quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:14 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik ga de poot vandaag weer testen.
Uh jee, lastige plek inderdaad. Foamroller op tafel en met je andere been op krukje en een schouder om op te leunen? Waarschijnlijk kun je er zonder krukje al bij.quote:Op maandag 24 augustus 2015 09:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Wie heeft er nog goede tips voor het foamrollen van je binnenkant-dijbeen spieren? Die zijn nou net toevallig altijd het stijfste bij mij en heel moeilijk te rollen..
Ik snap niet helemaal hoe je dat bedoelt, klinkt ook zeer wankel op tafels en krukjes?quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:32 schreef wyccie het volgende:
[..]
Uh jee, lastige plek inderdaad. Foamroller op tafel en met je andere been op krukje en een schouder om op te leunen? Waarschijnlijk kun je er zonder krukje al bij.
Ik weet natuurlijk niet of je er ook zo eentje hebt, maar:quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal hoe je dat bedoelt, klinkt ook zeer wankel op tafels en krukjes?
Ja dit had ik ook gevonden, en in een beschrijving van Zwabberhark stond de oefening ook zo. Ik heb er één met ribbels (the grid) dus weet niet of hij net zo makkelijk in alle richtingen rolt maar ik ga het vanavond proberen..quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet of je er ook zo eentje hebt, maar:
Vergeet dan ook niet te filmen en in te sturen naar funniest Video'squote:Op maandag 24 augustus 2015 10:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal hoe je dat bedoelt, klinkt ook zeer wankel op tafels en krukjes?
Weet ik nog niet. Ik wil nog steeds de Zuidduinroute met Vlaggeduin doen, maar dan moet het niet te zonnig zijn.quote:
Jullie zouden toch regen krijgen?quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:53 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. Ik wil nog steeds de Zuidduinroute met Vlaggeduin doen, maar dan moet het niet te zonnig zijn.
Geheel op eigen risico.quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Yep. Warming up en cooling down van ieder 2,5 km. Moet lukken.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:37 schreef mosselmossel het volgende:
Mag ik bij de Tilburg Ten Miles erbij? Heb me net ingeschreven. Staat wel een HM op het schema, maar ach, dan loop ik ervoor en erna wel op m'n gemak een paar kilometer extra.
quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:37 schreef mosselmossel het volgende:
Mag ik bij de Tilburg Ten Miles erbij? Heb me net ingeschreven. Staat wel een HM op het schema, maar ach, dan loop ik ervoor en erna wel op m'n gemak een paar kilometer extra.
Inderdaad. Er zijn buien onderweg.quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:56 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Jullie zouden toch regen krijgen?
Rond de 27-28 uur als alles mee zit.... probleem is, ik weet hoe mijn lichaam reageert op 80km maar daarna is er nog heel veel "unknown territory", this scares the crap out of me a wee bitquote:Op maandag 24 augustus 2015 08:52 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Mietje![]()
Ben echt benieuwd! Ook hoe lang je daarvan moet herstellen enzo. Heb je een richttijd of niet?
Misschien. Maar ik weet nog niet 100% zeker of ik kan dat weekend.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja, nog iets, ik weet niet zeker of ik de 30 van Noord ga lopen aangezien mijn trainer blijkbaar over het hoofd had gezien dat ik die erbij had gezet en het nu niet zeker is of het nog goed in het schema past. Is er eventueel iemand geinteresseerd in het startbewijs? Ik weet het denk ik na vanavond zeker..
6 september toch? Ik helaas niet. Wel een leuke loop, door Broek in Waterland (ooit bijna een huis gekocht).quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja, nog iets, ik weet niet zeker of ik de 30 van Noord ga lopen aangezien mijn trainer blijkbaar over het hoofd had gezien dat ik die erbij had gezet en het nu niet zeker is of het nog goed in het schema past. Is er eventueel iemand geinteresseerd in het startbewijs? Ik weet het denk ik na vanavond zeker..
Ik kijk ook effequote:Op maandag 24 augustus 2015 13:33 schreef Quoi het volgende:
Zo! Ik onderbreek mijn werkdag even voor de 100m van Schippers
Ik denk dat je hem ook wel kunt omzetten naar de kortere afstanden.. Ik laat het je weten!quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:58 schreef McTwente het volgende:
[..]
Misschien. Maar ik weet nog niet 100% zeker of ik kan dat weekend.
Eigenlijk is het een beetje ver, maar ach... Waarom ook niet
Gewoon niet al te hard starten.
Ja, en ja!quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:03 schreef Ciscus het volgende:
[..]
6 september toch? Ik helaas niet. Wel een leuke loop, door Broek in Waterland (ooit bijna een huis gekocht).
Kwam jij ook niet uit Utrecht? Loop je bij een atletiekvereniging?
Zeg dat wel, wel leuk dat ze ook eerlijk is dat ze het idee heeft dat ze nog harder kan!!!quote:
Tja dat blijft lastig op de sprint. Ik denk zilver op de 100, 200m wel goud. Zou wel echt fantastisch zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:48 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Zeg dat wel, wel leuk dat ze ook eerlijk is dat ze het idee heeft dat ze nog harder kan!!!
Gaat ze goud halen?
Haha, al is het natuurlijk wel anders dan een willekeurige trackmeeting in Nederland, het grootse deel van de 10.000m lopen ze redelijk relaxt in een groepje. Tenzij je één of andere net geplaatste atlete bent die het tempo haast niet kan bijbenen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:52 schreef Mr.B. het volgende:
Goud wordt het denk ik niet, maar podium is mogelijk en dat zou wel erg knap ziijn.
En nu :
Hup Jip!![]()
(en Susan, maar dat klinkt minder leuk)
Wat lijkt me dat gruwelijk trouwens, 10.000m op de baan!
Ze lopen inderdaad nu achterin die grote groepquote:Op maandag 24 augustus 2015 14:54 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha, al is het natuurlijk wel anders dan een willekeurige trackmeeting in Nederland, het grootse deel van de 10.000m lopen ze redelijk relaxt in een groepje. Tenzij je één of andere net geplaatste atlete bent die het tempo haast niet kan bijbenen.
Ik vind het best knapquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:09 schreef La_Tramposa het volgende:
10e en 11e.. Wel jammer dat ze zo vroeg al een gaatje lieten vallen en weer energie moesten verspillen om dat dicht te lopen. Daardoor een beetje glansloze race voor de Nederlandse dames..
Dat zeker!quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:13 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ik vind het best knap![]()
En beste Europese dames inderdaad
Als je de sprinters zelf hoort praten werkt het vaak wel zo.. De start ging niet zo goed, daarna moest ik mijn ontspanning bewaren etc. Ik denk dat zo'n 11 seconden in een sportershoofd wel minuten duurt..quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:43 schreef MaleDuck het volgende:
Geweldig commentaar van de NOS:
Geen geweldig begin, maar ze loopt haar eigen race en komt op het laatst nog terug
Net alsof je in die kleine 11 seconden verschil in indeling hebt ofzo
Ah, misschien ben ik er teveel duurloper voor om dat te kunnen begrijpenquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:44 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Als je de sprinters zelf hoort praten werkt het vaak wel zo.. De start ging niet zo goed, daarna moest ik mijn ontspanning bewaren etc. Ik denk dat zo'n 11 seconden in een sportershoofd wel minuten duurt..
Omgekeerd kan ik me van een halve marathon soms achteraf ook maar flarden herinneren alsof het 5 minuten duurdequote:Op maandag 24 augustus 2015 15:46 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ah, misschien ben ik er teveel duurloper voor om dat te kunnen begrijpen
Wel grappig dat de nr 1-4 er elke keer 5 honderdsten tussen zit
Na een paar keer meegedaan te hebben met starttraining van de sprinters bij mijn AV ben ik er wel over uit dat een niet geweldige start je aardig wat achterstand kan opleveren. En dat 100 meter sprinten echt best ver is.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:43 schreef MaleDuck het volgende:
Geen geweldig begin, maar ze loopt haar eigen race en komt op het laatst nog terug
Mwa, ik denk het wel. Je knipt zo'n race wel in stukjes. Bij het zwemmen is het ook zo ondanks dat een 50m ook maar 24 seconden (dames top) duurt. Je hebt een start, onderwaterfase, bovenkomen, etc. Zal met 100m bij atletiek wel niet anders zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:43 schreef MaleDuck het volgende:
wowquote:Op maandag 24 augustus 2015 20:37 schreef Jero_nimo het volgende:
Vanavond een 5x1000 gedaan in 3'23, 0m rust.Was pittig!
Natuurlijk weer te hard gestart, eerste 3km wat tegenwind en op het eind lekker afzien en beuken. Was een leuk rondje! 9 uur hersteltijd volgens de Suunto, kan ik hem morgenochtend weer doen.
https://www.strava.com/activities/376554291/overview
Haha, dat is 2x dit. Dit was al niet makkelijk hoorquote:Op maandag 24 augustus 2015 21:17 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
wowongelofelijke tijd voor zomaar een testloop! Ben echt zo ontzettend benieuwd wat jij nu bij een echte wedstrijd kan. Dat wordt sub 34 op de 10
Och gut, meneer kan al langer dan een kwartier aan een stuk lopen en komt dat even melden ...quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:37 schreef Jero_nimo het volgende:
Natuurlijk weer te hard gestart, eerste 3km wat tegenwind en op het eind lekker afzien en beuken. Was een leuk rondje! 9 uur hersteltijd volgens de Suunto, kan ik hem morgenochtend weer doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Och gut, meneer kan al langer dan een kwartier aan een stuk lopen en komt dat even melden ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kon ik het maar in minder dan een kwartierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik zou het prettig vinden als je niet steeds zo klaagt. Nog even en je klaagt meer dan ik. Dat trek ik niet.quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij mij helaas niet.. ik ging eigenlijk tegen beter weten in naar de training toe vanavond, maar toen ik tijdens de steigerungen niet veel boven mijn gewoonlijke duurtempo kwam wist ik al dat het echt niet meer ging. Te moe, te zware benen. Wel meegedaan met de oefeningen en nog netjes uitgelopen, maar met 'maar 7km' hopelijk toch bijna hetzelfde effect als een extra rustdag..
Dat vind ik wel vaker zo tergend. Op de marathon ook, lopen ze een schema voor 2:08 "maar het gaat zoo langzaam!!"quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:05 schreef Zwabberhark het volgende:
De opmerking van de dag kwam van de commentator bij de 10.000 m dames.
"Het gaat echt ontzettend langzaam."
Ze liepen op dat moment 3:13/km.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:10 schreef Quoi het volgende:
Jero, snellerd!
Ginger runner eat your heart outIk vind het toch wel heel leuk dat ik een foto heb van afgelopen zondag, op mijn favoriete hardloopdijkje
Met minimale zweef.
Superfoto! Net als die van de familie trouwens. Die Tibbe kan er wat van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens is dit wel een hele duidelijke zweef, minimaal of niet. Grappig dat die Dafne zondag nog in Delft liep.
Zo hard dit, pfff respectquote:Op maandag 24 augustus 2015 20:37 schreef Jero_nimo het volgende:
Dat is niet altijd waar. Mijn training vanavond was mét een enorme plons water. Gelukkig was het maar een korte bui.quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:51 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Behalve dan dat er geen water is. Maar dat terzijde.
Hopelijk dus snel verbetering, tijdens het trainen niet te veel last? Zelf iets te enthousiast bezig geweest met mijn marathon voorbereiding, al 1,5 week last van mijn heup nu maar even 3 dagen helemaal niks doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:16 schreef Quoi het volgende:
Pleck is de plek waar Zwabber het liefst zijn latte drinkt. Maar daar komt hij nog niet openlijk voor uit
Zo, goed bezoek aan de fysio. De boel zit dan toch weer ingetapet en is eerst even (niet) fijn losgemaakt. Bij geen verbetering na 6 weken zou zijn advies zijn geweest: naar orthopeed. Dus goed dat ik die afspraak alvast had gemaakt. De rest van de behandelingen bewaren we voor na die afspraak, mocht dat nodig zijn
En vanavond weer heerlijk trainen. Daar heb ik zin in
Zolang ik geen bootcampachtige dingen doe niet neequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:40 schreef mytec het volgende:
[..]
Hopelijk dus snel verbetering, tijdens het trainen niet te veel last? Zelf iets te enthousiast bezig geweest met mijn marathon voorbereiding, al 1,5 week last van mijn heup nu maar even 3 dagen helemaal niks doen.
Ja ik denk het, of verstapt ofzo. Moet er gewoon voor zorgen dat het wel weer overgaat dan geen probleem. Blessures zijn vervelend, maar zolang ze zelf herstellen valt het nog mee.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:58 schreef Quoi het volgende:
[..]
Zolang ik geen bootcampachtige dingen doe niet neeGelukkig maar. Jammer van jouw heup. Te vlug opgebouwd?
Geen ervaring, maar aangezien de afstanden niet zo ver zijn zou ik denk ik even 15 minuutjes uitlopen, dan een beetje afwisselen met zitten/staan/wandelen, veel drinken en misschien wat licht verteerbaars eten, en ook weer even 10 minuutjes goed inlopen. Meteen gaan stilzitten en veel gaan eten is denk ik het slechtste wat je kunt doen..quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:33 schreef Voccar het volgende:
Ik doe komende zaterdag mee met de plaatselijke run bike run. Ik moet eerst 6,7km lopen, daarna zal m'n broer 30 km fietsen (ongeveer 55min) en daarna moet ik nog 5,2km lopen. Heeft iemand nog goede tips wat ik het beste kan doen in de tussentijd qua eten/drinken/beweging?
Proberen ik de mazen dicht te timmeren, vergeet ik er weer eenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 02:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat is niet altijd waar. Mijn training vanavond was mét een enorme plons water. Gelukkig was het maar een korte bui.
De intervaltraining was zwaar. Ik heb wel alle sets gedaan, maar redde de afstand niet geheel.![]()
Het lijkt wel of de laatste tijd alles stagneert.
Ik liep 4x per week, nu 5x.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:20 schreef TheSwan het volgende:
R16 wel op de kalender gezet), maar ik probeer meer power in mijn lijf te krijgen. Tijdens de marathontraining heb ik echt elk loopje in het "groen" gelopen en dat heeft voor mij de lol er ook wat uitgehaald; ik wil af en toe ook lekker kunnen knallen. Dus intervaltraining, of threshold-loopjes; here I come!
Bedankt voor de tips. Zat ook al aan zoiets te denken ja.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Geen ervaring, maar aangezien de afstanden niet zo ver zijn zou ik denk ik even 15 minuutjes uitlopen, dan een beetje afwisselen met zitten/staan/wandelen, veel drinken en misschien wat licht verteerbaars eten, en ook weer even 10 minuutjes goed inlopen. Meteen gaan stilzitten en veel gaan eten is denk ik het slechtste wat je kunt doen..
Ik loop bij een atletiekvereniging, twee trainingsdagen bepaal ik het programma dus niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:20 schreef TheSwan het volgende:
Vraag aan de community: Wie loopt er nog meer 4x per week en hoe ziet een gemiddelde trainingsweek er voor je uit? Qua relatieve afstanden en intensiteit?
Poeh, 80k/week ben ik nog lang niet.. Ik ben vooral aan het zoeken en dit werkt de afgelopen weken vrij goed. (Lees: ik doe maar wat, maar wel met enige kennis van hardlopenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Totaal gemiddeld zo'n 80km per week, en dat blok van 4 dagen achter elkaar valt mij ook wel zwaar, maar het is ook wel fijn om de relatief pittige trainingen van donderdag en zaterdag na een rustdag te doen.
Hoe lang zijn de stukken die je op marathontempo loopt? Want elke week een hele training op marathontempo lijkt me vrij zwaar?
Bedankt voor het delen van je ervaring. Het geeft ook wel inzicht dat een schema niet rigide hoeft te zijn. Zoals "elke zondag een duurloop", maar soms ook een tempoloop of fatlek kan zijn inderdaadquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:46 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ik loop bij een atletiekvereniging, twee trainingsdagen bepaal ik het programma dus niet.
Dinsdag: rustige intervaltraining (200s of 400s)
Woensdag : AV, vaak langere tempo's of hardere intervaltraining
Vrijdag: waar ik zin in heb, ook afhankelijk van de woensdag training: meestal rustige intervaltraining, soms duurloop
Zondag: AV, vaak fartlek of langere tempo's + duurloop
Ik heb meestal eigenlijk maar een intensieve training per week of een wedstrijd, met een weekomvang van nu gemiddeld zo'n 70km. Ik zou je aanraden om nu ook veel, kortere wedstrijden te lopen voor tempohardheid en omdat het gewoon leuk is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En kolere wat woeide het hard mensen. De poot, tja, ach, hij zit er nog aan. Hij doet het. Hij trekt nog steeds een beetje. Maar zelfs afdalingen gaan nu ok. Het verbetert nog steeds en nog even en ik ben in staat om sociaal wenselijke dingen te posten hier.
Als dat je PRs zijn heb je je marathon denk ik inderdaad redelijk voorzichtig gelopen. Mijn PR op de 10km was ook 48 minuten en toen liep ik de marathon in 3.59. Misschien is het slim om dan juist wat langere blokken van 2km/10 minuten een keer of 4 per training, rond marathontempo te doen, 5.20-5.30 of zo zou ik zeggen? Want klinkt alsof je die intensiteit inderdaad heel weinig getraind hebt. Wat is nu je doel dan? Die kortere afstanden verbeteren of de volgende marathon?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:59 schreef TheSwan het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen van je ervaring. Het geeft ook wel inzicht dat een schema niet rigide hoeft te zijn. Zoals "elke zondag een duurloop", maar soms ook een tempoloop of fatlek kan zijn inderdaad![]()
Ben inderdaad op hardloopkalender al lekker aan het kijken naar 5 en 10k's.
Zijn lekkere wedstrijden voor tussendoor en mijn PR's (23:10 en 48:48 respectievelijk) mogen wel weer eens geschaafd worden.
Al ben ik daar nu nog niet snel genoeg voor.
Eerst maar even aan het werk en vanmiddag lekker lopen. Zal vanavond nog wel even weer checken/posten
Jooaahhh....we gaan Fok! truckerscaps makenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:22 schreef Mr.B. het volgende:
Zolang je geen skistokken, truckerspet en bevoorrading voor drie dagen bij je had, kunnen we dit nog door de vingers zien. Maar maak er geen gewoonte van
Ik had een spibelt mee met daarin mijn telefoon. Om een selfie te maken op de Vlaggeduin. Voor op Facebook. Om helemaal het mannetje te zijn. Ik pleit schuldigquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:22 schreef Mr.B. het volgende:
Zolang je geen skistokken, truckerspet en bevoorrading voor drie dagen bij je had, kunnen we dit nog door de vingers zien. Maar maak er geen gewoonte van
Die heb ik ook ooit gedaan. Het lastigst vond ik om op het juiste moment weer klaar te zijn voor het tweede loopgedeelte.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:33 schreef Voccar het volgende:
Ik doe komende zaterdag mee met de plaatselijke run bike run. Ik moet eerst 6,7km lopen, daarna zal m'n broer 30 km fietsen (ongeveer 55min) en daarna moet ik nog 5,2km lopen. Heeft iemand nog goede tips wat ik het beste kan doen in de tussentijd qua eten/drinken/beweging?
We dreigen weer iemand definitief te verliezen aan The Dark Side.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:29 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik had een spibelt mee met daarin mijn telefoon. Om een selfie te maken op de Vlaggeduin. Voor op Facebook. Om helemaal het mannetje te zijn. Ik pleit schuldig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |