abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155501197
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:32 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Unlock all
Unlimited money
Precision engineering
No pillars
Advanced Public Transport
Building themes mod
Terraform

Photoreal Colour Correction als filter/LUT

Optioneel Traffic++ al is dat wel een performance killer bij grotere steden. No pillars is ook super handig voor het plaatsen van bepaalde assets op plekken die normaal niet kunnen zoals vrachtwagons op rails.
No Pillars is een goeide idd! Die moet ik nog even proberen ^O^
  maandag 24 augustus 2015 @ 17:01:42 #92
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_155501319
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:57 schreef G3F het volgende:

[..]

No Pillars is een goeide idd! Die moet ik nog even proberen ^O^
Echt super handig bij het maken van interceptions of wat voor bruggen/crossings dan ook als het er een beetje mooi uit moet zien.
pi_155501398
Zitten hele mooie steden tussen hier!

Ook een aantal screenshots van mijn laatste project, > 100.000 inwoners.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 24 augustus 2015 @ 17:08:36 #94
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_155501566
Ziet d'r goed uit Klopmeister, vooral ook lekker veel groen/bomen gebruikt, je centrale park is echt mooi gedaan.

Dit is misschien nog een mooie aanvulling voor je cargo station aangezien je toch wat loze rails hebt liggen: https://steamcommunity.co(...)10&p=1&numperpage=30
pi_155502264
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:01 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Echt super handig bij het maken van interceptions of wat voor bruggen/crossings dan ook als het er een beetje mooi uit moet zien.
En wegen boven elkaar _O_ heb hem net ff gedownload en zo maar CSL opstarten

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:03 schreef Klopmeister het volgende:
Zitten hele mooie steden tussen hier!

Ook een aantal screenshots van mijn laatste project, > 100.000 inwoners.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_ _O_ _O_

Moet mijn eerste stad met > 100k inwoners nog bouwen, 78k is mn record op t moment zonder opnieuw te beginnen :{
pi_155502281
quote:
14s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:08 schreef Black-Hole het volgende:
Ziet d'r goed uit Klopmeister, vooral ook lekker veel groen/bomen gebruikt, je centrale park is echt mooi gedaan.

Dit is misschien nog een mooie aanvulling voor je cargo station aangezien je toch wat loze rails hebt liggen: https://steamcommunity.co(...)10&p=1&numperpage=30
Die heb ik ook alleen als ik ze vlak achter een cargo station zet (op een spoor parallel aan dat van het station) dan rijden de vrachtwagens door tot in de locomotief :') En vergeet niet dat je No Pillars nodig hebt om ze op het spoor te krijgen.

Aanvulling(en) op het mod-lijstje

Realistic slopes (oid)
Natural resources (oid - bevat oa de werkende tree brush)

En ik zag dat er ook een mod is gereleased vandaag waarmee je props gewoon in je stad kan plaatsen zonder er eerst een asset van te maken.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_155504795
quote:
14s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:08 schreef Black-Hole het volgende:

Dank, ik zal eens kijken hoe ik die wagons op de loze stukken spoor kan plaatsen.
  maandag 24 augustus 2015 @ 19:15:46 #98
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155505922
Jaaaa, deze heb ik van het weekend gekocht! *O*

Moet nog een hoop leren, zie ik al, maar wat een goed spel!

Beginnetje:

[ Bericht 24% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 24-08-2015 21:15:26 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_155514660
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Jaaaa, deze heb ik van het weekend gekocht! *O*

Moet nog een hoop leren, zie ik al, maar wat een goed spel!

Beginnetje:

[ afbeelding ]
Ziet er al goed uit, lekker compact gebouwd. Ik zou alleen wel rekening houden met de afstand tussen je commercial zones en je residential zones. Dit kan op ten duur geluidsoverlast opleveren. Als je stad klein is heb je dat probleem nog niet, maar wees voorbereid. Check ook even de verkeerssituatie als auto's van de snelweg komen. Dat moet altijd goed doorstromen, want straks met vrachtwagens enz. zit het helemaal vast.
pi_155514751
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 18:43 schreef Klopmeister het volgende:

[..]

Dank, ik zal eens kijken hoe ik die wagons op de loze stukken spoor kan plaatsen.
Met de No Pillars mod.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  maandag 24 augustus 2015 @ 23:35:33 #101
45532 ziggyziggyziggy
pi_155515822
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:56 schreef Vermecelli het volgende:

[..]

Ziet er al goed uit, lekker compact gebouwd. Ik zou alleen wel rekening houden met de afstand tussen je commercial zones en je residential zones. Dit kan op ten duur geluidsoverlast opleveren. Als je stad klein is heb je dat probleem nog niet, maar wees voorbereid. Check ook even de verkeerssituatie als auto's van de snelweg komen. Dat moet altijd goed doorstromen, want straks met vrachtwagens enz. zit het helemaal vast.
Die grens C/R is inderdaad een goede om te bekijken. Vrachtwagens heb ik hopelijk al wat opgelost met mijn bredere wegen van afrit naar industriegebied. Via Traffic++ heb ik mijn residential wegen verboden gebied gemaakt voor vrachtwagens.
pi_155516677
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Die grens C/R is inderdaad een goede om te bekijken. Vrachtwagens heb ik hopelijk al wat opgelost met mijn bredere wegen van afrit naar industriegebied. Via Traffic++ heb ik mijn residential wegen verboden gebied gemaakt voor vrachtwagens.
Ik bedoel die afrit links onderin je screenshot, die volgens mij duidelijk de snelste route naar je commercial zones is? Ga je die verbieden voor vrachtwagens?
pi_155517034
wat zien die af/opritten er bij sommige mensen goed uit.. bij mij zijn het net lijntjes getekend door iemand met parkinson :'(
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 00:32:33 #104
45532 ziggyziggyziggy
pi_155517076
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:12 schreef Vermecelli het volgende:

[..]

Ik bedoel die afrit links onderin je screenshot, die volgens mij duidelijk de snelste route naar je commercial zones is? Ga je die verbieden voor vrachtwagens?
Heb ik nu nog niet verboden voor vrachtwagens, maar er rijden daar ook nog niet zoveel. Ze gaan vooral allemaal de tunnel in naar het industriegebied achterin.

Morgen maar eens een stad gaan bouwen met unlimited money, eens goed experimenteren met ondergrondse highways. Die highways op pootjes vind ik zo lelijk dwars door een stad heen. Heeft iemand daar al ervaring mee, en dan vooral met op- en afritten naar bovengrondse straten?
pi_155522640
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Heb ik nu nog niet verboden voor vrachtwagens, maar er rijden daar ook nog niet zoveel. Ze gaan vooral allemaal de tunnel in naar het industriegebied achterin.

Morgen maar eens een stad gaan bouwen met unlimited money, eens goed experimenteren met ondergrondse highways. Die highways op pootjes vind ik zo lelijk dwars door een stad heen. Heeft iemand daar al ervaring mee, en dan vooral met op- en afritten naar bovengrondse straten?
Niet echt tips, maar kijk eens op Google Maps of als je in de auto zit hoe bepaalde verkeerssituaties in het echt zijn opgelost. Onder de grond bouwen is misschien makkelijk maar dat vinden je inwoners niet leuk (Te zien aan het sippe gezichtje als je het bouwt). En daardoor ontwikkeld een bepaald deel van je stad zich minder/niet.
pi_155522648
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:30 schreef mschol het volgende:
wat zien die af/opritten er bij sommige mensen goed uit.. bij mij zijn het net lijntjes getekend door iemand met parkinson :'(
:')
pi_155527265
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:22 schreef Vermecelli het volgende:

[..]

Niet echt tips, maar kijk eens op Google Maps of als je in de auto zit hoe bepaalde verkeerssituaties in het echt zijn opgelost. Onder de grond bouwen is misschien makkelijk maar dat vinden je inwoners niet leuk (Te zien aan het sippe gezichtje als je het bouwt). En daardoor ontwikkeld een bepaald deel van je stad zich minder/niet.
Een ondergrondse snelweg ten opzichte van een bovengrondse zorgt voor minder geluids overlast en voor minder sippe gezichten dan als je de snelweg daar boven de grond zou hebben. Soms kunnen snelweg op- en afritten ook al voor die gezichtjes zorgen.

Echter het probleem met tunnels is is dat ze duur zijn in zowel de bouw als onderhoud en daarom werkt een volledig ondergronds netwerk vrijwel alleen met unlimited money, of heel veel geduld :P
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:33:33 #108
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_155527275
quote:
Dat herken ik wel een beetje. Of bij de aansluiting met de bestaande weg, komt er net een rare knik in de kruising, ;(
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_155527290
quote:
_O-

Edit: Precision Engineering is je beste vriend!
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:48:18 #110
45532 ziggyziggyziggy
pi_155527713
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:33 schreef G3F het volgende:

[..]

Een ondergrondse snelweg ten opzichte van een bovengrondse zorgt voor minder geluids overlast en voor minder sippe gezichten dan als je de snelweg daar boven de grond zou hebben. Soms kunnen snelweg op- en afritten ook al voor die gezichtjes zorgen.

Echter het probleem met tunnels is is dat ze duur zijn in zowel de bouw als onderhoud en daarom werkt een volledig ondergronds netwerk vrijwel alleen met unlimited money, of heel veel geduld :P
Daarom schreef ik ook:

quote:
Morgen maar eens een stad gaan bouwen met unlimited money, eens goed experimenteren met ondergrondse highways.
Ik snap dat alles ondergronds niet realistisch is, maar dat is unlimited geld ook niet. Ik kan me niet voorstellen dat inwoners blijer worden van een bovengrondse snelweg dan van een ondergrondse. Als ze dat in dit spel wel worden, is dat een vreemde design flaw.
pi_155527825
nieuwe achievements zijn toegevoegd voor release van de expansion:

1001 Nights - Experience 1001 nights in the game
Leisure Suites - Have 1000 squares of leisure specialized commercial zone
Playing with the boys - Have 1000 squares of beach specialized commercial zone
Prison Break - Have 15 prisons in the city

zijn nog niet actief ingame

iemand tips hoe je makkelijk de juist baanlengte voor een trein creeert? (zodat elk baan vlak 1 hele trein kan bevatten zonder de kruispunten te blokkeren?)
pi_155528435
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Daarom schreef ik ook:

[..]

Ik snap dat alles ondergronds niet realistisch is, maar dat is unlimited geld ook niet. Ik kan me niet voorstellen dat inwoners blijer worden van een bovengrondse snelweg dan van een ondergrondse. Als ze dat in dit spel wel worden, is dat een vreemde design flaw.
Daarom reageerde ik ook op Vermicelli :6

en als je mij dan toch quote had je ook de hele post kunnen lezen waar ik vrij duidelijk aangeef dat een ondergrondse snelweg voor minder overlast zorgt tov een bovengrondse :P
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:17:47 #113
45532 ziggyziggyziggy
pi_155528489
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:15 schreef G3F het volgende:

[..]

Daarom reageerde ik ook op Vermicelli :6

en als je mij dan toch quote had je ook de hele post kunnen lezen waar ik vrij duidelijk aangeef dat een ondergrondse snelweg voor minder overlast zorgt tov een bovengrondse :P
Mja, ik quotete misschien de verkeerde. Ik probeerde je post dan ook niet te weerleggen.
pi_155528607
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:51 schreef mschol het volgende:
nieuwe achievements zijn toegevoegd voor release van de expansion:

1001 Nights - Experience 1001 nights in the game
Leisure Suites - Have 1000 squares of leisure specialized commercial zone
Playing with the boys - Have 1000 squares of beach specialized commercial zone
Prison Break - Have 15 prisons in the city

zijn nog niet actief ingame

iemand tips hoe je makkelijk de juist baanlengte voor een trein creeert? (zodat elk baan vlak 1 hele trein kan bevatten zonder de kruispunten te blokkeren?)
Passenger trains zijn 14u en Cargo treinen 18u

1u = 1 zonable tile

Je kan het tellen met de hand door een stuk weg te leggen en vervolgens de rail tracks paralel erlangs te leggen of anders met Precision Engineering
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:58:43 #115
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_155534095
nieuwe stad.

Constructie van overweg.
Fuck the EBU.
pi_155535656
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
nieuwe stad.

Constructie van overweg.
[ afbeelding ]
als hij nou daadwerkelijk werd gebouwd in een paar maanden _O_ (bonuspunten dan voor de moeilijkheidsgraad)
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:10:44 #117
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_155536185
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
nieuwe stad.

Constructie van overweg.
[ afbeelding ]
Maak je dat nou met die nieuwe More beautification mod? En zo ja, kan je daarmee nou alle 'stukjes' uit de asset editor rechtstreeks ingame overal plaatsen?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:22:10 #118
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_155538880
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:54 schreef mschol het volgende:

[..]

als hij nou daadwerkelijk werd gebouwd in een paar maanden _O_ (bonuspunten dan voor de moeilijkheidsgraad)
Dat helaas niet. Dat zou wel vet zijn.
Fuck the EBU.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:26:49 #119
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_155539035
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:10 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Maak je dat nou met die nieuwe More beautification mod? En zo ja, kan je daarmee nou alle 'stukjes' uit de asset editor rechtstreeks ingame overal plaatsen?
Nee, gewoon een 'parkje' dat iemand heeft gemaakt. http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=454668159
Fuck the EBU.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 00:23:09 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155545714
Maar weer eens opnieuw begonnen, begin het verkeer eindelijk een beetje onder controle te krijgen:
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')