Daar hebben we er hier ook een aantal van, eentje als je de snelweg op gaat, daar rijd ik standaard door rood om 05.45 in de ochtend, en eentje op de proviciale weg om een T-splitsing te reguleren, en ook daar vlam ik regelmatig met 100 door rood als ik zie dat er niks aankomt. Is echt zo'n stop and go penalty van 100 (=Vmax daar) naar 0, en zodra je stilstaat gaat het hø£rending op groen. De groeten, als er niks voor het licht van links staat, vlamt deze jongen vol gas door roodquote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wees blij dat ze nog afgesteld zijn. Gemeente Zaanstad heeft er een handje van om automobilistje te pesten. Een weg, kan je alleen linksaf, waar je dus rustig een rondje rood houdt terwijl het tegemoet komende verkeer wel groen heeft. En regelmatig controle, want door rood is levensgevaarlijk en mag niet, terwijl er geen kruisend verkeer is. De clou? Gemeente Zaanstad wil graag dat alles dat naar Amsterdam moet, via de A9 gaat, in plaats van via de N8/A8.
Ik ook, maar het is al 2015, en van die runaround VRI's zijn een beetje jaren 80. Ombouwen kost een paar ton, vergis je niet, en dat gaan ze heus niet doen. Ding staat standaard op groen, maar springt op rood als je aankomt en over de naderingslus rijdt, kan bijna tot op de meter voorspellen wanneer hij op oranje springt.. en als je er bijna bent kun je zien of er iets staat of aankomt, en alsnog een ABS testje doen indien nodig, maar dat is echt misschien 1 op de 10 keer..quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:37 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben bijzonder tegen 'door rood rijden' maar ik begrijp het wel. De gemeente mailen een idee of wordt het per definitie niet aangepast?
Dit soort bullshit had(en heb) je in Arnhem ook. Ontzettend kansloos en dat is pas pas slecht voor het milieu. Groene golf? Rode vloed eerder..quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook, maar het is al 2015, en van die runaround VRI's zijn een beetje jaren 80. Ombouwen kost een paar ton, vergis je niet, en dat gaan ze heus niet doen. Ding staat standaard op groen, maar springt op rood als je aankomt en over de naderingslus rijdt, kan bijna tot op de meter voorspellen wanneer hij op oranje springt.. en als je er bijna bent kun je zien of er iets staat of aankomt, en alsnog een ABS testje doen indien nodig, maar dat is echt misschien 1 op de 10 keer..
En die van 's ochtends heb je een kilometer zicht in tegengestelde richting, die laat je gewoon 3, 4 minuten staan terwijl er niks aan komt, en áls hij op rood staat en je stopt, blijft 'ie zó lang op rood staan dat auto's uit tegenliggende richting die je nog niet zag toen je stopte, gewoon voor gaan![]()
En die laatste is een provincie-installatie; kun je beter moppen gaan tappen tegen een omgevallen boom in het bos; je hebt meer kans dat die terug gaat lullen of in de lach schiet, als dat de provincie daar iets gaat veranderen.
Ik beoordeel de situatie en trek gewoon mijn plan
In mijn wereld is het wél al 2015, dus voordat mijn rechtervoorwiel van de stoep afrolt hier, draait 'Meister al; ze gaan hun goddeloze gang maarquote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
Haha echt debiel. Ga ik oprecht duimen dat het cjib geen flitspaal gaat neerplanten in de toekomst
Psies.. mijn bandjes slijten door onnodig stoppen en optrekken, het kost me extra brandstof, remmen slijten onnodig, én het kost me tijd, plus dat het me irriteert als het voor JL is.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit soort bullshit had(en heb) je in Arnhem ook. Ontzettend kansloos en dat is pas pas slecht voor het milieu. Groene golf? Rode vloed eerder..
Zo hard rijden dat je nog net oranje meepikt werkt daar niet?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook, maar het is al 2015, en van die runaround VRI's zijn een beetje jaren 80. Ombouwen kost een paar ton, vergis je niet, en dat gaan ze heus niet doen. Ding staat standaard op groen, maar springt op rood als je aankomt en over de naderingslus rijdt, kan bijna tot op de meter voorspellen wanneer hij op oranje springt..
Nee, die lus zit best een eind voor het verkeerslicht, dan moet ik echt héél erg hard aan komen vlammen, en ik vind 100 wel hard zat eigenlijk, is een stukkie 2 baans autoweg. Eigenlijk mag je op de laatste 150 meter voor de verkeerslichten maar 70, maar daarvoor en erna wel gewoon 100.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:06 schreef deezler het volgende:
[..]
Zo hard rijden dat je nog net oranje meepikt werkt daar niet?
Ken ook een paar van die stoplichten die steeds op groen staan en pas op oranje springen als je aan komt rijden. Maar als je dan even flink gas geeft, dan kun je nog net met oranje mee. Niet echt zoals het bedoeld was, maar dan moeten ze er ook maar een fatsoenlijk verkeerslicht neerzetten.
Das wel jammer, en dan zou ik het ook niet riskeren. Mocht er eens iemand staan te flitsen, dan beter een boete voor rood licht dan voor 50 km te hard.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, die lus zit best een eind voor het verkeerslicht, dan moet ik echt héél erg hard aan komen vlammen, en ik vind 100 wel hard zat eigenlijk, is een stukkie 2 baans autoweg. Eigenlijk mag je op de laatste 150 meter voor de verkeerslichten maar 70, maar daarvoor en erna wel gewoon 100.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:14 schreef deezler het volgende:
[..]
Das wel jammer, en dan zou ik het ook niet riskeren. Mocht er eens iemand staan te flitsen, dan beter een boete voor rood licht dan voor 50 km te hard.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:03 schreef Sounddragon het volgende:
In mijn wereld is het wél al 2015, dus voordat mijn rechtervoorwiel van de stoep afrolt hier, draait 'Meister al; ze gaan hun goddeloze gang maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Zo ken ik er ook nog een paar op een 50 weg. Rijd je 50 krijg je ook een stop and go. Pas bij 40 blijft ie op groen, typisch treiterlicht. Nee, dan vind ik wat men hier in de omgeving de laatste tijd plaatst veel prettiger. Standaard alle richtingen rood, kom je aanrijden dan springt jouw richting op groen. En dat is de doorgaande rijbaan eerder, want de lus ligt verder van het licht af, maar dat is nog te overzien.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:28 schreef Sounddragon het volgende:
Is echt zo'n stop and go penalty van 100 (=Vmax daar) naar 0, en zodra je stilstaat gaat het hø£rending op groen.
Zo zou het ook eigenlijk moeten imhoquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook nog een paar op een 50 weg. Rijd je 50 krijg je ook een stop and go. Pas bij 40 blijft ie op groen, typisch treiterlicht. Nee, dan vind ik wat men hier in de omgeving de laatste tijd plaatst veel prettiger. Standaard alle richtingen rood, kom je aanrijden dan springt jouw richting op groen. En dat is de doorgaande rijbaan eerder, want de lus ligt verder van het licht af, maar dat is nog te overzien.
true, paar keer gebeurd, alleen was ik dan de eerste melder, en niet de eerste die geflitst werd.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:28 schreef Maegrim het volgende:
ook met flitsmeister kan je de eerste zijn
de vluchtstrook is ook onderdeel van de rijbaan. Jij kan toch zo goed regeltjes uitpluizen en factchecken? Doe dat eens danquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:37 schreef ambertje90 het volgende:
Terugkerende irritatie:
Het plaatje in de openingspost waarbij de vluchtstrook onderdeel van de rijbaan is.
Dacht dat ik de enige was.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
true, paar keer gebeurd, alleen was ik dan de eerste melder, en niet de eerste die geflitst werd.
Det feels goooood![]()
Je kunt ook gewoon 120 gaan rijden, dan hoef je je zelfs heuveltje af ook geen zorgen te maken over flitsers. Rijdt zo relaxt als maar zijn kan.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik rijd ook niet standaard veel te hard ofzo, maar wel regelmatig de max, en het rijdt gewoon relaxter als je niet continu hoeft te scannen naar struikrovers.
Grote nadeel aan FM vind ik dat er geen controle achter zit. Trollen kunnen de door jou zorgvuldig geplaatste melding er ook weer af halen en alles wordt voor flitser aangezien. Ohnee, een beveiligingscamera, dat is vast een flitser. Oh nee, er staat een auto in de berm, flitser!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:14 schreef Sounddragon het volgende:
true, paar keer gebeurd, alleen was ik dan de eerste melder, en niet de eerste die geflitst werd.
Det feels goooood
Zit er bij Flitsmeister niet een bepaalde weging in dat ie pas bij x aantal 'votes' een flitsmelding er weer af haalt?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Grote nadeel aan FM vind ik dat er geen controle achter zit. Trollen kunnen de door jou zorgvuldig geplaatste melding er ook weer af halen en alles wordt voor flitser aangezien. Ohnee, een beveiligingscamera, dat is vast een flitser. Oh nee, er staat een auto in de berm, flitser!
Ik heb precies hetzelfde met rotondes. Gemeente Woensdrecht (ik smijt maar gewoon met namen, want het kan ze toch geen ruk schelen wat de burger dwars zit) heeft in al haar wijsheid een randweg rond Hoogerheide aangelegd. Prima bedacht, daar niet van, beter voor Hoogerheide en haar inwoners, en beter voor al het verkeer dat niet in Hoogerheide hoeft te zijn, 80 in plaats van 50.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In mijn wereld is het wél al 2015, dus voordat mijn rechtervoorwiel van de stoep afrolt hier, draait 'Meister al; ze gaan hun goddeloze gang maar
[..]
Psies.. mijn bandjes slijten door onnodig stoppen en optrekken, het kost me extra brandstof, remmen slijten onnodig, én het kost me tijd, plus dat het me irriteert als het voor JL is.
Mja dit is wel een heel moeilijke natuurlijk. Waar te beginnen? Wiki? google? weet je wat? we kijken eerst eens bij de definities in artikel 1 van het RVV.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:17 schreef Sounddragon het volgende:
de vluchtstrook is ook onderdeel van de rijbaan. Jij kan toch zo goed regeltjes uitpluizen en factchecken? Doe dat eens dan
Als je dit meent, waarom hou je je dan niet aan de snelheid? Dan zit je altijd safe. pssst... "than"quote:
Ik rijd ook vaak onder Vmax, en ik krijg ook wel eens een boete hoor, maar omdat boetes gewoon een vast deel van het staatsinkomen zijn, en ik eigenlijk toch wel een beetje vind dat ik belastingtechnisch gezien genoeg uitgekleed word door vadertjes staat, zal ik elke cent die ik in mijn zak kan houden, daar ook houden.. belasting over mijn hardverdiende loon, daarvan moet ik een auto kopen en onderhouden waar ik ook weer op 32 manieren voor word belast en geplukt, en als ik dan na betaling van een vermogen aan belastingen en accijnzen eindelijk over een stuk asfalt kan rollen om weer nieuwe belastingcentjes te verdienen voor de staat, krijg ik ook nog een schop onder mijn hol dat ik dat te snel zou doen.. dat ze lekker maar die melkertbanen opdoeken en gewoon weer oldskool naast je komen rijden op de snelweg en je aan de kant zetten om een bonnetje te schrijven.. daar heb ik vrede mee. Zolang ik vanuit onopvallende posities met technologie bejaagd word als automobilist, zal ik me op éénzelfde manier 'wapenen' om dat te voorkomen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:36 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon 120 gaan rijden, dan hoef je je zelfs heuveltje af ook geen zorgen te maken over flitsers. Rijdt zo relaxt als maar zijn kan.
Je moet het zelf weten hoor, maar gedraag je dan als een man met een ruggengraat en pak die boete als dat zo uitkomt. Er zit echt geen agent naast je in de auto die je gaspedaal verder indrukt. Dat doe voor de volle 100% zelf. Bovendien vindt er een wettelijke correctie plaats, dus de smoesjes van "ik reed maar een paar km/u te snel" die je vaak hoort kloppen ook niet.
Ze kunnen moeilijk bij elke melding als een dolle die kant op vlammen om te kijken of het hok er ook daadwerkelijk staat natuurlijkquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Grote nadeel aan FM vind ik dat er geen controle achter zit. Trollen kunnen de door jou zorgvuldig geplaatste melding er ook weer af halen en alles wordt voor flitser aangezien. Ohnee, een beveiligingscamera, dat is vast een flitser. Oh nee, er staat een auto in de berm, flitser!
Goed zo meid, jij bent echt goed bezigquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 08:39 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Mja dit is wel een heel moeilijke natuurlijk. Waar te beginnen? Wiki? google? weet je wat? we kijken eerst eens bij de definities in artikel 1 van het RVV.
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_14-08-2015
vluchthaven of vluchtstrook: door een doorgetrokken streep van de rijbaan van de autosnelweg of autoweg afgescheiden weggedeelte, dat bestemd is voor gebruik in noodgevallen, behoudens voor de duur van openstelling als spitsstrook;
En voor de goede orde dan ook rijbaan maar even:
rijbaan: elk voor rijdende voertuigen bestemd weggedeelte met uitzondering van de fietspaden en de fiets/bromfietspaden;
En dan natuurlijk de klapper uit de nota van toelichting bij invoering van het RVV in 1991:
Onderdeel ak 62
Zoals het geval is met de parkeerhaven en de parkeerstrook worden in het RW 1990 de begrippen vluchthaven en vluchtstrook omschreven. De vluchthaven en de vluchtstrook maken geen deel uit van de rijbaan van de autosnelweg en de autoweg. Zij zijn imners niet voor het rijdende verkeer besteed. Verwezen wordt in dit verband naar de toelichting op artikel 43.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goed zo meid, jij bent echt goed bezig![]()
Ik heb anders geleerd bij diverse rijopleidingen, en IK beschouw een pech/vluchtstrook als onderdeel van de rijbaan; domweg omdat hij eraan vast zit en berijdbaar is als zodanig. Een spitsstrook is een als rijstrook ingestelde vluchtstrook, dus dan weer wél, en dan weer géén rijbaan.. beetje apart niet?
Eindeloze discussie, maar dit is mijn mening/beeld/visie, en daar zult u het mee moeten doen
quote:
Zodra die meneer in Driebergen op het 'rode kruizen' knoppie drukt wel.. helaas wordt dan niet automagisch het RVV (wat btw dateert van vóór het fenomeen 'spitsstrook) digitaal real time aangepast..quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:29 schreef ambertje90 het volgende:
Als het een spitsstrook is is het geen vluchtstrook.
En tja, meningen...
/care waar die knakkers verstopt zitten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:34 schreef JDude het volgende:
Driebergen heeft geen verkeerscentrale.
Nee, een spitsstrook met een rood kruis is nog steeds een spitsstrook.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zodra die meneer in Driebergen op het 'rode kruizen' knoppie drukt wel.. helaas wordt dan niet automagisch het RVV (wat btw dateert van vóór het fenomeen 'spitsstrook) digitaal real time aangepast..
Ja, sorry, maar je argumentatie komt niet verder dan het niveau "ik betaal hondenbelasting dus ik ga mijn stront niet opruimen en boetes erop zal ik aanvechten omdat het steeds duurder wordt".quote:
deal with it.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:38 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar je argumentatie komt niet verder dan het niveau "ik betaal hondenbelasting dus ik ga mijn stront niet opruimen en boetes erop zal ik aanvechten omdat het steeds duurder wordt".
Be prepared for the incoming shitstorm yourself.quote:
Ik lijd aan een gezonde dosis burgerlijke ongehoorzaamheid, en ben redelijk allergisch voor het woordje 'moeten'quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:43 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Be prepared for the incoming shitstorm yourself.
Jij plaatst je met je vele rijopleidingen boven de wet, grapjas
Ja, of de nieuwe rondweg is een heel stuk langer en daardoor duurt het uiteindelijk langer dat zie je ook vaak.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 07:54 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb precies hetzelfde met rotondes. Gemeente Woensdrecht (ik smijt maar gewoon met namen, want het kan ze toch geen ruk schelen wat de burger dwars zit) heeft in al haar wijsheid een randweg rond Hoogerheide aangelegd. Prima bedacht, daar niet van, beter voor Hoogerheide en haar inwoners, en beter voor al het verkeer dat niet in Hoogerheide hoeft te zijn, 80 in plaats van 50.
En wat bedenken ze? Drie (3) !!!! fucking rotondes. Terwijl heel Woensdrecht is verteld dat dit echt een veeul snellere weg zou zijn, dat fantaaaasties zou zijn voor iedereen en alles. Maar dat plan van die rotondes werd natuurlijk pas bekend toen de weg aangelegd zou worden, op de originele propagandaplaatjes was daar niets van te zien.
dank je knulquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:44 schreef Platina het volgende:
Sounddragon is de oppertrol van dit topic. Goed bezig jongen.
Mooi he, samenleving. GTFO.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik lijd aan een gezonde dosis burgerlijke ongehoorzaamheid, en ben redelijk allergisch voor het woordje 'moeten'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |