PBS krijgt zo'n 400 miljoen dollar per jaar.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In VS wordt niets door de staat betaald,
Wat was de laatste blockbuster van PBS? Je kunt hun docu's bekijken op NetflixUSA. Af en toe aardige, maar soms...quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
PBS krijgt zo'n 400 miljoen dollar per jaar.
Zijn wel redelijk wat films die gewoon te weinig opbrengen initieel hoor. Kun je op wiki ook zien. Waterworld is een bekende, helemaal beroemd is Heaven's Gate, terwijl die later toch weer redelijk geprezen werd.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:07 schreef mastertephon het volgende:
[..]
De US is eenander verhaal. Als iets daar lukt ben je binnen. Dus kan je ook geldschieters vinden. En soms gaat dat heel erg mis. Kijk naar water world.
Net als een bedrijf heb je investeerders nodig. Moet je een goed verhaal hebben. Niet de eerste de beste road movie.quote:Onafhankelijk iets neerzetten is vaak heel moeilijk en duur.
Ja, maar het was bagger. Ik bedoel, ik heb Nova Zembla in de bioscoop gekeken, omdat we vrijkaartjes kregen van de postcodeloterij NB, zoals het halve dorp hier. We zagen allemaal bekenden in de bioscoop... En Michiel de Ruyter, het is echt zulke bagger.quote:Toch loopt/liep die film over de Ruyter goed. Maar verwacht niet dat mensen daar enorm aan verdienen. De meuk van de Mol loopt vaak wel goed. Maar daar is dan ook een groots publiek voor. Wat je ook al aan het denken zet.
Sesamstraat. Frontline.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat was de laatste blockbuster van PBS? Je kunt hun docu's bekijken op NetflixUSA. Af en toe aardige, maar soms...
Er wordt gewoon enorm veel slechts gemaakt. Maar als acteur ben je ook gewoon afhankelijk van wat je aan teksten krijgt. En we kijken vaak naar de topfilms en acteurs die veel verdienen. Zo werkt het niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn wel redelijk wat films die gewoon te weinig opbrengen initieel hoor. Kun je op wiki ook zien. Waterworld is een bekende, helemaal beroemd is Heaven's Gate, terwijl die later toch weer redelijk geprezen werd.
[..]
Net als een bedrijf heb je investeerders nodig. Moet je een goed verhaal hebben. Niet de eerste de beste road movie.
[..]
Ja, maar het was bagger. Ik bedoel, ik heb Nova Zembla in de bioscoop gekeken, omdat we vrijkaartjes kregen van de postcodeloterij NB, zoals het halve dorp hier. We zagen allemaal bekenden in de bioscoop... En Michiel de Ruyter, het is echt zulke bagger.
Eerst moeten al die mensen elkaar vinden en daar gaat tijd overheen. Dan heb je tijd nodig om een infrastructuur op te zetten en zal je geen mankracht beschikbaar hebben om te vergaderen over welke commissie nu weer opgezet moet worden.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tussen door gaat dat al indalen, dus heb je organisatie en politiek nodig.
Er moeten vragen gesteld worden. Gaan we iedereen die hulpeloos is redden? Als dat al kan. Als alles een haircut wordt, wat OP suggereert heb je natuurlijk verhoudingsgewijs weinig hulpelozen over ook. Dus er zullen wrs locaal organisaties ontstaan, denk ik, die deze vragen gaan beantwoorden. Het begin van good old fashioned politiek. De ene locale pocket van organisatie zal daar een ander antwoord op hebben dan een ander wrs.
Ik vond alleen die PBS over Ford wel aardig (2 part), ik heb er zoveel bij mekaar geflanst gedoe van gezien... Nee, in de VS doen de commerciëlen film- en tv-maatschappijen het natuurlijk een stuk beter.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Sesamstraat. Frontline.
Blockbusters is niet waar het om draait bij PBS, ze worden al jaren gezien als de meest betrouwbare bron.
In het begin gaat het heel lokaal gebeuren. Ik woon in een gemeente blijven 180 mensen over, die elkaar vrij snel gaan vinden, en dan komt al meteen organisatie om de hoek kijken. (neem aan ongeveer 89 man en 91 vrouw).quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Eerst moeten al die mensen elkaar vinden en daar gaat tijd overheen. Dan heb je tijd nodig om een infrastructuur op te zetten en zal je geen mankracht beschikbaar hebben om te vergaderen over welke commissie nu weer opgezet moet worden.
Het is trouwens dan ook geen tijd om vrouw te zijn..
Sesamstraat en Frontline zijn geen hoge kwaliteit? McLaughling Group? Masterpiece?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vond alleen die PBS over Ford wel aardig (2 part), ik heb er zoveel bij mekaar geflanst gedoe van gezien... Nee, in de VS doen de commerciëlen film- en tv-maatschappijen het natuurlijk een stuk beter.
Anders dan bij BBC, dat altijd vrij hoge kwaliteit laat zien, maar in UK laten commerciëlen ook hoge kwaliteit zien, neem een ITV.
Ik heb PBS pas leren kennen via de Netflix docu's vanaf 2013. Maar op één of andere manier denk ik niet dat dit echt blockbusters heeft opgeleverd.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Sesamstraat en Frontline zijn geen hoge kwaliteit? McLaughling Group? Masterpiece?
Of ken je echt alleen maar een handjevol documentaires?
Linkje?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:30 schreef vipergts het volgende:
NG heeft daar ooit een aflevering over gehad wat er zou gebeuren als wij opeens allemaal verdwijnen. O.a de meeste honden zouden doodgaan omdat ze niet geschikt zijn om in het wild te leven.
Na 100 jaar zou de walvisstand weer op peil zijn
En na 10.000 jaar zou een van de laatste bouwwerken van om weg zijn de Hooverdam
Was best leuk om te zien
Daar gaat het je nog wel lukken. Maar wat als jij een ongeluk krijgt en werkelijke medische hulp nodig hebt?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In het begin gaat het heel lokaal gebeuren. Ik woon in een gemeente blijven 180 mensen over, die elkaar vrij snel gaan vinden, en dan komt al meteen organisatie om de hoek kijken. (neem aan ongeveer 89 man en 91 vrouw).
Sowieso, hoeveel mensen hebben geen spul uit de apotheek nodig, standaard? Mensen met trombose? Slecht werkende schildklieren? Hartproblemen?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:53 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Daar gaat het je nog wel lukken. Maar wat als jij een ongeluk krijgt en werkelijke medische hulp nodig hebt?
Niet eens aan gedacht. Ik ben er zelf afhankelijk van. Dat lukt je dus even. Tot er geen productie en aanvoer meer is.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Sowieso, hoeveel mensen hebben geen spul uit de apotheek nodig, standaard? Mensen met trombose? Slecht werkende schildklieren? Hartproblemen?
Alle medicijnproductie is weg. Als er nog iets gemaakt wordt dan is er geen internationaal transport.
Dat de energiebehoefte keldert is ook leuk, maar hoe kom je aan de stroom van een kerncentrale of windmolenpark?
Weet je zelf hoe je zoiets thuis in elkaar moet flansen? Ik iig niet.
In zo'n geval:
Prio 1: bouwmarkten plunderen.
Prio 2: blikvoer, water en chocola
Prio 3: apotheek, al is het maar om te ruilen
Prio 4: maandje afwachten en je rustig houden
1.03%quote:Op donderdag 6 augustus 2015 23:57 schreef john2406 het volgende:
Dus hoeveel blijven er van die 2 % uiteindelijk over, zal wel een kwalijke dood worden voor sommige achterblijvers?
Prio is om langs de distributiecentra te gaan dus?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Sowieso, hoeveel mensen hebben geen spul uit de apotheek nodig, standaard? Mensen met trombose? Slecht werkende schildklieren? Hartproblemen?
Alle medicijnproductie is weg. Als er nog iets gemaakt wordt dan is er geen internationaal transport.
Dat de energiebehoefte keldert is ook leuk, maar hoe kom je aan de stroom van een kerncentrale of windmolenpark?
Weet je zelf hoe je zoiets thuis in elkaar moet flansen? Ik iig niet.
In zo'n geval:
Prio 1: bouwmarkten plunderen.
Prio 2: blikvoer, water en chocola
Prio 3: apotheek, al is het maar om te ruilen
Prio 4: maandje afwachten en je rustig houden
Nou ja laten we aantal categorieën opsommen die het zwaar krijgen:quote:Op donderdag 6 augustus 2015 23:57 schreef john2406 het volgende:
Dus hoeveel blijven er van die 2 % uiteindelijk over, zal wel een kwalijke dood worden voor sommige achterblijvers?
Als ik zo rond kijk 50% van de bevolking.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 16:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja laten we aantal categorieën opsommen die het zwaar krijgen:
1) Lichamelijk gehandicapten.
2) Verstandelijk gehandicapten.
3) Kleine kinderen (<10 jaar) en baby's.
4) Hoogbejaarden. (80+)
5) Krankzinnigen.
6) Mensen die er niet mee kunnen dealen.
7) Mensen zonder vaardigheden die nuttig zijn.
Hoeveel % van de bevolking is dit bij mekaar?
Zoveel? Dan blijft idd uiteindelijk maar 1% van de bevolking over.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 16:39 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Als ik zo rond kijk 50% van de bevolking.
Ja. We hadden ook nog niet besloten dat het heel leuk zou worden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 16:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zoveel? Dan blijft idd uiteindelijk maar 1% van de bevolking over.
mensen met een beperking zijn er percentueel niet heel veel over het totaal genomen, lichamelijke beperkingen nemen begrijpelijkerwijs wel toe met de leeftijd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 16:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja laten we aantal categorieën opsommen die het zwaar krijgen:
1) Lichamelijk gehandicapten.
2) Verstandelijk gehandicapten.
3) Kleine kinderen (<10 jaar) en baby's.
4) Hoogbejaarden.
5) Krankzinnigen.
6) Mensen die er niet mee kunnen dealen.
7) Mensen zonder vaardigheden die nuttig zijn.
Hoeveel % van de bevolking is dit bij mekaar?
Ligt geheel aan wie overblijven. Dat kunnen ook huisschilders, dierenverzorgers en boeren zijn.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 16:46 schreef jogy het volgende:
[..]
mensen met een beperking zijn er percentueel niet heel veel over het totaal genomen, lichamelijke beperkingen nemen begrijpelijkerwijs wel toe met de leeftijd.
http://www.vgn.nl/media/download/index/mediaid/503b5bc7ce49c Voor de gegevens.
Dus dat scheelt een paar tienden van een procent volgens mij. (Lichamelijk en geestelijk beperkt (inclusief slechthorend tot doof en slechtziend tot blind)
Chronische aandoeningen zijn al wat heftiger.
http://www.nationaalkompa(...)-chronische-ziekten/ Nu 5,3 miljoen chronisch zieken. Dus dat is dan ook alweer een aardig aantal.
minimaal .5 % van de 2% die mogelijk naderhand nog dood gaat door tekort aan verzorging/medische hulp.
Ik ga er nu maar even vanuit dat het een eerlijke verdeling is over het hele spectrum anders wordt het wel heel erge miereneukerij.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 16:47 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ligt geheel aan wie overblijven. Dat kunnen ook huisschilders, dierenverzorgers en boeren zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |