MrTorture | zondag 16 augustus 2015 @ 20:35 |
Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Handige links en guides: • Fok!frontpage: Cities: Skylines - De beste grafische mods • Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki • Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines • Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods • How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1 • Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier) • Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc • Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen? Hier de oplossing. • Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game: Alvast een paar mooie features in dit spel. • Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin. • Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc. • Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen. • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden. • Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Must have mods voor nog meer stadplezier • ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg • Zonebare wandelpaden • Elevated train tracks • Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen • Traffic Query tool • Geen verdwijnende auto's • Proper hardness (Niet te combineren met despawn) • First person camera • Dynamic resolution • Automatic bulldoze • 25 tile unlock mod • Mods en toch achievements • Tree Brush Mod • Isometric camera(Niet te combineren met first person camers) • Terraform tool • Extended Public Transport UI • Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats) • Lane Changer: No left/right turn Saved Games / Maps • Circle City
| |
MrTorture | zondag 16 augustus 2015 @ 20:35 |
Met een schaamteloze repost Zie mooie steden hier Begin wel te balen van wat issues, die volgens mij wel standaard zijn Mijn dorpje van ~18k inwoners heeft inmiddels 200 garbage trucks, maar het vuil blijft in sommige wijken (die wel groen kleuren op de vuilniskaart) opstapelen Daarbij heeft de brandweer in een buitenwijk 14 (!) dagen nodig om bij een brandend gebouw aan te komen Nou zal ik best niet alles superoptimaal hebben aangelegd, maar 14 dagen? Ook wel typisch: er lijken altijd tientallen (zo niet honderden) mensen bij de bushalte te staan, maar uiteindelijk gaan er maar 200 per week met de bus de rest staat daar gewoon de bussen aan te moedigen ofzo Het spelplezier is nog niet bedorven tho | |
Luctor.et.Emergo | zondag 16 augustus 2015 @ 22:22 |
Van die garbage trucks herken ik wel. Ook van de bussen. Dan zie ik bij een bushalte veel mensen staan, maar als ik dan op een bus klik die die bushalte heeft aangedaan, dan is er bijna niemand ingestapt. | |
elkravo | zondag 16 augustus 2015 @ 23:18 |
Qua bussen kan dit bijvoorbeeld aan de hand zijn: - mensen wachten op een andere lijn aan dezelfde halte (kun je met kleuren checken) - mensen willen wel instappen, maar de bus is al vol van vorige haltes (door meerijden met de bus, of de bus volgen kan je erachter komen) Is me wel opgevallen dat qua instappen de bushalte wel werk met een first-in-first-out systeem. Dus als er een volle bus bij een halte stopt en er stappen maar 2 mensen uit, stappen de 2 met langste halte-wachttijd in. Ik ben wel blij met gedownloade grotere bussen de standaard 30 is vaak te weinig. Liever een gelede bus van 115. | |
MrTorture | zondag 16 augustus 2015 @ 23:20 |
Het was een blauwe halte, vrijwel lege bus en nog stappen er maar een paar mensen in Of ze staan er te wachten op de rode lijn, die nooit komt Op zich zijn het maar kleinigheidjes, maar ik heb SimCity afgekraakt toen het ArcadeVillage werd. Gelukkig kun je hier wel echt groot bouwen | |
elkravo | zondag 16 augustus 2015 @ 23:25 |
Totdat je je stad opeens niet kan openen omdat er iets stuk is, en dan mag je het uitzoeken op een steamforum. | |
mschol | zondag 16 augustus 2015 @ 23:33 |
wees blij, met EA had je gewoon pech gehad en kon je direct opnieuw beginnen.. beide spellen hebben voor mij hun +'en en -'en, en het liefste zou ik een mix van beide zien.. (wishfull thinking) | |
elkravo | maandag 17 augustus 2015 @ 00:11 |
Tja, misschien ben ik gewoon te n00b voor dit, maar ik heb geen idee wat en waar ik het op Steamforums moet zoeken hoor. Ben geen tiener of zo die hier mee opgegroeid is... ben 40 en zie enorm op tegen het moeten uitzoeken op een forum. Ik speel normaal geen spellen, was vroeger ook alleen geïnteresseerd in Simcity (tot Sim2000 daarna was het bagger). Ik wil gewoon een spel kopen en ermee spelen - niet problemen op een forum moeten uitzoeken waar ik door bomen het bos niet zie. Zie me wat dat betreft maar als bejaard of zo - 't moet gewoon werken voor me. Maar ik begrijp dat je als user maar tevreden moet zijn en vooral geen mods met extra plezier moet downloaden omdat dan al je moeite opeens tevergeefs kan zijn. Dat had ik ook met traphic++ beetje met busbanen klooien en opeens werkt het niet meer en kan je er niet meer bij. Ik heb geen idee wat voor mod-makers erachter zitten, en of dat een beetje gecontroleerd en dan toegelaten wordt door de eigenlijke spel-maker, maar het lijkt meer wild west en good luck. Dat zuigt als je uren spendeert en er niet meer bij kan vanwege een error zonder omschrijving. Niet een klacht tegen jou hoor - jij bent best behulpzaam hier. Maar wel een klacht tegen hoe dit spel op de markt op de markt gebracht wordt. Zal wel "modern" zijn. Misschien moet ik niet klagen voor een spel van 13 EUR. Een paar weken plezier was het... nu weet ik niet of ik wel verder wil hiermee... kan wel een nieuwe stad beginnen zonder mods, de lol is er daarmee wel een beetje af. | |
MrTorture | maandag 17 augustus 2015 @ 00:29 |
SimCity deed het de eerste maand niet.. Betaalde je volgens mij ~60 euro voor? Als goedmakertje kregen we een ander spel. Kon kiezen uit allerlei third person schietspellen en het spel dat ik koos bleek een klein probleempje te hebben: het schieten werkte niet (volgens mij icm een bepaald type videokaart) Alle SC savegames moesten in de cloud worden opgeslagen en werkelijk álle servers zijn minstens een keer leeg geraakt/gehaald. Heb uiteindelijk 3 uur kunnen en willen spelen. Maps waren niet groter dan 2x2 kilometer en alle problemen uit Cities (die ik tot nu toe herken) waren 10x erger aanwezig in SC. Voorlopig vermaak ik me met Cities | |
Luctor.et.Emergo | maandag 17 augustus 2015 @ 05:41 |
Ik had het gecheckt, nadat mijn bus de halte net had verlaten en de bus was nagenoeg leeg vertrokken. Tevens was het een bushalte waar maar één lijn stopt. Die bus dan ook maar eens downloaden. | |
EnGCatjuh | maandag 17 augustus 2015 @ 08:52 |
Dat krijg je als je een mod/asset maakt, het echte spel gepatcht wordt, en de mods (nog) niet compatibel zijn omdat de modmakers niet bij de ontwikkelaar werken. En er zijn zo veel mods dat een ontwikkelaar niet kan en niet wil checken of alle mods compatibel zijn met een nieuwe patch. En na de patch ben je afhankelijk van de tijd en welwillendheid van de modmakers of ze hem up to date houden. Die mensen doen het ook maar als hobby namelijk. | |
BarryOSeven | maandag 17 augustus 2015 @ 09:40 |
Mod's zijn behoorlijk gevaarlijk in skyline Het is niet al te ingewikkeld om er een C# trojan bij te packen, kan allemaal zonder problemen. | |
EnGCatjuh | maandag 17 augustus 2015 @ 10:59 |
Heb nog nooit gehoord dat dit gebeurd... Ook geen berichten op de reddit ofzo. | |
Black-Hole | maandag 17 augustus 2015 @ 11:10 |
Met de Improved Public Transport mod kan je de reguliere bussen ook aanpassen qua cappaciteit en het aantal rijdende bussen per lijn. Wat betreft de hoeveelheid vuilniswagens, ik vermoed dat je wegennet niet optimaal is waardoor je vuilniswagens te vaak stil staan in het verkeer. | |
BarryOSeven | maandag 17 augustus 2015 @ 11:58 |
Nee omdat nog niemand dit uitgevoerd heeft. Heb zelf de chip remover mod gemaakt en nog wat niet gepublished spul, maar je kunt gewoon vanuit je mod zooi aanroepen waar je zin in hebt. Dus ook filesystem lezen enzo, of als je wilt alles verwijderen. Dus met een beetje moeite bouw je er een trojan in. Beetje omslachtig om het zo te verspreiden maar het kan wel. | |
Kleffe_Dop | maandag 17 augustus 2015 @ 12:03 |
En met Advanced Vehicle Options (AVO) kan je ook nog selecteren welke type voertuigen je wel en niet wil spawnen. Dus dan zijn die generieke bussen en andere voertuigen die standaard meekomen met Cities Skylines ook verleden tijd. De Mercedes Citaro's en Volvo 7900's van DANZ | D3S DESIGN zijn in ieder geval een must have voor je stad. En natuurlijk de VDL Citea van Nederlandse bodem. | |
MrTorture | maandag 17 augustus 2015 @ 12:23 |
Heb nu een busbaan aangelegd en de vuilniswagens min of meer verplicht daar overheen te rijden. Scheelt behoorlijk op de drukste knooppunten Toch geloof ik niet dat dit probleem zou kunnen bestaan met 200 vuilniswagens op 18.000 inwoners (5.000 huishoudens?). Komt neer op 1 vuilniswagen voor 25 adresjes | |
Fred | maandag 17 augustus 2015 @ 12:24 |
Ik heb deze in mijn steden rond rijden: D3S Solaris Urbino 24 Concept Geen veel mensen in, heeft een klein nadeel: hij past niet helemaal langs een bushalte. | |
Black-Hole | maandag 17 augustus 2015 @ 12:36 |
Yep, bepaalde zaken zijn verre van realistisch qua aantallen. En dan rijden ze ook nog 24/7 rond | |
G3F | maandag 17 augustus 2015 @ 14:32 |
Dit kan het probleem zijn, als je een stad gemaakt hebt met een aantal features van T++ er in kan je deze niet openen als T++ uitgeschakeld staat of je moet T++ in Ghost mode zetten (Als je naar je mods gaat in t hoofdmenu staat er onder T++ een option button als t goed is), dit zorgt ervoor dat de busbanen gewone wegen worden, wat er met de custom lanes gebeurt durf ik niet met zekerheid te zeggen. Beste is om een nieuwe stad te maken zonder T++ (ook niet in ghost mode) aangezien het naast een enorme performance impact ook extra code aan de simulatie toevoegd en deze de mist in gaat als je T++ een keer vergeten bent aan/uit te zetten. Ik dacht namelijk in een van je vorige post ze zien dat je T++ had uitgeschakeld. Hopelijk lost dit het op Edit: Je kan nog steeds met mods een nieuwe stad maken, echter zou ik voorzichtig zijn met mods die de simulatie aanpassen. Ik speel zelf ook met mods en ben persoonlijk nog niet het probleem tegen gekomen dat ik mn stad niet kon openen (heb wel alle steden met T++ verwijderd op het moment dat ik T++ volledig uitgeschakeld had). Qua custom assets kan je eigelijk downloaden wat je wilt om je stad mee te vormen deze zorgen vrijwel nooit voor problemen en zijn imo meer hetgene wat je nodig hebt om een goed uitziende/vermakelijke stad te maken. [ Bericht 10% gewijzigd door G3F op 17-08-2015 14:50:56 ] | |
elkravo | maandag 17 augustus 2015 @ 18:49 |
Dit is niet mijn probleem... steden zonder gebruik van T++ elementen (dat al heel lang uitstaat) doen het niet. Ik refereerde naar die ene stad met T++ die het niet meer deed, toen ben ik meteen gekapt met die mod en heb het uitgeschakeld. T++ is het probleem niet. Voorts kan ik wel een nieuwe stad beginnen met alle mods ingeschakeld die ik ook bij andere steden had. Dat vind ik best gek. | |
waxmask | maandag 17 augustus 2015 @ 18:58 |
Alweer even niet meer gepeeld. Maar is er ondertussen al een Gotham mod? | |
prefix1 | maandag 17 augustus 2015 @ 22:41 |
Beginners welkom:D | |
MrTorture | dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:30 |
Ik dacht dat een dam me wel aan schone, veilige energie zou helpen Doet-ie op zich wel, maar nu heeft een deel van m'n stad natte voetjes Ik was zo naïef om te denken dat je zo'n dam wel zonder nadenkwerk in een rivier kon gooien | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 18 augustus 2015 @ 05:51 |
Herkenbaar. hehe | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:28 |
Hebben meer mensen er trouwens last van dat er geen internationale treinen rijden? | |
Cassius | dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:28 |
Na een hoop gefriemel zowaar m'n stationnetje werkend gekregen. Ik moet nog wel wat doen aan de ingang en met de Asset Editor aan de slag om wat extra details te plaatsen. | |
Divje | woensdag 19 augustus 2015 @ 03:52 |
Nou, maar weer een poging ondernemen om een 'gemeente' uit de grond te stampen. | |
baggerbaas | woensdag 19 augustus 2015 @ 05:01 |
Ik kom juist altijd om in die dingen. Een groot opstoppingsfeest. | |
Solique | woensdag 19 augustus 2015 @ 08:38 |
Stad begint een beetje tot leven te komen nu. Wel weer tijd voor grote wegenupgrade en dan naar de 60k inwoners | |
mschol | woensdag 19 augustus 2015 @ 09:05 |
is het mogelijk een station met: perron - spoor -perron -spoor - perron te maken? | |
Black-Hole | woensdag 19 augustus 2015 @ 09:23 |
Als je van een uitdaging houd kan je de Gamescom savegame vinden op Steam. Deze stad begon op dag één van de gamescom en werd door de bezoekers verder gebouwd. Gisteren flink wat tijd in gestoken maat wat een bende zeg Overload aan ziekenhuizen, brandweer, ziekenhuizen, politie en vuilnishopen. Erg lage landwaarde en verkeer is een grote puinhoop. Dik 150.000 in de min qua financieen maar dit ondertussen teruggebracht tot - 17.000. Wel leuk om eens een stad te zien zonder mods en assets van bijna 100.000 inwoners. Merkte gelijk hoeveel zwaarder mods het maken qua performance. Maar heel wat uitgezet, vooral Traffic++ is vrij dramatisch. | |
Black-Hole | woensdag 19 augustus 2015 @ 09:24 |
Dubbel | |
Cassius | woensdag 19 augustus 2015 @ 13:31 |
Dus eigenlijk een dubbeldiepe versie van het standaard-station? Ik denk het wel; enige probleem dat ik voorzie zijn de voetgangersroutes, maar daar valt denk ik wel een mouw aan te passen. | |
EnGCatjuh | woensdag 19 augustus 2015 @ 13:53 |
Zulke stations bestaan al wel in de workshop dus het moet te doen zijn. Maar vast niet heel makkelijk. Verder cool, zo'n Nederlands station! | |
Cassius | woensdag 19 augustus 2015 @ 14:25 |
Dank Ik wacht nog even op de update, er komen vast ook mogelijkheden om aan te geven waar al die fietsen geparkeerd moeten worden, wel iets essentieels voor stations | |
Black-Hole | woensdag 19 augustus 2015 @ 15:14 |
Ik geen geen Nederlands station waar alle fietsen netjes geparkeerd zijn | |
G3F | woensdag 19 augustus 2015 @ 15:39 |
Waarschijnlijk gaan die gewoon mee in de broekzak zoals de auto's | |
G3F | woensdag 19 augustus 2015 @ 15:41 |
De multi track stations werk(t)en enkel met de optie in T++ geactiveerd | |
EnGCatjuh | woensdag 19 augustus 2015 @ 16:01 |
Was er niet ook een stand-alone? Ik heb momenteel een multi-track zonder T++ staan, alleen heb ik 'm nog niet getest met meerdere tracks. Edit. Deze dus: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=442957897 T++ is leuk maar het duurde altijd ~8 minuten om een game te laden. Zonder ~1 minuut. En boven de 60k inwoners liep het ook allemaal voor geen meter meer. Dus tot de performance is gefixt blijf ik weg van T++. [ Bericht 12% gewijzigd door EnGCatjuh op 19-08-2015 16:08:37 ] | |
G3F | woensdag 19 augustus 2015 @ 16:17 |
Jep heb t zelfde probleem met T++ ... De perfomance update laat lang op zich wachten (staat nu gepland voor september volgensmij) Die stand alone mod was ik nog niet van bewust dus die ga ik eens proberen | |
Black-Hole | woensdag 19 augustus 2015 @ 16:29 |
Wat is die European theme overigens schraal zeg qua variatie in residental en commercial gebouwen. Nagenoeg alle wijken zien er hetzelfde uit... | |
mschol | woensdag 19 augustus 2015 @ 16:40 |
zeg maar jouw station met tussen de 2 sporen nog een perron b.v. | |
AgLarrr | woensdag 19 augustus 2015 @ 17:19 |
Iemand al gebruik gemaakt van die Dutch housing pack? Ziet er behoorlijk bruut uit.. | |
Cassius | donderdag 20 augustus 2015 @ 11:38 |
Zal eens kijken of ik ook een grotere versie maken kan Yes! Er moet alleen nog een theme van gemaakt worden zodat je een wijk krijgt met uitsluitend die bebouwing, nu steken de huisjes enigszins vreemd af tegen de stock bebouwing. | |
AgLarrr | donderdag 20 augustus 2015 @ 11:39 |
Ik heb het gezien ja, dat is wel minder. Ik hoopte een mooi VINEX uit de grond te kunnen rammen, met een AH en alles - maar dat ging niet. | |
Black-Hole | donderdag 20 augustus 2015 @ 11:50 |
Met de Building themes mod moet dat wel lukken. Gisteren de mod geïnstalleerd en je kan per district precies bepalen welke gebouwen/assets er in dat district geladen worden. Is ook erg handig als je op een Europese map ook Internationale gebouwen wil krijgen | |
Cassius | donderdag 20 augustus 2015 @ 12:41 |
| |
Black-Hole | donderdag 20 augustus 2015 @ 15:17 |
24 september komt de After Dark expansion uit voor $ 14.95. Meer info en screens te vinden op Paradox Plaza: https://forum.paradoxplaz(...)r-after-dark.877722/ https://forum.paradoxplaz(...)e-what-is-it.877721/ | |
G3F | donderdag 20 augustus 2015 @ 15:32 |
Jammer dat ze ons zo lang laten wachten in vergelijking met de tunnels en european theme update... Aan de andere kant hebben we nu nog een maand om onze huidige steden af te ronden | |
G3F | donderdag 20 augustus 2015 @ 15:32 |
En uiteraard: HYPE | |
mschol | vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:58 |
lang? vroegah moest je gewoon minimaal een half jaar tot een jaar wachten voordat je een expansion kreeg, tussentijds hooguit een paar bugfixes.. hier krijgen we nieuwe features in een patch en een expansion pack die een half jaar na release verschijnt niet zo zeuren | |
G3F | vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:17 |
Jaa als je t zo bekijkt wel ja maar bedoel de tijd tussen aankondiging en launch. Zoals bij de Euro/tunnel update daar werd een screenshot van geupload op Reddit door Paradox en een dag later werd die update uitgerold. Nu begrijp ik dat er verschil is met die update en deze expansion maar had liever een weekje gewacht ipv een volle maand Btw, dit spel toch onderhand wel al een halfjaar uit toch? Bij Forza e.d. komt de eerste DLC al na een maand | |
ImMaxa | vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:05 |
Bij veel games is DLC al volop in ontwikkeling voordat de game uitkomt. Het komt zelfs duidelijk terug in de planning van de game. Het wordt niet na release bedacht, maar al ver daarvoor. Skylines heeft een erg klein team, denk niet dat ze al met DLC bezig waren voordat de game uit was. | |
EnGCatjuh | vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:13 |
Inderdaad. Bovendien is het ook een beetje afwachten wat modders wel en niet kunnen doen. | |
mschol | vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:37 |
hij is op 11 september net een halfjaartje oud.. Die DLC heb je al gehad: tunnels +EU theme, die was trouwens gratis. bij de meeste games kost DLC (onevenredig veel geld), en voegt het niet echt wat toe (jeuh, nog een skin) | |
aanstootgevende | zaterdag 22 augustus 2015 @ 07:32 |
Oh dit spel was vet Moet ik weer eens spelen, is ook al maanden geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan. Ik heb vernomen dat er een update komt met nachtleven, is dat gratis voor iedereen die het spel al heeft of moet je dat kopen? | |
EnGCatjuh | zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:49 |
De cosmetische dag-nacht cyclus is gratis, de andere veranderingen (uitgaansleven, stranden, etc.) zijn betaalde DLC à ¤15,- | |
#ANONIEM | zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:25 |
Soms heb je de DLC al sind de start van de game in je directory verstopt Zo slecht | |
G3F | zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:55 |
Over de onevenredigheid van de prijzen van DLC ben ik het met je eens. Bijv deze uitbreiding kost meer dan 50% van het oorspronkelijke spel, al was deze zeer goed geprijsd. Heb ook niks aan te merken op CSL en het team erachter hoopte gewoon eerder aan de slag te kunnen met de uitbreiding Huidige/laatste stad tot de uitbreiding (hopelijk ) :
| |
RRuben | zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:29 |
Hoi mensen, ik heb net dit spel gedownload op m'n laptop, de eerste keer dat ik het opstartte werkte het spel prima met alles op high. Maar als ik het spel nu weer opstart heb ik ineens dikke lag. Heb alles al op low gezet, maar dat help ook niet. Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen? | |
AgLarrr | zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:40 |
Die is heel nice inderdaad. Dank! | |
AgLarrr | zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:49 |
Bij deze dan ook mijn laatste beelden voor de DLC. Twee avondjes pielen met themed mods en sheit. Best aardig al zeg ik het zelf. 75K inwoners; Roosengaarde:
| |
G3F | zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:35 |
Doe je heel netjes zit zelf na 2 dagen op 30K inwoners in mn huidige stad... | |
zatoichi | zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:41 |
Plug hem eens in op netstroom? Was bij mij de oplossing. | |
EnGCatjuh | zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:48 |
Haventje gebouwd Moeten misschien nog wat bomen weg enzulks, maar ben al redelijk tevreden. | |
ElmarO | zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:01 |
Netjes hoor. Welke mod is dat containerschip? | |
EnGCatjuh | zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:22 |
http://steamcommunity.com(...)8685&searchtext=ship | |
ElmarO | zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:29 |
Top, dank je. | |
RRuben | zondag 23 augustus 2015 @ 11:17 |
Wekt ook niet Ik heb het opnieuw geinstalleerd en dan werkt het wel weer prima. Maar als ik hem afsluit en weer opstart lagt het weer, echt heel vreemd. | |
mschol | zondag 23 augustus 2015 @ 11:36 |
heb je meer dan 1 videokaart in de laptop? wellicht schakelt hij dan over naar de "slechte" videokaart | |
Surveillance-Fiets | zondag 23 augustus 2015 @ 11:39 |
oehh, deze ga ik straks even afstoffen. | |
RRuben | zondag 23 augustus 2015 @ 11:53 |
Ja ik heb een Nvidia nog iets en iets van Intel. Ik had al bij Nvidia instellingen ingesteld dat Cities Skylines Nvidia gebruikt, maar dat werkte ook niet. | |
EnGCatjuh | zondag 23 augustus 2015 @ 12:20 |
Raar dat is de fix die op de steamfora genoemd wordt/ | |
RRuben | zondag 23 augustus 2015 @ 12:24 |
Ja klopt dat had ik daar ook gezien. Opzich duurt opnieuw installeren maar 15 minuten ofzo, maar omdat elke keer te gaan doen voordat ik kan spelen is ook niet ideaal | |
G3F | zondag 23 augustus 2015 @ 12:31 |
Hoe kan ik dit instellen op mn mac? Mijne gebruikt namelijk de Intel ipv de Nvidia GPU volgensmij en ik wil ook hd screens maken met de dynamic resolution mod | |
EnGCatjuh | zondag 23 augustus 2015 @ 13:39 |
Weet je zeker dat je het goed ingesteld had in de Nvidia software? | |
RRuben | zondag 23 augustus 2015 @ 15:10 |
ik denk van wel. Ik ben wel een beetje noob op dit gebied, dus ik post straks wel even wat screenshots van wat ik heb ingesteld. | |
AgLarrr | zondag 23 augustus 2015 @ 15:33 |
Dank. Ik heb de truc wel door zullen we maar zeggen. Moet zeggen dat ik met unlimited money speel. De eerste paar steden zonder gedaan, en toen dat goed ging had ik geen zin meer om "voor het spel" dat nog langer vol te houden. Nu begin ik met plannen en bouwen en zit ik eerst dik en het rood, terwijl de stad zoals die nu is maandelijks ~50K oplevert. | |
mschol | zondag 23 augustus 2015 @ 19:31 |
haalt wel een beetje de uitdaging eruit, je gaat ook wel iets anders bouwen denk ik als je beperkte resources hebt | |
Luctor.et.Emergo | zondag 23 augustus 2015 @ 20:46 |
Overview van mijn stad: kijkje op de oude woonwijken. de energievoorziening van de stad met daarachter een klein industriegebied. de agrarische sector | |
RRuben | zondag 23 augustus 2015 @ 21:09 |
Dit heb ik ingesteld | |
EnGCatjuh | zondag 23 augustus 2015 @ 22:03 |
Zou goed moeten zijn als het geselecteerde bestand idd cities.exe is. Maar daar lijkt t wel op. Je zou nog kunnen checken of je drivers up to date zijn. | |
RRuben | zondag 23 augustus 2015 @ 22:51 |
Laptop is net 2 week oud, kan het dan ookal niet meer up to date zijn? En waar check ik dat? | |
EnGCatjuh | zondag 23 augustus 2015 @ 23:10 |
Muah, dat zal het niet zijn dan maar vast op de Nvidia website. | |
RRuben | zondag 23 augustus 2015 @ 23:36 |
oke, ik kijk morgen wel even. Thanks voor je hulp in ieder geval! | |
G3F | maandag 24 augustus 2015 @ 00:43 |
Ah ja ikzelf speel ook met unlimited money ivm de terraform tool en het feit dat je dan helemaal je creativiteit zijn gang kan laten gaan, echter pauzeer ik wel altijd als ik met grote projecten bezig ben want het zal niet de eerste keer zijn dat ik per ongeluk een cruciale powerline weg haal en mn hele populatie verlies. Ondertussen verder gegaan met G3Frica: 45K inwoners at the moment | |
EnGCatjuh | maandag 24 augustus 2015 @ 09:49 |
Ik heb nu ook voor het eerst een stad met unlimited money en ik vind het erg fijn. Je kan van tevoren in ieder geval al wat ideeen neerplempen enzo. Je screens zien er goed uit! | |
G3F | maandag 24 augustus 2015 @ 16:25 |
Thanks! Speelde zelf eerst ook met geld en zonder mods, echter is de fun er dan snel af aangezien je steeds moet wachten tot je cash bijgevuld is en bepaalde dingen te lang gelocked blijven om goed te kunnen plannen + wat is dit spel zonder de prachtige mods . Ook kan je met unlimited cash van project naar project hoppen als je even geen inspiratie meer hebt voor een bepaald gebied zonder dat je eraan falliet gaat. Ik ben trouwens benieuwd welke mods jullie allemaal gebruiken bij het bouwen van een stad. Onderstaande zijn de mijne (degene die altijd aan staan): - Unlimited Money - Unlock All - Unlock All 25 Areas - Terraform Tool - Precision Engineering Custom workshop items: 557 | |
Black-Hole | maandag 24 augustus 2015 @ 16:32 |
Unlock all Unlimited money Precision engineering No pillars Advanced Public Transport Building themes mod Terraform Photoreal Colour Correction als filter/LUT Optioneel Traffic++ al is dat wel een performance killer bij grotere steden. No pillars is ook super handig voor het plaatsen van bepaalde assets op plekken die normaal niet kunnen zoals vrachtwagons op rails. | |
G3F | maandag 24 augustus 2015 @ 16:57 |
No Pillars is een goeide idd! Die moet ik nog even proberen | |
Black-Hole | maandag 24 augustus 2015 @ 17:01 |
Echt super handig bij het maken van interceptions of wat voor bruggen/crossings dan ook als het er een beetje mooi uit moet zien. | |
Klopmeister | maandag 24 augustus 2015 @ 17:03 |
Zitten hele mooie steden tussen hier! Ook een aantal screenshots van mijn laatste project, > 100.000 inwoners.
| |
Black-Hole | maandag 24 augustus 2015 @ 17:08 |
Ziet d'r goed uit Klopmeister, vooral ook lekker veel groen/bomen gebruikt, je centrale park is echt mooi gedaan. Dit is misschien nog een mooie aanvulling voor je cargo station aangezien je toch wat loze rails hebt liggen: https://steamcommunity.co(...)10&p=1&numperpage=30 | |
G3F | maandag 24 augustus 2015 @ 17:27 |
En wegen boven elkaar heb hem net ff gedownload en zo maar CSL opstarten
Moet mijn eerste stad met > 100k inwoners nog bouwen, 78k is mn record op t moment zonder opnieuw te beginnen | |
EnGCatjuh | maandag 24 augustus 2015 @ 17:27 |
Die heb ik ook alleen als ik ze vlak achter een cargo station zet (op een spoor parallel aan dat van het station) dan rijden de vrachtwagens door tot in de locomotief En vergeet niet dat je No Pillars nodig hebt om ze op het spoor te krijgen. Aanvulling(en) op het mod-lijstje Realistic slopes (oid) Natural resources (oid - bevat oa de werkende tree brush) En ik zag dat er ook een mod is gereleased vandaag waarmee je props gewoon in je stad kan plaatsen zonder er eerst een asset van te maken. | |
Klopmeister | maandag 24 augustus 2015 @ 18:43 |
Dank, ik zal eens kijken hoe ik die wagons op de loze stukken spoor kan plaatsen. | |
ziggyziggyziggy | maandag 24 augustus 2015 @ 19:15 |
Jaaaa, deze heb ik van het weekend gekocht! Moet nog een hoop leren, zie ik al, maar wat een goed spel! Beginnetje: [ Bericht 24% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 24-08-2015 21:15:26 ] | |
Vermecelli | maandag 24 augustus 2015 @ 22:56 |
Ziet er al goed uit, lekker compact gebouwd. Ik zou alleen wel rekening houden met de afstand tussen je commercial zones en je residential zones. Dit kan op ten duur geluidsoverlast opleveren. Als je stad klein is heb je dat probleem nog niet, maar wees voorbereid. Check ook even de verkeerssituatie als auto's van de snelweg komen. Dat moet altijd goed doorstromen, want straks met vrachtwagens enz. zit het helemaal vast. | |
EnGCatjuh | maandag 24 augustus 2015 @ 22:59 |
Met de No Pillars mod. | |
ziggyziggyziggy | maandag 24 augustus 2015 @ 23:35 |
Die grens C/R is inderdaad een goede om te bekijken. Vrachtwagens heb ik hopelijk al wat opgelost met mijn bredere wegen van afrit naar industriegebied. Via Traffic++ heb ik mijn residential wegen verboden gebied gemaakt voor vrachtwagens. | |
Vermecelli | dinsdag 25 augustus 2015 @ 00:12 |
Ik bedoel die afrit links onderin je screenshot, die volgens mij duidelijk de snelste route naar je commercial zones is? Ga je die verbieden voor vrachtwagens? | |
mschol | dinsdag 25 augustus 2015 @ 00:30 |
wat zien die af/opritten er bij sommige mensen goed uit.. bij mij zijn het net lijntjes getekend door iemand met parkinson | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 25 augustus 2015 @ 00:32 |
Heb ik nu nog niet verboden voor vrachtwagens, maar er rijden daar ook nog niet zoveel. Ze gaan vooral allemaal de tunnel in naar het industriegebied achterin. Morgen maar eens een stad gaan bouwen met unlimited money, eens goed experimenteren met ondergrondse highways. Die highways op pootjes vind ik zo lelijk dwars door een stad heen. Heeft iemand daar al ervaring mee, en dan vooral met op- en afritten naar bovengrondse straten? | |
Vermecelli | dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:22 |
Niet echt tips, maar kijk eens op Google Maps of als je in de auto zit hoe bepaalde verkeerssituaties in het echt zijn opgelost. Onder de grond bouwen is misschien makkelijk maar dat vinden je inwoners niet leuk (Te zien aan het sippe gezichtje als je het bouwt). En daardoor ontwikkeld een bepaald deel van je stad zich minder/niet. | |
Vermecelli | dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:22 |
| |
G3F | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:33 |
Een ondergrondse snelweg ten opzichte van een bovengrondse zorgt voor minder geluids overlast en voor minder sippe gezichten dan als je de snelweg daar boven de grond zou hebben. Soms kunnen snelweg op- en afritten ook al voor die gezichtjes zorgen. Echter het probleem met tunnels is is dat ze duur zijn in zowel de bouw als onderhoud en daarom werkt een volledig ondergronds netwerk vrijwel alleen met unlimited money, of heel veel geduld | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:33 |
Dat herken ik wel een beetje. Of bij de aansluiting met de bestaande weg, komt er net een rare knik in de kruising, | |
G3F | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:33 |
Edit: Precision Engineering is je beste vriend! | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:48 |
Daarom schreef ik ook: Ik snap dat alles ondergronds niet realistisch is, maar dat is unlimited geld ook niet. Ik kan me niet voorstellen dat inwoners blijer worden van een bovengrondse snelweg dan van een ondergrondse. Als ze dat in dit spel wel worden, is dat een vreemde design flaw. | |
mschol | dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:51 |
nieuwe achievements zijn toegevoegd voor release van de expansion: 1001 Nights - Experience 1001 nights in the game Leisure Suites - Have 1000 squares of leisure specialized commercial zone Playing with the boys - Have 1000 squares of beach specialized commercial zone Prison Break - Have 15 prisons in the city zijn nog niet actief ingame iemand tips hoe je makkelijk de juist baanlengte voor een trein creeert? (zodat elk baan vlak 1 hele trein kan bevatten zonder de kruispunten te blokkeren?) | |
G3F | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:15 |
Daarom reageerde ik ook op Vermicelli en als je mij dan toch quote had je ook de hele post kunnen lezen waar ik vrij duidelijk aangeef dat een ondergrondse snelweg voor minder overlast zorgt tov een bovengrondse | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:17 |
Mja, ik quotete misschien de verkeerde. Ik probeerde je post dan ook niet te weerleggen. | |
G3F | dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:22 |
Passenger trains zijn 14u en Cargo treinen 18u 1u = 1 zonable tile Je kan het tellen met de hand door een stuk weg te leggen en vervolgens de rail tracks paralel erlangs te leggen of anders met Precision Engineering | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:58 |
nieuwe stad. Constructie van overweg. | |
mschol | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:54 |
als hij nou daadwerkelijk werd gebouwd in een paar maanden (bonuspunten dan voor de moeilijkheidsgraad) | |
Black-Hole | dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:10 |
Maak je dat nou met die nieuwe More beautification mod? En zo ja, kan je daarmee nou alle 'stukjes' uit de asset editor rechtstreeks ingame overal plaatsen? | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:22 |
Dat helaas niet. Dat zou wel vet zijn. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:26 |
Nee, gewoon een 'parkje' dat iemand heeft gemaakt. http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=454668159 | |
Fred | woensdag 26 augustus 2015 @ 00:23 |
Maar weer eens opnieuw begonnen, begin het verkeer eindelijk een beetje onder controle te krijgen: | |
ziggyziggyziggy | woensdag 26 augustus 2015 @ 01:01 |
Ondergrondse snelwegen zijn prima te doen. Hier duikt hij de grond in. Hier komt hij weer naar boven om over het water te gaan. Inclusief afslag met rotonde. Hier een gewone afrit, mooi verscholen tussen en onder de bebouwing. | |
Vermecelli | woensdag 26 augustus 2015 @ 11:44 |
Een goede toevoeging zou zijn het massaal planten van bomen. Soms wil ik stukken leeg lang opvullen met groen maar elke boom handmatig plaatsen is echt een klote werk Gewoon 1x klikken en een hele zone opvullen met (verschillend) groen. | |
Cassius | woensdag 26 augustus 2015 @ 11:47 |
http://steamcommunity.com(...)tsearch§ion=home | |
ziggyziggyziggy | woensdag 26 augustus 2015 @ 11:48 |
Inderdaad. En dan gemengd groen. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 26 augustus 2015 @ 11:50 |
| |
Fred | woensdag 26 augustus 2015 @ 12:13 |
Tree Brush mod De bomen op mijn verkeersplein op het screenshot hierboven zijn ook met die mod geplaatst. | |
Divje | woensdag 26 augustus 2015 @ 12:18 |
Godver, uren lang lopen kloten met mods & assets verwijderen/toevoegen omdat het spel niet meer opstartte bleek dat te komen omdat m'n PS3 controller tooltje op de achtergrond draaide en het spel daarom niet meer reageerde.. Wel al m'n mods & assets mooi opgeruimd | |
Vermecelli | woensdag 26 augustus 2015 @ 12:26 |
Waarom kom ik hier nu pas achter Thanks! | |
EnGCatjuh | woensdag 26 augustus 2015 @ 14:13 |
Tree brush mod was heel lang stuk (na een of andere patch). Is nu opgepikt en in de In-Game Natural Resources mod gezet. | |
Black-Hole | woensdag 26 augustus 2015 @ 16:09 |
Schaamteloos gejat van Facebook/Reddit maar dit is denk ik echt de mooiste stad die ik ooit heb gezien SkyLines Nation is een invite only groep dus kan niet direct linken naar het origineel. Wel een aanrader om die groep te joinen, komt heel wat moois voorbij. | |
Vermecelli | woensdag 26 augustus 2015 @ 17:36 |
Mooiere steden ga je inderdaad niet vinden. Werkelijk elk gedeelte van de stad is met een gedachte gebouwd, benieuwd hoe hij zijn traffic eruit ziet | |
Oldground | donderdag 27 augustus 2015 @ 00:07 |
Heel vet! Het ziet er vooral heel natuurlijk en realistisch uit, terwijl er wel over elk detail is nagedacht. Erg knap. | |
AgLarrr | donderdag 27 augustus 2015 @ 13:15 |
Heel indrukwekkend. Dit had een echte stad kunnen zijn. | |
G3F | donderdag 27 augustus 2015 @ 16:11 |
Welcome back! G3Frica is ondertussen door gegroeid naar 60K inwoners Weet iemand hoe je die blauwe graphische glitch die soms onder de randen van wegen verschijnt zo veel mogelijk kan beperken? (vb in spoiler)
| |
Cassius | donderdag 27 augustus 2015 @ 16:14 |
Eerder vandaag:
| |
G3F | donderdag 27 augustus 2015 @ 16:16 |
Waar is t water gebleven? | |
Cassius | donderdag 27 augustus 2015 @ 16:18 |
Verdampt Een of andere texture-fail denk ik, het spel herladen en het werkte weer naar behoren. | |
G3F | donderdag 27 augustus 2015 @ 16:21 |
Ah beter! Dacht even op de achtergrond nog wel water te zien en dat t reclaimed land was waar nog boot paden lagen | |
mschol | donderdag 27 augustus 2015 @ 18:25 |
nu toch eindelijk weer eens een oude stad opgestart.. -3 miljoen funds? how..? en mijn spoorwegen mirakel: dit vind ik ook wel een meesterwerkje: [ Bericht 12% gewijzigd door mschol op 27-08-2015 18:31:28 ] | |
Divje | donderdag 27 augustus 2015 @ 18:44 |
mschol | donderdag 27 augustus 2015 @ 18:59 |
hoe ben ik hier ooit opgekomen -edit- die schuld is inmiddels bijna weggepoetst.. (en nog een "hoe leg je creatief (spoor)wegen aan" plaatje) [ Bericht 17% gewijzigd door mschol op 27-08-2015 19:18:50 ] | |
DJKoster | donderdag 27 augustus 2015 @ 21:34 |
Lol! Het is geen Transport Tycoon | |
mschol | donderdag 27 augustus 2015 @ 21:50 |
nee? Tunnels zijn wel een uitkomst met die creatieve kruispunten die ik heb.. die creatieve kruispunten zijn ontstaan vanwege de enorme rijen treinen die bleven wachten om de map op en af te komen.. (meer rails = meer plek voor treinen immers) en het probleem (lange rijen bij in en uit gaan van de regio) bestaat nog steeds.. misschien moet ik gewoon maar eens alles slopen en opnieuw aanleggen http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=507513141 savegame waar ik net wat screens van had gepost, geen flauw idee wat eventuele vereisten zijn... [ Bericht 11% gewijzigd door mschol op 27-08-2015 22:42:49 ] | |
ziggyziggyziggy | donderdag 27 augustus 2015 @ 23:51 |
Daar is toch een bug van bekend, van treinen die het gebied uitrijden en dan een file vormen? Geen idee of die bug nog bestaat, ben nog niet aan spoorwegen bouwen toegekomen (en dat als spoorman... ). | |
EnGCatjuh | vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:16 |
Die bug zou gefixt moeten zijn in de laatste patch volgens mij. Maar misschien dat het niet backwards compatible is, dat weet ik niet. Maar je moet sowieso internationaal verkeer en lokaal verkeer zo snel mogelijk scheiden. | |
EnGCatjuh | vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:18 |
Ziet er wederom goed uit. De wormholes zijn volgens mij niet zo goed fixbaar op een globale manier. Heb je geprobeerd ze weg te terraformen? | |
mschol | vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:38 |
lokaal passagiers verkeer is gescheiden.. vrachtverkeer is de grootste boosdoener (maar ik heb ook 3 plekken waar rails m'n map op komt, en die wil ik met elkaar vebonden hebben ) | |
EnGCatjuh | vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:53 |
Dat is prima, maar zorg er dan voor dat alles naar dead-end vrachtstations komt. Met een Y-splitsing kan je die vervolgens ook gewoon aansluiten op je lokale netwerk, maar zo heb je toch lokaal en internationaal effectief gescheiden. | |
G3F | vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:19 |
Het komt oa door de terraform, die wormholes verschijnen onder de wegen bij ingegraven (spoor)wegen en langs randen van een afgrond/water waar extra terrein verschijnt om het wegdek op een level te houden. Het gebeurd volgensmij op t moment dat er hoogte verschillen onder het wegdek ontstaan, echter van dichtbij ziet het er wel strak uit want dan sluit de rand van het hoogte verschil precies aan op het wegdek alleen bij uitzoomen verschijnen die wormholes op dat moment Heb al met de terraform tool geprobeerd om handmatig zo strak mogelijk langs de randen te gaan maar als het niet afgevlakt wordt ziet het er van dichtbij weer heel rommelig uit. Op t moment dat ik de smoothing tool gebruik kruipt het land tot de rand van het wegdek en komen de wormholes weer terug.. | |
G3F | vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:23 |
Als het goed is is die bugfix van de treinen wel backwards compatible, echter kan het even duren voor ze despawnen en het weer soepel gaat lopen. Internationaal en lokaal verkeer scheiden is sowieso een aanrader | |
Divje | vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:05 |
Thanks Het is wel weer ff wennen zeg. Al die nieuwe mods/assets, heel veel oude shit weg. Ben maar begonnen met het belangrijkste, de energievoorziening! Sfeerplaatjenn Nu dit hele handeltje even voorzien van.. water! | |
Divje | vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:06 |
Overal props plaatsen ftw
[ Bericht 58% gewijzigd door Divje op 28-08-2015 18:29:33 ] | |
elkravo | vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:17 |
Je hebt in het begin meestal 2 of 3 treinverbindingen met "buiten". Deste meer (goederen-) stations, deste meer treinen gegenereerd worden die van en naar buiten moeten. "Buiten" eindigt op een station (rij maar eens mee, ergens in het blauw liggen stations en vliegvelden). Als je dus teveel stations bouwt krijg je filevorming naar het buiten-station, die terug kan slaan tot op je eigen gebied. Als je zelf ook nog eigen treintrajecten gaat leggen, wordt 't nog erger, want die komen dan ook in de deels file terecht van treinen naar "buiten". Oplossing - niet te veel stations bouwen Oplossing 2: de verbinding van buiten laten stoppen op een eindstation, en een tweede station er in de buurt leggen voor je eigen verbindingen de stad in. Alle reizigers moeten dan wel lopen van het ene naar het andere station - maar geen files. Je kunt daarnaast slim voor goederen het zodanig aanleggen dat die eromheen kunnen rijden. Goederen een eigen traject geven / scheiden van personenvervoer is soms best handig. | |
TigerXtrm | zondag 30 augustus 2015 @ 02:40 |
Weet je wat ik nou gewoon cool vind aan dit spel? Ik ben een enorme verkeersbouw geek. Van dit soort dingen krijg ik gewoon een harde plasser . En in Cities Skylines ligt zoveel nadruk op verkeer, I love it Dat wou ik even delen | |
Vermecelli | zondag 30 augustus 2015 @ 12:52 |
Dan kun je je aardig gaan vermaken met dit spelletje. Alleen jammer dat verkeer op de snelwegen nog niet slim genoeg is (Voortijdig in/uitvoegen, richting kiezen, etc.) Ik heb regelmatig file op 1 baan van de snelweg terwijl alle andere banen gewoon vrij zijn. | |
Vonkenboer | zondag 30 augustus 2015 @ 16:54 |
Wat is binnen Cities skylines nou eigenlijk echt onmisbare qua mods om te hebben ? | |
Divje | zondag 30 augustus 2015 @ 17:00 |
All areas unlocked Terraforming Fine road Heights No pillars Advanced Vehicle Options Extended Toolbar Die 2 mods dat je overal resources en props kan plaatsen. Aris remove seagulls + framework (omdat ik overal props + parks plaats die die kutbeesten aantrekken) Enn euhh. Nog een paar wb public transport, extended UI en Improved Public Transport. Vind ik eigenlijk noodzakelijk om te gebuiken vergeet vast nog wel iets. En alle verschillende assets & props. Zijn er ondertussen iets van 1600 in m'n game dus ga het niet opnoemen Spel wordt er wel teringtraag van wat betreft laden van saves of een nieuw spel starten. | |
mschol | zondag 30 augustus 2015 @ 17:09 |
wat zijn je specs? | |
Divje | zondag 30 augustus 2015 @ 17:21 |
AMD A10-5800K Black Edition (2GB Radeon 7660D) 14 GB RAM (ivm 2GB die naar onboard graphics gaat) Win 7 SP1 64bits Niet zo speciaal, en helemaal niet raar dat m'n game traag opstart. Speel het spel wel driekwart van de tijd gepauzeerd ivm bouwen en versieren Tijdens simulatie af en toe framedrops naar 15-20 maar vind dat niet zo boeiend | |
mschol | zondag 30 augustus 2015 @ 17:25 |
ah, die A10 doet et em.. das geen snelheidsmonster en C:SL houdt van snelle cores | |
ziggyziggyziggy | zondag 30 augustus 2015 @ 17:31 |
Precision Engineering vind ik persoonlijk een fijne. | |
Divje | zondag 30 augustus 2015 @ 17:36 |
Jup Maar ach, vind het leuker om het er allemaal mooi uit te laten zien dan dat ik daadwerkelijk ga simuleren Een goedlopende stad wat betreft verkeer en inwoners/werk boeit niet zo. Maakt het des te leuker om later alles wél goed te laten verlopen. | |
Vermecelli | zondag 30 augustus 2015 @ 21:40 |
No Pillars vind ik juist onrealistisch. Steunpilaren horen er nu eenmaal bij, hoe onpraktisch en lelijk het ook is. | |
Divje | zondag 30 augustus 2015 @ 21:42 |
Daar heb je props voor | |
Cassius | zondag 30 augustus 2015 @ 22:55 |
Ja, ik gebruik 'em dan ook alleen daar waar het echt niet anders kan. En om dichter over tunnelingangen te kunnen bouwen | |
EnGCatjuh | zondag 30 augustus 2015 @ 23:18 |
Ik gebruik 'm alleen om props (dummy treinen) op sporen te plaatsen. | |
ziggyziggyziggy | maandag 31 augustus 2015 @ 00:32 |
Cirkelwijkje gebouwd. Rotonde met vrije busbaan. De oude binnenstad. Blijkbaar houden ze er van zonnepanelen. | |
EnGCatjuh | maandag 31 augustus 2015 @ 15:10 |
Die rotonde wordt/is echt een enorme bottleneck met al die stoplichten. En heb je al die 6 banen wel echt nodig? | |
Cassius | maandag 31 augustus 2015 @ 15:39 |
Hoe kom je erbij daar een windturbine te plaatsen? | |
ziggyziggyziggy | maandag 31 augustus 2015 @ 16:54 |
Hij doet het nog redelijk goed. En als het niet werkt, wordt hij tweebaans. Voor de mooi. | |
Vermecelli | maandag 31 augustus 2015 @ 17:02 |
Windturbines geven geluidsoverlast he, zou ik mee uitkijken. | |
Cassius | maandag 31 augustus 2015 @ 19:29 |
Jeuj, m'n eerste voertuig-asset werkt | |
EnGCatjuh | maandag 31 augustus 2015 @ 22:50 |
Klein transporthubje gebouwd Trein: Metro: Bus: Overzichtsfoto: | |
ElmarO | maandag 31 augustus 2015 @ 22:52 |
Ziet er erg goed uit. Waar heb je die overkappingen vandaan? | |
EnGCatjuh | dinsdag 1 september 2015 @ 09:23 |
Thanks. Dat zijn deze: http://steamcommunity.com(...)tsearch§ion=home | |
mschol | dinsdag 1 september 2015 @ 09:25 |
http://steamcommunity.com(...)05051010&searchtext= handig | |
44rdbei | dinsdag 1 september 2015 @ 10:44 |
mschol | dinsdag 1 september 2015 @ 13:43 |
ik mis grote proppacks, zodat je niet 30-40 losse props hebt.. | |
44rdbei | dinsdag 1 september 2015 @ 13:49 |
props heb ik me nog niet aan gewaagd, wel uiteraard netjes de mods uit de op geïnstalleerd. Ben inmiddels al 3 keer opnieuw begonnen... elke keer denk ik misschien beter zus of zo. | |
mschol | dinsdag 1 september 2015 @ 14:01 |
zie wat posts terug voor wat screens van mijn eerdere steden.. ik ben nu, met extra mods, een nieuwe stad begonnen, maar dat begin is wel vervelend zeg.. niks wat mooi aansluit op die 3 baans wegen en mijn grond vervuiling is nog steeds paars | |
EnGCatjuh | dinsdag 1 september 2015 @ 15:25 |
Daar is gewoon een mod voor. | |
Blistering | dinsdag 1 september 2015 @ 15:45 |
Ugh, net een crash toen ik wilde saven. Weg progress Baal sowieso wel, want m'n hulpdiensten pakken nooit meer de busbaan. Heb gewoon Traffic++ draaien.. | |
mschol | dinsdag 1 september 2015 @ 16:08 |
er zit een auto save feature in game toch? zet die aan | |
Cassius | dinsdag 1 september 2015 @ 16:13 |
Idd, al kun je ook met 5 minuten een heleboel werk verliezen | |
Blistering | dinsdag 1 september 2015 @ 16:15 |
Ja, heb niet heel veel verloren Vind het kutter dat die hulpdiensten m'n busbanen niet meer pakken. | |
Adolecens | dinsdag 1 september 2015 @ 16:30 |
Amsterdam | |
Fred | dinsdag 1 september 2015 @ 16:33 |
Gaaf! Alleen de tram ontbreekt nog. | |
Fred | dinsdag 1 september 2015 @ 16:34 |
Geen idee of dit gaat werken op de lange termijn. | |
mschol | dinsdag 1 september 2015 @ 17:32 |
in dat midden kunnen ze zeker niet doorrijden.. dat zou een tof kruispunt zijn | |
Blistering | dinsdag 1 september 2015 @ 17:43 |
Thanks voor de autosave tip. Bus lanes werken ook weer, ff Trafic++ opnieuw geïnstalleerd. Nu nog iets zien te doen aan mijn main street: Filevorming to the max | |
44rdbei | dinsdag 1 september 2015 @ 17:52 |
Nice | |
karton2 | dinsdag 1 september 2015 @ 17:53 |
Nee, Amsterdam.
| |
44rdbei | dinsdag 1 september 2015 @ 17:55 |
4 baans weg helpt op deze manier niet | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 1 september 2015 @ 17:56 |
Minder afslagen. | |
Asschen_sukar | dinsdag 1 september 2015 @ 17:59 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=498363759 Wellicht dat deze combinatie van mods werkt. Dan wel even traffic++ uitzetten, die zit hier in. | |
44rdbei | dinsdag 1 september 2015 @ 18:14 |
Bedankt dat werkt inderdaad, moeten ze wel wat langer rijden maar het werkt. Helaas ben ik nu wel bankroet, dus weer opnieuw beginnen. | |
44rdbei | dinsdag 1 september 2015 @ 18:14 |
niet meer nodig, toch bedankt. | |
Fred | dinsdag 1 september 2015 @ 18:17 |
Daar rijden ze gewoon overheen: | |
mschol | dinsdag 1 september 2015 @ 18:18 |
nice.. | |
Fred | dinsdag 1 september 2015 @ 18:58 |
ehm | |
Divje | dinsdag 1 september 2015 @ 19:13 |
Te huur: Goed bereikbaar appartement. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 1 september 2015 @ 20:57 |
Daar hebben ze in China toch een naam voor, van die gebouwen waar een weg omheen/doorheen is gebouwd? | |
mschol | dinsdag 1 september 2015 @ 21:11 |
parkeerplaats is 5km verderop... | |
Divje | dinsdag 1 september 2015 @ 21:24 |
Valt me nu pas op dat er ook behoorlijk wat bomen door het asfalt groeien | |
Fred | dinsdag 1 september 2015 @ 21:24 |
De boosdoener is de "Overlap"-mode van de "No pillars"-mod. Geeft de mogelijkheid om dichter wegen etc te bouwen, maar dit is dus een rare bijwerking. Spel is inmiddels ook gecrashed. | |
mschol | dinsdag 1 september 2015 @ 21:40 |
maar hoe kan je busrijstroken creeeren met traffic++? ik zag die optie nergens..? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 1 september 2015 @ 21:42 |
Als je Traffic++ aanklikt en vervolgens rijstroken selecteert, kun je bepaalde verkeersdeelnemers toelaten of verbieden. Zo heb ik mijn dedicated busbanen ook opengesteld voor vuilniswagens en lijkwagens. | |
mschol | dinsdag 1 september 2015 @ 21:42 |
straks nog eens kijken dan.. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 1 september 2015 @ 21:46 |
Zie ook hier: http://steamcommunity.com(...)/613958868364613457/ | |
Vermecelli | dinsdag 1 september 2015 @ 23:00 |
Ik zou dat middelste 'kruispunt' weglaten en zorgen voor een smooth rotonde in het midden. | |
44rdbei | woensdag 2 september 2015 @ 00:52 |
Waarom rijden mijn ongeschoolde arbeiders in een Lamborghini | |
mschol | woensdag 2 september 2015 @ 01:17 |
de schilderswijk staat kennelijk ook vol met bmw's en audi's dus heel bijzonder is het niet volgens mij | |
44rdbei | woensdag 2 september 2015 @ 10:27 |
ja, dat is dan ook wel weer waar. | |
Cassius | woensdag 2 september 2015 @ 10:34 |
Vogelaarwijk District Theme straks? | |
MrTorture | woensdag 2 september 2015 @ 16:05 |
| |
G3F | woensdag 2 september 2015 @ 16:23 |
Onder content/mods in t hoofdmenu moet je de optie Beta Roads oid aanzetten, vervolgens verschijnen de busbanen tussen je normale wegen. Edit: Je hebt ook nog een optie voor lane restricting ofzo zoals Ziggy aangeeft deze is los van de busbanen en hoeft niet gebruikt te worden, wel handig als je andere services ook gebruik wilt laten maken van busbanen en/of bepaalde dedicated lanes wil maken. | |
44rdbei | woensdag 2 september 2015 @ 17:07 |
Gaat het eindelijk eens goed met de stad, crashed de game . Ik vind het vooral moeilijk om verkeerschaos te voorkomen. Mijn neiging is om de stad dan wat ruimer op te zetten. maar dan ben je meer geld kwijt met aanleggen van wegen en worden de afstanden tussen de woon en industrie gebieden te groot. | |
mschol | woensdag 2 september 2015 @ 19:33 |
Even geheel off-topic: Zo, I7 6700k is ook binnen Dan kan ik hopelijk de komende 6 jaar weer vooruit, ik twijfel nog of ik gelijk windows 10 erop zet | |
44rdbei | woensdag 2 september 2015 @ 19:56 |
Ik zou wel upgraden naar Windows 10, anders moet je dat over tijdje alsnog doen. | |
ElmarO | woensdag 2 september 2015 @ 20:01 |
Als je alle benodigde drivers hebt zou ik direct voor W10 gaan. | |
mschol | woensdag 2 september 2015 @ 21:35 |
hagelnieuw systeem,, dus qua w10 drivers zit het wel goed.. ik ben een beetje huiverig dit gelijk op m'n werkpc te doen (en uiteraard gaat er een hoop tweaken aan vooraf, b.v. al (of iig zo veel mogelijk) die telemetry wil ik eruit slopen..) ik kom trouwens van een i7 860 af, dus verschil zal ik vast wel merken, maar het zal minimaal zijn gok ik (en de 5820k was voor mij niet een optie: relatief achterhaald, tragere single core performance, om enigsinds in de buurt van de 6700k te komen moest je flink overklokken en dan slurpt hij ook nog een zooi extra energie..) -edit- fuck die scythen mugen 4 is huge [ Bericht 8% gewijzigd door mschol op 02-09-2015 22:04:15 ] | |
ElmarO | woensdag 2 september 2015 @ 22:37 |
Ah okay, misschien had je nog wat ouder spul meegenomen, vandaar En ik ben zelf wel voor de 5820k gegaan, maar toen was er nog geen Skylake. | |
mschol | woensdag 2 september 2015 @ 22:39 |
mja, ik neem wel wat ouder spul (toetsenbord, controllers, muis, videokaart) mee hoor, maar ik verwacht dat dat allemaal wel werkt belangrijkste van alles is de videokaart, maar die zet ik over zodra het systeem geinstalleerd is, dan heb ik zo min mogelijk downtime | |
Divje | donderdag 3 september 2015 @ 00:07 |
Groeten uit Huilland | |
ElmarO | donderdag 3 september 2015 @ 20:22 |
Derde dev diary: https://forum.paradoxplaz(...)ity-services.880137/ | |
Adolecens | vrijdag 4 september 2015 @ 11:31 |
Release date 24 september: Cities Skylines: After Dark Night time is fun time! After Dark is the first expansion to the hugely popular classic city simulation Cities: Skylines. The game expands on the repertoire of features and customizations designed to enhance the thrill as well as maintain the challenge of the city building experience. Developed by Colossal Order and published Paradox Interactive, the central feature of the latest expansion is the day and night cycle, which alters the approach to managing your city. Will you construct a bustling city that lives and breathes at night or will your city succumb to the perils and misadventures of night life? You’re only limited by your imagination, so take control. The sky is the limit! Find out what life is like in the city when the sun goes down! Main features: • Day and Night Cycle: Day and night changes in the city and affects citizen schedules. Traffic is visibly slower at night and some zoned areas do not work with full efficiency, further easing the traffic. Service vehicles move around as usual. A free update for all users. • Leisure specialization: Commercial areas can specialize in leisure activities. Leisure areas are especially active during the night, but work like regular commercial areas during the day. • Beach specialization: Commercial areas such as beach bars and restaurants, small marina and fishing tours on the shoreline can specialize in beach activities. • Expanded City Services: Criminals will now be taken to Prison from Police buildings. Taxi service will help citizens and tourists travel around the city. Cargo hubs are harbors that accept cargo trains straight to the terminal. International airport is a huge airport, allowing much more traffic than the previous airport. It has a metro station attached to it. Bus terminal allows citizens to transfer to other bus lines in the terminal building. • New transportation options: Bikes and dedicated bike lanes and bike ways let citizens opt for a faster alternative to walking. Bus lanes can be used to help the public transportation run smoother. Police Crime logic has been completely redesigned. We noticed at some point that crime rate always stayed very low and it was almost impossible to get it to rise. This was caused by crime sate being linked with citizen happiness. Basically before many citizens were unhappy enough to turn to crime, they moved out of the city or got sick due to low health resulting from the conditions causing the low happiness. This did not seem like a fun feature, as crime did not really create any meaningful choices for players, it just meant placing a few police stations. With the new crime logic it is possible for the crime rate to rise easier and fluctuate more. There are actual crimes happening, which police have to respond to, and capture the criminal. This is where the biggest new change comes in: the criminals need to be transported to Prisons to serve their sentence. A whole new addition are the Prisons. Police cars can hold a few criminals, but have to return to police stations and HQ's when they become full. Criminals are unloaded into holding cells in the police buildings. As the police in Skylines is never wrong or corrupted, the Prisons send out vans to carry the criminals to immediately start serving their sentences. How handy is that? Sentences are 15 game weeks long, with some getting out a bit earlier due to good conduct, and others staying a little bit longer. If a prison is demolished, the prisoners are released early and might not behave well. Public transport Public transport has gotten new buildings with new combinations of functions. Players with many bus lines might have noticed that sometimes allowing citizens to change lines can be tricky when there are many lines stopping close to each other. The stops should be close to have only a short way for the passengers to walk, but far enough so buses can move unhindered and traffic doesn't get blocked by the buses. The solution for this is the brand new Bus Station! The stations has many platforms for buses to stop at. Passengers can change lines inside the buildings so they don't have to cross any streets and won't affect traffic. Simple and easy, and lessens the effect bus line changing areas have on the traffic, allowing for a better flow. Cargo hub For cargo, there's a cargo hub. Previously players who wanted to export large quantities of goods often used trains to carry the goods to harbors and let ships take the goods away. This resulted in the roads between the cargo train stations and harbors being VERY busy. The cargo hubs allows trains to arrive straight to the harbor to unload, so there's no need to have the constant truck traffic between the station and the harbor. Taxi cabs What is something that all big cities have but Skylines was missing? Taxi cabs! The taxi service is an new service that allows tourists and citizens to order taxis to take them to their destination. Basically taxis work a lot like private cars, but with difference of taxis residing in a depot and using stands to wait for new customers. Taxis especially help tourists to get around the city easier and thus make them stay longer in the city, generating more tax income. International airport Last but definitely not the least is the international airport. Fans asked for a larger airport, so here it finally is! Not only is it the largest building in the whole game, it also has a hidden surprise: an integrated metro station. No more long lines of cars or crowds walking to public transportation stops next to the airport, you can offer your citizens an easy way to arrive and depart the airport by connecting the built-in metro station to a metro network. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 4 september 2015 @ 13:39 |
Waar ik wel benieuwd naar ben met de dag en nacht cyclus is hoelang die duurt. Aangezien een dag nu een bepaalde tijd (geen idee hoelang precies, nooit getimed) duurt. Maar vind de dag-nacht cyclus dan binnen één dag plaats of zal je een paar dagen nacht hebben en dan weer een paar dagen dag. | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 4 september 2015 @ 14:08 |
godver ja! | |
Adolecens | vrijdag 4 september 2015 @ 14:39 |
Nieuwe vliegveld: | |
mschol | vrijdag 4 september 2015 @ 19:38 |
nieuwe mobo lijkt doa te zijn toch niet? [ Bericht 48% gewijzigd door mschol op 04-09-2015 21:23:51 ] | |
EnGCatjuh | vrijdag 4 september 2015 @ 22:48 |
Ik denk dat het wel een tijdje duurt, misschien wel een maand ingame. Want het hele verkeer moet zich erop aanpassen enzo. Maar bronnen heb ik niet. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 5 september 2015 @ 11:02 |
Mijn eerste stad ook failliet gekregen. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn kolencentrales kolen importeren van buiten de stad? | |
telefoonmaatschappij | zaterdag 5 september 2015 @ 21:41 |
Een goede grote stad gemaakt met werkende infrastructuur en paar monumenten. Toen vond ik het wel weer leuk geweest, dit spel. | |
mschol | zaterdag 5 september 2015 @ 21:45 |
dat is idd wel een probleem met deze game op dit moment imho.. op een gegeven moment kan je de end-game items bouwen en dan is alle fun wel weg.. | |
Cassius | zondag 6 september 2015 @ 16:32 |
Van wat ik gelezen heb duurt een cyclus 60 dagen (30 dag, 30 nacht). | |
EnGCatjuh | zondag 6 september 2015 @ 22:55 |
Volgens mij was dat een bug in een mod. Uit mn hoofd de infinite oil/ore mod. Kan dat kloppen? | |
Luctor.et.Emergo | maandag 7 september 2015 @ 06:38 |
Die mod gebruik ik niet, dus zal een andere mod moeten zijn dan, | |
Surveillance-Fiets | maandag 7 september 2015 @ 07:23 |
Moet je deze gozert eens bekijken. Wat voor stad hij heeft. | |
EnGCatjuh | maandag 7 september 2015 @ 08:54 |
Het zou automatisch moeten gaan, dus als je verkeer geen drama is en de trucks niet aankomen, is er misschien een mod conflict. | |
Fir3fly | maandag 7 september 2015 @ 08:56 |
Gisteren weer geprobeerd te beginnen met oneindig geld dit keer. Na 20 minuten weer afgesloten. Ik weet niet wat het is maar ik heb niet echt het idee dat ik er meer uit kan halen dan één half gelukte stad . | |
Luctor.et.Emergo | maandag 7 september 2015 @ 09:13 |
Ik zal wel eens een keertje kijken of ik kan vinden welke dat dan is. Voorlopig druk met andere stad bezig, waar ik intussen al een waterkrachtcentrale heb, dus geen vervuilende kolen- of oliecentrale meer nodig. | |
Vermecelli | maandag 7 september 2015 @ 14:31 |
Maar je hebt niet de 'drive' om steeds opnieuw te proberen met een beter doordachte infrastructuur? Ik heb wel zin om weer te beginnen maar ik wacht even op die nieuwe update, met een verse map en wat nieuwe mods heb ik wel weer zin om wat moois te maken | |
Fir3fly | maandag 7 september 2015 @ 14:32 |
Jawel, daarom probeer ik het ook steeds weer . Maar alleen als ik al die zogenaamde snelwegen zie zakt de motivatie al weg. Komt daar ooit nog een update voor, misschien met de uitbreiding? | |
Vermecelli | maandag 7 september 2015 @ 14:33 |
Wat is er mis met de huidige snelwegen dan? | |
Fir3fly | maandag 7 september 2015 @ 14:34 |
Compleet verkeerde schaal, geen in- of uitvoegstroken, geen opties tot het kiezen van het aantal banen etcetera etcetera. | |
EnGCatjuh | maandag 7 september 2015 @ 15:21 |
De Network Extension mod heeft 1|1, 2 en 6baans snelwegen + extra 2|2 baans wegen met turning lanes enzo. In- en uitvoegstroken hebben weinig zin vanwege de manier waarom het verkeer werkt. En dat laatste gaan helaas niet werken. Misschien dat er ooit nog een cosmetische mod voor komt. | |
ziggyziggyziggy | maandag 7 september 2015 @ 22:23 |
Ik start gewoon iedere keer weer een nieuwe stad, tot ik er eentje heb die ik interessant genoeg vind om mee door te gaan. En elke keer leer ik weer wat bij. Mijn stad van deze week ligt mooi in een vallei, met een fijn vervuilende ore industry op een berg. 10k inwoners, geen noemenswaardige verkeersproblemen door grotendeelse scheiding van vracht- en overig verkeer. Sfeerplaatjes: | |
Fir3fly | maandag 7 september 2015 @ 22:50 |
Mjah, erg jammer. | |
Cassius | maandag 7 september 2015 @ 23:16 |
U wilt hier de linker rijstrook gebruiken. Mag dat? Op een parkeergarage van het uitzicht genieten, waarom ook niet? | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 8 september 2015 @ 11:35 |
In porto is er een verborgen plekje op een parkeergarage met echt een geweldig uitzicht | |
#ANONIEM | dinsdag 8 september 2015 @ 12:05 |
Dat klinkt bijna alsof je ermee wilt of gaat stoppen. | |
Adolecens | dinsdag 8 september 2015 @ 15:52 |
Hoe maken jullie je (snel)wegen perfect passend aan elkaar in curved mode? | |
Divje | dinsdag 8 september 2015 @ 15:53 |
Perfecte bochten maken enzo? Gewoon met een weg met zoning, en die later upgraden naar snelweg | |
Adolecens | dinsdag 8 september 2015 @ 15:57 |
Ik wil een curvy snelweg aanleggen. Niet helemaal in een rechte lijn, of een bocht van 90 graden ofzo. En bij de snelwegen beide trace's dus continue over het hele traject zeg 40 meter van elkaar. | |
Divje | dinsdag 8 september 2015 @ 15:58 |
O dat doe ik altijd met die free tool. | |
Adolecens | dinsdag 8 september 2015 @ 16:05 |
Ik bedoel dit: Hoe maak ik die perfect evenwijdig aan elkaar? | |
Divje | dinsdag 8 september 2015 @ 16:07 |
Uh. Alles verwijderen en opnieuw tekenen zoals je het wil hebben | |
Adolecens | dinsdag 8 september 2015 @ 16:08 |
Laat maar | |
Divje | dinsdag 8 september 2015 @ 16:10 |
Ja nou dan snap ik het maar niet. Maar er is geen knopje of wat dan ook dat je ze opeens goed kan leggen Je tekent eerst de ene rijstrook, en tekent daarna de andere in tegengestelde richting. Duurt even maar dan heb je ze wel goed naast elkaar liggen. | |
EnGCatjuh | dinsdag 8 september 2015 @ 16:15 |
Als je eerst een gewone eenrichtingsweg aanlegt in een van de twee richtingen kan je de andere richting vervolgens laten snappen op bijvoorbeeld 3 blokjes afstand. Dan kan je later de weg(en) upgraden naar snelweg. | |
Adolecens | woensdag 9 september 2015 @ 02:25 |
vuMC is ook ontruimd You're doing it wrong.. | |
Divje | woensdag 9 september 2015 @ 02:33 |
Die motoren moeten ook gekoeld worden na zo'n trip | |
Vermecelli | woensdag 9 september 2015 @ 17:18 |
Herkenbaar, ik probeer het altijd zo netjes mogelijk naast elkaar te leggen, kost soms even wat tijd en moeite. Als je zoveel mogelijk rechte stukken bouwt is het het makkelijkst. | |
Houyi | woensdag 9 september 2015 @ 18:00 |
https://www.reddit.com/r/(...)rallel_curved_roads/ | |
Marcus_Zaagius | woensdag 9 september 2015 @ 23:11 |
Iemand last met het saven van een game? Ik krijg een error bij t saven. | |
pipojansen | woensdag 9 september 2015 @ 23:14 |
ik heb de game gedownload. al een poos geleden. maar ik kreeg een melding dat ik moest inloggen. wist niet hoe en wat. ik ben maar teruggevallen op simcity4. | |
mschol | woensdag 9 september 2015 @ 23:54 |
koop hem gewoon in 1 van de vele sales | |
Jungle_Jim | woensdag 9 september 2015 @ 23:55 |
Kan eindelijk dit spel spelen best leuk tot nu toe, al gaat het wegenbouwen een beetje kut, vooral als je hoge wegen bouwt. Kan niks connecten als ik het niet meteen afmaak. En is het mogelijk dat tilt-shiften uit te zetten? Kon t niet vinden in de opties. | |
pipojansen | donderdag 10 september 2015 @ 00:11 |
de game was toen nog gewoon gratis. volgens mij nog steeds toch? alleen de uitbreiding(en) kun je kopen. en ik heb niet zoveel met online-meuk. de reden ook waarom ik 'm weer gedeinstalleerd had. lijkt me verder wel een leuke game. binnenkort maar weer eens uitproberen. | |
mschol | donderdag 10 september 2015 @ 00:17 |
Cities skylines is nooit gratis geweest (idem voor Simcity 4) hooguit heeft C:S een gratis speelbaar weekend gehad zoals wel vaker op steam gebeurd (maar volgens mij niet) | |
pipojansen | donderdag 10 september 2015 @ 00:27 |
simcity weet ik, ik speel die game al een poosje. heb ook vorige deeltjes liggen. dan heb ik ws ergens een alpha/beta vandaan getoverd of zoiets. ik had 'm in ieder geval al voordat ie officieel werd uitgebracht dit jaar. en nee ik download geen torrents. er staat me echt iets bij dat ie eerst gratis was. ergens gelezen. alleen de dlc's moest je kopen. | |
pipojansen | donderdag 10 september 2015 @ 00:36 |
ik lul. even opgezocht. gewoon van steam gekocht. 31 maart van dit jaar. gewoon domweg vergeten. | |
mschol | donderdag 10 september 2015 @ 01:07 |
Inloggen op een paradox account was niet verplicht volgens mij? | |
lifeblind | donderdag 10 september 2015 @ 10:31 |
Voor zover ik weet niet nee, het enige wat je er van kreeg was dat extra gebouw dacht ik | |
EnGCatjuh | donderdag 10 september 2015 @ 12:44 |
Staat gewoon in de opties dus nog maar een keer kijken denk ik | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 10 september 2015 @ 12:56 |
Wat is tilt-shiften? | |
EnGCatjuh | donderdag 10 september 2015 @ 13:54 |
Dit effect: | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 10 september 2015 @ 13:57 |
ah.. Nog nooit opgevallen. | |
ElmarO | donderdag 10 september 2015 @ 19:40 |
Nieuwe dev diary:
| |
EnGCatjuh | vrijdag 11 september 2015 @ 12:28 |
Marcus_Zaagius | vrijdag 11 september 2015 @ 13:00 |
Is dat CS? Net echt! | |
EnGCatjuh | vrijdag 11 september 2015 @ 13:39 |
Mijn idee. Officiele screen van Paradox van CS:AD | |
Cassius | vrijdag 11 september 2015 @ 16:21 |
VW New Beetle-taxi middenonder? | |
Jungle_Jim | vrijdag 11 september 2015 @ 16:24 |
oh dan ben ik scheel thanks | |
DJKoster | vrijdag 11 september 2015 @ 20:06 |
Nu 18,75 op Humble: https://www.humblebundle.com/store/p/cities_skylines_storefront | |
Adolecens | zaterdag 12 september 2015 @ 14:31 |
Huidig project na Amsterdam, de stad van Nate Gilbert nabouwen Map zelf gemaakt: En het begin; | |
EnGCatjuh | zaterdag 12 september 2015 @ 14:37 |
Je gaat serieus de stad van een andere speler nabouwen? Achja, als je er zelf maar lol in hebt Het was wel een mooie stad. | |
Saninl | zondag 13 september 2015 @ 01:54 |
Jammer dat het niet draait op mijn MacbookAir uit 2011 | |
ziggyziggyziggy | zondag 13 september 2015 @ 10:41 |
Waar komen die velden met containers vandaan bij die havens? | |
ElmarO | zondag 13 september 2015 @ 10:53 |
Zijn in ieder geval de twee die ik weet: http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=485389245 http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=467804070 | |
JaniesBrownie | zondag 13 september 2015 @ 15:12 |
Misschien dat iemand dit weet, ik heb nl geen idee en ik ben ook totaal a-computerig wat dat betreft. Ik heb prop schapen, varkens en koeien gevonden die ik graag zou willen (kunnen) aanpassen. Ik zou bv ook graag herten maken ofzo, maar hoe werkt dat? Om een park te maken heb je props nodig, maar bij t maken van props moet je iets importeren, maar wat dan? Ik bedoel dus: moet je daarvoor iets aanpassen met een of ander programma op je computer, of kun je een prop kopiëren oid en hem aanpassen in t spel zelf nog? Ben hier niet in thuis.. [ Bericht 24% gewijzigd door JaniesBrownie op 13-09-2015 15:43:34 ] | |
EnGCatjuh | zondag 13 september 2015 @ 16:04 |
Volgens mij moet je een 3D-model maken in Blender of een ander 3D-scaping programma en dat importeren in de asset editor. Dat kan niet in CS zelf. | |
JaniesBrownie | zondag 13 september 2015 @ 17:09 |
daar was ik al bang voor En al die mannen die dat spelen en die dingen maken, geven niks om hertjes en schapen | |
ziggyziggyziggy | zondag 13 september 2015 @ 22:18 |
Nieuw type schip. Vrouwen en hun gereedschap... Af en toe zetten ze de kist neer om hun neus te kunnen snuiten. [ Bericht 25% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 13-09-2015 22:25:28 ] | |
Cassius | zondag 13 september 2015 @ 22:26 |
Er zijn ook vrouwen die het spelen Ik wil binnenkort wel eens wat proberen. Heb nog nooit een dier gemodelleerd, maar wie weet rolt er wat bruikbaars uit. | |
Fred | zondag 13 september 2015 @ 22:28 |
De CEO van Paradox is een vrouw | |
EnGCatjuh | zondag 13 september 2015 @ 23:16 |
En de Lead devv/dsignerer ook. | |
Oldground | maandag 14 september 2015 @ 19:03 |
Hier trouwens voor maar 11 euro te krijgen. Site zelf meerdere keren gebruikt en keer op keer gewoon netjes een steam-key ontvangen. Aanradert. | |
Cassius | vrijdag 18 september 2015 @ 11:03 |
Kan ik nog wat verder naar achteren? Ja hoor! | |
HetBrabandertje | maandag 21 september 2015 @ 19:03 |
Hype-alert: de diverse streamers via Twitch zijn nu met After Dark aan de slag. | |
Blistering | maandag 21 september 2015 @ 19:10 |
Ziet er allemaal veelbelovend uit! |