abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155009096
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:59 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zit nu in het blokje 'oorlogsretoriek'. Interessant, tot zover. Trump maakt in mijn ogen wel degelijk een fout, hij wordt twee keer expliciet gevraagd naar bewijzen over het gedrag van de Mexicaanse overheid en hij lult eromheen. Maar ik weet niet of zijn doelgroep dat ziet of interessant vindt.
Bush kiest een relatief veilige koers, maar doet dat goed. Misschien wel erg vroeg. Kasich ook sterk.

Wat me in het algemeen opvalt: wat een verademing dat ze elkaar uit laten praten. Is weer eens wat anders dan het kleuterklasje dat we hier debatten laten voeren. Alleen die galm... echt waar. Waarom!?
Het is natuurlijk ook meer een soort reclamepraatje dan een echt debat. Het zijn allemaal Republikeinse kandidaten en al te veel vijandigheid binnen de partij kunnen ze zich ook niet veroorloven.
Wat betreft Trump, die roeptoetert altijd gewoon maar wat ongeacht de feiten of de vraag of bepaalde zaken uitvoerbaar zijn. Dat is juist ook waar zijn polariteit bij zijn achterban op gebaseerd is. 'Hij durft het tenminste te zeggen', dat kennen we in de Nederlandse politiek ook wel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_155010243
"Look, I'm an old-fashioned person here and I happen to believe in traditional marriage. But I've also said that the court has ruled … and I said we'll accept it," Kasich said of the Supreme Court's recent decision to legalize same-sex marriage nationwide.

"And guess what? I just went to a wedding of a friend of mine who happens to be gay. Because somebody doesn't think the way I do doesn't mean that I can't care about them or I can't love them. So if one of my daughters happened to be that, of course I would love them and I would accept them. Because you know what? That's what we're taught when we have strong faith."

Kasich went on to say he would love his daughters "no matter what they do."

"Issues like that are planted to divide us. I think the simple fact of the matter is — and this is where I would agree with Jeb, and I've been saying it all along — we need to give everybody a chance, treat everybody with respect, and let them share in this great in this great American dream that we have, Megyn," Kasich told Kelly.

"So, look, I'm going to love my daughters. I'm going to love them no matter what they do. Because you know what? God lives me unconditional love. I'm going to give it to my family, and my friends, and the people around me."

Hebben we nou de eerste zeer gelovige republikein gevonden die niet homofoob is? Ik dacht niet dat ik het ooit nog zou meemaken.
pi_155010371
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 17:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat republikeinen het erg vinden als hij er voor zorgde dat een republikein president werd.

Daarnaast is Jeb een van de weinige kandidaten waar men nog enigzins kans maakt op de stem van de zwevende kiezer. Met kneuzen als Rick Perry en George Pataki en met freaks als Ted Cruz, Mike Huckabee en Donald Trump ga je de strijd niet winnen.
Pataki is juist iemand die het heel erg goed zal doen bij zwervende kiezers, pro abortus, volgens mij voor het homohuwelijk, een beetje een hawk, gouverneur geweest van een democratische staat (New York). Gaat het heel goed doen bij de mensen die wel fiscaal conservatief zijn maar afgeschrikt worden door mensen als Cruz en Huckabee. En de hardcore conservatieven zullen na 2 verkiezingsnederlagen echt niet meer thuis blijven zitten, Pataki is dan wel vrij liberaal maar hij is altijd nog conservatiever dan Clinton, zeker op veiligheidsissues. Mocht hij om een of andere reden toch die voorverkiezingen winnen zou hij het best goed doen omdat hij zo gematigd is. Alleen dat is nou net het probleem in de voorverkiezingen, hij is te liberaal voor het republikeinse publiek. Gevalletje ideale kandidaat voor de echte verkiezingen, slechte kandidaat voor de voorverkiezingen.
pi_155010535
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:09 schreef zarosje het volgende:
"Look, I'm an old-fashioned person here and I happen to believe in traditional marriage. But I've also said that the court has ruled … and I said we'll accept it," Kasich said of the Supreme Court's recent decision to legalize same-sex marriage nationwide.

"And guess what? I just went to a wedding of a friend of mine who happens to be gay. Because somebody doesn't think the way I do doesn't mean that I can't care about them or I can't love them. So if one of my daughters happened to be that, of course I would love them and I would accept them. Because you know what? That's what we're taught when we have strong faith."

"Issues like that are planted to divide us. I think the simple fact of the matter is — and this is where I would agree with Jeb, and I've been saying it all along — we need to give everybody a chance, treat everybody with respect, and let them share in this great in this great American dream that we have, Megyn," Kasich told Kelly.

"So, look, I'm going to love my daughters. I'm going to love them no matter what they do. Because you know what? God lives me unconditional love. I'm going to give it to my family, and my friends, and the people around me."

Hebben we nou de eerste zeer gelovige republikein gevonden die niet homofoob is? Ik dacht niet dat ik het ooit nog zou meemaken.
Valt wel mee. De dichotomie tussen de opvattingen over de status van het huwelijk en verwerping van homoseksualiteit in algemene zin enerzijds en acceptatie van homoseksuelen op individueel niveau anderzijds zie je wel vaker. Het US binnen veel christelijke doctrines ook niet ongebruikelijk om mensen lief te hebben ondanks hun zonden.

Daarbij heb je ook mensen als Cheney, wellicht niet de grootste religieus fundamentalist, die ook vanwege persoonlijke ervaringen voorstander zijn van het homohuwelijk.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 13:02:49 #105
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155011250
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 10:06 schreef Janneke141 het volgende:
Veel goede ideeën over economie, belastingen en de taken van de overheid. Kunnen ze hier nog wat van leren. Jammer dat ze bij de Republikeinen zonder uitzondering gepaard gaan met Middeleeuwse standpunten (Pro Life :r moet toch wel het lelijkste eufemisme ooit zijn) en de overtuiging dat ze stuk voor stuk door God gezonden zijn om de wereld te vertellen hoe het moet.

En kan iemand me vertellen wat ze precies bedoelen met 'Fighting the Teachers Union'? Ik hoorde het twee keer terugkomen, maar ben niet genoeg thuis in de Amerikaanse nieuwswereld om te weten waar dat over gaat.
Maak je geen zorgen, dat doen ze hier al 30 jaar. Deze topicreeks is daar zelfs een product van.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_155011375
Worden toch wel interessante verkiezingen. Trump hoeft zich niet in te likken bij geldschieters, Hillary heeft nul concurrentie in eigen partij en Bill aan haar zijde, Bush leunt op ervaring van twee presidenten (en talloze campagnes). De rest (van de republikeinen) is kansloos m.i., hetgeen ze nog treuriger maakt dan ze al zijn.

En dan hebben we ook nog een uitgaande president die een goede naam achter wil laten. Op dit moment is op geen enkele wijze te voorzien hoe het gaat lopen.
Naturheilmittel
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 13:20:36 #107
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_155011595
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:09 schreef zarosje het volgende:

Kasich is echt een nette kandidaat en gaat zeker een kans maken. Moet alleen iets minder saai overkomen, Bush komt ook te saai over.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 13:22:08 #108
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_155011630
Trouwens stel je voor dat Trump de GOP kandidaat wordt(stel je voor XD) wie zal zijn VP dan worden?
Ik gok dan op Ted Cruz.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_155012623
Donald Trump geweerd van conferentie om opmerkingen tijdens tv-debat

Een invloedrijke conservatieve groepering heeft presidentskandidaat Donald Trump in de ban gedaan vanwege diens 'ongepaste opmerkingen' tijdens het Republikeinse tv-debat van vrijdag.
Dat meldt persbureau Reuters zaterdag.

De flamboyante vastgoedmagnaat zou zaterdag een speech geven op een conferentie van de groep Red State, maar is daar nu niet meer welkom.

Volgens Red State-voorman Erick Erickson is de uitnodiging ingetrokken omdat Trump zich denigrerend heeft uitgelaten over journaliste Megyn Kelly, een van de debatleiders tijdens het Republikeinse tv-debat van vrijdag. ''Zijn opmerking over Kelly was een brug te ver'', zei Erickson.

'Dikke varkens'
Kelly had Trump tijdens het debat gevraagd in te gaan op opmerkingen die hij in het verleden had gemaakt over vrouwen, die hij onder meer als ''dikke varkens'' had omschreven. Trump wuifde de vraag weg, maar haalde later in een interview hard uit naar de journaliste.

''Je kon bloed uit haar ogen zien komen. Er kwam bloed uit haar waar dan ook'', zei de miljardair, tot irritatie van Red State.

De groepering heeft Kelly inmiddels uitgenodigd om de plaats van Trump in te nemen op de conferentie.

Bron: Nu.nl
pi_155012673
Ik vind Bush erg matig tot nu toe. Weinig energie, komt slecht uit zijn woorden en ik heb het idee dat hij 10 jaar te laat is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_155014271
quote:
Wat schaamtevol zeg. Bedankt voor het delen.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 15:21:59 #113
66825 Reya
Fier Wallon
pi_155014418
Ach ja, zoals het spreekwoord gaat: nooit wordt zoveel gelogen als voor verkiezingen, tijdens een oorlog, en na de jacht.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 17:01:59 #114
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155017066
Vooral Republikeinen en rechtsjes liegen bovengemiddeld vaak en doen dat steeds vaker. Ze zeggen dat dit nu eenmaal zo werkt, maar worden toch wat boos op de onderzoeken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_155017370
Eigenlijk hoop ik dat Trump als onafhankelijke kandidaat gaat. Ben wel benieuwd wat dat met het systeem doet.
Nader kreeg nauwelijks aandacht en stemmen. Maar wordt trump wel uitgenodigd voor de debatten als hij 15% van de stemmen in de polls heeft?
En wat als hij tegen de 25% van de stemmen krijgt. Gaan dan meer mensen zich als onafhankelijken kandideren? Zou het stelsel wel open kunnen breken van de twee partijen die elkaar in de greep houden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_155017491
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Wat schaamtevol zeg. Bedankt voor het delen.
Ach, het meeste is vrij accuraat. Echt veel complete leugens zitten er niet bij als je kijkt naar het hoofd debat.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 17:21:13 #117
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155017604
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:07 schreef Odaiba het volgende:
Donald Trump geweerd van conferentie om opmerkingen tijdens tv-debat

[ afbeelding ]

Een invloedrijke conservatieve groepering heeft presidentskandidaat Donald Trump in de ban gedaan vanwege diens 'ongepaste opmerkingen' tijdens het Republikeinse tv-debat van vrijdag.
Dat meldt persbureau Reuters zaterdag.

De flamboyante vastgoedmagnaat zou zaterdag een speech geven op een conferentie van de groep Red State, maar is daar nu niet meer welkom.

Volgens Red State-voorman Erick Erickson is de uitnodiging ingetrokken omdat Trump zich denigrerend heeft uitgelaten over journaliste Megyn Kelly, een van de debatleiders tijdens het Republikeinse tv-debat van vrijdag. ''Zijn opmerking over Kelly was een brug te ver'', zei Erickson.

'Dikke varkens'
Kelly had Trump tijdens het debat gevraagd in te gaan op opmerkingen die hij in het verleden had gemaakt over vrouwen, die hij onder meer als ''dikke varkens'' had omschreven. Trump wuifde de vraag weg, maar haalde later in een interview hard uit naar de journaliste.

''Je kon bloed uit haar ogen zien komen. Er kwam bloed uit haar waar dan ook'', zei de miljardair, tot irritatie van Red State.

[ afbeelding ]

De groepering heeft Kelly inmiddels uitgenodigd om de plaats van Trump in te nemen op de conferentie.

Bron: Nu.nl
Dat FOX meisje leek ook wel erg bezig om een soort persoonlijke vete met Trump uit te vechten. Al die uitspraken worden ook weer heel erg overdreven en uit zijn verband gerukt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_155017670
Het zijn nou eenmaal de primaries voor de Amerikaanse presidentsverkiezing, geen aflevering van VI.
pi_155017673
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 17:21 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dat FOX meisje leek ook wel erg bezig om een soort persoonlijke vete met Trump uit te vechten. Al die uitspraken worden ook weer heel erg overdreven en uit zijn verband gerukt.
Vond ik ook, maar Trump was niet de enige die ze aanpakte. Verder kon Trump weer zijn eerdere uitspraken over politieke correctheid ten tonele brengen.
pi_155018233
Kelly vindt dat mensen die zich kandidaat willen stellen voor het Amerikaans presidentschap niet zo moeten janken als je stevige vragen voor je kiezen krijgt:
http://www.theguardian.co(...)ly-republican-debate
pi_155019199
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 17:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, het meeste is vrij accuraat. Echt veel complete leugens zitten er niet bij als je kijkt naar het hoofd debat.
Nederlandse politici doen exact hetzelfde inderdaad.
Naturheilmittel
pi_155019662
Zitten toch wel een paar grote leugens bij hoor, met name Bush die Obama de opmars van IS verwijt. Bush! Dat is wel lef hebben.
pi_155021572
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:34:18 #124
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155026153
quote:
Ik zag vandaag een stukje uit de docu FoodInc (die ik al eerder in totaliteit heb gezien). Schokkend weer hoor. En iedereen trapt er met open ogen in ("eigen verantwoordelijkheid").

Sanders en Trump zijn de enigen die wat kunnen doen. Hup Trump, die zegt tenminste waar het op staat. Tegen salontafelkongsi.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_155028148
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 17:46 schreef Monolith het volgende:
Kelly vindt dat mensen die zich kandidaat willen stellen voor het Amerikaans presidentschap niet zo moeten janken als je stevige vragen voor je kiezen krijgt:
http://www.theguardian.co(...)ly-republican-debate
Ook niet meer dan logisch dat je daar tegen moet kunnen, als je eenmaal president bent zul je het immers echt niet makkelijker krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')