abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155181665
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
  Moderator donderdag 13 augustus 2015 @ 17:52:21 #2
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_155184569
Rotondes, bwegh....
Ik kom onderweg van werk (uithof Utrecht naar Utrecht noord waar ik woon) een aantal twee en zelfs drie baans rotondes tegen die ik dan steeds driekwart moet nemen.

Ik ga dan uiteraard links rijden. Maar vandaag weer, dan is het druk...want spits, en meestal rijdt er dan tegelijkertijd ook verkeer rechts van mij terwijl we de rotonde op sturen.

Maar best vaak heb ik het gevoel dat ik en de betreffende auto naast me echt gevaarlijk dicht naast elkaar komen te rijden.
Bedoel, de rijbanen zijn breed genoeg voor twee personenauto's naast elkaar, daar moet het niet aan liggen, meer de lakse manier van sturen van sommige mensen :{
Herkenbaar toevallig?

Net ook weer, rijdt er een auto naast mij en die zwalkt best wel heen en weer op de rotonde waardoor we echt rakelings naast elkaar die rotonde op sturen. Ik hou daar echt niet van, one of these days gaat dat een keer mis vrees ik :X
pi_155188868
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wees blij dat ze nog afgesteld zijn. Gemeente Zaanstad heeft er een handje van om automobilistje te pesten. Een weg, kan je alleen linksaf, waar je dus rustig een rondje rood houdt terwijl het tegemoet komende verkeer wel groen heeft. En regelmatig controle, want door rood is levensgevaarlijk en mag niet, terwijl er geen kruisend verkeer is. De clou? Gemeente Zaanstad wil graag dat alles dat naar Amsterdam moet, via de A9 gaat, in plaats van via de N8/A8.
Daar hebben we er hier ook een aantal van, eentje als je de snelweg op gaat, daar rijd ik standaard door rood om 05.45 in de ochtend, en eentje op de proviciale weg om een T-splitsing te reguleren, en ook daar vlam ik regelmatig met 100 door rood als ik zie dat er niks aankomt. Is echt zo'n stop and go penalty van 100 (=Vmax daar) naar 0, en zodra je stilstaat gaat het hø£rending op groen. De groeten, als er niks voor het licht van links staat, vlamt deze jongen vol gas door rood :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155189194
Ik ben bijzonder tegen 'door rood rijden' maar ik begrijp het wel. De gemeente mailen een idee of wordt het per definitie niet aangepast?
pi_155189580
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:37 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben bijzonder tegen 'door rood rijden' maar ik begrijp het wel. De gemeente mailen een idee of wordt het per definitie niet aangepast?
Ik ook, maar het is al 2015, en van die runaround VRI's zijn een beetje jaren 80. Ombouwen kost een paar ton, vergis je niet, en dat gaan ze heus niet doen. Ding staat standaard op groen, maar springt op rood als je aankomt en over de naderingslus rijdt, kan bijna tot op de meter voorspellen wanneer hij op oranje springt.. en als je er bijna bent kun je zien of er iets staat of aankomt, en alsnog een ABS testje doen indien nodig, maar dat is echt misschien 1 op de 10 keer..
En die van 's ochtends heb je een kilometer zicht in tegengestelde richting, die laat je gewoon 3, 4 minuten staan terwijl er niks aan komt, en áls hij op rood staat en je stopt, blijft 'ie zó lang op rood staan dat auto's uit tegenliggende richting die je nog niet zag toen je stopte, gewoon voor gaan :')
En die laatste is een provincie-installatie; kun je beter moppen gaan tappen tegen een omgevallen boom in het bos; je hebt meer kans dat die terug gaat lullen of in de lach schiet, als dat de provincie daar iets gaat veranderen.

Ik beoordeel de situatie en trek gewoon mijn plan ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155189950
Haha echt debiel. Ga ik oprecht duimen dat het cjib geen flitspaal gaat neerplanten in de toekomst
  Forum Admin donderdag 13 augustus 2015 @ 21:00:48 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_155190203
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ook, maar het is al 2015, en van die runaround VRI's zijn een beetje jaren 80. Ombouwen kost een paar ton, vergis je niet, en dat gaan ze heus niet doen. Ding staat standaard op groen, maar springt op rood als je aankomt en over de naderingslus rijdt, kan bijna tot op de meter voorspellen wanneer hij op oranje springt.. en als je er bijna bent kun je zien of er iets staat of aankomt, en alsnog een ABS testje doen indien nodig, maar dat is echt misschien 1 op de 10 keer..
En die van 's ochtends heb je een kilometer zicht in tegengestelde richting, die laat je gewoon 3, 4 minuten staan terwijl er niks aan komt, en áls hij op rood staat en je stopt, blijft 'ie zó lang op rood staan dat auto's uit tegenliggende richting die je nog niet zag toen je stopte, gewoon voor gaan :')
En die laatste is een provincie-installatie; kun je beter moppen gaan tappen tegen een omgevallen boom in het bos; je hebt meer kans dat die terug gaat lullen of in de lach schiet, als dat de provincie daar iets gaat veranderen.

Ik beoordeel de situatie en trek gewoon mijn plan ^O^
Dit soort bullshit had(en heb) je in Arnhem ook. Ontzettend kansloos en dat is pas pas slecht voor het milieu. Groene golf? Rode vloed eerder..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_155190313
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
Haha echt debiel. Ga ik oprecht duimen dat het cjib geen flitspaal gaat neerplanten in de toekomst
In mijn wereld is het wél al 2015, dus voordat mijn rechtervoorwiel van de stoep afrolt hier, draait 'Meister al; ze gaan hun goddeloze gang maar :Y)

quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit soort bullshit had(en heb) je in Arnhem ook. Ontzettend kansloos en dat is pas pas slecht voor het milieu. Groene golf? Rode vloed eerder..
Psies.. mijn bandjes slijten door onnodig stoppen en optrekken, het kost me extra brandstof, remmen slijten onnodig, én het kost me tijd, plus dat het me irriteert als het voor JL is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155191071
Ik sla fluitend een hoek om richting Appie Heijn. Met knarsende remmen kan ik nog net voorkomen dat ik van mijn fiets af geramd wordt door een bejaarde op een snorfiets die de binnenbocht even neemt.

"Mevrouw toch!" ben ik nog mild.
"Hou je bek!" zegt het besje. "Jij moet goftedomme uitkijkûh!"
"Nee, U moet rechts houden," antwoord ik verbaasd.
"Weet je wat het is?!" krijst ze en geeft weer gas. "Jij hep geen manierûh! Hoer!"
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_155192900
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ook, maar het is al 2015, en van die runaround VRI's zijn een beetje jaren 80. Ombouwen kost een paar ton, vergis je niet, en dat gaan ze heus niet doen. Ding staat standaard op groen, maar springt op rood als je aankomt en over de naderingslus rijdt, kan bijna tot op de meter voorspellen wanneer hij op oranje springt..
Zo hard rijden dat je nog net oranje meepikt werkt daar niet?

Ken ook een paar van die stoplichten die steeds op groen staan en pas op oranje springen als je aan komt rijden. Maar als je dan even flink gas geeft, dan kun je nog net met oranje mee. Niet echt zoals het bedoeld was, maar dan moeten ze er ook maar een fatsoenlijk verkeerslicht neerzetten.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:12:09 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155193092
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:06 schreef deezler het volgende:

[..]

Zo hard rijden dat je nog net oranje meepikt werkt daar niet?

Ken ook een paar van die stoplichten die steeds op groen staan en pas op oranje springen als je aan komt rijden. Maar als je dan even flink gas geeft, dan kun je nog net met oranje mee. Niet echt zoals het bedoeld was, maar dan moeten ze er ook maar een fatsoenlijk verkeerslicht neerzetten.
Nee, die lus zit best een eind voor het verkeerslicht, dan moet ik echt héél erg hard aan komen vlammen, en ik vind 100 wel hard zat eigenlijk, is een stukkie 2 baans autoweg. Eigenlijk mag je op de laatste 150 meter voor de verkeerslichten maar 70, maar daarvoor en erna wel gewoon 100.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155193175
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, die lus zit best een eind voor het verkeerslicht, dan moet ik echt héél erg hard aan komen vlammen, en ik vind 100 wel hard zat eigenlijk, is een stukkie 2 baans autoweg. Eigenlijk mag je op de laatste 150 meter voor de verkeerslichten maar 70, maar daarvoor en erna wel gewoon 100.
Das wel jammer, en dan zou ik het ook niet riskeren. Mocht er eens iemand staan te flitsen, dan beter een boete voor rood licht dan voor 50 km te hard.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:16:01 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155193244
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:14 schreef deezler het volgende:

[..]

Das wel jammer, en dan zou ik het ook niet riskeren. Mocht er eens iemand staan te flitsen, dan beter een boete voor rood licht dan voor 50 km te hard.
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:03 schreef Sounddragon het volgende:

In mijn wereld is het wél al 2015, dus voordat mijn rechtervoorwiel van de stoep afrolt hier, draait 'Meister al; ze gaan hun goddeloze gang maar :Y)

:7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf donderdag 13 augustus 2015 @ 22:22:36 #14
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155193523
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:28 schreef Sounddragon het volgende:
Is echt zo'n stop and go penalty van 100 (=Vmax daar) naar 0, en zodra je stilstaat gaat het hø£rending op groen.
Zo ken ik er ook nog een paar op een 50 weg. Rijd je 50 krijg je ook een stop and go. Pas bij 40 blijft ie op groen, typisch treiterlicht. Nee, dan vind ik wat men hier in de omgeving de laatste tijd plaatst veel prettiger. Standaard alle richtingen rood, kom je aanrijden dan springt jouw richting op groen. En dat is de doorgaande rijbaan eerder, want de lus ligt verder van het licht af, maar dat is nog te overzien.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:25:32 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155193639
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zo ken ik er ook nog een paar op een 50 weg. Rijd je 50 krijg je ook een stop and go. Pas bij 40 blijft ie op groen, typisch treiterlicht. Nee, dan vind ik wat men hier in de omgeving de laatste tijd plaatst veel prettiger. Standaard alle richtingen rood, kom je aanrijden dan springt jouw richting op groen. En dat is de doorgaande rijbaan eerder, want de lus ligt verder van het licht af, maar dat is nog te overzien.
Zo zou het ook eigenlijk moeten imho :Y Of doorgaande autoweg op groen, en bij verkeer van de zijweg wat de autoweg op wil, de lussen aktiveren en dan rood als er iets aankomt. Het is gewoon onzinnig om standaard doorgaand verkeer op een autoweg te laten stoppen terwijl er geen verkeersaanbod is.. Héél af en toe staat ie op groen en blijft ie dat, maar ik denk dat hij 6 van de 10 keer op rood gaat voor JL.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155193746
ook met flitsmeister kan je de eerste zijn :+
pi_155194089
Terugkerende irritatie:
Het plaatje in de openingspost waarbij de vluchtstrook onderdeel van de rijbaan is.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:14:44 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155195325
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:28 schreef Maegrim het volgende:
ook met flitsmeister kan je de eerste zijn :+
true, paar keer gebeurd, alleen was ik dan de eerste melder, en niet de eerste die geflitst werd.
Det feels goooood :Y)

Ik rijd ook niet standaard veel te hard ofzo, maar wel regelmatig de max, en het rijdt gewoon relaxter als je niet continu hoeft te scannen naar struikrovers. Ik heb geen CC, en dan rijd je heuveltje af of tijdens een inhaalaktie wel eens ineens 140 ipv 130.

Tevens weet ik waar ze altijd staan op mijn route, en dus ook waar ik een beetje op mijn tellen moet passen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:17:47 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155195423
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:37 schreef ambertje90 het volgende:
Terugkerende irritatie:
Het plaatje in de openingspost waarbij de vluchtstrook onderdeel van de rijbaan is.
de vluchtstrook is ook onderdeel van de rijbaan. Jij kan toch zo goed regeltjes uitpluizen en factchecken? Doe dat eens dan O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155195512
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

true, paar keer gebeurd, alleen was ik dan de eerste melder, en niet de eerste die geflitst werd.
Det feels goooood :Y)
Dacht dat ik de enige was. :D Dit idd!
Nee.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:36:36 #21
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155196163
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik rijd ook niet standaard veel te hard ofzo, maar wel regelmatig de max, en het rijdt gewoon relaxter als je niet continu hoeft te scannen naar struikrovers.
Je kunt ook gewoon 120 gaan rijden, dan hoef je je zelfs heuveltje af ook geen zorgen te maken over flitsers. Rijdt zo relaxt als maar zijn kan.

Je moet het zelf weten hoor, maar gedraag je dan als een man met een ruggengraat en pak die boete als dat zo uitkomt. Er zit echt geen agent naast je in de auto die je gaspedaal verder indrukt. Dat doe voor de volle 100% zelf. Bovendien vindt er een wettelijke correctie plaats, dus de smoesjes van "ik reed maar een paar km/u te snel" die je vaak hoort kloppen ook niet.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:41:39 #22
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155198377
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:14 schreef Sounddragon het volgende:
true, paar keer gebeurd, alleen was ik dan de eerste melder, en niet de eerste die geflitst werd.
Det feels goooood :Y)
Grote nadeel aan FM vind ik dat er geen controle achter zit. Trollen kunnen de door jou zorgvuldig geplaatste melding er ook weer af halen en alles wordt voor flitser aangezien. Ohnee, een beveiligingscamera, dat is vast een flitser. Oh nee, er staat een auto in de berm, flitser!
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155198606
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 00:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Grote nadeel aan FM vind ik dat er geen controle achter zit. Trollen kunnen de door jou zorgvuldig geplaatste melding er ook weer af halen en alles wordt voor flitser aangezien. Ohnee, een beveiligingscamera, dat is vast een flitser. Oh nee, er staat een auto in de berm, flitser!
Zit er bij Flitsmeister niet een bepaalde weging in dat ie pas bij x aantal 'votes' een flitsmelding er weer af haalt?
Ben verder een frequent gebruiker van FM en kom eigenlijk weinig valse meldingen tegen. En ook al is het een auto in de berm die geen politie is. Better safe then sorry ;)
pi_155201527
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

In mijn wereld is het wél al 2015, dus voordat mijn rechtervoorwiel van de stoep afrolt hier, draait 'Meister al; ze gaan hun goddeloze gang maar :Y)

[..]

Psies.. mijn bandjes slijten door onnodig stoppen en optrekken, het kost me extra brandstof, remmen slijten onnodig, én het kost me tijd, plus dat het me irriteert als het voor JL is.
Ik heb precies hetzelfde met rotondes. Gemeente Woensdrecht (ik smijt maar gewoon met namen, want het kan ze toch geen ruk schelen wat de burger dwars zit) heeft in al haar wijsheid een randweg rond Hoogerheide aangelegd. Prima bedacht, daar niet van, beter voor Hoogerheide en haar inwoners, en beter voor al het verkeer dat niet in Hoogerheide hoeft te zijn, 80 in plaats van 50.
En wat bedenken ze? Drie (3) !!!! fucking rotondes :|W . Terwijl heel Woensdrecht is verteld dat dit echt een veeul snellere weg zou zijn, dat fantaaaasties zou zijn voor iedereen en alles. Maar dat plan van die rotondes werd natuurlijk pas bekend toen de weg aangelegd zou worden, op de originele propagandaplaatjes was daar niets van te zien.

En wil je weten of 'ie echt sneller is geworden? Ik ben na een klein experiment met een maat van mij erachter gekomen dat 50 door Hoogerheide en 80 over de randweg geen zak uitmaakt qua reistijd. Het scheelt dus niks. :'(
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:03:50 #25
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_155201599
Dat is een provinciale weg toch? Al zal de gemeente ook wel wat in de melk te brokkelen gehad hebben. Brabantse provinciale wegen staan verder nou niet echt bekend om het enorme aantal rotondes.

Ach, in Zuid-Holland waren het VRI-kruisingen geworden, maar dan wel met maximum 50, drempel en flitspaal :+.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_155201970
quote:
3s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:17 schreef Sounddragon het volgende:
de vluchtstrook is ook onderdeel van de rijbaan. Jij kan toch zo goed regeltjes uitpluizen en factchecken? Doe dat eens dan O-)
Mja dit is wel een heel moeilijke natuurlijk. Waar te beginnen? Wiki? google? weet je wat? we kijken eerst eens bij de definities in artikel 1 van het RVV.
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_14-08-2015

vluchthaven of vluchtstrook: door een doorgetrokken streep van de rijbaan van de autosnelweg of autoweg afgescheiden weggedeelte, dat bestemd is voor gebruik in noodgevallen, behoudens voor de duur van openstelling als spitsstrook;


En voor de goede orde dan ook rijbaan maar even:
rijbaan: elk voor rijdende voertuigen bestemd weggedeelte met uitzondering van de fietspaden en de fiets/bromfietspaden;

En dan natuurlijk de klapper uit de nota van toelichting bij invoering van het RVV in 1991:

Onderdeel ak 62
Zoals het geval is met de parkeerhaven en de parkeerstrook worden in het RW 1990 de begrippen vluchthaven en vluchtstrook omschreven. De vluchthaven en de vluchtstrook maken geen deel uit van de rijbaan van de autosnelweg en de autoweg. Zij zijn imners niet voor het rijdende verkeer besteed. Verwezen wordt in dit verband naar de toelichting op artikel 43.


[ Bericht 15% gewijzigd door ambertje90 op 14-08-2015 08:47:06 ]
pi_155202109
Nou, godzijdank is dat ook duidelijk :')
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:56:23 #28
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155202214
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 00:49 schreef Palomar het volgende:

[..]

Better safe then sorry ;)
Als je dit meent, waarom hou je je dan niet aan de snelheid? Dan zit je altijd safe. pssst... "than"
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155202277
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 08:48 schreef Ciora het volgende:
Nou, godzijdank is dat ook duidelijk :')
Nou nou, dat is nogal een eer. :@
pi_155202593
Dat plaatje was ooit erbij gezet omdat de termen rijbaan en rijstrook door elkaar werden gebruikt. Niet dat het iets uitmaakt, want anno nu gebeurt het nog steeds.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:17:59 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155205007
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:36 schreef twiFight het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon 120 gaan rijden, dan hoef je je zelfs heuveltje af ook geen zorgen te maken over flitsers. Rijdt zo relaxt als maar zijn kan.

Je moet het zelf weten hoor, maar gedraag je dan als een man met een ruggengraat en pak die boete als dat zo uitkomt. Er zit echt geen agent naast je in de auto die je gaspedaal verder indrukt. Dat doe voor de volle 100% zelf. Bovendien vindt er een wettelijke correctie plaats, dus de smoesjes van "ik reed maar een paar km/u te snel" die je vaak hoort kloppen ook niet.
Ik rijd ook vaak onder Vmax, en ik krijg ook wel eens een boete hoor, maar omdat boetes gewoon een vast deel van het staatsinkomen zijn, en ik eigenlijk toch wel een beetje vind dat ik belastingtechnisch gezien genoeg uitgekleed word door vadertjes staat, zal ik elke cent die ik in mijn zak kan houden, daar ook houden.. belasting over mijn hardverdiende loon, daarvan moet ik een auto kopen en onderhouden waar ik ook weer op 32 manieren voor word belast en geplukt, en als ik dan na betaling van een vermogen aan belastingen en accijnzen eindelijk over een stuk asfalt kan rollen om weer nieuwe belastingcentjes te verdienen voor de staat, krijg ik ook nog een schop onder mijn hol dat ik dat te snel zou doen.. dat ze lekker maar die melkertbanen opdoeken en gewoon weer oldskool naast je komen rijden op de snelweg en je aan de kant zetten om een bonnetje te schrijven.. daar heb ik vrede mee. Zolang ik vanuit onopvallende posities met technologie bejaagd word als automobilist, zal ik me op éénzelfde manier 'wapenen' om dat te voorkomen. 8-)

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 00:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Grote nadeel aan FM vind ik dat er geen controle achter zit. Trollen kunnen de door jou zorgvuldig geplaatste melding er ook weer af halen en alles wordt voor flitser aangezien. Ohnee, een beveiligingscamera, dat is vast een flitser. Oh nee, er staat een auto in de berm, flitser!
Ze kunnen moeilijk bij elke melding als een dolle die kant op vlammen om te kijken of het hok er ook daadwerkelijk staat natuurlijk :+ Maar je kunt meldingen idd vlaggen als onterecht, maar tegenwoordig kun je ook zien hoe vaak hij al gemeld/bevestigd is, ik corrigeer ze best vaak als ze qua kilometrage verkeerd staan, (zit wel eens 100 meter in) en als het goed is krijgt iedere gebruiker ook de vraag om meldingen te verifiëren, en ook dat doe ik braaf. Als iedereen dat doet is het een redelijk betrouwbaar en prima werkend systeem :)

[ Bericht 25% gewijzigd door Sounddragon op 14-08-2015 11:31:10 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:24:41 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155205124
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 08:39 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Mja dit is wel een heel moeilijke natuurlijk. Waar te beginnen? Wiki? google? weet je wat? we kijken eerst eens bij de definities in artikel 1 van het RVV.
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_14-08-2015

vluchthaven of vluchtstrook: door een doorgetrokken streep van de rijbaan van de autosnelweg of autoweg afgescheiden weggedeelte, dat bestemd is voor gebruik in noodgevallen, behoudens voor de duur van openstelling als spitsstrook;


En voor de goede orde dan ook rijbaan maar even:
rijbaan: elk voor rijdende voertuigen bestemd weggedeelte met uitzondering van de fietspaden en de fiets/bromfietspaden;

En dan natuurlijk de klapper uit de nota van toelichting bij invoering van het RVV in 1991:

Onderdeel ak 62
Zoals het geval is met de parkeerhaven en de parkeerstrook worden in het RW 1990 de begrippen vluchthaven en vluchtstrook omschreven. De vluchthaven en de vluchtstrook maken geen deel uit van de rijbaan van de autosnelweg en de autoweg. Zij zijn imners niet voor het rijdende verkeer besteed. Verwezen wordt in dit verband naar de toelichting op artikel 43.

Goed zo meid, jij bent echt goed bezig _O_

Ik heb anders geleerd bij diverse rijopleidingen, en IK beschouw een pech/vluchtstrook als onderdeel van de rijbaan; domweg omdat hij eraan vast zit en berijdbaar is als zodanig. Een spitsstrook is een als rijstrook ingestelde vluchtstrook, dus dan weer wél, en dan weer géén rijbaan.. beetje apart niet?

Eindeloze discussie, maar dit is mijn mening/beeld/visie, en daar zult u het mee moeten doen :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:28:57 #33
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_155205216
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Goed zo meid, jij bent echt goed bezig _O_

Ik heb anders geleerd bij diverse rijopleidingen, en IK beschouw een pech/vluchtstrook als onderdeel van de rijbaan; domweg omdat hij eraan vast zit en berijdbaar is als zodanig. Een spitsstrook is een als rijstrook ingestelde vluchtstrook, dus dan weer wél, en dan weer géén rijbaan.. beetje apart niet?

Eindeloze discussie, maar dit is mijn mening/beeld/visie, en daar zult u het mee moeten doen :*
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_155205236
Als het een spitsstrook is is het geen vluchtstrook.

En tja, meningen...
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:31:37 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155205284
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:28 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:33:46 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155205334
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:29 schreef ambertje90 het volgende:
Als het een spitsstrook is is het geen vluchtstrook.

En tja, meningen...
Zodra die meneer in Driebergen op het 'rode kruizen' knoppie drukt wel.. helaas wordt dan niet automagisch het RVV (wat btw dateert van vóór het fenomeen 'spitsstrook) digitaal real time aangepast..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:34:23 #37
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_155205344
Driebergen heeft geen verkeerscentrale :N.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:35:56 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155205374
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:34 schreef JDude het volgende:
Driebergen heeft geen verkeerscentrale :N.
/care waar die knakkers verstopt zitten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:38:15 #39
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_155205430
Driebergen heeft (had?) natuurlijk wel wereldfaam als home of the KLPD.

Rode kruizen plaatsen doet Rijkswaterstaat vanuit Wolfheze (noordoost), Velsen (noordwest), Rhoon (zuidwest), Geldrop (zuidoost) of Utrecht (midden). Als de KLPD er eentje wil bellen ze met Rws.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_155205538
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zodra die meneer in Driebergen op het 'rode kruizen' knoppie drukt wel.. helaas wordt dan niet automagisch het RVV (wat btw dateert van vóór het fenomeen 'spitsstrook) digitaal real time aangepast..
Nee, een spitsstrook met een rood kruis is nog steeds een spitsstrook.
Een vluchtstrook wordt een spitsstrook met een C23-01, daar hebben rode kruizen helemaal niets mee van doen.

Heb je verder nog meningen die bijgesteld dienen te worden? Ik ben er nu toch....
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:38:32 #41
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155206854
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

_O-
Ja, sorry, maar je argumentatie komt niet verder dan het niveau "ik betaal hondenbelasting dus ik ga mijn stront niet opruimen en boetes erop zal ik aanvechten omdat het steeds duurder wordt".
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:41:45 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155206945
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:38 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ja, sorry, maar je argumentatie komt niet verder dan het niveau "ik betaal hondenbelasting dus ik ga mijn stront niet opruimen en boetes erop zal ik aanvechten omdat het steeds duurder wordt".
deal with it.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:43:25 #43
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155206990
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

deal with it.
Be prepared for the incoming shitstorm yourself.

Jij plaatst je met je vele rijopleidingen boven de wet, grapjas :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:55:12 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155209094
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:43 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Be prepared for the incoming shitstorm yourself.

Jij plaatst je met je vele rijopleidingen boven de wet, grapjas :')
Ik lijd aan een gezonde dosis burgerlijke ongehoorzaamheid, en ben redelijk allergisch voor het woordje 'moeten' :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155212027
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 07:54 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb precies hetzelfde met rotondes. Gemeente Woensdrecht (ik smijt maar gewoon met namen, want het kan ze toch geen ruk schelen wat de burger dwars zit) heeft in al haar wijsheid een randweg rond Hoogerheide aangelegd. Prima bedacht, daar niet van, beter voor Hoogerheide en haar inwoners, en beter voor al het verkeer dat niet in Hoogerheide hoeft te zijn, 80 in plaats van 50.
En wat bedenken ze? Drie (3) !!!! fucking rotondes :|W . Terwijl heel Woensdrecht is verteld dat dit echt een veeul snellere weg zou zijn, dat fantaaaasties zou zijn voor iedereen en alles. Maar dat plan van die rotondes werd natuurlijk pas bekend toen de weg aangelegd zou worden, op de originele propagandaplaatjes was daar niets van te zien.
Ja, of de nieuwe rondweg is een heel stuk langer en daardoor duurt het uiteindelijk langer dat zie je ook vaak.
Bij Meppel is een jaar of wat terug een nieuw stuk snelweg aangelegd, om het knooppunt Lankhorst volledig te maken.
Als je van Hoogeveen naar Heerenveen ging dan moest je voorheen door Meppel heen omdat het knooppunt alleen van Zwolle naar Heerenveen volledig snelweg was.
Nu hebben ze de aansluiting A32>A28 naar Hoogeveen ook snelweg gemaakt, maar dat is wel een omweg van 6/7km in vergelijking met de oude route door Meppel heen -O-

Gelukkig kiest verreweg het meeste verkeer tegenwoordig voor de snelwegroute en dus is het bij de verkeerslichten in Meppel daardoor lekker rustig tegenwoordig. })
Scheelt mij weer 6km, vaak is het nog sneller ook nog.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:44:24 #46
66083 Platina
78th Element
pi_155212369
Sounddragon is de oppertrol van dit topic. Goed bezig jongen.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:13:59 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155215318
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:44 schreef Platina het volgende:
Sounddragon is de oppertrol van dit topic. Goed bezig jongen.
dank je knul :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:17:55 #48
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155215436
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik lijd aan een gezonde dosis burgerlijke ongehoorzaamheid, en ben redelijk allergisch voor het woordje 'moeten' :)
Mooi he, samenleving. GTFO.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_155219078
Wat ik nooit snap, dat mensen met een rek fietsen voor hun lampen en kenteken, heel Europa doorkomen. Zonder dat iemand ze staande houdt en niet verder laat rijden, totdat minimaal een kenteken leesbaar is.

En vandaag een domme actie weer, ik rijd op cc achter iemand, die dezelfde snelheid houdt en opeens (blijkbaar voor een voorligger) begint deze langzaam snelheid te minderen, waardoor ik langzaam op hem inloop.

Vervolgens moet ik deze persoon inhalen, waardoor ik erachter kwam dat ik hem dus klemreed, omdat de voorligger nu wel heel dichterbii was gekomen.

Waarom
.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:07:38 #50
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155224371
Wat boeit jou dat dan? Ik snap dat constante denigreren daarvan niet. Moet je inhalen van de wet? Nee. Heb jij er last van dat iemand achter een voertuig blijft hangen? Nee. Wat is het probleem dan?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:12:14 #51
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155228813
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:07 schreef twiFight het volgende:
Wat boeit jou dat dan? Ik snap dat constante denigreren daarvan niet. Moet je inhalen van de wet? Nee. Heb jij er last van dat iemand achter een voertuig blijft hangen? Nee. Wat is het probleem dan?
Als zo'n gast op het laatste moment besluit hem er toch maar voor te gooien, heb jij ook een probleem. Daarom probeer ik klemrijden toch wel een beetje te voorkomen.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:47:28 #52
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155229863
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:36 schreef Fer het volgende:
Wat ik nooit snap, dat mensen met een rek fietsen voor hun lampen en kenteken, heel Europa doorkomen. Zonder dat iemand ze staande houdt en niet verder laat rijden, totdat minimaal een kenteken leesbaar is.

En vandaag een domme actie weer, ik rijd op cc achter iemand, die dezelfde snelheid houdt en opeens (blijkbaar voor een voorligger) begint deze langzaam snelheid te minderen, waardoor ik langzaam op hem inloop.

Vervolgens moet ik deze persoon inhalen, waardoor ik erachter kwam dat ik hem dus klemreed, omdat de voorligger nu wel heel dichterbii was gekomen.

Waarom
Zwaar leven man.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_155230210
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:07 schreef twiFight het volgende:
Wat boeit jou dat dan? Ik snap dat constante denigreren daarvan niet. Moet je inhalen van de wet? Nee. Heb jij er last van dat iemand achter een voertuig blijft hangen? Nee. Wat is het probleem dan?
Ik zou er ook een probleem mee hebben. Misschien klinkt het wel raar, maar ik hou altijd rekening met bestuurders die achter een vrachtauto hangen en in willen halen. Meestal hou ik genoeg afstand om ze ertussen te laten. Ik weet, het is zeldzaam, want blijkbaar moet je maar als onderdeel van het linksrijdende treintje schijt hebben aan dat rechtsrijdend volk.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:01:43 #54
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155234543
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 01:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik zou er ook een probleem mee hebben. Misschien klinkt het wel raar, maar ik hou altijd rekening met bestuurders die achter een vrachtauto hangen en in willen halen. Meestal hou ik genoeg afstand om ze ertussen te laten. Ik weet, het is zeldzaam, want blijkbaar moet je maar als onderdeel van het linksrijdende treintje schijt hebben aan dat rechtsrijdend volk.
Het grappige is wel, ik laat best vaak een gaatje vallen in dat treintje voor auto's die rechts achter een vrachtwagen hangen. Zeker als het links ook met 90-100 tuffelt. Vaak durven mensen er dan toch niet tussen, ondanks de ruimte. Vervolgens ga je er alsnog voorbij, rij je het gat naar je voorligger weer wat kleiner, en dan voegen ze wel ineens direct achter je. Mensen die klem komen te zitten zijn wat dat aan gaat ook wel vaak mensen die niet kunnen anticiperen. En ook dezelfde figuren die hem ineens met 90 naar de linkerstrook flikkeren als jij met 130 aankomt, en dan boos worden als je al remmend even op hun bumper zit.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:31:43 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155236532
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:01 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Het grappige is wel, ik laat best vaak een gaatje vallen in dat treintje voor auto's die rechts achter een vrachtwagen hangen. Zeker als het links ook met 90-100 tuffelt. Vaak durven mensen er dan toch niet tussen, ondanks de ruimte. Vervolgens ga je er alsnog voorbij, rij je het gat naar je voorligger weer wat kleiner, en dan voegen ze wel ineens direct achter je. Mensen die klem komen te zitten zijn wat dat aan gaat ook wel vaak mensen die niet kunnen anticiperen. En ook dezelfde figuren die hem ineens met 90 naar de linkerstrook flikkeren als jij met 130 aankomt, en dan boos worden als je al remmend even op hun bumper zit.
klopt idd, ik doe dat ook, maar ook als ik 130 rijd op de linkerstrook, en ik zie dat iemand die 110-120 rijdt zich klem gaat rijden over 100 meter.. Ik geef dan een knippertje met grootlicht, en de meeste auto's zien het dan niet, of gaan alsnog in de remmen :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155236774
Over het algemeen ben ik niet beroerd om er iets mee te doen. Even inhouden zodat diegene alsnog ertussen kan, eigen ter voorkomen dat ie alsnog gaat en ik in de ankers moet. Of juist gas bij, als ik al erg dichtbij ben, dan moet diegene even lossen en erachter naar links gaan.

Het ia dan storend als iemand als een amoebe nergens op reageert, dan denk ik: ga je door je voorligger heen rijden dan?

Ook besef ik dat ik veel dingen al zie aankomen en gun anderen wat tijd om het ook te zien en te reageren, maar vaak hebben ze maar enkele seconden, dan moeten ze het ook gezien hebben, daarna rijdt ik alsnog het gat dicht.
.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:03:58 #57
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155237190
Overigens moet ik eerlijk zeggen dat het zoveel mogelijk ontwijken van het treintje op de linkerbaan op z'n tijd best een leuke sport is. Zeker als het zo'n beetje 90 sukkelt op beide stroken (2-strooks weg dus), de gaten tussen de vrachtwagens rechts best wel groot zijn en iedereen lekker links blijft rijden. Gewoon na elke vrachtwagen lekker naar rechts en dan kijken of je het zo kan timen dat je jezelf niet klem rijdt. Spits-rij-hobbies. _O_
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:35:22 #58
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155237875
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 13:44 schreef Fer het volgende:
Jij gaat er dus vanuit dat het komt omdat ze niet kijken of omdat ze niet anticiperen. Het kan ook gewoon een keus zijn. Niet iedereen raakt in een bloedlust als ze even 10 seconden moeten wachten om door te kunnen rijden.

Dat dat jou stoort is dan wel weer opzienbarend. Nogmaals, het heeft geen invloed op jou. Het komt nu op mij over dat je continu opgefokt achter het stuur zit vanwege dingen die helemaal niet storend hoeven te zijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155238817
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:35 schreef twiFight het volgende:

[..]

Jij gaat er dus vanuit dat het komt omdat ze niet kijken of omdat ze niet anticiperen. Het kan ook gewoon een keus zijn. Niet iedereen raakt in een bloedlust als ze even 10 seconden moeten wachten om door te kunnen rijden.

Dat dat jou stoort is dan wel weer opzienbarend. Nogmaals, het heeft geen invloed op jou. Het komt nu op mij over dat je continu opgefokt achter het stuur zit vanwege dingen die helemaal niet storend hoeven te zijn.
Dat valt echt enorm mee. Ik stoor mij aan niet zoveel zaken meer.

Maar met dit soort figuren, die dus enorm in snelheid lopen te wisselen, zul je zien, dat ze hierna weer versnellen en dan mij weer gaan inhalen.

Waarna het hele tafereel zich nog 5 keer herhaald, met diezelfde persoon.

Dit samen met personen die denken te kunnen rijden, flink willen door stampen, maar eigenlijk het inzicht en ervaring missen en dus vaak weer moeten remmen en langzaam gaan rijden.

Ik probeer gewoon zo soepel mogelijk dat verkeer door te gaan.
.
pi_155239136
Vandaag een debiel in een 5-serie die bij het linksaf uitvoegen richting de spitsstrook bij Muiden, besloot dat het ondanks mijn 110 km/u veel te langzaam ging en daarom nog even snel rechts inhaalde over de meest linker rijstrook van de A1. Hij ging echt nog nét voor de vangrail/het puntstuk weer naar links en moest daarna vol in de ABS voor een Twingo die voor hem reed.

Op zich prima, heb ik verder geen last van, maar hij had natuurlijk bij het rechts inhalen niet gekeken of er toevallig iemand reed en zodoende kon iemand daar ook nog bijna zijn Ford Focus afschrijven/gaan shoppen voor een pacemaker.

Zoveel faal in 1 actie, echt. Doe de rest van de weggebruikers een plezier en rij jezelf kapot tegen een boom of plant je op zijn minst niet voort :) ^O^
  Moderator zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:21:44 #61
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_155241361
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef Ciora het volgende:.

Zoveel faal in 1 actie, echt. Doe de rest van de weggebruikers een plezier en rij jezelf kapot tegen een boom of plant je op zijn minst niet voort :) ^O^
Amen.
Zo had ik vanmiddag iemand die, terwijl ik vrij rustig mijn eigen straat kwam ingereden, het nodig vond om van links de weg op te gaan draaien vanuit zijn parkeerplek.
Maar hij kwam zò langzaam op gang dat ik zoiets had van, die gaat gewoon wachten tot ik eerst voorbij ben (wat ook zo hoort want geparkeerd verkeer dient voorrang te geven aan rijdend verkeer.

Maar wat de neuk?!.... hij trekt opeens 5 meter voordat ik hem ga passeren alsnog gewoon op en rijdt van zn parkeerplek af.
Gevolg, ik moest dus vol in de rem om een zeer kansloze botsing te voorkomen.
Tis dat ik erg rustig reed, anders had ik zéker in z'n zijkant gezeten.
En zelfs mijn lange getoeter leek 'm niks te interesseren. Reed gewoon met n slakkegangetje weg alsof ik niet eens bestond.

Echt, gooi jezelf van een ravijn ofzo, please :X :(
pi_155241900
Rechts inhalen over de meest linker rijstrook?
En ja ook als je vmax+10 rijdt moet je rechts gaan rijden
pi_155241954
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:49 schreef ambertje90 het volgende:
Rechts inhalen over de meest linker rijstrook?
En ja ook als je vmax+10 rijdt moet je rechts gaan rijden
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef Ciora het volgende:
linksaf uitvoegen richting de spitsstrook bij Muiden
al is dat een wisselbaan :+
pi_155243088
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 07:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde met rotondes. Gemeente Woensdrecht (ik smijt maar gewoon met namen, want het kan ze toch geen ruk schelen wat de burger dwars zit) heeft in al haar wijsheid een randweg rond Hoogerheide aangelegd. Prima bedacht, daar niet van, beter voor Hoogerheide en haar inwoners, en beter voor al het verkeer dat niet in Hoogerheide hoeft te zijn, 80 in plaats van 50.
En wat bedenken ze? Drie (3) !!!! fucking rotondes :|W . Terwijl heel Woensdrecht is verteld dat dit echt een veeul snellere weg zou zijn, dat fantaaaasties zou zijn voor iedereen en alles. Maar dat plan van die rotondes werd natuurlijk pas bekend toen de weg aangelegd zou worden, op de originele propagandaplaatjes was daar niets van te zien.

En wil je weten of 'ie echt sneller is geworden? Ik ben na een klein experiment met een maat van mij erachter gekomen dat 50 door Hoogerheide en 80 over de randweg geen zak uitmaakt qua reistijd. Het scheelt dus niks. :'(
Deze ja... verschrikkelijk. Als ik vanuit Putte terug naar huis moet dan zit ik altijd te twijfelen welke route ik zal nemen. Ga ik voortaan uit jeugdsentiment gewoon lekker via de oude route.
pi_155243152
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:52 schreef Maegrim het volgende:

[..]

[..]

al is dat een wisselbaan :+
Wisselbaan, dat is het woord wat ik zocht inderdaad :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:49 schreef ambertje90 het volgende:
Rechts inhalen over de meest linker rijstrook?
En ja ook als je vmax+10 rijdt moet je rechts gaan rijden
Hier

Ben niet zo'n verkeersterminologiepurist vrees ik ;(
pi_155243778
Het lijkt ook alsof rotondes steeds schever worden, het midden is duidelijk hoger dan de buitenzijde, waardoor je zelfs met 15km/u het gevoel krijgt op twee wielen de bocht om te gaan.
.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:05:24 #67
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155245147
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:08 schreef Fer het volgende:
Het lijkt ook alsof rotondes steeds schever worden, het midden is duidelijk hoger dan de buitenzijde, waardoor je zelfs met 15km/u het gevoel krijgt op twee wielen de bocht om te gaan.
Dat komt omdat rotondes gebruikt worden als verkeersremmende maatregel. Niet meer als maatregel om het verkeer soepel door te laten lopen, maar juist om het af te remmen. Kijk maar naar de krankzinnige bochten die men in de toegangswegen legt indien een bestaande T kruising wordt omgebouwd. En dan van die varkensruggetjes dwars op de rijrichting in de verharde berm, zodat als je wat langer bent (vrachtverkeer) of hem iets te vlot neemt, je eigenlijk direct je velgen en dergelijke verneukt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:09:53 #68
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155245254
Toch is de rotonde een geweldige uitvinding. Waar vroeger ieder inschattingsfoutje bij het oversteken van een 80km-weg catastrofale gevolgen kon hebben, heb je nu alleen maar blikschade.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:30:33 #69
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155245845
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:09 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch is de rotonde een geweldige uitvinding. Waar vroeger ieder inschattingsfoutje bij het oversteken van een 80km-weg catastrofale gevolgen kon hebben, heb je nu alleen maar blikschade.
True, mits gebruikt op de juiste manier. En niets als verkeerspestende maatregel. En die richting gaat het helaas steeds meer op.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Spellchecker zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:23:43 #70
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_155249517
[wijziging]
Dubbel -O-
Tevens -purist.
  Spellchecker zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:26:27 #71
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_155249622
Hoe vaker het verkeer moet afremmen en opnieuw moet optrekken, hoe meer accijnsinkomsten voor de overheid hè... Het zou me, zeker met de huidige overheid, totáál niet verbazen als dat in zekere mate mee zou spelen bij de bepaling over hoe verkeerslichten worden afgesteld, waar er wat voor rotondes worden aangelegd, enz.
Tevens -purist.
pi_155250219
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:26 schreef NoBody122 het volgende:
Hoe vaker het verkeer moet afremmen en opnieuw moet optrekken, hoe meer accijnsinkomsten voor de overheid hè... Het zou me, zeker met de huidige overheid, totáál niet verbazen als dat in zekere mate mee zou spelen bij de bepaling over hoe verkeerslichten worden afgesteld, waar er wat voor rotondes worden aangelegd, enz.
Provincie, Rijkswaterstaat en min.fin dat samenwerkt? Onmogelijk
.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:54:43 #73
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155250614
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:26 schreef NoBody122 het volgende:
Hoe vaker het verkeer moet afremmen en opnieuw moet optrekken, hoe meer accijnsinkomsten voor de overheid hè... Het zou me, zeker met de huidige overheid, totáál niet verbazen als dat in zekere mate mee zou spelen bij de bepaling over hoe verkeerslichten worden afgesteld, waar er wat voor rotondes worden aangelegd, enz.
Hetzelfde geldt voor de verhoogde snelheidslimiet op snelwegen. Zou wel 's willen weten hoeveel 120 naar 130 extra heeft opgeleverd qua accijnzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 15-08-2015 23:03:49 ]
pi_155250883
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:54 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor de verhoogede snelheidslimiet op snelwegen. Zou wel 's willen weten hoeveel 120 naar 130 extra heeft opgeleverd qua accijnzen.
Het is ook beter voor het asfalt dus Rijkswaterstaat zou dan geld overhouden
pi_155250900
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het is ook beter voor het asfalt dus Rijkswaterstaat zou dan geld overhouden
Beter voor het asfalt? Hoe dan?
Professioneel gifmenger.
pi_155251265
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:54 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor de verhoogde snelheidslimiet op snelwegen. Zou wel 's willen weten hoeveel 120 naar 130 extra heeft opgeleverd qua accijnzen.
Dat was toch de hoofdreden?
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:19:57 #77
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155251363
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:16 schreef Light het volgende:

[..]

Dat was toch de hoofdreden?
Het was vooral goedkope VVD- en PVV-verkiezingsretoriek. ;)

In de praktijk levert het (wat betreft tijdswinst) niets op.
pi_155251372
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:16 schreef Light het volgende:

[..]

Dat was toch de hoofdreden?
Dat was 'de beleving van de automobilist'. Was een verkiezingsbelofte.
Professioneel gifmenger.
pi_155251456
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:19 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Het was vooral goedkope VVD- en PVV-verkiezingsretoriek. ;)

In de praktijk levert het (wat betreft tijdswinst) niets op.
Ja, ze waren een verkiezingsbelofte nagekomen. Da's op zich al nieuwswaardig. :)
pi_155251484
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:20 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat was 'de beleving van de automobilist'. Was een verkiezingsbelofte.
De automobilist kiest er zelf voor om wel of niet harder te gaan rijden. Leuk voordeel is dat de boetes lager uitvallen als je 140 rijdt waar je 130 mag, in vergelijking met 140 bij 120.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:29:45 #81
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155251673
Ach ja, al die leasebakken verstoken nu meer diesel. Dus is het alleen maar goed voor de BV Nederland. :P Alleen jammer dat de bestuurders van die leasebakken nu verwachten dat iedereen met 130km/h vrachtwagens gaat inhalen. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 16-08-2015 00:59:51 ]
pi_155251730
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Beter voor het asfalt? Hoe dan?
Die moet ik uitleggen met een voorbeeld.
Leg een baksteen (strijkijzer) op een stuk ijs en uiteindelijk zakt de steen er doorheen (of vervang ijs door een doek). Beweegt de strijkijzer over dat ijs (of doek) en hij zakt er later of niet doorheen
pi_155253536
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die moet ik uitleggen met een voorbeeld.
Leg een baksteen (strijkijzer) op een stuk ijs en uiteindelijk zakt de steen er doorheen (of vervang ijs door een doek). Beweegt de strijkijzer over dat ijs (of doek) en hij zakt er later of niet doorheen
Dit snap ik niet. De belasting op het wegdek is hetzelfde. Het is niet zo dat 130 ervoor zorgt dat de gemiddelde belasting op het wegdek minder wordt. Sneller rijden betekent ook een hogere verkeersstroom. Meer auto's dus.
Maar aangezien het verschil 120-130 minimaal is zal de capaciteit ook minimaal toenemen. In jouw voorbeeld zou je meerdere keren het strijkijzer over het doek kunnen bewegen.

Alleen de grotere tussenafstand zou het verschil kunnen maken. Maar dat is wel erg vergezocht. Misschien dat het asfalt nettto een dag of wat langer zou kunnen blijven liggen...

Alleen stilstand op asfalt zou niet goed zijn, kijk maar naar de bekende kuilen vlak voor de stopstreep bij verkeerslichten.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ridocar op 16-08-2015 00:41:48 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zondag 16 augustus 2015 @ 00:42:38 #84
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155253668
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 00:36 schreef Ridocar het volgende:
Alleen stilstand op asfalt zou niet goed zijn, kijk maar naar de bekende kuilen vlak voor de stopstreep bij verkeerslichten.
Die komen juist toch door remmen.
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 00:36 schreef Ridocar het volgende:
Dit snap ik niet. De belasting op het wegdek is hetzelfde.
De piek van de belasting duurt minder land. Vergelijk het met rijden in zand, als je harder rijdt, zak je minder ver weg.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 16 augustus 2015 @ 01:04:31 #85
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155254286
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 00:42 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]
De piek van de belasting duurt minder land. Vergelijk het met rijden in zand, als je harder rijdt, zak je minder ver weg.
Als je iets minder lang op de snelweg rijdt, sta je ergens anders iets langer stil. Al met al maakt het dus niet zoveel uit.
pi_155256441
Vandaag zo'n 400 km afgelegd zonder noemenswaardige acties van medeweggebruikers.
Mag ook weleens gezegd worden.
pi_155257759
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 00:42 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Die komen juist toch door remmen.
Ook, maar iedere keer stilstaan op dezelfde plek vervormt asfalt ook makkelijk. Op het terrein van m'n werk waar de opleggers staan worden de steunpoten altijd op stelconplaten weggezet. Soms hebben we wel eens minder briljante chauffeurs die gewoon de poten op het asfalt zetten. Zeker als die dingen wat kleine stempels hebben krijg je geheid afdrukken op het asfalt.
quote:
[..]

De piek van de belasting duurt minder land. Vergelijk het met rijden in zand, als je harder rijdt, zak je minder ver weg.
Dat verschil is echt minimaal, alleen stilstand veroorzaakt vervorming, alles dat sneller gaat dan stilstand geeft minder piekbelasting.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 16 augustus 2015 @ 09:53:49 #88
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155258450
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:29 schreef Van_Poppel het volgende:
Ach ja, al die leasebakken verstoken nu meer diesel. Dus is het alleen maar goed voor de BV Nederland. :P Alleen jammer dat de bestuurders van die leasebakken nu verwachten dat iedereen met 130km/h vrachtwagens gaat inhalen. ;(
Dat jij niet harder wil rijden vanwege je verbruik en/of milieuargument vind ik helemaal prima, maar blijf dan in ieder geval ook weg van de linkerstrook waar mensen wel de V-max willen rijden. Op 2-strooks 130-snelwegen verwacht ik dat bestuurders bij inhalen en dus bij gebruik van de linkerstrook in ieder geval de V-max rijden ja. Op 3-strooks of meer kan je prima met 110-120 op de middelste strook rijden als je die vrachtwagen voorbij wil.

Sowieso ben ik een beetje klaar met het 115-volk in Nederland. Van die mensen die je ophouden op de linkerstrook waar je 130 mag, maar die verderop waar je 100 mag ineens weer op je bumper zitten. En dat zijn er zo ontzettend veel. Ik hoop dan ook altijd van harte dat er regelmatig post uit Leeuwarden komt voor 10-15 te hard waar 100.
pi_155259108
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 09:53 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat jij niet harder wil rijden vanwege je verbruik en/of milieuargument vind ik helemaal prima, maar blijf dan in ieder geval ook weg van de linkerstrook waar mensen wel de V-max willen rijden. Op 2-strooks 130-snelwegen verwacht ik dat bestuurders bij inhalen en dus bij gebruik van de linkerstrook in ieder geval de V-max rijden ja. Op 3-strooks of meer kan je prima met 110-120 op de middelste strook rijden als je die vrachtwagen voorbij wil.

Sowieso ben ik een beetje klaar met het 115-volk in Nederland. Van die mensen die je ophouden op de linkerstrook waar je 130 mag, maar die verderop waar je 100 mag ineens weer op je bumper zitten. En dat zijn er zo ontzettend veel. Ik hoop dan ook altijd van harte dat er regelmatig post uit Leeuwarden komt voor 10-15 te hard waar 100.
Dat zijn vaak CC rijders die het idee hebben dat rijden op de CC betekent dat het ding niet bijgesteld kan worden. Is inderdaad ergerlijk, maar ik erger me meer aan mensen die onder de V-max rijden en opeens gas bijgeven als ze zien door wat ze worden ingehaald. Vroeger vaak gehad met mijn Landcruiser 2.4D (132 km/u met de storm in de rug en 10 km vrij asfalt om die snelheid te behalen :P ) en nu met de Yamaha T-max hetzelfde.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_155260507
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 09:53 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Sowieso ben ik een beetje klaar met het 115-volk in Nederland. Van die mensen die je ophouden op de linkerstrook waar je 130 mag, maar die verderop waar je 100 mag ineens weer op je bumper zitten. En dat zijn er zo ontzettend veel. Ik hoop dan ook altijd van harte dat er regelmatig post uit Leeuwarden komt voor 10-15 te hard waar 100.
Ik stel mijn cc tegenwoordig vaak ook niet hoger dan 120 in, scheelt enorm veel ergernis. Maar dat 115 doorrijden bij 100km stukken is dan weer storend inderdaad.
.
pi_155260833
Terwijl ik in probeer te voegen achter een Renault Scenic besluit laatstgenoemde om maar het gas los te laten tot 50, waarschijnlijk kon 'ie het ongeval aan de andere kant van de rijbaan niet goed zien. De maximumsnelheid ter plaatse was overigens 90.

Sterf.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 16-08-2015 14:30:05 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155261362
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 09:53 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat jij niet harder wil rijden vanwege je verbruik en/of milieuargument vind ik helemaal prima, maar blijf dan in ieder geval ook weg van de linkerstrook waar mensen wel de V-max willen rijden. Op 2-strooks 130-snelwegen verwacht ik dat bestuurders bij inhalen en dus bij gebruik van de linkerstrook in ieder geval de V-max rijden ja. Op 3-strooks of meer kan je prima met 110-120 op de middelste strook rijden als je die vrachtwagen voorbij wil.

Sowieso ben ik een beetje klaar met het 115-volk in Nederland. Van die mensen die je ophouden op de linkerstrook waar je 130 mag, maar die verderop waar je 100 mag ineens weer op je bumper zitten. En dat zijn er zo ontzettend veel. Ik hoop dan ook altijd van harte dat er regelmatig post uit Leeuwarden komt voor 10-15 te hard waar 100.
Onzin natuurlijk. Ook als iemand niet harder kan, wil of durft dan 110-120 heeft hij/zij net zoveel recht als jij om die vrachtwagen die 90 rijdt in te halen. Als je dat niet begrijpt, en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is, dan kun je beter helemaal van de snelweg wegblijven.
  FOK!fotograaf zondag 16 augustus 2015 @ 13:45:01 #93
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155262874
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 08:01 schreef Ridocar het volgende:
Ook, maar iedere keer stilstaan op dezelfde plek vervormt asfalt ook makkelijk. Op het terrein van m'n werk waar de opleggers staan worden de steunpoten altijd op stelconplaten weggezet. Soms hebben we wel eens minder briljante chauffeurs die gewoon de poten op het asfalt zetten. Zeker als die dingen wat kleine stempels hebben krijg je geheid afdrukken op het asfalt.
Nou vervormd een steunpoot die van metaal is, een klein oppervlakte heeft en nog een best hoge druk (de schoteldruk komt op 2 rotpootjes) natuurlijk makkelijker wat eronder zit dan 6 rubberbanden.
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 08:01 schreef Ridocar het volgende:
Dat verschil is echt minimaal, alleen stilstand veroorzaakt vervorming, alles dat sneller gaat dan stilstand geeft minder piekbelasting.
Ja, klopt. Maar het is er wel. Dat je door 130 te rijden minder slijtage krijgt zal best kloppen, maar dat was niet de hoofdmotivatie. Want volgens diezelfde logica zouden vrachtwagens, die per vrachtwagen een slijtage van ca. 40-50 personenwagens opleveren, dus ook 130 mee moeten rijden.
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:45 schreef deezler het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Ook als iemand niet harder kan, wil of durft dan 110-120 heeft hij/zij net zoveel recht als jij om die vrachtwagen die 90 rijdt in te halen. Als je dat niet begrijpt, en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is, dan kun je beter helemaal van de snelweg wegblijven.
Ja en nee. We hebben in het RVV nog altijd artikelen over het niet ophouden van het overige wegverkeer, voor laten gaan van voertuigen die zich reeds op een rijstrook bevinden en dergelijke. Kort gezegd, als jij naar een andere rijstrook gaat, moet het in principe zo zijn dat een ander, die daar al reeds rijdt, zijn rijgedrag niet hoeft aan te passen. Dit natuurlijk binnen de toelaatbare tolleranties, want op iemand die 250 rijdt kan je binnen Nederland eigenlijk niet anticiperen.
EDIT: Als jij moet afrijden en je gaat met 100 op een 130 weg iemand inhalen, dan levert dat je een minpunt op. En bij twijfel is dat doorslaggevend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pizza_Boom op 16-08-2015 13:50:52 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 16 augustus 2015 @ 14:13:40 #94
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155263810
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:45 schreef deezler het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Ook als iemand niet harder kan, wil of durft dan 110-120 heeft hij/zij net zoveel recht als jij om die vrachtwagen die 90 rijdt in te halen. Als je dat niet begrijpt, en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is, dan kun je beter helemaal van de snelweg wegblijven.
Jij draait het "en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is" om. Als jij een vrachtwagen met 110 gaat inhalen en daarmee een "remmende" kettingreactie op de linkerbaan veroorzaakt, omdat iedereen daar wel de V-max van 130 rijdt en jij daar schijt aan hebt, dan ben jij degene die denkt dat de snelweg er voor jou alleen is. En misschien kan jij dan maar beter wegblijven, om dat balletje ook nog te kaatsen?

Verder niets toe te voegen aan wat Pizza al heeft gezegd.
pi_155266043
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:45 schreef deezler het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Ook als iemand niet harder kan, wil of durft dan 110-120 heeft hij/zij net zoveel recht als jij om die vrachtwagen die 90 rijdt in te halen. Als je dat niet begrijpt, en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is, dan kun je beter helemaal van de snelweg wegblijven.
Als ik eerlijk ben, vind ik dat iemand die niet harder durft dan 110, eigenlijk het rijbewijs in moet leveren.
Professioneel gifmenger.
pi_155266075
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die moet ik uitleggen met een voorbeeld.
Leg een baksteen (strijkijzer) op een stuk ijs en uiteindelijk zakt de steen er doorheen (of vervang ijs door een doek). Beweegt de strijkijzer over dat ijs (of doek) en hij zakt er later of niet doorheen
Maar jouw stelling ging niet over vaart versus stilstaan, maar over 120 versus 130 km/uur.
Professioneel gifmenger.
pi_155266110
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:45 schreef deezler het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Ook als iemand niet harder kan, wil of durft dan 110-120 heeft hij/zij net zoveel recht als jij om die vrachtwagen die 90 rijdt in te halen. Als je dat niet begrijpt, en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is, dan kun je beter helemaal van de snelweg wegblijven.
Als iemand op de snelweg niet harder durft dat 110 is die persoon niet geschikt om een auto te besturen en moet ie zijn rijbewijs inleveren (extreme weercondities daargelaten uiteraard).

Net even een tripje naar de supermarkt in de regen...
Rijtje ergernissen:
Mensen die in de stromende regen zonder licht rijden
Mensen die menen dat ze 35 moeten gaan rijden op een prima 50 kilometerweg
Mensen die niet door hebben dat ze 2 kilometer lang nutteloos hun knipperlicht aan hebben staan
Mensen die als een malle op een zebrapad af komen en dan kwaad worden als ze vol in de ankers moeten omdat ze anders jouw winkelwagen omver rijden....
A mind with a heart of it's own
pi_155266132
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:35 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben, vind ik dat iemand die niet harder durft dan 110, eigenlijk het rijbewijs in moet leveren.
GMTA ;)
A mind with a heart of it's own
pi_155267992
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:35 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben, vind ik dat iemand die niet harder durft dan 110, eigenlijk het rijbewijs in moet leveren.
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:37 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Als iemand op de snelweg niet harder durft dat 110 is die persoon niet geschikt om een auto te besturen en moet ie zijn rijbewijs inleveren (extreme weercondities daargelaten uiteraard).

Beetje onzin natuurlijk. Ik weet niet waar jullie auto rijden, maar ik zie toch regelmatig mensen rijden die niet veel harder gaan dan 100-110. Soms zijn dat senioren. Soms zijn het mensen met een auto waarmee het niet verstandig is of prettig rijden is met 130 km per uur.
pi_155268116
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:13 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Jij draait het "en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is" om. Als jij een vrachtwagen met 110 gaat inhalen en daarmee een "remmende" kettingreactie op de linkerbaan veroorzaakt, omdat iedereen daar wel de V-max van 130 rijdt en jij daar schijt aan hebt, dan ben jij degene die denkt dat de snelweg er voor jou alleen is. En misschien kan jij dan maar beter wegblijven, om dat balletje ook nog te kaatsen?

Verder niets toe te voegen aan wat Pizza al heeft gezegd.
Niemand had het over een remmende kettingreactie. Het is gewoon een onzinnige en ook egoistische eis dat iedereen op de linkerbaan perse 130 zou moeten rijden waar dat de maximum snelheid is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')