quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:08 schreef Kowloon het volgende:
De Amerikaanse koers lijkt mij, zoals gewoonlijk, de beste koers. Laat het aan de scholen over om dit soort zaken al dan niet in hun reglement op te nemen.
Natuurlijk hadden we de kleding dan aan die het internaat had verstrekt. Dat was voor de jongens precies hetzelfde en voor de meisjes ook. (preciese maat natuurlijk uitgezonderd). Op zondag liep je dan allemaal in hetzelfde dus wie lacht wie dan uit. Moest je voor straf een dag(en) in je pak lopen ja dan kon je gevoelig zijn ervoor natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Daarom de maten van de kinderen opmeten, en de school bestelt de kleren, anders werkt het systeem natuurlijk nog niet.
Komt de 1 in Armani bloes en de ander van de wibra.
Ik stel enkel vast dat ik het vaak eens ben met de Amerikaanse koers. Zo is het gewoon.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De VS hebben inderdaad een grootse reputatie waar het aankomt op financiering en kwaliteit van onderwijs.
Dat is in veel fabrieken het geval hoor, je moet nu niet doen alsof dat niet voorkomt.quote:
Dan warden ze wel gepest omdat ze niet het duurste telefoontje hebben.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denkdat als die jongen vroeger een schooluniform aan had, dat het pesten flink mee zou zijn gevallen. Iedereen kijkt naar het uiterlijk, vooral pubers.
Ja, en dan moet ik m'n kind zeker en een polyester overhemdje laten lopen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Daarom de maten van de kinderen opmeten, en de school bestelt de kleren, anders werkt het systeem natuurlijk nog niet.
Komt de 1 in Armani bloes en de ander van de wibra.
Die beperking van vrijheid is er natuurlijk al, want haast elke school heeft kledingvoorschriften. Bij sommige scholen zijn die inderdaad zo dat verboden dingen enkel met een goede reden is, maar bij andere scholen zijn bijvoorbeeld korte broeken verboden, waar mijns inziens dan weer geen goede reden voor te bedenken is en zo zijn er meer voorbeelden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:19 schreef BasEnAad het volgende:
Het is een beperking van vrijheid, dus niet doen. Wat mij betreft moet er wel een hele goede reden zijn voor iets om het te verplichten. Die hele goede reden ontbreekt volledig.
Symptoombestrijding, beter investeer je om het echte probleem aan te pakken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kinderen die gepest worden omdat ze goedkope kleren aan hebben? Kon er vroeger een paar op school, die werden flink uitgelachen en gepest.
Ik ben ook wel een voorstander ja.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denkdat als die jongen vroeger een schooluniform aan had, dat het pesten flink mee zou zijn gevallen. Iedereen kijkt naar het uiterlijk, vooral pubers.
Precies, kinderen vinden altijd wel wat, zelfs als het complete onzin is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:51 schreef Cockwhale het volgende:
Alsof kleding de voornaamste reden is voor pesterijen... Onnozele aanpak. Komt overeen met korte rokjes verbieden om verkrachtingen tegen te gaan.
Een school waar korte broeken (ook voor jongens) verboden zijn zal meestal een zeer streng Christelijke school zijn, maar daar mogen de meisjes al helemaal geen broek aan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 08:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die beperking van vrijheid is er natuurlijk al, want haast elke school heeft kledingvoorschriften. Bij sommige scholen zijn die inderdaad zo dat verboden dingen enkel met een goede reden is, maar bij andere scholen zijn bijvoorbeeld korte broeken verboden, waar mijns inziens dan weer geen goede reden voor te bedenken is en zo zijn er meer voorbeelden.
Die illusie van vrijheid gaat dus in veel gevallen helemaal niet op
Dat is zeker niet zo. Op de (horeca)school waar ik zat, was hey ook uit den boze bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een school waar korte broeken (ook voor jongens) verboden zijn zal meestal een zeer streng Christelijke school zijn, maar daar mogen de meisjes al helemaal geen broek aan.
En tsja.... ouders die hun kinderen er naartoe sturen zullen daar geen probleem mee hebben.
Het internaat van mij hanteerde de regel dat op zondag iedereen het kostuum aan had. Naast dat waren er natuurlijk ook nog andere (strenge) regels die golden, logisch anders zou het villa kakelbont zijn met al die pubers daar. Vantevoren werd je op de hoogte gesteld van deze regels, dus ouders wisten ook hoe zoon of dochter er op zondag bij liep. Was niet altijd handig, zeker die leeftijd loopt men het liefste in een spijkerbroek. Netjes...was het wel, maar het moet je smaak zijn en er zijn meisjes die niet graag een rok dragen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 08:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die beperking van vrijheid is er natuurlijk al, want haast elke school heeft kledingvoorschriften. Bij sommige scholen zijn die inderdaad zo dat verboden dingen enkel met een goede reden is, maar bij andere scholen zijn bijvoorbeeld korte broeken verboden, waar mijns inziens dan weer geen goede reden voor te bedenken is en zo zijn er meer voorbeelden.
Die illusie van vrijheid gaat dus in veel gevallen helemaal niet op
binden in groepen. Je noemt al een goed argument vóór.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:29 schreef Kandijfijn het volgende:
Iedereen gelijk! Allemaal marsen in het grote collectief! De boodschap die hier zijn basis mee wordt gegeven is zeer kwalijk en verkeerd.
Kleding is iets waarmee mensen zich uitdrukken, afzetten tegen mensen, binden in groepen. Waarom zou je ze dat willen afpakken?
Dan is het dus inderdaad afhankelijk per school. Toen ik op de middelbare school (openbaar) zat, waren opvallende en afwijkende kledingstijlen zoals gothic gewoon geaccepteerd.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 16:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is zeker niet zo. Op de (horeca)school waar ik zat, was hey ook uit den boze bijvoorbeeld.
Op mijn middelbare school waren ze qua kledingsvoorschriften ook vrij streng terwijl het gewn christelijke school is. Mijn zus heeft een gothicfase gehad, maar dat werd bijvoorbeeld niet geaccepteerd, terwijl het helemaal niet heel gek was ofzo.
Ik zou in ieder geval niet zomaar van kledingvrijheid spreken.
Welke doelgroep wil je overtuigen met die leuke feature? De toekomstige leerlingen of de bijbehorende ouders?quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:30 schreef Ryon het volgende:
In de moordende concurrentie leerlingen is dit natuurlijk een leuke feature.
Altijd de ouders natuurlijk. De mening van een 11/12 jarige is zo goed als irrelevant als het gaat om schoolkeuze. Daarnaast went zo'n uniformdingetje vanzelf. Na een week weet je al niet beter en na twee weken vind je het zelf vet gaaf en cool enzo.quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Welke doelgroep wil je overtuigen met die leuke feature? De toekomstige leerlingen of de bijbehorende ouders?
Dit argument gaat op voor zo ongeveer alles, maar dat maakt het nog niet tot reden om het te doen. Leg eens uit wat jij zo leuk vindt aan die feature? Waarom zou het de ouder overhalen tot een bepaalde schoolkeuze, en waarom is het goed voor de ontwikkeling van het kind?quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:33 schreef Ryon het volgende:
Daarnaast went zo'n uniformdingetje vanzelf. Na een week weet je al niet beter
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |