Die grens C/R is inderdaad een goede om te bekijken. Vrachtwagens heb ik hopelijk al wat opgelost met mijn bredere wegen van afrit naar industriegebied. Via Traffic++ heb ik mijn residential wegen verboden gebied gemaakt voor vrachtwagens.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:56 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Ziet er al goed uit, lekker compact gebouwd. Ik zou alleen wel rekening houden met de afstand tussen je commercial zones en je residential zones. Dit kan op ten duur geluidsoverlast opleveren. Als je stad klein is heb je dat probleem nog niet, maar wees voorbereid. Check ook even de verkeerssituatie als auto's van de snelweg komen. Dat moet altijd goed doorstromen, want straks met vrachtwagens enz. zit het helemaal vast.
Ik bedoel die afrit links onderin je screenshot, die volgens mij duidelijk de snelste route naar je commercial zones is? Ga je die verbieden voor vrachtwagens?quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die grens C/R is inderdaad een goede om te bekijken. Vrachtwagens heb ik hopelijk al wat opgelost met mijn bredere wegen van afrit naar industriegebied. Via Traffic++ heb ik mijn residential wegen verboden gebied gemaakt voor vrachtwagens.
Heb ik nu nog niet verboden voor vrachtwagens, maar er rijden daar ook nog niet zoveel. Ze gaan vooral allemaal de tunnel in naar het industriegebied achterin.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 00:12 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Ik bedoel die afrit links onderin je screenshot, die volgens mij duidelijk de snelste route naar je commercial zones is? Ga je die verbieden voor vrachtwagens?
Niet echt tips, maar kijk eens op Google Maps of als je in de auto zit hoe bepaalde verkeerssituaties in het echt zijn opgelost. Onder de grond bouwen is misschien makkelijk maar dat vinden je inwoners niet leuk (Te zien aan het sippe gezichtje als je het bouwt). En daardoor ontwikkeld een bepaald deel van je stad zich minder/niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 00:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Heb ik nu nog niet verboden voor vrachtwagens, maar er rijden daar ook nog niet zoveel. Ze gaan vooral allemaal de tunnel in naar het industriegebied achterin.
Morgen maar eens een stad gaan bouwen met unlimited money, eens goed experimenteren met ondergrondse highways. Die highways op pootjes vind ik zo lelijk dwars door een stad heen. Heeft iemand daar al ervaring mee, en dan vooral met op- en afritten naar bovengrondse straten?
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 00:30 schreef mschol het volgende:
wat zien die af/opritten er bij sommige mensen goed uit.. bij mij zijn het net lijntjes getekend door iemand met parkinson
Een ondergrondse snelweg ten opzichte van een bovengrondse zorgt voor minder geluids overlast en voor minder sippe gezichten dan als je de snelweg daar boven de grond zou hebben. Soms kunnen snelweg op- en afritten ook al voor die gezichtjes zorgen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:22 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Niet echt tips, maar kijk eens op Google Maps of als je in de auto zit hoe bepaalde verkeerssituaties in het echt zijn opgelost. Onder de grond bouwen is misschien makkelijk maar dat vinden je inwoners niet leuk (Te zien aan het sippe gezichtje als je het bouwt). En daardoor ontwikkeld een bepaald deel van je stad zich minder/niet.
Dat herken ik wel een beetje. Of bij de aansluiting met de bestaande weg, komt er net een rare knik in de kruising,quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 00:30 schreef mschol het volgende:
wat zien die af/opritten er bij sommige mensen goed uit.. bij mij zijn het net lijntjes getekend door iemand met parkinson
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 00:30 schreef mschol het volgende:
wat zien die af/opritten er bij sommige mensen goed uit.. bij mij zijn het net lijntjes getekend door iemand met parkinson
Daarom schreef ik ook:quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:33 schreef G3F het volgende:
[..]
Een ondergrondse snelweg ten opzichte van een bovengrondse zorgt voor minder geluids overlast en voor minder sippe gezichten dan als je de snelweg daar boven de grond zou hebben. Soms kunnen snelweg op- en afritten ook al voor die gezichtjes zorgen.
Echter het probleem met tunnels is is dat ze duur zijn in zowel de bouw als onderhoud en daarom werkt een volledig ondergronds netwerk vrijwel alleen met unlimited money, of heel veel geduld
Ik snap dat alles ondergronds niet realistisch is, maar dat is unlimited geld ook niet. Ik kan me niet voorstellen dat inwoners blijer worden van een bovengrondse snelweg dan van een ondergrondse. Als ze dat in dit spel wel worden, is dat een vreemde design flaw.quote:Morgen maar eens een stad gaan bouwen met unlimited money, eens goed experimenteren met ondergrondse highways.
Daarom reageerde ik ook op Vermicelliquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook:
[..]
Ik snap dat alles ondergronds niet realistisch is, maar dat is unlimited geld ook niet. Ik kan me niet voorstellen dat inwoners blijer worden van een bovengrondse snelweg dan van een ondergrondse. Als ze dat in dit spel wel worden, is dat een vreemde design flaw.
Mja, ik quotete misschien de verkeerde. Ik probeerde je post dan ook niet te weerleggen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:15 schreef G3F het volgende:
[..]
Daarom reageerde ik ook op Vermicelli
en als je mij dan toch quote had je ook de hele post kunnen lezen waar ik vrij duidelijk aangeef dat een ondergrondse snelweg voor minder overlast zorgt tov een bovengrondse
Passenger trains zijn 14u en Cargo treinen 18uquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:51 schreef mschol het volgende:
nieuwe achievements zijn toegevoegd voor release van de expansion:
1001 Nights - Experience 1001 nights in the game
Leisure Suites - Have 1000 squares of leisure specialized commercial zone
Playing with the boys - Have 1000 squares of beach specialized commercial zone
Prison Break - Have 15 prisons in the city
zijn nog niet actief ingame
iemand tips hoe je makkelijk de juist baanlengte voor een trein creeert? (zodat elk baan vlak 1 hele trein kan bevatten zonder de kruispunten te blokkeren?)
als hij nou daadwerkelijk werd gebouwd in een paar maanden (bonuspunten dan voor de moeilijkheidsgraad)quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
nieuwe stad.
Constructie van overweg.
[ afbeelding ]
Maak je dat nou met die nieuwe More beautification mod? En zo ja, kan je daarmee nou alle 'stukjes' uit de asset editor rechtstreeks ingame overal plaatsen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
nieuwe stad.
Constructie van overweg.
[ afbeelding ]
Dat helaas niet. Dat zou wel vet zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:54 schreef mschol het volgende:
[..]
als hij nou daadwerkelijk werd gebouwd in een paar maanden (bonuspunten dan voor de moeilijkheidsgraad)
Nee, gewoon een 'parkje' dat iemand heeft gemaakt. http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=454668159quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:10 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Maak je dat nou met die nieuwe More beautification mod? En zo ja, kan je daarmee nou alle 'stukjes' uit de asset editor rechtstreeks ingame overal plaatsen?
Inderdaad. En dan gemengd groen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:44 schreef Vermecelli het volgende:
Een goede toevoeging zou zijn het massaal planten van bomen. Soms wil ik stukken leeg lang opvullen met groen maar elke boom handmatig plaatsen is echt een klote werk Gewoon 1x klikken en een hele zone opvullen met (verschillend) groen.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:47 schreef Cassius het volgende:
http://steamcommunity.com(...)rowsesort=textsearch§ion=home
Tree Brush modquote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:44 schreef Vermecelli het volgende:
Een goede toevoeging zou zijn het massaal planten van bomen. Soms wil ik stukken leeg lang opvullen met groen maar elke boom handmatig plaatsen is echt een klote werk Gewoon 1x klikken en een hele zone opvullen met (verschillend) groen.
Waarom kom ik hier nu pas achter Thanks!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tree Brush mod
De bomen op mijn verkeersplein op het screenshot hierboven zijn ook met die mod geplaatst.
Tree brush mod was heel lang stuk (na een of andere patch). Is nu opgepikt en in de In-Game Natural Resources mod gezet.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:26 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Waarom kom ik hier nu pas achter Thanks!
Mooiere steden ga je inderdaad niet vinden. Werkelijk elk gedeelte van de stad is met een gedachte gebouwd, benieuwd hoe hij zijn traffic eruit zietquote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:09 schreef Black-Hole het volgende:
Schaamteloos gejat van Facebook/Reddit maar dit is denk ik echt de mooiste stad die ik ooit heb gezien
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SkyLines Nation is een invite only groep dus kan niet direct linken naar het origineel. Wel een aanrader om die groep te joinen, komt heel wat moois voorbij.
Heel vet! Het ziet er vooral heel natuurlijk en realistisch uit, terwijl er wel over elk detail is nagedacht. Erg knap.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:09 schreef Black-Hole het volgende:
Schaamteloos gejat van Facebook/Reddit maar dit is denk ik echt de mooiste stad die ik ooit heb gezien
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SkyLines Nation is een invite only groep dus kan niet direct linken naar het origineel. Wel een aanrader om die groep te joinen, komt heel wat moois voorbij.
Heel indrukwekkend. Dit had een echte stad kunnen zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:09 schreef Black-Hole het volgende:
Schaamteloos gejat van Facebook/Reddit maar dit is denk ik echt de mooiste stad die ik ooit heb gezien
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SkyLines Nation is een invite only groep dus kan niet direct linken naar het origineel. Wel een aanrader om die groep te joinen, komt heel wat moois voorbij.
Welcome back!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:18 schreef Divje het volgende:
Godver, uren lang lopen kloten met mods & assets verwijderen/toevoegen omdat het spel niet meer opstartte bleek dat te komen omdat m'n PS3 controller tooltje op de achtergrond draaide en het spel daarom niet meer reageerde..
Wel al m'n mods & assets mooi opgeruimd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet iemand hoe je die blauwe graphische glitch die soms onder de randen van wegen verschijnt zo veel mogelijk kan beperken? (vb in spoiler)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:14 schreef Cassius het volgende:
Eerder vandaag:Waar is t water gebleven?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verdampt Een of andere texture-fail denk ik, het spel herladen en het werkte weer naar behoren.quote:
Ah beter!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:18 schreef Cassius het volgende:
[..]
Verdampt Een of andere texture-fail denk ik, het spel herladen en het werkte weer naar behoren.
nee?quote:
Daar is toch een bug van bekend, van treinen die het gebied uitrijden en dan een file vormen?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:50 schreef mschol het volgende:
[..]
nee?
Tunnels zijn wel een uitkomst met die creatieve kruispunten die ik heb..
die creatieve kruispunten zijn ontstaan vanwege de enorme rijen treinen die bleven wachten om de map op en af te komen.. (meer rails = meer plek voor treinen immers)
en het probleem (lange rijen bij in en uit gaan van de regio) bestaat nog steeds.. misschien moet ik gewoon maar eens alles slopen en opnieuw aanleggen
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=507513141 savegame waar ik net wat screens van had gepost, geen flauw idee wat eventuele vereisten zijn...
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:11 schreef G3F het volgende:
[..]
Welcome back!
G3Frica is ondertussen door gegroeid naar 60K inwonersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet iemand hoe je die blauwe graphische glitch die soms onder de randen van wegen verschijnt zo veel mogelijk kan beperken? (vb in spoiler)Ziet er wederom goed uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wormholes zijn volgens mij niet zo goed fixbaar op een globale manier. Heb je geprobeerd ze weg te terraformen?There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
lokaal passagiers verkeer is gescheiden..quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:16 schreef EnGCatjuh het volgende:
Maar je moet sowieso internationaal verkeer en lokaal verkeer zo snel mogelijk scheiden.
Dat is prima, maar zorg er dan voor dat alles naar dead-end vrachtstations komt. Met een Y-splitsing kan je die vervolgens ook gewoon aansluiten op je lokale netwerk, maar zo heb je toch lokaal en internationaal effectief gescheiden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:38 schreef mschol het volgende:
[..]
lokaal passagiers verkeer is gescheiden..
vrachtverkeer is de grootste boosdoener (maar ik heb ook 3 plekken waar rails m'n map op komt, en die wil ik met elkaar vebonden hebben )
Het komt oa door de terraform, die wormholes verschijnen onder de wegen bij ingegraven (spoor)wegen en langs randen van een afgrond/water waar extra terrein verschijnt om het wegdek op een level te houden. Het gebeurd volgensmij op t moment dat er hoogte verschillen onder het wegdek ontstaan, echter van dichtbij ziet het er wel strak uit want dan sluit de rand van het hoogte verschil precies aan op het wegdek alleen bij uitzoomen verschijnen die wormholes op dat momentquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ziet er wederom goed uit.
De wormholes zijn volgens mij niet zo goed fixbaar op een globale manier. Heb je geprobeerd ze weg te terraformen?
Als het goed is is die bugfix van de treinen wel backwards compatible, echter kan het even duren voor ze despawnen en het weer soepel gaat lopen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:16 schreef EnGCatjuh het volgende:
Die bug zou gefixt moeten zijn in de laatste patch volgens mij. Maar misschien dat het niet backwards compatible is, dat weet ik niet.
Maar je moet sowieso internationaal verkeer en lokaal verkeer zo snel mogelijk scheiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |