abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154761616
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

In de VS?

In NL ben ik dan wel weer vaak aangehouden. Hell, in een deel van de gevallen ook terecht.
Dat laatste zegt het dus......
pi_154761635
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is onzin, want dan mag ook niemand zeggen dat God niet bestaat.

[..]

Sowieso ook verspilling van overheidsmiddelen, één kogel per knie lijkt mij wel afdoende.
Niet als feit inderdaad. Je mag wel iets geloven of vinden.
pi_154761699
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:14 schreef mastertephon het volgende:

Wat een vaag verhaal. Ik rij ook in duurdere auto's en heb nooit een probleem ondervonden.
Dan heb je geluk. Maar er zijn vaak acties in het land waarbij kentekens gescand worden en dan word je eruit gepikt als je openstaande boetes hebt en/of openstaande belastingschulden, dan wel een andere signalering van toepassing is en daarnaast de duurdere auto's. Mij is steeds ook verteld dat dat in mijn geval de reden was.

(je hebt ook duurder en duurder... geen idee wat jij eronder verstaat en ik heb overigens geen idee wat de grens is)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_154761716
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:14 schreef mastertephon het volgende:

Dat laatste zegt het dus......
Als je staande gehouden wordt is er vaak een aanleiding. Maar dat is in dezen toch ook niet de discussie?
pi_154761761
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:15 schreef mastertephon het volgende:

Niet als feit inderdaad. Je mag wel iets geloven of vinden.
Van mij mag iemand gewoon beweren dat God niet bestaat. Als feit.

Op zeker moment is de kans dat het niet klopt zo klein dat je best eens iets vast mag stellen zonder onomstotelijk bewijs.
pi_154761796
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:07 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Voor de aanklager is het vrij zwart wit.

[..]

Wat zou voor jou dan zwart-wit zijn? Dat iemand volledig meewerkt en zonder enige aanleiding een kogel in het hoofd krijgt? Dat is het gedrag van spree killers, dan zou het niet bij één slachtoffer blijven. Er is altijd een aanleiding bij police shootings, het gaat erom dat die aanleiding het schieten hoegenaamd niet rechtvaardigd.

[..]

Omdat de doorsnee blanke zich niet verwant voelt aan zulke slachtoffers. Die denken "mij zal zoiets niet overkomen".
Natuurlijk vind de aanklager het zwart-wit, dat is zijn baan. |:(

Het is zwart-wit wanneer het aantoonbaar is dat iemand neergeschoten wordt vanwege zijn huidskleur of sexuele voorkeur of welke criteria dan ook. Er zijn in dit geval teveel variabelen (verzet, slechte training, racistische vooroordelen, voorkennis over de verdachte). Het wordt gelijk weer weggezet als een racistische moord door een witte agent. Dat stoort me.
pi_154761804
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan heb je geluk. Maar er zijn vaak acties in het land waarbij kentekens gescand worden en dan word je eruit gepikt als je openstaande boetes hebt en/of openstaande belastingschulden, dan wel een andere signalering van toepassing is en daarnaast de duurdere auto's. Mij is steeds ook verteld dat dat in mijn geval de reden was.

(je hebt ook duurder en duurder... geen idee wat jij eronder verstaat en ik heb overigens geen idee wat de grens is)
Dat geloof ik dus niet. Het probleem is meer dat jij opduikt in bepaalde databases. Jij begon over duurdere auto's. Ik heb geen strafblad. Ik heb geen schulden. Ik heb geen belastingproblemen. Natuurlijk word ik ook weleens aangehouden. Dan is er geen probleem. En men maakt zeker geen opmerking over de auto.
pi_154761848
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:21 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dat geloof ik dus niet. Het probleem is meer dat jij opduikt in bepaalde databases. Jij begon over duurdere auto's. Ik heb geen strafblad. Ik heb geen schulden. Ik heb geen belastingproblemen. Natuurlijk word ik ook weleens aangehouden. Dan is er geen probleem. En men maakt zeker geen opmerking over de auto.
Oud collega van me is Surinamer en rijdt in een BMW 6 serie. Hij wordt iedere maand minimaal een keer aan de kant gezet waarna hij mag aantonen dat het zijn auto is en legitiem verkregen. Inmiddels heeft hij een brief van de politie zelf in zijn handschoenenkastje liggen waarin staat dat het zijn auto is. :')
pi_154761891
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:23 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Oud collega van me is Surinamer en rijdt in een BMW 6 serie. Hij wordt iedere maand minimaal een keer aan de kant gezet waarna hij mag aantonen dat het zijn auto is en legitiem verkregen. Inmiddels heeft hij een brief van de politie zelf in zijn handschoenenkastje liggen waarin staat dat het zijn auto is. :')
En hoe komt dat? Omdat er veel donkere mensen in dure autoś WEL crimineel zijn.
pi_154761910
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:24 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ja, en dan kom je op het hekele punt van racial profiling en dat de goede onder de slechte gaan leiden.
  Spellchecker donderdag 30 juli 2015 @ 13:25:19 #161
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_154761912
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:19 schreef NoXia het volgende:

Ik las "motoragent" .
pi_154761960
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:25 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ja, en dan kom je op het hekele punt van racial profiling en dat de goede onder de slechte gaan leiden.
Ervaring leert. Zo ging men ook beter kijken naar mensen met een Poolse nummerplaat en alcoholgebruik. Zo werkt dat dan gewoon. Iets anders is dat ik zwarte familie heb uit het buitenland. ie rijden hier ook gewoon in auto's van de familie. Ik heb nog NOOIT gehoord dat een van hen zomaar werd aangehouden.
pi_154761969
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:21 schreef mastertephon het volgende:

Dat geloof ik dus niet.
Dat is jouw zaak.

quote:
Het probleem is meer dat jij opduikt in bepaalde databases. Jij begon over duurdere auto's. Ik heb geen strafblad. Ik heb geen schulden. Ik heb geen belastingproblemen.
Het enige probleem dat ik heb met de belastingdienst is dat ik vind dat ik teveel naar ze over moet maken. En mijn JD is ook niet meer dan wat meldingen van verkeersdelictjes... Je wordt echt niet preventief staande gehouden omdat je wel eens te hard gereden hebt. Schulden heb ik ook niet (en waarom zou de overheid daar op aanslaan?).

Nee, het gaat gewoon om bepaalde typen auto's. Overigens ken ik er meerderen via de Porschewereld die bij gelijksoortige controles langs de kant mochten staan en je kan ook gewoon zien dat ze een voorkeur hebben voor de duurdere types, aangezien ze opvallend vaak er tussen staan.

quote:
Natuurlijk word ik ook weleens aangehouden. Dan is er geen probleem. En men maakt zeker geen opmerking over de auto.
Het gaat niet om eruit geplukt worden als je normaal rijdt, maar om een controle in samenwerking met de belastingdienst en het rdw.

Dat jij ze nooit tegen bent gekomen wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Vaak aan de grens (wat ook weer mijn nadeel was aangezien ik jarenlang in NL woonde op een plek waardoor ik dagelijks over Hazeldonk moest rijden, zo'n beetje eender waar ik naartoe moest in NL.
pi_154761986
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:24 schreef mastertephon het volgende:

Net nog zat je dan in een database... blijkt het nu toch te gaan om de auto icm het uiterlijk.
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:29:02 #165
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154761996
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:20 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Het wordt gelijk weer weggezet als een racistische moord door een witte agent. Dat stoort me.
Dat heb ik dan gemist. Waar lees jij dat dit een racistische moord was?
are we infinite or am I alone
pi_154762060
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is jouw zaak.

[..]

Het enige probleem dat ik heb met de belastingdienst is dat ik vind dat ik teveel naar ze over moet maken. En mijn JD is ook niet meer dan wat meldingen van verkeersdelictjes... Je wordt echt niet preventief staande gehouden omdat je wel eens te hard gereden hebt. Schulden heb ik ook niet (en waarom zou de overheid daar op aanslaan?).

Nee, het gaat gewoon om bepaalde typen auto's. Overigens ken ik er meerderen via de Porschewereld die bij gelijksoortige controles langs de kant mochten staan en je kan ook gewoon zien dat ze een voorkeur hebben voor de duurdere types, aangezien ze opvallend vaak er tussen staan.

[..]

Het gaat niet om eruit geplukt worden als je normaal rijdt, maar om een controle in samenwerking met de belastingdienst en het rdw.

Dat jij ze nooit tegen bent gekomen wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Vaak aan de grens (wat ook weer mijn nadeel was aangezien ik jarenlang in NL woonde op een plek waardoor ik dagelijks over Hazeldonk moest rijden, zo'n beetje eender waar ik naartoe moest in NL.
Ik herken mij gewoon totaal niet in jouw verhaal. Zeker niet over Porsche. Als het je vaak moeilijk wordt gemaakt is er iets met je aan de hand of begrijpt men niet wat je hier doet met een andere nummerplaat. Zoals gezegd heb ik ook donkere familieleden. Die kunnen prima rondrijden in bijv. Amsterdam in een auto van 100.000+ Nooit gehoord over een probleem. Er zijn gewoon mensen die overal een probleem van willen maken. Net als discriminatie. Ik zie het niet zo en heb het ook nog niet vaak serieus meegemaakt.
pi_154762082
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Net nog zat je dan in een database... blijkt het nu toch te gaan om de auto icm het uiterlijk.
Je kan ergens uitgepikt worden. Als je dan verder een probleem hebt heb je een probleem. Zo niet dan mag je door.
pi_154762083
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat heb ik dan gemist. Waar lees jij dat dit een racistische moord was?
'White cop kills black man'. #blacklivesmatter. Vanuit die hoek wordt direct met het vingertje gewezen naar racisme / discriminatie.
pi_154762143
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:31 schreef mastertephon het volgende:

Ik herken mij gewoon totaal niet in jouw verhaal. Zeker niet over Porsche. Als het je vaak moeilijk wordt gemaakt is er iets met je aan de hand of begrijpt men niet wat je hier doet met een andere nummerplaat. Zoals gezegd heb ik ook donkere familieleden. Die kunnen prima rondrijden in bijv. Amsterdam in een auto van 100.000+ Nooit gehoord over een probleem. Er zijn gewoon mensen die overal een probleem van willen maken. Net als discriminatie. Ik zie het niet zo en heb het ook nog niet vaak serieus meegemaakt.
Jij hebt het niet meegemaakt, dus is het niet zo?
pi_154762213
quote:
11s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij hebt het niet meegemaakt, dus is het niet zo?
Nee. Ik zeg gewoon dat ik al jarenlang omga met zwarte mensen uit mijn familie die hier komen en dat ik het nog nooit heb gezien. En als je het hen vraagt (racisme) begrijpt men in eerste instantie niet eens waar je het over hebt.
pi_154762313
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:32 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Je kan ergens uitgepikt worden. Als je dan verder een probleem hebt heb je een probleem. Zo niet dan mag je door.
Tenzij de Franse politie een fuckup maakt... Dan duurt het al snel een uur en kun je een paar uur inkomsten afschrijven...

Maar verder: ja, je bent zo weer op weg.
pi_154762361
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Tenzij de Franse politie een fuckup maakt... Dan duurt het al snel een uur en kun je een paar uur inkomsten afschrijven...

Maar verder: ja, je bent zo weer op weg.
Fouten.....het gebeurt. Ik ben eens gepakt in Frankrijk op zo'n trajectmeting over snelheid. Dat was ook fors te hoog. Dan wordt je echt niet aardig behandelt. Ik dacht echt dat ik diep in de shit zat.
pi_154762383
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:35 schreef mastertephon het volgende:

Nee. Ik zeg gewoon dat ik al jarenlang omga met zwarte mensen uit mijn familie die hier komen en dat ik het nog nooit heb gezien. En als je het hen vraagt (racisme) begrijpt men in eerste instantie niet eens waar je het over hebt.
Het lijkt mij evident dat racisme voorkomt. En gelukkig heeft niet iedereen daar last van.
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:42:36 #174
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154762441
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:32 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

'White cop kills black man'. #blacklivesmatter. Vanuit die hoek wordt direct met het vingertje gewezen naar racisme / discriminatie.
De statistieken roepen alvast vragen op. Waarom zwarte slachtoffers veel vaker ongewapend zijn bvb.
In 2015: zwarten 32%, hispanics 25%, blanken 15% ongewapend.
pi_154762491
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het lijkt mij evident dat racisme voorkomt. En gelukkig heeft niet iedereen daar last van.
Het is een universeel iets dat mensen mensen die anders zijn vaak anders behandelen. Dat maakt het niet direct racisme. Als ik zo was gaan denken toen ik in Azie woonde was ik gek geworden.
pi_154762512
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De statistieken roepen alvast vragen op. Waarom zwarte slachtoffers veel vaker ongewapend zijn bvb.
In 2015: zwarten 32%, hispanics 25%, blanken 15% ongewapend.
Heb je ook per kleur de statistieken over geweld en misdaad?
pi_154762547
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Van mij mag iemand gewoon beweren dat God niet bestaat. Als feit.

Op zeker moment is de kans dat het niet klopt zo klein dat je best eens iets vast mag stellen zonder onomstotelijk bewijs.
Je mag geloven dat het een feit is. Daar stopt het. Als je het een feit vindt.....moet je dat met feiten bewijzen. Zo werkt dat wetenschappelijk gezien.
pi_154762576
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:43 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Het is een universeel iets dat mensen mensen die anders zijn vaak anders behandelen. Dat maakt het niet direct racisme. Als ik zo was gaan denken toen ik in Azie woonde was ik gek geworden.
Maar goed, volgens mij maakt niemand in verband met de OP een opmerking als dat het racisme zou zijn.
pi_154762607
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:45 schreef mastertephon het volgende:

Je mag geloven dat het een feit is. Daar stopt het. Als je het een feit vindt.....moet je dat met feiten bewijzen. Zo werkt dat wetenschappelijk gezien.
Dat ligt ook genuanceerder hoor. Maar goed, het gaat wel erg offtopic.
pi_154762628
Hij had gewoon moeten meewerken.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_154762833
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar goed, volgens mij maakt niemand in verband met de OP een opmerking als dat het racisme zou zijn.
De titel in elk geval.
pi_154762917
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat ligt ook genuanceerder hoor. Maar goed, het gaat wel erg offtopic.
Er zijn ook mensen die geloven in zeg contact met mensen die dood zijn of kabouters of sashkwats. Dat maakt het feitelijk nog niet waar. Dat moet je dan eerst bewijzen. Ik geloof totaal niet. Dat maakt mijn ongeloof niet feitelijk juist.
pi_154763152
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:53 schreef mastertephon het volgende:

De titel in elk geval.
Nee hoor.
pi_154763196
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:55 schreef mastertephon het volgende:

Er zijn ook mensen die geloven in zeg contact met mensen die dood zijn of kabouters of sashkwats. Dat maakt het feitelijk nog niet waar. Dat moet je dan eerst bewijzen. Ik geloof totaal niet. Dat maakt mijn ongeloof niet feitelijk juist.
In de wetenschap kent men weldegelijk meer varianten dan "wel een feit" en "geen feit". Nogmaals: volstrekt offtopic.
pi_154763199
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee hoor.
Agent schiet ZWARTE man dood

Dat was toch de titel? Waarom staat dat zwarte dan zo groot.
pi_154763216
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

In de wetenschap kent men weldegelijk meer varianten dan "wel een feit" en "geen feit". Nogmaals: volstrekt offtopic.
Nee. Er kan een kans zijn. Een feit is iets anders. Maar ook een feit kan later als fout gezien worden.
pi_154763225
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:03 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Agent schiet ZWARTE man dood

Dat was toch de titel? Waarom staat dat zwarte dan zo groot.
Lees de OP. Het lijkt mij sterk dat TS bedoeld heeft dat er dus sprake is van racisme.
pi_154763240
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lees de OP. Het lijkt mij sterk dat TS bedoeld heeft dat er dus sprake is van racisme.
Het gaat meer over het daar de nadruk op leggen dan......dat zegt toch wel iets.
pi_154763258
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:04 schreef mastertephon het volgende:

Nee. Er kan een kans zijn. Een feit is iets anders. Maar ook een feit kan later als fout gezien worden.
Het spijt me voor je, maar je gaat je gelijk niet krijgen (om te beginnen omdat je het niet hebt). Zullen we er nu mee ophouden aangezien het echt helemaal nergens anders meer om gaat dan (meest waarschijnlijk) jouw zucht naar erkenning?
pi_154763287
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:05 schreef mastertephon het volgende:

Het gaat meer over het daar de nadruk op leggen dan......dat zegt toch wel iets.
Ik constateer dat zelfs met de insteek die gehanteerd is iedereen toch lekker weg weet te blijven van de kort door de bocht conclusie dat het dus racisme moet zijn.
pi_154763323
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik constateer dat zelfs met de insteek die gehanteerd is iedereen toch lekker weg weet te blijven van de kort door de bocht conclusie dat het dus racisme moet zijn.
Ik zou zeggen lees het topic door en kijk naar hoe vaak het gaat over de kleur.
pi_154763355
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het spijt me voor je, maar je gaat je gelijk niet krijgen (om te beginnen omdat je het niet hebt). Zullen we er nu mee ophouden aangezien het echt helemaal nergens anders meer om gaat dan (meest waarschijnlijk) jouw zucht naar erkenning?
Ik hoef geen erkenning. Een feit is iets dat bewezen is. Een feit is dat als jij een glas uit je handen laat vallen dat glas valt......en niet gaat zweven.
pi_154763428
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:47 schreef superniger het volgende:
Hij had gewoon moeten meewerken.
Neemt niet weg dat de actie van de politie-agent totaal over the top en onnodig was. Het slachtoffer kwam totaal niet agressief over, eerder sukkelig, een wapen kon je ook niet zien. Hij probeerde onder een boete uit te komen, okee dat proberen bijna alle mensen die staande worden gehouden. Had geen rijbewijs bij zich, maar dat hij er één had en dat-ie niet was ingetrokken had de politie-agent kunnen controleren. Het ontbrekende nummerbord zat in het dashbordkastje. Van wie de auto was en of de auto eventueel was gestolen, had de agent dus ook kunnen controleren. Als de man was weggereden, hadden ze gewoon achter hem aan kunnen gaan, klem rijden en kunnen arresteren. Wat ook risico's met zich meebrengt natuurlijk, maar hoeft niet per se voor de bestuurder, andere personen van het publiek of de agenten fataal af te lopen.
Ik heb dezelfde reactie met de zaak van dat meisje Sandra Bland: op totaal onnodige en onprofessionele manier wordt hier de boel geëscaleerd. Volgens mij ben je niet aangesteld als politie-agent om de boel te escaleren. Sterker nog: volgens mij ben je dan niet geschikt voor de baan van politie-agent.
Gekke is dat we, sinds de introductie van de body cam bij veel politiecorpsen in de VS, alleen filmpjes zien van hoe de boel escaleert bij "zwarte" mensen, black ppl. Ik kan me geen filmpjes herinneren waarbij een politie-agent op dergelijke wijze een WASP door zijn of haar hoofd schiet of bijv. de boel compleet laat escaleren nadat een meisje met blonde haren en blauwe ogen vergeet haar knipperlicht te gebruiken na het wisselen van rijbaan...
I´m back.
pi_154763466
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat de actie van de politie-agent totaal over the top en onnodig was. Het slachtoffer kwam totaal niet agressief over, eerder sukkelig, een wapen kon je ook niet zien. Hij probeerde onder een boete uit te komen, okee dat proberen bijna alle mensen die staande worden gehouden. Had geen rijbewijs bij zich, maar dat hij er één had en dat-ie niet was ingetrokken had de politie-agent kunnen controleren. Het ontbrekende nummerbord zat in het dashbordkastje. Dus van wie de auto was en of de auto eventueel was gestolen, had de agent dus ook kunnen controleren. Als de man was weggereden, hadden ze gewoon achter hem aan kunnen gaan, klem rijden en kunnen arresteren. Wat ook risico's met zich meebrengt natuurlijk, maar hoeft niet per se voor de bestuurder, andere personen van het publiek of de agenten fataal af te lopen.
Ik heb dezelfde reactie met de zaak van dat meisje Sandra Bland op totaal onnodige manier wordt hier de boel geëscaleerd. Volgens mij ben je niet aangesteld als politie-agent om de boel te escaleren. Sterker nog: volgens mij ben je dan niet geschikt voor de baan van politie-agent.
Gekke is dat we, sinds de introductie van de body cam bij veel politiecorpsen in de VS, alleen filmpjes zien van hoe de boel escaleert bij "zwarte" mensen, black ppl. Ik kan me geen filmpjes herinneren waarbij een politie-agent op dergelijke wijze een WASP door zijn of haar hoofd schiet of bijv. de boel compleet laat escaleren nadat een meisje met blonde haren en blauwe ogen vergeet haar knipperlicht te gebruiken na het wisselen van rijbaan...
Dat het dingen laten escaleren idd. Daar lijken bepaalde agenten daar erg goed in.
  donderdag 30 juli 2015 @ 14:14:21 #195
117098 Hathor
Effe niet
pi_154763516
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Politie zal wel niet voor niets een schot gelost hebben.
Filmpje bekeken, en ik vind het op zijn zachtst gezegd niets meer of minder dan een executie. Het gesprek was allemaal heel relaxed, totdat bleek dat de man wss geen rijbewijs heeft en geen legitimatie en het erop begon te lijken dat ie ervandoor wilde gaan, of in ieder geval geen aanstalten maakte om zich vrijwillig in te laten rekenen. Als je dan als agent als enige oplossing een schot in het hoofd kan bedenken, ben je volledig ongeschikt voor je baan, en een gevaar voor de samenleving. Levenslang lijkt me wel op zijn plaats voor deze cowboy.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_154763547
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:08 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Kleur is dan ook wel degelijk regelmatig een component in dit soort gevallen en het is dan ook helemaal niet vreemd dat daar inmiddels de nadruk op gelegd wordt. Je moet wat, met meer dan 1000 doden door politie per jaar.

De politie kan dit heel goed voorkomen door wat minder negers af te schieten. Dan zijn de Amerikaanse varianten van Quinsy weer koest.
pi_154763615
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:15 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Kleur is dan ook wel degelijk regelmatig een component in dit soort gevallen en het is dan ook helemaal niet vreemd dat daar inmiddels de nadruk op gelegd wordt. Je moet wat, met meer dan 1000 doden door politie per jaar.

De politie kan dit heel goed voorkomen door wat minder negers af te schieten. Dan zijn de Amerikaanse varianten van Quinsy weer koest.

Maar dan kan je daar tegenover ook zeggen dat bepaalde kleuren vaker crimineel zijn. Wat de reden daarvoor ook mag zijn. Het is niet simpel.

Gewoon uberhaupt minder schieten en super agressief zijn lijkt mij een idee.
  donderdag 30 juli 2015 @ 14:26:09 #198
117098 Hathor
Effe niet
pi_154763841
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:18 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Maar dan kan je daar tegenover ook zeggen dat bepaalde kleuren vaker crimineel zijn. Wat de reden daarvoor ook mag zijn. Het is niet simpel.

De persoon in de auto had ook alle kenmerken van een Blood, helemaal in het rood, maar dat is natuurlijk nog geen reden om hem dan maar meteen door het hoofd te schieten.
pi_154763872
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:09 schreef mastertephon het volgende:

Ik hoef geen erkenning. Een feit is iets dat bewezen is. Een feit is dat als jij een glas uit je handen laat vallen dat glas valt......en niet gaat zweven.
Je hoeft geen erkenning, maar je blijft wel doorgaan terwijl ik al lang en breed heb aangegeven het er bij te willen laten.

Dat vind ik vreemd. En ja, dat is een feit.
pi_154763913
quote:

[..]

Dan nog verklaar je niet waarom één op de drie zwarte doden door politie ongewapend is. Er zit daar iets heel diep van binnen behoorlijk verkeerd. De rassenkwestie zit daar heel, heel diep. Vergeet niet dat pakweg zestig jaar geleden de negers nog werden gebruikt als tuinkachel en boomversiering.. Wat veel mensen doen is met Europese ogen die kant opkijken. De volksaard is er heel anders. Ik heb vrienden in Texas en Georgia die me na aan het hart liggen, maar als je daar politiek, religie of rassenkwesties mee bespreekt val je steil achterover. Dat lossen wij op een forumpje niet op.

Staat tegenover dat als ik met mijn vrienden uit de regio Boston spreek, dat die wel een stuk 'normaler' zijn. Dus er zit progressie in. Maar het zal nog tientallen jaren duren voor het hele land op het - overigens ook niet perfecte - nivo van ons zitten

Je laatste zin ben ik het volmondig mee eens. De geweldscultuur is - zoals ik eerder in het topic ook al zei - volgens mij de grootste component in het politiegeweld daar.
pi_154763932
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:08 schreef mastertephon het volgende:

Dat is iets anders dan meteen aannemen dat het racisme is.
  donderdag 30 juli 2015 @ 14:30:25 #202
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_154763977
Deze man lek schieten was totaal niet nodig, agent mag daar zwaar voor gestraft worden. Er waren legio andere mogelijkheden om deze man tot stoppen te brengen.
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:13:40 #203
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_154765217
Dat iemand dit nog goed kan praten zeg. Dit was moord, en daarna nog liegen ook.

Oh, en eencelligen die dit gaan vergelijken met die Mitch: :') _O-
pi_154765270
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

De persoon in de auto had ook alle kenmerken van een Blood, helemaal in het rood, maar dat is natuurlijk nog geen reden om hem dan maar meteen door het hoofd te schieten.
Ik zeg dan ook nergens dat dat normaal is.
pi_154767848
What happens when three belligerent, heavily-armed white guys with rifles strapped to their backs pick a fight with police officers?
http://reverbpress.com/po(...)texas-harass-police/
I´m back.
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:01:43 #206
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154768200
quote:
15s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:50 schreef Ryan3 het volgende:
What happens when three belligerent, heavily-armed white guys with rifles strapped to their backs pick a fight with police officers?
Was een tijd geleden een video waar ze het verschil in reactie toonden tussen een blanke en een zwarte die hun recht op "open carry" uitoefenden..
Bij de blanke stapte de politieman op hem af om een praatje te maken, bij de zwarte kwam men met drie politieauto's, agenten met getrokken pistool, vanachter hun geopende portieren, roepend dat ie op de grond moest gaan liggen, waarna ie handboeien aankreeg en meegenomen werd.
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:14:14 #207
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154768514
quote:
Bond set at $1M for Ohio cop accused of killing driver

A former University of Cincinnati police officer charged with murder in the shooting death of a man he pulled over for a missing front license plate pleaded not guilty in court Thursday.

Ray Tensing, 25, killed Samuel DuBose, 43, on July 19 as the unarmed black man delayed producing his driver's license during the traffic stop near the university's campus. Judge Megan Shanahan of Hamilton County Common Pleas Court set Tensing's bond at $1 million during the arraignment.

Applause broke out in the courtroom when Shanahan set the high bond, but she immediately put a stop to it, admonishing spectators.

"This is a courtroom," she said.
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:22:44 #208
117098 Hathor
Effe niet
pi_154768703
quote:
15s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:50 schreef Ryan3 het volgende:
Tsja, daar kom je als neger 100% zeker niet mee weg.
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:30:24 #209
8369 speknek
Another day another slay
pi_154768859
quote:

[..]

Maar dat is nou juist het punt, de gedachte 'hij is zwart, zal wel een gevaarlijke gek zijn (en sowieso minderwaardig)' leidde tot de reactie laat ik hem voor de zekerheid maar preemptief executeren. Als hij het neutraal benaderde: daar zit een mens als ieder ander, dan had die persoon nu waarschijnlijk nog geleefd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_154768883
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar dat is nou juist het punt, de gedachte 'hij is zwart, zal wel een gevaarlijke gek zijn (en sowieso minderwaardig)' leidde tot de reactie laat ik hem voor de zekerheid maar preemptief executeren. Als hij het neutraal benaderde: daar zit een mens als ieder ander, dan had die persoon nu waarschijnlijk nog geleefd.
De vraag is of dat het idee was. Dat ḧij is zwart".
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:41:36 #211
117098 Hathor
Effe niet
pi_154769088
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet alleen het feit dat ie zwart was, maar ook overduidelijk gangkleuren droeg, en dat maakt agenten sowieso iets meer itchy, omdat dat soort lui hun hand ook niet omdraaien voor geweld.
pi_154770437
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is iets anders dan meteen aannemen dat het racisme is.
Blijkbaar wel. Mensen hebben het over kleur.
  donderdag 30 juli 2015 @ 18:46:17 #213
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154770484
quote:
The Sam Dubose Police Report Is Full of Falsehoods From Ray Tensing’s Fellow Officers

After University of Cincinnati police officer Ray Tensing was charged with murdering Sam Dubose, an unarmed black man who had been pulled over on a traffic stop, it was clear that the police body cam video of the shooting played an enormous role in the indictment.

Hamilton County Prosecutor Joe Deters said a prosecution became urgent “especially after we saw the tape.”

“I think it’s a good idea for police to wear them,” Deters said when he was asked if there would have been a prosecution without the video. “Because nine times out of 10 it clears them of wrongdoing. And in this case, it obviously led to an indictment for murder.”

Cincinnati Mayor John Cranley added that “this case is going to help the cause of body cameras across the country.”

Mark O’Mara, a lawyer representing Dubose’s family, was even more forceful.

“If we didn’t have a video, I do not believe we would have had an indictment,” he said.

In a press conference Dubose’s sister, Terina Allen, gave the most emotionally powerful argument about the importance of having the recording from Tensing’s body camera.

“If it were not for that video camera, Sam would be no different than all of the other [unindicted police shootings of black men], because the second officer was ready to corroborate every lie that the first officer said in the report,” Allen said.

Allen raised the important point that Tensing’s story that he was dragged by the car before shooting—which Deters roundly rejected and cannot be seen anywhere in the video—was backed up by his fellow officers.

Reading the initial police report after having watched the video is a frightful lesson on the lengths to which officers will go to protect one another.

In the report, Tensing tells the reporting officer—Eric Weibel—that “he was attempting a traffic stop … when, at some point, he began to be dragged by a male black driver who was operating a 1998 Green Honda Accord.”

“Officer Tensing stated that he almost was run over by the driver of the Honda Accord and was forced to shoot the driver with his duty weapon,” Weibel’s report continues.

Later, “Tensing repeated that he was being dragged by the vehicle and had to fire his weapon.”

As Deters noted, and as you can see by slowing the video down, Tensing fired almost immediately as Dubose’s car began to roll away.

Tensing’s claim that he only shot after he was dragged, though, was supported by a second officer who claimed to be on the scene named Phillip Kidd.

“Officer Kidd told me that he witnessed the Honda Accord drag Officer Tensing, and that he witnessed Officer Tensing fire a single shot,” Weibel’s report reads.

Tensing also claimed to be injured by Dubose. But Deters contradicted that as well, saying, “No, he wasn’t dragged. He fell backwards after he shot him in the head.”

Again, Tensing’s fellow officers backed up the claim of injuries at the hand of Dubose. In dispatcher audio of the incident, the New York Times reported that you can hear another officer saying Tensing was injured. In the report itself, the responding officer seems to attempt to back up his colleague.

“Looking at Officer Tensing’s uniform, I could see that the back of his pants and shirt looked as if it had been dragged over a rough surface,” Weibel wrote. “I suggested to Officer Tensing that he should go to the hospital for an examination.”

The video shows Tensing chasing the car, which went out of control when Dubose was killed, after firing his shot, not being “dragged over a rough surface.”

Deters made a point to emphasize that the video clearly demonstrates that the shooting was not standard operating procedure, or the appropriate split-second decision of a cop who was just trying to protect himself. “He wasn’t dealing with somebody who was wanted for murder. He was dealing with somebody who didn’t have a front license plate,” Deters said. “If he’s starting to roll away just, seriously, let him go. I mean you don’t have to shoot him in the head.”

The police report and the various embellishments or outright lies Tensing’s brothers in arms told in order to back up his account are the clearest evidence supporting Allen’s belief that her brother’s killer would not be facing prosecution without a video.

But it’s not the only evidence. As the Washington Post’s Wesley Lowery and Mark Berman noted, “Police officers are rarely charged after fatally shooting people. A Washington Post investigation found that thousands of police shootings over the last decade have resulted in a few dozen officers being charged.”

According to a Post database tracking police shootings, more than 550 people have been shot and killed by cops this year alone and only three officers had been charged with crimes. In two of the previous shootings where cops were actually held accountable in some way, there was video evidence.

As for what happens next for officers Kidd and Weibel, who supported Tensing’s false account, Deters said the city was “looking at the issue” at the urging of the Dubose family.

Weibel’s report did get one thing right—perhaps the most important thing. It concludes by saying “Officer Tensing stated that the incident was caught on his University issued body camera.”
http://www.slate.com/blog(...)ng_s_colleagues.html
pi_154770496
Kan iemand hier even een bericht posten over een agent die een blanke man heeft neergeschoten tijdens zijn arrestatie? Ik krijg een beetje het gevoel alsof dit alleen zwarten overkomt..
pi_154770654
Ik heb nu pas het filmpje gezien. Ik zie het probleem totaal niet. Het is totaal geen executie. Het is gewoon tuig dat wil vluchten.
pi_154771045
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 18:52 schreef mastertephon het volgende:
Ik heb nu pas het filmpje gezien. Ik zie het probleem totaal niet. Het is totaal geen executie. Het is gewoon tuig dat wil vluchten.
:'). Mooi man, mocht jij eens door een agent worden aangesproken omdat je zonder licht fietst, dan is een kogel door je kop ook volkomen normaal.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_154771224
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 19:03 schreef OMG het volgende:

[..]

:'). Mooi man, mocht jij eens door een agent worden aangesproken omdat je zonder licht fietst, dan is een kogel door je kop ook volkomen normaal.
Uit de film blijkt duidelijk iets anders.
pi_154771256
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, daar kom je als neger 100% zeker niet mee weg.
Dan escaleert het binnen een halve minuut en ben je aan het eind van het filmpje van 4 minuten of dood of zwaargewond en krijg je later 25 to life.
I´m back.
pi_154771481
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 18:46 schreef Odaiba het volgende:
Kan iemand hier even een bericht posten over een agent die een blanke man heeft neergeschoten tijdens zijn arrestatie? Ik krijg een beetje het gevoel alsof dit alleen zwarten overkomt..
Zoek zelf man gladiool :')

Zijn er genoeg van..
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_154771492
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 19:08 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Uit de film blijkt duidelijk iets anders.
Nee.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Redactie Frontpage donderdag 30 juli 2015 @ 19:25:31 #221
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_154771602
Nee joh, lijkt me een valide reden om iemand te vermoorden TS :')

Moeten ze in NL is doen, kunnen ze elke avond 100 dronkenlappen door de kop knallen omdat ze moeilijk doen nadat ze staande zijn gehouden vanwege fietsen zonder licht.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_154771730
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 18:52 schreef mastertephon het volgende:
quote:
"He wasn’t dealing with somebody who was wanted for murder. He was dealing with somebody who didn’t have a front license plate,” Deters said. “If he’s starting to roll away just, seriously, let him go. I mean you don’t have to shoot him in the head.”
pi_154771849
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 19:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

[..]

Zie de film. Het gaat over iemand die weg rijdt toch?
pi_154771853
quote:
Blanken maken zich dan ook zelden schuldig aan een DWB.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 30 juli 2015 @ 19:40:51 #225
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_154771908
quote:
James Boyd (dakloze man / wildcampeerder)

Flash grenade + hond + kogels
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')