abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:12:14 #51
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155228813
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:07 schreef twiFight het volgende:
Wat boeit jou dat dan? Ik snap dat constante denigreren daarvan niet. Moet je inhalen van de wet? Nee. Heb jij er last van dat iemand achter een voertuig blijft hangen? Nee. Wat is het probleem dan?
Als zo'n gast op het laatste moment besluit hem er toch maar voor te gooien, heb jij ook een probleem. Daarom probeer ik klemrijden toch wel een beetje te voorkomen.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:47:28 #52
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155229863
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:36 schreef Fer het volgende:
Wat ik nooit snap, dat mensen met een rek fietsen voor hun lampen en kenteken, heel Europa doorkomen. Zonder dat iemand ze staande houdt en niet verder laat rijden, totdat minimaal een kenteken leesbaar is.

En vandaag een domme actie weer, ik rijd op cc achter iemand, die dezelfde snelheid houdt en opeens (blijkbaar voor een voorligger) begint deze langzaam snelheid te minderen, waardoor ik langzaam op hem inloop.

Vervolgens moet ik deze persoon inhalen, waardoor ik erachter kwam dat ik hem dus klemreed, omdat de voorligger nu wel heel dichterbii was gekomen.

Waarom
Zwaar leven man.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_155230210
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:07 schreef twiFight het volgende:
Wat boeit jou dat dan? Ik snap dat constante denigreren daarvan niet. Moet je inhalen van de wet? Nee. Heb jij er last van dat iemand achter een voertuig blijft hangen? Nee. Wat is het probleem dan?
Ik zou er ook een probleem mee hebben. Misschien klinkt het wel raar, maar ik hou altijd rekening met bestuurders die achter een vrachtauto hangen en in willen halen. Meestal hou ik genoeg afstand om ze ertussen te laten. Ik weet, het is zeldzaam, want blijkbaar moet je maar als onderdeel van het linksrijdende treintje schijt hebben aan dat rechtsrijdend volk.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:01:43 #54
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155234543
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 01:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik zou er ook een probleem mee hebben. Misschien klinkt het wel raar, maar ik hou altijd rekening met bestuurders die achter een vrachtauto hangen en in willen halen. Meestal hou ik genoeg afstand om ze ertussen te laten. Ik weet, het is zeldzaam, want blijkbaar moet je maar als onderdeel van het linksrijdende treintje schijt hebben aan dat rechtsrijdend volk.
Het grappige is wel, ik laat best vaak een gaatje vallen in dat treintje voor auto's die rechts achter een vrachtwagen hangen. Zeker als het links ook met 90-100 tuffelt. Vaak durven mensen er dan toch niet tussen, ondanks de ruimte. Vervolgens ga je er alsnog voorbij, rij je het gat naar je voorligger weer wat kleiner, en dan voegen ze wel ineens direct achter je. Mensen die klem komen te zitten zijn wat dat aan gaat ook wel vaak mensen die niet kunnen anticiperen. En ook dezelfde figuren die hem ineens met 90 naar de linkerstrook flikkeren als jij met 130 aankomt, en dan boos worden als je al remmend even op hun bumper zit.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:31:43 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155236532
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:01 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Het grappige is wel, ik laat best vaak een gaatje vallen in dat treintje voor auto's die rechts achter een vrachtwagen hangen. Zeker als het links ook met 90-100 tuffelt. Vaak durven mensen er dan toch niet tussen, ondanks de ruimte. Vervolgens ga je er alsnog voorbij, rij je het gat naar je voorligger weer wat kleiner, en dan voegen ze wel ineens direct achter je. Mensen die klem komen te zitten zijn wat dat aan gaat ook wel vaak mensen die niet kunnen anticiperen. En ook dezelfde figuren die hem ineens met 90 naar de linkerstrook flikkeren als jij met 130 aankomt, en dan boos worden als je al remmend even op hun bumper zit.
klopt idd, ik doe dat ook, maar ook als ik 130 rijd op de linkerstrook, en ik zie dat iemand die 110-120 rijdt zich klem gaat rijden over 100 meter.. Ik geef dan een knippertje met grootlicht, en de meeste auto's zien het dan niet, of gaan alsnog in de remmen :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155236774
Over het algemeen ben ik niet beroerd om er iets mee te doen. Even inhouden zodat diegene alsnog ertussen kan, eigen ter voorkomen dat ie alsnog gaat en ik in de ankers moet. Of juist gas bij, als ik al erg dichtbij ben, dan moet diegene even lossen en erachter naar links gaan.

Het ia dan storend als iemand als een amoebe nergens op reageert, dan denk ik: ga je door je voorligger heen rijden dan?

Ook besef ik dat ik veel dingen al zie aankomen en gun anderen wat tijd om het ook te zien en te reageren, maar vaak hebben ze maar enkele seconden, dan moeten ze het ook gezien hebben, daarna rijdt ik alsnog het gat dicht.
.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:03:58 #57
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155237190
Overigens moet ik eerlijk zeggen dat het zoveel mogelijk ontwijken van het treintje op de linkerbaan op z'n tijd best een leuke sport is. Zeker als het zo'n beetje 90 sukkelt op beide stroken (2-strooks weg dus), de gaten tussen de vrachtwagens rechts best wel groot zijn en iedereen lekker links blijft rijden. Gewoon na elke vrachtwagen lekker naar rechts en dan kijken of je het zo kan timen dat je jezelf niet klem rijdt. Spits-rij-hobbies. _O_
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:35:22 #58
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155237875
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 13:44 schreef Fer het volgende:
Jij gaat er dus vanuit dat het komt omdat ze niet kijken of omdat ze niet anticiperen. Het kan ook gewoon een keus zijn. Niet iedereen raakt in een bloedlust als ze even 10 seconden moeten wachten om door te kunnen rijden.

Dat dat jou stoort is dan wel weer opzienbarend. Nogmaals, het heeft geen invloed op jou. Het komt nu op mij over dat je continu opgefokt achter het stuur zit vanwege dingen die helemaal niet storend hoeven te zijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155238817
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:35 schreef twiFight het volgende:

[..]

Jij gaat er dus vanuit dat het komt omdat ze niet kijken of omdat ze niet anticiperen. Het kan ook gewoon een keus zijn. Niet iedereen raakt in een bloedlust als ze even 10 seconden moeten wachten om door te kunnen rijden.

Dat dat jou stoort is dan wel weer opzienbarend. Nogmaals, het heeft geen invloed op jou. Het komt nu op mij over dat je continu opgefokt achter het stuur zit vanwege dingen die helemaal niet storend hoeven te zijn.
Dat valt echt enorm mee. Ik stoor mij aan niet zoveel zaken meer.

Maar met dit soort figuren, die dus enorm in snelheid lopen te wisselen, zul je zien, dat ze hierna weer versnellen en dan mij weer gaan inhalen.

Waarna het hele tafereel zich nog 5 keer herhaald, met diezelfde persoon.

Dit samen met personen die denken te kunnen rijden, flink willen door stampen, maar eigenlijk het inzicht en ervaring missen en dus vaak weer moeten remmen en langzaam gaan rijden.

Ik probeer gewoon zo soepel mogelijk dat verkeer door te gaan.
.
pi_155239136
Vandaag een debiel in een 5-serie die bij het linksaf uitvoegen richting de spitsstrook bij Muiden, besloot dat het ondanks mijn 110 km/u veel te langzaam ging en daarom nog even snel rechts inhaalde over de meest linker rijstrook van de A1. Hij ging echt nog nét voor de vangrail/het puntstuk weer naar links en moest daarna vol in de ABS voor een Twingo die voor hem reed.

Op zich prima, heb ik verder geen last van, maar hij had natuurlijk bij het rechts inhalen niet gekeken of er toevallig iemand reed en zodoende kon iemand daar ook nog bijna zijn Ford Focus afschrijven/gaan shoppen voor een pacemaker.

Zoveel faal in 1 actie, echt. Doe de rest van de weggebruikers een plezier en rij jezelf kapot tegen een boom of plant je op zijn minst niet voort :) ^O^
  Moderator zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:21:44 #61
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_155241361
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef Ciora het volgende:.

Zoveel faal in 1 actie, echt. Doe de rest van de weggebruikers een plezier en rij jezelf kapot tegen een boom of plant je op zijn minst niet voort :) ^O^
Amen.
Zo had ik vanmiddag iemand die, terwijl ik vrij rustig mijn eigen straat kwam ingereden, het nodig vond om van links de weg op te gaan draaien vanuit zijn parkeerplek.
Maar hij kwam zò langzaam op gang dat ik zoiets had van, die gaat gewoon wachten tot ik eerst voorbij ben (wat ook zo hoort want geparkeerd verkeer dient voorrang te geven aan rijdend verkeer.

Maar wat de neuk?!.... hij trekt opeens 5 meter voordat ik hem ga passeren alsnog gewoon op en rijdt van zn parkeerplek af.
Gevolg, ik moest dus vol in de rem om een zeer kansloze botsing te voorkomen.
Tis dat ik erg rustig reed, anders had ik zéker in z'n zijkant gezeten.
En zelfs mijn lange getoeter leek 'm niks te interesseren. Reed gewoon met n slakkegangetje weg alsof ik niet eens bestond.

Echt, gooi jezelf van een ravijn ofzo, please :X :(
pi_155241900
Rechts inhalen over de meest linker rijstrook?
En ja ook als je vmax+10 rijdt moet je rechts gaan rijden
pi_155241954
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:49 schreef ambertje90 het volgende:
Rechts inhalen over de meest linker rijstrook?
En ja ook als je vmax+10 rijdt moet je rechts gaan rijden
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef Ciora het volgende:
linksaf uitvoegen richting de spitsstrook bij Muiden
al is dat een wisselbaan :+
pi_155243088
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 07:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde met rotondes. Gemeente Woensdrecht (ik smijt maar gewoon met namen, want het kan ze toch geen ruk schelen wat de burger dwars zit) heeft in al haar wijsheid een randweg rond Hoogerheide aangelegd. Prima bedacht, daar niet van, beter voor Hoogerheide en haar inwoners, en beter voor al het verkeer dat niet in Hoogerheide hoeft te zijn, 80 in plaats van 50.
En wat bedenken ze? Drie (3) !!!! fucking rotondes :|W . Terwijl heel Woensdrecht is verteld dat dit echt een veeul snellere weg zou zijn, dat fantaaaasties zou zijn voor iedereen en alles. Maar dat plan van die rotondes werd natuurlijk pas bekend toen de weg aangelegd zou worden, op de originele propagandaplaatjes was daar niets van te zien.

En wil je weten of 'ie echt sneller is geworden? Ik ben na een klein experiment met een maat van mij erachter gekomen dat 50 door Hoogerheide en 80 over de randweg geen zak uitmaakt qua reistijd. Het scheelt dus niks. :'(
Deze ja... verschrikkelijk. Als ik vanuit Putte terug naar huis moet dan zit ik altijd te twijfelen welke route ik zal nemen. Ga ik voortaan uit jeugdsentiment gewoon lekker via de oude route.
pi_155243152
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:52 schreef Maegrim het volgende:

[..]

[..]

al is dat een wisselbaan :+
Wisselbaan, dat is het woord wat ik zocht inderdaad :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:49 schreef ambertje90 het volgende:
Rechts inhalen over de meest linker rijstrook?
En ja ook als je vmax+10 rijdt moet je rechts gaan rijden
Hier

Ben niet zo'n verkeersterminologiepurist vrees ik ;(
pi_155243778
Het lijkt ook alsof rotondes steeds schever worden, het midden is duidelijk hoger dan de buitenzijde, waardoor je zelfs met 15km/u het gevoel krijgt op twee wielen de bocht om te gaan.
.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:05:24 #67
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155245147
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:08 schreef Fer het volgende:
Het lijkt ook alsof rotondes steeds schever worden, het midden is duidelijk hoger dan de buitenzijde, waardoor je zelfs met 15km/u het gevoel krijgt op twee wielen de bocht om te gaan.
Dat komt omdat rotondes gebruikt worden als verkeersremmende maatregel. Niet meer als maatregel om het verkeer soepel door te laten lopen, maar juist om het af te remmen. Kijk maar naar de krankzinnige bochten die men in de toegangswegen legt indien een bestaande T kruising wordt omgebouwd. En dan van die varkensruggetjes dwars op de rijrichting in de verharde berm, zodat als je wat langer bent (vrachtverkeer) of hem iets te vlot neemt, je eigenlijk direct je velgen en dergelijke verneukt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:09:53 #68
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155245254
Toch is de rotonde een geweldige uitvinding. Waar vroeger ieder inschattingsfoutje bij het oversteken van een 80km-weg catastrofale gevolgen kon hebben, heb je nu alleen maar blikschade.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:30:33 #69
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155245845
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:09 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch is de rotonde een geweldige uitvinding. Waar vroeger ieder inschattingsfoutje bij het oversteken van een 80km-weg catastrofale gevolgen kon hebben, heb je nu alleen maar blikschade.
True, mits gebruikt op de juiste manier. En niets als verkeerspestende maatregel. En die richting gaat het helaas steeds meer op.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Spellchecker zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:23:43 #70
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_155249517
[wijziging]
Dubbel -O-
Tevens -purist.
  Spellchecker zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:26:27 #71
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_155249622
Hoe vaker het verkeer moet afremmen en opnieuw moet optrekken, hoe meer accijnsinkomsten voor de overheid hè... Het zou me, zeker met de huidige overheid, totáál niet verbazen als dat in zekere mate mee zou spelen bij de bepaling over hoe verkeerslichten worden afgesteld, waar er wat voor rotondes worden aangelegd, enz.
Tevens -purist.
pi_155250219
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:26 schreef NoBody122 het volgende:
Hoe vaker het verkeer moet afremmen en opnieuw moet optrekken, hoe meer accijnsinkomsten voor de overheid hè... Het zou me, zeker met de huidige overheid, totáál niet verbazen als dat in zekere mate mee zou spelen bij de bepaling over hoe verkeerslichten worden afgesteld, waar er wat voor rotondes worden aangelegd, enz.
Provincie, Rijkswaterstaat en min.fin dat samenwerkt? Onmogelijk
.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:54:43 #73
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155250614
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:26 schreef NoBody122 het volgende:
Hoe vaker het verkeer moet afremmen en opnieuw moet optrekken, hoe meer accijnsinkomsten voor de overheid hè... Het zou me, zeker met de huidige overheid, totáál niet verbazen als dat in zekere mate mee zou spelen bij de bepaling over hoe verkeerslichten worden afgesteld, waar er wat voor rotondes worden aangelegd, enz.
Hetzelfde geldt voor de verhoogde snelheidslimiet op snelwegen. Zou wel 's willen weten hoeveel 120 naar 130 extra heeft opgeleverd qua accijnzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 15-08-2015 23:03:49 ]
pi_155250883
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:54 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor de verhoogede snelheidslimiet op snelwegen. Zou wel 's willen weten hoeveel 120 naar 130 extra heeft opgeleverd qua accijnzen.
Het is ook beter voor het asfalt dus Rijkswaterstaat zou dan geld overhouden
pi_155250900
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het is ook beter voor het asfalt dus Rijkswaterstaat zou dan geld overhouden
Beter voor het asfalt? Hoe dan?
Professioneel gifmenger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')