abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154761616
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

In de VS?

In NL ben ik dan wel weer vaak aangehouden. Hell, in een deel van de gevallen ook terecht.
Dat laatste zegt het dus......
pi_154761635
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is onzin, want dan mag ook niemand zeggen dat God niet bestaat.

[..]

Sowieso ook verspilling van overheidsmiddelen, één kogel per knie lijkt mij wel afdoende.
Niet als feit inderdaad. Je mag wel iets geloven of vinden.
pi_154761699
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:14 schreef mastertephon het volgende:

Wat een vaag verhaal. Ik rij ook in duurdere auto's en heb nooit een probleem ondervonden.
Dan heb je geluk. Maar er zijn vaak acties in het land waarbij kentekens gescand worden en dan word je eruit gepikt als je openstaande boetes hebt en/of openstaande belastingschulden, dan wel een andere signalering van toepassing is en daarnaast de duurdere auto's. Mij is steeds ook verteld dat dat in mijn geval de reden was.

(je hebt ook duurder en duurder... geen idee wat jij eronder verstaat en ik heb overigens geen idee wat de grens is)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_154761716
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:14 schreef mastertephon het volgende:

Dat laatste zegt het dus......
Als je staande gehouden wordt is er vaak een aanleiding. Maar dat is in dezen toch ook niet de discussie?
pi_154761761
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:15 schreef mastertephon het volgende:

Niet als feit inderdaad. Je mag wel iets geloven of vinden.
Van mij mag iemand gewoon beweren dat God niet bestaat. Als feit.

Op zeker moment is de kans dat het niet klopt zo klein dat je best eens iets vast mag stellen zonder onomstotelijk bewijs.
pi_154761796
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:07 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Voor de aanklager is het vrij zwart wit.

[..]

Wat zou voor jou dan zwart-wit zijn? Dat iemand volledig meewerkt en zonder enige aanleiding een kogel in het hoofd krijgt? Dat is het gedrag van spree killers, dan zou het niet bij één slachtoffer blijven. Er is altijd een aanleiding bij police shootings, het gaat erom dat die aanleiding het schieten hoegenaamd niet rechtvaardigd.

[..]

Omdat de doorsnee blanke zich niet verwant voelt aan zulke slachtoffers. Die denken "mij zal zoiets niet overkomen".
Natuurlijk vind de aanklager het zwart-wit, dat is zijn baan. |:(

Het is zwart-wit wanneer het aantoonbaar is dat iemand neergeschoten wordt vanwege zijn huidskleur of sexuele voorkeur of welke criteria dan ook. Er zijn in dit geval teveel variabelen (verzet, slechte training, racistische vooroordelen, voorkennis over de verdachte). Het wordt gelijk weer weggezet als een racistische moord door een witte agent. Dat stoort me.
pi_154761804
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan heb je geluk. Maar er zijn vaak acties in het land waarbij kentekens gescand worden en dan word je eruit gepikt als je openstaande boetes hebt en/of openstaande belastingschulden, dan wel een andere signalering van toepassing is en daarnaast de duurdere auto's. Mij is steeds ook verteld dat dat in mijn geval de reden was.

(je hebt ook duurder en duurder... geen idee wat jij eronder verstaat en ik heb overigens geen idee wat de grens is)
Dat geloof ik dus niet. Het probleem is meer dat jij opduikt in bepaalde databases. Jij begon over duurdere auto's. Ik heb geen strafblad. Ik heb geen schulden. Ik heb geen belastingproblemen. Natuurlijk word ik ook weleens aangehouden. Dan is er geen probleem. En men maakt zeker geen opmerking over de auto.
pi_154761848
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:21 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dat geloof ik dus niet. Het probleem is meer dat jij opduikt in bepaalde databases. Jij begon over duurdere auto's. Ik heb geen strafblad. Ik heb geen schulden. Ik heb geen belastingproblemen. Natuurlijk word ik ook weleens aangehouden. Dan is er geen probleem. En men maakt zeker geen opmerking over de auto.
Oud collega van me is Surinamer en rijdt in een BMW 6 serie. Hij wordt iedere maand minimaal een keer aan de kant gezet waarna hij mag aantonen dat het zijn auto is en legitiem verkregen. Inmiddels heeft hij een brief van de politie zelf in zijn handschoenenkastje liggen waarin staat dat het zijn auto is. :')
pi_154761891
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:23 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Oud collega van me is Surinamer en rijdt in een BMW 6 serie. Hij wordt iedere maand minimaal een keer aan de kant gezet waarna hij mag aantonen dat het zijn auto is en legitiem verkregen. Inmiddels heeft hij een brief van de politie zelf in zijn handschoenenkastje liggen waarin staat dat het zijn auto is. :')
En hoe komt dat? Omdat er veel donkere mensen in dure autoś WEL crimineel zijn.
pi_154761910
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:24 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ja, en dan kom je op het hekele punt van racial profiling en dat de goede onder de slechte gaan leiden.
  Spellchecker donderdag 30 juli 2015 @ 13:25:19 #161
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_154761912
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:19 schreef NoXia het volgende:

Ik las "motoragent" .
pi_154761960
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:25 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ja, en dan kom je op het hekele punt van racial profiling en dat de goede onder de slechte gaan leiden.
Ervaring leert. Zo ging men ook beter kijken naar mensen met een Poolse nummerplaat en alcoholgebruik. Zo werkt dat dan gewoon. Iets anders is dat ik zwarte familie heb uit het buitenland. ie rijden hier ook gewoon in auto's van de familie. Ik heb nog NOOIT gehoord dat een van hen zomaar werd aangehouden.
pi_154761969
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:21 schreef mastertephon het volgende:

Dat geloof ik dus niet.
Dat is jouw zaak.

quote:
Het probleem is meer dat jij opduikt in bepaalde databases. Jij begon over duurdere auto's. Ik heb geen strafblad. Ik heb geen schulden. Ik heb geen belastingproblemen.
Het enige probleem dat ik heb met de belastingdienst is dat ik vind dat ik teveel naar ze over moet maken. En mijn JD is ook niet meer dan wat meldingen van verkeersdelictjes... Je wordt echt niet preventief staande gehouden omdat je wel eens te hard gereden hebt. Schulden heb ik ook niet (en waarom zou de overheid daar op aanslaan?).

Nee, het gaat gewoon om bepaalde typen auto's. Overigens ken ik er meerderen via de Porschewereld die bij gelijksoortige controles langs de kant mochten staan en je kan ook gewoon zien dat ze een voorkeur hebben voor de duurdere types, aangezien ze opvallend vaak er tussen staan.

quote:
Natuurlijk word ik ook weleens aangehouden. Dan is er geen probleem. En men maakt zeker geen opmerking over de auto.
Het gaat niet om eruit geplukt worden als je normaal rijdt, maar om een controle in samenwerking met de belastingdienst en het rdw.

Dat jij ze nooit tegen bent gekomen wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Vaak aan de grens (wat ook weer mijn nadeel was aangezien ik jarenlang in NL woonde op een plek waardoor ik dagelijks over Hazeldonk moest rijden, zo'n beetje eender waar ik naartoe moest in NL.
pi_154761986
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:24 schreef mastertephon het volgende:

Net nog zat je dan in een database... blijkt het nu toch te gaan om de auto icm het uiterlijk.
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:29:02 #165
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154761996
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:20 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Het wordt gelijk weer weggezet als een racistische moord door een witte agent. Dat stoort me.
Dat heb ik dan gemist. Waar lees jij dat dit een racistische moord was?
are we infinite or am I alone
pi_154762060
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is jouw zaak.

[..]

Het enige probleem dat ik heb met de belastingdienst is dat ik vind dat ik teveel naar ze over moet maken. En mijn JD is ook niet meer dan wat meldingen van verkeersdelictjes... Je wordt echt niet preventief staande gehouden omdat je wel eens te hard gereden hebt. Schulden heb ik ook niet (en waarom zou de overheid daar op aanslaan?).

Nee, het gaat gewoon om bepaalde typen auto's. Overigens ken ik er meerderen via de Porschewereld die bij gelijksoortige controles langs de kant mochten staan en je kan ook gewoon zien dat ze een voorkeur hebben voor de duurdere types, aangezien ze opvallend vaak er tussen staan.

[..]

Het gaat niet om eruit geplukt worden als je normaal rijdt, maar om een controle in samenwerking met de belastingdienst en het rdw.

Dat jij ze nooit tegen bent gekomen wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Vaak aan de grens (wat ook weer mijn nadeel was aangezien ik jarenlang in NL woonde op een plek waardoor ik dagelijks over Hazeldonk moest rijden, zo'n beetje eender waar ik naartoe moest in NL.
Ik herken mij gewoon totaal niet in jouw verhaal. Zeker niet over Porsche. Als het je vaak moeilijk wordt gemaakt is er iets met je aan de hand of begrijpt men niet wat je hier doet met een andere nummerplaat. Zoals gezegd heb ik ook donkere familieleden. Die kunnen prima rondrijden in bijv. Amsterdam in een auto van 100.000+ Nooit gehoord over een probleem. Er zijn gewoon mensen die overal een probleem van willen maken. Net als discriminatie. Ik zie het niet zo en heb het ook nog niet vaak serieus meegemaakt.
pi_154762082
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Net nog zat je dan in een database... blijkt het nu toch te gaan om de auto icm het uiterlijk.
Je kan ergens uitgepikt worden. Als je dan verder een probleem hebt heb je een probleem. Zo niet dan mag je door.
pi_154762083
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat heb ik dan gemist. Waar lees jij dat dit een racistische moord was?
'White cop kills black man'. #blacklivesmatter. Vanuit die hoek wordt direct met het vingertje gewezen naar racisme / discriminatie.
pi_154762143
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:31 schreef mastertephon het volgende:

Ik herken mij gewoon totaal niet in jouw verhaal. Zeker niet over Porsche. Als het je vaak moeilijk wordt gemaakt is er iets met je aan de hand of begrijpt men niet wat je hier doet met een andere nummerplaat. Zoals gezegd heb ik ook donkere familieleden. Die kunnen prima rondrijden in bijv. Amsterdam in een auto van 100.000+ Nooit gehoord over een probleem. Er zijn gewoon mensen die overal een probleem van willen maken. Net als discriminatie. Ik zie het niet zo en heb het ook nog niet vaak serieus meegemaakt.
Jij hebt het niet meegemaakt, dus is het niet zo?
pi_154762213
quote:
11s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij hebt het niet meegemaakt, dus is het niet zo?
Nee. Ik zeg gewoon dat ik al jarenlang omga met zwarte mensen uit mijn familie die hier komen en dat ik het nog nooit heb gezien. En als je het hen vraagt (racisme) begrijpt men in eerste instantie niet eens waar je het over hebt.
pi_154762313
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:32 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Je kan ergens uitgepikt worden. Als je dan verder een probleem hebt heb je een probleem. Zo niet dan mag je door.
Tenzij de Franse politie een fuckup maakt... Dan duurt het al snel een uur en kun je een paar uur inkomsten afschrijven...

Maar verder: ja, je bent zo weer op weg.
pi_154762361
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Tenzij de Franse politie een fuckup maakt... Dan duurt het al snel een uur en kun je een paar uur inkomsten afschrijven...

Maar verder: ja, je bent zo weer op weg.
Fouten.....het gebeurt. Ik ben eens gepakt in Frankrijk op zo'n trajectmeting over snelheid. Dat was ook fors te hoog. Dan wordt je echt niet aardig behandelt. Ik dacht echt dat ik diep in de shit zat.
pi_154762383
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:35 schreef mastertephon het volgende:

Nee. Ik zeg gewoon dat ik al jarenlang omga met zwarte mensen uit mijn familie die hier komen en dat ik het nog nooit heb gezien. En als je het hen vraagt (racisme) begrijpt men in eerste instantie niet eens waar je het over hebt.
Het lijkt mij evident dat racisme voorkomt. En gelukkig heeft niet iedereen daar last van.
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:42:36 #174
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154762441
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:32 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

'White cop kills black man'. #blacklivesmatter. Vanuit die hoek wordt direct met het vingertje gewezen naar racisme / discriminatie.
De statistieken roepen alvast vragen op. Waarom zwarte slachtoffers veel vaker ongewapend zijn bvb.
In 2015: zwarten 32%, hispanics 25%, blanken 15% ongewapend.
are we infinite or am I alone
pi_154762491
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het lijkt mij evident dat racisme voorkomt. En gelukkig heeft niet iedereen daar last van.
Het is een universeel iets dat mensen mensen die anders zijn vaak anders behandelen. Dat maakt het niet direct racisme. Als ik zo was gaan denken toen ik in Azie woonde was ik gek geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')