abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:48:03 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154895543
Is een serie op HBO The Leftovers, waarbij 2% van de wereldbevolking ineens verdwijnt. De reden is onduidelijk. Lullig natuurlijk. Maar het lijkt me niet onoverkomelijk.
Daarom : wat zou er gebeuren als zo maar 98% van de bevolking zou verdwijnen, en wij dus in Nederland overblijven met slechts 340.000 mensen. :P. (Ik bedoel als 2% ineens kan verdwijnen, waarom 98% niet, toch? )
Is dat niet een beetje een utopie ook?
Hoe zal dat gaan, volgens jullie?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154896078
Over kerncentrales:

quote:
Begin juli 2013 zijn er 427 kernreactoren in exploitatie in 31 verschillende landen ter wereld. Hiervan zijn er een honderdtal in de VS en 58 in Frankrijk. Het totale geïnstalleerde vermogen is 364 gigawatt. In 2012 was ongeveer 10% van de mondiale elektriciteitsproductie van nucleaire oorsprong.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kerncentrale
I´m back.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:08:27 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154896101
Dus wat als The Stand werkelijkheid zou worden?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_154896375
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Helaas is dat bij uranium gebaseerde kerncentrales vrijwel in geen enkel design het geval.
Voor Thorium is het een ander verhaal, maar daar is men tot voor kort nooit verder gegaan dan testreactoren
Als de temperatuur te hoog wordt in de reactor dan schakelt-ie zich toch wel automatisch uit?
I´m back.
pi_154896421
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:08 schreef Dagonet het volgende:
Dan krijg je eerst een periode van chaos. De gevolgen zullen op het platteland nog wel meevallen, maar in de steden niet, denk ik. Dat lees je ook wel in The Stand.
I´m back.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:22:50 #6
66825 Reya
Fier Wallon
pi_154896470
Gekoppeld aan eerder topic.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:39:27 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154896922
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:08 schreef Dagonet het volgende:
Zonder de laatste paar bladzijdes van het eind AUB.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:49:31 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154897176
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan krijg je eerst een periode van chaos. De gevolgen zullen op het platteland nog wel meevallen, maar in de steden niet, denk ik. Dat lees je ook wel in The Stand.
Chaos, ziekte, dood, verderf.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:00:25 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154897428
Maar het is nu toch wel zo dat de kennis, zij het digitaal, bewaard blijft en dus met een beetje geluk dit terug te halen is zonder dat de mensheid terugvalt in een soort van jager/verzamelaar/psychoot gebral?

De infrastructuur blijft grotendeels intact, wie weet, als het een wereldwijde ziekte is en geen spontaan verdwijnen van de mensheid, is men slim genoeg om de cruciale zaken veilig stil te leggen voor het nog meer ellende veroorzaakt en blijft er inderdaad maar 2% over maar zonder nucleaire en chemische fallout. Blijven inderdaad de wapens over maar genoeg plek om te schuilen voor die gekke 0,001% die denkt leuk te zijn om daarmee te gaan spelen.
Vrijheid
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:03:05 #10
45206 Pietverdriet
pi_154897483
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als de temperatuur te hoog wordt in de reactor dan schakelt-ie zich toch wel automatisch uit?
Tsjernobyl?
Three Miles Island?
Fukushima?
pi_154897515
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:00 schreef jogy het volgende:
Maar het is nu toch wel zo dat de kennis, zij het digitaal, bewaard blijft en dus met een beetje geluk dit terug te halen is zonder dat de mensheid terugvalt in een soort van jager/verzamelaar/psychoot gebral?

De infrastructuur blijft grotendeels intact, wie weet, als het een wereldwijde ziekte is en geen spontaan verdwijnen van de mensheid, is men slim genoeg om de cruciale zaken veilig stil te leggen voor het nog meer ellende veroorzaakt en blijft er inderdaad maar 2% over maar zonder nucleaire en chemische fallout. Blijven inderdaad de wapens over maar genoeg plek om te schuilen voor die gekke 0,001% die denkt leuk te zijn om daarmee te gaan spelen.
Ik denk dat dat percentage een stuk meer is. Veel mensen zullen tikkende tijdbommen zijn. Schep een nieuwe omgeving (zonder rechtspraak en gezag) en er zullen vast loco's zijn die hun kans schoon zien en gaan doen wat ze altijd wilden doen, maar maatschappelijk gezien niet getolereerd werd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:33:46 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154898348
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik denk dat dat percentage een stuk meer is. Veel mensen zullen tikkende tijdbommen zijn. Schep een nieuwe omgeving (zonder rechtspraak en gezag) en er zullen vast loco's zijn die hun kans schoon zien en gaan doen wat ze altijd wilden doen, maar maatschappelijk gezien niet getolereerd werd.
Misschien wel hoor maar stiekem heb ik niet het idee dat het grootste deel van de mensheid inherent gek en/of rot is. Zeker niet in een wereld waar praktisch iedereen al hartstikke dood en verdwenen is. Misschien kost het wel een paar jaar en doet de trauma genoeg schade, dat dan weer wel.
Vrijheid
pi_154898501
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Misschien wel hoor maar stiekem heb ik niet het idee dat het grootste deel van de mensheid inherent gek en/of rot is. Zeker niet in een wereld waar praktisch iedereen al hartstikke dood en verdwenen is. Misschien kost het wel een paar jaar en doet de trauma genoeg schade, dat dan weer wel.
98% weg is wel heftig natuurlijk.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:40:32 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154898574
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:38 schreef mastertephon het volgende:

[..]

98% weg is wel heftig natuurlijk.
Misschien heftig genoeg om niet te gaan rellen maar tot de realisatie te komen dat we misschien een beetje aardig voor elkaar moeten zijn willen we iets van een toekomst kunnen bouwen.
Vrijheid
pi_154898592
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:40 schreef jogy het volgende:

[..]

Misschien heftig genoeg om niet te gaan rellen maar tot de realisatie te komen dat we misschien een beetje aardig voor elkaar moeten zijn willen we iets van een toekomst kunnen bouwen.
Dat is gewoon terug naar de basis. En aardig zijn hoort daar bij hoop ik.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:43:06 #16
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_154898650
Dan ga ik eerst alle afleveringen van Doomsday Preppers terug kijken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:43:49 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154898674
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:43 schreef fathank het volgende:
Dat is een beetje mosterd na de maaltijd.
Vrijheid
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:46:11 #18
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_154898746
Moet denken aan de giorgia guidestones, maar dit is pol, geen bnw.

Oorzaak van die 2% is "the rapture" natuurlijk :P
pi_154898796
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:43 schreef fathank het volgende:
Dat is wel grappig.
pi_154899009
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tsjernobyl?
Three Miles Island?
Fukushima?
De oorzaak daarbij is niet dat er ineens geen operators zijn natuurlijk.
Tsjernobyl ging de nachtploeg onvoorbereid een test doen, die mislukte: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Tsjernobyl
Three Miles Island ontstond een storing in het secundair koelcircuit, waarna de centrale zich automatisch weliswaar uitschakelde, maar de druk in het primaire koelsysteem nam toe, er ging toen een veiligheidsklep open om de druk af te laten nemen, alleen schoot de klep niet meer dicht nadat de druk was afgenomen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kernongeval_van_Three_Mile_Island
Fukushima is natuurlijk ontstaan door schade als gevolg van de tsunami: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Fukushima
I´m back.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:03:31 #21
45206 Pietverdriet
pi_154899190
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De oorzaak daarbij is niet dat er ineens geen operators zijn natuurlijk.
Tsjernobyl ging de nachtploeg onvoorbereid een test doen, die mislukte: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Tsjernobyl
Three Miles Island ontstond een storing in het secundair koelcircuit, waarna de centrale zich automatisch weliswaar uitschakelde, maar de druk in het primaire koelsysteem nam toe, er ging toen een veiligheidsklep open om de druk af te laten nemen, alleen schoot de klep niet meer dicht nadat de druk was afgenomen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kernongeval_van_Three_Mile_Island
Fukushima is natuurlijk ontstaan door schade als gevolg van de tsunami: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Fukushima
Punt, is, ze schakelden zichzelf niet uit
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:27:48 #22
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_154899871
Nucleaire rampen ben ik echt niet bang voor. Die dingen schakelen zichzelf wel uit hoor, zolang er in de tussentijd geen rampen voorkomen.
Heeft iemand al berekend wat we nodig hebben om aan de Nederlandse energievraag te voldoen? Een gascentrale zal vast voldoende zijn, vanwege directe beschikbaarheid van gas en de flexibiliteit van de centrales lijkt me dat de beste manier.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:37:00 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154900131
Met 2% van de energiebehoefte heb je al genoeg aan wind en zonnekracht denk ik.
Vrijheid
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:39:56 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154900221
Vrijheid
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:43:29 #25
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_154900315
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:37 schreef jogy het volgende:
Met 2% van de energiebehoefte heb je al genoeg aan wind en zonnekracht denk ik.
Is wel veeel meer onderhoud natuurlijk. De uitstoot zakt toch met 98%. Weinig noodzaak om duurzaam te gaan..
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:46:28 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154900381
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:43 schreef pfaf het volgende:

[..]

Is wel veeel meer onderhoud natuurlijk. De uitstoot zakt toch met 98%. Weinig noodzaak om duurzaam te gaan..
Windmolens gaan wel een keer stuk idd. Al is het niet hoeven onderhouden van de toelevering van grondstoffen wel een plus.

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 04-08-2015 17:55:25 ]
Vrijheid
pi_154902912
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Punt, is, ze schakelden zichzelf niet uit
De nieuwere iig wel. Zie ook dit artikel over Fukushima: http://www.janleenkloosterman.nl/reports/trouw_20110312.pdf
Wrs dat een dergelijk systeem ook ingebouwd is in oudere reactoren.
Punt is wel dat als door een aardbeving, tsunami of een andere oorzaak van buitenaf bijv. de koelsystemen worden beschadigd, je toch nog in de problemen komt, denk ik.
De kernreactoren zijn dus een geringer probleem dan aanvankelijk werd gedacht.
Beste is overigens om zeker te zijn in de toekomst naar Australië of Nieuw-Zeeland te vertrekken, zie kaartje daar zijn geen kernreactoren aanwezig kennelijk.
I´m back.
pi_154904111
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:00 schreef jogy het volgende:

Misschien blijft de info wel digitaal bewaard, maar kun je er nog bij? Wel leuk dat je een mooie backup hebt van Wikipedia, maar zonder een werkende computer met een internetbrowser heb je er nog niet zoveel aan.

De meesten hier nemen wel aan dat er nog wel elektriciteit is, maar als 98% van de bevolking verdwijnt, dan verdwijnen alle structuren en het kan zo maar zijn dat in notime alle elektriciteitscentrales plat liggen en het stroomnet uitvalt, vanwege storingen. Het is niet zo dat alles maar door blijft draaien zonder dat er naar gekeken wordt.
pi_154904952
Als het ineens overal is, door bijvoorbeeld een ziekte, denk ik dat de aarde binnen enkele jaren weer gaat opleven. Er zullen meer dieren bij komen en de natuurlijke rangorde zal verbeteren. Het zal wel even duren maar als er maar 2% overblijft zal dat best binnen enkele jaren gebeuren. Zelfs als er maar 2% op 1 plek blijft, (australie ofzo), zal dat voor de planeet en de dieren goed uitpakken. Ik denk dat als je na een jaar of 50 gaat kijken dat de hele planeet weer vol met bomen en planten staat, overal dieren rondlopen, de lucht zuiverder is en alles een stuk gezonder is. De mensen redden het wel. Niet iedereen misschien, maar de meeste zullen snel genoeg hun natuurlijke instincten kunnen aanspreken om te overleven. Electriciteit is gewoon een luxe. Ik kan ook op vakantie zonder me te bemoeien met electriciteit. Ja als kaart met GPS is handig, maar die hoeft ik niet te gebruiken. Ik ben ook een flink eind op de fiets door frankrijk gegaan zonder opgeladen telefoon. Dagen achter elkaar omdat ik de juiste stekker niet had. Miste ik het? Ja, maar eigenlijk alleen omdat ik geen foto's kon maken. Verder niet. Je hebt geen internet nodig, je hebt geen electriciteit nodig.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:40:42 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154905014
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 20:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Misschien blijft de info wel digitaal bewaard, maar kun je er nog bij? Wel leuk dat je een mooie backup hebt van Wikipedia, maar zonder een werkende computer met een internetbrowser heb je er nog niet zoveel aan.

De meesten hier nemen wel aan dat er nog wel elektriciteit is, maar als 98% van de bevolking verdwijnt, dan verdwijnen alle structuren en het kan zo maar zijn dat in notime alle elektriciteitscentrales plat liggen en het stroomnet uitvalt, vanwege storingen. Het is niet zo dat alles maar door blijft draaien zonder dat er naar gekeken wordt.
Klopt helemaal, al heb je voor lokale Lan netwerken met data desnoods nog wel een paar aggregaten bijvoorbeeld. Er zijn dan nog steeds mensen met werkende hersenen en daar zitten vast ook wel een paar technisch ingestelde mensen tussen die bijvoorbeeld een centrale (of een windmolen) aan de praat kunnen krijgen en zo ga je langzaam verder. Dat het in den beginne vernacheld is lijkt me redelijk logisch ja maar met een beetje (of een boel) moeite valt het wel te herstellen. Het is niet weg, het staat enkel uit. Dat je dan de eerste jaren niet verder komt dan een redelijk regionaal netwerk oké maar er blijven vast genoeg ict'ers en (elektro)monteurs, loodgieters, bouwvakkers en dergelijke over die het één en ander kunnen repareren. Na de shock van het verlies van iedereen die je kent denkt men misschien weer aan wat er nog kan en aan een toekomst.
Vrijheid
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:59:04 #31
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154911680
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De nieuwere iig wel. Zie ook dit artikel over Fukushima: http://www.janleenkloosterman.nl/reports/trouw_20110312.pdf
Wrs dat een dergelijk systeem ook ingebouwd is in oudere reactoren.
Punt is wel dat als door een aardbeving, tsunami of een andere oorzaak van buitenaf bijv. de koelsystemen worden beschadigd, je toch nog in de problemen komt, denk ik.
De kernreactoren zijn dus een geringer probleem dan aanvankelijk werd gedacht.
Beste is overigens om zeker te zijn in de toekomst naar Australië of Nieuw-Zeeland te vertrekken, zie kaartje daar zijn geen kernreactoren aanwezig kennelijk.
Probleem is dat ook die stilgelegde centrales stroom nodig hebben voor hun koelsystemen, en de kans is klein dat het elektriciteitsnet overeind blijft nadat 98% van het personeel verdwijnt.

Een aantal elektriciteitscentrales zullen meteen uitschakelen omdat het overgebleven personeel een noodstop uitvoert. Het netwerk is niet voorzien om zo'n groot verlies op te vangen; Verdeelcentrales worden overbelast en schakelen uit, waardoor andere verdeelpunten nog zwaarder belast worden, en je krijgt een kettingreactie die heel het elektriciteitsnet platlegt.
are we infinite or am I alone
pi_154914443
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Daarom : wat zou er gebeuren als zo maar 98% van de bevolking zou verdwijnen, en wij dus in Nederland overblijven met slechts 340.000 mensen. :P. (Ik bedoel als 2% ineens kan verdwijnen, waarom 98% niet, toch? )
Is dat niet een beetje een utopie ook?
Als die andere 339.999 allemaal lekkere wijven zouden zijn wel ja.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_154937146
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 00:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als die andere 339.999 allemaal lekkere wijven zouden zijn wel ja.
Grote mavo-invloed van je vrienden bespeur ik?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 05-08-2015 20:51:28 ]
I´m back.
pi_154937219
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Probleem is dat ook die stilgelegde centrales stroom nodig hebben voor hun koelsystemen, en de kans is klein dat het elektriciteitsnet overeind blijft nadat 98% van het personeel verdwijnt.

Een aantal elektriciteitscentrales zullen meteen uitschakelen omdat het overgebleven personeel een noodstop uitvoert. Het netwerk is niet voorzien om zo'n groot verlies op te vangen; Verdeelcentrales worden overbelast en schakelen uit, waardoor andere verdeelpunten nog zwaarder belast worden, en je krijgt een kettingreactie die heel het elektriciteitsnet platlegt.
Ik denk dat de grootste eerste problemen komen door onze dieren:
De huisdieren: katten, honden, konijnen, hamsters.
De boerderijdieren: schapen, koeien, varkens, kippen.
De dierentuindieren.

Wat gaan we daarmee doen, dood laten gaan?
Loslaten met 2% bevolking en zonder organisatie in het begin?
Gaat misschien voor een deel van de huisdieren (die later verwilderen en gevaar kunnen opleveren) en de boerderijdieren, die wrs nog wel gedijen, maar zeker niet voor de dierentuindieren, kijk naar de overstromingen laatst in waar was het ook weer? Tbilisi?

[ Bericht 6% gewijzigd door Ryan3 op 05-08-2015 20:52:30 ]
I´m back.
pi_154938191
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat de grootste eerste problemen komen door onze dieren:
De huisdieren: katten, honden, konijnen, hamsters.
De boerderijdieren: schapen, koeien, varkens, kippen.
De dierentuindieren.

Wat gaan we daarmee doen, dood laten gaan?
Loslaten met 2% bevolking en zonder organisatie in het begin?
Gaat misschien voor een deel van de huisdieren (die later verwilderen en gevaar kunnen opleveren) en de boerderijdieren, die wrs nog wel gedijen, maar zeker niet voor de dierentuindieren, kijk naar de overstromingen laatst in waar was het ook weer? Tbilisi?
Dierentuinen wordt een probleem inderdaad. Net als veel zaken.
pi_154938278
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:06 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dierentuinen wordt een probleem inderdaad. Net als veel zaken.
Er gaan dus sws veel dieren dood, die worden nl. niet gedecimeerd. Dus dat gaat ook nog stinken.
Ik denk dat het besluit over dieren alleen gemaakt kan worden als groepjes van overlevers samenkomen om van gedachte te wisselen over wat te doen.
Politiek zal dus wrs het eerste ontstaan omtrent wat te doen met onze dieren.
I´m back.
pi_154938328
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er gaan dus sws veel dieren dood, die worden nl. niet gedecimeerd. Dus dat gaat ook nog stinken.
Ik denk dat het besluit over dieren alleen gemaakt kan worden als groepjes van overlevers samenkomen om van gedachte te wisselen over wat te doen.
Politiek zal dus wrs het eerste ontstaan omtrent wat te doen met onze dieren.
Ja. Het idee wordt steeds minder leuk nu.
pi_154938439
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:10 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ja. Het idee wordt steeds minder leuk nu.
Tja, zal een keer gebeuren, want er zijn ook veel hulpbehoevende mensen die overblijven zonder hulp. Groot aantal babies en kinderen tot ongeveer 10 jaar die zich niet zullen kunnen redden alleen.
Dan zijn er gehandicapten, geldt het zelfde voor.
Oudenvandagen, idem.
Mensen die net een operatie ondergaan in het ziekenhuis en ineens is het team artsen en verpleegkundigen weg.
2% van de mensen met ziekten blijft over.
2% van iedereen die een acute operatie nodig heeft.
I´m back.
pi_154938541
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, zal een keer gebeuren, want er zijn ook veel hulpbehoevende mensen die overblijven zonder hulp. Groot aantal babies en kinderen tot ongeveer 10 jaar die zich niet zullen kunnen redden alleen.
Dan zijn er gehandicapten, geldt het zelfde voor.
Mensen die net een operaties ondergaan in het ziekenhuis en ineens is het team artsen en verpleegkundigen weg.
Ik vond het utopische idee leuker.

Maar het gaat idd nooit werken. Het kan gewoon niet in een maatschappij als de onze. Deenige mensen die het gaan redden zijn de mensen die wij nu zien als arm in bepaalde landen.
pi_154938638
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:15 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ik vond het utopische idee leuker.

Maar het gaat idd nooit werken. Het kan gewoon niet in een maatschappij als de onze. Deenige mensen die het gaan redden zijn de mensen die wij nu zien als arm in bepaalde landen.
De "sterken" (van te voren al) blijven de sterken na een maand oid.
Dus na een maand of iets langer zijn de zwakkeren dood, en iedereen die dit niet kan aanzien (en eigenlijk ook zwak is after the fact).
Dus het gaat sws nog behoorlijk meuren, zeker bij enorme bevolkingscentra in de buurt.
Daar zijn ook de meeste hulpbronnen te vinden echter.
I´m back.
pi_154938803
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De "sterken" (van te voren al) blijven de sterken na een maand oid.
Dus na een maand of iets langer zijn de zwakkeren dood, en iedereen die dit niet kan aanzien (en eigenlijk ook zwak is after the fact).
Dus het gaat sws nog behoorlijk meuren, zeker bij enorme bevolkingscentra in de buurt.
Daar zijn ook de meeste hulpbronnen te vinden echter.
Dan kun je het beste puur natuur gaan.
pi_154938931
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:21 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dan kun je het beste puur natuur gaan.
Ja, aan de andere kant: kun je een energiecentrale laten rouleren?
Indien zo dan kun je een stad helemaal "opruimen". En dan groepen mensen erop uitsturen om anderen te zoeken. In NL. blijven er 340K mensen over op een relatief klein oppervlakte. Dus ook 2% van alle ingenieurs, 2 % van de dokters, 2% iedereen die daaraan ondersteuning verleent. Op zich heb je wel wat, je moet de mensen alleen gaan zoeken, denk ik.
I´m back.
pi_154939047
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, aan de andere kant: kun je een energiecentrale laten rouleren?
Indien zo dan kun je een stad helemaal "opruimen". En dan groepen mensen erop uitsturen om anderen te zoeken. In NL. blijven er 340K mensen over op een relatief klein oppervlakte. Dus ook 2% van alle ingenieurs, 2 % van de dokters, 2% iedereen die daaraan ondersteuning verleent. Op zich heb je wel wat, je moet de mensen alleen gaan zoeken, denk ik.
Maar die kunnen een land niet draaiende houden op de manier van nu. Dingen zijn te groots en moeilijk. Dus gaan we terug naar werkelijk simpel leven. Jij hebt kippen. Ik verbouw rijst. Dat ruilen we.
pi_154939279
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:28 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Maar die kunnen een land niet draaiende houden op de manier van nu. Dingen zijn te groots en moeilijk. Dus gaan we terug naar werkelijk simpel leven. Jij hebt kippen. Ik verbouw rijst. Dat ruilen we.
Ik denk dat je toch wel steden en gebieden van stroom kunt blijven voorzien voor langere termijn iig. Op den duur zal het idd terugvallen. Benzinepompen draaien ook op stroom, internet ook, productie van nieuwe goederen kan ook niet zonder stroom. Voedsel: tja landbouw, heb je je boeren nodig, maar dat kunnen mensen ook leren. Ik bedoel, je gaat eerste grote voorraden voedsel dat langer houdbaar is aanleggen sws. Dus meteen afhankelijk van boeren ben je ook niet. Je gaat wel het nodige livestock willen verzamelen: boerderijdieren dus. Hoe dan ook politiek zal na een maand tot drie maanden (gok, kan langer zijn) sws wel weer zijn kop opsteken, denk ik.
I´m back.
pi_154939363
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat je toch wel steden en gebieden van stroom kunt blijven voorzien voor langere termijn iig. Op den duur zal het idd terugvallen. Benzinepompen draaien ook op stroom, internet ook, productie van nieuwe goederen kan ook niet zonder stroom. Voedsel: tja landbouw, heb je je boeren nodig, maar dat kunnen mensen ook leren. Ik bedoel, je gaat eerste grote voorraden voedsel dat langer houdbaar is aanleggen sws. Dus meteen afhankelijk van boeren ben je ook niet. Je gaat wel het nodige livestock willen verzamelen: boerderijdieren dus. Hoe dan ook politiek zal na een maand tot drie maanden (gok, kan langer zijn) sws wel weer zijn kop opsteken, denk ik.
Stroom, internet en telefoon valt direct weg. Het boeren valt idd wel te leren. Op een gegeven ogenblik zal er toch weer iets van orde moeten konen inderdaad.
pi_154939446
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:36 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Stroom, internet en telefoon valt direct weg. Het boeren valt idd wel te leren. Op een gegeven ogenblik zal er toch weer iets van orde moeten konen inderdaad.
Dat gaat ook vrij snel weer terugkomen, orde. Alleen moeten mensen elkaar zien te vinden. En dan zullen sommige mensen zich aansluiten bij de groep en anderen gaan hun eigen weg. Die laatste zijn de kleinste groep wrs, maar die zijn er wel.
I´m back.
pi_154939530
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat gaat ook vrij snel weer terugkomen, orde. Alleen moeten mensen elkaar zien te vinden. En dan zullen sommige mensen zich aansluiten bij de groep en anderen gaan hun eigen weg. Die laatste zijn de kleinste groep wrs, maar die zijn er wel.
Maar dat idee is niet zo vreemd. Ik kijk wel eens naar series over Alaska. Daar werkt het ook. Maar wel simpel.
pi_154939679
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:40 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Maar dat idee is niet zo vreemd. Ik kijk wel eens naar series over Alaska. Daar werkt het ook. Maar wel simpel.
Luister, ik las een artikel over die asielzoekers nabij Calais, die hebben ook een hele organisatie op poten gezet, inclusief kerk, moskee, restaurants, gebouwd van materiaal gevonden en gekregen, echt interessant om te lezen...
Alleen in het geval van OP is het wel een tikkeltje anders gedraaid natuurlijk. Ergens is er een overdaad, zeker in de beginperiode, en weinig mensen. Het gaat alleen werken als de techniek en de technici iets gaan doen, in eerste instantie. Niet de managers, maar de technici, die echt wat "weten".
I´m back.
pi_154939761
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Luister, ik las een artikel over die asielzoekers nabij Calais, die hebben ook een hele organisatie op poten gezet, inclusief kerk, moskee, restaurants, gebouwd van materiaal gevonden en gekregen, echt interessant om te lezen...
Alleen in het geval van OP is het wel een tikkeltje anders gedraaid natuurlijk. Ergens is er een overdaad, zeker in de beginperiode, en weinig mensen. Het gaat alleen werken als de techniek en de technici iets gaan doen, in eerste instantie. Niet de managers, maar de technici, die echt wat "weten".
Geheel met je eens. Heel veel kan met mensen die gewoon echt iets kunnen. Mijn fictieve plaats weet ik dan niet.
pi_154939949
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:47 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Geheel met je eens. Heel veel kan met mensen die gewoon echt iets kunnen. Mijn fictieve plaats weet ik dan niet.
Als je inziet dat alleen technici iets "weten" dan ben je al waardevol. Probleem met technici is de specialisatie, denk ik. Technici zijn ook geen "uomo universalis" meer.
I´m back.
pi_154940063
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je inziet dat alleen technici iets "weten" dan ben je al waardevol. Probleem met technici is de specialisatie, denk ik. Technici zijn ook geen "uomo universalis" meer.
Nee. Maar als je kan plamuren kun je waarschijnlijk ook wel timmeren. Door ervaring en zien van anderen dag in dag uit. Je bent in ieder geval wat vaker van nut. Ik kan niet goed klussen. Het kost een tijd dat in te zien.
pi_154940179
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:55 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Nee. Maar als je kan plamuren kun je waarschijnlijk ook wel timmeren. Door ervaring en zien van anderen dag in dag uit. Je bent in ieder geval wat vaker van nut. Ik kan niet goed klussen. Het kost een tijd dat in te zien.
Veel dingen hoeven niet meer, zoals plamuren, timmeren wrs wel, maar dat volstaat alleen hard slaan met een hamer op een spijker. Er valt ook vooralsnog veel weg in de begin periode. Ook qua technici.
I´m back.
pi_154941624
Ik denk dat je Mad Max achtige taferelen gaat krijgen als slechts 2% "het" (whatever dat dan ook is) gaat overleven.

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_154941665
Gok zomaar binnen notime geen elektriciteit/stromend water/eten meer.

Er gaan denk ik wel koppen rollen dan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_154954808
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 13:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar ik hoop / ga er van uit dat dat ding een soort fail-save heeft en zichzelf kan uitschakelen wanneer het mis gaat omdat mensen niets doen?
Een kerncentrale zal vast failsafes hebben alleen het afval moet nog jarenlang (!) actief gekoeld blijven zoals ook te zien is in deze docu die ik al eerder had gepost , stukje over kencentrales begint op 14:45

Alleen dat potentiele gevaar is een reden om kernenergie vaarwel te zeggen.

Als de kerncentrales veilig uit gezet kunnen worden en als inderdaad slechts 2% het zou overleven zie ik eerder een soort middeleeuwen voor me met allemaal kleine gemeenschappen, zelfvoorzienend en afgezonderd van elkaar. Windmolens en zonnepanelen genoeg voor die 2% .
De technische kennis zal ook enorm afgenomen zijn dus we zullen qua techniek gewoon enorm terug in de tijd geworpen worden maar wel weer meer tijd voor bezinning en eerlijk werk in plaats van het door en door verrotte systeem wat we nu hebben waarin iedereen maar een dom radartje in een grote machine is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 08:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind het nogal een nare gedachte, 98% van je familie en vrienden weg, 98% van de mensen weg, ofwel dood. Wordt nogal luchtig over gedaan

:+

Nee serieus: Ik zal wel een empathieloze klootzak zijn maar als mijn gezin, familie en vrienden het overleeft zal het me verder echt compleet niet interesseren als 98% van de wereldbevolking morgen dood is. Mensen zijn er veel te veel en de meeste mensen zijn schijtirritant.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat valt nogal tegen, kijk maar eens fotos van tsjernobyl en omgeving.
Check deze docu eens:

De natuur neemt sneller terug dan je denkt.

Vooral rond 14:00 zie je dat het landschap snel terug veranderd is.

[ Bericht 9% gewijzigd door Metro2005 op 06-08-2015 14:11:35 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_154963462
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:56 schreef Metro2005 het volgende:

Nee serieus: Ik zal wel een empathieloze klootzak zijn maar als mijn gezin, familie en vrienden het overleeft zal het me verder echt compleet niet interesseren als 98% van de wereldbevolking morgen dood is. Mensen zijn er veel te veel en de meeste mensen zijn schijtirritant.

Je beseft dat er 98% is dat jij er dan niet meer bent?
Overigens is de kans ook vrij groot dat van de posters in dit topic (en deel 1) er niemand meer is.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 20:08:20 #57
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154963851
Als van de ene op de andere dag 98% van de bevolking weg is kan je er rustig van uitgaan dat er nog wel een hele zooi zullen volgen die het niet meer zien zitten.
Dan een aardig percentage aan baby's, peuters, gehandicapten, chronisch zieken, mensen in ziekenhuizen en ouderen die geen hulp meer krijgen.

Dus met een beetje mazzel hou je 1% over.

Die moeten aan eten en drinken zien te komen (en ziektes en ongelukken vermijden) wat misschien in het begin nog wel lukt maar na een paar maanden ook niet meer.

Ben je weer de helft kwijt.

Je houdt weinig over.
pi_154963884
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:08 schreef Dagonet het volgende:
Als van de ene op de andere dag 98% van de bevolking weg is kan je er rustig van uitgaan dat er nog wel een hele zooi zullen volgen die het niet meer zien zitten.
Dan een aardig percentage aan baby's, peuters, gehandicapten, chronisch zieken, mensen in ziekenhuizen en ouderen die geen hulp meer krijgen.

Die moeten aan eten en drinken zien te komen (en ziektes en ongelukken vermijden) wat misschien in het begin nog wel lukt maar na een paar maanden ook niet meer.

Je houdt weinig over.
Die kans is groot.
pi_154963982
quote:

Je houdt weinig over.
Tussen door gaat dat al indalen, dus heb je organisatie en politiek nodig.
Er moeten vragen gesteld worden. Gaan we iedereen die hulpeloos is redden? Als dat al kan. Als alles een haircut wordt, wat OP suggereert heb je natuurlijk verhoudingsgewijs weinig hulpelozen over ook. Dus er zullen wrs locaal organisaties ontstaan, denk ik, die deze vragen gaan beantwoorden. Het begin van good old fashioned politiek. De ene locale pocket van organisatie zal daar een ander antwoord op hebben dan een ander wrs.
I´m back.
pi_154964030
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er moeten vragen gesteld worden. Gaan we iedereen die hulpeloos is redden? Als dat al kan. Als alles een haircut wordt, wat OP suggereert heb je natuurlijk verhoudingsgewijs weinig hulpelozen over ook. Dus er zullen wrs locaal organisaties ontstaan, denk ik, die deze vragen gaan beantwoorden. Het begin van good old fashioned politiek. De ene locale pocket van organisatie zal daar een ander antwoord op hebben dan een ander wrs.
De vraag is wat werkelijk blijft functioneren. Ook kijken naar alleen hulp.
pi_154964051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je beseft dat er 98% is dat jij er dan niet meer bent?
Overigens is de kans ook vrij groot dat van de posters in dit topic (en deel 1) er niemand meer is.
Ik ga er vanuit dat ik er dan uiteraard nog ben.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_154964080
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:17 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat ik er dan uiteraard nog ben.
Daar hopen we allemaal op.
pi_154964260
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:16 schreef mastertephon het volgende:

[..]

De vraag is wat werkelijk blijft functioneren. Ook kijken naar alleen hulp.
Nou ja, in het begin stel ik me voor, ik word wakker, ik constateer gaandeweg dat vrouw en kind weg zijn. Wat op zich nog redenen kan hebben die logisch zijn. Dan ga ik een potje internetten en internet valt uit. Gek. Dan om 10 uur belt er iemand aan die meldt dat er mensen weg zijn. Ja, bij mij ook. Dan ga ik me wassen, klim in de auto en ga kijken wat er op doet en merk dat het wel heel stil is overal. Daarna kom ik anderen tegen. Zelfde probleem. We rijden naar de snelweg. Paar wagens liggen verlaten op de weg. Hier en daar een ongeluk, maar er zit niemand in die auto's... wat nu? Met de mensen uit het dorp beraad, het liefst niet op de snelweg, alhoewel daar behalve wij niemand rijdt. Dan stopt er een vrachtwagen. Chauffeur stapt uit. Vraagt ook wat er gebeurd is. Wij weten dat niet. Chauffeur stelt dat rond kwart over vier ineens zijn motor afsloeg, maar meteen weer aansloeg. Hij ging naar een parkeerplaats om te kijken wat er aan de hand was en op die parkeerplaats in een auto die daar stond vindt hij: loopt terug naar de cabine en haalt een reiswieg te voor schijn met een huilende baby....
Uitzoemen: trailer...
I´m back.
pi_154964290
quote:
12s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, in het begin stel ik me voor, ik word wakker, ik constateer gaandeweg dat vrouw en kind weg zijn. Wat op zich nog redenen kan hebben die logisch zijn. Dan ga ik een potje internetten en internet valt uit. Gek. Dan om 10 uur belt er iemand aan die meldt dat er mensen weg zijn. Ja, bij mij ook. Dan ga ik me wassen, klim in de auto en ga kijken wat er op doet en merk dat het wel heel stil is overal. Daarna kom ik anderen tegen. Zelfde probleem. We rijden naar de snelweg. Paar wagens liggen verlaten op de weg. Hier en daar een ongeluk, maar er zit niemand in die auto's... wat nu? Met de mensen uit het dorp beraad, het liefst niet op de snelweg, alhoewel daar behalve wij niemand rijdt. Dan stopt er een vrachtwagen. Chauffeur stapt uit. Vraagt ook wat er gebeurd is. Wij weten dat niet. Chauffeur stelt dat rond kwart over vier ineens zijn motor afsloeg, maar meteen weer aansloeg. Hij ging naar een parkeerplaats om te kijken wat er aan de hand was en op die parkeerplaats in een auto die daar stond vindt hij: loopt terug naar de cabine en haalt een reiswieg te voor schijn met een huilende baby....
Uitzoemen: trailer...
Maar dan?
pi_154964315
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:29 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Maar dan?
Ja, dat is de trailer, nog even verder verzinnen, maar kan ermee door toch? En dan alles Nederlands.
I´m back.
pi_154964373
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is de trailer, nog even verder verzinnen, maar kan ermee door toch? En dan alles Nederlands.
Geen Nederlandse acteurs hoop ik dan.
pi_154964589
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:32 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Geen Nederlandse acteurs hoop ik dan.
Ah, ik denk dat er an sich wel goede NLse acteurs zijn, moet je ze alleen niet uit de De Mol, Gtst, RTL4 hoek vandaan slepen. Ik denk zelfs dat geheel onbekende non-acteurs beter acteren dan die lui.
Ik begrijp dus wel je probleem idd. Ik heb ook nooit begrepen waarom bijna om het even welk land betere acteurs heeft dan in NL. Maar zeker in Engeland en VS betere acteurs. Natuurlijk als gevolg van de Shakespeariaanse traditie wrs. Zoals we in NL betere kunstschilders hebben?
I´m back.
pi_154964688
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ah, ik denk dat er an sich wel goede NLse acteurs zijn, moet je ze alleen niet uit de De Mol, Gtst, RTL4 hoek vandaan slepen. Ik denk zelfs dat geheel onbekenden non-acteurs beter acteren dan die lui.
Ik begrijp dus wel je probleem idd. Ik heb ook nooit begrepen waarom bijna om het even welk land betere acteurs heeft dan in NL. Maar zeker in Engeland en VS betere acteurs. Natuurlijk als gevolg van de Shakespeariaanse traditie wrs. Zoals we in NL betere kunstschilders hebben?
Wat goed was was Keyzer en de Boer. Maar dat wordt dan weggehaald van de TV. Misschien dat jij verder nog tips hebt?

Maar ook Zweden en Denemarken bijv. Hier kan je een goed acteur zijn maar het is volgens mij gewoon slecht geschreven. Niet realistisch. Daar kan je als acteur ook weinig mee. Belgie kan er ook wat van trouwens.
pi_154964760
quote:

Je houdt weinig over.
Zoals in The Stand (het boek) heb je een tweede golf slachtoffers die bij de gelukkige 2% zitten, maar niet weten hoe ze moeten overleven, door onkunde of gebrek aan zorg.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154964924
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:44 schreef mastertephon het volgende:
Keyzer en de Boer
Nooit gezien, helaas. Misschien dan nog maar eens doen.
Zweden en Denemarken zag ik laatst de twee series bron/broen van, heel mooi werk iig.
België kan het ook beter idd. Hoewel ze dan wrs ook weer Sil de strandjutter hoe heet hij ook weer? inzetten.
Tja, ik denk dat je dit programma beter gewoon meteen aan VS kunt verkopen toch. En daar hebben ze the Leftovers al (dat is 2% weg), The Walking Dead.
Ik zou het zo grappig vinden om een keer een NLse serie te hebben, die doorgaat op een end of the world concept.
Desnoods zombie-apocalyps in NL, maar dit is an sich leuker.
I´m back.
pi_154964973
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nooit gezien, helaas. Misschien dan nog maar eens doen.
Zweden en Denemarken zag ik laatst de twee series bron/broen van, heel mooi werk iig.
België kan het ook beter idd. Hoewel ze dan wrs ook weer Sil de strandjutter hoe heet hij ook weer? inzetten.
Tja, ik denk dat je dit programma beter gewoon meteen aan VS kunt verkopen toch. En daar hebben ze the Leftovers al (dat is 2% weg), The Walking Dead.
Ik zou het zo grappig vinden om een keer een NLse serie te hebben, die doorgaat op een end of the world concept.
Desnoods zombie-apocalyps in NL.
Dat is voor Nederland een veel te dure productie. Hier is er voor veel geen geld omdat er geen echte markt is.
pi_154965064
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:53 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dat is voor Nederland een veel te dure productie. Hier is er voor veel geen geld omdat er geen echte markt is.
Gek toch, Zweden en Denemarken hebben wrs gezamenlijk minder inwoners dan NL.
Probleem is dat we in NL. in de greep zijn van de DeMol, RTL4, AppieVerlinde rommel, wrs door dat programma big brother ooit eens en door het feit dat we onze acteurs en actrices kennelijk moeten betrekken van GTST.
I´m back.
pi_154965147
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gek toch, Zweden en Denemarken hebben wrs gezamenlijk minder inwoners dan NL.
Probleem is dat we in NL. in de greep zijn van de DeMol, RTL4, AppieVerlinde rommel, wrs door dat programma big brother ooit eens en door het feit dat we onze acteurs en actrices kennelijk moeten betrekken van GTST.
Daar betaald de staat ook vaak enorm mee. Dat is hier echt minder. Ik had een zwager die in die wereld zat. Je wil niet weten hoe moeilijk het is iets op te zetten kijkend naar productie. Die heeft ook films gemaakt in het buitenland. Ik denk dat dat netto niets heeft opgeleverd.
pi_154965330
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:58 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Daar betaald de staat ook vaak enorm mee. Dat is hier echt minder. Ik had een zwager die in die wereld zat. Je wil niet weten hoe moeilijk het is iets op te zetten kijkend naar productie. Die heeft ook films gemaakt in het buitenland. Ik denk dat dat netto niets heeft opgeleverd.
In VS wordt niets door de staat betaald, in UK wel dmv BBC, maar toch tja we hebben er geen industrie in behalve die DeMol, GTST, AppieVerlinde kolere bende.
Ik denk dat je onafhankelijk best wel wat zou kunnen neerzetten.
Hee, in de jaren 70 hadden we goede cinema an sich, volgens mij. Of iig redelijke cinema.
Het is nu huilen met de pet op. Als je hoort "Nederlandse film" ga je sws niet kijken, Laatst dat zogenaamde epos over Michiel de Ruyter, daarvoor Nova Zembla: allebei gezien het is zo ontzettend huilen met de pet op, dat als ik eraan denk, ik er nog om moet huilen...
I´m back.
pi_154965459
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In VS wordt niets door de staat betaald, in UK wel dmv BBC, maar toch tja we hebben er geen industrie in behalve die DeMol, GTST, AppieVerlinde kolere bende.
Ik denk dat je onafhankelijk best wel wat zou kunnen neerzetten.
Hee, in de jaren 70 hadden we goede cinema an sich, volgens mij. Of iig redelijke cinema.
Het is nu huilen met de pet op. Als je hoort "Nederlandse film" ga je sws niet kijken, Laatst dat zogenaamde epos over Michiel de Ruyter, daarvoor Nova Zembla: allebei gezien het is zo ontzettend huilen met de pet op, dat als ik eraan denk ik er nog om moet huilen...
De US is eenander verhaal. Als iets daar lukt ben je binnen. Dus kan je ook geldschieters vinden. En soms gaat dat heel erg mis. Kijk naar water world.

Onafhankelijk iets neerzetten is vaak heel moeilijk en duur.

Toch loopt/liep die film over de Ruyter goed. Maar verwacht niet dat mensen daar enorm aan verdienen. De meuk van de Mol loopt vaak wel goed. Maar daar is dan ook een groots publiek voor. Wat je ook al aan het denken zet.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:16:14 #76
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154965724
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In VS wordt niets door de staat betaald,
PBS krijgt zo'n 400 miljoen dollar per jaar.
pi_154965757
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:16 schreef Dagonet het volgende:

[..]

PBS krijgt zo'n 400 miljoen dollar per jaar.
Wat was de laatste blockbuster van PBS? Je kunt hun docu's bekijken op NetflixUSA. Af en toe aardige, maar soms...
I´m back.
pi_154965905
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:07 schreef mastertephon het volgende:

[..]

De US is eenander verhaal. Als iets daar lukt ben je binnen. Dus kan je ook geldschieters vinden. En soms gaat dat heel erg mis. Kijk naar water world.
Zijn wel redelijk wat films die gewoon te weinig opbrengen initieel hoor. Kun je op wiki ook zien. Waterworld is een bekende, helemaal beroemd is Heaven's Gate, terwijl die later toch weer redelijk geprezen werd.
quote:
Onafhankelijk iets neerzetten is vaak heel moeilijk en duur.
Net als een bedrijf heb je investeerders nodig. Moet je een goed verhaal hebben. Niet de eerste de beste road movie.
quote:
Toch loopt/liep die film over de Ruyter goed. Maar verwacht niet dat mensen daar enorm aan verdienen. De meuk van de Mol loopt vaak wel goed. Maar daar is dan ook een groots publiek voor. Wat je ook al aan het denken zet.
Ja, maar het was bagger. Ik bedoel, ik heb Nova Zembla in de bioscoop gekeken, omdat we vrijkaartjes kregen van de postcodeloterij NB, zoals het halve dorp hier. We zagen allemaal bekenden in de bioscoop... En Michiel de Ruyter, het is echt zulke bagger.
I´m back.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:23:41 #79
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154965959
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat was de laatste blockbuster van PBS? Je kunt hun docu's bekijken op NetflixUSA. Af en toe aardige, maar soms...
Sesamstraat. Frontline.

Blockbusters is niet waar het om draait bij PBS, ze worden al jaren gezien als de meest betrouwbare bron.
pi_154965993
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn wel redelijk wat films die gewoon te weinig opbrengen initieel hoor. Kun je op wiki ook zien. Waterworld is een bekende, helemaal beroemd is Heaven's Gate, terwijl die later toch weer redelijk geprezen werd.

[..]

Net als een bedrijf heb je investeerders nodig. Moet je een goed verhaal hebben. Niet de eerste de beste road movie.

[..]

Ja, maar het was bagger. Ik bedoel, ik heb Nova Zembla in de bioscoop gekeken, omdat we vrijkaartjes kregen van de postcodeloterij NB, zoals het halve dorp hier. We zagen allemaal bekenden in de bioscoop... En Michiel de Ruyter, het is echt zulke bagger.
Er wordt gewoon enorm veel slechts gemaakt. Maar als acteur ben je ook gewoon afhankelijk van wat je aan teksten krijgt. En we kijken vaak naar de topfilms en acteurs die veel verdienen. Zo werkt het niet.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:26:27 #81
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154966045
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eerst moeten al die mensen elkaar vinden en daar gaat tijd overheen. Dan heb je tijd nodig om een infrastructuur op te zetten en zal je geen mankracht beschikbaar hebben om te vergaderen over welke commissie nu weer opgezet moet worden.

Het is trouwens dan ook geen tijd om vrouw te zijn. :X.
pi_154966065
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:23 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Sesamstraat. Frontline.

Blockbusters is niet waar het om draait bij PBS, ze worden al jaren gezien als de meest betrouwbare bron.
Ik vond alleen die PBS over Ford wel aardig (2 part), ik heb er zoveel bij mekaar geflanst gedoe van gezien... Nee, in de VS doen de commerciëlen film- en tv-maatschappijen het natuurlijk een stuk beter.
Anders dan bij BBC, dat altijd vrij hoge kwaliteit laat zien, maar in UK laten commerciëlen ook hoge kwaliteit zien, neem een ITV.
I´m back.
pi_154966143
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:26 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Eerst moeten al die mensen elkaar vinden en daar gaat tijd overheen. Dan heb je tijd nodig om een infrastructuur op te zetten en zal je geen mankracht beschikbaar hebben om te vergaderen over welke commissie nu weer opgezet moet worden.

Het is trouwens dan ook geen tijd om vrouw te zijn. :X.
In het begin gaat het heel lokaal gebeuren. Ik woon in een gemeente blijven 180 mensen over, die elkaar vrij snel gaan vinden, en dan komt al meteen organisatie om de hoek kijken. (neem aan ongeveer 89 man en 91 vrouw).
I´m back.
pi_154966149
NG heeft daar ooit een aflevering over gehad wat er zou gebeuren als wij opeens allemaal verdwijnen. O.a de meeste honden zouden doodgaan omdat ze niet geschikt zijn om in het wild te leven.
Na 100 jaar zou de walvisstand weer op peil zijn
En na 10.000 jaar zou een van de laatste bouwwerken van om weg zijn de Hooverdam
Was best leuk om te zien
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:31:02 #85
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154966178
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vond alleen die PBS over Ford wel aardig (2 part), ik heb er zoveel bij mekaar geflanst gedoe van gezien... Nee, in de VS doen de commerciëlen film- en tv-maatschappijen het natuurlijk een stuk beter.
Anders dan bij BBC, dat altijd vrij hoge kwaliteit laat zien, maar in UK laten commerciëlen ook hoge kwaliteit zien, neem een ITV.
Sesamstraat en Frontline zijn geen hoge kwaliteit? McLaughling Group? Masterpiece?

Of ken je echt alleen maar een handjevol documentaires?
pi_154966636
quote:
5s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:31 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Sesamstraat en Frontline zijn geen hoge kwaliteit? McLaughling Group? Masterpiece?

Of ken je echt alleen maar een handjevol documentaires?
Ik heb PBS pas leren kennen via de Netflix docu's vanaf 2013. Maar op één of andere manier denk ik niet dat dit echt blockbusters heeft opgeleverd.
Ja, Sesamstraat, maar ja daar ben je dan net weer niet de doelgroep voor. Andere titels, die je noemt, ken ik niet, eerlijk gezegd.
I´m back.
pi_154966669
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:30 schreef vipergts het volgende:
NG heeft daar ooit een aflevering over gehad wat er zou gebeuren als wij opeens allemaal verdwijnen. O.a de meeste honden zouden doodgaan omdat ze niet geschikt zijn om in het wild te leven.
Na 100 jaar zou de walvisstand weer op peil zijn
En na 10.000 jaar zou een van de laatste bouwwerken van om weg zijn de Hooverdam
Was best leuk om te zien
Linkje?
I´m back.
pi_154966948
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In het begin gaat het heel lokaal gebeuren. Ik woon in een gemeente blijven 180 mensen over, die elkaar vrij snel gaan vinden, en dan komt al meteen organisatie om de hoek kijken. (neem aan ongeveer 89 man en 91 vrouw).
Daar gaat het je nog wel lukken. Maar wat als jij een ongeluk krijgt en werkelijke medische hulp nodig hebt?
  donderdag 6 augustus 2015 @ 22:32:30 #89
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154968268
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:53 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Daar gaat het je nog wel lukken. Maar wat als jij een ongeluk krijgt en werkelijke medische hulp nodig hebt?
Sowieso, hoeveel mensen hebben geen spul uit de apotheek nodig, standaard? Mensen met trombose? Slecht werkende schildklieren? Hartproblemen?

Alle medicijnproductie is weg. Als er nog iets gemaakt wordt dan is er geen internationaal transport.

Dat de energiebehoefte keldert is ook leuk, maar hoe kom je aan de stroom van een kerncentrale of windmolenpark?

Weet je zelf hoe je zoiets thuis in elkaar moet flansen? Ik iig niet.

In zo'n geval:
Prio 1: bouwmarkten plunderen.
Prio 2: blikvoer, water en chocola
Prio 3: apotheek, al is het maar om te ruilen
Prio 4: maandje afwachten en je rustig houden
pi_154968311
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Sowieso, hoeveel mensen hebben geen spul uit de apotheek nodig, standaard? Mensen met trombose? Slecht werkende schildklieren? Hartproblemen?

Alle medicijnproductie is weg. Als er nog iets gemaakt wordt dan is er geen internationaal transport.

Dat de energiebehoefte keldert is ook leuk, maar hoe kom je aan de stroom van een kerncentrale of windmolenpark?

In zo'n geval:
Niet eens aan gedacht. Ik ben er zelf afhankelijk van. Dat lukt je dus even. Tot er geen productie en aanvoer meer is.
pi_154970892
Dus hoeveel blijven er van die 2 % uiteindelijk over, zal wel een kwalijke dood worden voor sommige achterblijvers?
pi_154972161
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:57 schreef john2406 het volgende:
Dus hoeveel blijven er van die 2 % uiteindelijk over, zal wel een kwalijke dood worden voor sommige achterblijvers?
1.03%
pi_154987631
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

In zo'n geval:
Prio is om langs de distributiecentra te gaan dus?
Grote kans bestaat natuurlijk dat mensen in groepen langzaam die plaatsen gaan opzoeken waar idd producten zoals jij opsomt liggen opgeslagen.
I´m back.
pi_154987938
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:57 schreef john2406 het volgende:
Nou ja laten we aantal categorieën opsommen die het zwaar krijgen:
1) Lichamelijk gehandicapten.
2) Verstandelijk gehandicapten.
3) Kleine kinderen (<10 jaar) en baby's.
4) Hoogbejaarden. (80+)
5) Krankzinnigen.
6) Mensen die er niet mee kunnen dealen.
7) Mensen zonder vaardigheden die nuttig zijn.

Hoeveel % van de bevolking is dit bij mekaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 07-08-2015 16:37:30 ]
I´m back.
pi_154988279
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 16:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

4) Hoogbejaarden. (80+)
5) Krankzinnigen.

Als ik zo rond kijk 50% van de bevolking.
pi_154988368
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 16:39 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Als ik zo rond kijk 50% van de bevolking.
Zoveel? Dan blijft idd uiteindelijk maar 1% van de bevolking over.
I´m back.
pi_154988422
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 16:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zoveel? Dan blijft idd uiteindelijk maar 1% van de bevolking over.
Ja. We hadden ook nog niet besloten dat het heel leuk zou worden.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 16:46:05 #98
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154988525
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 16:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

4) Hoogbejaarden.
5) Krankzinnigen.

mensen met een beperking zijn er percentueel niet heel veel over het totaal genomen, lichamelijke beperkingen nemen begrijpelijkerwijs wel toe met de leeftijd.

http://www.vgn.nl/media/download/index/mediaid/503b5bc7ce49c Voor de gegevens.

Dus dat scheelt een paar tienden van een procent volgens mij. (Lichamelijk en geestelijk beperkt (inclusief slechthorend tot doof en slechtziend tot blind)

Chronische aandoeningen zijn al wat heftiger :@.

http://www.nationaalkompa(...)-chronische-ziekten/ Nu 5,3 miljoen chronisch zieken. Dus dat is dan ook alweer een aardig aantal.

minimaal .5 % van de 2% die mogelijk naderhand nog dood gaat door tekort aan verzorging/medische hulp.
Vrijheid
pi_154988587
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 16:46 schreef jogy het volgende:

[..]

mensen met een beperking zijn er percentueel niet heel veel over het totaal genomen, lichamelijke beperkingen nemen begrijpelijkerwijs wel toe met de leeftijd.

http://www.vgn.nl/media/download/index/mediaid/503b5bc7ce49c Voor de gegevens.

Dus dat scheelt een paar tienden van een procent volgens mij. (Lichamelijk en geestelijk beperkt (inclusief slechthorend tot doof en slechtziend tot blind)

Chronische aandoeningen zijn al wat heftiger :@.

http://www.nationaalkompa(...)-chronische-ziekten/ Nu 5,3 miljoen chronisch zieken. Dus dat is dan ook alweer een aardig aantal.

minimaal .5 % van de 2% die mogelijk naderhand nog dood gaat door tekort aan verzorging/medische hulp.
Ligt geheel aan wie overblijven. Dat kunnen ook huisschilders, dierenverzorgers en boeren zijn.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 16:51:27 #100
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154988696
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 16:47 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ligt geheel aan wie overblijven. Dat kunnen ook huisschilders, dierenverzorgers en boeren zijn.
Ik ga er nu maar even vanuit dat het een eerlijke verdeling is over het hele spectrum anders wordt het wel heel erge miereneukerij. :P. Er zijn zoveel verschillende soorten mogelijkheden dat het gewoon niet meer grappig is. Laten we het gooien op een ziekte met een extreem lange incubatietijd die voor het zichtbaar wordt alles en iedereen besmet en opeens 'af gaat' zodat niemand meer kan vluchten of zijn of haar rijkdom er tegenaan kan gooien om het te ontlopen of zo.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')