abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:12:14 #51
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155228813
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:07 schreef twiFight het volgende:
Wat boeit jou dat dan? Ik snap dat constante denigreren daarvan niet. Moet je inhalen van de wet? Nee. Heb jij er last van dat iemand achter een voertuig blijft hangen? Nee. Wat is het probleem dan?
Als zo'n gast op het laatste moment besluit hem er toch maar voor te gooien, heb jij ook een probleem. Daarom probeer ik klemrijden toch wel een beetje te voorkomen.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:47:28 #52
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155229863
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:36 schreef Fer het volgende:
Wat ik nooit snap, dat mensen met een rek fietsen voor hun lampen en kenteken, heel Europa doorkomen. Zonder dat iemand ze staande houdt en niet verder laat rijden, totdat minimaal een kenteken leesbaar is.

En vandaag een domme actie weer, ik rijd op cc achter iemand, die dezelfde snelheid houdt en opeens (blijkbaar voor een voorligger) begint deze langzaam snelheid te minderen, waardoor ik langzaam op hem inloop.

Vervolgens moet ik deze persoon inhalen, waardoor ik erachter kwam dat ik hem dus klemreed, omdat de voorligger nu wel heel dichterbii was gekomen.

Waarom
Zwaar leven man.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_155230210
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:07 schreef twiFight het volgende:
Wat boeit jou dat dan? Ik snap dat constante denigreren daarvan niet. Moet je inhalen van de wet? Nee. Heb jij er last van dat iemand achter een voertuig blijft hangen? Nee. Wat is het probleem dan?
Ik zou er ook een probleem mee hebben. Misschien klinkt het wel raar, maar ik hou altijd rekening met bestuurders die achter een vrachtauto hangen en in willen halen. Meestal hou ik genoeg afstand om ze ertussen te laten. Ik weet, het is zeldzaam, want blijkbaar moet je maar als onderdeel van het linksrijdende treintje schijt hebben aan dat rechtsrijdend volk.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:01:43 #54
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155234543
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 01:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik zou er ook een probleem mee hebben. Misschien klinkt het wel raar, maar ik hou altijd rekening met bestuurders die achter een vrachtauto hangen en in willen halen. Meestal hou ik genoeg afstand om ze ertussen te laten. Ik weet, het is zeldzaam, want blijkbaar moet je maar als onderdeel van het linksrijdende treintje schijt hebben aan dat rechtsrijdend volk.
Het grappige is wel, ik laat best vaak een gaatje vallen in dat treintje voor auto's die rechts achter een vrachtwagen hangen. Zeker als het links ook met 90-100 tuffelt. Vaak durven mensen er dan toch niet tussen, ondanks de ruimte. Vervolgens ga je er alsnog voorbij, rij je het gat naar je voorligger weer wat kleiner, en dan voegen ze wel ineens direct achter je. Mensen die klem komen te zitten zijn wat dat aan gaat ook wel vaak mensen die niet kunnen anticiperen. En ook dezelfde figuren die hem ineens met 90 naar de linkerstrook flikkeren als jij met 130 aankomt, en dan boos worden als je al remmend even op hun bumper zit.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:31:43 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155236532
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:01 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Het grappige is wel, ik laat best vaak een gaatje vallen in dat treintje voor auto's die rechts achter een vrachtwagen hangen. Zeker als het links ook met 90-100 tuffelt. Vaak durven mensen er dan toch niet tussen, ondanks de ruimte. Vervolgens ga je er alsnog voorbij, rij je het gat naar je voorligger weer wat kleiner, en dan voegen ze wel ineens direct achter je. Mensen die klem komen te zitten zijn wat dat aan gaat ook wel vaak mensen die niet kunnen anticiperen. En ook dezelfde figuren die hem ineens met 90 naar de linkerstrook flikkeren als jij met 130 aankomt, en dan boos worden als je al remmend even op hun bumper zit.
klopt idd, ik doe dat ook, maar ook als ik 130 rijd op de linkerstrook, en ik zie dat iemand die 110-120 rijdt zich klem gaat rijden over 100 meter.. Ik geef dan een knippertje met grootlicht, en de meeste auto's zien het dan niet, of gaan alsnog in de remmen :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155236774
Over het algemeen ben ik niet beroerd om er iets mee te doen. Even inhouden zodat diegene alsnog ertussen kan, eigen ter voorkomen dat ie alsnog gaat en ik in de ankers moet. Of juist gas bij, als ik al erg dichtbij ben, dan moet diegene even lossen en erachter naar links gaan.

Het ia dan storend als iemand als een amoebe nergens op reageert, dan denk ik: ga je door je voorligger heen rijden dan?

Ook besef ik dat ik veel dingen al zie aankomen en gun anderen wat tijd om het ook te zien en te reageren, maar vaak hebben ze maar enkele seconden, dan moeten ze het ook gezien hebben, daarna rijdt ik alsnog het gat dicht.
.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:03:58 #57
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155237190
Overigens moet ik eerlijk zeggen dat het zoveel mogelijk ontwijken van het treintje op de linkerbaan op z'n tijd best een leuke sport is. Zeker als het zo'n beetje 90 sukkelt op beide stroken (2-strooks weg dus), de gaten tussen de vrachtwagens rechts best wel groot zijn en iedereen lekker links blijft rijden. Gewoon na elke vrachtwagen lekker naar rechts en dan kijken of je het zo kan timen dat je jezelf niet klem rijdt. Spits-rij-hobbies. _O_
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:35:22 #58
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155237875
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 13:44 schreef Fer het volgende:
Jij gaat er dus vanuit dat het komt omdat ze niet kijken of omdat ze niet anticiperen. Het kan ook gewoon een keus zijn. Niet iedereen raakt in een bloedlust als ze even 10 seconden moeten wachten om door te kunnen rijden.

Dat dat jou stoort is dan wel weer opzienbarend. Nogmaals, het heeft geen invloed op jou. Het komt nu op mij over dat je continu opgefokt achter het stuur zit vanwege dingen die helemaal niet storend hoeven te zijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155238817
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:35 schreef twiFight het volgende:

[..]

Jij gaat er dus vanuit dat het komt omdat ze niet kijken of omdat ze niet anticiperen. Het kan ook gewoon een keus zijn. Niet iedereen raakt in een bloedlust als ze even 10 seconden moeten wachten om door te kunnen rijden.

Dat dat jou stoort is dan wel weer opzienbarend. Nogmaals, het heeft geen invloed op jou. Het komt nu op mij over dat je continu opgefokt achter het stuur zit vanwege dingen die helemaal niet storend hoeven te zijn.
Dat valt echt enorm mee. Ik stoor mij aan niet zoveel zaken meer.

Maar met dit soort figuren, die dus enorm in snelheid lopen te wisselen, zul je zien, dat ze hierna weer versnellen en dan mij weer gaan inhalen.

Waarna het hele tafereel zich nog 5 keer herhaald, met diezelfde persoon.

Dit samen met personen die denken te kunnen rijden, flink willen door stampen, maar eigenlijk het inzicht en ervaring missen en dus vaak weer moeten remmen en langzaam gaan rijden.

Ik probeer gewoon zo soepel mogelijk dat verkeer door te gaan.
.
pi_155239136
Vandaag een debiel in een 5-serie die bij het linksaf uitvoegen richting de spitsstrook bij Muiden, besloot dat het ondanks mijn 110 km/u veel te langzaam ging en daarom nog even snel rechts inhaalde over de meest linker rijstrook van de A1. Hij ging echt nog nét voor de vangrail/het puntstuk weer naar links en moest daarna vol in de ABS voor een Twingo die voor hem reed.

Op zich prima, heb ik verder geen last van, maar hij had natuurlijk bij het rechts inhalen niet gekeken of er toevallig iemand reed en zodoende kon iemand daar ook nog bijna zijn Ford Focus afschrijven/gaan shoppen voor een pacemaker.

Zoveel faal in 1 actie, echt. Doe de rest van de weggebruikers een plezier en rij jezelf kapot tegen een boom of plant je op zijn minst niet voort :) ^O^
  Moderator zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:21:44 #61
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_155241361
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef Ciora het volgende:.

Zoveel faal in 1 actie, echt. Doe de rest van de weggebruikers een plezier en rij jezelf kapot tegen een boom of plant je op zijn minst niet voort :) ^O^
Amen.
Zo had ik vanmiddag iemand die, terwijl ik vrij rustig mijn eigen straat kwam ingereden, het nodig vond om van links de weg op te gaan draaien vanuit zijn parkeerplek.
Maar hij kwam zò langzaam op gang dat ik zoiets had van, die gaat gewoon wachten tot ik eerst voorbij ben (wat ook zo hoort want geparkeerd verkeer dient voorrang te geven aan rijdend verkeer.

Maar wat de neuk?!.... hij trekt opeens 5 meter voordat ik hem ga passeren alsnog gewoon op en rijdt van zn parkeerplek af.
Gevolg, ik moest dus vol in de rem om een zeer kansloze botsing te voorkomen.
Tis dat ik erg rustig reed, anders had ik zéker in z'n zijkant gezeten.
En zelfs mijn lange getoeter leek 'm niks te interesseren. Reed gewoon met n slakkegangetje weg alsof ik niet eens bestond.

Echt, gooi jezelf van een ravijn ofzo, please :X :(
pi_155241900
Rechts inhalen over de meest linker rijstrook?
En ja ook als je vmax+10 rijdt moet je rechts gaan rijden
pi_155241954
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:49 schreef ambertje90 het volgende:
Rechts inhalen over de meest linker rijstrook?
En ja ook als je vmax+10 rijdt moet je rechts gaan rijden
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef Ciora het volgende:
linksaf uitvoegen richting de spitsstrook bij Muiden
al is dat een wisselbaan :+
pi_155243088
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 07:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde met rotondes. Gemeente Woensdrecht (ik smijt maar gewoon met namen, want het kan ze toch geen ruk schelen wat de burger dwars zit) heeft in al haar wijsheid een randweg rond Hoogerheide aangelegd. Prima bedacht, daar niet van, beter voor Hoogerheide en haar inwoners, en beter voor al het verkeer dat niet in Hoogerheide hoeft te zijn, 80 in plaats van 50.
En wat bedenken ze? Drie (3) !!!! fucking rotondes :|W . Terwijl heel Woensdrecht is verteld dat dit echt een veeul snellere weg zou zijn, dat fantaaaasties zou zijn voor iedereen en alles. Maar dat plan van die rotondes werd natuurlijk pas bekend toen de weg aangelegd zou worden, op de originele propagandaplaatjes was daar niets van te zien.

En wil je weten of 'ie echt sneller is geworden? Ik ben na een klein experiment met een maat van mij erachter gekomen dat 50 door Hoogerheide en 80 over de randweg geen zak uitmaakt qua reistijd. Het scheelt dus niks. :'(
Deze ja... verschrikkelijk. Als ik vanuit Putte terug naar huis moet dan zit ik altijd te twijfelen welke route ik zal nemen. Ga ik voortaan uit jeugdsentiment gewoon lekker via de oude route.
pi_155243152
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:52 schreef Maegrim het volgende:

[..]

[..]

al is dat een wisselbaan :+
Wisselbaan, dat is het woord wat ik zocht inderdaad :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:49 schreef ambertje90 het volgende:
Rechts inhalen over de meest linker rijstrook?
En ja ook als je vmax+10 rijdt moet je rechts gaan rijden
Hier

Ben niet zo'n verkeersterminologiepurist vrees ik ;(
pi_155243778
Het lijkt ook alsof rotondes steeds schever worden, het midden is duidelijk hoger dan de buitenzijde, waardoor je zelfs met 15km/u het gevoel krijgt op twee wielen de bocht om te gaan.
.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:05:24 #67
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155245147
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:08 schreef Fer het volgende:
Het lijkt ook alsof rotondes steeds schever worden, het midden is duidelijk hoger dan de buitenzijde, waardoor je zelfs met 15km/u het gevoel krijgt op twee wielen de bocht om te gaan.
Dat komt omdat rotondes gebruikt worden als verkeersremmende maatregel. Niet meer als maatregel om het verkeer soepel door te laten lopen, maar juist om het af te remmen. Kijk maar naar de krankzinnige bochten die men in de toegangswegen legt indien een bestaande T kruising wordt omgebouwd. En dan van die varkensruggetjes dwars op de rijrichting in de verharde berm, zodat als je wat langer bent (vrachtverkeer) of hem iets te vlot neemt, je eigenlijk direct je velgen en dergelijke verneukt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:09:53 #68
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155245254
Toch is de rotonde een geweldige uitvinding. Waar vroeger ieder inschattingsfoutje bij het oversteken van een 80km-weg catastrofale gevolgen kon hebben, heb je nu alleen maar blikschade.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:30:33 #69
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155245845
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:09 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch is de rotonde een geweldige uitvinding. Waar vroeger ieder inschattingsfoutje bij het oversteken van een 80km-weg catastrofale gevolgen kon hebben, heb je nu alleen maar blikschade.
True, mits gebruikt op de juiste manier. En niets als verkeerspestende maatregel. En die richting gaat het helaas steeds meer op.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Spellchecker zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:23:43 #70
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_155249517
[wijziging]
Dubbel -O-
Tevens -purist.
  Spellchecker zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:26:27 #71
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_155249622
Hoe vaker het verkeer moet afremmen en opnieuw moet optrekken, hoe meer accijnsinkomsten voor de overheid hè... Het zou me, zeker met de huidige overheid, totáál niet verbazen als dat in zekere mate mee zou spelen bij de bepaling over hoe verkeerslichten worden afgesteld, waar er wat voor rotondes worden aangelegd, enz.
Tevens -purist.
pi_155250219
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:26 schreef NoBody122 het volgende:
Hoe vaker het verkeer moet afremmen en opnieuw moet optrekken, hoe meer accijnsinkomsten voor de overheid hè... Het zou me, zeker met de huidige overheid, totáál niet verbazen als dat in zekere mate mee zou spelen bij de bepaling over hoe verkeerslichten worden afgesteld, waar er wat voor rotondes worden aangelegd, enz.
Provincie, Rijkswaterstaat en min.fin dat samenwerkt? Onmogelijk
.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:54:43 #73
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155250614
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:26 schreef NoBody122 het volgende:
Hoe vaker het verkeer moet afremmen en opnieuw moet optrekken, hoe meer accijnsinkomsten voor de overheid hè... Het zou me, zeker met de huidige overheid, totáál niet verbazen als dat in zekere mate mee zou spelen bij de bepaling over hoe verkeerslichten worden afgesteld, waar er wat voor rotondes worden aangelegd, enz.
Hetzelfde geldt voor de verhoogde snelheidslimiet op snelwegen. Zou wel 's willen weten hoeveel 120 naar 130 extra heeft opgeleverd qua accijnzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 15-08-2015 23:03:49 ]
pi_155250883
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:54 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor de verhoogede snelheidslimiet op snelwegen. Zou wel 's willen weten hoeveel 120 naar 130 extra heeft opgeleverd qua accijnzen.
Het is ook beter voor het asfalt dus Rijkswaterstaat zou dan geld overhouden
pi_155250900
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het is ook beter voor het asfalt dus Rijkswaterstaat zou dan geld overhouden
Beter voor het asfalt? Hoe dan?
Professioneel gifmenger.
pi_155251265
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:54 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor de verhoogde snelheidslimiet op snelwegen. Zou wel 's willen weten hoeveel 120 naar 130 extra heeft opgeleverd qua accijnzen.
Dat was toch de hoofdreden?
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:19:57 #77
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155251363
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:16 schreef Light het volgende:

[..]

Dat was toch de hoofdreden?
Het was vooral goedkope VVD- en PVV-verkiezingsretoriek. ;)

In de praktijk levert het (wat betreft tijdswinst) niets op.
pi_155251372
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:16 schreef Light het volgende:

[..]

Dat was toch de hoofdreden?
Dat was 'de beleving van de automobilist'. Was een verkiezingsbelofte.
Professioneel gifmenger.
pi_155251456
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:19 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Het was vooral goedkope VVD- en PVV-verkiezingsretoriek. ;)

In de praktijk levert het (wat betreft tijdswinst) niets op.
Ja, ze waren een verkiezingsbelofte nagekomen. Da's op zich al nieuwswaardig. :)
pi_155251484
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:20 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat was 'de beleving van de automobilist'. Was een verkiezingsbelofte.
De automobilist kiest er zelf voor om wel of niet harder te gaan rijden. Leuk voordeel is dat de boetes lager uitvallen als je 140 rijdt waar je 130 mag, in vergelijking met 140 bij 120.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:29:45 #81
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155251673
Ach ja, al die leasebakken verstoken nu meer diesel. Dus is het alleen maar goed voor de BV Nederland. :P Alleen jammer dat de bestuurders van die leasebakken nu verwachten dat iedereen met 130km/h vrachtwagens gaat inhalen. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 16-08-2015 00:59:51 ]
pi_155251730
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Beter voor het asfalt? Hoe dan?
Die moet ik uitleggen met een voorbeeld.
Leg een baksteen (strijkijzer) op een stuk ijs en uiteindelijk zakt de steen er doorheen (of vervang ijs door een doek). Beweegt de strijkijzer over dat ijs (of doek) en hij zakt er later of niet doorheen
pi_155253536
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die moet ik uitleggen met een voorbeeld.
Leg een baksteen (strijkijzer) op een stuk ijs en uiteindelijk zakt de steen er doorheen (of vervang ijs door een doek). Beweegt de strijkijzer over dat ijs (of doek) en hij zakt er later of niet doorheen
Dit snap ik niet. De belasting op het wegdek is hetzelfde. Het is niet zo dat 130 ervoor zorgt dat de gemiddelde belasting op het wegdek minder wordt. Sneller rijden betekent ook een hogere verkeersstroom. Meer auto's dus.
Maar aangezien het verschil 120-130 minimaal is zal de capaciteit ook minimaal toenemen. In jouw voorbeeld zou je meerdere keren het strijkijzer over het doek kunnen bewegen.

Alleen de grotere tussenafstand zou het verschil kunnen maken. Maar dat is wel erg vergezocht. Misschien dat het asfalt nettto een dag of wat langer zou kunnen blijven liggen...

Alleen stilstand op asfalt zou niet goed zijn, kijk maar naar de bekende kuilen vlak voor de stopstreep bij verkeerslichten.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ridocar op 16-08-2015 00:41:48 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zondag 16 augustus 2015 @ 00:42:38 #84
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155253668
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 00:36 schreef Ridocar het volgende:
Alleen stilstand op asfalt zou niet goed zijn, kijk maar naar de bekende kuilen vlak voor de stopstreep bij verkeerslichten.
Die komen juist toch door remmen.
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 00:36 schreef Ridocar het volgende:
Dit snap ik niet. De belasting op het wegdek is hetzelfde.
De piek van de belasting duurt minder land. Vergelijk het met rijden in zand, als je harder rijdt, zak je minder ver weg.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 16 augustus 2015 @ 01:04:31 #85
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155254286
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 00:42 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]
De piek van de belasting duurt minder land. Vergelijk het met rijden in zand, als je harder rijdt, zak je minder ver weg.
Als je iets minder lang op de snelweg rijdt, sta je ergens anders iets langer stil. Al met al maakt het dus niet zoveel uit.
pi_155256441
Vandaag zo'n 400 km afgelegd zonder noemenswaardige acties van medeweggebruikers.
Mag ook weleens gezegd worden.
pi_155257759
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 00:42 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Die komen juist toch door remmen.
Ook, maar iedere keer stilstaan op dezelfde plek vervormt asfalt ook makkelijk. Op het terrein van m'n werk waar de opleggers staan worden de steunpoten altijd op stelconplaten weggezet. Soms hebben we wel eens minder briljante chauffeurs die gewoon de poten op het asfalt zetten. Zeker als die dingen wat kleine stempels hebben krijg je geheid afdrukken op het asfalt.
quote:
[..]

De piek van de belasting duurt minder land. Vergelijk het met rijden in zand, als je harder rijdt, zak je minder ver weg.
Dat verschil is echt minimaal, alleen stilstand veroorzaakt vervorming, alles dat sneller gaat dan stilstand geeft minder piekbelasting.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 16 augustus 2015 @ 09:53:49 #88
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155258450
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:29 schreef Van_Poppel het volgende:
Ach ja, al die leasebakken verstoken nu meer diesel. Dus is het alleen maar goed voor de BV Nederland. :P Alleen jammer dat de bestuurders van die leasebakken nu verwachten dat iedereen met 130km/h vrachtwagens gaat inhalen. ;(
Dat jij niet harder wil rijden vanwege je verbruik en/of milieuargument vind ik helemaal prima, maar blijf dan in ieder geval ook weg van de linkerstrook waar mensen wel de V-max willen rijden. Op 2-strooks 130-snelwegen verwacht ik dat bestuurders bij inhalen en dus bij gebruik van de linkerstrook in ieder geval de V-max rijden ja. Op 3-strooks of meer kan je prima met 110-120 op de middelste strook rijden als je die vrachtwagen voorbij wil.

Sowieso ben ik een beetje klaar met het 115-volk in Nederland. Van die mensen die je ophouden op de linkerstrook waar je 130 mag, maar die verderop waar je 100 mag ineens weer op je bumper zitten. En dat zijn er zo ontzettend veel. Ik hoop dan ook altijd van harte dat er regelmatig post uit Leeuwarden komt voor 10-15 te hard waar 100.
pi_155259108
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 09:53 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat jij niet harder wil rijden vanwege je verbruik en/of milieuargument vind ik helemaal prima, maar blijf dan in ieder geval ook weg van de linkerstrook waar mensen wel de V-max willen rijden. Op 2-strooks 130-snelwegen verwacht ik dat bestuurders bij inhalen en dus bij gebruik van de linkerstrook in ieder geval de V-max rijden ja. Op 3-strooks of meer kan je prima met 110-120 op de middelste strook rijden als je die vrachtwagen voorbij wil.

Sowieso ben ik een beetje klaar met het 115-volk in Nederland. Van die mensen die je ophouden op de linkerstrook waar je 130 mag, maar die verderop waar je 100 mag ineens weer op je bumper zitten. En dat zijn er zo ontzettend veel. Ik hoop dan ook altijd van harte dat er regelmatig post uit Leeuwarden komt voor 10-15 te hard waar 100.
Dat zijn vaak CC rijders die het idee hebben dat rijden op de CC betekent dat het ding niet bijgesteld kan worden. Is inderdaad ergerlijk, maar ik erger me meer aan mensen die onder de V-max rijden en opeens gas bijgeven als ze zien door wat ze worden ingehaald. Vroeger vaak gehad met mijn Landcruiser 2.4D (132 km/u met de storm in de rug en 10 km vrij asfalt om die snelheid te behalen :P ) en nu met de Yamaha T-max hetzelfde.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_155260507
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 09:53 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Sowieso ben ik een beetje klaar met het 115-volk in Nederland. Van die mensen die je ophouden op de linkerstrook waar je 130 mag, maar die verderop waar je 100 mag ineens weer op je bumper zitten. En dat zijn er zo ontzettend veel. Ik hoop dan ook altijd van harte dat er regelmatig post uit Leeuwarden komt voor 10-15 te hard waar 100.
Ik stel mijn cc tegenwoordig vaak ook niet hoger dan 120 in, scheelt enorm veel ergernis. Maar dat 115 doorrijden bij 100km stukken is dan weer storend inderdaad.
.
pi_155260833
Terwijl ik in probeer te voegen achter een Renault Scenic besluit laatstgenoemde om maar het gas los te laten tot 50, waarschijnlijk kon 'ie het ongeval aan de andere kant van de rijbaan niet goed zien. De maximumsnelheid ter plaatse was overigens 90.

Sterf.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 16-08-2015 14:30:05 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155261362
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 09:53 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat jij niet harder wil rijden vanwege je verbruik en/of milieuargument vind ik helemaal prima, maar blijf dan in ieder geval ook weg van de linkerstrook waar mensen wel de V-max willen rijden. Op 2-strooks 130-snelwegen verwacht ik dat bestuurders bij inhalen en dus bij gebruik van de linkerstrook in ieder geval de V-max rijden ja. Op 3-strooks of meer kan je prima met 110-120 op de middelste strook rijden als je die vrachtwagen voorbij wil.

Sowieso ben ik een beetje klaar met het 115-volk in Nederland. Van die mensen die je ophouden op de linkerstrook waar je 130 mag, maar die verderop waar je 100 mag ineens weer op je bumper zitten. En dat zijn er zo ontzettend veel. Ik hoop dan ook altijd van harte dat er regelmatig post uit Leeuwarden komt voor 10-15 te hard waar 100.
Onzin natuurlijk. Ook als iemand niet harder kan, wil of durft dan 110-120 heeft hij/zij net zoveel recht als jij om die vrachtwagen die 90 rijdt in te halen. Als je dat niet begrijpt, en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is, dan kun je beter helemaal van de snelweg wegblijven.
  FOK!fotograaf zondag 16 augustus 2015 @ 13:45:01 #93
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155262874
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 08:01 schreef Ridocar het volgende:
Ook, maar iedere keer stilstaan op dezelfde plek vervormt asfalt ook makkelijk. Op het terrein van m'n werk waar de opleggers staan worden de steunpoten altijd op stelconplaten weggezet. Soms hebben we wel eens minder briljante chauffeurs die gewoon de poten op het asfalt zetten. Zeker als die dingen wat kleine stempels hebben krijg je geheid afdrukken op het asfalt.
Nou vervormd een steunpoot die van metaal is, een klein oppervlakte heeft en nog een best hoge druk (de schoteldruk komt op 2 rotpootjes) natuurlijk makkelijker wat eronder zit dan 6 rubberbanden.
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 08:01 schreef Ridocar het volgende:
Dat verschil is echt minimaal, alleen stilstand veroorzaakt vervorming, alles dat sneller gaat dan stilstand geeft minder piekbelasting.
Ja, klopt. Maar het is er wel. Dat je door 130 te rijden minder slijtage krijgt zal best kloppen, maar dat was niet de hoofdmotivatie. Want volgens diezelfde logica zouden vrachtwagens, die per vrachtwagen een slijtage van ca. 40-50 personenwagens opleveren, dus ook 130 mee moeten rijden.
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:45 schreef deezler het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Ook als iemand niet harder kan, wil of durft dan 110-120 heeft hij/zij net zoveel recht als jij om die vrachtwagen die 90 rijdt in te halen. Als je dat niet begrijpt, en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is, dan kun je beter helemaal van de snelweg wegblijven.
Ja en nee. We hebben in het RVV nog altijd artikelen over het niet ophouden van het overige wegverkeer, voor laten gaan van voertuigen die zich reeds op een rijstrook bevinden en dergelijke. Kort gezegd, als jij naar een andere rijstrook gaat, moet het in principe zo zijn dat een ander, die daar al reeds rijdt, zijn rijgedrag niet hoeft aan te passen. Dit natuurlijk binnen de toelaatbare tolleranties, want op iemand die 250 rijdt kan je binnen Nederland eigenlijk niet anticiperen.
EDIT: Als jij moet afrijden en je gaat met 100 op een 130 weg iemand inhalen, dan levert dat je een minpunt op. En bij twijfel is dat doorslaggevend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pizza_Boom op 16-08-2015 13:50:52 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 16 augustus 2015 @ 14:13:40 #94
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155263810
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:45 schreef deezler het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Ook als iemand niet harder kan, wil of durft dan 110-120 heeft hij/zij net zoveel recht als jij om die vrachtwagen die 90 rijdt in te halen. Als je dat niet begrijpt, en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is, dan kun je beter helemaal van de snelweg wegblijven.
Jij draait het "en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is" om. Als jij een vrachtwagen met 110 gaat inhalen en daarmee een "remmende" kettingreactie op de linkerbaan veroorzaakt, omdat iedereen daar wel de V-max van 130 rijdt en jij daar schijt aan hebt, dan ben jij degene die denkt dat de snelweg er voor jou alleen is. En misschien kan jij dan maar beter wegblijven, om dat balletje ook nog te kaatsen?

Verder niets toe te voegen aan wat Pizza al heeft gezegd.
pi_155266043
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:45 schreef deezler het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Ook als iemand niet harder kan, wil of durft dan 110-120 heeft hij/zij net zoveel recht als jij om die vrachtwagen die 90 rijdt in te halen. Als je dat niet begrijpt, en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is, dan kun je beter helemaal van de snelweg wegblijven.
Als ik eerlijk ben, vind ik dat iemand die niet harder durft dan 110, eigenlijk het rijbewijs in moet leveren.
Professioneel gifmenger.
pi_155266075
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die moet ik uitleggen met een voorbeeld.
Leg een baksteen (strijkijzer) op een stuk ijs en uiteindelijk zakt de steen er doorheen (of vervang ijs door een doek). Beweegt de strijkijzer over dat ijs (of doek) en hij zakt er later of niet doorheen
Maar jouw stelling ging niet over vaart versus stilstaan, maar over 120 versus 130 km/uur.
Professioneel gifmenger.
pi_155266110
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:45 schreef deezler het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Ook als iemand niet harder kan, wil of durft dan 110-120 heeft hij/zij net zoveel recht als jij om die vrachtwagen die 90 rijdt in te halen. Als je dat niet begrijpt, en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is, dan kun je beter helemaal van de snelweg wegblijven.
Als iemand op de snelweg niet harder durft dat 110 is die persoon niet geschikt om een auto te besturen en moet ie zijn rijbewijs inleveren (extreme weercondities daargelaten uiteraard).

Net even een tripje naar de supermarkt in de regen...
Rijtje ergernissen:
Mensen die in de stromende regen zonder licht rijden
Mensen die menen dat ze 35 moeten gaan rijden op een prima 50 kilometerweg
Mensen die niet door hebben dat ze 2 kilometer lang nutteloos hun knipperlicht aan hebben staan
Mensen die als een malle op een zebrapad af komen en dan kwaad worden als ze vol in de ankers moeten omdat ze anders jouw winkelwagen omver rijden....
A mind with a heart of it's own
pi_155266132
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:35 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben, vind ik dat iemand die niet harder durft dan 110, eigenlijk het rijbewijs in moet leveren.
GMTA ;)
A mind with a heart of it's own
pi_155267992
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:35 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben, vind ik dat iemand die niet harder durft dan 110, eigenlijk het rijbewijs in moet leveren.
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:37 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Als iemand op de snelweg niet harder durft dat 110 is die persoon niet geschikt om een auto te besturen en moet ie zijn rijbewijs inleveren (extreme weercondities daargelaten uiteraard).

Beetje onzin natuurlijk. Ik weet niet waar jullie auto rijden, maar ik zie toch regelmatig mensen rijden die niet veel harder gaan dan 100-110. Soms zijn dat senioren. Soms zijn het mensen met een auto waarmee het niet verstandig is of prettig rijden is met 130 km per uur.
pi_155268116
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:13 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Jij draait het "en denkt dat de snelweg er voor jou alleen is" om. Als jij een vrachtwagen met 110 gaat inhalen en daarmee een "remmende" kettingreactie op de linkerbaan veroorzaakt, omdat iedereen daar wel de V-max van 130 rijdt en jij daar schijt aan hebt, dan ben jij degene die denkt dat de snelweg er voor jou alleen is. En misschien kan jij dan maar beter wegblijven, om dat balletje ook nog te kaatsen?

Verder niets toe te voegen aan wat Pizza al heeft gezegd.
Niemand had het over een remmende kettingreactie. Het is gewoon een onzinnige en ook egoistische eis dat iedereen op de linkerbaan perse 130 zou moeten rijden waar dat de maximum snelheid is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')