te lopen.
Misschien best een goed moment om nu eens goed naar een schema te kijken.
12 weken tot een (snelle!) HM en dan 20 weken tot een hele klinkt in mijn oren als goede tijdspannes.
Het ritme van 2 weken opbouwen en 1 herstelweek ken ik ook van een vorig schema.
Stel dat ik jouw voorbeeld in een schema zou gieten; wat zou dan een goede dagverdeling zijn? Waar zouden de rustdagen moeten zitten? (eerst zelf proberen: maandag korte interval, dinsdag korte duurloop, donderdag lange interval en zaterdag LDL?)
Tot aan de halve marathon lijkt het me wel een goede richtlijn om de korte duurloop rond 60% van de lange te houden? dus bijvoorbeeld 15k LDL versus 9k halverwege de week?
Later vandaag ga ik eens spelen met die calculators, bedankt voor de links!
Je 60% regel lijkt me ook geen verkeerd begin, maar je kunt die training ook gebruiken voor wat flexibiliteit in je schema. Dus als een week je zwaar valt, houd je het bij 5km rustig dribbelen, maar als je een week veel energie hebt kun je prima 9-10km met wat versnellingen doen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:30 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Wat betreft overbelasting met de souplessemethode, gewoon rustigere tempo's lopen, gewoon die van 42-44 mins op de 10k nemen ofzo en ook als je ze 'makkelijk' verteert en fitter wordt niet ineens 400 metertjes op 3:30 / km gaan doen, maar lekker gewoon 4:00-4:10 / km. Wedstrijdjes kan je als test gebruiken voor snelheid. Vaak is het met de souplessemethode de cyclus: fitter worden -> snellere tempo's gaan draaien -> langer herstel nodig -> dat niet pakken of volume nog wat meer opschroeven 'omdat je fit bent' = overbelasting.
Zeker als je gevoelig bent ervoor zou ik dus vooral niet te hard trainen qua tempo's. Verder zou ik voor een HM dan langzaam uitbouwen naar evt. 3x per week in plaats van 18 km duurtrainingen te gaan doen ofzo. Dat lijkt mij een beetje onzinnig, gezien je ook maar 1.5u doet over een HM ofzo. Dus totale trainingsomvang opschroeven en niet geblesseerd raken.Heb even geen 'kant en klaar' schema paraat alleen, weinig schema's voor wat meer ervaren lopers online ook.
Thanks heren! Ik denk dat ik inderdaad rustiger mn intervallen moet doen. Afgelopen zondag heb ik juist me gericht op het bewust langzamer lopen van de 400'tjes en dat was op 4 min/km dus nog een stukje langzamer dan mn 10 km PR tempo. Waar ik voorheen eigenlijk deze training op 3:40 min/km liep...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:32 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Mooi dat je weer lekker richting wedstrijden kan gaan trainen!
De souplessemethode is er juist op gericht om overbelasting te voorkomen. Korte intervallen, op relatief rustig tempo met lang en dus volledig herstel ertussen.
Ik doe 200m in 3-5km tempo, 400m in 10km tempo en 1000 in HM tempo. Dat is in vergelijking met andere schema's erg rustig. Maar je kan ze ook nog rustiger doen, het gaat erom dat je ze makkelijk en licht loopt
Qua opbouw van trainingen zit ik nu op 16 km per week, wat ik langzaam ga uitbreiden, met 3 keer lopen, deze week heb ik dit in gedachten:
Training 1: +/- 4 km - D1/2
Training 2: 5 km - D1/2
Training 3: 15x 200 op 3:50 min/km (totaal 8 km lopen).
In de weken die gaan komen ga ik de eerste 2 trainingen qua omvang uitbreiden (en eventueel wat 1000'tjes in verwerken) en de derde training blijf ik afwisselen met 200 en 400 m intervallen.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik begin sinds een week of twee een steeds meer aanwezige pijn onder de bal van mijn rechte voorvoet te krijgen. Ik heb al flink eelt weg geschuurd, maar het houdt aan. Tijdens het lopen viel ik het niet echt, maar naderhand komt het bij vlagen heftig op. Begin me er een beetje zorgen over te maken nu Amsterdam steeds dichterbij komt. Het iemand een vergelijkbare klacht gehad? En wat was de oplossing?
Ik zit te denken om toch even met mijn schoenen langs de winkel te gaan. Al heb ik nog geen 1000 km op deze gelopen.Life is what you make it.![]()
Ik zou er eens naar laten kijken door een fysio. Het zou zomaar hielspoor of een peesontsteking onder de voet kunnen zijn. Zeker in een marathonvoorbereiding is een bezoekje aan de fysio geen overbodige luxequote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:02 schreef Schanulleke het volgende:
Ik begin sinds een week of twee een steeds meer aanwezige pijn onder de bal van mijn rechte voorvoet te krijgen. Ik heb al flink eelt weg geschuurd, maar het houdt aan. Tijdens het lopen viel ik het niet echt, maar naderhand komt het bij vlagen heftig op. Begin me er een beetje zorgen over te maken nu Amsterdam steeds dichterbij komt. Het iemand een vergelijkbare klacht gehad? En wat was de oplossing?
Ik zit te denken om toch even met mijn schoenen langs de winkel te gaan. Al heb ik nog geen 1000 km op deze gelopen.![]()
+1, ik dacht ook gelijk aan peesplaatirritatie of ontsteking.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:10 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ik zou er eens naar laten kijken door een fysio. Het zou zomaar hielspoor of een peesontsteking onder de voet kunnen zijn. Zeker in een marathonvoorbereiding is een bezoekje aan de fysio geen overbodige luxe![]()
Hielspoor als je pijn onder de bal van je voet hebt? Dat begrijp ik niet?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:10 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ik zou er eens naar laten kijken door een fysio. Het zou zomaar hielspoor of een peesontsteking onder de voet kunnen zijn. Zeker in een marathonvoorbereiding is een bezoekje aan de fysio geen overbodige luxe
Ik denk eerder aan een mosselvoet of inderdaad een peesontsteking.![]()
"Een hielspoor is een verkalking onder de hiel, bij de aanhechting van de pees die naar de voorvoet loopt."quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:14 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Hielspoor als je pijn onder de bal van je voet hebt? Dat begrijp ik niet?
Ik denk eerder aan een mosselvoet of inderdaad een peesontsteking.
Volgens mij is dit dan onder de bal van de voet, bij de hiel. Maar goed ik ben geen arts, ik kan er ook helemaal naast zitten![]()
De bal van de voet zit toch niet bij de hiel?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:21 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
"Een hielspoor is een verkalking onder de hiel, bij de aanhechting van de pees die naar de voorvoet loopt."
Volgens mij is dit dan onder de bal van de voet, bij de hiel. Maar goed ik ben geen arts, ik kan er ook helemaal naast zitten![]()
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:41 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
De bal van de voet zit toch niet bij de hiel?Het is toch maar goed dat ik geen arts ben. Daar zouden alleen maar ongelukken van komen
![]()
Het werd vandaag op de helft weer een mentale training.
Een stemmetje dat zegt dat je best een stukje kunt afkorten en een andere stem die zegt "niet mieten, doorlopen!"
Volgens mij komt dat door de temperatuur (althans, dat hoop ik).
Enfin, doorgelopen natuurlijk, de training is inmiddels weer een statistiek.
De Keutenberg komt steeds dichterbij
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik loop gewoon naar de baan, daar klus ik een nummer op mijn borst, loop 5 rondjes en ga weer naar huis. Tenzij het wordt afgelast...Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
dat is die loop die niet over de vlasakkers gaat.....quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:45 schreef McTwente het volgende:
Voor de liefhebbers, de inschrijving voor de Vlasakkerloop is geopend. Hinder en ik hebben hem vorig jaar in ieder geval gelopen.
Een erg leuke wedstrijd en ik zou zeker weer meedoen, ware het niet dat ik zeer waarschijnlijk niet kan.![]()
Buienradar checken voor je weggaat en niet in het open veld gaan lopen. Maar verder een goede dosis gezond verstandquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:11 schreef xzaz het volgende:
Vanavond verwachten ze onweer in het westen? Gewoon gaan lopen? Wat doen jullie?
Ik had vanmiddag totaal geen zin om 90min te gaan. Alle routes ken ik al en kon zo ook geen andere leuke bedenken. Dus heb ik maar de nordic walking route in het bos gedaan. (lang niet meer geweest) 9 min rustig, 9 min iets boven duurloop tempo. Natuurlijk waren de "snelle" minuten steeds heuvel op. 2 x veters los, last van de kuit.. Dat waren eenn vervelende eerste 7 km, maar toen kwam de zon er ineens door waardoor het wel warm werd, maar waardoor ik ook vrolijker gestemd was, en de benen voelden ineens frisser dus toen kon ik toch met herpakte moed en zin redelijk doorstomen tot 14km in 1.29
Daarna speltpannenkoeken gegeten met banaan
Onweersbuien kunnen binnen 15 minuten vanuit het niets ontstaan, dus je hebt niet altijd wat aan de neerslagradar. Maar het is allemaal waar wat je zegt, al zou ik met onweersbuien in de buurt ook niet onder bomen of zo gaan lopen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:12 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Buienradar checken voor je weggaat en niet in het open veld gaan lopen. Maar verder een goede dosis gezond verstand![]()
Och, ik denk altijd, de kans dat ik gewond raak door onweer of vallende takken is miljoen keer kleiner dan de kans dat ik gewond raak door auto's en fietsers en die ontwijk ik ook niet..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Die snap ik niet helemaal.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Och, ik denk altijd, de kans dat ik gewond raak door onweer of vallende takken is miljoen keer kleiner dan de kans dat ik gewond raak door auto's en fietsers en die ontwijk ik ook niet..Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Forum Opties Forumhop: Hop naar: