Als zo'n gast op het laatste moment besluit hem er toch maar voor te gooien, heb jij ook een probleem. Daarom probeer ik klemrijden toch wel een beetje te voorkomen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:07 schreef twiFight het volgende:
Wat boeit jou dat dan? Ik snap dat constante denigreren daarvan niet. Moet je inhalen van de wet? Nee. Heb jij er last van dat iemand achter een voertuig blijft hangen? Nee. Wat is het probleem dan?
Zwaar leven man.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 19:36 schreef Fer het volgende:
Wat ik nooit snap, dat mensen met een rek fietsen voor hun lampen en kenteken, heel Europa doorkomen. Zonder dat iemand ze staande houdt en niet verder laat rijden, totdat minimaal een kenteken leesbaar is.
En vandaag een domme actie weer, ik rijd op cc achter iemand, die dezelfde snelheid houdt en opeens (blijkbaar voor een voorligger) begint deze langzaam snelheid te minderen, waardoor ik langzaam op hem inloop.
Vervolgens moet ik deze persoon inhalen, waardoor ik erachter kwam dat ik hem dus klemreed, omdat de voorligger nu wel heel dichterbii was gekomen.
Waarom
Ik zou er ook een probleem mee hebben. Misschien klinkt het wel raar, maar ik hou altijd rekening met bestuurders die achter een vrachtauto hangen en in willen halen. Meestal hou ik genoeg afstand om ze ertussen te laten. Ik weet, het is zeldzaam, want blijkbaar moet je maar als onderdeel van het linksrijdende treintje schijt hebben aan dat rechtsrijdend volk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:07 schreef twiFight het volgende:
Wat boeit jou dat dan? Ik snap dat constante denigreren daarvan niet. Moet je inhalen van de wet? Nee. Heb jij er last van dat iemand achter een voertuig blijft hangen? Nee. Wat is het probleem dan?
Het grappige is wel, ik laat best vaak een gaatje vallen in dat treintje voor auto's die rechts achter een vrachtwagen hangen. Zeker als het links ook met 90-100 tuffelt. Vaak durven mensen er dan toch niet tussen, ondanks de ruimte. Vervolgens ga je er alsnog voorbij, rij je het gat naar je voorligger weer wat kleiner, en dan voegen ze wel ineens direct achter je. Mensen die klem komen te zitten zijn wat dat aan gaat ook wel vaak mensen die niet kunnen anticiperen. En ook dezelfde figuren die hem ineens met 90 naar de linkerstrook flikkeren als jij met 130 aankomt, en dan boos worden als je al remmend even op hun bumper zit.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 01:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zou er ook een probleem mee hebben. Misschien klinkt het wel raar, maar ik hou altijd rekening met bestuurders die achter een vrachtauto hangen en in willen halen. Meestal hou ik genoeg afstand om ze ertussen te laten. Ik weet, het is zeldzaam, want blijkbaar moet je maar als onderdeel van het linksrijdende treintje schijt hebben aan dat rechtsrijdend volk.
klopt idd, ik doe dat ook, maar ook als ik 130 rijd op de linkerstrook, en ik zie dat iemand die 110-120 rijdt zich klem gaat rijden over 100 meter.. Ik geef dan een knippertje met grootlicht, en de meeste auto's zien het dan niet, of gaan alsnog in de remmenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 11:01 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Het grappige is wel, ik laat best vaak een gaatje vallen in dat treintje voor auto's die rechts achter een vrachtwagen hangen. Zeker als het links ook met 90-100 tuffelt. Vaak durven mensen er dan toch niet tussen, ondanks de ruimte. Vervolgens ga je er alsnog voorbij, rij je het gat naar je voorligger weer wat kleiner, en dan voegen ze wel ineens direct achter je. Mensen die klem komen te zitten zijn wat dat aan gaat ook wel vaak mensen die niet kunnen anticiperen. En ook dezelfde figuren die hem ineens met 90 naar de linkerstrook flikkeren als jij met 130 aankomt, en dan boos worden als je al remmend even op hun bumper zit.
Jij gaat er dus vanuit dat het komt omdat ze niet kijken of omdat ze niet anticiperen. Het kan ook gewoon een keus zijn. Niet iedereen raakt in een bloedlust als ze even 10 seconden moeten wachten om door te kunnen rijden.quote:
Dat valt echt enorm mee. Ik stoor mij aan niet zoveel zaken meer.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:35 schreef twiFight het volgende:
[..]
Jij gaat er dus vanuit dat het komt omdat ze niet kijken of omdat ze niet anticiperen. Het kan ook gewoon een keus zijn. Niet iedereen raakt in een bloedlust als ze even 10 seconden moeten wachten om door te kunnen rijden.
Dat dat jou stoort is dan wel weer opzienbarend. Nogmaals, het heeft geen invloed op jou. Het komt nu op mij over dat je continu opgefokt achter het stuur zit vanwege dingen die helemaal niet storend hoeven te zijn.
Amen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef Ciora het volgende:.
Zoveel faal in 1 actie, echt. Doe de rest van de weggebruikers een plezier en rij jezelf kapot tegen een boom of plant je op zijn minst niet voort![]()
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:49 schreef ambertje90 het volgende:
Rechts inhalen over de meest linker rijstrook?
En ja ook als je vmax+10 rijdt moet je rechts gaan rijden
al is dat een wisselbaanquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef Ciora het volgende:
linksaf uitvoegen richting de spitsstrook bij Muiden
Deze ja... verschrikkelijk. Als ik vanuit Putte terug naar huis moet dan zit ik altijd te twijfelen welke route ik zal nemen. Ga ik voortaan uit jeugdsentiment gewoon lekker via de oude route.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 07:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde met rotondes. Gemeente Woensdrecht (ik smijt maar gewoon met namen, want het kan ze toch geen ruk schelen wat de burger dwars zit) heeft in al haar wijsheid een randweg rond Hoogerheide aangelegd. Prima bedacht, daar niet van, beter voor Hoogerheide en haar inwoners, en beter voor al het verkeer dat niet in Hoogerheide hoeft te zijn, 80 in plaats van 50.
En wat bedenken ze? Drie (3) !!!! fucking rotondes. Terwijl heel Woensdrecht is verteld dat dit echt een veeul snellere weg zou zijn, dat fantaaaasties zou zijn voor iedereen en alles. Maar dat plan van die rotondes werd natuurlijk pas bekend toen de weg aangelegd zou worden, op de originele propagandaplaatjes was daar niets van te zien.
En wil je weten of 'ie echt sneller is geworden? Ik ben na een klein experiment met een maat van mij erachter gekomen dat 50 door Hoogerheide en 80 over de randweg geen zak uitmaakt qua reistijd. Het scheelt dus niks.
Wisselbaan, dat is het woord wat ik zocht inderdaadquote:
Hierquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:49 schreef ambertje90 het volgende:
Rechts inhalen over de meest linker rijstrook?
En ja ook als je vmax+10 rijdt moet je rechts gaan rijden
Dat komt omdat rotondes gebruikt worden als verkeersremmende maatregel. Niet meer als maatregel om het verkeer soepel door te laten lopen, maar juist om het af te remmen. Kijk maar naar de krankzinnige bochten die men in de toegangswegen legt indien een bestaande T kruising wordt omgebouwd. En dan van die varkensruggetjes dwars op de rijrichting in de verharde berm, zodat als je wat langer bent (vrachtverkeer) of hem iets te vlot neemt, je eigenlijk direct je velgen en dergelijke verneukt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:08 schreef Fer het volgende:
Het lijkt ook alsof rotondes steeds schever worden, het midden is duidelijk hoger dan de buitenzijde, waardoor je zelfs met 15km/u het gevoel krijgt op twee wielen de bocht om te gaan.
True, mits gebruikt op de juiste manier. En niets als verkeerspestende maatregel. En die richting gaat het helaas steeds meer op.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:09 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch is de rotonde een geweldige uitvinding. Waar vroeger ieder inschattingsfoutje bij het oversteken van een 80km-weg catastrofale gevolgen kon hebben, heb je nu alleen maar blikschade.
Provincie, Rijkswaterstaat en min.fin dat samenwerkt? Onmogelijkquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:26 schreef NoBody122 het volgende:
Hoe vaker het verkeer moet afremmen en opnieuw moet optrekken, hoe meer accijnsinkomsten voor de overheid hè... Het zou me, zeker met de huidige overheid, totáál niet verbazen als dat in zekere mate mee zou spelen bij de bepaling over hoe verkeerslichten worden afgesteld, waar er wat voor rotondes worden aangelegd, enz.
Hetzelfde geldt voor de verhoogde snelheidslimiet op snelwegen. Zou wel 's willen weten hoeveel 120 naar 130 extra heeft opgeleverd qua accijnzen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:26 schreef NoBody122 het volgende:
Hoe vaker het verkeer moet afremmen en opnieuw moet optrekken, hoe meer accijnsinkomsten voor de overheid hè... Het zou me, zeker met de huidige overheid, totáál niet verbazen als dat in zekere mate mee zou spelen bij de bepaling over hoe verkeerslichten worden afgesteld, waar er wat voor rotondes worden aangelegd, enz.
Het is ook beter voor het asfalt dus Rijkswaterstaat zou dan geld overhoudenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor de verhoogede snelheidslimiet op snelwegen. Zou wel 's willen weten hoeveel 120 naar 130 extra heeft opgeleverd qua accijnzen.
Beter voor het asfalt? Hoe dan?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is ook beter voor het asfalt dus Rijkswaterstaat zou dan geld overhouden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |