Daar hebben we er hier ook een aantal van, eentje als je de snelweg op gaat, daar rijd ik standaard door rood om 05.45 in de ochtend, en eentje op de proviciale weg om een T-splitsing te reguleren, en ook daar vlam ik regelmatig met 100 door rood als ik zie dat er niks aankomt. Is echt zo'n stop and go penalty van 100 (=Vmax daar) naar 0, en zodra je stilstaat gaat het hø£rending op groen. De groeten, als er niks voor het licht van links staat, vlamt deze jongen vol gas door roodquote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wees blij dat ze nog afgesteld zijn. Gemeente Zaanstad heeft er een handje van om automobilistje te pesten. Een weg, kan je alleen linksaf, waar je dus rustig een rondje rood houdt terwijl het tegemoet komende verkeer wel groen heeft. En regelmatig controle, want door rood is levensgevaarlijk en mag niet, terwijl er geen kruisend verkeer is. De clou? Gemeente Zaanstad wil graag dat alles dat naar Amsterdam moet, via de A9 gaat, in plaats van via de N8/A8.
Ik ook, maar het is al 2015, en van die runaround VRI's zijn een beetje jaren 80. Ombouwen kost een paar ton, vergis je niet, en dat gaan ze heus niet doen. Ding staat standaard op groen, maar springt op rood als je aankomt en over de naderingslus rijdt, kan bijna tot op de meter voorspellen wanneer hij op oranje springt.. en als je er bijna bent kun je zien of er iets staat of aankomt, en alsnog een ABS testje doen indien nodig, maar dat is echt misschien 1 op de 10 keer..quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:37 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben bijzonder tegen 'door rood rijden' maar ik begrijp het wel. De gemeente mailen een idee of wordt het per definitie niet aangepast?
Dit soort bullshit had(en heb) je in Arnhem ook. Ontzettend kansloos en dat is pas pas slecht voor het milieu. Groene golf? Rode vloed eerder..quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook, maar het is al 2015, en van die runaround VRI's zijn een beetje jaren 80. Ombouwen kost een paar ton, vergis je niet, en dat gaan ze heus niet doen. Ding staat standaard op groen, maar springt op rood als je aankomt en over de naderingslus rijdt, kan bijna tot op de meter voorspellen wanneer hij op oranje springt.. en als je er bijna bent kun je zien of er iets staat of aankomt, en alsnog een ABS testje doen indien nodig, maar dat is echt misschien 1 op de 10 keer..
En die van 's ochtends heb je een kilometer zicht in tegengestelde richting, die laat je gewoon 3, 4 minuten staan terwijl er niks aan komt, en áls hij op rood staat en je stopt, blijft 'ie zó lang op rood staan dat auto's uit tegenliggende richting die je nog niet zag toen je stopte, gewoon voor gaan![]()
En die laatste is een provincie-installatie; kun je beter moppen gaan tappen tegen een omgevallen boom in het bos; je hebt meer kans dat die terug gaat lullen of in de lach schiet, als dat de provincie daar iets gaat veranderen.
Ik beoordeel de situatie en trek gewoon mijn plan
In mijn wereld is het wél al 2015, dus voordat mijn rechtervoorwiel van de stoep afrolt hier, draait 'Meister al; ze gaan hun goddeloze gang maarquote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
Haha echt debiel. Ga ik oprecht duimen dat het cjib geen flitspaal gaat neerplanten in de toekomst
Psies.. mijn bandjes slijten door onnodig stoppen en optrekken, het kost me extra brandstof, remmen slijten onnodig, én het kost me tijd, plus dat het me irriteert als het voor JL is.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit soort bullshit had(en heb) je in Arnhem ook. Ontzettend kansloos en dat is pas pas slecht voor het milieu. Groene golf? Rode vloed eerder..
Zo hard rijden dat je nog net oranje meepikt werkt daar niet?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook, maar het is al 2015, en van die runaround VRI's zijn een beetje jaren 80. Ombouwen kost een paar ton, vergis je niet, en dat gaan ze heus niet doen. Ding staat standaard op groen, maar springt op rood als je aankomt en over de naderingslus rijdt, kan bijna tot op de meter voorspellen wanneer hij op oranje springt..
Nee, die lus zit best een eind voor het verkeerslicht, dan moet ik echt héél erg hard aan komen vlammen, en ik vind 100 wel hard zat eigenlijk, is een stukkie 2 baans autoweg. Eigenlijk mag je op de laatste 150 meter voor de verkeerslichten maar 70, maar daarvoor en erna wel gewoon 100.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:06 schreef deezler het volgende:
[..]
Zo hard rijden dat je nog net oranje meepikt werkt daar niet?
Ken ook een paar van die stoplichten die steeds op groen staan en pas op oranje springen als je aan komt rijden. Maar als je dan even flink gas geeft, dan kun je nog net met oranje mee. Niet echt zoals het bedoeld was, maar dan moeten ze er ook maar een fatsoenlijk verkeerslicht neerzetten.
Das wel jammer, en dan zou ik het ook niet riskeren. Mocht er eens iemand staan te flitsen, dan beter een boete voor rood licht dan voor 50 km te hard.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, die lus zit best een eind voor het verkeerslicht, dan moet ik echt héél erg hard aan komen vlammen, en ik vind 100 wel hard zat eigenlijk, is een stukkie 2 baans autoweg. Eigenlijk mag je op de laatste 150 meter voor de verkeerslichten maar 70, maar daarvoor en erna wel gewoon 100.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:14 schreef deezler het volgende:
[..]
Das wel jammer, en dan zou ik het ook niet riskeren. Mocht er eens iemand staan te flitsen, dan beter een boete voor rood licht dan voor 50 km te hard.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:03 schreef Sounddragon het volgende:
In mijn wereld is het wél al 2015, dus voordat mijn rechtervoorwiel van de stoep afrolt hier, draait 'Meister al; ze gaan hun goddeloze gang maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Zo ken ik er ook nog een paar op een 50 weg. Rijd je 50 krijg je ook een stop and go. Pas bij 40 blijft ie op groen, typisch treiterlicht. Nee, dan vind ik wat men hier in de omgeving de laatste tijd plaatst veel prettiger. Standaard alle richtingen rood, kom je aanrijden dan springt jouw richting op groen. En dat is de doorgaande rijbaan eerder, want de lus ligt verder van het licht af, maar dat is nog te overzien.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:28 schreef Sounddragon het volgende:
Is echt zo'n stop and go penalty van 100 (=Vmax daar) naar 0, en zodra je stilstaat gaat het hø£rending op groen.
Zo zou het ook eigenlijk moeten imhoquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook nog een paar op een 50 weg. Rijd je 50 krijg je ook een stop and go. Pas bij 40 blijft ie op groen, typisch treiterlicht. Nee, dan vind ik wat men hier in de omgeving de laatste tijd plaatst veel prettiger. Standaard alle richtingen rood, kom je aanrijden dan springt jouw richting op groen. En dat is de doorgaande rijbaan eerder, want de lus ligt verder van het licht af, maar dat is nog te overzien.
true, paar keer gebeurd, alleen was ik dan de eerste melder, en niet de eerste die geflitst werd.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:28 schreef Maegrim het volgende:
ook met flitsmeister kan je de eerste zijn
de vluchtstrook is ook onderdeel van de rijbaan. Jij kan toch zo goed regeltjes uitpluizen en factchecken? Doe dat eens danquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:37 schreef ambertje90 het volgende:
Terugkerende irritatie:
Het plaatje in de openingspost waarbij de vluchtstrook onderdeel van de rijbaan is.
Dacht dat ik de enige was.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
true, paar keer gebeurd, alleen was ik dan de eerste melder, en niet de eerste die geflitst werd.
Det feels goooood![]()
Je kunt ook gewoon 120 gaan rijden, dan hoef je je zelfs heuveltje af ook geen zorgen te maken over flitsers. Rijdt zo relaxt als maar zijn kan.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik rijd ook niet standaard veel te hard ofzo, maar wel regelmatig de max, en het rijdt gewoon relaxter als je niet continu hoeft te scannen naar struikrovers.
Grote nadeel aan FM vind ik dat er geen controle achter zit. Trollen kunnen de door jou zorgvuldig geplaatste melding er ook weer af halen en alles wordt voor flitser aangezien. Ohnee, een beveiligingscamera, dat is vast een flitser. Oh nee, er staat een auto in de berm, flitser!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:14 schreef Sounddragon het volgende:
true, paar keer gebeurd, alleen was ik dan de eerste melder, en niet de eerste die geflitst werd.
Det feels goooood
Zit er bij Flitsmeister niet een bepaalde weging in dat ie pas bij x aantal 'votes' een flitsmelding er weer af haalt?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Grote nadeel aan FM vind ik dat er geen controle achter zit. Trollen kunnen de door jou zorgvuldig geplaatste melding er ook weer af halen en alles wordt voor flitser aangezien. Ohnee, een beveiligingscamera, dat is vast een flitser. Oh nee, er staat een auto in de berm, flitser!
Ik heb precies hetzelfde met rotondes. Gemeente Woensdrecht (ik smijt maar gewoon met namen, want het kan ze toch geen ruk schelen wat de burger dwars zit) heeft in al haar wijsheid een randweg rond Hoogerheide aangelegd. Prima bedacht, daar niet van, beter voor Hoogerheide en haar inwoners, en beter voor al het verkeer dat niet in Hoogerheide hoeft te zijn, 80 in plaats van 50.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In mijn wereld is het wél al 2015, dus voordat mijn rechtervoorwiel van de stoep afrolt hier, draait 'Meister al; ze gaan hun goddeloze gang maar
[..]
Psies.. mijn bandjes slijten door onnodig stoppen en optrekken, het kost me extra brandstof, remmen slijten onnodig, én het kost me tijd, plus dat het me irriteert als het voor JL is.
Mja dit is wel een heel moeilijke natuurlijk. Waar te beginnen? Wiki? google? weet je wat? we kijken eerst eens bij de definities in artikel 1 van het RVV.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:17 schreef Sounddragon het volgende:
de vluchtstrook is ook onderdeel van de rijbaan. Jij kan toch zo goed regeltjes uitpluizen en factchecken? Doe dat eens dan
Als je dit meent, waarom hou je je dan niet aan de snelheid? Dan zit je altijd safe. pssst... "than"quote:
Ik rijd ook vaak onder Vmax, en ik krijg ook wel eens een boete hoor, maar omdat boetes gewoon een vast deel van het staatsinkomen zijn, en ik eigenlijk toch wel een beetje vind dat ik belastingtechnisch gezien genoeg uitgekleed word door vadertjes staat, zal ik elke cent die ik in mijn zak kan houden, daar ook houden.. belasting over mijn hardverdiende loon, daarvan moet ik een auto kopen en onderhouden waar ik ook weer op 32 manieren voor word belast en geplukt, en als ik dan na betaling van een vermogen aan belastingen en accijnzen eindelijk over een stuk asfalt kan rollen om weer nieuwe belastingcentjes te verdienen voor de staat, krijg ik ook nog een schop onder mijn hol dat ik dat te snel zou doen.. dat ze lekker maar die melkertbanen opdoeken en gewoon weer oldskool naast je komen rijden op de snelweg en je aan de kant zetten om een bonnetje te schrijven.. daar heb ik vrede mee. Zolang ik vanuit onopvallende posities met technologie bejaagd word als automobilist, zal ik me op éénzelfde manier 'wapenen' om dat te voorkomen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:36 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon 120 gaan rijden, dan hoef je je zelfs heuveltje af ook geen zorgen te maken over flitsers. Rijdt zo relaxt als maar zijn kan.
Je moet het zelf weten hoor, maar gedraag je dan als een man met een ruggengraat en pak die boete als dat zo uitkomt. Er zit echt geen agent naast je in de auto die je gaspedaal verder indrukt. Dat doe voor de volle 100% zelf. Bovendien vindt er een wettelijke correctie plaats, dus de smoesjes van "ik reed maar een paar km/u te snel" die je vaak hoort kloppen ook niet.
Ze kunnen moeilijk bij elke melding als een dolle die kant op vlammen om te kijken of het hok er ook daadwerkelijk staat natuurlijkquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Grote nadeel aan FM vind ik dat er geen controle achter zit. Trollen kunnen de door jou zorgvuldig geplaatste melding er ook weer af halen en alles wordt voor flitser aangezien. Ohnee, een beveiligingscamera, dat is vast een flitser. Oh nee, er staat een auto in de berm, flitser!
Goed zo meid, jij bent echt goed bezigquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 08:39 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Mja dit is wel een heel moeilijke natuurlijk. Waar te beginnen? Wiki? google? weet je wat? we kijken eerst eens bij de definities in artikel 1 van het RVV.
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_14-08-2015
vluchthaven of vluchtstrook: door een doorgetrokken streep van de rijbaan van de autosnelweg of autoweg afgescheiden weggedeelte, dat bestemd is voor gebruik in noodgevallen, behoudens voor de duur van openstelling als spitsstrook;
En voor de goede orde dan ook rijbaan maar even:
rijbaan: elk voor rijdende voertuigen bestemd weggedeelte met uitzondering van de fietspaden en de fiets/bromfietspaden;
En dan natuurlijk de klapper uit de nota van toelichting bij invoering van het RVV in 1991:
Onderdeel ak 62
Zoals het geval is met de parkeerhaven en de parkeerstrook worden in het RW 1990 de begrippen vluchthaven en vluchtstrook omschreven. De vluchthaven en de vluchtstrook maken geen deel uit van de rijbaan van de autosnelweg en de autoweg. Zij zijn imners niet voor het rijdende verkeer besteed. Verwezen wordt in dit verband naar de toelichting op artikel 43.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goed zo meid, jij bent echt goed bezig![]()
Ik heb anders geleerd bij diverse rijopleidingen, en IK beschouw een pech/vluchtstrook als onderdeel van de rijbaan; domweg omdat hij eraan vast zit en berijdbaar is als zodanig. Een spitsstrook is een als rijstrook ingestelde vluchtstrook, dus dan weer wél, en dan weer géén rijbaan.. beetje apart niet?
Eindeloze discussie, maar dit is mijn mening/beeld/visie, en daar zult u het mee moeten doen
quote:
Zodra die meneer in Driebergen op het 'rode kruizen' knoppie drukt wel.. helaas wordt dan niet automagisch het RVV (wat btw dateert van vóór het fenomeen 'spitsstrook) digitaal real time aangepast..quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:29 schreef ambertje90 het volgende:
Als het een spitsstrook is is het geen vluchtstrook.
En tja, meningen...
/care waar die knakkers verstopt zitten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:34 schreef JDude het volgende:
Driebergen heeft geen verkeerscentrale.
Nee, een spitsstrook met een rood kruis is nog steeds een spitsstrook.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zodra die meneer in Driebergen op het 'rode kruizen' knoppie drukt wel.. helaas wordt dan niet automagisch het RVV (wat btw dateert van vóór het fenomeen 'spitsstrook) digitaal real time aangepast..
Ja, sorry, maar je argumentatie komt niet verder dan het niveau "ik betaal hondenbelasting dus ik ga mijn stront niet opruimen en boetes erop zal ik aanvechten omdat het steeds duurder wordt".quote:
deal with it.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:38 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar je argumentatie komt niet verder dan het niveau "ik betaal hondenbelasting dus ik ga mijn stront niet opruimen en boetes erop zal ik aanvechten omdat het steeds duurder wordt".
Be prepared for the incoming shitstorm yourself.quote:
Ik lijd aan een gezonde dosis burgerlijke ongehoorzaamheid, en ben redelijk allergisch voor het woordje 'moeten'quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:43 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Be prepared for the incoming shitstorm yourself.
Jij plaatst je met je vele rijopleidingen boven de wet, grapjas
Ja, of de nieuwe rondweg is een heel stuk langer en daardoor duurt het uiteindelijk langer dat zie je ook vaak.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 07:54 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb precies hetzelfde met rotondes. Gemeente Woensdrecht (ik smijt maar gewoon met namen, want het kan ze toch geen ruk schelen wat de burger dwars zit) heeft in al haar wijsheid een randweg rond Hoogerheide aangelegd. Prima bedacht, daar niet van, beter voor Hoogerheide en haar inwoners, en beter voor al het verkeer dat niet in Hoogerheide hoeft te zijn, 80 in plaats van 50.
En wat bedenken ze? Drie (3) !!!! fucking rotondes. Terwijl heel Woensdrecht is verteld dat dit echt een veeul snellere weg zou zijn, dat fantaaaasties zou zijn voor iedereen en alles. Maar dat plan van die rotondes werd natuurlijk pas bekend toen de weg aangelegd zou worden, op de originele propagandaplaatjes was daar niets van te zien.
dank je knulquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:44 schreef Platina het volgende:
Sounddragon is de oppertrol van dit topic. Goed bezig jongen.
Mooi he, samenleving. GTFO.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik lijd aan een gezonde dosis burgerlijke ongehoorzaamheid, en ben redelijk allergisch voor het woordje 'moeten'
Als zo'n gast op het laatste moment besluit hem er toch maar voor te gooien, heb jij ook een probleem. Daarom probeer ik klemrijden toch wel een beetje te voorkomen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:07 schreef twiFight het volgende:
Wat boeit jou dat dan? Ik snap dat constante denigreren daarvan niet. Moet je inhalen van de wet? Nee. Heb jij er last van dat iemand achter een voertuig blijft hangen? Nee. Wat is het probleem dan?
Zwaar leven man.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 19:36 schreef Fer het volgende:
Wat ik nooit snap, dat mensen met een rek fietsen voor hun lampen en kenteken, heel Europa doorkomen. Zonder dat iemand ze staande houdt en niet verder laat rijden, totdat minimaal een kenteken leesbaar is.
En vandaag een domme actie weer, ik rijd op cc achter iemand, die dezelfde snelheid houdt en opeens (blijkbaar voor een voorligger) begint deze langzaam snelheid te minderen, waardoor ik langzaam op hem inloop.
Vervolgens moet ik deze persoon inhalen, waardoor ik erachter kwam dat ik hem dus klemreed, omdat de voorligger nu wel heel dichterbii was gekomen.
Waarom
Ik zou er ook een probleem mee hebben. Misschien klinkt het wel raar, maar ik hou altijd rekening met bestuurders die achter een vrachtauto hangen en in willen halen. Meestal hou ik genoeg afstand om ze ertussen te laten. Ik weet, het is zeldzaam, want blijkbaar moet je maar als onderdeel van het linksrijdende treintje schijt hebben aan dat rechtsrijdend volk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:07 schreef twiFight het volgende:
Wat boeit jou dat dan? Ik snap dat constante denigreren daarvan niet. Moet je inhalen van de wet? Nee. Heb jij er last van dat iemand achter een voertuig blijft hangen? Nee. Wat is het probleem dan?
Het grappige is wel, ik laat best vaak een gaatje vallen in dat treintje voor auto's die rechts achter een vrachtwagen hangen. Zeker als het links ook met 90-100 tuffelt. Vaak durven mensen er dan toch niet tussen, ondanks de ruimte. Vervolgens ga je er alsnog voorbij, rij je het gat naar je voorligger weer wat kleiner, en dan voegen ze wel ineens direct achter je. Mensen die klem komen te zitten zijn wat dat aan gaat ook wel vaak mensen die niet kunnen anticiperen. En ook dezelfde figuren die hem ineens met 90 naar de linkerstrook flikkeren als jij met 130 aankomt, en dan boos worden als je al remmend even op hun bumper zit.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 01:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zou er ook een probleem mee hebben. Misschien klinkt het wel raar, maar ik hou altijd rekening met bestuurders die achter een vrachtauto hangen en in willen halen. Meestal hou ik genoeg afstand om ze ertussen te laten. Ik weet, het is zeldzaam, want blijkbaar moet je maar als onderdeel van het linksrijdende treintje schijt hebben aan dat rechtsrijdend volk.
klopt idd, ik doe dat ook, maar ook als ik 130 rijd op de linkerstrook, en ik zie dat iemand die 110-120 rijdt zich klem gaat rijden over 100 meter.. Ik geef dan een knippertje met grootlicht, en de meeste auto's zien het dan niet, of gaan alsnog in de remmenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 11:01 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Het grappige is wel, ik laat best vaak een gaatje vallen in dat treintje voor auto's die rechts achter een vrachtwagen hangen. Zeker als het links ook met 90-100 tuffelt. Vaak durven mensen er dan toch niet tussen, ondanks de ruimte. Vervolgens ga je er alsnog voorbij, rij je het gat naar je voorligger weer wat kleiner, en dan voegen ze wel ineens direct achter je. Mensen die klem komen te zitten zijn wat dat aan gaat ook wel vaak mensen die niet kunnen anticiperen. En ook dezelfde figuren die hem ineens met 90 naar de linkerstrook flikkeren als jij met 130 aankomt, en dan boos worden als je al remmend even op hun bumper zit.
Jij gaat er dus vanuit dat het komt omdat ze niet kijken of omdat ze niet anticiperen. Het kan ook gewoon een keus zijn. Niet iedereen raakt in een bloedlust als ze even 10 seconden moeten wachten om door te kunnen rijden.quote:
Dat valt echt enorm mee. Ik stoor mij aan niet zoveel zaken meer.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:35 schreef twiFight het volgende:
[..]
Jij gaat er dus vanuit dat het komt omdat ze niet kijken of omdat ze niet anticiperen. Het kan ook gewoon een keus zijn. Niet iedereen raakt in een bloedlust als ze even 10 seconden moeten wachten om door te kunnen rijden.
Dat dat jou stoort is dan wel weer opzienbarend. Nogmaals, het heeft geen invloed op jou. Het komt nu op mij over dat je continu opgefokt achter het stuur zit vanwege dingen die helemaal niet storend hoeven te zijn.
Amen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef Ciora het volgende:.
Zoveel faal in 1 actie, echt. Doe de rest van de weggebruikers een plezier en rij jezelf kapot tegen een boom of plant je op zijn minst niet voort![]()
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:49 schreef ambertje90 het volgende:
Rechts inhalen over de meest linker rijstrook?
En ja ook als je vmax+10 rijdt moet je rechts gaan rijden
al is dat een wisselbaanquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef Ciora het volgende:
linksaf uitvoegen richting de spitsstrook bij Muiden
Deze ja... verschrikkelijk. Als ik vanuit Putte terug naar huis moet dan zit ik altijd te twijfelen welke route ik zal nemen. Ga ik voortaan uit jeugdsentiment gewoon lekker via de oude route.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 07:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde met rotondes. Gemeente Woensdrecht (ik smijt maar gewoon met namen, want het kan ze toch geen ruk schelen wat de burger dwars zit) heeft in al haar wijsheid een randweg rond Hoogerheide aangelegd. Prima bedacht, daar niet van, beter voor Hoogerheide en haar inwoners, en beter voor al het verkeer dat niet in Hoogerheide hoeft te zijn, 80 in plaats van 50.
En wat bedenken ze? Drie (3) !!!! fucking rotondes. Terwijl heel Woensdrecht is verteld dat dit echt een veeul snellere weg zou zijn, dat fantaaaasties zou zijn voor iedereen en alles. Maar dat plan van die rotondes werd natuurlijk pas bekend toen de weg aangelegd zou worden, op de originele propagandaplaatjes was daar niets van te zien.
En wil je weten of 'ie echt sneller is geworden? Ik ben na een klein experiment met een maat van mij erachter gekomen dat 50 door Hoogerheide en 80 over de randweg geen zak uitmaakt qua reistijd. Het scheelt dus niks.
Wisselbaan, dat is het woord wat ik zocht inderdaadquote:
Hierquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:49 schreef ambertje90 het volgende:
Rechts inhalen over de meest linker rijstrook?
En ja ook als je vmax+10 rijdt moet je rechts gaan rijden
Dat komt omdat rotondes gebruikt worden als verkeersremmende maatregel. Niet meer als maatregel om het verkeer soepel door te laten lopen, maar juist om het af te remmen. Kijk maar naar de krankzinnige bochten die men in de toegangswegen legt indien een bestaande T kruising wordt omgebouwd. En dan van die varkensruggetjes dwars op de rijrichting in de verharde berm, zodat als je wat langer bent (vrachtverkeer) of hem iets te vlot neemt, je eigenlijk direct je velgen en dergelijke verneukt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:08 schreef Fer het volgende:
Het lijkt ook alsof rotondes steeds schever worden, het midden is duidelijk hoger dan de buitenzijde, waardoor je zelfs met 15km/u het gevoel krijgt op twee wielen de bocht om te gaan.
True, mits gebruikt op de juiste manier. En niets als verkeerspestende maatregel. En die richting gaat het helaas steeds meer op.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:09 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch is de rotonde een geweldige uitvinding. Waar vroeger ieder inschattingsfoutje bij het oversteken van een 80km-weg catastrofale gevolgen kon hebben, heb je nu alleen maar blikschade.
Provincie, Rijkswaterstaat en min.fin dat samenwerkt? Onmogelijkquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:26 schreef NoBody122 het volgende:
Hoe vaker het verkeer moet afremmen en opnieuw moet optrekken, hoe meer accijnsinkomsten voor de overheid hè... Het zou me, zeker met de huidige overheid, totáál niet verbazen als dat in zekere mate mee zou spelen bij de bepaling over hoe verkeerslichten worden afgesteld, waar er wat voor rotondes worden aangelegd, enz.
Hetzelfde geldt voor de verhoogde snelheidslimiet op snelwegen. Zou wel 's willen weten hoeveel 120 naar 130 extra heeft opgeleverd qua accijnzen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:26 schreef NoBody122 het volgende:
Hoe vaker het verkeer moet afremmen en opnieuw moet optrekken, hoe meer accijnsinkomsten voor de overheid hè... Het zou me, zeker met de huidige overheid, totáál niet verbazen als dat in zekere mate mee zou spelen bij de bepaling over hoe verkeerslichten worden afgesteld, waar er wat voor rotondes worden aangelegd, enz.
Het is ook beter voor het asfalt dus Rijkswaterstaat zou dan geld overhoudenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor de verhoogede snelheidslimiet op snelwegen. Zou wel 's willen weten hoeveel 120 naar 130 extra heeft opgeleverd qua accijnzen.
Beter voor het asfalt? Hoe dan?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is ook beter voor het asfalt dus Rijkswaterstaat zou dan geld overhouden
Dat was toch de hoofdreden?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor de verhoogde snelheidslimiet op snelwegen. Zou wel 's willen weten hoeveel 120 naar 130 extra heeft opgeleverd qua accijnzen.
Het was vooral goedkope VVD- en PVV-verkiezingsretoriek.quote:
Dat was 'de beleving van de automobilist'. Was een verkiezingsbelofte.quote:
Ja, ze waren een verkiezingsbelofte nagekomen. Da's op zich al nieuwswaardig.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het was vooral goedkope VVD- en PVV-verkiezingsretoriek.
In de praktijk levert het (wat betreft tijdswinst) niets op.
De automobilist kiest er zelf voor om wel of niet harder te gaan rijden. Leuk voordeel is dat de boetes lager uitvallen als je 140 rijdt waar je 130 mag, in vergelijking met 140 bij 120.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:20 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat was 'de beleving van de automobilist'. Was een verkiezingsbelofte.
Die moet ik uitleggen met een voorbeeld.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Beter voor het asfalt? Hoe dan?
Dit snap ik niet. De belasting op het wegdek is hetzelfde. Het is niet zo dat 130 ervoor zorgt dat de gemiddelde belasting op het wegdek minder wordt. Sneller rijden betekent ook een hogere verkeersstroom. Meer auto's dus.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die moet ik uitleggen met een voorbeeld.
Leg een baksteen (strijkijzer) op een stuk ijs en uiteindelijk zakt de steen er doorheen (of vervang ijs door een doek). Beweegt de strijkijzer over dat ijs (of doek) en hij zakt er later of niet doorheen
Die komen juist toch door remmen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:36 schreef Ridocar het volgende:
Alleen stilstand op asfalt zou niet goed zijn, kijk maar naar de bekende kuilen vlak voor de stopstreep bij verkeerslichten.
De piek van de belasting duurt minder land. Vergelijk het met rijden in zand, als je harder rijdt, zak je minder ver weg.quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:36 schreef Ridocar het volgende:
Dit snap ik niet. De belasting op het wegdek is hetzelfde.
Als je iets minder lang op de snelweg rijdt, sta je ergens anders iets langer stil. Al met al maakt het dus niet zoveel uit.quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
De piek van de belasting duurt minder land. Vergelijk het met rijden in zand, als je harder rijdt, zak je minder ver weg.
Ook, maar iedere keer stilstaan op dezelfde plek vervormt asfalt ook makkelijk. Op het terrein van m'n werk waar de opleggers staan worden de steunpoten altijd op stelconplaten weggezet. Soms hebben we wel eens minder briljante chauffeurs die gewoon de poten op het asfalt zetten. Zeker als die dingen wat kleine stempels hebben krijg je geheid afdrukken op het asfalt.quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Die komen juist toch door remmen.
Dat verschil is echt minimaal, alleen stilstand veroorzaakt vervorming, alles dat sneller gaat dan stilstand geeft minder piekbelasting.quote:[..]
De piek van de belasting duurt minder land. Vergelijk het met rijden in zand, als je harder rijdt, zak je minder ver weg.
Dat jij niet harder wil rijden vanwege je verbruik en/of milieuargument vind ik helemaal prima, maar blijf dan in ieder geval ook weg van de linkerstrook waar mensen wel de V-max willen rijden. Op 2-strooks 130-snelwegen verwacht ik dat bestuurders bij inhalen en dus bij gebruik van de linkerstrook in ieder geval de V-max rijden ja. Op 3-strooks of meer kan je prima met 110-120 op de middelste strook rijden als je die vrachtwagen voorbij wil.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:29 schreef Van_Poppel het volgende:
Ach ja, al die leasebakken verstoken nu meer diesel. Dus is het alleen maar goed voor de BV Nederland.Alleen jammer dat de bestuurders van die leasebakken nu verwachten dat iedereen met 130km/h vrachtwagens gaat inhalen.
Dat zijn vaak CC rijders die het idee hebben dat rijden op de CC betekent dat het ding niet bijgesteld kan worden. Is inderdaad ergerlijk, maar ik erger me meer aan mensen die onder de V-max rijden en opeens gas bijgeven als ze zien door wat ze worden ingehaald. Vroeger vaak gehad met mijn Landcruiser 2.4D (132 km/u met de storm in de rug en 10 km vrij asfalt om die snelheid te behalenquote:Op zondag 16 augustus 2015 09:53 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat jij niet harder wil rijden vanwege je verbruik en/of milieuargument vind ik helemaal prima, maar blijf dan in ieder geval ook weg van de linkerstrook waar mensen wel de V-max willen rijden. Op 2-strooks 130-snelwegen verwacht ik dat bestuurders bij inhalen en dus bij gebruik van de linkerstrook in ieder geval de V-max rijden ja. Op 3-strooks of meer kan je prima met 110-120 op de middelste strook rijden als je die vrachtwagen voorbij wil.
Sowieso ben ik een beetje klaar met het 115-volk in Nederland. Van die mensen die je ophouden op de linkerstrook waar je 130 mag, maar die verderop waar je 100 mag ineens weer op je bumper zitten. En dat zijn er zo ontzettend veel. Ik hoop dan ook altijd van harte dat er regelmatig post uit Leeuwarden komt voor 10-15 te hard waar 100.
Ik stel mijn cc tegenwoordig vaak ook niet hoger dan 120 in, scheelt enorm veel ergernis. Maar dat 115 doorrijden bij 100km stukken is dan weer storend inderdaad.quote:Op zondag 16 augustus 2015 09:53 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Sowieso ben ik een beetje klaar met het 115-volk in Nederland. Van die mensen die je ophouden op de linkerstrook waar je 130 mag, maar die verderop waar je 100 mag ineens weer op je bumper zitten. En dat zijn er zo ontzettend veel. Ik hoop dan ook altijd van harte dat er regelmatig post uit Leeuwarden komt voor 10-15 te hard waar 100.
Onzin natuurlijk. Ook als iemand niet harder kan, wil of durft dan 110-120 heeft hij/zij net zoveel recht als jij om die vrachtwagen die 90 rijdt in te halen. Als je dat niet begrijpt, en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is, dan kun je beter helemaal van de snelweg wegblijven.quote:Op zondag 16 augustus 2015 09:53 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat jij niet harder wil rijden vanwege je verbruik en/of milieuargument vind ik helemaal prima, maar blijf dan in ieder geval ook weg van de linkerstrook waar mensen wel de V-max willen rijden. Op 2-strooks 130-snelwegen verwacht ik dat bestuurders bij inhalen en dus bij gebruik van de linkerstrook in ieder geval de V-max rijden ja. Op 3-strooks of meer kan je prima met 110-120 op de middelste strook rijden als je die vrachtwagen voorbij wil.
Sowieso ben ik een beetje klaar met het 115-volk in Nederland. Van die mensen die je ophouden op de linkerstrook waar je 130 mag, maar die verderop waar je 100 mag ineens weer op je bumper zitten. En dat zijn er zo ontzettend veel. Ik hoop dan ook altijd van harte dat er regelmatig post uit Leeuwarden komt voor 10-15 te hard waar 100.
Nou vervormd een steunpoot die van metaal is, een klein oppervlakte heeft en nog een best hoge druk (de schoteldruk komt op 2 rotpootjes) natuurlijk makkelijker wat eronder zit dan 6 rubberbanden.quote:Op zondag 16 augustus 2015 08:01 schreef Ridocar het volgende:
Ook, maar iedere keer stilstaan op dezelfde plek vervormt asfalt ook makkelijk. Op het terrein van m'n werk waar de opleggers staan worden de steunpoten altijd op stelconplaten weggezet. Soms hebben we wel eens minder briljante chauffeurs die gewoon de poten op het asfalt zetten. Zeker als die dingen wat kleine stempels hebben krijg je geheid afdrukken op het asfalt.
Ja, klopt. Maar het is er wel. Dat je door 130 te rijden minder slijtage krijgt zal best kloppen, maar dat was niet de hoofdmotivatie. Want volgens diezelfde logica zouden vrachtwagens, die per vrachtwagen een slijtage van ca. 40-50 personenwagens opleveren, dus ook 130 mee moeten rijden.quote:Op zondag 16 augustus 2015 08:01 schreef Ridocar het volgende:
Dat verschil is echt minimaal, alleen stilstand veroorzaakt vervorming, alles dat sneller gaat dan stilstand geeft minder piekbelasting.
Ja en nee. We hebben in het RVV nog altijd artikelen over het niet ophouden van het overige wegverkeer, voor laten gaan van voertuigen die zich reeds op een rijstrook bevinden en dergelijke. Kort gezegd, als jij naar een andere rijstrook gaat, moet het in principe zo zijn dat een ander, die daar al reeds rijdt, zijn rijgedrag niet hoeft aan te passen. Dit natuurlijk binnen de toelaatbare tolleranties, want op iemand die 250 rijdt kan je binnen Nederland eigenlijk niet anticiperen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:45 schreef deezler het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Ook als iemand niet harder kan, wil of durft dan 110-120 heeft hij/zij net zoveel recht als jij om die vrachtwagen die 90 rijdt in te halen. Als je dat niet begrijpt, en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is, dan kun je beter helemaal van de snelweg wegblijven.
Jij draait het "en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is" om. Als jij een vrachtwagen met 110 gaat inhalen en daarmee een "remmende" kettingreactie op de linkerbaan veroorzaakt, omdat iedereen daar wel de V-max van 130 rijdt en jij daar schijt aan hebt, dan ben jij degene die denkt dat de snelweg er voor jou alleen is. En misschien kan jij dan maar beter wegblijven, om dat balletje ook nog te kaatsen?quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:45 schreef deezler het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Ook als iemand niet harder kan, wil of durft dan 110-120 heeft hij/zij net zoveel recht als jij om die vrachtwagen die 90 rijdt in te halen. Als je dat niet begrijpt, en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is, dan kun je beter helemaal van de snelweg wegblijven.
Als ik eerlijk ben, vind ik dat iemand die niet harder durft dan 110, eigenlijk het rijbewijs in moet leveren.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:45 schreef deezler het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Ook als iemand niet harder kan, wil of durft dan 110-120 heeft hij/zij net zoveel recht als jij om die vrachtwagen die 90 rijdt in te halen. Als je dat niet begrijpt, en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is, dan kun je beter helemaal van de snelweg wegblijven.
Maar jouw stelling ging niet over vaart versus stilstaan, maar over 120 versus 130 km/uur.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die moet ik uitleggen met een voorbeeld.
Leg een baksteen (strijkijzer) op een stuk ijs en uiteindelijk zakt de steen er doorheen (of vervang ijs door een doek). Beweegt de strijkijzer over dat ijs (of doek) en hij zakt er later of niet doorheen
Als iemand op de snelweg niet harder durft dat 110 is die persoon niet geschikt om een auto te besturen en moet ie zijn rijbewijs inleveren (extreme weercondities daargelaten uiteraard).quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:45 schreef deezler het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Ook als iemand niet harder kan, wil of durft dan 110-120 heeft hij/zij net zoveel recht als jij om die vrachtwagen die 90 rijdt in te halen. Als je dat niet begrijpt, en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is, dan kun je beter helemaal van de snelweg wegblijven.
GMTAquote:Op zondag 16 augustus 2015 15:35 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben, vind ik dat iemand die niet harder durft dan 110, eigenlijk het rijbewijs in moet leveren.
quote:Op zondag 16 augustus 2015 15:35 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben, vind ik dat iemand die niet harder durft dan 110, eigenlijk het rijbewijs in moet leveren.
Beetje onzin natuurlijk. Ik weet niet waar jullie auto rijden, maar ik zie toch regelmatig mensen rijden die niet veel harder gaan dan 100-110. Soms zijn dat senioren. Soms zijn het mensen met een auto waarmee het niet verstandig is of prettig rijden is met 130 km per uur.quote:Op zondag 16 augustus 2015 15:37 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als iemand op de snelweg niet harder durft dat 110 is die persoon niet geschikt om een auto te besturen en moet ie zijn rijbewijs inleveren (extreme weercondities daargelaten uiteraard).
Niemand had het over een remmende kettingreactie. Het is gewoon een onzinnige en ook egoistische eis dat iedereen op de linkerbaan perse 130 zou moeten rijden waar dat de maximum snelheid is.quote:Op zondag 16 augustus 2015 14:13 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Jij draait het "en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is" om. Als jij een vrachtwagen met 110 gaat inhalen en daarmee een "remmende" kettingreactie op de linkerbaan veroorzaakt, omdat iedereen daar wel de V-max van 130 rijdt en jij daar schijt aan hebt, dan ben jij degene die denkt dat de snelweg er voor jou alleen is. En misschien kan jij dan maar beter wegblijven, om dat balletje ook nog te kaatsen?
Verder niets toe te voegen aan wat Pizza al heeft gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |